Tällaisen kirjoituksen poimin Jippiin foorumilta.
"Olen asunut viimeiset kymmenen vuotta Amerikoissa, mutta kayn tyoni puolesta saannollisesti Suomessa. Ja melkein joka tyomatkan yhteydessa ma usein havahdun huomaamaan kuinka suomalaiset miehet ovet todella alistettuja.
Esim. jos liikeneuvotteluissa on vastapelureina suomal. miehia ja naisia, niin naiset aina tuntuvat jollain tapaa jyraavan miesten ylitse kuuntelematta heita. Ja saman ilmion olen huomannut vieraillessani ystavieni luona. Siella todellakin nainen aina maaraa melkein kaikesta ja on selvasti se "kaapin paikan valitsija".
Vaikka itse olen nainen niin taytyy tunnustaa etta oikein saalittaa Suomi-poika rassukat. Tuntuu silta, etta suomalaiset miehet ovat melko taysin menettaneet identiteensi seka myos maskuliinisuutensa. Enka tarkoita silla mitaan machoa arjymista ja alistamista, vaan tervetta maskuliinisuutta. Muutenkin saan sellaisen kuvan, etta Suomessa ei enaan ole naisia ja miehia vaan sellaisia outoja seksittomia yksiloita, jotka eivat puhu muusta kuin naimisesta ja kotitoista.
Mita mielta olette itse suomalaiset miehet? Te olette monet kylla tosi komeita, mutta jollain tavalla eksyksissa. Monelle varmaan tekisi hyvaa olla esim. latinalaistyttojen rakkauden kohteena. Suomalaiset naiset nykyaan tuntuvat olevan agressiivisia ja tuntuvan vaativan ihan alyttomasti miehilta. Yleensa ottaen kun katson esim. Helsingin katukuvaa niin kylla siella nakyy paljon enemman vetavan nakoisia miehia kuin naisia. Suomalaiset naiset ovat ylipainoisia, huonostipukeutuneita ja kovia. Oletteko muuten kuulleet Euroopan Komission tyontekijoitten kesken tehdysta kyselysta? Siina mm. kysyttiin etta minka Euro-maan naiset ovat viehattavimpia. Ekaksi tulivat ranskalaiset, tokaksi ruotsalaiset ja viimeiseksi...suomalaiset. Elama on niin ihanaa kun miehet saavat olla miehia ja naiset naisia."
Harvinaisen hyvä kirjoitus.Sen lisäksi, että naisten ei sovi leikkiä miestä, naiset voivat huonosti, kun heitä kohdellaan miesten veroisina perheessä. Niin se vaan on, että naisille tulee näyttää kaapin paikka, sanoo femakot mitä tahansa.
Suomalainen mies alistettu
39
2407
Vastaukset
- hmm..
Suomalainen mieskö on alistettu?? Jos näin on, niin miksi ihmeessä siihen suostutte?!?! Suomalainen nainen ei ole alistettu koska ei suostu siihen.
- Netta
Naisen ei sovi leikkiä miestä eikä miehen naista. Miten monesti olenkaan törmännyt miehiin jotka tuntuat odottavan että nainen on mies talossa. Vaikka nainen olenkin (en feministi) ja arvostan tasa-arvoa koen että mies on mies ja nainen nainen, kaikessa tasa-arvo ei vaan voi toteutuakaan. Itse en tunne olevani nainen joka esittää kovaa miestä ja yrittää hallita miehiä, kuitenkin tarvittaessa kykenen märäämään kaapin paikan ja "alistamaan" miehen, MUTTA silloin en ole onnellinen.. Suhteelta toivon tervettä tasa-arvoa enkä halua että kumpikaan alistaa toisen..
- M21
"kykenen märäämään kaapin paikan ja "alistamaan" miehen"
Tätä juuri taroitan.
Ei ole muuten yks tai kaks kertaa, kun kuulee supermarketissa naisen ojentavan miestä ostoksilla. Ihan pahaa tekee.
Menee ihan minne tahansa muualle maailmaa, niin naiset ovat paljon naisellisempia, sellasia "leidejä". Tosin on Suomessakin kunnon naisia, selvänä vähemmistönä tosin. - TotuusSattuuQ
"koen että mies on mies ja nainen nainen"
Tuota voi toki hokea ja se kuullostaa ensi alkuun järkevältä mutta tosielämässä jokainen ihminen käsittää ihan omalla tavallaan mitä on olla mies tai nainen. Et sinä voi sitä heidän puolestaan määrittää.
- birita
Onko amerikassa asuva nainen hyvä arvostelemaan suomalaisia naisia mm. ylipainoisiksi? Amerikkalaiset ovat tiettävästi maailman ylipainoisin kansa. Amerikassa myös naiset otattavat silikonit rintoihinsa ja huuliinsa ollakseen naisellisia. Sitäkö sinäkin kirjoittaja tahdot?
Suomalaiset naiset eivät varmasti ole euroopan kauneimpia, mutta suomalaisten naisen itsenäisyys on minun mielestäni erittäin positiivinen asia. Meillä ei todellakaan tapahdu kunniamurhia jos nainen menee väärän miehen kanssa naimisiin tms. naisten äärimmäiseen alistamiseen liittyviä asioita. Minä ainakin olen kiitollinen, kun voin mennä kaupungille meikittä niin halutessani. Toisin on virolaisten kanssasiskojeni laita, he vetävät pakkelit naamaan vain viedessään roskapussin pihan perälle kelvatakseen miehille.
Minun mielestäni tällä ei tarvitse olla mitään tekemistä feminismin tai tasa-arvon kanssa. Minusta on yksilönvapautta, ettei naisten tarvitse miehiä miellyttääkseen ottaa silikooneja huuliinsa.
Mitä tulee pukeutumiseen, niin Suomessa kylmä, pitkä talvi estää korkokenkien käytön talvella (kyllä, minäkin olen yrittänyt ja nyrjäyttänyt nilkkani pahasti liukastuessani kadulla) ja paksuja toppatakkeja on käytettävä tarjetakseen. Toista on ranskan leudoissa talvissa, joissa pärjää siro villakangastakki harteillaan. Tämä Suomen talvi tekee myös sen, että kun miehet näkevät minihameita vain kesällä, he eivät osaa suhtautua naisiin asiallisesti. Mitään rohkeampaa on turha laittaa päälle. Suomessa, jos pukeutuu kuten espanjalaisnainen, saa peräänsä juoksemaan lauman miehiä, jotka kysyvät "paljonko maksaa tunnin hoito". - TT
Valitettavasti tässä maassa on aina naisen täytynyt olla kova tekemään töitä, ei täällä korkokengissä sipsuttelevat hepsankeikat ole menestyneet kuin maksullisina naisina!
Tämäkö sitten kauheasti alistaa miestä, ettei nainen pukeudu kuin BARBINUKKE? Ja tämähän on muuten paskapuhetta: aina kun menen pihalle näen lukemattomia nuoria naisia jotka ovat pukeutuneet viimeisimmän päälle muodin mukaisesti, ja meikkiäkin näkyy turpavärkissä olevan. Ja mitä tästä on tuloksena? Kyselyjä "paljonko maksaa". Pitääkö LASTEN alistua tällaiseen jotta mies voi kuvitella olevansa luomakunnan herra?
Naiset voivat pukeutua fiinimmin sinä päivänä kun Suomessa ei lennä paskainen sohjo ympäriinsä ja miehet eivät enää yhdistä hienoa pukeutumista huoraamiseen.
Mitä tulee henkiseen valtaan, niin pakkohan jonkun on komentoa pitää. Varsinkin vanhemmissa polvissa mies on usein lapsen tasolle jäänyt avuton pikkupoika, jolla ei ole mitään otetta elämäänsä. Tämä nähdään yleensä eron jälkeen. Silloinhan miehellä olisi tilaisuus ottaa ohjat käsiin elämässään, mutta mitä hän tekee? Alkaa juoda ja itkeä naista takaisin, tai harrastaa suoranaista sairasta vainoa ex-kumppaninsa suuntaan.
KASVAKAA MIEHET AIKUISIKSI. - suomalainen nainen
jonkun ne hommat on tehdä. Ei joka mimmi viitti ulkomaille muuttaa.
- M21
No ei tartte naisen ottaa silikonia huuliinsa, eiköhän se ole selvä juttu. Tarkoitan vaan, että sellanen "lauman johtajuus" on hävinnyt kokonaan. Kyllä hävetti ja suututti eilen, kun olis Supermarketissa; Nainen huutaa täyttä kurkkua miehelleen "ethän sä saatana edes osaa ostaa mitään". Keski-Euroopassa tällaista ei pahemmin kuule. Kyllä se niin on, että naiset kävelevät useassa perheessä miehen yli härskisti.
Jotkut naiset ovat kyllä niin miehekkäitä, ettei miehille jää pahemmin sanavaltaa tai päätöksenteko-oikeutta perheen asioista.
Viimeisin juttu on tämä, kun arvostellaan miehen vartaloa ja penistä; Arabimaista mokomasta laitettaisiin pää lankulle.- Se siitä
Ootkos koskaan ajatellut, miksi suomalaisnaiset sitten on miehilleen niin turhautuneita?
Keskieuroopassa miehet ovat naisia kohtaan kohteliaita ja romanttisia, eihän suomalaismies "puhu eikä pussaa".
Itse olen seurustellut pariinkin otteeseen italialaisen miehen kanssa ja tunsin itseni kuningattareksi!
Mutta nyt minulla on suomalais-äijä ja tunnen itseni kaikkea muuta kuin naiseksi! Lähinnä kodinkoneeksi.
Ja kieltämättä; olen alkanut käyttäytyä miesmäisesti ja ärjyn typeristä asioista, mutta en siitä yksin itselleni ota kunniaa!
Voisi mieskin osallistua suhteen hoitamiseen ja koittaa saada minut tuntemaan itseni halutuksi ja naiselliseksi, eikä pelkäksi piiaksi!
Kyllä tässä joku päivä menee hermo minultakin ja puen miehelleni essun! - M21
Se siitä kirjoitti:
Ootkos koskaan ajatellut, miksi suomalaisnaiset sitten on miehilleen niin turhautuneita?
Keskieuroopassa miehet ovat naisia kohtaan kohteliaita ja romanttisia, eihän suomalaismies "puhu eikä pussaa".
Itse olen seurustellut pariinkin otteeseen italialaisen miehen kanssa ja tunsin itseni kuningattareksi!
Mutta nyt minulla on suomalais-äijä ja tunnen itseni kaikkea muuta kuin naiseksi! Lähinnä kodinkoneeksi.
Ja kieltämättä; olen alkanut käyttäytyä miesmäisesti ja ärjyn typeristä asioista, mutta en siitä yksin itselleni ota kunniaa!
Voisi mieskin osallistua suhteen hoitamiseen ja koittaa saada minut tuntemaan itseni halutuksi ja naiselliseksi, eikä pelkäksi piiaksi!
Kyllä tässä joku päivä menee hermo minultakin ja puen miehelleni essun!"saada minut tuntemaan itseni"
Kyllä se onnellinen elämä lähtee yksilöstä itsestään, luulisi aikuisen ihmisen sen ymmärtävän. Ja miksi sitten lopetit suhteesi pastanvääntäjiin, jos he kerran olivat niin ylivoimaisia Suomalaisiin miehiin verrattuna?
Eiköhän jokaisessa suhteessa ole huonot puolensa.
Minä puhun vaan yleisistä asenteista ja käyttäytymisestä miehiä kohtaan.
On muuten todella naiivia vierittää oma huono käytös toisten syyksi. "no kun se teki musta tällasen". 13vee siskoni puhuu samalla tavalla.
"eihän suomalaismies "puhu eikä pussaa"."
Kyllä nykymiehet puhuvat ja pussaavat, itse asiassa tästä on ollut puhetta useammalla foorumilla, eli lausahdus ei päde oikein enää nykyään valtaosaan miehistä. - F25
M21 kirjoitti:
"saada minut tuntemaan itseni"
Kyllä se onnellinen elämä lähtee yksilöstä itsestään, luulisi aikuisen ihmisen sen ymmärtävän. Ja miksi sitten lopetit suhteesi pastanvääntäjiin, jos he kerran olivat niin ylivoimaisia Suomalaisiin miehiin verrattuna?
Eiköhän jokaisessa suhteessa ole huonot puolensa.
Minä puhun vaan yleisistä asenteista ja käyttäytymisestä miehiä kohtaan.
On muuten todella naiivia vierittää oma huono käytös toisten syyksi. "no kun se teki musta tällasen". 13vee siskoni puhuu samalla tavalla.
"eihän suomalaismies "puhu eikä pussaa"."
Kyllä nykymiehet puhuvat ja pussaavat, itse asiassa tästä on ollut puhetta useammalla foorumilla, eli lausahdus ei päde oikein enää nykyään valtaosaan miehistä.Mitä tulee suomalaisiin ja ulkomaalaisiin miehiin, niin sinä et käsittänyt alkuunkaan mitä edellinen kirjoittaja tarkoitti. Kyllä, ulkomaalaiset miehet saavat naisen tuntemaan itsensä todella naiselliseksi. Kerron sinulle kaksi oikein konkreettista esimerkkiä.
Italialainen mies tietää näyttävänsä niin hyvältä, että naiset ovat sulaa vahaa hänen käsissään; pitäähän hän huolta ulkonäöstään.
- Suomalainen mies pelkää että kaverit haukkuu hinttariksi, jos laittaa päälleen muunvärisen paidan kuin tummansinisen tai harmaan tai mustan.
Italialainen mies saa naisen tuntemaan itsensä ihanasti heikoksi sanomalla: "ei sinun tarvitse liata kauniita käsiäsi työntekoon. Sitä varten sinulla on minut".
- Suomalainen mies lyö: "vittu ämmä pidä turpas kiinni".
Valitettavasti sinulla tuntuu olevan juuri edellä mainitun suomalaismiehen luonne. Sen sijaan, että yrittäisi hurmata miehekkyydellä ja itsevarmuudella naisen, haukut ja yrität alistaa naisia. Siitä se kapinamieli vaan nousee ja me kasvatamme tyttäristämme vielä kovempia kuin mitä itse olemme. Emmekä tee sitä pahuuttamme vaan että tyttäremme pärjäisivät tässä maailmassa joutumatta sinne helvettiin, eli hellan ja nyrkin väliin. - M21
F25 kirjoitti:
Mitä tulee suomalaisiin ja ulkomaalaisiin miehiin, niin sinä et käsittänyt alkuunkaan mitä edellinen kirjoittaja tarkoitti. Kyllä, ulkomaalaiset miehet saavat naisen tuntemaan itsensä todella naiselliseksi. Kerron sinulle kaksi oikein konkreettista esimerkkiä.
Italialainen mies tietää näyttävänsä niin hyvältä, että naiset ovat sulaa vahaa hänen käsissään; pitäähän hän huolta ulkonäöstään.
- Suomalainen mies pelkää että kaverit haukkuu hinttariksi, jos laittaa päälleen muunvärisen paidan kuin tummansinisen tai harmaan tai mustan.
Italialainen mies saa naisen tuntemaan itsensä ihanasti heikoksi sanomalla: "ei sinun tarvitse liata kauniita käsiäsi työntekoon. Sitä varten sinulla on minut".
- Suomalainen mies lyö: "vittu ämmä pidä turpas kiinni".
Valitettavasti sinulla tuntuu olevan juuri edellä mainitun suomalaismiehen luonne. Sen sijaan, että yrittäisi hurmata miehekkyydellä ja itsevarmuudella naisen, haukut ja yrität alistaa naisia. Siitä se kapinamieli vaan nousee ja me kasvatamme tyttäristämme vielä kovempia kuin mitä itse olemme. Emmekä tee sitä pahuuttamme vaan että tyttäremme pärjäisivät tässä maailmassa joutumatta sinne helvettiin, eli hellan ja nyrkin väliin."ei sinun tarvitse liata kauniita käsiäsi työntekoon. Sitä varten sinulla on minut".
Luuletko tosiaan vuosikymmeniä kestävässä suhteessa Italialaisen olevan tuommoisia? Älä nyt viitsi, kunhan makeilevat tietäessään sen tehon.
Mielestäsi miehen tärkein tehtävä on säästää sinut työnteolta? Suom. naisethan haluavat olla niin tasa-arvoisia, täytyy päteä joka asiassa.
Kuuleppas, mulla on lähipiiristä pari esimerkkiä, jossa mies polttaa itsensä työllä loppuun ja päätyy maanalle loppujen lopuksi. Onko tosissaan mielestäsi ihanteellinen suhde sellainen, jossa naisen ei tarvitse tehdä työtä, koska mies on työtä varten?
Voi jäädä suhteet vähiin, jos noilla kriteereilla etsit seuraa.
"Italialainen mies tietää näyttävänsä niin hyvältä, että naiset ovat sulaa vahaa hänen käsissään"
suomalainen mies olisi tässä tapauksessa itsevarma, liikaa itsestäänluuleva juntti...
Näin se menee, kun nainen päättää että suomalaiset ovat perseestä, siihen ei auta mitkään hyvät teot sen jälkeen.(Katos vähän ympärillesi missä Disneylandiassa tässä eletään. ei hyvinvointi ole sattumalta tällä saavutettu, työtä se on vaatinut) Italialainen mies taas on ihana, koska se on ihana. Juuri näin. Sinähän pidit stereotypioista, naistenhakkaajia kun ei Italiasta löydykään. Luuletko tosiaan kaikkien suom. miesten hakkaavan vaimot ja lapset? Älä nyt viitsi. Samalla lailla sekopäitä löytyy naisistakin. - F25
M21 kirjoitti:
"ei sinun tarvitse liata kauniita käsiäsi työntekoon. Sitä varten sinulla on minut".
Luuletko tosiaan vuosikymmeniä kestävässä suhteessa Italialaisen olevan tuommoisia? Älä nyt viitsi, kunhan makeilevat tietäessään sen tehon.
Mielestäsi miehen tärkein tehtävä on säästää sinut työnteolta? Suom. naisethan haluavat olla niin tasa-arvoisia, täytyy päteä joka asiassa.
Kuuleppas, mulla on lähipiiristä pari esimerkkiä, jossa mies polttaa itsensä työllä loppuun ja päätyy maanalle loppujen lopuksi. Onko tosissaan mielestäsi ihanteellinen suhde sellainen, jossa naisen ei tarvitse tehdä työtä, koska mies on työtä varten?
Voi jäädä suhteet vähiin, jos noilla kriteereilla etsit seuraa.
"Italialainen mies tietää näyttävänsä niin hyvältä, että naiset ovat sulaa vahaa hänen käsissään"
suomalainen mies olisi tässä tapauksessa itsevarma, liikaa itsestäänluuleva juntti...
Näin se menee, kun nainen päättää että suomalaiset ovat perseestä, siihen ei auta mitkään hyvät teot sen jälkeen.(Katos vähän ympärillesi missä Disneylandiassa tässä eletään. ei hyvinvointi ole sattumalta tällä saavutettu, työtä se on vaatinut) Italialainen mies taas on ihana, koska se on ihana. Juuri näin. Sinähän pidit stereotypioista, naistenhakkaajia kun ei Italiasta löydykään. Luuletko tosiaan kaikkien suom. miesten hakkaavan vaimot ja lapset? Älä nyt viitsi. Samalla lailla sekopäitä löytyy naisistakin.Minä en tarkoittanut, että miehen tärkein tehtävä on säästää nainen työnteolta. Näin kuitenkin amerikassa ja keskieuroopassa usein on: kotirouva on yksi ammatti muiden ohella. Se ei minusta ole tervettä, siksi minä olenkin ylpeä siitä, että olen suomalainen työssäkäyvä nainen. Minä olisin sitä siitä huolimatta, vaikka minulla olisi italialainen kotirouvaa toivova aviomies. Vertauksella tarkoitin sitä, että italialainen tuo omaa miehekkyyttään ja haluaan olla perheen pää esille tuolla tavalla kauniisti. Ja se tehoaa. Ei välttämättä tarkoita sitä, että kaikki naiset silti riemusta kiljuen jäisi kotiin. Se vain antaa miehestä miehisen vaikutelman, kun tämä ottaa "suojelevan asenteen". Kai tajuat sen, että kun naista lyödään ja hänelle huudetaan, niin siitä ei muuta synny kuin kovia naisia, jotka eivät miehen tahtoon suostu alistumaan. Paitsi ne naisparat, joita on vuosia hakattu ja jotka eivät paremmasta tiedä.
Mitä tulee minun suhteisiini, niin olen löytänyt rinnalleni kumppanin, joka arvostaa minua itsenäisenä olentona eikä yritä tunkea minua sinne hellan ja nyrkin väliin. Häntä arvostankin kovasti.
Ja vielä tuosta ulkonäköasiasta. Sanoit, että suomalainen mies olisi itsevarma, liikaa itsestään luuleva juntti, jos hän olisi kuten italialainen. En ole samaa mieltä. Pidän liikaa itsestään luulevina juntteina miehiä, jotka yrittävät kovasti pukeutua ja käyttäytyä kuin gentlemanit, mutta heistä näkee, että he vain YRITTÄVÄT, eivät ole sitä luonnostaan. Se, mikä vie jalat alta on itsevarmuus, se, että USKOO näyttävänsä hyvältä. Mitättömän näköinenkin mies on seksikäs, jos hänestä näkee, että hän on sinut itsensä ja ulkonäkönsä kanssa. Ulkomaalaisilla miehillä on useimmiten tällainen itsevarmuus. En tiedä mistä nimenomaan suomalaisten miesten itsetunnon puute johtuu, mutta minua se iskee silmille kaupungilla päivittäin. Miehet todella ovat harmaata massaa, joista kukaan ei uskalla erottua. Miksi?
Minä en pidä stereotypioista sen enempää, ne ovat vain käyttökelpoisia tuomaan esille asioiden eroja. Yksilöistä kaikki on loppujen lopuksi kiinni, mutta kuten jossakin vaiheessa otit lainauksia Irwiniltä, niin jotkut asiat ovat kulttuuristakin kiinni. Tässä faktaa väkivallasta suoraan Stakesin sivuilta:
"Naisten väkivaltakokemuksia kartoittavan, kyselytutkimuksen mukaan 40% suomalaisista naisista on joutunut miehen tekemän fyysisen tai seksuaalisen väkivallan tai uhkailun kohteeksi täytettyään 15 vuotta. Viime vuoden aikana väkivaltaa tai uhkailua oli kokenut 14% naisista. Joka viides nainen eli parisuhteessa, jossa puoliso oli tehnyt fyysistä tai seksuaalista väkivaltaa tai uhannut väkivallalla."
Minun mielestäni 40 prosenttia on aivan liikaa.
Yhdenkään naisen ei tarvitsisi joutua väkivallan kohteeksi. Useimmiten väkivalta kuitenkin on miehestä lähtöisin, koska miehillä yksinkertaisesti on enemmän lihasvoimaa. Yksikään nainen ei ole niin hullu, että lähtee tappelemaan itseään isompaa vastaan. Henkisestä väkivallasta en löytänyt vastaavia tilastotietoja, valitan. Jos sinä löydät, niin mielenkiinnolla luen.
En siis luule kaikkien miesten olevan vaimonhakkaajia - omanikaan ei ole, mutta anteeksi vain, sinulla tuntuu olevan sellainen asenne, että vaimosi pitäisit kurissa nimenomaan nyrkein. - Ingarssin Lauran
Se siitä kirjoitti:
Kyllä tässä joku päivä menee hermo minultakin ja puen miehelleni essun!No eikös tuo alkuperäinen kirjoittaja selvästi yritäkin päästä juuri tähän, että nainen alistetaan ja mies vaan makaa ja sotkee?
Eihän nainen saa olla miehelleen vihainen, vaikka mies tekisikin mitä (vai pitäisikö sanoa: jättää tekemättä..).
Alkuperäisen kirjoittajan unelma on Ingarssin Laura, mielipiteetön, yksinkertainen nainen, joka palvelee miestä ja lapsia pyyteettömästi. Jos Laura vaatii jotain itselleenkin, hän on heti agressiivinen, riehuva matami. - Korjaaja
Ingarssin Lauran kirjoitti:
No eikös tuo alkuperäinen kirjoittaja selvästi yritäkin päästä juuri tähän, että nainen alistetaan ja mies vaan makaa ja sotkee?
Eihän nainen saa olla miehelleen vihainen, vaikka mies tekisikin mitä (vai pitäisikö sanoa: jättää tekemättä..).
Alkuperäisen kirjoittajan unelma on Ingarssin Laura, mielipiteetön, yksinkertainen nainen, joka palvelee miestä ja lapsia pyyteettömästi. Jos Laura vaatii jotain itselleenkin, hän on heti agressiivinen, riehuva matami.alias Laura Ingalls-Wilder, tyttö Pieni talo preerialla sarjasta...
- Se sama
Korjaaja kirjoitti:
alias Laura Ingalls-Wilder, tyttö Pieni talo preerialla sarjasta...
korjauksesta!
- Se siitä
Joka kolmatta suomalaista naista on oma puoliso lyönyt! Pitäisikö naisten vain olla turpa ojossa että: "Etkö ton kovempaa osaa lyödä!!!"
Lisäksi suomalaiset miehet on sikoja, pieree ja kittaa kaljaa sohvalla ja niiden perässä saa kulkea rätti kädessä, aika tyhmä nainen olisi jos ei siinä vaiheessa alkaisi motkottamaan.
Kyllä äijät sitä itse kerjää.
Ja ei ne suomalaismiehetkään frakki päällä kulje pitkin kyliä...
Suomalaiset miehet on maailman lapsellisimpia, äidin lellikkipoikia, joiden ei ole tarvinut koskaan tehdä kotitöitä ja jotka ottavat vaimon vain äidin korvikkeeksi.
Naisen pitää tässä maassa tehdä töitä ihan yhtä paljon kuin miehenkin (vieläpä pienemmällä palkalla!) ja vielä lisäksi jaksaa hoitaa koti ja lapsetkin, kun äijä pierii sohvalla.
Ja sitten vielä ihmetellään, miksi syntyvyys on laskenut suomessa!!!
Tuoreen Tamperelaisen tutkimuksen mukaan nuoret suomalaisnaiset ovat jo kestämisensä rajoilla ja on suorastaan ihme, että olemme näinkin pitkälle pärjänneet, moni tosin masennuslääkkeiden turvin..- M21
Hyvä journalismi edellyttää lähteiden paljastamista, joten kerrohan mistä löytyy tutkimus sekoavista naisista...?
Mistä ihmeestä vedit väkivallan mukaan keskusteluun?
Useat naiset kirkuvat lapsille va miehille vuosikymmeniä, naapurin akkakin aloittaa aamunsa huutamalla saatanaa 3-vuotiaalle tyttärelleen. Henkinen väkivalta on näköjään ihan sallittua. Mies kun suuttuu, poliisiauto tulee hakemaan.
Minusta henkinen väkivalta ei ole sen vähäpätöisempää kuin ruumillinenkaan.
"Lisäksi suomalaiset miehet on sikoja, pieree ja kittaa kaljaa sohvalla"
En tunne yhtään kuvailemaasi miestä, vaikka voin sanoa tuntevani ja tietäväni aika paljon porukkaa. Tunnetko sinä, vai tukeudutko pelkästään ikivanhoihin stereotypioihin?
Jos tuollaista sikaa elättää, lienee syytä katsoa peiliin.
Ja se pukeutuminen oli pelkkä esimerkki. Oikeassa olet, osa miehistä ei osaa lainkaan pukeutua, mutta kyse olikin naisten yleisestä suhatutumisesta itseensä ja muihin. Ei kenenkään tarvitse pynttäytyä, kun vie roskapussin. Virossa kuulemma meikataan silloinkin. Karmeaa. - hämmästynyt mies
Tunnen monia erittäin älykkäitä ja fiksusti käyttäytyviä naisia. Mutta jos nimimerkki "Se siitä" on nainen niinkuin tekstistä voisi päätellä ja jos tuollaisen kommentin vielä ajattelisi kuvastavan suomalaisten naisten henkistä puolta laajemminkin niin huonostipa on asiat!
Olipas harvinaisen typerän ja hölmön ihmisen ajatuksia! Oli sitten naisen tai miehen... - mies
Puhut!
SInun näkemyksesi ovat 60-luvulta, jolloin sinun vaarisi ja mummosi elivät kuten silloin elettiin. Nykyään, vitän, että miehet eivät ole kaljaa kittaavia laiskottelijoita. Aivan samalla tavalla voin heittää paskaa ja kommentoida, että nykyajan naiset juo vaan siideriä, polttavat tupakkaa ja tykkäävät elää trendikaästä elämää, jonka suurimpia haasteita on saada rahat riittämään vaatteisiin, kenkiin, elämyksiin..
- dungeon
Täysin totta tuo sun kirjoitus puhuu. Suomessa sukupuolten välinen kanssakäyminen on täysin kieroutunutta.
Ensinnäkin naiset ovat ottaneet parinhakumarkkinoilla passiivisen roolin. Tämä on johtanut siihen, että kaikille saakelin rumille ja saamattomillekin ämmille käy ravintolaillan aikana 10 miestä tarjoamassa itseänsä. Siitä sakista nainen voikin sitten valita sen parhaan yksilön. Naiset siis tottuvat jo nuorena siihen, ettei miestä tarvitse kunnioittaa koska uutta seuraa saa aina tilalle.
Toinen kummallinen juttu on suomalaisen naisen parinvalintakriteerit. Mieheksi valitaan se kaikista karskein ja kovimmalta panomieheltä vaikuttava sikailija. Ulkonäön pitää olla sellanen, että miestä kehtaa esitellä opiskelijakavereille. Täysin vastakohtaista käyttäytymistä on Saksassa, jossa mieheksi otetaan mieluummin koulutetuin ja hyvässä duunissa oleva mies (=mies pystyy aikanaan elättämään perheen).
Kun seurustelu aikanaan alkaa niin nainen pyrkii muokkaamaan ja alistamaan miehen tossunsa alle. Herkkyys ja romanttisuus häviää seurustelun alkumetreillä ja naisesta tulee ylipainoinen tyranni. Vaikka mies tekisi mitä tahansa miellyttääkseen naistaan niin aina on jokin asia väärinpäin.
On tää Suomi niin sairas maa...- M21
"Toinen kummallinen juttu on suomalaisen naisen parinvalintakriteerit. Mieheksi valitaan se kaikista karskein ja kovimmalta panomieheltä vaikuttava sikailija. Ulkonäön pitää olla sellanen, että miestä kehtaa esitellä opiskelijakavereille"
Tosiaankin, heikkoa itsetuntoa paikataan hankkimalla joku yli-adonis, jota voi sitten näyttää kavereille. Näitä ei tosin valitettavasti kaikille riitä.
Juuri äskeisessä viestissä naiset peräänkuuluttivat miestä, joka "puhuu ja pussaa". Totuus on toista; Ei kukaan nainen halua puhuvaa miestä, sehän on nääs nössö.
http://www.kiss.fi/yhteiso/?area=showthread&threadid=3494&sesID=&forumid=4
Tästäkin viestiketjusta käy ilmi, että kova, tunteeton mies on muodissa. Ei kiitos nössöjä ja naisen huomioonottavia miehiä. Sikailevat "panomiehet" rulaa. - F25
M21 kirjoitti:
"Toinen kummallinen juttu on suomalaisen naisen parinvalintakriteerit. Mieheksi valitaan se kaikista karskein ja kovimmalta panomieheltä vaikuttava sikailija. Ulkonäön pitää olla sellanen, että miestä kehtaa esitellä opiskelijakavereille"
Tosiaankin, heikkoa itsetuntoa paikataan hankkimalla joku yli-adonis, jota voi sitten näyttää kavereille. Näitä ei tosin valitettavasti kaikille riitä.
Juuri äskeisessä viestissä naiset peräänkuuluttivat miestä, joka "puhuu ja pussaa". Totuus on toista; Ei kukaan nainen halua puhuvaa miestä, sehän on nääs nössö.
http://www.kiss.fi/yhteiso/?area=showthread&threadid=3494&sesID=&forumid=4
Tästäkin viestiketjusta käy ilmi, että kova, tunteeton mies on muodissa. Ei kiitos nössöjä ja naisen huomioonottavia miehiä. Sikailevat "panomiehet" rulaa.Aloitit tämän keskustelun sillä, että olet samaa mieltä jonkun amerikkalaistuneen eukon kanssa siitä, että suomalaisten naisten pitäisi olla kilttejä hissukoita kotona hellan ja nyrkin välissä. Sitten kuitenkin edellisessä viestissäsi kirjoitat seuraavaa: "...käy ilmi, että kova, tunteeton mies on muodissa. Ei kiitos nössöjä ja naisen huomioonottavia miehiä. Sikailevat "panomiehet" rulaa. ". MIKÄ SINUA NYPPII?!
Ensimmäisestä viestistä sain käsityksen, että sinun mielestäsi miehen pitääkin olla kova ja tunteeton, alistaa nainen kotiin ja tukkia naisen suu. Nyt sitten kuitenkin valitat, että se onkin PAHA että tuollaiset miehet ovat muodissa. - M-19
F25 kirjoitti:
Aloitit tämän keskustelun sillä, että olet samaa mieltä jonkun amerikkalaistuneen eukon kanssa siitä, että suomalaisten naisten pitäisi olla kilttejä hissukoita kotona hellan ja nyrkin välissä. Sitten kuitenkin edellisessä viestissäsi kirjoitat seuraavaa: "...käy ilmi, että kova, tunteeton mies on muodissa. Ei kiitos nössöjä ja naisen huomioonottavia miehiä. Sikailevat "panomiehet" rulaa. ". MIKÄ SINUA NYPPII?!
Ensimmäisestä viestistä sain käsityksen, että sinun mielestäsi miehen pitääkin olla kova ja tunteeton, alistaa nainen kotiin ja tukkia naisen suu. Nyt sitten kuitenkin valitat, että se onkin PAHA että tuollaiset miehet ovat muodissa.=D
"Ensimmäisestä viestistä sain käsityksen, että sinun mielestäsi miehen pitääkin olla kova ja tunteeton, alistaa nainen kotiin ja tukkia naisen suu. Nyt sitten kuitenkin valitat, että se onkin PAHA että tuollaiset miehet ovat muodissa."
Eli ymmärsit sen siis tahallasi väärin, koska siinä arvosteltiin suomalaisia naisia? Ehkä voisit lukea sen nyt uudestaan ja vaikka laskea siinä kohdassa kymmeneen, kun alkaa ottaa pannuun. =)
Ei se mitään herkkua ole lukea kritiikkiä suomalaisia miehiäkään kohtaan, mutta tuollainen lähes hysteerisen vapaamielinen tulkinta kielii kyllä jo aika selkeästi itsetunnon puutteesta..
Ymmärtääkseni Aloittajan tarkoitus ei ollut muuta kuin herättää keskustelua aiheesta ovatko miehet muuttumassa naisiksi ja naiset miehiksi käyttämällä tämän "amerikkalaistuneen eukon" varsin suppeaa ja objektiivista mielipidekirjoitusta..
- M21
"Ennen oli maailma miesten, miesten.
Akka pantiin kuriin vaikka piesten, piesten.
Nyt valtaa pitää uusi kova nainen,
ja mies on toisen luokan kansalainen..."
(Ennen oli maailma miesten, Irwin Goodman)- F25
"Ennen oli maailma miesten, miesten."
- TASA-ARVOA EI OLTU VIELÄ KEKSITTY
"Akka pantiin kuriin vaikka piesten, piesten."
- PERHEVÄKIVALTA OLI ARKIPÄIVÄÄ
"Nyt valtaa pitää uusi kova nainen,"
- NAISTEN ON PAKKO OLLA KOVIA, KUN BIOLOGISISTA SYISTÄ NAISELLA EI OLE TARPEEKSI LIHAKSIA LYÖDÄ MIESTÄ TAKAISIN
"ja mies on toisen luokan kansalainen..."
- MITÄ TULEE PALKKOIHIN, NIIN EI OLE. MEIDÄNKIN FIRMASSA TÄYSIN SAMAN KOULUTUKSEN JA TYÖKOKEMUKSEN OMAAVALLE KOLLEGALLENI MAKSETAAN 2000 MK VANHASSA RAHASSA ENEMMÄN. Minun mielestäni kenenkään ei tarvitse olla toisen luokan kansalainen, vaan keskinäinen tasa-arvo on minusta se mihin pitää pyrkiä. Sinä tunnut haluavan, että naiset ovat kotona uikuttavia piestyjä olentoja, joilla ei ole mitään ihmisoikeuksia. Muuta siis pakistaniin.
PS. ei ollut tarkoitus huutaa, jouduin kirjoittamaan kapslokeilla, että omat kommenttini erottuvat edellä olevan kirjoittajan lainauksista. Tässä kun ei saa lihavointia tai kursivointia tehtyä vai saako. - Femi
Jos noin oli, että maailma ennen oli miesten, niin eiköhän ole aikakin vaihtaa välillä osia?
Jos naiset kestivät sitä, niin kyllä miehetkin muutaman vuosituhannen alistamista kestää!?
Ja eipä miehet kovin hyvin ole näyttäneet onnistuneen maailman valtiaina.
- naaras
ja monenneksikohan se suomalainen mies ois siinä ulkonäkövertailussa sijoittunu?!
en nyt viitti kumminkaa sen kummemmin suomalaisia miehiä ruveta mollaamaan, kun niistäkin todetusti löytyy aivan loistoyksilöitä. en tosin yhtään ihmettele ettei tommoset vikisijät, jotka netissä itkee että ku naiset haluu sitä ja tätä ja miksen minä saa ketään, nii ei varmasti semmosia kukaan kaipaa.
ja toivottavasti näille kivikaudelle jämähtäneille "miehille" ei jatkossakaan naisia heru.- M21
Puhut ihan asian vierestä - jospa lukaisisit alkuperäisen tekstin uudelleen. Muuten hyvä.
- f25
Ooh, amerikansuomalainen nainen kirjoittaa: "Monelle varmaan tekisi hyvaa olla esim. latinalaistyttojen rakkauden kohteena." Niin, imartelee varmasti kovasti. Onhan Shakira kaikkien miesten päiväunien kohde. Sääli vain, että Shakira tuskin näkee mitään viehättävää suomalaismiehissä verrattuna latinomiehiin.
"Suomalaiset naiset nykyaan tuntuvat olevan agressiivisia ja tuntuvan vaativan ihan alyttomasti miehilta."
Onko liikaa vaadittu, että mies osaisi tuoda kaupasta ostoslistan mukaiset tavarat? Mitä aggressiiviset suomalaisnaiset muka miehiltä vaativat? Eivätkös itsenäiset suomalaisnaiset käy töissäkin voidakseen maksaa itse ravintolalaskunsa ja muut kulunsa sekä niin edelleen.
"Yleensa ottaen kun katson esim. Helsingin katukuvaa niin kylla siella nakyy paljon enemman vetavan nakoisia miehia kuin naisia."
Noin sanoo heteronainen. Tottakai hänestä miehet ovat vetävämmännäköisiä. Itse kyllä ihmettelen, missä niitä vetävännäköisiä miehiä on heteronaisille. Kaikki ovat yhtä samaa harmaata massaa, toista ei erota toisesta, kun kaikki kulkevat samoissa harmaissa vaatteissa housut takapuolesta roikkuen. - Idah82
Itsestäni voin sanoa, että jollei mulle sitä kaapin paikkaa määrätä, määrään sen itse ja hypin silmille minkä kerkiän. lopulta mulla on sellaisessa suhteessa niin turvaton olo, että se on pakko lopettaa. jos ei mies saa naistaan kuriin, miten voi luottaa siihen, että hän kriisin tullen pysyy kasassa? tuntuu siltä, että joutuu kaiken käsittelemään itse, eikä toisesta ole tukijaksi. minä ainakin tarvitsen rinnalleni vahvan miehen, enkä mitään perässä vedettävää vässykkää. mulla on jo koira...
- Natasha
Ja kehitys kulkee taaksepäin? Eihän siinä mitään järkeä ole, vaikkei tässä sitä kai kysyttykään :D?!
Suomalaiset naiset ovat juuri suomalaiselle miehelle sopivia. Turha miestenkään on esittää kovempaa kuin oikeasti ovat. - Flame
Joudut odottamaan aikakoneen keksimistä, että pääset elämään sellaista aikaa johon sinunkin antiikinhomeiset ajatuksesi sopivat.
Eiköhän ole tervettä kehitystä, kun ihmiset pääsevät saavuttamaan saman arvon ja katsotaan korvien väliä, ei jalkojen.. - M-19
Olet aivan oikeassa.
Tästä on miljoona esimerkkiä, mutta tyydyn vain yhteen koska näissä chateissa on turha yrittää saada ketään muuttamaan mieltään.
Kohta 1: Nainen haluaa, että mies näyttää enemmän tunteitaan ja puhuu enemmän.
Kohta 2: Mies tekee niin ja nainen kuuntelee miehen murheita ja tukee tätä.
Kohta 3: Nainen ärtyy, koska "joutuu" olemaan suhteen mies ressukalleen, jolla on nyt yhtäkkiä paljon huolia jotka syytää naiselle.
Naiset, olkaa toki tasaveroisia mutta pitäkää itsenne naisina ja antakaa miesten olla miehiä.
Mitä järkeä on siinä, että nainen ja mies esimerkiksi tiskaisivat vuoronperään jos mies on aivan poropeukalo tiskaamisessa ja vihaa sitä yli kaiken, kun taas puiden kantaminen on kohtuuttoman rankkaa naiselle.
Mistä ihmeestä on peräisin ajatus, että miesten ja naisten pitäisi olla tasavertaisia? Eihän se ole edes hyvä luoja mahdollista..
Mutta, kuten jo sanottu. Pitäkää toki mielipiteenne ja haukkukaa minut konservatiiviseksi sovinistiksi, jos se teitä rauhoittaa.
Omassa suhteessa olemme ainakin täysin onnellisesti eriarvoisia. Toivottavasti yllätte samaan, te jotka yritätte väkisin saattaa asiat tasapainoon..
"Whoever said life should be fair?"- kaspander
juu.. onhan se hyvä juttu jos nainen tiskaa ja mies hoitaa puunhakkuun.. eli siis tämmöinen töidenjako..
mutta jospa sitä edetään kerrostalossa ilman saunaa, takkaa, omaa pihaa tai autoa? Jäljelle jää ne "naisten työt" eli tiskaaminen, pyykkääminen, ruoanlaitto ja yleissiivous.. Ja mikä oikeus silloin on miehellä olla tekemättä näitä töitä? (ellei sitten mies ole päivät töissä ja nainen kotosalla) mutta näin se vain tuntuu olevan melko useassa kodossa, jossa minä olen vieraillut.. sen jälkeen viitsitään ihmetellään, jos akka nalkuttaa.
ja sama pätee siihen tunteiden kertomiseenkin. tottakai minä tahtoisin että miehet avautuisivat enemmän, mutta siihen tulee raja, milloin toinen odottaa kuuntelua ja milloin toisen RATKAISEVAN kaikki murheensa. Ja edelleenkin, JOS nainen tekee kaikki kotityöt, hän on luultavasti hyvin väsynyt ja ärtyy tietenkin toiselle helposti (siitä pienestäkin valituksesta.)
Eli siis, kaikki naiset eivät ole samanlaisia, niinkuin ei kaikki miehetkään..
Joka tapauksessa mielestäni tuo "miehet alistuneet" homma on melkoista puppua.
Sitten kuin naisia ei hakata tai raiskata, ja kun naiset tienaavat yhtä paljon, voidaan puhua tasa-arvosta.. ja jos sitten vielä miehiä hakataan tai naisten palkka ylittää heidän palkkansa, voidaan puhua naisten ylivallasta.
Ja vähän sinne Italiaankin, mistä muut puhuivat.. Eikös sielläkin ole se "mamma", joka komentaa kovalla otteella? Ja kuka pitää italialaisia miehiä alistuneina?
- nti
uskoa kaikkea mitä lukee!!
- Elämä opettaa
Ei oo Suomi-pojan pakko alistua naiselle. Lyömään ei myöskään pidä rueta. Paras lähtee vaan kävelee, niin johan nainen sieltä perään juoksee, jos on juokseakseen. Tossumiestä ei nainen arvosta, eikä koe fyysistä vetoa tätä kohtaan, joten sillä alistumisella ei saavuta mitään. Nainen voi pyörittää arkea, jos hänellä tarvetta siihen on, mutta miehen täytyy luoda turvaa ja pysyä rauhallisena kovan paikan tullen. Itsenäinen mies ei yksin oloa pelkää, eikä elämäänsä pilalle juo yhdenkään naisen takia. Ei se oo sen kummempaa.
Kuka nostaa ylös 10 vuotta vanhan keskustelun? Eikö itsellä ole mitään uusia ajatuksia??
- yhteinenetulapsenetu
Suomalaiset naiset ovat olleet rakennuksilla töissä jo kymmeniä vuosia,. kuljettaneet rekkoja ja nostureita, olleet presidenttejä, poliittisa ja liike-elämän johtajia, jne. Olisi takaperoista jos naisesta tulisi pelkkä koko perheen palvelija niin kuin amerikkalaisissa kotiäiti-ihanteissa. Ja kaiken kukkuraksi tämä kotiäiti-ihanne muuttuu marilyn monreoksi sänkykamarin ovella. Ei maailma ole tässä korpimaassa kaskenraivaajien jälikipolvillekaan ollut muuta kuin leivänsyrjässä pysymistä. Jos mies on saanut ylimärräistä se on viety lähikappakkaan. Jos nainen saa ylimääräistä sillä ostetaan lapsille vaatteita. Onneksi isistä on tullut äideille todellinen apu lastenhoidossa. Yhdessähän ne väsätään ja yhdessä mennään avioliittoon kyllä jatkonkin pitää olla tasapuolista ilman että miehen identiteettiä ruvetaan vähättelemään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?553163Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n552349Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.
Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä282261Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari882249Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa1082156Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh721872Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971623Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http601389Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta1421342Puuma Martina iski nuoren miehen
Martina ja Hajji Muhis oikealta nimeltään Muhammad Abdilrasoon hempeilivät Tallinnassa. Hajji 28 vuotias ja Martina pian1801238