Laiton irtisanominen?

Kauanko kestää

parhaimmillaan/pahimmillaan asioiden käsittely? Onko kenelläkään kokemusta, että asiat olisivat hoituneet edes kohtuullisen nopeasti pois päiväjärjestyksestä?

26

18480

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on kohtuullista

      Jos käräjille mennään, niin tietysti ruuhkasta siellä riippuu käsittelyyn tulo. Meillä ainakin koko kevään käsittelypäivät on jo täynnä ja nyt kirjoitellaan lappusia syksylle siis siviilioikeuden puolella.
      Vastapuoli voi valittaa hovioikeuteen tai sinä, jossa juttu viipyy vähintään 8 kuukautta.
      Mikäli käräjäoikeus tuomitsee työnantajan maksamaan, voit hakea ne "säilöön" voudille.
      Sieltä saat rahat, jos sinulla on asettaa vakuus niistä, muuten maksavat ne hovin päätöksen jälkeen.

      • odottavan aika on pitkä

        Mulla prosessi vasta alussa. Työnantaja irtisanoi työsopimukseni yksipuolisesti 2003. Teki rikosilmoituksen mm. päivärahoista ja km-korvauksista, joihin olin oikeutettu... Nyt olen saanut kolmen vuoden (!) odottamisen jälkeen päätöksen syyttämättä jättämisestä, eli näin ollen minut irtisanottiin laittomin perustein. nyt uusi prosessi vireille... saamatta edelleen mm. ylityöt (yli kahden kk:n palkka), loma-ajan palkka, ja luonnollisesti mahdollinen korvaus laittomasta irtisanomisesta. odottavan aika on pitkä...


      • myllin läpikäynyt
        odottavan aika on pitkä kirjoitti:

        Mulla prosessi vasta alussa. Työnantaja irtisanoi työsopimukseni yksipuolisesti 2003. Teki rikosilmoituksen mm. päivärahoista ja km-korvauksista, joihin olin oikeutettu... Nyt olen saanut kolmen vuoden (!) odottamisen jälkeen päätöksen syyttämättä jättämisestä, eli näin ollen minut irtisanottiin laittomin perustein. nyt uusi prosessi vireille... saamatta edelleen mm. ylityöt (yli kahden kk:n palkka), loma-ajan palkka, ja luonnollisesti mahdollinen korvaus laittomasta irtisanomisesta. odottavan aika on pitkä...

        Ei mahdllinen oikeuden ta:lle määräämä kahden vuoden palkanmaksu tarkoita sitä, vaan kahden vuoden ns. palkan tai ansion menetystä l. korvauksesta vähennetään esim. ansiosidonnainen korvaus. Jos häviät käräjillä maksat omalle lakim. 15% omavastuun ja vastapuolen kulut kokonaan. Omassa jutussani juristit päätyivät sopuratkaisuun johon suostin (myös vastapuoli suostui) sain rahaa ja poistuin taka vas. (huokaus) juttu kesti 2 v.


      • oman ammatti-...
        myllin läpikäynyt kirjoitti:

        Ei mahdllinen oikeuden ta:lle määräämä kahden vuoden palkanmaksu tarkoita sitä, vaan kahden vuoden ns. palkan tai ansion menetystä l. korvauksesta vähennetään esim. ansiosidonnainen korvaus. Jos häviät käräjillä maksat omalle lakim. 15% omavastuun ja vastapuolen kulut kokonaan. Omassa jutussani juristit päätyivät sopuratkaisuun johon suostin (myös vastapuoli suostui) sain rahaa ja poistuin taka vas. (huokaus) juttu kesti 2 v.

        liiton oikeusturvavauutus: jos häviät, maksat 15 prossaa kaikista oikeudenkäyntikuluista (omat ja vastapuolen, vakuutusyhtiö maksaa loput n. 10.000 euroon asti.


      • taasunna
        myllin läpikäynyt kirjoitti:

        Ei mahdllinen oikeuden ta:lle määräämä kahden vuoden palkanmaksu tarkoita sitä, vaan kahden vuoden ns. palkan tai ansion menetystä l. korvauksesta vähennetään esim. ansiosidonnainen korvaus. Jos häviät käräjillä maksat omalle lakim. 15% omavastuun ja vastapuolen kulut kokonaan. Omassa jutussani juristit päätyivät sopuratkaisuun johon suostin (myös vastapuoli suostui) sain rahaa ja poistuin taka vas. (huokaus) juttu kesti 2 v.

        Mulla prosessi ja käynnissä ja jos häviän maksan vain 200e itse. Mulla liiton kautta vakuutus.


    • Stewe

      Riippu paikkakunnasta. Veljeni laiton irtisanomisjuttu kesti kolme vuotta ennenkuin käräjäoikeuskäsittely alkoi. Helsingin käräjäoikeus on aina työnantajan puolella, joten viivyttelivät juttua tarkoituksenhakuisesti.

    • 2001 laittomasti irtisanottu

      Voi ystävä hyvä kyllä siihen aikaa suttaantuu.
      Suomen Posti Oy irtisanoi minut laittomasti lokakuussa 2001. Paikallisessa käräjäoikeudessa juttu oli kesäkuussa 2004. Käräjäoikeus oli sitä mieltä että työnantaja saa irtisanoa ihan noin vain, joten valitimme.
      Hovioikeus käsitteli valituksemme kesäkuun lopussa 2005. Nyt voitimme ja työnantaja määrättiin maksamaan vuoden palkka sekä oikeuskulut.
      Tietenkin he halusivat valittaa korkeimpaan ja nyt odotellaan saavatko lupaa siihen. Sen odotusaika on kuulemma 3kk-1vuosi. Että näin tämä prosessi etenee.
      Mutta jos olet oikeutta lähtenyt hakemaan, ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ LUOVUTA vaikka joskus siltä tuntuisikin. Vastapuoli yrittää väsyttää ja saada sinut luovuttamaan.
      Onko sinulla HYVÄ lakimies???

      • duunari

        Kun on irtisanomisasioita käräjille vienyt, on varmaan vaikee saada uutta duunia! Eikä aikaakaan uuden etsimiseen löydy, kun ainainen lakimiehellä ravaaminen ja paperisota vaivaavat! Liekö tuo käräjöinti sen veroista? Eikö työnantajilla olekin oikeus ottaa ja irtisanoa duunareita tarpeen mukaan! Mä en viittis ruveta kränääjäks tällaisissa, vaan etsisin innolla uutta duunia! Työnantajat tykkää reippaista työläisistä, ja silloin tulee aina toimeen kaikkien kanssa. Eikä oo ainaista pelkoo, että kohta taas on uusi juttu vietävä käräjille...


      • juu
        duunari kirjoitti:

        Kun on irtisanomisasioita käräjille vienyt, on varmaan vaikee saada uutta duunia! Eikä aikaakaan uuden etsimiseen löydy, kun ainainen lakimiehellä ravaaminen ja paperisota vaivaavat! Liekö tuo käräjöinti sen veroista? Eikö työnantajilla olekin oikeus ottaa ja irtisanoa duunareita tarpeen mukaan! Mä en viittis ruveta kränääjäks tällaisissa, vaan etsisin innolla uutta duunia! Työnantajat tykkää reippaista työläisistä, ja silloin tulee aina toimeen kaikkien kanssa. Eikä oo ainaista pelkoo, että kohta taas on uusi juttu vietävä käräjille...

        mitä sitä työnantajaa kiusaamaan. Annetaan puolet palkastakin vielä takaisin. Älä vaan missään nimessä liity ammattiyhdistykseen, sillä sinut leimataan kommariksi ja lennät ekana pihalle kun "saneerataan". Meidän täytyy kilpailla kiinalaisten ja intialaisten kanssa tuottavuudessa, palkat vaan 15 centtiä tunnille niin hyvä tulee, pysyy työpaikat Suomessa ja työnantaja saa 50 % tuoton pääomalle. Näin se etenee !!


      • saneerattu
        juu kirjoitti:

        mitä sitä työnantajaa kiusaamaan. Annetaan puolet palkastakin vielä takaisin. Älä vaan missään nimessä liity ammattiyhdistykseen, sillä sinut leimataan kommariksi ja lennät ekana pihalle kun "saneerataan". Meidän täytyy kilpailla kiinalaisten ja intialaisten kanssa tuottavuudessa, palkat vaan 15 centtiä tunnille niin hyvä tulee, pysyy työpaikat Suomessa ja työnantaja saa 50 % tuoton pääomalle. Näin se etenee !!

        varmaan 5000% voitot. Vähempi ei nykyään riitä... Itse saneerattu ulos 2004, eikä liitto ole vielä ainakaan ilmoittanut, että missä mennään. Lupasivat ottaa yhteyksiä kun asia etenee....


      • Blues
        juu kirjoitti:

        mitä sitä työnantajaa kiusaamaan. Annetaan puolet palkastakin vielä takaisin. Älä vaan missään nimessä liity ammattiyhdistykseen, sillä sinut leimataan kommariksi ja lennät ekana pihalle kun "saneerataan". Meidän täytyy kilpailla kiinalaisten ja intialaisten kanssa tuottavuudessa, palkat vaan 15 centtiä tunnille niin hyvä tulee, pysyy työpaikat Suomessa ja työnantaja saa 50 % tuoton pääomalle. Näin se etenee !!

        Kyllä on sinulla aika erikoiset arvot, jos kaikki ajattelis tuolla niin kyllä AY-liikekin olisi täysin tarpeeton ja kaikki tekis yötäpäivää hommia jollain parin euron tuntipalkalla. Jos ovat isämme jotain saaneet aikaan niin edes jonkunmoisen työlainsäädännön ja työsuojeluhommelit, tosin kyllä jokainen lähes itse joutuu etunsa työpaikalla ajamaan. En ole ikinä voinut sietää nöyristelyä, kunnon työstä kunnon palkka ja muutenkin työolot kuntoon. Kyllä työnantajakin sitten saa rahoilleen vastinetta. Suomessa on muutenkin aivan älyttömän kova työmoraali eli olemme opettaneet työpaikoilla että kaiken alaisist voi ottaa irti puoli-ilmaiseksi. Johtajia vaan tuntuu tulevan lisää joka paikkaan, työpanokseensa nähden saavat todella kovaa liksaa.


      • 2001 laittomasti irtisanottu
        duunari kirjoitti:

        Kun on irtisanomisasioita käräjille vienyt, on varmaan vaikee saada uutta duunia! Eikä aikaakaan uuden etsimiseen löydy, kun ainainen lakimiehellä ravaaminen ja paperisota vaivaavat! Liekö tuo käräjöinti sen veroista? Eikö työnantajilla olekin oikeus ottaa ja irtisanoa duunareita tarpeen mukaan! Mä en viittis ruveta kränääjäks tällaisissa, vaan etsisin innolla uutta duunia! Työnantajat tykkää reippaista työläisistä, ja silloin tulee aina toimeen kaikkien kanssa. Eikä oo ainaista pelkoo, että kohta taas on uusi juttu vietävä käräjille...

        Oletko todellakin tuota mieltä ja mikäli olet sinua saakin potkia päähän ja erottaa vaikka kerran viikossa. Vai oletko se ruskeakielinen pomon lemmikki joka mukamas on vain kiitollinen kun saa tehdä työtä, palkka ja ihmisarvo(ainakin toisten) ovat toisarvoisia asioita?
        Sitäpaitsi työnantajalla EI TODELLAKAAN ole väittämiäsi oikeuksia. Etpä taida koskaan edes olla ollut työelämässä ja jos oletkin, niin et sinä kyllä TESsistä mitään tiedä. Olis korkee aika opetella tai jonakin päivänä sinäkin pitkän työrupeaman jälkeen sairastut, niin veikkaan että et kyllä lopputilistäsi riemastu ja mistäs saat muuta työtä kun edellinen paikka söi terveytesi. MIETI ennenkun joriset joutavia.


      • miten hyviä

        liiton lakimiehet ovat.. ilmeisesti asiantuntijoita kuitenkin näissä asioissa? Postilla on ilmeisesti varaa taistella loppuun asti, mutta kuinka lie pienemmillä yrityksillä... luulisi tulevan kalliiksi yrityksellekin, jos tuomitaan maksamaan vuosien taistelu..?


      • olet rotta
        duunari kirjoitti:

        Kun on irtisanomisasioita käräjille vienyt, on varmaan vaikee saada uutta duunia! Eikä aikaakaan uuden etsimiseen löydy, kun ainainen lakimiehellä ravaaminen ja paperisota vaivaavat! Liekö tuo käräjöinti sen veroista? Eikö työnantajilla olekin oikeus ottaa ja irtisanoa duunareita tarpeen mukaan! Mä en viittis ruveta kränääjäks tällaisissa, vaan etsisin innolla uutta duunia! Työnantajat tykkää reippaista työläisistä, ja silloin tulee aina toimeen kaikkien kanssa. Eikä oo ainaista pelkoo, että kohta taas on uusi juttu vietävä käräjille...

        Kun on irtisanomisasioita käräjille vienyt, on varmaan vaikee saada uutta duunia! Eikä aikaakaan uuden etsimiseen löydy, kun ainainen lakimiehellä ravaaminen ja paperisota vaivaavat! Liekö tuo käräjöinti sen veroista?

        Joo´eise kyllä oo ton arvosta!! mielummin etin uutta duunia hymysuin sossun/työkkärin päivärahalla kun vuoden tilillä.


    • timpa

      työtuomioistuimesta saa päätöksen noin vuodessa, haittapuolena tässä verrattuna käräjäoikeuteen, että päätöksestä ei voi valittaa. ennakkotapauksiin voit käydä tutustumassa työtuomioistuimen sivuilla, kun löytyy samankaltainen tapaus saat osviittaa mitä on odotettavissa. tsemppiä :)

    • oikeutta saanut

      olen yksi irtisanotuista asia voitettiin ammattiliiton ajamana asiaa meni n. vuosi aikaa.

      • etelän tyttö

        Kuinka paljon sait korvausta? Mitä vähennettiin sinulle tulevasta määrästä? Olitko saanut työtä irtisanomisen jälkeen ja kuinka se huomioitiin korvausta määrättäessä. Minulla on käräjäoikeus edessä ja kiinnostaisi tietää enemmän.


    • ei ehkä kohtuullinen

      mutta yleensä aika nopeasti,jos lafka pystyssä,jos valtio maksaa maksimissaan jopa vuosi,mutta korkohan tulee.

    • eräs juttu,,,,,,,,

      Riita-asiana käräjäoikeudessa pari vuotta sitten kesti haastehakemuksen jättämisestä tuomioon noin 6 kk. Hovissa 1 vuosi.

      • Taistelija!

        Vaikka esim. www.olaviholtta.net siellä on esimerkkejä ja liitot käyttävät tiettyjä toimistoja. Kestää noin 1-2vuotta koko prosessi, omani on nyt vanha 1.3v ja nyt etenemässä vasta käräjäoikeuteen kun on tämä laki kuulemma, että pitää kuulla siitä ja tästä jne.


    • Sivusta katsoja

      Olen sanonut lapsilleni: Jos sinut irtisanotaan,vihon viimeinen ajatus joka saa päähäsi tulla on käräjöinti työnantajaasi vastaan. Analysoi ensin syyt. Mikä vika minussa oli? Voinko parantaa työpanostani, käytöstäni, motivaatiotani, yhteistyökykyäni? Vai loppuiko ta:lta työt tai rahat? Ajattele oma etuasi, että käräjöinti tekisi sinusta "työsuhdevammaisen", jota kukaan ei enää uskalla ottaa töihin. Ajattele työtoveriesi etuja; että jokainen tuomarien työllistämisen seurauksena yrittäjille tuomitsema rangaistus pudottaa kymmeniä, satoja ehkä tuhansia työllistämisaikeita. Jos rangaistus on lain sallima maksimi, kaikki entiset työkaverisi voivat menettää työpaikkansa ja olet näin kansakunnan vihollinen.Hae uutta työpaikkaa ja ilmoita, että jos työsuhde päättyy, et tule haastamaan työllistäjääsi oikeuteen laittomasta irtisanomisesta ymmärtäen, että yrittäjä ei koskaan aiheettomasti irtisano työnkijäänsä. Näin saat varmimmin uuden työpaikan. Säilytä itsekunnioituksesi ja unohda haaveet suurista korvausrahoista, sillä ne voivat olla hyvin kallita rahoja. Näin opetin omille lapsilleni. Entä te?

      • xD

        "Hae uutta työpaikkaa ja ilmoita, että jos työsuhde päättyy, et tule haastamaan työllistäjääsi oikeuteen laittomasta irtisanomisesta ymmärtäen, että yrittäjä ei koskaan aiheettomasti irtisano työnkijäänsä."

        -jos oot tota mieltä, niin lapsistashan tuli/tulee yhtä pönttöjä kuin vanhemmistaan. :D

        ................

        "että jokainen tuomarien työllistämisen seurauksena yrittäjille tuomitsema rangaistus pudottaa kymmeniä, satoja ehkä tuhansia työllistämisaikeita"

        - ja entäs jos kyseessä onkin todella pieni yritys esim jokin nyrkkipaja, niin eise todellakaan tuollaisia sinun mainitsemia määriä kyllä työlistä.. ainakaan se missä itse olin..


      • ----

        jotka luulevat saavansa tehdä mitä haluavat, että neuvosi on huono. Tietenkin voi olla hyväksi joskus olla hiljaa, minua neuvoivat työnantajan omat lapset, että ei voi tehdä muuta, kuin lähteä kävelemään.
        On oltava ainakin joku käsitys, kuka on oikeassa, jos työnantaja on nihkeä tekemään sopimusta tai antamaan työtodistusta, hän on todennäköisesti epärehellinen. Henkilön oli vaikea saada ketään töihin, hänen juoruamisensa valui kuin vesi hanhen selästä.
        Turha on jälkeenkään päin perätä oikeuksiaan, jos ei ajoissa laske etuaan.
        Hän ei ainakaan ääneen sanonut yrittäneensä mitään laitonta, yritykseksihän se jäikin.
        Eikö nuoria pitäisi opettaa, eikä nöyryyttää?
        Työnantajat pitäisi kyllä pakottaa kertomaan todellinen irtisanomisen syy lainvoimin ainakin suullisesti. Huonoa työtodistustahan ei saa kirjoittaa.


      • työsopimuslaki
        ---- kirjoitti:

        jotka luulevat saavansa tehdä mitä haluavat, että neuvosi on huono. Tietenkin voi olla hyväksi joskus olla hiljaa, minua neuvoivat työnantajan omat lapset, että ei voi tehdä muuta, kuin lähteä kävelemään.
        On oltava ainakin joku käsitys, kuka on oikeassa, jos työnantaja on nihkeä tekemään sopimusta tai antamaan työtodistusta, hän on todennäköisesti epärehellinen. Henkilön oli vaikea saada ketään töihin, hänen juoruamisensa valui kuin vesi hanhen selästä.
        Turha on jälkeenkään päin perätä oikeuksiaan, jos ei ajoissa laske etuaan.
        Hän ei ainakaan ääneen sanonut yrittäneensä mitään laitonta, yritykseksihän se jäikin.
        Eikö nuoria pitäisi opettaa, eikä nöyryyttää?
        Työnantajat pitäisi kyllä pakottaa kertomaan todellinen irtisanomisen syy lainvoimin ainakin suullisesti. Huonoa työtodistustahan ei saa kirjoittaa.

        "Korvaus perusteettomasta irtisanomisesta
        Työsopimuslain 47 f §:n 1 momentin mukaan työnantajan, joka on laissa säädettyjen perusteiden vastaisesti päättänyt työntekijän toistaiseksi voimassa olevan työsopimuksen, on velvollinen maksamaan korvausta perusteettomasta työsopimuksen päättämisestä vähintään kolmen ja enintään 24 kuukauden palkan.

        Korvauksen suuruutta määrättäessä otetaan pykälän 2 momentin mukaan sitä lisäävänä tai vähentävänä seikkana huomioon työtä vaille jäämisen arvioitu kesto ja ansion menetys, työsuhteen kesto, työntekijän ikä ja hänen mahdollisuutensa saada myöhemmin ammattiaan tai koulutustaan vastaavaa työtä, työnantajan menettely työsopimusta päätettäessä, työntekijän itsensä antama aihe työsopimuksen päättämiseen, työntekijän ja työnantajan olosuhteet yleensä sekä muut näihin verrattavat seikat".

        Sitten on se menettelytapa, jolla laiton irtisanominen on hoidettu; siitä laki erikseen määrittelee miten irtisanomiset ylipäätänsä pitää hoitaa.

        Aina niitä työnantajia on, joilla on oma suunnitelma ja oma etu työsuhteen perusteettomalle päättämiselle ja kokemus siitä, että ihmiset ei uskalla tai jaksa viedä asiaa eteenpäin. Sama työnantaja on ollut usein mukana useissa laittomnissa irtisanomisissa - arvelevat saman onnistuvan kaikille. Usea ei vie asiaa eteenpäin, mutta jos kuuluu liittoon, sieltä apua kuuluu saada. Joskus työntekijät erehtyvät vielä työnantajan pyynnöstä osallistumaan laittomiin toimenpiteisiin.


      • Ei työllistäjä
        xD kirjoitti:

        "Hae uutta työpaikkaa ja ilmoita, että jos työsuhde päättyy, et tule haastamaan työllistäjääsi oikeuteen laittomasta irtisanomisesta ymmärtäen, että yrittäjä ei koskaan aiheettomasti irtisano työnkijäänsä."

        -jos oot tota mieltä, niin lapsistashan tuli/tulee yhtä pönttöjä kuin vanhemmistaan. :D

        ................

        "että jokainen tuomarien työllistämisen seurauksena yrittäjille tuomitsema rangaistus pudottaa kymmeniä, satoja ehkä tuhansia työllistämisaikeita"

        - ja entäs jos kyseessä onkin todella pieni yritys esim jokin nyrkkipaja, niin eise todellakaan tuollaisia sinun mainitsemia määriä kyllä työlistä.. ainakaan se missä itse olin..

        Sinulle Ei Viddu D valaistukseksi kerottakoon, että jos uutisen irtisanomisrangaistuksesta lukee lehdestä satatuhatta yrittäjää, niin he kokevat sen työllistämisrangaistuksena, rangaistuksena siitä että on syyllistynyt Suomen lakien mukaan murhan jälkeen ankarimmin rangaistavaan tekoon, työllistämiseen. Se uutinen näivettää - ei vain sen tuomitun vaan - jokaisen yrittäjän työllistämismotivaatiota.
        Onkohan kukaan tehnyt "akateemista " tutkimusta siitä, kuinka monta työpaikkaa jää syntymättä yhden tuomarin tuomitseman työllistämisrangaistuksen seurauksena jos uutinen leviää vain yrittäjien keskuudessa viidakkorummun välityksellä tai jos se on jukaistu sanomalehdissä?
        Minä en työllistä ketään, enkä näiden nykylakien uhan alla aiokaan.


      • oikeustaistelija
        työsopimuslaki kirjoitti:

        "Korvaus perusteettomasta irtisanomisesta
        Työsopimuslain 47 f §:n 1 momentin mukaan työnantajan, joka on laissa säädettyjen perusteiden vastaisesti päättänyt työntekijän toistaiseksi voimassa olevan työsopimuksen, on velvollinen maksamaan korvausta perusteettomasta työsopimuksen päättämisestä vähintään kolmen ja enintään 24 kuukauden palkan.

        Korvauksen suuruutta määrättäessä otetaan pykälän 2 momentin mukaan sitä lisäävänä tai vähentävänä seikkana huomioon työtä vaille jäämisen arvioitu kesto ja ansion menetys, työsuhteen kesto, työntekijän ikä ja hänen mahdollisuutensa saada myöhemmin ammattiaan tai koulutustaan vastaavaa työtä, työnantajan menettely työsopimusta päätettäessä, työntekijän itsensä antama aihe työsopimuksen päättämiseen, työntekijän ja työnantajan olosuhteet yleensä sekä muut näihin verrattavat seikat".

        Sitten on se menettelytapa, jolla laiton irtisanominen on hoidettu; siitä laki erikseen määrittelee miten irtisanomiset ylipäätänsä pitää hoitaa.

        Aina niitä työnantajia on, joilla on oma suunnitelma ja oma etu työsuhteen perusteettomalle päättämiselle ja kokemus siitä, että ihmiset ei uskalla tai jaksa viedä asiaa eteenpäin. Sama työnantaja on ollut usein mukana useissa laittomnissa irtisanomisissa - arvelevat saman onnistuvan kaikille. Usea ei vie asiaa eteenpäin, mutta jos kuuluu liittoon, sieltä apua kuuluu saada. Joskus työntekijät erehtyvät vielä työnantajan pyynnöstä osallistumaan laittomiin toimenpiteisiin.

        Olipa oikeaa tekstiä. Itse sain perusteettoman irtisanomispalun käteen, koska vaadin palkan siitä työajasta minkä olin tehnyt. Olisi pitänyt antaa lahjana talolle. Summana puhutaan tuhansista euroista. En edes ajatellut, että en vie asiaa eteenpäin kesti vaikka kymmenen vuotta. Liitto hoitaa asiaa. Täällä on ihan tarpeeksi joo-joo miehiä, yhdysmiehissäkin, jotka eiv'ät uskalla tehdä mitään. Valitettavasti en ollut yhdysmies, joten minullehan se lappu tyrkättiin. Työnantaja tietää kantani, että palkat hoidetaan tessin mukaan. Paljonhan näitä vastaavia tapauksia onkaan nyt irtisanotuissa...? Pitäisi kaikki yritykset, joissa perusteettomasti porukkaa potkitaan, laittaa mediaan esille. Eiköhön joku toimittaja kiinnostuisi asiasta?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      239
      2095
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      153
      1355
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      52
      1246
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1025
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      989
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      930
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      923
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      825
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      640
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      639
    Aihe