Heips, olisko kellään jotain vinkkiä tällasen nelikymppisen naisen hammasongelmiin? Uusia reikiä ei tuu (kiitos xylitolin) mutta hampaat murenee ja lohkeilee, jatkuvasti jostain lähtee isompi biitti ja siinä taas kaivellaan hetki hammastikulla jokaisen pienen suupalan jälkeen. Ärsyttää! Mikä aiheuttaa hampaiden murenemista ja lohkeilua? Syön normaalisti ja oon terve.
Hampaat murenee
22
20247
Vastaukset
- Hampaat
Hennompia kuin omat ei paikkaamattomat.Jos hampaat on kovin paikatut ja täytteet(paikat)suuria se vain lisää lohkeamisen riskiä.Oma hammas on aina kestävämpi kuin pussillinen muovipaikkoja.
- Chi
Tosin olen puolet nuorempi....:/ Aamulla kiva herätä ja huomata, että taas lohjennut puolet jostain hampaasta...
- mutta mukana
särkyä, jatkuva sykkiminen hampaissa, kasvoissa painon tunnetta, leukapielet jäykät ja kipeät, koko ajan tunne että hampaissa reikiä tai hampaiden välissä jotain, kiilteet halkeilleet. Sitten tuli alituisen hammaslääkärissä juoksujen jälkeen diagnoosi bruksismi. Sain purentakiskon jota ilman en enään suostu elää. Kovan purennan takia joutunee uusimaan ajoittan kun joutuu kiskokin tosi koville.
Eli ongelmanne syy voi löytyä siitä että yö aikaan hampaanne pureutuvat yhteen joita sitten unissanne jyystätte toisin sanoen narskutatte yöt ja hampaat todella kärsivät siitä. - Niitä riittää
Samanlainen tapaus tuli myös minunkin kohdalle!
Olin käynyt edellisenä päivänä hammaslääkärissä hampaan paikkauksessa, ja aamulla kun heräsin, yhdestä takahampaasta oli ulkoreuna lohjennut pois.
Että näin hyvin ne hoidot sitten tehoaa!
- Fluorista
Kuinka innokkaasti peset niitä hampaitasi FLUORIhammastahnalla?
Fluoristahan ei ole juurikaan kerrottu muuta kuin sen erinomaisista vaikutuksista hampaisiin.
Tämä lienee kuitenkin vain osa kokonaisuudesta?
Kun katsoin COOGLESTA fluorin haitoista, sieltä löytyi yllättävästi? niitä haittojakin!
-Kerrotaan mm. että fluori on arsenikin jälkeen ihmisruumiille myrkyllisin tunnettu aine!
-Fluori haurastuttaa myöskin luut, ja on todistetusti karsinogeeni ja mutageeni.
-Fluori on ikäänkuin täsmäase käpyrauhasta vastaan.
-Fluoritabletteja saaneilla lapsilla alkaa puberteetti etuajassa tuosta syystä, ja heillä esiintyy myös unettomuutta, masennusta, ja oppimisvaikeuksia paljon muita enemmän.
Tuo imeytynyt fluori hakeutuu yleensä aivoihin ja muodostaa sinne kalkkeutumia sitoessaan itseensä kalsiumia ja magnesiumia........
Tässä vain muutamia poimintoja, myös haitoistakin, sanoillaa FLUORIN HAITAT, COOGLESTA
katsottuna.
On paljon lisääkin, katsoppa!- Joo...
Täähän täältä vielä puuttukin. Joku idiootti selittämässä fluorin haittavaikutuksia. Toiset idiootit tekee omia johtopäätöksiä ja lakkaa käyttämästä fluorihammastahnaa...no pian saavat huomata hampaistansa, ettei ollu ehkä viisas veto.
Totta on, että liika fluorin saanti nostaa fluoroosi-riskiä...käsittääkseni vain lapsilla. Mutta siksipä pienet lapset eivät saakaan käyttää "aikuisten tahnaa".
Vasta sitten kun ensimmäiset pysyvät hampaat ilmestyy saa alkaa käyttää "lasten fluoritahnaa". - ???????????
Joo... kirjoitti:
Täähän täältä vielä puuttukin. Joku idiootti selittämässä fluorin haittavaikutuksia. Toiset idiootit tekee omia johtopäätöksiä ja lakkaa käyttämästä fluorihammastahnaa...no pian saavat huomata hampaistansa, ettei ollu ehkä viisas veto.
Totta on, että liika fluorin saanti nostaa fluoroosi-riskiä...käsittääkseni vain lapsilla. Mutta siksipä pienet lapset eivät saakaan käyttää "aikuisten tahnaa".
Vasta sitten kun ensimmäiset pysyvät hampaat ilmestyy saa alkaa käyttää "lasten fluoritahnaa".....> Täähän täältä vielä puuttuikin. Joku idiootti selittämässä fluorin haittavaikutuksia.
Eikös näistä haittavaikutuksista sitten saisi puhuakkaan?
Kuulostaapa mielenkiintoiselta! - Joo...
??????????? kirjoitti:
....> Täähän täältä vielä puuttuikin. Joku idiootti selittämässä fluorin haittavaikutuksia.
Eikös näistä haittavaikutuksista sitten saisi puhuakkaan?
Kuulostaapa mielenkiintoiselta!Tyhmä! Eiku mä kiellän puhumasta kaikista haittavaikutuksista. Kielsinkö edellisessä viestissä puhumasta haittavaikutuksista?? En.
Lue edellisestä viestistä se seuraava lause. - ??????????
Joo... kirjoitti:
Tyhmä! Eiku mä kiellän puhumasta kaikista haittavaikutuksista. Kielsinkö edellisessä viestissä puhumasta haittavaikutuksista?? En.
Lue edellisestä viestistä se seuraava lause....>>> Tyhmä! Eiku mä kiellän puhumasta kaikista haittavaikutuksista.....
Nyt tais mennä vähän vaikeeks?
Siis kiellät puhumasta KAIKISTA haittavaikutuksista, kuten tässä kirjoitat.
Sitten et taas kielläkkään!
Mitähän sitten mahdat kieltääkkään, tarkoittaakkaan?
Jospa hieman tarkennat! - Joo....
?????????? kirjoitti:
...>>> Tyhmä! Eiku mä kiellän puhumasta kaikista haittavaikutuksista.....
Nyt tais mennä vähän vaikeeks?
Siis kiellät puhumasta KAIKISTA haittavaikutuksista, kuten tässä kirjoitat.
Sitten et taas kielläkkään!
Mitähän sitten mahdat kieltääkkään, tarkoittaakkaan?
Jospa hieman tarkennat!Ja nyt tais sulla mennä tyhmän tärkeeks provoiluks.
- ????????
Joo.... kirjoitti:
Ja nyt tais sulla mennä tyhmän tärkeeks provoiluks.
Etkös sinä sitten kielläkkään mitäänkään?????
- höhö
???????? kirjoitti:
Etkös sinä sitten kielläkkään mitäänkään?????
Troll lol?
- kovat on faktat
Mikä se sellanen COOGLE on?
- allu
Mullakin on ollut samaa ongelmaa jo lapsesta lähtien.Mulla oli jo lapsena paha anemia, söin rautatabletteja joka vuosi kun veriarvot oli alle100.Heikotti enkä jaksanut paljon mitään. Ruokakin oli mitä oli -70 luvulla. Odotusaikana minulta mureni kaikki viisaudenhampaat ja tyngät joutui hammaslääkäri ottamaan pois. Etuhampaat ovat kuin aaltokattopeltiä laineilla ja alahampaat ovat kanssa kiinni toisissaan ja kulmissa on halkeamia.Sittenkun joku hammas kulmasta murenee otan hiomapaperia ja hion sileämmäksi. Sen neuvoi hammaslääkärini. Nykyään joudun syömään monivitamiini tabletteja ja luustoavahvistavia tabletteja varmaankin lopunelämääni.Aikuisille neuvoksi antakaa lapsillenne monipuolista ravintoa ettei lapsen tartte aikuisena kärsiä.
- hammashoitajaopiskelija K.
Heippa!
Käytätko ollenkaan fluoria ja saatko muuten riittävästi kalsiumia? Hampaan kiilteessä on kalsiumsuoloja jotka happohyökkäyksen tullessa liukenevat sylkeen. Happohyökkäyksestä palautuminen vie noin puoli tuntia eli sylki palauttaa suolat takaisin hampaalle ja kiille kovettuu uudestaan. Tapahtumuaa kutsutaan demineralisaatioksi. Tästä syystä demineralisaation aikana ei saisi pestä hampaita, ettei kiille pehmene. Fluoritabletit ja ksylitolipurkka auttavat kiillettä kovettumaan uudestaan, eli ruuan jälkeen tulisi aina ottaa joko ksylitolipuru´kumi tai fluoritabletti, myös juustosiivu auttaa siinä olevan kalsiumin vuoksi. Ratkaisevaa on kuitenkin se mitä syö ja kuinka usein. Hampaat eivät kestä kuin korkeintaan muutaman tunnin happohyökkäyksen kerrallaan ja korkeintaan 5-6 ateriaa päivässä. Joten jos olet kova napostelemaan, niin ksylitolikaan ei voi pelastaa hampaitasi! Mutta ehkä olet jo kuullut kaiken tämän hammashoitolassasi?
toivoittavasti tästä on kuitenkin jotain apua!- ttiedoton
Saako hampaiden hiomapaperia kotiin, että voisi itse hioa hampaiden epätasaisuuksia pois?
- Poralla
ttiedoton kirjoitti:
Saako hampaiden hiomapaperia kotiin, että voisi itse hioa hampaiden epätasaisuuksia pois?
Hankit vaan sopivan terän ja hammaskivet voi poistaa puukolla ja hampaita kannattaa valkaista ruokasoodalla, muutaman vuodet tätä niin voit sanoa hyvästit hampaille!
- Kohta tekarit
Poralla kirjoitti:
Hankit vaan sopivan terän ja hammaskivet voi poistaa puukolla ja hampaita kannattaa valkaista ruokasoodalla, muutaman vuodet tätä niin voit sanoa hyvästit hampaille!
Hampaat murenee. Asuin lapsuuteni sellaisessa kaupungissa, jossa lapsille syötettiin vuoden ajan fluoritabletteja. Nyt nelikymppisenä hampaat ovat murenevaa laastia ja hammaslääkärillä saa juosta alvariinsa. Itse en syy-yhteyttä tajunnut, fiksu hammaslääkäri kartoitti asuinpaikkani ja löyti heti syyn.
Vastuunottajaa tuskin enää löytyy ;( - Homba homba
Kohta tekarit kirjoitti:
Hampaat murenee. Asuin lapsuuteni sellaisessa kaupungissa, jossa lapsille syötettiin vuoden ajan fluoritabletteja. Nyt nelikymppisenä hampaat ovat murenevaa laastia ja hammaslääkärillä saa juosta alvariinsa. Itse en syy-yhteyttä tajunnut, fiksu hammaslääkäri kartoitti asuinpaikkani ja löyti heti syyn.
Vastuunottajaa tuskin enää löytyy ;(Fluoritabletteja popsittiin koko lapsuus, ei vain vuotta, ja hampaat on suussa edelleenkin ihan hyvin! Ei murene mihinkään. Fluorihammastahnaa käyttänyt kymmeniä vuosia.
Turha on muualta syyllistä hakea, itsessä on vika, jos hampaat hajoaa. - cemba
Homba homba kirjoitti:
Fluoritabletteja popsittiin koko lapsuus, ei vain vuotta, ja hampaat on suussa edelleenkin ihan hyvin! Ei murene mihinkään. Fluorihammastahnaa käyttänyt kymmeniä vuosia.
Turha on muualta syyllistä hakea, itsessä on vika, jos hampaat hajoaa.Ehkä noissa 60-70-lukujen fluoritableiteissa fluoripitoisuus oli liian suuri. Tai lisäksi vedessä oli paljon fluoria. Mutta kyllä hampaita hajottaa sokeri (ei pelkkä ruokosokeri vaan myös fruktoosi, vehnä ym. tärkkelys)
- Nnnnbh
cemba kirjoitti:
Ehkä noissa 60-70-lukujen fluoritableiteissa fluoripitoisuus oli liian suuri. Tai lisäksi vedessä oli paljon fluoria. Mutta kyllä hampaita hajottaa sokeri (ei pelkkä ruokosokeri vaan myös fruktoosi, vehnä ym. tärkkelys)
Joo, multa lohkesi pala
- Blaa blaa blaa
Pahin lohkeaminen mitä olen kokenut, oli (nyt entisessä) hampaassa, josta lähinnä puolet oli jo pelkkää amalgaamia. Lohkesi pieni pala ja eikä edes tuntunut missään ... ..kunnes alkoi lähteä amalgaamin palasia ja vauhdilla.
Suht nopeasti, yli puolet koko hampaasta oli poissa. Siinä vaiheessa alkoi tuntua "vähän".
Oli siinä se hyvä puoli, että hammaslääkäri löysi toisen samanlaisen samalla ja vaihtoi amalgaamit muoviin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731930Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471217
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462