Maksamattomat vipit

kellään kokemusta

Olisko ketään semmosta jolla ois mennyt vipit käräjäoikeuteen,olisin kiinnostunut kuluista mitä tulee 100eur vipin lainasta.Perintätoimiston kulut,käräjäoikeus ja sitten vouti.Kiinnostaapi ihan vaan sen takia kun itsellä luultavasti tapahtuu näin.

28

11234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mokinut

      oiskohan kokonais saldoksi tullu liki 400€

      • .....

        tuli jotain 360e... et en suosittele..


    • benu76

      maksamatta. tulee just noin kalliiksi! sitä paitsi siinä samalla menee luottotiedot vaihtelevaksi ajaksi! et saa lainaa enää mistään (myöskään pankeista), kännykkäliittymän otto vaikeutuu, vuokra-asunnon hankinta todella vaikeaa. samoin luottokortit jne.jne.jne pääset paljon halvemmalla kun vaan jostain hommaat rahat kasaan ja maksat pois ennen perintää! se on oikeesti helvetin kallista! itse voin kokemuksella sanoa että ei ole sen arvosta. mun rekisteri on nyt putsattu, mutta ei ollut vielä vuosi sitten. mä ryssin aikanaan kulutusluoton kanssa omani. uskokaa mua, EI KANNATA IKINA!

      • oikeudessa peri

        ja jos vievätkin oikeuteen niin ei näitä "firmoja" ole enää olemmassakaan parin vuoden päästä, eikä kukaan tuollaista luottokantaa osta, joka koostuu pelkistä perseaukisista. Eri asia on sitten näistä pankeista ym.isommista luottolaitoksista otetut lainat jotka kannattaa hoitaa pois. Tiedän tosin tapauksen elävästä elämästä parinkymmenen vuoden takaa, jossa jo edesmennenneestä pankista otettiin petoksella ja viettelyllä ihan oikeaa ja isoa rahaa,sillä sitten vieteltiin mukavoo elämee. Tuomiokin asiasta tuli, muttei pankki penniäkään saanut eikä sen puoleen perinytkään "vippirahoja" ks.vippaajilta.


      • benu76
        oikeudessa peri kirjoitti:

        ja jos vievätkin oikeuteen niin ei näitä "firmoja" ole enää olemmassakaan parin vuoden päästä, eikä kukaan tuollaista luottokantaa osta, joka koostuu pelkistä perseaukisista. Eri asia on sitten näistä pankeista ym.isommista luottolaitoksista otetut lainat jotka kannattaa hoitaa pois. Tiedän tosin tapauksen elävästä elämästä parinkymmenen vuoden takaa, jossa jo edesmennenneestä pankista otettiin petoksella ja viettelyllä ihan oikeaa ja isoa rahaa,sillä sitten vieteltiin mukavoo elämee. Tuomiokin asiasta tuli, muttei pankki penniäkään saanut eikä sen puoleen perinytkään "vippirahoja" ks.vippaajilta.

        että sehän ei ole mitään kun rekisterissäsi näkyy oikeuden tuomio! MIKÄ TEITÄ VAIVAA!?!?!?
        eihän nuo pikalaina firmat niitä oikeuteen vie. ne myy ne eteenpäin ja viejänä esim. joku rottatoimisto jonka hommaa ne on. en tiiä miten ne on yhteydessä noitten intrum justitian ja svean kanssa esim. mutta kait ne jotain samoja firmoja on kun perii noita. rahat joudut maksamaan varmasti!


      • Greibbi
        oikeudessa peri kirjoitti:

        ja jos vievätkin oikeuteen niin ei näitä "firmoja" ole enää olemmassakaan parin vuoden päästä, eikä kukaan tuollaista luottokantaa osta, joka koostuu pelkistä perseaukisista. Eri asia on sitten näistä pankeista ym.isommista luottolaitoksista otetut lainat jotka kannattaa hoitaa pois. Tiedän tosin tapauksen elävästä elämästä parinkymmenen vuoden takaa, jossa jo edesmennenneestä pankista otettiin petoksella ja viettelyllä ihan oikeaa ja isoa rahaa,sillä sitten vieteltiin mukavoo elämee. Tuomiokin asiasta tuli, muttei pankki penniäkään saanut eikä sen puoleen perinytkään "vippirahoja" ks.vippaajilta.

        Tuo on just tuollasta lumehoitoa, jolla yritetään peittää tosiasiat. Mitäpä jos nuo firmat ei laitakkaan lappua luukulle? Mitäs sitten teet? Ei edes jälkiviisaus auta kun tuli elettyä siinä toivossa et ei koskaan tarttis maksaa velkojaan takas.


      • ajatellut
        oikeudessa peri kirjoitti:

        ja jos vievätkin oikeuteen niin ei näitä "firmoja" ole enää olemmassakaan parin vuoden päästä, eikä kukaan tuollaista luottokantaa osta, joka koostuu pelkistä perseaukisista. Eri asia on sitten näistä pankeista ym.isommista luottolaitoksista otetut lainat jotka kannattaa hoitaa pois. Tiedän tosin tapauksen elävästä elämästä parinkymmenen vuoden takaa, jossa jo edesmennenneestä pankista otettiin petoksella ja viettelyllä ihan oikeaa ja isoa rahaa,sillä sitten vieteltiin mukavoo elämee. Tuomiokin asiasta tuli, muttei pankki penniäkään saanut eikä sen puoleen perinytkään "vippirahoja" ks.vippaajilta.

        Oletko ajatellut, että tuomiot ovat lainvoimaisia ainakin 15 vuotta. Eli jos 20 -vuotiaana jätät vipin maksamatta, niin lainvoimaisen tuomion mukaan saatavaa voidaan periä seuraavat 15 vuotta.
        Ja siinä ajassa moni nykyinen opiskelija on jo työelämässä. Eli ulosottomies käy sitten palkkapussilla kunnes velka on maksettu.


      • f44
        benu76 kirjoitti:

        että sehän ei ole mitään kun rekisterissäsi näkyy oikeuden tuomio! MIKÄ TEITÄ VAIVAA!?!?!?
        eihän nuo pikalaina firmat niitä oikeuteen vie. ne myy ne eteenpäin ja viejänä esim. joku rottatoimisto jonka hommaa ne on. en tiiä miten ne on yhteydessä noitten intrum justitian ja svean kanssa esim. mutta kait ne jotain samoja firmoja on kun perii noita. rahat joudut maksamaan varmasti!

        Ovat samoja firmoja. Ensin löainataan ja sitten peritään. Esim svea rahoitus ja swea perintä. En tiedä onko enää tuolla nimellä, kun firmojen nimetkin taitaa vaihdella sopivin väliajoin.


    • mitään

      vähän aikaa yrittivät lähetellä uhkauskirjeitä mut sitten ei oo kuulunu ainaskaan puoleen vuoteen mitään.

      • elikkäs

        niitä ei sitten varmaan tarvitse maksaa takaisin?

        Ovat siis unohtaneet sinut, niinkö?
        Just joo! Vuodenvaihteen jälkeen ootkin sitten täällä itkemässä, kuinka sait haasteen ja kuinka sitten menikin luottotiedot.
        Eipä käy tollasta idioottia sääliksi!


    • vippailija

      joltain ihan oudolta perintäfirmalta tuli perinkirjeitä aikoinaan, se jälkeen ei oo kuulunu mitään.

      • 12rtyuiop

        älä ylläty jos se on jossain kasvamassa korkoa :)

        kunhan muistavat uusia perinnän 10v välein niin voi olla loppulasku jo melkoinen. tiedän tosielämästä.


      • perintätoimistot
        12rtyuiop kirjoitti:

        älä ylläty jos se on jossain kasvamassa korkoa :)

        kunhan muistavat uusia perinnän 10v välein niin voi olla loppulasku jo melkoinen. tiedän tosielämästä.

        Onko totta ,että perintätoimistot voivat antaa velkojen muhia jossain ja lähetellä 10 vuoden välein uusia perintäkirjeitä


      • 123asdfgh
        perintätoimistot kirjoitti:

        Onko totta ,että perintätoimistot voivat antaa velkojen muhia jossain ja lähetellä 10 vuoden välein uusia perintäkirjeitä

        paras esimerkki minkä olen itse nähnyt oli summaltaan 1,1 miljoonaa vanhaa rahaa.

        alkuperäinen pääoma oli luokkaa 250 000. loput korkoja tms.

        laskumuistutus tuli 9 v 10kk velan oton jälkeen ja maksuun meni.

        luojan kiitos ettei ollut omaa lainaa


      • vanhempi65
        123asdfgh kirjoitti:

        paras esimerkki minkä olen itse nähnyt oli summaltaan 1,1 miljoonaa vanhaa rahaa.

        alkuperäinen pääoma oli luokkaa 250 000. loput korkoja tms.

        laskumuistutus tuli 9 v 10kk velan oton jälkeen ja maksuun meni.

        luojan kiitos ettei ollut omaa lainaa

        Mikäli olisin hieman epärehellisempi, perustaisin kanssa "vippipaikan" ja lainaisin muutamalle nuorelle 100e:a, kunnes noin kymmenen jättäisi velkansa maksamatta. Kymmenenvuoden jälkeen jopa uusisin vielä perinnän, mutta antaisin vielä muutaman vuoden pääoman kasvaa. Sitten kun alkaisin aktiivisesti periä velkaa, olisi korkoa korolle kertynyt tarpeeksi. Pian olisi sellaiset tulot, ettei välttämättä tarvitsisi edes töitä tehdä, tietenkin sillä ehdolla, että kyseiset nuoret olisivat kunnollisissa töissä.


      • kallis lasku

        Oletko ottanut huomioon, että firmat eivät välttämättä heti laita haastetta eteenpäin?
        Ja käsittely käräjäoikeudessakin kestää aikansa.
        Ja koko sen ajan korko kasvaa ja kulut lisääntyvät.

        Eli joku kaunis päivä se haastemies on sinunkin ovellasi tiedoksiannon kanssa. Siinäpä sinulle huumoria kerrakseen:))


      • Asiantuntia
        kallis lasku kirjoitti:

        Oletko ottanut huomioon, että firmat eivät välttämättä heti laita haastetta eteenpäin?
        Ja käsittely käräjäoikeudessakin kestää aikansa.
        Ja koko sen ajan korko kasvaa ja kulut lisääntyvät.

        Eli joku kaunis päivä se haastemies on sinunkin ovellasi tiedoksiannon kanssa. Siinäpä sinulle huumoria kerrakseen:))

        Itse olen pikalainafirman edustaja ja voin vannoa että kaikki maksamattomat lainat peritään oikeudessa ja siinä hötäkässä tulee myös merkintä luottorekisteriin ja se ei ole meidän oma rekisteri vaan Suomen Asiakastieto Oy:n josta myös kaikki rahalaitokset ym. ne aina tarkistavat joten jos meinaat jättää lainasi maksamatta niin onnea vaan yritykselle.


      • Asiantuntia
        kallis lasku kirjoitti:

        Oletko ottanut huomioon, että firmat eivät välttämättä heti laita haastetta eteenpäin?
        Ja käsittely käräjäoikeudessakin kestää aikansa.
        Ja koko sen ajan korko kasvaa ja kulut lisääntyvät.

        Eli joku kaunis päivä se haastemies on sinunkin ovellasi tiedoksiannon kanssa. Siinäpä sinulle huumoria kerrakseen:))

        Itse olen pikalainafirman edustaja ja voin vannoa että kaikki maksamattomat lainat peritään oikeudessa ja siinä hötäkässä tulee myös merkintä luottorekisteriin ja se ei ole meidän oma rekisteri vaan Suomen Asiakastieto Oy:n josta myös kaikki rahalaitokset ym. ne aina tarkistavat joten jos meinaat jättää lainasi maksamatta niin onnea vaan yritykselle.


    • maksaa

      mullakin tuli keväällä "never heard" oy:ltä pari perintäkirjettä. Sen jälkeen ei oo kuulunu mitään ja vaikka olis kuulunu en olis maksanut senttiäkään.Kysyin viime viikolla ja mun luottotiedot oli edelleen kuosissa, joten ei ne mitään oo oikeuteen vieny.

      • kannattaa maksaa

        Pieni vinkki; Suomessa ei yleensä koskaan kukaan, ei kukaan eikä mikään taho eikä mikään velkkoja "unohda" periä lainaamiansa rahaansa takaisin. Kyllä kannattaa maksaa kaikki pois, korojen ja muiden kulujen kanssa kun rysähtää päälle ja vielä luottotietoihin merkintä; ei ole sen arvoista.
        Suomen yhteiskunnassa ajatusmalli on lähes sellainen, että sen jälkeen kun on velkaa ottanut on elämän pääasia maksaa se takaisin. ja auta armias jos et sitä maksa vapaaehtoisesti, kaikki mitä irti saadaan lain puitteissa yleensä tullaan myös ottamaan korkojen kera.


      • 123asdfgh

        velka EI vanhene jos sen vaan todistetusti laittaa uudelleen vireille tuon 10 v välein.

        eikä tartte korkoprosentti olla ku vaatimaton 15% niin se summa on jotain ihan muuta minkä maksat takaisin

        esim se satasen vippi

        perintäkulut ym paskat ja se on 300.

        vuoden päästä 345€
        kahden päästä 396€
        kolmen päästä 455€
        neljän päästä 523€
        viiden päästä 602€
        kuuden päästä 692€
        seitsemän päästä 796€
        kahdeksan päästä 915€
        yhdeksän päästä 1053€
        kymmenen päästä 1211€

        olihan halpaa jättää maksamatta varsinkin jos noita on monta jonossa eri firmoista.


      • Jxx

        Oikeudessa on varmaan ruuhkaa, mutta koko ajan juoksee korko ja jos meinasit jättää maksamatta, niin saat olla varaton koko loppuikäsi.


      • Mitä Äksyin Ämmä
        123asdfgh kirjoitti:

        velka EI vanhene jos sen vaan todistetusti laittaa uudelleen vireille tuon 10 v välein.

        eikä tartte korkoprosentti olla ku vaatimaton 15% niin se summa on jotain ihan muuta minkä maksat takaisin

        esim se satasen vippi

        perintäkulut ym paskat ja se on 300.

        vuoden päästä 345€
        kahden päästä 396€
        kolmen päästä 455€
        neljän päästä 523€
        viiden päästä 602€
        kuuden päästä 692€
        seitsemän päästä 796€
        kahdeksan päästä 915€
        yhdeksän päästä 1053€
        kymmenen päästä 1211€

        olihan halpaa jättää maksamatta varsinkin jos noita on monta jonossa eri firmoista.

        Täyttääkö määritelmän esim. kirjattu perintäkirje, jonkä lähettämisestä velkojalla on tosite mutta kyseinen lähetys on palautunut velkojalle noutamattomana? Tässä tapauksessahan ei ole olemassa tositetta siitä, että velallinen on saanut tiedon perinnän kohteena olemisesta.
        Useimmat velalliset toki tietävät, minne ja miten paljon ovat velkaa, mutta jos velallisen asiat menevät syystä tahi kolmannesta pahasti solmuun, niin hän ei välttämättä jaksa ajatella jokaista velkaa erikseen. Saatavien myynti tuo lisäongelman velkasotkuun: vanhoja saatavia karhuaa ihan joku muu kuin "Oivan portsari" tai "Limperin Antti". Periaatteessa perintäkirjeen pitäisi selkeästi kertoa, mistä velasta on kysymys ja eritellä myös korko- ja perintäkulukertymät.
        Mutta huolehtivatko perintäfirmat tästä?
        Lienee siis mahdollista, että ihminen saa yllättäen ilmoituksen suuresta, maksamattomasta velasta, joka olisi vanhennut kuukauden päästä, ellei...


      • -hauhau-
        kannattaa maksaa kirjoitti:

        Pieni vinkki; Suomessa ei yleensä koskaan kukaan, ei kukaan eikä mikään taho eikä mikään velkkoja "unohda" periä lainaamiansa rahaansa takaisin. Kyllä kannattaa maksaa kaikki pois, korojen ja muiden kulujen kanssa kun rysähtää päälle ja vielä luottotietoihin merkintä; ei ole sen arvoista.
        Suomen yhteiskunnassa ajatusmalli on lähes sellainen, että sen jälkeen kun on velkaa ottanut on elämän pääasia maksaa se takaisin. ja auta armias jos et sitä maksa vapaaehtoisesti, kaikki mitä irti saadaan lain puitteissa yleensä tullaan myös ottamaan korkojen kera.

        joutuuko niistä vipeistä nykysin linnaan?


    • jokke

      aikapaljon se tekee sanotaan että 100 laina niin semmoset 300-500e välille..

    • järjestely!!!

      velkajärjestelyn, jolloin mielestäni tuo luottohäiriömerkintä olisi vähempi aikaa, korjatkoon joku, jos olen kovin väärässä.
      http://www.oikeus.fi/5899.htm
      http://www.asianajajaliitto.fi/asianajotoiminta/tarvitsetko_asianajajan/varallisuus/yksityishenkilon_velkajarjestely
      http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/15aa8ec6-9bc0-4018-a657-ec131d20eda9.aspx
      http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/velkaneuvo.aspx : täältä löytyy oman kuntasi velkaneuvoja
      http://www.oikeus.fi/11963.htm
      jos näistä olisi apua?

    • ku 15v. merkintä!

      vaihtoehtoja on. jossain viestiketjussa hega oli laittanut n. laskelman näistä, kun menevät eteenpäin, jos löydät sen.

      • laskelmia!

        olihan tässäkin ketjussa noita laskelmia!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      573
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe