NOPEITA laihdutusvinkkejä

kesäksikuntoon

Elikkä asian nimi on nyt tämä, että kesäkuntoon pitäisi päästä. Mitä se vaatii tässä ajassa noin 170cm ja 70kg naiselta? ylävatsalihakset näkyvät jotenkin, mutta alavatsoista ei tietoakaan. Sisäreidet ja peppu ovat myös ongelma..

281

74293

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päkä

      kasviksia,hedelmiä lihan/kalan/kanan kanssa.Rasvatonta maitoa ja vichyä,light limuja ja solero jäätelöä makeannälkään..kuntosalilla kannattaa käydä koska mitä enemmän lihasta,sitä enemmän kroppa polttaa rasvaa vaikka vaan levossa.Sitten välipäivinä kun ei kuntosalia niin rasvaa polttavaa liikuntaa esim.uinti,kuntopyöräilyä,juoksua....alavatsalihaksia voi treenata kun käyt selälleen lattialle,jalat ylös,siitä sitten nostelet jalkapohjia kattoon kohden

      • outo1

        olen 11.v ja painen 58.kg olen 153.cm pitkä
        miten saisin läskit pois??
        auttakaa!!


      • Apuaaaaaaa
        outo1 kirjoitti:

        olen 11.v ja painen 58.kg olen 153.cm pitkä
        miten saisin läskit pois??
        auttakaa!!

        Minulla on melkein sama juttu mutta olen 10.v ja painan 52.8kg ja olen 141cm apuaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • apuvaaa
        Apuaaaaaaa kirjoitti:

        Minulla on melkein sama juttu mutta olen 10.v ja painan 52.8kg ja olen 141cm apuaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Ja minä olen 50v ja painan 90kg ja olen 163cm voi apuvaa


      • 10.w sanoo apua
        Apuaaaaaaa kirjoitti:

        Minulla on melkein sama juttu mutta olen 10.v ja painan 52.8kg ja olen 141cm apuaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        et ole ainoa


      • Jaccesss
        outo1 kirjoitti:

        olen 11.v ja painen 58.kg olen 153.cm pitkä
        miten saisin läskit pois??
        auttakaa!!

        Olen 13.v ja painan 54.kg olen 155.cm pitkä
        miten saisin läskit pois??
        auttakaa!!


      • pullukka2
        Apuaaaaaaa kirjoitti:

        Minulla on melkein sama juttu mutta olen 10.v ja painan 52.8kg ja olen 141cm apuaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        11V tyttö kohta 40kg pari kiloo pois nii ihan ok, mutta ois aika mageeta jos painaisin 3kg niinkuin mun muut kaverit


      • pullukka2
        pullukka2 kirjoitti:

        11V tyttö kohta 40kg pari kiloo pois nii ihan ok, mutta ois aika mageeta jos painaisin 3kg niinkuin mun muut kaverit

        Siis ei 3 vaan 32


      • Anonyymi
        outo1 kirjoitti:

        olen 11.v ja painen 58.kg olen 153.cm pitkä
        miten saisin läskit pois??
        auttakaa!!

        No minä olen 44.5 ja 151 yritän laihduttaa ilman mitään sairauksia


    • Laske ite

      Vuorokausikulutuksesi 2500 kcal, olettaen että et lharrasta liikuntaa. Rasvakilossa energiaa 9000 kcal.

      Jos et syö mitään rasvakilo palaa vajaassa neljässä päivässä.

      10 kg rasvan poistumiseen menee noinikään sellainen 45-50 päivää. Sitten on kevät jo pitkällä. Paino putoaa tosin muutaman kilon enemmän koska myös rasvaan sitoutunut vesi häipyy.

      Tämä on nopein tapa mutta ei varmaan mukavin, voipi lähteä henki samalla. Mutta tää on nyt sellainen teoreettinen maksimi.

      Eli jos syöt 1250 kcal päivässä (eli olet nälkäinen) painosi putoaa alle 60 kg n. kolmen ja puolen kuukauden päästä. Mutta on kesää vielä silloinkin jäljellä.

      • fuji moto

        "Jos et syö mitään rasvakilo palaa vajaassa neljässä päivässä."

        Älä anna tuommoisia neuvoja kun et taida tietää asiasta mitään.

        Kun lopettaa syömisen, niin ensin lähtee lihakset. Kitudieetti on varmin tapa päästä jojottamaan painoa. Ekaks kuihdutetaan lihaksia, ja sitten kun palataan entiseen ruokavalioon, niin jäljellä olevat läskit lisääntyy. Lopputuloksena on rasvaprosentin nousu.

        Mielestäni vaaka on väärä väline kertomaan pitäisikö laihtua tai lihoa. Peili on paljon parempi. Itse olen 87/180 eli painoindeksi on lievän ylipainon puolella. Peili ja vaimo väittää toista.


    • ...

      Hei,

      Löysin kirjastosta Callanectics jumppakirjan. Liikkeet vaikuttaa tehokkailta ja niitä on helppo tehdä, kun oppii menetelmän. Kirjasta voi valita toivotut kohteet. Esim sisäreidet: istu maassa jalat vähän koukussa ja käsillä tukien. Laita jalkapohjat edessä olevan tuolin jalkojen ulkosivuille ja purista jaloilla yhtä mittaa laskien 25:een (tai voimien mukaan). Kun toistat tätä liikettä useamman kerran viikossa, kirja lupaa upeat sisäreidet. Muutkin jumppaohjelmat ovat hyviä. Etsi omasi: callanectics, pilates jne.

    • itse en ole vielä aloittanu...

      - syö sellaisia ruokia missä on rasvaa 100 grammassa alle 20 grammaa !
      - syö neljän tunnin välein !
      - käy lenkeillä !
      - käy kuntosalilla !
      - älä juo ruoan kanssa, juo vain ruokaa ennen ja jälkeen niin paljon kuin haluat (se auttaa ruoansulatuksessa)!
      - herkuttelupäivän voit pitää kerran viikossa !

      Tässä muutama vinkki! =)

      • sama kuin edeltävässä =)

        - syö sellaisia ruokia joissa on 100 grammassa alle 10 grammaa rasvaa ! =) tuli virhe tuohon aikaisempaan !


      • ihminen4
        sama kuin edeltävässä =) kirjoitti:

        - syö sellaisia ruokia joissa on 100 grammassa alle 10 grammaa rasvaa ! =) tuli virhe tuohon aikaisempaan !

        olenko liian lihava kun olen 158cm 14v ja 50kg ja tyttö, harrastan taitoluistelua 6 kertaa viikossa


      • -...................-
        ihminen4 kirjoitti:

        olenko liian lihava kun olen 158cm 14v ja 50kg ja tyttö, harrastan taitoluistelua 6 kertaa viikossa

        ....


      • joku
        -...................- kirjoitti:

        ....

        Olenko läski?Olen 14 v. tyttö, 170cm pitkä ja painan 68 kg, harrastan fudista.


      • jee
        joku kirjoitti:

        Olenko läski?Olen 14 v. tyttö, 170cm pitkä ja painan 68 kg, harrastan fudista.

        kai sen näkee peilistä onko läski


      • -s-
        ihminen4 kirjoitti:

        olenko liian lihava kun olen 158cm 14v ja 50kg ja tyttö, harrastan taitoluistelua 6 kertaa viikossa

        Et todellakaan ole. Minä olen itse 158 cm ja painan 51-52 kg enkä mielestäni ole millääntavalla ylipainoinen tai lihava. Ja jos kerta harrastat vielä taitoluistelua, sinulla on lihaksiaki huomattavasti enemmän kun minulla. Lihakset painaa vielä enemmän kun rasva, joten älä turhaan murehdi painoas. Olet varmasti nätti kun mikä! :)


      • jjjjjffffffffffffffffff
        jee kirjoitti:

        kai sen näkee peilistä onko läski

        törkee . et tajua näit juttui


      • jjjjjjjjjjffffffffffff
        jjjjjffffffffffffffffff kirjoitti:

        törkee . et tajua näit juttui

        siis törkee tuo ''kato peiliin''
        kato kuule peiliin persettäs takaapäi


      • -
        ihminen4 kirjoitti:

        olenko liian lihava kun olen 158cm 14v ja 50kg ja tyttö, harrastan taitoluistelua 6 kertaa viikossa

        et ole mäki oon 14v ja painan 50 kg ja oon tyttö. ja harrastan rytmistäkilpavoimisteluu myös 6 kertaa viikossa. paino tulee lihaksista.


      • pilkattu
        - kirjoitti:

        et ole mäki oon 14v ja painan 50 kg ja oon tyttö. ja harrastan rytmistäkilpavoimisteluu myös 6 kertaa viikossa. paino tulee lihaksista.

        Hei!
        Olen 12-v tyttö ja painan 56kg/161cm. Lähes kaikki tuntemani ihmiset ovat haukkuneet minua läskiksi, eivätkä ainoastaan leikillään. Käyn lenkillä usein, mutta syöminen hiukan heittelee.. Mitä teen, apuva!


      • Laihdutus lähtee
        pilkattu kirjoitti:

        Hei!
        Olen 12-v tyttö ja painan 56kg/161cm. Lähes kaikki tuntemani ihmiset ovat haukkuneet minua läskiksi, eivätkä ainoastaan leikillään. Käyn lenkillä usein, mutta syöminen hiukan heittelee.. Mitä teen, apuva!

        ruokavaliosta. Liiku virkistäytymismielessä, älä laihdutusmielessä. Lopeta karkkien, pullien, keksien, limsojen ja sokerien syönti. Syö enemmän lihaa.


      • pahalintu
        jjjjjjjjjjffffffffffff kirjoitti:

        siis törkee tuo ''kato peiliin''
        kato kuule peiliin persettäs takaapäi

        Ei ole helppoa tietä onneen ja tuo he* * *tin nimittely ei auta ketään. Lapsellista.
        http://www.laihduta-helposti.net/laihdutus-vinkkeja/ tuolta on hyvä aloittaa. Nämä tämmöiset viestiketjut vaan pahottaa mielen.


      • ....................
        joku kirjoitti:

        Olenko läski?Olen 14 v. tyttö, 170cm pitkä ja painan 68 kg, harrastan fudista.

        Itse olen 12-vuotias, kohta 13 ja painan 60 kiloa. Toisaalta olen hieman yli 170-senttinen, mutta silti huolestuttaa, että olenko läski? Monet kaverini sanovat, että en ole, mutta niitä nimittelyjä kuulee kuitenkin päivittäin koulussa.


      • vieralia
        - kirjoitti:

        et ole mäki oon 14v ja painan 50 kg ja oon tyttö. ja harrastan rytmistäkilpavoimisteluu myös 6 kertaa viikossa. paino tulee lihaksista.

        oonko mä sit liian laiha oon 12v poika ja painan 40kg tällä ehtkellä en harrasta mitään


      • vieralia
        vieralia kirjoitti:

        oonko mä sit liian laiha oon 12v poika ja painan 40kg tällä ehtkellä en harrasta mitään

        koraus edelliseen viestiin ja oon 160cm pitkä


      • hirvee läski
        joku kirjoitti:

        Olenko läski?Olen 14 v. tyttö, 170cm pitkä ja painan 68 kg, harrastan fudista.

        Eli olen 12v 171cm pitkä ja painan 73kg
        Olen perinyt isäni puolelta raskaan ruumiin rakenteen, mutta mahasta pitäis päästä eroon.
        Suklaa on suurin ongelma. Syön suklaata, koska karkki alkaa oksettaa.
        Olen ollut kuukauden suklaalakossa ja jumppasin silloin vähän. Pudotin silloin hieman yli 3kg.
        En harrsta liikuntaa, koska en tykkää liikunnasta.
        Miten voin laihduttaa nopeasti ja tehokkasti ja niin, ettei tarvitsis niin paljoa liikkua.
        Syön aika epäterveellisesti. Yritän jättää kaiken roskaruoan ja muut herkut.
        Ois kiva jos edes 8-10kg lähtis.


      • pyöreä
        hirvee läski kirjoitti:

        Eli olen 12v 171cm pitkä ja painan 73kg
        Olen perinyt isäni puolelta raskaan ruumiin rakenteen, mutta mahasta pitäis päästä eroon.
        Suklaa on suurin ongelma. Syön suklaata, koska karkki alkaa oksettaa.
        Olen ollut kuukauden suklaalakossa ja jumppasin silloin vähän. Pudotin silloin hieman yli 3kg.
        En harrsta liikuntaa, koska en tykkää liikunnasta.
        Miten voin laihduttaa nopeasti ja tehokkasti ja niin, ettei tarvitsis niin paljoa liikkua.
        Syön aika epäterveellisesti. Yritän jättää kaiken roskaruoan ja muut herkut.
        Ois kiva jos edes 8-10kg lähtis.

        jyyy olen 171 centtii ja painan kaheksakytkiloa ja olen 13 vuotias on siinä kerraksee painoa ja kokoa nuorella tytöllä mut en silti ole mitenkää masentunu asiasta vaikka huomautteluja kuulenkin joka päivä !


      • .
        ihminen4 kirjoitti:

        olenko liian lihava kun olen 158cm 14v ja 50kg ja tyttö, harrastan taitoluistelua 6 kertaa viikossa

        mäkin olen 14v 158cm ja painan 50kg.. olisin vielä normaalipainoinen jos painaisin 45kg tiedättekö nopeaa tapaa saada 4 kg pois 2 kk aikaa?


      • Alipainoinen(ko?)
        ihminen4 kirjoitti:

        olenko liian lihava kun olen 158cm 14v ja 50kg ja tyttö, harrastan taitoluistelua 6 kertaa viikossa

        En oikein tiedä. Itse olen 150cm pitkä 13v poika ja painan 39 ;-------;


      • niihhhh
        vieralia kirjoitti:

        koraus edelliseen viestiin ja oon 160cm pitkä

        oot laiha kun mikä -.-


      • :D
        ihminen4 kirjoitti:

        olenko liian lihava kun olen 158cm 14v ja 50kg ja tyttö, harrastan taitoluistelua 6 kertaa viikossa

        Et oo lihava mut jos oot taitoluistelia niin ehkä pitää laihduttaa vähän, koska puvut ovat hyvin pienet
        mutta et oo liha :D


      • zuppaduu
        hirvee läski kirjoitti:

        Eli olen 12v 171cm pitkä ja painan 73kg
        Olen perinyt isäni puolelta raskaan ruumiin rakenteen, mutta mahasta pitäis päästä eroon.
        Suklaa on suurin ongelma. Syön suklaata, koska karkki alkaa oksettaa.
        Olen ollut kuukauden suklaalakossa ja jumppasin silloin vähän. Pudotin silloin hieman yli 3kg.
        En harrsta liikuntaa, koska en tykkää liikunnasta.
        Miten voin laihduttaa nopeasti ja tehokkasti ja niin, ettei tarvitsis niin paljoa liikkua.
        Syön aika epäterveellisesti. Yritän jättää kaiken roskaruoan ja muut herkut.
        Ois kiva jos edes 8-10kg lähtis.

        Jos ei liikkuminen kiinnosta, on turha odottaa laihtumista.
        Jos 8-10 kg haluat pois ilman urheilua, lopeta syöminen. Silloin on tosin riski laihtua vielä enemmän, jonka jälkeen kiltisti sanottuna lakkaat kokonaan olemasta:-) Hyvän kropan/laihtumisen aikaansaamiseen on yksinkertaisesti vaan tehtävä töitä. that's it.


      • LÄSKI!
        vieralia kirjoitti:

        oonko mä sit liian laiha oon 12v poika ja painan 40kg tällä ehtkellä en harrasta mitään

        itse olen melkein 11v ja olen paljon painavampi (mutten yli 60)!


      • fcghjk
        .................... kirjoitti:

        Itse olen 12-vuotias, kohta 13 ja painan 60 kiloa. Toisaalta olen hieman yli 170-senttinen, mutta silti huolestuttaa, että olenko läski? Monet kaverini sanovat, että en ole, mutta niitä nimittelyjä kuulee kuitenkin päivittäin koulussa.

        pituutta 170cm ja painoa 60kg, 3 vatsamakkaraa, tarkoitus saada ens kesäks pois, mut olen muuten TODELLA hoikka, ja kaikki on kasaantunut vatsaan ja reisiin :(


      • tulevalekuri
        ihminen4 kirjoitti:

        olenko liian lihava kun olen 158cm 14v ja 50kg ja tyttö, harrastan taitoluistelua 6 kertaa viikossa

        olet hirveän laiha, ole tyytyväinen kroppaasi ja nauti elämästä! olet varmasti kaunis! ei tarvitse laihduttaa ollenkaan.
        T. lääketiteen kandi


      • ...
        pilkattu kirjoitti:

        Hei!
        Olen 12-v tyttö ja painan 56kg/161cm. Lähes kaikki tuntemani ihmiset ovat haukkuneet minua läskiksi, eivätkä ainoastaan leikillään. Käyn lenkillä usein, mutta syöminen hiukan heittelee.. Mitä teen, apuva!

        Jos ikää on 12 ei oo mitään huolta viellä! Sen ikäisen ei edes kuulu huolehtia tuollaisista. ite oon saman pituinen vaikka jo 19. Ne jotka niin sanoo on kateellisia sillä itse en ole ollut läski tuon painoisena ja kuitenkaan en liikuntaa ole koskaan harrastanut.
        Eli ei tosiaan mitään hätää vielä muutamaan vuoteen!


      • Harmistunut
        LÄSKI! kirjoitti:

        itse olen melkein 11v ja olen paljon painavampi (mutten yli 60)!

        Olenko liian lihava? 11v tyttö, 153cm pitkä ja painoa noin 58 kg. Harrastin pienempänä judoa 3 kertaa viikossa. Nyt harrastan uintia 2 kertaa viikossa. En viitsi edes mennä uimarannalle bikiineissä. Koulussa haukutaan melkein joka viikko.


      • -.-
        . kirjoitti:

        mäkin olen 14v 158cm ja painan 50kg.. olisin vielä normaalipainoinen jos painaisin 45kg tiedättekö nopeaa tapaa saada 4 kg pois 2 kk aikaa?

        oon 14v. 161 cm ja painan 54 kg..


      • roskarobottijuuolen
        zuppaduu kirjoitti:

        Jos ei liikkuminen kiinnosta, on turha odottaa laihtumista.
        Jos 8-10 kg haluat pois ilman urheilua, lopeta syöminen. Silloin on tosin riski laihtua vielä enemmän, jonka jälkeen kiltisti sanottuna lakkaat kokonaan olemasta:-) Hyvän kropan/laihtumisen aikaansaamiseen on yksinkertaisesti vaan tehtävä töitä. that's it.

        oon kyllä kuullu että jos käy lääkärissä kysymässä neuvoa miten pystyy laihtumaa terveellisesti ilma että liikkuu ja sielt tulee sitte ohjeet siihen.....


      • s
        . kirjoitti:

        mäkin olen 14v 158cm ja painan 50kg.. olisin vielä normaalipainoinen jos painaisin 45kg tiedättekö nopeaa tapaa saada 4 kg pois 2 kk aikaa?

        158/50 , painoindeksi 20! heii oot ihannepainossa!


      • huohhhh
        hirvee läski kirjoitti:

        Eli olen 12v 171cm pitkä ja painan 73kg
        Olen perinyt isäni puolelta raskaan ruumiin rakenteen, mutta mahasta pitäis päästä eroon.
        Suklaa on suurin ongelma. Syön suklaata, koska karkki alkaa oksettaa.
        Olen ollut kuukauden suklaalakossa ja jumppasin silloin vähän. Pudotin silloin hieman yli 3kg.
        En harrsta liikuntaa, koska en tykkää liikunnasta.
        Miten voin laihduttaa nopeasti ja tehokkasti ja niin, ettei tarvitsis niin paljoa liikkua.
        Syön aika epäterveellisesti. Yritän jättää kaiken roskaruoan ja muut herkut.
        Ois kiva jos edes 8-10kg lähtis.

        1. Raskaasta ruumiinrakenteesta ei kärsi koko kroppa.
        2. Suklaa pois, siinä on rasvaa ja pystyt lopettamaan mikäli sitä oikeasti haluat.
        3. Suomi24 auttaa monissa asioissa, mutta ei ole mitään ihmekeinoa laihduttaa. esim syömällä ei laihdu. ruokalaviolla voi vaikuttaa .. sokerin mieliteko on alunperin tullut hedelmäsokerin puutteesta josta taas ihminen on muuttanut sen makeaksi suklaaksi ym. Kokeileppa maistaa hedelmiä! Niistä lähtee karkinhimo vaikkei uskoisikaan.
        4. joo ja ilman liikuntaa et voi laihduttaa. hanki koira.. niin on pakko lähteä ulos.


      • Sammin
        zuppaduu kirjoitti:

        Jos ei liikkuminen kiinnosta, on turha odottaa laihtumista.
        Jos 8-10 kg haluat pois ilman urheilua, lopeta syöminen. Silloin on tosin riski laihtua vielä enemmän, jonka jälkeen kiltisti sanottuna lakkaat kokonaan olemasta:-) Hyvän kropan/laihtumisen aikaansaamiseen on yksinkertaisesti vaan tehtävä töitä. that's it.

        Niin siis liikkuminenhan ei nyt ole se ratkaiseva tekijä laihdutuksessa. Jos syö päivässä sen 3000 kilokaloria niin pitää liikkua kuin mikäkin huippuurheilija mikäli tahtoo edes pitää painon samana. On hyvä alottaa esimerkiksi vaan lisäämällä rehuja ja vähentämällä hiilihydraattien määrää ruuasta. Ite oon kohta laihtunut tällä menolla 10 kg vaikka inhoankin liikuntaa.
        Se, että LOPETTAA syömisen kokonaan on mahdollisesti huonoin laihdutuskeino mitä olemassa on. Yksi päivä menee hyvin, toisena ollaan sit väsyneitä ja vihaisia, ja kolmantena retkahdetaan syömään hirvittävät läjät vaikka mitä ruokaa. Jos tätä kidutusta jatkuu pidempään niin kehohan syö pois lihaksia ja alkaa vahingoittaa omaa elimistöään saadakseen energiaa. Se on sit sairaalareissu se.
        Ei lapsukaiset oo olemassa mitään ihmediettiä että "20KG POIS VIIKOSSA" tyylillä. Jos yhtään on pinnaa ja jaksaa panostaa siihen mitä syö niin kyllä siinä painokin putoaa.


      • et missään nimessä!!
        .................... kirjoitti:

        Itse olen 12-vuotias, kohta 13 ja painan 60 kiloa. Toisaalta olen hieman yli 170-senttinen, mutta silti huolestuttaa, että olenko läski? Monet kaverini sanovat, että en ole, mutta niitä nimittelyjä kuulee kuitenkin päivittäin koulussa.

        Tuon ikäisten ei pitäisi vielä miettiä onko ylipainoinen vai ei. Kyllä terkkari ilmottaa, jos asialle pitäisi tehdä jotain. Lapset ja nuoret kasvaa vielä pituuttakin, joten kyllä se paino tasoittuu. Olisin ennemmin huolissani 18 vuotiaana, jos peilikuva voisi olla parempi... Kaverisi ovat oikeassa, ettet ole läski, mutta ei kannata jatkuvasti kysellä sitä asiaa, koska kaverisikin voivat kyllästyä siihen, ettet ole tyytyväinen itseesi. Luulisin, että ne, jotka nimittelevät koulussa, nimittelevät siksi, että olet "mallin mitoissa" pituudeltasi ym. eivätkä itse ole yhä pitkiä, vaikka haluaisivat. On tervettä olla normaalikokoinen, liian laihat ovat paitsi rumia, myös epäterveitä, koska alipainokin aiheuttaa sairauksia siinä missä liika ylipainokin. Painoindeksisi on ihan melkein normaalin alarajoilla, vaikka painoindeksiä käytetäänkin vasta yli 18-vuotiailla, juuri sen takia, koska pituuskasvukin ym ovat vielä kesken, joten unohda nyt ihmeessä kateellisten nimittelyt ja ole ylpeä pitkä, hoikka itsesi. Tsemppiä!!!!


      • Miira1
        Harmistunut kirjoitti:

        Olenko liian lihava? 11v tyttö, 153cm pitkä ja painoa noin 58 kg. Harrastin pienempänä judoa 3 kertaa viikossa. Nyt harrastan uintia 2 kertaa viikossa. En viitsi edes mennä uimarannalle bikiineissä. Koulussa haukutaan melkein joka viikko.

        kuule sinä 11 v. :) Tuossa iässä on se hyvä puoli että kun kroppa alkaa murrosiässä muuttua sinä kasvaa hujahdat pituutta ja kilot siirtyilee uusiin paikkoihin. Jos Kuitenkin hermoilet painosi kanssa niin koita ottaa käyttöön selkeä "karkkipäivä" vaikka lauantai. Silloin herkuttelet pizzalla yms herkuilla ja muina päivinä sitten pidättäydyt terveellisessä koti/ koulu ruoassa. Tällaisella ruoka järjestyksellä pysyt sopivan kokoisena ihan koko elämäsi ajan. Älä turhia hermoile.. Ja niistä haukkujista. Koita olla välittämättä kuulostaa vaikealta mutta usko pois se kyllä loppuu aikanaan.


      • Läski-cheerleaderi
        zuppaduu kirjoitti:

        Jos ei liikkuminen kiinnosta, on turha odottaa laihtumista.
        Jos 8-10 kg haluat pois ilman urheilua, lopeta syöminen. Silloin on tosin riski laihtua vielä enemmän, jonka jälkeen kiltisti sanottuna lakkaat kokonaan olemasta:-) Hyvän kropan/laihtumisen aikaansaamiseen on yksinkertaisesti vaan tehtävä töitä. that's it.

        älä tod lopeta syömistä! se ei johda mihinkää hyvään on tullu itte kokeiltuu!


      • majuripaahto
        ihminen4 kirjoitti:

        olenko liian lihava kun olen 158cm 14v ja 50kg ja tyttö, harrastan taitoluistelua 6 kertaa viikossa

        No et oo! Oon 15 ja oon 158 pitkä ja painan 53 kiloo eli oon normaali painonen!:)


      • itseLäski
        ihminen4 kirjoitti:

        olenko liian lihava kun olen 158cm 14v ja 50kg ja tyttö, harrastan taitoluistelua 6 kertaa viikossa

        NO ET TODELLAKAAN OLE LIHAVA


      • utghwsu
        -...................- kirjoitti:

        ....

        ei nyt mitenkää alipainoinen ??


      • hei
        ihminen4 kirjoitti:

        olenko liian lihava kun olen 158cm 14v ja 50kg ja tyttö, harrastan taitoluistelua 6 kertaa viikossa

        Et ole lihava.Olen 14 vuotta pitsuus 155 cm ja painan 52 kg.Lihakset ja pituus yleensä painaa.


      • ..--..
        :D kirjoitti:

        Et oo lihava mut jos oot taitoluistelia niin ehkä pitää laihduttaa vähän, koska puvut ovat hyvin pienet
        mutta et oo liha :D

        Se että on taitoluistelija ei tarkoita että pitäisi olla langanlaiha näyttääkseen hyvälle kisapuvussa...


    • -s-

      Ite oon tehny niin, että joka ilta kun kuitenkin katsoo telkkaria niin sen sijaan että lököttää sohvalla, ottaa lattialle jumppapatjan ja tekee vaikka kyykkyjä, jotka on hyviä pakaralihaksiin ja reisiin. Tunninki jos kestää ohjelma, ni siinä voi rauhassa tehä samalla kaikenlaisia liikkeitä. Se, että syö neljän tunnin välein vähän kerralla ja jättää kaikki herkut pois auttaa varmasti laihtumaan. Se vaan vaatii itsekuria.

      • yonnan

        Oon yrittäny maaliskuusta kesää varten laihdutta mutta eipä se niin helppoa ole. vaikka ei söisi roskaruokaa ja herkkuja ja liikkuu säännöllisesti,sitä tulee aivan epätoivoiseksi. 7kg olen kiloissa pois saanut mutta sepä ei näy vielä missään haluaisin juuri nuo sisäreidet pois kiinteäksi ja vatsan littanaksi,sekä allit pois että rinnat pienemmiksi, sitä ei kyllä kesäksi enää saada eli tuntuu että jään kärsiin tämänkin kesän ilman rannalla loikoilua ja bikinejä.


      • lilid
        yonnan kirjoitti:

        Oon yrittäny maaliskuusta kesää varten laihdutta mutta eipä se niin helppoa ole. vaikka ei söisi roskaruokaa ja herkkuja ja liikkuu säännöllisesti,sitä tulee aivan epätoivoiseksi. 7kg olen kiloissa pois saanut mutta sepä ei näy vielä missään haluaisin juuri nuo sisäreidet pois kiinteäksi ja vatsan littanaksi,sekä allit pois että rinnat pienemmiksi, sitä ei kyllä kesäksi enää saada eli tuntuu että jään kärsiin tämänkin kesän ilman rannalla loikoilua ja bikinejä.

        Hei, oon 160cm pitkä ja painan melkein 80kg, mutt kuitenkin en häpeä omaa vartaloa ja meen kesällä rannalle bikineissä, jos joku ei tykkää näystä niin se o sen henkilön ongelma!!! Voin sanoa myös sen ett vaikka sä nyt saisit ittes haluamasi kesäkuntoon et pakolla tykkäisit lopputuloksesta ja haluaisit laihtua lisää ja sitten lisää ja anemia tulisi vastaa. Mun vinkki sulle on ett älä hapeä ittees vaan sano katsoen itseäsi silmiin peilissa: "OLEN KAUNIS JA MUUT SAA AJATELLA MITÄ VAAN, MUTTA OLEN KAUNIS JUURI TÄLLÄISENÄ!!!".
        Ja vielä kun rupee laihduttaa ihan ajatuksella niin älä ajattele sitä sellaisena ja älä anna sun kehon tajuta että oot laihiksella sillä se rupee varrastoimaan kaiken rasvan mitä saa.
        Kunnon kesään on vielä aikaa ja viimeistään heinäkuun alkuun oot loistavassa kunnossa...

        XOXO Lilid


      • sh-tyttö
        lilid kirjoitti:

        Hei, oon 160cm pitkä ja painan melkein 80kg, mutt kuitenkin en häpeä omaa vartaloa ja meen kesällä rannalle bikineissä, jos joku ei tykkää näystä niin se o sen henkilön ongelma!!! Voin sanoa myös sen ett vaikka sä nyt saisit ittes haluamasi kesäkuntoon et pakolla tykkäisit lopputuloksesta ja haluaisit laihtua lisää ja sitten lisää ja anemia tulisi vastaa. Mun vinkki sulle on ett älä hapeä ittees vaan sano katsoen itseäsi silmiin peilissa: "OLEN KAUNIS JA MUUT SAA AJATELLA MITÄ VAAN, MUTTA OLEN KAUNIS JUURI TÄLLÄISENÄ!!!".
        Ja vielä kun rupee laihduttaa ihan ajatuksella niin älä ajattele sitä sellaisena ja älä anna sun kehon tajuta että oot laihiksella sillä se rupee varrastoimaan kaiken rasvan mitä saa.
        Kunnon kesään on vielä aikaa ja viimeistään heinäkuun alkuun oot loistavassa kunnossa...

        XOXO Lilid

        Ihanaa luettavaa! Ylipaino ei ole mikään häpeä. Lihavakin voi olla kaunis. EN edes ymmärrä, miksi normaalipainoisten pitää laihduttaa..?

        Itselläni painoni hakeutuu terveellisellä ruokavaliolla aina normaalipainon ylärajoille (ja pysyy siellä). Itse yritin kauan taistella tätä vastaan, ja painoin "parhaimmillani" alle 45 kg:n (165 cm). En ollut peilikuvaani yhtään sen tyytyväisempi kuin nytkään - päinvastoin! Kun syö hyvin, voi hyvin.

        On vaikea pysyä terveissä mitoissa ja hyväksyä painoni, kun tuntuu, että normaalipainokin on liikaa! Ylipainoisia mollataan, ja "ideaalinainen" on alipainoinen.

        Katsokaa tämän vuoden (2009) Miss XL kilpailun voittajaa, Maija Palomäkeä. Ehkä kaunein ikinä näkemäni nainen! Voittaa kyllä tämän vuoden Miss Suomen ihan 100-0!


      • zeebaaa

        Mä oon 14-vuotias ja painan 49-50 kiloa.. Harrastan kesäsin paaaaljooon uimista, lähes joka päivä kolme tuntia uimassa.. se on niin kivaa


      • ammumummu
        zeebaaa kirjoitti:

        Mä oon 14-vuotias ja painan 49-50 kiloa.. Harrastan kesäsin paaaaljooon uimista, lähes joka päivä kolme tuntia uimassa.. se on niin kivaa

        Oon sitä mieltä että alaikäisenä ei kannattaisi liiemmin laihdutella, varsinkaan kun 13-15 vuotiailla tytöillä on vielä pahasti kehitys kesken. Itse tein virheen nuorena ja saan sitä yhä maksaa.
        Tottakai saa syödä terveellisesti ja tuleekin syödä paljon vihanneksia ja harrastaa liikuntaa.
        Täytyy muistaa myös se että suomessa on nuorten liikalihavuus kasvanut huomattavasti.
        Antaisin kaikille sen vinkin, että juo paljon vettä, syö vihanneksia ja hedelmiä, harrasta paljon erityyppistä liikuntaa ja karkki päivä esim. kerran viikossa niin pysyy herkuttelu kurissa (;


      • Äpäpäää
        lilid kirjoitti:

        Hei, oon 160cm pitkä ja painan melkein 80kg, mutt kuitenkin en häpeä omaa vartaloa ja meen kesällä rannalle bikineissä, jos joku ei tykkää näystä niin se o sen henkilön ongelma!!! Voin sanoa myös sen ett vaikka sä nyt saisit ittes haluamasi kesäkuntoon et pakolla tykkäisit lopputuloksesta ja haluaisit laihtua lisää ja sitten lisää ja anemia tulisi vastaa. Mun vinkki sulle on ett älä hapeä ittees vaan sano katsoen itseäsi silmiin peilissa: "OLEN KAUNIS JA MUUT SAA AJATELLA MITÄ VAAN, MUTTA OLEN KAUNIS JUURI TÄLLÄISENÄ!!!".
        Ja vielä kun rupee laihduttaa ihan ajatuksella niin älä ajattele sitä sellaisena ja älä anna sun kehon tajuta että oot laihiksella sillä se rupee varrastoimaan kaiken rasvan mitä saa.
        Kunnon kesään on vielä aikaa ja viimeistään heinäkuun alkuun oot loistavassa kunnossa...

        XOXO Lilid

        Oikeaa puhetta!!! Itsekin olen 164cm pitkä ja painan 77,9kg, mutta mitä sitten? Ei se minua haittaa, vaikka alavatsa onkin semmoinen ihme kuhmura ja jenkkakahvat mitä isoimmat saati sitten kädet, hanuri ja jalat... Kaikkialta löytyy läskiä, minne silmä kantaa, mutta ei kaikkien mtn malleja pidä olla elääkseen. Jotku ihmisetkin sanovat, etten ole kovin lihava ja ajattelen aina, että en ole ehkä maailman hoikin, mutten ole lihavinkaan. Se on oma asia, onko lihava vai laiha ja aina ei edes lihavuudelle voi mitään. Joskus syntyy lihavana tai isoluisena, eikä pääse mitenkään ihannetuloksiin. Kyllä kannattaa olla hieman lihava kuin jokin luinen nahkasäkki, joka tuskin pysyy edes pystyssä.


      • hmm2
        Äpäpäää kirjoitti:

        Oikeaa puhetta!!! Itsekin olen 164cm pitkä ja painan 77,9kg, mutta mitä sitten? Ei se minua haittaa, vaikka alavatsa onkin semmoinen ihme kuhmura ja jenkkakahvat mitä isoimmat saati sitten kädet, hanuri ja jalat... Kaikkialta löytyy läskiä, minne silmä kantaa, mutta ei kaikkien mtn malleja pidä olla elääkseen. Jotku ihmisetkin sanovat, etten ole kovin lihava ja ajattelen aina, että en ole ehkä maailman hoikin, mutten ole lihavinkaan. Se on oma asia, onko lihava vai laiha ja aina ei edes lihavuudelle voi mitään. Joskus syntyy lihavana tai isoluisena, eikä pääse mitenkään ihannetuloksiin. Kyllä kannattaa olla hieman lihava kuin jokin luinen nahkasäkki, joka tuskin pysyy edes pystyssä.

        Luin näitä keskuteluja ja pakko sanoa et on hyvä jos on tyytyväinen itseenä! En tarkoita juuri teitä mutta normaali mitoissa olisi hyvä pysyä ihan oman terveyden vuoksi ja ihanne mitoista kannattaisi pitää kiinni koska se ennalta ehkäisee sydän- ja verisuonisairauksilta. Keskivartalolihavuus on pahin riski sairauksille. Itse ajattelin pitkään että olen vain isoluinen mutta kun tarkastelin omaa syömistäni niin huomasin että paino johtuu siitä. Kaikkien ihmisten luut painavat n. samanverran. Täytyy kuitenkin muistaa et urheileva ihminen painaa enemmän lihasten takia kuin sellainen joka ei liiku yhtään.


      • surfrats
        Äpäpäää kirjoitti:

        Oikeaa puhetta!!! Itsekin olen 164cm pitkä ja painan 77,9kg, mutta mitä sitten? Ei se minua haittaa, vaikka alavatsa onkin semmoinen ihme kuhmura ja jenkkakahvat mitä isoimmat saati sitten kädet, hanuri ja jalat... Kaikkialta löytyy läskiä, minne silmä kantaa, mutta ei kaikkien mtn malleja pidä olla elääkseen. Jotku ihmisetkin sanovat, etten ole kovin lihava ja ajattelen aina, että en ole ehkä maailman hoikin, mutten ole lihavinkaan. Se on oma asia, onko lihava vai laiha ja aina ei edes lihavuudelle voi mitään. Joskus syntyy lihavana tai isoluisena, eikä pääse mitenkään ihannetuloksiin. Kyllä kannattaa olla hieman lihava kuin jokin luinen nahkasäkki, joka tuskin pysyy edes pystyssä.

        "Joskus syntyy lihavana tai isoluisena, eikä pääse mitenkään ihannetuloksiin. Kyllä kannattaa olla hieman lihava kuin jokin luinen nahkasäkki, joka tuskin pysyy edes pystyssä"

        Turha selittää... KAIKKI pystyy laihtumaan ja tuskin stuota oikeasti tarkoitat kirjaimellisesti isoluisena, koska sehän ei pidä paikkaansa, lihavaksi ei synnytä... kyllä se ihan syömällä ja liikkumattomuudella saavutetaan... ja tuo ääripäästä ääripäähän eli lihava tai luinen nahkasäkki, juupajuu


      • hgshag
        Äpäpäää kirjoitti:

        Oikeaa puhetta!!! Itsekin olen 164cm pitkä ja painan 77,9kg, mutta mitä sitten? Ei se minua haittaa, vaikka alavatsa onkin semmoinen ihme kuhmura ja jenkkakahvat mitä isoimmat saati sitten kädet, hanuri ja jalat... Kaikkialta löytyy läskiä, minne silmä kantaa, mutta ei kaikkien mtn malleja pidä olla elääkseen. Jotku ihmisetkin sanovat, etten ole kovin lihava ja ajattelen aina, että en ole ehkä maailman hoikin, mutten ole lihavinkaan. Se on oma asia, onko lihava vai laiha ja aina ei edes lihavuudelle voi mitään. Joskus syntyy lihavana tai isoluisena, eikä pääse mitenkään ihannetuloksiin. Kyllä kannattaa olla hieman lihava kuin jokin luinen nahkasäkki, joka tuskin pysyy edes pystyssä.

        Kyllä lihavuudelle voi paljonkin jos vaan viitsii. Että älä läski selitä, ihra ei ole kaunista eikä terveellistä.


      • Marengi78
        sh-tyttö kirjoitti:

        Ihanaa luettavaa! Ylipaino ei ole mikään häpeä. Lihavakin voi olla kaunis. EN edes ymmärrä, miksi normaalipainoisten pitää laihduttaa..?

        Itselläni painoni hakeutuu terveellisellä ruokavaliolla aina normaalipainon ylärajoille (ja pysyy siellä). Itse yritin kauan taistella tätä vastaan, ja painoin "parhaimmillani" alle 45 kg:n (165 cm). En ollut peilikuvaani yhtään sen tyytyväisempi kuin nytkään - päinvastoin! Kun syö hyvin, voi hyvin.

        On vaikea pysyä terveissä mitoissa ja hyväksyä painoni, kun tuntuu, että normaalipainokin on liikaa! Ylipainoisia mollataan, ja "ideaalinainen" on alipainoinen.

        Katsokaa tämän vuoden (2009) Miss XL kilpailun voittajaa, Maija Palomäkeä. Ehkä kaunein ikinä näkemäni nainen! Voittaa kyllä tämän vuoden Miss Suomen ihan 100-0!

        Heips.Mie ooon 163cm,87kg.Ja aion mennä biksut päällä rannalle.en tiedä mitä jumala on mulle suonut kun tiedän näyttäväni hyvältä vaikka liikakiloja on ;) Ei oteta elämää niin vakavasti.Kenenkään ei tarvi näyttää kuin omissa silmissä hyvältä,niin elämä hymyilee..


      • y
        sh-tyttö kirjoitti:

        Ihanaa luettavaa! Ylipaino ei ole mikään häpeä. Lihavakin voi olla kaunis. EN edes ymmärrä, miksi normaalipainoisten pitää laihduttaa..?

        Itselläni painoni hakeutuu terveellisellä ruokavaliolla aina normaalipainon ylärajoille (ja pysyy siellä). Itse yritin kauan taistella tätä vastaan, ja painoin "parhaimmillani" alle 45 kg:n (165 cm). En ollut peilikuvaani yhtään sen tyytyväisempi kuin nytkään - päinvastoin! Kun syö hyvin, voi hyvin.

        On vaikea pysyä terveissä mitoissa ja hyväksyä painoni, kun tuntuu, että normaalipainokin on liikaa! Ylipainoisia mollataan, ja "ideaalinainen" on alipainoinen.

        Katsokaa tämän vuoden (2009) Miss XL kilpailun voittajaa, Maija Palomäkeä. Ehkä kaunein ikinä näkemäni nainen! Voittaa kyllä tämän vuoden Miss Suomen ihan 100-0!

        ei saa olla liian laiha. miehet tykkää pyöreemmistä naisista. kattokaa vaiikka jessica albaa. ei ole liian laiha vaan just sopiva


      • NormipainoOnParas
        sh-tyttö kirjoitti:

        Ihanaa luettavaa! Ylipaino ei ole mikään häpeä. Lihavakin voi olla kaunis. EN edes ymmärrä, miksi normaalipainoisten pitää laihduttaa..?

        Itselläni painoni hakeutuu terveellisellä ruokavaliolla aina normaalipainon ylärajoille (ja pysyy siellä). Itse yritin kauan taistella tätä vastaan, ja painoin "parhaimmillani" alle 45 kg:n (165 cm). En ollut peilikuvaani yhtään sen tyytyväisempi kuin nytkään - päinvastoin! Kun syö hyvin, voi hyvin.

        On vaikea pysyä terveissä mitoissa ja hyväksyä painoni, kun tuntuu, että normaalipainokin on liikaa! Ylipainoisia mollataan, ja "ideaalinainen" on alipainoinen.

        Katsokaa tämän vuoden (2009) Miss XL kilpailun voittajaa, Maija Palomäkeä. Ehkä kaunein ikinä näkemäni nainen! Voittaa kyllä tämän vuoden Miss Suomen ihan 100-0!

        Maija Palomäki on kyllä kasvoiltaan oikein kaunis, mutta kroppa on surullista katsottavaa. Kuin 60 vuotias kymmenen lasta synnyttänyt. Miksi ihmeessä noin sirot ja nätit kasvot omaava NUORI nainen on päästänyt itsensä tuollaiseen kuntoon...


      • lihasjaluupainaa
        hmm2 kirjoitti:

        Luin näitä keskuteluja ja pakko sanoa et on hyvä jos on tyytyväinen itseenä! En tarkoita juuri teitä mutta normaali mitoissa olisi hyvä pysyä ihan oman terveyden vuoksi ja ihanne mitoista kannattaisi pitää kiinni koska se ennalta ehkäisee sydän- ja verisuonisairauksilta. Keskivartalolihavuus on pahin riski sairauksille. Itse ajattelin pitkään että olen vain isoluinen mutta kun tarkastelin omaa syömistäni niin huomasin että paino johtuu siitä. Kaikkien ihmisten luut painavat n. samanverran. Täytyy kuitenkin muistaa et urheileva ihminen painaa enemmän lihasten takia kuin sellainen joka ei liiku yhtään.

        Ei pidä paikkaansa. Ihmisten luut _EIVÄT_ paina samanverran.
        Olen urheilullinen ja hoikka, mutta silti ns. isoluinen nainen. Urheilullinen ja hoikka, erittäin siroluinen ystäväni, joka on samanpituinen kuin minä painaa minua paljon vähemmän. Ai miksikö? Siksi koska hänen nilkkansa ovat yhtä paksut kuin minun ranteeni. Luut ovat ihmisillä erikokoiset ja siksi myös luiden paino, kuten toki myös lihasten paino tulee ottaa painoa mittaillessa huomioon.


      • Näinmpä!!
        sh-tyttö kirjoitti:

        Ihanaa luettavaa! Ylipaino ei ole mikään häpeä. Lihavakin voi olla kaunis. EN edes ymmärrä, miksi normaalipainoisten pitää laihduttaa..?

        Itselläni painoni hakeutuu terveellisellä ruokavaliolla aina normaalipainon ylärajoille (ja pysyy siellä). Itse yritin kauan taistella tätä vastaan, ja painoin "parhaimmillani" alle 45 kg:n (165 cm). En ollut peilikuvaani yhtään sen tyytyväisempi kuin nytkään - päinvastoin! Kun syö hyvin, voi hyvin.

        On vaikea pysyä terveissä mitoissa ja hyväksyä painoni, kun tuntuu, että normaalipainokin on liikaa! Ylipainoisia mollataan, ja "ideaalinainen" on alipainoinen.

        Katsokaa tämän vuoden (2009) Miss XL kilpailun voittajaa, Maija Palomäkeä. Ehkä kaunein ikinä näkemäni nainen! Voittaa kyllä tämän vuoden Miss Suomen ihan 100-0!

        http://www.seiska.fi/seiskatv/_a95531/maija on miss xl 2009 katso video finaalista/


        Maija puhuu asiaa!! Jokaisen ihmisen täytyy olla tyytyväinen itseensä, oli sitten pitkä tai lyhyt, iso tai pieni, laiha tai läski! Muiden mielipiteet eivät vaikutat vaa oma sisin, se mitä itse tunnet on tärkein.


    • Atkinson!

      = hiilarit täysin pois.
      Ei yhtä leipäviipaletta, ei hedelmää, ei leivitettyä leikettä.
      Ei myöskään olutta eikä siideriä.
      Alkoholeista vain taatusti sokerittomia tisleitä beden kera.

      Juomina vain vesi, vishy, sokeriton tee, kahvi.

      Lihaa, kalaa, kananmunia.

      Vitskupillereitä ja jotain laksatiivia.

      Ensimmäisen viikon aikana vaakalukema laskee tussa painossa 4 - 6kg josta suurin osa nestettä.
      Sen jälkeen lasku on 1 - 1,5kg/viikko.

      Meidän eukolla läskit lähti sieltä missä niitä oli eniten, perseestä.

      Seuraa prosessia ketosliuskoilla.
      Jos liuska ei värjäydy voimakkaasti olet lintsannut jossain.

      Tummanpunaiset liuskat > painon takuupudotus.

      • .....

        Tällä tavalla välttääkin sitten kaikki kuidut ja vitamiinit, eli on todella terveellistä!


      • Atkinson!
        ..... kirjoitti:

        Tällä tavalla välttääkin sitten kaikki kuidut ja vitamiinit, eli on todella terveellistä!

        Kysymys koski nopeaa painonpudotusta.
        Tuo on nopein jonka tiedän.
        Nälkää tuntematta.

        Kuidut korvataan hyytelöityvällä laksatiivilla.
        Vitamiinit ja hivenaineet purkista.

        En väittänyt terveelliseksi vaan nopeaksi.

        Kuurin lopetuksen jälkeen normali syöminen pitää "opetella".

        Vedin itse pois 18kg joista 2kg tuli takaisin.
        Ruokailutapamuutoksilla asettui siihen.

        Kokonaiskolestroli pomppasi 5,2:sta 8:aan.
        Palasi vuoden mittaan ennalleen. HDL yli 2:n.


      • inspis
        Atkinson! kirjoitti:

        Kysymys koski nopeaa painonpudotusta.
        Tuo on nopein jonka tiedän.
        Nälkää tuntematta.

        Kuidut korvataan hyytelöityvällä laksatiivilla.
        Vitamiinit ja hivenaineet purkista.

        En väittänyt terveelliseksi vaan nopeaksi.

        Kuurin lopetuksen jälkeen normali syöminen pitää "opetella".

        Vedin itse pois 18kg joista 2kg tuli takaisin.
        Ruokailutapamuutoksilla asettui siihen.

        Kokonaiskolestroli pomppasi 5,2:sta 8:aan.
        Palasi vuoden mittaan ennalleen. HDL yli 2:n.

        Täältä löytyy myös erilaisia vaihtoehtoja nopeeseen tiputukseen
        http://kuntokeskukset.fi/?p=elamantapadieetit


      • tzaziki

        Turvottaa niin perkuleesti joten alkoi kiinnostaa. Eli onko sallitut ruoat vain ns. proteiiniruoat ilman marjoja, jogurttia esim? pystyykö tuotteesta "lukeen" mikä määrä saa olla esim hiilareita? Miten tarkkaan teillä katottiin/tiedettiin lukemia ja muita?

        Kiitos todella paljon jos jaksat vastata!!


      • turvottaa..?
        tzaziki kirjoitti:

        Turvottaa niin perkuleesti joten alkoi kiinnostaa. Eli onko sallitut ruoat vain ns. proteiiniruoat ilman marjoja, jogurttia esim? pystyykö tuotteesta "lukeen" mikä määrä saa olla esim hiilareita? Miten tarkkaan teillä katottiin/tiedettiin lukemia ja muita?

        Kiitos todella paljon jos jaksat vastata!!

        onko oikeesti näin??? Ja miksi? Mä nimittäin ahmin joka kesä kaikkea, mitä torilta löytyy, mansikat/mustikat/vatut/kirsikat uppoo niin, että ikeniä vihloo :) aloitin tämän jokavuotisen ahmimiseni (olen varmaan ex-elämässä karhu) noin viikko sitten ja masu on kuin betoniporsas, pullea ja kivikova :( voisko se johtua noista marjoista..?


      • tzaziki
        turvottaa..? kirjoitti:

        onko oikeesti näin??? Ja miksi? Mä nimittäin ahmin joka kesä kaikkea, mitä torilta löytyy, mansikat/mustikat/vatut/kirsikat uppoo niin, että ikeniä vihloo :) aloitin tämän jokavuotisen ahmimiseni (olen varmaan ex-elämässä karhu) noin viikko sitten ja masu on kuin betoniporsas, pullea ja kivikova :( voisko se johtua noista marjoista..?

        Tarkoitin siis että turvottaa joka tavalla, marjat eivät siihen sinänsä syynä. Ne on todella terveellisiä ja tulee melkeinpä kokonaisina ulos :) Jatka, niin minäkin. Oon kans karhu kesällä.... Mutta jos haluaa tuon hiilrittoman dieetin, niin siitä en tiä onko marjat kiellettyjen listalla. Varmaan jos haluaa vetää ihan täysillä. Mut joo, kyllä kun syö paljon marjoja maha turpoo kun ne on mm. niin kuitupitosia. Mut ne sit kan tulee ulos. No hätä


      • jos
        tzaziki kirjoitti:

        Tarkoitin siis että turvottaa joka tavalla, marjat eivät siihen sinänsä syynä. Ne on todella terveellisiä ja tulee melkeinpä kokonaisina ulos :) Jatka, niin minäkin. Oon kans karhu kesällä.... Mutta jos haluaa tuon hiilrittoman dieetin, niin siitä en tiä onko marjat kiellettyjen listalla. Varmaan jos haluaa vetää ihan täysillä. Mut joo, kyllä kun syö paljon marjoja maha turpoo kun ne on mm. niin kuitupitosia. Mut ne sit kan tulee ulos. No hätä

        hiilihydraattomalla dietillä saa syödä marjoja, mutta säilytykseen on ehdottomasti käyttävä makeutusainetta, joka korvaa todella hyvin sokerin, --->sokeri, se lihottava aine.


    • Huolestunut kuntoilija

      Hei,
      olen nuori poika. Mittani ovat 180/90 ja rasvaprosentti noin 10. Olenko ylipainoinen?
      En harrasta taitoluistelua.

      Kiitos vastauksista jo etukäteen.

      • Esakara

        Vähän olet, mutta et paljon. Painoindeksi on 27,8 eli lievä lihavuus. Normaali painoisen painoindeksi on 18,5-25.


      • Huolestunut kuntoilija
        Esakara kirjoitti:

        Vähän olet, mutta et paljon. Painoindeksi on 27,8 eli lievä lihavuus. Normaali painoisen painoindeksi on 18,5-25.

        Eli olen ylipainoinen. Sanot kuitenkin, että olen lievästi lihava? Väitätkö siis, että lihavuus on sama asia kuin ylipainoisuus? Rasvat minulla on noin kympissä, nykyään hieman alle.


      • miehän se
        Huolestunut kuntoilija kirjoitti:

        Eli olen ylipainoinen. Sanot kuitenkin, että olen lievästi lihava? Väitätkö siis, että lihavuus on sama asia kuin ylipainoisuus? Rasvat minulla on noin kympissä, nykyään hieman alle.

        lalalaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!


      • Minä ku kyselee
        Esakara kirjoitti:

        Vähän olet, mutta et paljon. Painoindeksi on 27,8 eli lievä lihavuus. Normaali painoisen painoindeksi on 18,5-25.

        Olen 12 vuotta, pituus 155 cm ja 57 kg.
        Oonko lihava tai ylipainoinen??


    • hiilihydraattidietti

      Ehkäpä helpoin ja nopein tapa saada liikakilot pois jättämällä hiilihydraatit kokonaan pois ruokavaliosta. Eli ei MITÄÄN leipää, kaurapuuroja, perunita eikä mitään mikä sisältää hiilihydraatteja. Sen sijaan voit syödä lihaa, kalaa ja muita proteiini pitoisia ruokia niin paljon kuin haluat etkä liho yhtään, kunhan muistat olla syömättä hiilihydraatteja. Voit käyttää vaikka kahvin kanssa kermaa maidon sijaan, ja normi voitakin voit syödä.

      Googlettamalla löytyy lisää tietoa hiilihydraatti-dietistä.

      • LiukasLuikku

        Ehkäpä nopein tapa saada epäterveellinen ruokavalio on jättämällä hiilihydraatit KOKONAAN pois. Näin jätät ravinnostasi reilusti tärkeintä hivenaineita. Kokeile heti.


      • tuhkimotarina97
        LiukasLuikku kirjoitti:

        Ehkäpä nopein tapa saada epäterveellinen ruokavalio on jättämällä hiilihydraatit KOKONAAN pois. Näin jätät ravinnostasi reilusti tärkeintä hivenaineita. Kokeile heti.

        eli oon 12 v... oon 160 cm. pitkä ja painan 48-49 kiloo ja haluun päästä 45 kiloon koska mulla on vaik kuinka iso maha ja haluun sen pois! mä haluun litteen mahan niinku kaikil muillaki!!!!!"


      • Jätä pois
        tuhkimotarina97 kirjoitti:

        eli oon 12 v... oon 160 cm. pitkä ja painan 48-49 kiloo ja haluun päästä 45 kiloon koska mulla on vaik kuinka iso maha ja haluun sen pois! mä haluun litteen mahan niinku kaikil muillaki!!!!!"

        sokeri, mehut, limsat, karkit, jne. Syö enemmän lihaa ja kananmunia.


    • epäitoivoinen

      Haluan laihtua olen kohta 15 vuotta oleva tyttö. Olen noin 160 cm pitkä ja painan menlkein 60 kiloa. Syön mielestäni ihan hyvin mutta kavereiteni mielestä syön liian vähän ylleensä syön vasta joskus kuudebn aikaan sitä ennen saatan juoda vettä välillä. Painoni myös heittelee aika lailla.. Pitäisikö minun laihduttaa ja mistä johtuu että minulla ei ole nälkä kun vasta päivällisaikaan!??

      • Vähennä

        sokereista, leivistä, pullista, karkeista, kekseistä, sipseistä, margariineista, eineksistä ja leikkeleistä. Syö enemmän lihaa ja kananmunia. Syö 2-4 kertaa päivässä. Syö joka päivä aamupala.


      • juueijuuei
        Vähennä kirjoitti:

        sokereista, leivistä, pullista, karkeista, kekseistä, sipseistä, margariineista, eineksistä ja leikkeleistä. Syö enemmän lihaa ja kananmunia. Syö 2-4 kertaa päivässä. Syö joka päivä aamupala.

        Aika kirjavia vastauksia näyttää tulevan, tosin olihan topicin aiheena "NOPEITA laihdutusvinkkejä". Juu on totta, että nopein lienee se tapa, että jättää todellakin KAIKKI hiilarit pois, mutta jos ihminen, joka on jo ylipainoinen tekee sen, niin aika kovalla prosentilla hän myöskin tulee jatkamaan entistä mallia syömisen suhteen jonkun ajan päästä.

        Pysyvään tulokseen ei tarvita, kuin muutamia asioita ja ne ovat 1) Päätös elämäntapojen muuttumiseen. 2) Realistinen tavoite. 3) Kuluta enemmän, kuin ahmit sisään. Itse aikoinani tein näin ja se auttoi. 5 päivänä/vko n. 7km aamulenkki tyhjällä vatsalla, päälle lihaskuntoharjoittelua/punttia 3päivänä/vko. Terveellinen ruokavalio ja kerran viikossa järjen kanssa tapahtuvaa herkuttelua. That's it!


      • skio

        et ole lihava koska itse olen myös 160-60 kg pari kiloa saa helposti liikunnalla pois jos haluaa.


    • ??

      Oon 15 tyttö. 174/64. oon mielestäni ihan sopivan kokonen, mutta haluaisin kiinteyttää vatsaa ja reisiä. Oisko mitää vinkkejä?? :)

    • FAAKFDA

      Oon 167 cm pitkä ja 62 kiloo painava 16 vuotias tyttö, paino indeksin mukaan oon normaaali painoinen mutta mun mielestä oon lihava, tai ei painossa mitää vikaa mut muuten kyllä.. Mulla on kauhee maha semmone roikkuva läski kasa tossa ja reidet ihan helvetin paksut.. nii mite tää hoituis mahollisimman nopeesti että saisin mahan semmoseen kuntoon et voin pitää tiukkoja paitoja.. jenkka kahvatki häiritsee .

      • Casf

        Siis en olisi uskonut, mutta nää palstat ja viestit saa ihmisen tuntemaan itsensä lihavaksi, oli melkeen minkä painoinen tahansa.

        Itse käyn todella ahkerasti salilla ja spinningissä ja treenaan lisäksi taistelulajia. Eli laskeskelen että minulla tulee keskimäärin kovempaa treeniä 10-13 tunti viikossa eli noin kaksi tuntia per päivä (vaikkaikin siis teen joskus neljän tunnin treeniputken ja pidän seuraavan päivän lepoa, menen jumpasta saille ja siitä treeneihin.)

        Olen aika liikuntariippuvainen ja ahdistaa jos en liiku tarpeeksi, koska tuntuu että heti surkastuu lihakset, lihoo ja kunto huononee.

        Mutta pointtini on että kuinka vaikeaa on laihtua.n Olen 162/ 55-57 heittelee. Olen joskus ollut kyllä 53-54, jolloin olin kuulemma aivan liiah laiha? En pystynyt kuitenkaan pitämään tätä painoa, koska se vaati minua olemaan koko ajan nälässä ja ei ollenkaan herkkuja, eli yksi bautinto olis pois mun elämästä. ( en sitten luopunut suklaasta, koska se on parempaa kuin seksi) Heti tuli takaisin nää muutamat kilot.

        Mutta ei voi olla mahdollista että olisin ollut koskaan laiha, koska kun lukee palstoja niin jengi on 47-50 kiloa !! Mä en ees pääse siihen 50 vaikka kuinka yrittäisin ! EHkä pitäisi lopettaa sitten kokonaan tavallisen kotiruuan syönti?? Ja siirtyy johonkin helkkarin hiilihydraatti dieetille, jollois musta tuntuis että en saa tarpeeks energiaa liikkumiseen. Syön tosin hieman epäsäännöllisesti, mutta syön silloin kun mulla on nälkä tai kun on ruokatunti. Juon myös paljon ja otan salaattia aina puolet lautasesta. Syön myös pihvejä, eli en ole millään kana-kala linjalla vaikka ilmeisesti mun pitäis, mutku tarviin kunnon lihaaakii.

        Eli mä oon aina tuomittu olemaan sitten pyöreä vaikka liikun hulluna, ja syön tavallista kotiruokaa ja syön karkkia 1-2 kertaa viikossa. En vo olla olematta katkera niille jotka pysyvät samanlaisina kuin minä tekemättä edes 1/3 mun liikuntamäärästä.

        Muo jopa ahistaa että en oikein pysty nauttimaan lepäämisestä koska mun on PAKKOA liikkua tai muuten lihon! En vain voisi kestää sitä että olen lihava ja ihmiset ajattelisivat että tuo on saamaton, vaikka en todellakaan ole.
        Eli nainen ei saa nauttii oikeen mistään tai se ei pysty nauttii oikein mistään. Paska sukupuoli ainakin mun kohalla.

        tulipa tilitys :/


      • Pönäkkä.
        Casf kirjoitti:

        Siis en olisi uskonut, mutta nää palstat ja viestit saa ihmisen tuntemaan itsensä lihavaksi, oli melkeen minkä painoinen tahansa.

        Itse käyn todella ahkerasti salilla ja spinningissä ja treenaan lisäksi taistelulajia. Eli laskeskelen että minulla tulee keskimäärin kovempaa treeniä 10-13 tunti viikossa eli noin kaksi tuntia per päivä (vaikkaikin siis teen joskus neljän tunnin treeniputken ja pidän seuraavan päivän lepoa, menen jumpasta saille ja siitä treeneihin.)

        Olen aika liikuntariippuvainen ja ahdistaa jos en liiku tarpeeksi, koska tuntuu että heti surkastuu lihakset, lihoo ja kunto huononee.

        Mutta pointtini on että kuinka vaikeaa on laihtua.n Olen 162/ 55-57 heittelee. Olen joskus ollut kyllä 53-54, jolloin olin kuulemma aivan liiah laiha? En pystynyt kuitenkaan pitämään tätä painoa, koska se vaati minua olemaan koko ajan nälässä ja ei ollenkaan herkkuja, eli yksi bautinto olis pois mun elämästä. ( en sitten luopunut suklaasta, koska se on parempaa kuin seksi) Heti tuli takaisin nää muutamat kilot.

        Mutta ei voi olla mahdollista että olisin ollut koskaan laiha, koska kun lukee palstoja niin jengi on 47-50 kiloa !! Mä en ees pääse siihen 50 vaikka kuinka yrittäisin ! EHkä pitäisi lopettaa sitten kokonaan tavallisen kotiruuan syönti?? Ja siirtyy johonkin helkkarin hiilihydraatti dieetille, jollois musta tuntuis että en saa tarpeeks energiaa liikkumiseen. Syön tosin hieman epäsäännöllisesti, mutta syön silloin kun mulla on nälkä tai kun on ruokatunti. Juon myös paljon ja otan salaattia aina puolet lautasesta. Syön myös pihvejä, eli en ole millään kana-kala linjalla vaikka ilmeisesti mun pitäis, mutku tarviin kunnon lihaaakii.

        Eli mä oon aina tuomittu olemaan sitten pyöreä vaikka liikun hulluna, ja syön tavallista kotiruokaa ja syön karkkia 1-2 kertaa viikossa. En vo olla olematta katkera niille jotka pysyvät samanlaisina kuin minä tekemättä edes 1/3 mun liikuntamäärästä.

        Muo jopa ahistaa että en oikein pysty nauttimaan lepäämisestä koska mun on PAKKOA liikkua tai muuten lihon! En vain voisi kestää sitä että olen lihava ja ihmiset ajattelisivat että tuo on saamaton, vaikka en todellakaan ole.
        Eli nainen ei saa nauttii oikeen mistään tai se ei pysty nauttii oikein mistään. Paska sukupuoli ainakin mun kohalla.

        tulipa tilitys :/

        Aina puhutaan laihduttamisen yhteydessä siitä että mitä syö ja kuinka paljon siinä on kutakin ravinto ainetta.
        Oletteko tulleet ajatelleeksi että ihminen sisältää jotain 70% vettä.
        Eli Laskekaapa joku kerta että mitä juotte päivän mittaan.
        Itse vähän laskeskelin ja oli aika karmeeta huomata että ... kahvia ... kahvia ... kahvi on diureetti eli se poistaa nestettä.
        Juon keskimäärin tosi vähän vettä ei mikään ihme että olen vähän semmonen kiinteän pönäkkä .


      • vodaaaa
        Pönäkkä. kirjoitti:

        Aina puhutaan laihduttamisen yhteydessä siitä että mitä syö ja kuinka paljon siinä on kutakin ravinto ainetta.
        Oletteko tulleet ajatelleeksi että ihminen sisältää jotain 70% vettä.
        Eli Laskekaapa joku kerta että mitä juotte päivän mittaan.
        Itse vähän laskeskelin ja oli aika karmeeta huomata että ... kahvia ... kahvia ... kahvi on diureetti eli se poistaa nestettä.
        Juon keskimäärin tosi vähän vettä ei mikään ihme että olen vähän semmonen kiinteän pönäkkä .

        http://www.laihduta-helposti.net/5-pikavinkkia-terveellisesta-ruoasta/ : Vesi. Tämä on helppo keino ja niin monesti mainittu, mutta yhtä usein unohdettu. Terveellinen ruoka pitää sisällään paljon vettä. Ja veden juominen vähentää halua juoda mehuja ja limonadeja, joissa voi olla paljonkin piilokaloreita.

        Vesi on mainiota, mun lempijuoma ollu jo piiitkään!!!


      • yuuy
        vodaaaa kirjoitti:

        http://www.laihduta-helposti.net/5-pikavinkkia-terveellisesta-ruoasta/ : Vesi. Tämä on helppo keino ja niin monesti mainittu, mutta yhtä usein unohdettu. Terveellinen ruoka pitää sisällään paljon vettä. Ja veden juominen vähentää halua juoda mehuja ja limonadeja, joissa voi olla paljonkin piilokaloreita.

        Vesi on mainiota, mun lempijuoma ollu jo piiitkään!!!

        turhaa tuommone "olenko läski" juttu.... jos tuntuu siltä niin aloita liikunta ja mieti mitä voisity jättää syömättä

        :)


      • NÄIN ON
        Pönäkkä. kirjoitti:

        Aina puhutaan laihduttamisen yhteydessä siitä että mitä syö ja kuinka paljon siinä on kutakin ravinto ainetta.
        Oletteko tulleet ajatelleeksi että ihminen sisältää jotain 70% vettä.
        Eli Laskekaapa joku kerta että mitä juotte päivän mittaan.
        Itse vähän laskeskelin ja oli aika karmeeta huomata että ... kahvia ... kahvia ... kahvi on diureetti eli se poistaa nestettä.
        Juon keskimäärin tosi vähän vettä ei mikään ihme että olen vähän semmonen kiinteän pönäkkä .

        Ihmisen jokainen painokilo tarvitsee ylläpysyäkseen 35 kcal/vrk. Siitä on helppo laskea, miten paljon tarvitset energiaa mihihinkin painoon. Eli jos painat 50 kg tarvitset energiaa 35 X 50 = 1750 kcal/vrk.
        Siis jos haluat laihtua johonkin painoon, sinun täytyy vaa yksinkertaisesti syödä sen painon vaatima energiamäärä jatkuvasti. Ajanoloon painosi alkaa pudota ja pikkuhiljaa saavutat ihannepainoosi. Liikunta lisää aineenvaihduntaa. Yksinkertaistaen...ainoastaan syömällä(oikein) voi laihtua.


      • JoseTre
        NÄIN ON kirjoitti:

        Ihmisen jokainen painokilo tarvitsee ylläpysyäkseen 35 kcal/vrk. Siitä on helppo laskea, miten paljon tarvitset energiaa mihihinkin painoon. Eli jos painat 50 kg tarvitset energiaa 35 X 50 = 1750 kcal/vrk.
        Siis jos haluat laihtua johonkin painoon, sinun täytyy vaa yksinkertaisesti syödä sen painon vaatima energiamäärä jatkuvasti. Ajanoloon painosi alkaa pudota ja pikkuhiljaa saavutat ihannepainoosi. Liikunta lisää aineenvaihduntaa. Yksinkertaistaen...ainoastaan syömällä(oikein) voi laihtua.

        Mihin tää sun kaava ylläpitokaloreille oikein perustuu?
        Jos kaveri painaa vaikka 90 kiloo 13% rasvoilla ja toinen kaveri 90 kiloo 25 % rasvoilla niin niilläkö on samat ylläpitokalorit sun mukaan? Eiköhän se lihasmassa vaadi ylläpitoon jonkin verran enemmän kun läski. Kyllä ainakin henk. koht. jos söisin noilla sun kaloreilla omaan painooni suhteutettuna niin en varmasti kauaa siinä painossa pysyis vaan tiputusta tulis.


      • NAISET HERÄTKÄÄ!!
        Casf kirjoitti:

        Siis en olisi uskonut, mutta nää palstat ja viestit saa ihmisen tuntemaan itsensä lihavaksi, oli melkeen minkä painoinen tahansa.

        Itse käyn todella ahkerasti salilla ja spinningissä ja treenaan lisäksi taistelulajia. Eli laskeskelen että minulla tulee keskimäärin kovempaa treeniä 10-13 tunti viikossa eli noin kaksi tuntia per päivä (vaikkaikin siis teen joskus neljän tunnin treeniputken ja pidän seuraavan päivän lepoa, menen jumpasta saille ja siitä treeneihin.)

        Olen aika liikuntariippuvainen ja ahdistaa jos en liiku tarpeeksi, koska tuntuu että heti surkastuu lihakset, lihoo ja kunto huononee.

        Mutta pointtini on että kuinka vaikeaa on laihtua.n Olen 162/ 55-57 heittelee. Olen joskus ollut kyllä 53-54, jolloin olin kuulemma aivan liiah laiha? En pystynyt kuitenkaan pitämään tätä painoa, koska se vaati minua olemaan koko ajan nälässä ja ei ollenkaan herkkuja, eli yksi bautinto olis pois mun elämästä. ( en sitten luopunut suklaasta, koska se on parempaa kuin seksi) Heti tuli takaisin nää muutamat kilot.

        Mutta ei voi olla mahdollista että olisin ollut koskaan laiha, koska kun lukee palstoja niin jengi on 47-50 kiloa !! Mä en ees pääse siihen 50 vaikka kuinka yrittäisin ! EHkä pitäisi lopettaa sitten kokonaan tavallisen kotiruuan syönti?? Ja siirtyy johonkin helkkarin hiilihydraatti dieetille, jollois musta tuntuis että en saa tarpeeks energiaa liikkumiseen. Syön tosin hieman epäsäännöllisesti, mutta syön silloin kun mulla on nälkä tai kun on ruokatunti. Juon myös paljon ja otan salaattia aina puolet lautasesta. Syön myös pihvejä, eli en ole millään kana-kala linjalla vaikka ilmeisesti mun pitäis, mutku tarviin kunnon lihaaakii.

        Eli mä oon aina tuomittu olemaan sitten pyöreä vaikka liikun hulluna, ja syön tavallista kotiruokaa ja syön karkkia 1-2 kertaa viikossa. En vo olla olematta katkera niille jotka pysyvät samanlaisina kuin minä tekemättä edes 1/3 mun liikuntamäärästä.

        Muo jopa ahistaa että en oikein pysty nauttimaan lepäämisestä koska mun on PAKKOA liikkua tai muuten lihon! En vain voisi kestää sitä että olen lihava ja ihmiset ajattelisivat että tuo on saamaton, vaikka en todellakaan ole.
        Eli nainen ei saa nauttii oikeen mistään tai se ei pysty nauttii oikein mistään. Paska sukupuoli ainakin mun kohalla.

        tulipa tilitys :/

        HEtkinen nyt. Oot hoikkaku mikä. Ja se elimistö polttaa sitä rasvaa levätessä eniten
        Joten sun ei kannata turhautua,jos vaikka vetäisit vaan tunnin treenit. Niin sekin riittäis.
        Miks kaikki suomalaiset naiset aina valitatte vartalostanne ettekä ikinä oo siihen tyytyväisiä,mitä ootte.
        Syökää mitä haluatte ja nauttikaa elämästä! Nautiskelkaa ruoasta älkääkä aina ajatelko et se kuinka paljon täs nyt on kaloreita. Ruoasta stressaaminen se vasta lihottaa.. Kun sekin stressi on poijes on helpompi löytää vaikka elämänsä rakkaus. Parempaa uutta vuotta 2010 ja lopettakaa tollaset laihdutus humpiikit,ihan turhien ihmisten touhua!


      • Kuntomimmi
        Casf kirjoitti:

        Siis en olisi uskonut, mutta nää palstat ja viestit saa ihmisen tuntemaan itsensä lihavaksi, oli melkeen minkä painoinen tahansa.

        Itse käyn todella ahkerasti salilla ja spinningissä ja treenaan lisäksi taistelulajia. Eli laskeskelen että minulla tulee keskimäärin kovempaa treeniä 10-13 tunti viikossa eli noin kaksi tuntia per päivä (vaikkaikin siis teen joskus neljän tunnin treeniputken ja pidän seuraavan päivän lepoa, menen jumpasta saille ja siitä treeneihin.)

        Olen aika liikuntariippuvainen ja ahdistaa jos en liiku tarpeeksi, koska tuntuu että heti surkastuu lihakset, lihoo ja kunto huononee.

        Mutta pointtini on että kuinka vaikeaa on laihtua.n Olen 162/ 55-57 heittelee. Olen joskus ollut kyllä 53-54, jolloin olin kuulemma aivan liiah laiha? En pystynyt kuitenkaan pitämään tätä painoa, koska se vaati minua olemaan koko ajan nälässä ja ei ollenkaan herkkuja, eli yksi bautinto olis pois mun elämästä. ( en sitten luopunut suklaasta, koska se on parempaa kuin seksi) Heti tuli takaisin nää muutamat kilot.

        Mutta ei voi olla mahdollista että olisin ollut koskaan laiha, koska kun lukee palstoja niin jengi on 47-50 kiloa !! Mä en ees pääse siihen 50 vaikka kuinka yrittäisin ! EHkä pitäisi lopettaa sitten kokonaan tavallisen kotiruuan syönti?? Ja siirtyy johonkin helkkarin hiilihydraatti dieetille, jollois musta tuntuis että en saa tarpeeks energiaa liikkumiseen. Syön tosin hieman epäsäännöllisesti, mutta syön silloin kun mulla on nälkä tai kun on ruokatunti. Juon myös paljon ja otan salaattia aina puolet lautasesta. Syön myös pihvejä, eli en ole millään kana-kala linjalla vaikka ilmeisesti mun pitäis, mutku tarviin kunnon lihaaakii.

        Eli mä oon aina tuomittu olemaan sitten pyöreä vaikka liikun hulluna, ja syön tavallista kotiruokaa ja syön karkkia 1-2 kertaa viikossa. En vo olla olematta katkera niille jotka pysyvät samanlaisina kuin minä tekemättä edes 1/3 mun liikuntamäärästä.

        Muo jopa ahistaa että en oikein pysty nauttimaan lepäämisestä koska mun on PAKKOA liikkua tai muuten lihon! En vain voisi kestää sitä että olen lihava ja ihmiset ajattelisivat että tuo on saamaton, vaikka en todellakaan ole.
        Eli nainen ei saa nauttii oikeen mistään tai se ei pysty nauttii oikein mistään. Paska sukupuoli ainakin mun kohalla.

        tulipa tilitys :/

        Mitat on mulla TÄYSIN samat kuin sulla, sekä ennen että nyt jälkeen :D Minulla paino nousi sen jälkeen, kun aloitin säännöllisen aerobisen liikunnan ja saliharjoittelun. Jos haluaisin takaisin siihen 53 kg painooni, niin joutuisin luopumaan kuntoilusta enkä ikinä voisi sitä tehdä, sillä se on niin iso osa elämääni.

        En tunne itseäni lihavaksi, vaan vahvaksi ja terveeksi:D Ja se on eri asia se. Älä siis sinäkään tunne itseäsi lihavaksi, sillä me olemme ihannemitoissa ja terveen näköisellä vartalollamme olemme hyvänä esimerkkinä nuorille tytöille, jotka haluavat näyttää Kate Mosseilta...


      • JUURI SOPIVA
        Casf kirjoitti:

        Siis en olisi uskonut, mutta nää palstat ja viestit saa ihmisen tuntemaan itsensä lihavaksi, oli melkeen minkä painoinen tahansa.

        Itse käyn todella ahkerasti salilla ja spinningissä ja treenaan lisäksi taistelulajia. Eli laskeskelen että minulla tulee keskimäärin kovempaa treeniä 10-13 tunti viikossa eli noin kaksi tuntia per päivä (vaikkaikin siis teen joskus neljän tunnin treeniputken ja pidän seuraavan päivän lepoa, menen jumpasta saille ja siitä treeneihin.)

        Olen aika liikuntariippuvainen ja ahdistaa jos en liiku tarpeeksi, koska tuntuu että heti surkastuu lihakset, lihoo ja kunto huononee.

        Mutta pointtini on että kuinka vaikeaa on laihtua.n Olen 162/ 55-57 heittelee. Olen joskus ollut kyllä 53-54, jolloin olin kuulemma aivan liiah laiha? En pystynyt kuitenkaan pitämään tätä painoa, koska se vaati minua olemaan koko ajan nälässä ja ei ollenkaan herkkuja, eli yksi bautinto olis pois mun elämästä. ( en sitten luopunut suklaasta, koska se on parempaa kuin seksi) Heti tuli takaisin nää muutamat kilot.

        Mutta ei voi olla mahdollista että olisin ollut koskaan laiha, koska kun lukee palstoja niin jengi on 47-50 kiloa !! Mä en ees pääse siihen 50 vaikka kuinka yrittäisin ! EHkä pitäisi lopettaa sitten kokonaan tavallisen kotiruuan syönti?? Ja siirtyy johonkin helkkarin hiilihydraatti dieetille, jollois musta tuntuis että en saa tarpeeks energiaa liikkumiseen. Syön tosin hieman epäsäännöllisesti, mutta syön silloin kun mulla on nälkä tai kun on ruokatunti. Juon myös paljon ja otan salaattia aina puolet lautasesta. Syön myös pihvejä, eli en ole millään kana-kala linjalla vaikka ilmeisesti mun pitäis, mutku tarviin kunnon lihaaakii.

        Eli mä oon aina tuomittu olemaan sitten pyöreä vaikka liikun hulluna, ja syön tavallista kotiruokaa ja syön karkkia 1-2 kertaa viikossa. En vo olla olematta katkera niille jotka pysyvät samanlaisina kuin minä tekemättä edes 1/3 mun liikuntamäärästä.

        Muo jopa ahistaa että en oikein pysty nauttimaan lepäämisestä koska mun on PAKKOA liikkua tai muuten lihon! En vain voisi kestää sitä että olen lihava ja ihmiset ajattelisivat että tuo on saamaton, vaikka en todellakaan ole.
        Eli nainen ei saa nauttii oikeen mistään tai se ei pysty nauttii oikein mistään. Paska sukupuoli ainakin mun kohalla.

        tulipa tilitys :/

        23v ja lihava(ko)?, et ole pyöreä, itse en tunne olevani pyöreä, olen 163/58. tunnen olevani juuri sopiva. olisihan se kiva jos pudottais neljäkin kiloa, niin ois ehkä hoikkakin, mutta aina se nousee takas tähän samaan ja jää siihen, joten antaa olla. olen tyytyväinen :)


    • nuuska natu

      Näin saat sitkeimmät rasvat poltettua. Aamulla kun heräät, ota kuppi kahvia ja lähe lenkille syömättä. 10 minuuttia lämmittelyä, sitten5-10 minuuttia maksimisykkeellä, jonka jälkeen 20 minuuttia matalalla sykkeellä. Kotona ota proteiinipirtely ja parin tunnin päästä vasta normaaliuoka. Muutenkin vähennä kaloreita mieluiten hiilareista. Ja leipä lihottaa vaikka vanhakansa muuta väittääkin. i Lihaksia on myös rasitettava säännöllisesti ja usein tai ne ovat pian historiaa.

      • frustratedd

        Onko sopiva, jos 16-vuotias tyttö on 174 cm pitkä ja painaa vaihdellen 69.4-70.4 kg? Harrastan tanssia sekä uintia. Käyn myös lyhyillä lenkeillä lähes joka päivä. Mikä on kätevin, tehokkain ja NOPEIN tapa pudottaa vielä semmoiset 3 kg, jotta olisin normaalissa mitoissa?


      • atlatl
        frustratedd kirjoitti:

        Onko sopiva, jos 16-vuotias tyttö on 174 cm pitkä ja painaa vaihdellen 69.4-70.4 kg? Harrastan tanssia sekä uintia. Käyn myös lyhyillä lenkeillä lähes joka päivä. Mikä on kätevin, tehokkain ja NOPEIN tapa pudottaa vielä semmoiset 3 kg, jotta olisin normaalissa mitoissa?

        Aika moni noista mittojensa ilmoittajista on mielestäni täysin normaalipainoisia.Eli mikä mättää kun normaali ihminen näkee itsensä epänormaalina???

        Tuolla joku kehoitti juomaan light (kevyt)-limuja. Älkää helkkaris juoko sitä moskaa!
        Aspartaami on hermomyrkky ja aiheuttaa kasvaimia ja syöpää.
        Mites olis itsetehty mehu tai valmis perusmehu laimennettuna???

        Karkit voi jättää kokonaan pois ja syödä niiden tilalla hedelmiä tai marjoja.

        Pikadieetit on pahasta,elimistö ottaa vahingon takaisin aina korkojen kera.
        1-3 kilon painon vaihtelu on ihan normaalia ja varsinkin naisilla kuukautiskiertoon liittyvä juttu.

        Juoda pitää ja paras juoma on vesi. Mutta älkää juoko liikaa. Normaalioloissa ihminen tarvitsee noin 2 litraa nesteitä päivässä.Tarkkailkaa mitä juotte.Liika neste häiritsee elimistön suolatasapainoa ja voi olla vaarallistakin.
        Kahvi ja kofeinipitoiset juomat poistavat nestettä,jonka vajaus on tasattava.
        Eli kupillinen kahvia ja toinen kupillinen vettä perään.
        Kaikissa alkoholijuomissa on valtavasti kaloreita. Esim viini,siinä on sokeria niin paljon,että neljä lasia viini vastaa yhtä samankokoista lasillista sokeria.
        Siidereissä sitä on vielä enemmän. Kevytversiot ei auta tässäkään,sillä alkoholin palaminen tuottaa myös sokereita.Ja niissä on sitä aspartaamia,jota saisi nauttia sen verran vuorokaudessa,mitä yhdestä kevytlimusta tulee.

        Ruokamalli: Jaa lautanen neljään osaan.Kaksi neljännestä eli puolet lautasesta salaattia.
        Loput kaksi neljännestä: toiseen perunaa tai riisiä,toiseen kana,kala tai liha.
        Tuo on helpompi muistaa kuin moni muu systeemi.
        Jos syöt pelkästään kasvisravintoa ja treenaat samalla,lisää proteiinipitoisten kasvisten määrää.
        Pienennä lautasta jos annoskoot hirvittää ja syö usein,mieluummin 5krt/pv kuin 3krt pv.
        Ja jos tekee mieli herkutella,pidä aina hedelmiä saatavilla.

        ja opettele ajattelemaan positiivisesti omasta itsestäsi,olit sitten millainen tahansa.


      • atlatl
        frustratedd kirjoitti:

        Onko sopiva, jos 16-vuotias tyttö on 174 cm pitkä ja painaa vaihdellen 69.4-70.4 kg? Harrastan tanssia sekä uintia. Käyn myös lyhyillä lenkeillä lähes joka päivä. Mikä on kätevin, tehokkain ja NOPEIN tapa pudottaa vielä semmoiset 3 kg, jotta olisin normaalissa mitoissa?

        Kun te syötte,syökää hitaasti,älkää hotkiko.
        Jos ruoan hotkaisee pikaisesti,ei elimistö ehdi reagoida ja ilmoittaa olevansa vielä nälkäinen.
        Pureskelkaa ruoka huolella,jotta se sulaa myös hyvin.
        Kokonaiset ruuankappaleet kertovat siitä,että syödään kiireellä,eikä pureskella ruokaa.
        Syljessä on entsyymejä,jotka käynnistävät ruuan sulamisen,siksi kunnon pureskelu on tärkeää.

        Ja kuituja,ottakaa selvää mistä saa kuituja ja käyttäkää niitä niin suolistokin toimii paremmin kun sillä on töitä,Kuitupitoinen ruoka myös pitää nälän tehokkaamin loitolla.

        Ruokaa ei siis pidä huuhtoa alas juomilla vaan pureskella kunnolla ja vasta lopuksi voidaan juoda nestettä,jos sitä ei itse ruuasta ole vielä tarpeeksi tullut.


    • jnjn

      haluaisin vaan kysyy kun oon tällänen 15 v tyttö ja pituutta vähä päälle 160 ja painoo "kivat" 69 kg et ku oon nyt alottanu liikkumisen, päivittäin esim muutaman kilsan lenkki tai sit cross trainerilla 30 min ja siihe päälle lihaskunto joka sisältää 50 jalkalihasta(molemmat reidet) 50 selkälihasta ja 30 naistenpunnerrusta ja sit 20 vatsalihasta(en oo vielä niin hyväs kunnos et menis enemmän)
      Niin et jos elääs sillee noin mut syö niinku välil karkkii niinku tän ikäset kaugis ollessaan ostelee, eli onko mahiksia olla bikinikunnos ens kesäks 2010 ? alotin vuoden alussa.

    • jnjn

      Oon siis todellaki ylipainoinen 161/69 , mut ku tulin riparilt sain uusia ystäviä ja ystävinä mullahan oli jo ollut 5 parasta kaveria. No uusiks ystäviks tuli sit 4 poikaa ja kaikki kivoja, pientä juttua oli vähän väliä, sellasia pieniä ihastumisia. Hieman ulkopuoliselta tuntuu kun musta kukaan ei sit tykänny ja välil tuntu et ne pojat olis vaa kattonu mua ku idioottia. Luonteeltani olen hyvin dominoiva ja sellanen perus pomo ihminen, synnyinäinen johtaja. Epäilin et se voisi johtua siitä kun tuntuu ettei ne kyseiset ystäväni kestä jos nainen pomottaa...
      Koulukiusaamista olen saanut kestää ja tuntuu niin järkyttävän pahalta kun joku huutaa perään "LÄSKI!!" tai sit jos jotkut nauraa päin namaa.
      Huomiota olen osakseni kummiski saanu et on sit tullu sellasia kommenttej perään, esim kerran kaverin kans käveltiin abc:ltä ja perään ajo autol amiksii(tulos abc:ltä kans) ja huus meille et "väärä suunta" ja tälläst, onhan se kiva ettei kaikki kommentit aina ole huonoja ja on mua vilkuiltukki :D
      Pahaa mieltä tuo nyt ku varmaan saan raudat tuohon hampaitten eteen... ja e todellakaan haluais niit, mut jos niil saa suorat hampaat nii kai se kannattaa...
      Tuntuu vaan silt etten haluais olla ruma, läski ja et mul olis raudat...
      tiedän tosi tyhmää mut tälläselt se tuntuu ku saa kuulla vuosia haukkuja, ei sit enää vaan löydä ittestänsä hyvii puoliii...

      • moroo (:

        olenko läski? oon 13 56kg ja 166cm pitkä... ???


      • auttakaa--
        moroo (: kirjoitti:

        olenko läski? oon 13 56kg ja 166cm pitkä... ???

        hei, osaako kukaan sanoa,kuinka kauan kestää yleensä laihduttaa esim. 10 kg, ja millä dietillä??
        olen (helmikuussa) 13v. 164-166cm, ja painan noin. 50-54
        ongelmiani on, että pidän itseäni lihavana, ja haluaisin laihduttaa, mutta minulla ei ole ollut oikein menestyksekkäitä diettejä. olen kokeillut kasvisravintoa, enkä ole onnistunut pysymään siinä, ja kokonaan syömisen jättämistä pois, mutta ei tämäkään onnistunut, mietin mikä olisi terveellinen ruokavalio, mutta en ole oikein varma siitä....myös jatkuva painon vaihtelu häiritsee minua, enkä saa oiken selvää, mikä on normaali painoni. Haluaisin eroon pömppö mahasta, ja paksuista reisistä. Harrastan urheilua, mutta varmaan liian vähän syömiseen verrattuna......olisiko kenelläkään vinkkejä laihduttamiseen erityisesti niiden reisien ja pömppömahan kanssa, tarvitseeko siihen jonkun ns. "laihdutusohjelman/kalenterin"???
        itsekuri on minulle hyvin vaikeaa, olisiko jotain vinkkejä houkutusten kadottamiseen?? tämä minulle suuri ongelma, miksi olen sortunut monta kertaa normaaliin ruokavalioon....


      • Hollys
        auttakaa-- kirjoitti:

        hei, osaako kukaan sanoa,kuinka kauan kestää yleensä laihduttaa esim. 10 kg, ja millä dietillä??
        olen (helmikuussa) 13v. 164-166cm, ja painan noin. 50-54
        ongelmiani on, että pidän itseäni lihavana, ja haluaisin laihduttaa, mutta minulla ei ole ollut oikein menestyksekkäitä diettejä. olen kokeillut kasvisravintoa, enkä ole onnistunut pysymään siinä, ja kokonaan syömisen jättämistä pois, mutta ei tämäkään onnistunut, mietin mikä olisi terveellinen ruokavalio, mutta en ole oikein varma siitä....myös jatkuva painon vaihtelu häiritsee minua, enkä saa oiken selvää, mikä on normaali painoni. Haluaisin eroon pömppö mahasta, ja paksuista reisistä. Harrastan urheilua, mutta varmaan liian vähän syömiseen verrattuna......olisiko kenelläkään vinkkejä laihduttamiseen erityisesti niiden reisien ja pömppömahan kanssa, tarvitseeko siihen jonkun ns. "laihdutusohjelman/kalenterin"???
        itsekuri on minulle hyvin vaikeaa, olisiko jotain vinkkejä houkutusten kadottamiseen?? tämä minulle suuri ongelma, miksi olen sortunut monta kertaa normaaliin ruokavalioon....

        Hei,
        et ole yhtään lihava. Sinun iässäsi painonvaihtelu on normaalia eikä siitä kannata stressata. Kehosi luultavasti vielä kehittyy ja paino saattaa heitellä.
        Mutta jos kuitenkin haluat laihduttaa, kannattaa syödä monipuolisesti ja vähän rasvaa tai sokeria sisältäviä ruokia. Jos tunnet syöväsi liikaa, pienennä annoskokoa hieman. Voit myös vähentää hiilihydraatteja vähentämällä perunaa ja leipää, mutta muista syödä paljon täysjyvää (vinkkinä esim. erilaiset murot). Juo tarpeeksi ja liiku tarpeeksi. : )


      • minäkksk
        moroo (: kirjoitti:

        olenko läski? oon 13 56kg ja 166cm pitkä... ???

        ET MISSÄÄN NIMESSÄ! olen samanmittainen kuin sinä ja painan 10kg enemmän. haluaisin olla kokoisesi!!


    • Jumppa4ever

      Ruokavalio kuntoon ja jumppaa. Kyllä se siitä kirkastuu. Et ole ylipainoinen, joten ei luulisi läskiä kovasti olevan. Ehkä joku 5kg voi olla realistista pudottaa kesään mennessä, keskity kuitenkin ympärysmittojen seurantaan ja kuntoiluun. Vinkkejä voit käydä lukemassa blogistani:
      http://jumppaa.blogspot.com

      Kesää odotellessa!
      t.Hanne

      • huohhh

        siis oonks läski ku oon 170cm pitkä ja painan 10kg :((( taidan olla yhyyy


      • huomiopotti
        huohhh kirjoitti:

        siis oonks läski ku oon 170cm pitkä ja painan 10kg :((( taidan olla yhyyy

        Mul on pokemon nimeltä charmander se tekee tulisyöksyn ja sanoo mur


      • huomiopotti kirjoitti:

        Mul on pokemon nimeltä charmander se tekee tulisyöksyn ja sanoo mur

        syökäää! pysyy iho tiukkana ;)


    • Läskimaha

      Olen 160cm ja 53kg ja aloitin juuri laihduttamisen

      • Kesää odotellessa :)

        180/90 ja alotin laihduttamisen.
        Luin läpi ja aattelin tehdä näin:
        -Paljon vettä
        -Pidän uimisesta joten kerran tai kaks viikossa vois tehdä hyvää :)
        -KAIKKI makea/limpparit/keksit sun muut poies :)


      • EJ
        Kesää odotellessa :) kirjoitti:

        180/90 ja alotin laihduttamisen.
        Luin läpi ja aattelin tehdä näin:
        -Paljon vettä
        -Pidän uimisesta joten kerran tai kaks viikossa vois tehdä hyvää :)
        -KAIKKI makea/limpparit/keksit sun muut poies :)

        Maalaisjärki on aina hyvä pitää mukana.

        Ei kannata lähteä mhinkään hullutuksiin, koska niistä ei pitkällä tähtäimellä seuraa mitään hyvä -suhteesta ruokaan ja itseen tulee vain todella kieroutunut, eikä sen kuuluisi olla kenenkään tavoitteena.

        "Pikalaihdutuksia" kannattaa yrittää välttää, koska kilot tulevat lähes poikkeuksetta takaisin vähän myöhemmin. Paras tapa olisi muuttaa elämäntapoja - se voi tuntua tylsältä ja hitaalta, mutta se on paras tapa, jos haluat oikeasti elää terveellisemmin ja hoikistua.

        Hyviä syötäviä ovat mm. täysjyvätuotteet, kana ja kala, rasvaton maito, vesi, hedelmät, kasvikset ja marjat. Voit syödä runsaasti päivän mittaan, jos syöt oikein. Esimerkiksia hedelmiä, marjoja, kasviksia ja vaikka sieniä voit kevyesti syödä 500g muiden lomassa.

        Muistakaa myös, että 12-15-vuotias on vielä nuori, jonka vartalo kehittyy ja paino vaihtelee. Jokaisesta kilosta ei siis kannata huolestua.


      • On mul muodot muumie
        EJ kirjoitti:

        Maalaisjärki on aina hyvä pitää mukana.

        Ei kannata lähteä mhinkään hullutuksiin, koska niistä ei pitkällä tähtäimellä seuraa mitään hyvä -suhteesta ruokaan ja itseen tulee vain todella kieroutunut, eikä sen kuuluisi olla kenenkään tavoitteena.

        "Pikalaihdutuksia" kannattaa yrittää välttää, koska kilot tulevat lähes poikkeuksetta takaisin vähän myöhemmin. Paras tapa olisi muuttaa elämäntapoja - se voi tuntua tylsältä ja hitaalta, mutta se on paras tapa, jos haluat oikeasti elää terveellisemmin ja hoikistua.

        Hyviä syötäviä ovat mm. täysjyvätuotteet, kana ja kala, rasvaton maito, vesi, hedelmät, kasvikset ja marjat. Voit syödä runsaasti päivän mittaan, jos syöt oikein. Esimerkiksia hedelmiä, marjoja, kasviksia ja vaikka sieniä voit kevyesti syödä 500g muiden lomassa.

        Muistakaa myös, että 12-15-vuotias on vielä nuori, jonka vartalo kehittyy ja paino vaihtelee. Jokaisesta kilosta ei siis kannata huolestua.

        Painan 88.4 kiloa ja olen 170 pitkä. AJATELKAA! Mitä teen? Huom. olen vasta 13-vuotias ja olen kipeän avun tarpeessa. Terkkarin puheille en halua mennä, se ei ole ikinä paikalla ja muutenkin hän on inhottava. Liikuntaa harrastan satunnaisesti ja syön suht normaalisti, mutta suklaa on intohimoni ja sitä ahmin liian usein. Olkaa kilttejä, en halua mitään läski- kommentteja. Minulla on ihan hyvä itsetunto ja olen itseni mielestä aika kauniskin, mutta se ei mm. äidilleni riitä. Hän käskee minun lopettaa syöminen ja liikkua enemmän. Pidän itsestäni, mutta haluaisin laihtua normaalipainoiseksi. Jos on 170 pitkä niin kuinka paljon pitäisi suunnilleen painaa? Minulla ei ole tällä hetkellä ihannepainoa, haluaisin vain olla normaalipainoinen. Aina suunnittelen aloittavani laihdutuskuurin, mutta ikinä en onnistu, suunnittelen ja suunnittelen vain. Rakastan vaatteita ja haluaisin, että vaatteet näyttäisivät hyviltä päälläni. Kyllä paidat näyttävätkin, mutta suurin ongelmani tässä on se, että minulle ei löydy kunnon farkkuja, koska olen niin isokokoinen ja omituisen muotoinen. Tarvitsen apua, joten olkaa kilttejä. Mietin välillä, olenko jotenkin erillainen, kun välillä on aikoja tai päiviä, jolloin olen erittäin masentunut ja välillä taas päiviä jolloin elämä tuntuu maailman ihanilta ja olen oikein pirteä. Niin sanottuna silloin tunnen, että pystyn mihin vain, kunhan yritän. En harrasta tällä hetkellä mitään, mutta haluaisin löytää jonkun. Minua ei haukuta koulussa (tapahtunut ihan pari kolme kertaa) ja omistan ihania ystäviä ja olen onnellinen ja tyytyväinen elämään. Sitten on näitä päiviä, jolloin ei mikään onnistu ja tunnen olevani turhin tässä maailmassa. Ajattelen, että jos laihdutan elämä kukoistaa enemmän. Tämä kirjoittelu tästä aiheesta saa minut lähtemään nyt heti ulos! Eli apua tarvittaisiin ja ensinnäkin, miten pystyn kiinteyttämään reisiäni?


      • fadsfdsa
        On mul muodot muumie kirjoitti:

        Painan 88.4 kiloa ja olen 170 pitkä. AJATELKAA! Mitä teen? Huom. olen vasta 13-vuotias ja olen kipeän avun tarpeessa. Terkkarin puheille en halua mennä, se ei ole ikinä paikalla ja muutenkin hän on inhottava. Liikuntaa harrastan satunnaisesti ja syön suht normaalisti, mutta suklaa on intohimoni ja sitä ahmin liian usein. Olkaa kilttejä, en halua mitään läski- kommentteja. Minulla on ihan hyvä itsetunto ja olen itseni mielestä aika kauniskin, mutta se ei mm. äidilleni riitä. Hän käskee minun lopettaa syöminen ja liikkua enemmän. Pidän itsestäni, mutta haluaisin laihtua normaalipainoiseksi. Jos on 170 pitkä niin kuinka paljon pitäisi suunnilleen painaa? Minulla ei ole tällä hetkellä ihannepainoa, haluaisin vain olla normaalipainoinen. Aina suunnittelen aloittavani laihdutuskuurin, mutta ikinä en onnistu, suunnittelen ja suunnittelen vain. Rakastan vaatteita ja haluaisin, että vaatteet näyttäisivät hyviltä päälläni. Kyllä paidat näyttävätkin, mutta suurin ongelmani tässä on se, että minulle ei löydy kunnon farkkuja, koska olen niin isokokoinen ja omituisen muotoinen. Tarvitsen apua, joten olkaa kilttejä. Mietin välillä, olenko jotenkin erillainen, kun välillä on aikoja tai päiviä, jolloin olen erittäin masentunut ja välillä taas päiviä jolloin elämä tuntuu maailman ihanilta ja olen oikein pirteä. Niin sanottuna silloin tunnen, että pystyn mihin vain, kunhan yritän. En harrasta tällä hetkellä mitään, mutta haluaisin löytää jonkun. Minua ei haukuta koulussa (tapahtunut ihan pari kolme kertaa) ja omistan ihania ystäviä ja olen onnellinen ja tyytyväinen elämään. Sitten on näitä päiviä, jolloin ei mikään onnistu ja tunnen olevani turhin tässä maailmassa. Ajattelen, että jos laihdutan elämä kukoistaa enemmän. Tämä kirjoittelu tästä aiheesta saa minut lähtemään nyt heti ulos! Eli apua tarvittaisiin ja ensinnäkin, miten pystyn kiinteyttämään reisiäni?

        Syö vähemmän perunaa, leipää, makaronia, riisiä, kakkuja, keksejä, pullia, karkkeja, limsaa, sokeria ja mehuja. Syö enemmään lihaa. Liikkuminen ei auta juurikaan laihdutukseen.


      • Oodi
        fadsfdsa kirjoitti:

        Syö vähemmän perunaa, leipää, makaronia, riisiä, kakkuja, keksejä, pullia, karkkeja, limsaa, sokeria ja mehuja. Syö enemmään lihaa. Liikkuminen ei auta juurikaan laihdutukseen.

        Olen lukenut jostain lehdestä, että juoksu lihottaa reisiä ja takapuolta. Pitääkö tämä paikkansa? Kumpi on parempi, tunnin juoksulenkki vai tunnin kävelylenkki?


      • Pitkäkestoinen_
        Oodi kirjoitti:

        Olen lukenut jostain lehdestä, että juoksu lihottaa reisiä ja takapuolta. Pitääkö tämä paikkansa? Kumpi on parempi, tunnin juoksulenkki vai tunnin kävelylenkki?

        kestävyysharjoitus voi syödä lihaksia ja muuttaa ne läskiksi. Eli siinä mielessä juoksu voi lihottaa.

        Tunnin kävelylenkki on parempi kuin tunnin juoksulenkki. Mutta vielä parempi olisi jos juoksisi kovaa lyhyen ajan. Esimerkiksi puoli minuuttia niin kovaa kuin jaksaa ja sen jälkeen puoli minuuttia lepoa, tämä toistettaisiin 10-20 kertaa 2-3 kertaa viikossa. Treenin rasittavuutta tulisi vaihdella . Välipäivinä olisi hyvä käydä 30-60 minuutin kävelylenkillä. Juokse päkiöillä.


      • kasviksia ja kuitua
        fadsfdsa kirjoitti:

        Syö vähemmän perunaa, leipää, makaronia, riisiä, kakkuja, keksejä, pullia, karkkeja, limsaa, sokeria ja mehuja. Syö enemmään lihaa. Liikkuminen ei auta juurikaan laihdutukseen.

        Syö enemmän lihaa -kommentit ovat täyttä shaissea...
        Laihduttajan ruokavalioon kuuluu erityisesti KUITU.


      • Minä vaan
        On mul muodot muumie kirjoitti:

        Painan 88.4 kiloa ja olen 170 pitkä. AJATELKAA! Mitä teen? Huom. olen vasta 13-vuotias ja olen kipeän avun tarpeessa. Terkkarin puheille en halua mennä, se ei ole ikinä paikalla ja muutenkin hän on inhottava. Liikuntaa harrastan satunnaisesti ja syön suht normaalisti, mutta suklaa on intohimoni ja sitä ahmin liian usein. Olkaa kilttejä, en halua mitään läski- kommentteja. Minulla on ihan hyvä itsetunto ja olen itseni mielestä aika kauniskin, mutta se ei mm. äidilleni riitä. Hän käskee minun lopettaa syöminen ja liikkua enemmän. Pidän itsestäni, mutta haluaisin laihtua normaalipainoiseksi. Jos on 170 pitkä niin kuinka paljon pitäisi suunnilleen painaa? Minulla ei ole tällä hetkellä ihannepainoa, haluaisin vain olla normaalipainoinen. Aina suunnittelen aloittavani laihdutuskuurin, mutta ikinä en onnistu, suunnittelen ja suunnittelen vain. Rakastan vaatteita ja haluaisin, että vaatteet näyttäisivät hyviltä päälläni. Kyllä paidat näyttävätkin, mutta suurin ongelmani tässä on se, että minulle ei löydy kunnon farkkuja, koska olen niin isokokoinen ja omituisen muotoinen. Tarvitsen apua, joten olkaa kilttejä. Mietin välillä, olenko jotenkin erillainen, kun välillä on aikoja tai päiviä, jolloin olen erittäin masentunut ja välillä taas päiviä jolloin elämä tuntuu maailman ihanilta ja olen oikein pirteä. Niin sanottuna silloin tunnen, että pystyn mihin vain, kunhan yritän. En harrasta tällä hetkellä mitään, mutta haluaisin löytää jonkun. Minua ei haukuta koulussa (tapahtunut ihan pari kolme kertaa) ja omistan ihania ystäviä ja olen onnellinen ja tyytyväinen elämään. Sitten on näitä päiviä, jolloin ei mikään onnistu ja tunnen olevani turhin tässä maailmassa. Ajattelen, että jos laihdutan elämä kukoistaa enemmän. Tämä kirjoittelu tästä aiheesta saa minut lähtemään nyt heti ulos! Eli apua tarvittaisiin ja ensinnäkin, miten pystyn kiinteyttämään reisiäni?

        Mä luin sun viestin ja pari kertaa luulin et kirjotin sen ite. Samat mitat, ikä ja elämäntilanne, äiti ei vaan mulle sano mitään vaan isä. Mun tavotepaino olis suunnilleen 65kg, koska se olis normaalipaino. 20kg pudotettavana, mut kyllä mä pystyn siihen. Ja säkin pystyt jos tahdot!! Rohkeutta vaan ja itsekuria :)


    • LÄSKI!

      Siis täällä on joitakin viestejä että "olenko läski?" kun on esim. 158 cm ja 50 kg, joten taidanpa olla melko läski. Sillä olen 12, pätkä (142 cm) ja paksu (39 kg). Kuinka laihdun ennen yläastetta? Nimittäin minua nimitellään koulussa läskiksi joten toivon ettei tämä jatkuisi. Geeneistä EI ole kysymys, siskoni on laiha kuin tikku ja painoin kaksi vuotta sitten 27 kiloa. Eli vähemmän kuin koulukummini tokalla! Olen siis parissa vuodessa lihonnut yli kymmenen kiloa. Mahdollista? Kyllä. Kivaa? Ei tod. Onko neuvoja? Pelkään että jos en keksi jotain niin kestää seuraavat sata vuotta ennen kuin tulen normikokoiseksi. Ja kyse ei ole myöskään mistään lihaksesta, reiteni ovat kuin pullamössöä, käsivarteni myös ja jne. Ja "etsi kiva liikuntaharrastus" vastaukset pois, ei ole kivaa liikuntaharrastusta. Esim. joku tehokas jumppa olisi kiva, koska sitä voi tehdä sisällä. (olen nääs sisäilmaihminen). Tuloksia kiitos nopeasti ja mitään laiharipillereitäkään ei onnistu. Jos rupean laihikselle äitini kieltää sen ja sanoo etten ole lihava! Sen näkee peilistä, vatsani on kuin joku mäki. Inhottavaa!

      • Lopeta kaikkien

        pullien, karkkien, keksien ja sokerin syönti.


      • 35komörkö

        Tossa iässä ei tarvi eikä edes saisi laihduttaa kovasti. Eikä sulla hirveesti laihduttamista olekkaan, luulet vain itse :D.. Eikä niistä kannata välittää jos joku haukkuu läskiksi, niillä asiat varmaa itellä huonosti ni pakko yrittää löytää muista vikoja. Olettaen, että olet tyttö, paino yleensä nousee murrisiän alussa huomattavasti eli tytöillä siinä 11 iän jälkeen yleensä. Ja syy siihen miksi ei sais kauheesti lahiduttaa on se, että olet kasvuiässä. Eli siis voit toki pitää painon tossa, ja kun kasvat pituutta ja vanhenet niin periaatteessa laihdut vaikka paino pysyy samana. Mutta ei tossa iässä piätäs olla huolissaan omasta painosta :D. Sun painoindeksis 19,3, eli normaali paino..


    • R. Unkku

      palvelu, vaikka jouluna vääntäis pari kolme sikaa lärviin, ja sitten varatulle keskitysleirille. Luulis ainakin kohtalaisen rantakunnon löytyvän.

      • ...

        oon 11 164 cm pitkä ja 64 kg

        kaverini jutut halus et pistän haha


      • en keksi mittää
        ... kirjoitti:

        oon 11 164 cm pitkä ja 64 kg

        kaverini jutut halus et pistän haha

        Jaaha :D tuon ikäisenä ei tämmötteitä viä kannata miettii !


    • A N A N A S

      Oonko alipainoinen. Kun oon 10v ja painan 28 kiloa ja 140 cm pitkä?????

      • mivainio

        Oonko ylipainonen, mun mitat on 154/60, ja oon 13v, täytän marraskuussa 14... reiteni ovat isot ja ne ovat suurimmaksiosaksi läskiä, käytän yli-isoja paitoja koska minulla on iso maha alavatsan kohdalta.. en kehtaa mennä kesällä rannalle bikineissä koska pidän itseäni todella läskinä...


      • Lopeta
        mivainio kirjoitti:

        Oonko ylipainonen, mun mitat on 154/60, ja oon 13v, täytän marraskuussa 14... reiteni ovat isot ja ne ovat suurimmaksiosaksi läskiä, käytän yli-isoja paitoja koska minulla on iso maha alavatsan kohdalta.. en kehtaa mennä kesällä rannalle bikineissä koska pidän itseäni todella läskinä...

        kaiken sokerin ja sokeripitoisen syönti. Jätä mehut, limsat, karkit, pullat ja keksti pois. Syö kunnolla tuoretta lihaa ja juustoja sekä kananmunia.


      • mivainio
        Lopeta kirjoitti:

        kaiken sokerin ja sokeripitoisen syönti. Jätä mehut, limsat, karkit, pullat ja keksti pois. Syö kunnolla tuoretta lihaa ja juustoja sekä kananmunia.

        Karkin yms syömisen lopetin jo kauan aikaa sitten.. kiitos vinkistä =)


      • Suurin osa
        mivainio kirjoitti:

        Karkin yms syömisen lopetin jo kauan aikaa sitten.. kiitos vinkistä =)

        hedelmistä on jalostettu sokeripommeiksi. Hedelmien terveellisyys on myytti. Syö mielummin marjoja.


      • jkdfsf

        no et tosiaan oo!!!


    • että näin..

      Itse ihmettelin aikoinaan ihan samaa: söin tosi terveellisesti (kokojyväleipää, suola, rasva ja sokeri aivan minimissään, paljon kasviksia jne) mutta silti en laihtunut välillä vähän päinvastoinkin. Olin sitten viikon verran kaverin kanssa mökillä ja häneltä tuli se ratkaiseva kommentti: sähän syöt ihan mielettömästi!!! aloin itsekin oikein seuraamaan niin totta se on: annoskoko on myös se ratkaiseva asia! ei se kokojyväleipäkään kalkkunaleikkeellä ole terveellistä jos paketti leipää ja puoli kiloa leikkelettä menee päivässä:) Eli syökää mitä haluutte mutta puolittakaa annoskoko:) eli jos ennen otitte 120 g pihvin, 2 desiä kastiketta ja kolme perunaa. ottakaa nyt 60 g pihviä, 1dl kastiketta ja 1,5 perunaa:)

      • minä vaaaan...

        Olen 12v tyttö 140cm pitkä ja painan 48kg olenko läski? Isoveli on aina sanonu mua läskiks joten haluisin tietää oonko läski/ylipainoinen.


      • Epä-toivoinen
        minä vaaaan... kirjoitti:

        Olen 12v tyttö 140cm pitkä ja painan 48kg olenko läski? Isoveli on aina sanonu mua läskiks joten haluisin tietää oonko läski/ylipainoinen.

        Oisko mitään helppoa tapaa laihtua? Oon 14v ja tosi läski äiti kieltää laihiksen äiti sanoo vaan että 'et sä oo lihava' Oikeesti en viitsi mennä rannalle koska siellä on kaikkia meidän koululaisia poikia jotka haukkuu mua jo koulussakin läskiks. ;(


      • Jätä kaikki
        Epä-toivoinen kirjoitti:

        Oisko mitään helppoa tapaa laihtua? Oon 14v ja tosi läski äiti kieltää laihiksen äiti sanoo vaan että 'et sä oo lihava' Oikeesti en viitsi mennä rannalle koska siellä on kaikkia meidän koululaisia poikia jotka haukkuu mua jo koulussakin läskiks. ;(

        makea pois ruokavaliostasi. Syö enemmän lihaa. Sillä tavalla laihdut.


      • Olenko?
        Jätä kaikki kirjoitti:

        makea pois ruokavaliostasi. Syö enemmän lihaa. Sillä tavalla laihdut.

        kysymys kuuluu: OLENKO LÄSKI? Olen 11v ja painan 50 kg ja olen yli 150 cm pitkä!!!!!


      • :D
        Epä-toivoinen kirjoitti:

        Oisko mitään helppoa tapaa laihtua? Oon 14v ja tosi läski äiti kieltää laihiksen äiti sanoo vaan että 'et sä oo lihava' Oikeesti en viitsi mennä rannalle koska siellä on kaikkia meidän koululaisia poikia jotka haukkuu mua jo koulussakin läskiks. ;(

        Voithan nyt kävellä lenkeillä ja syödä terveelisesti!


      • 1jhdkvhdvjk323i7jd
        Olenko? kirjoitti:

        kysymys kuuluu: OLENKO LÄSKI? Olen 11v ja painan 50 kg ja olen yli 150 cm pitkä!!!!!

        et ole ylipainoinen "Olenko?"


      • ihquuuu
        minä vaaaan... kirjoitti:

        Olen 12v tyttö 140cm pitkä ja painan 48kg olenko läski? Isoveli on aina sanonu mua läskiks joten haluisin tietää oonko läski/ylipainoinen.

        Mä oon ite aik tyytyväinen kroppaani, oon 15v. ja mittani 168/50. elän aika paljon nälässä eli en syö todellakaa paljoo terveellistä ruokaa, vaa vedänkin ruuakseni mässyä (liikaa), vaikka pitäis varmaa viel joku 5 kiloo laihduttaa.. ja elää terveellisemmin. mut ainakin oon nyt saanu paljon hyvää huomiotä jätkiltä :DD


      • 21v
        Epä-toivoinen kirjoitti:

        Oisko mitään helppoa tapaa laihtua? Oon 14v ja tosi läski äiti kieltää laihiksen äiti sanoo vaan että 'et sä oo lihava' Oikeesti en viitsi mennä rannalle koska siellä on kaikkia meidän koululaisia poikia jotka haukkuu mua jo koulussakin läskiks. ;(

        Koita nyt vain syödä terveellisesti, säännölliseti, pienentää annoskokoa, (herkkuja vain kerran viikossa). Urheilla, vaikka ihan vaan mennä kävelylenkeille jos ei muu innosta( ei tarkoituksena kuulostaa töykeälle, mutta en tiedä urheilustasi). Ja sitten jos tulee joku mieleinen urheilulaji niin vaikka aloittaa harrastamaan ihan jotain

        Mutta olet vain 14! Ei kannata ihan hirveästi murehtia sitä painoa, olet vielä kasvuiässäkin. (Helposti sanottu olen itsekkin ollut 14..)

        Ja niistä pojista. Kyllä sanat satuttaa, mutta jos yhtään lohduttaa nimittely tuskin jatkuu yläasteen jälkeen, ja mahdollisesti saatat siinä ihan kasvaessasikin laihtua :) Itse laihduin aika paljon tossa 13-14 vuotiaana.

        Vaan terveellisempää elämäntapaa peliin ja vähemmän murehtimista. Tsemppiä :)


    • viddusdasd

      Oonko liian lihava? oon noin 148-149 cm pitkä painan noin 38(ehkä vähä yli mut ei paljoo) harrastan motocrossia

      • lihava(ko)

        Tosta sun pituudesta ja painosta voi päätellä et oot vielä nuori ja kasvat. Et turhaan tässä vaiheessa kyselet ootko liian lihava. Ja jokainen ite määrittelee sen millon on liian lihava. Ja päinvastoin; kun katsoo suoraan pituus-paino suhteeseen niin oot alipainoinen.


      • whuzzzzup
        lihava(ko) kirjoitti:

        Tosta sun pituudesta ja painosta voi päätellä et oot vielä nuori ja kasvat. Et turhaan tässä vaiheessa kyselet ootko liian lihava. Ja jokainen ite määrittelee sen millon on liian lihava. Ja päinvastoin; kun katsoo suoraan pituus-paino suhteeseen niin oot alipainoinen.

        ööh mitä ihmeen "oonko läski" kyselyi tääl on!? suurin osa teistä (ellei kaikki!) ketkä kysy on LÄSKEJÄ. laihduttakaaa, niin mäki teen at 55 kg / 164 cm ; ))


    • prettygirrl94

      Olenko minä lihava kun painan 104 kg ja oon 170cm pitkä. Mielestäni olen tosi laiha ja kaikki muutkin on sanonut niin. Olen 15-vuotias tyttö. Harrastan uintia 6 tuntia viikossa.

      • hehehehehee

        vähänkö sä oot läski


      • oikeesti????

        ootsä pokkan??


    • Suurtietäjä

      nyt, suosittelisin että siirrät laihdunnus aikeesi seuraavaan kesään, syksy pukkaa jo päälle.
      Kunnolla vetelet hampurilisialihapiirakoita ym huiviin niin on mitä laihduttaa sitten vuoden päästä.

      • -16kg-6kk

        jättä hiilarit pois,eli välttäkää sokeria, jauhoja, perunaa ja riisiä. SYÖKÄÄ LIHAA JA JUUSTOA,MUNIA SEKÄ VIHREITÄ VIHANNEKSIA NIIN PALJON KUN HALUATTE,muutama pala tummaa suklaata herkutteluun sillointällöin. Johan vatsa häviää :D


      • -
        -16kg-6kk kirjoitti:

        jättä hiilarit pois,eli välttäkää sokeria, jauhoja, perunaa ja riisiä. SYÖKÄÄ LIHAA JA JUUSTOA,MUNIA SEKÄ VIHREITÄ VIHANNEKSIA NIIN PALJON KUN HALUATTE,muutama pala tummaa suklaata herkutteluun sillointällöin. Johan vatsa häviää :D

        Oon 12v tyttö, joku 151cm pitkä ja painan noin 47-48kg. Niin olenko liian lihava?

        Kun ajattelen aina että oon niin kauheen läski, niin en oikeen syö kunnolla, ja oon KOKO ajan nälkänen, ja ei tee yhtään mieli syyä. Ja aina kun syön enemmän kun normaalisti, niin tulee paha olo.


      • pufff
        - kirjoitti:

        Oon 12v tyttö, joku 151cm pitkä ja painan noin 47-48kg. Niin olenko liian lihava?

        Kun ajattelen aina että oon niin kauheen läski, niin en oikeen syö kunnolla, ja oon KOKO ajan nälkänen, ja ei tee yhtään mieli syyä. Ja aina kun syön enemmän kun normaalisti, niin tulee paha olo.

        Moi mä oon 13 vuotias tyttö, oon 162cm ja painan 53kg olenko lihava? Omasta mielestä olen.


      • Joku tolkku
        pufff kirjoitti:

        Moi mä oon 13 vuotias tyttö, oon 162cm ja painan 53kg olenko lihava? Omasta mielestä olen.

        Kaikenlaisia ääliöitä sitä kirjoittelee tänne. :D :D :D Kannattaa muistaa, että juuri ollaan tultu siihen tulokseen, että suomalaiset painosuositukset ovat liian alhaisia! Niitä ollaan korjaamassa hieman ylöspäin.


      • moiiiii
        - kirjoitti:

        Oon 12v tyttö, joku 151cm pitkä ja painan noin 47-48kg. Niin olenko liian lihava?

        Kun ajattelen aina että oon niin kauheen läski, niin en oikeen syö kunnolla, ja oon KOKO ajan nälkänen, ja ei tee yhtään mieli syyä. Ja aina kun syön enemmän kun normaalisti, niin tulee paha olo.

        oot normaali, sun painoindeksi on 21,1

        Sairaalloinen alipaino alle 15,0
        Merkittävä alipaino 15,0 - 16,9
        Normaalia alhaisempi paino 17,0 - 18,4
        Normaali paino 18,5 - 24,9
        Lievä lihavuus 25,0 - 29,9
        Merkittävä lihavuus 30,0 - 34,9
        Vaikea lihavuus 35,0 - 39,9
        Sairaalloinen lihavuus 40,0 tai yli


    • jokunen mursu

      oon läski 13v tyttö mitat on 150/53 oon puolen vuoden sisällä lihonnu 5kiloo enkä kasvannu yhtää ja haluun nyt ne 5 kiloo pois äitinikin valittaa minulle siitä että olen lihonnut/ olen lihava!! en pysty olla erossa karkista tai mistää hyvästä, oisko vinkkejä???

      • -

        Ole erossa niistä karkeista ja makeista syömisistä. ei siinä muu auta. Muuten tulee vielä läskiä lisää.


      • 163/58
        - kirjoitti:

        Ole erossa niistä karkeista ja makeista syömisistä. ei siinä muu auta. Muuten tulee vielä läskiä lisää.

        melkee kaikki ootte vielä siiinä iässä että kasvatte. googlettakaa painoindeksilaskuri ja kattokaa sieltä että ootteko lihavia. tietenkään se ei ota huomioon lihasmassaa, mitä miehillä varsinkin on. ja suurin osa teistä on oikeesti hoikkia tai laihoja. ihan tekee pahaa lukea nuiita juttuja, "oon 170/50, oonko läski" jne. pikkusen itsetuntoa korkeammalle ja painot ihannepainoon eli indeksi siinä 19-25 välillä niiin kyllä kelpaa :) nautitaan elämästä!


      • Mjoooo
        163/58 kirjoitti:

        melkee kaikki ootte vielä siiinä iässä että kasvatte. googlettakaa painoindeksilaskuri ja kattokaa sieltä että ootteko lihavia. tietenkään se ei ota huomioon lihasmassaa, mitä miehillä varsinkin on. ja suurin osa teistä on oikeesti hoikkia tai laihoja. ihan tekee pahaa lukea nuiita juttuja, "oon 170/50, oonko läski" jne. pikkusen itsetuntoa korkeammalle ja painot ihannepainoon eli indeksi siinä 19-25 välillä niiin kyllä kelpaa :) nautitaan elämästä!

        Vielä laihduttajat ku muistatte että rasvaa ei voi sulattaa paikallisesti, vaan se lähtee tasasesti koko kehosta.. Ja se on tosiasia.. Ongelma paikoista rasva lähtee viimesenä, esim. miehillä mahasta ja jne... Tämäkin riippuu tietenki ihmisestä.


      • Tyttö14_a
        Mjoooo kirjoitti:

        Vielä laihduttajat ku muistatte että rasvaa ei voi sulattaa paikallisesti, vaan se lähtee tasasesti koko kehosta.. Ja se on tosiasia.. Ongelma paikoista rasva lähtee viimesenä, esim. miehillä mahasta ja jne... Tämäkin riippuu tietenki ihmisestä.

        Hei

        Olen 14w, painan 75kg ja olen 158cm, olenko mielestäsi lihava. Painoindeksi kuitenkin mielestäni normaali tai sinne päin.

        Suklaa ja "se" mielipuuhaani ;)


    • gluteeniton 55

      Minä olen 160 cm 70 kg nainen 55 vuotias. Epäilen itse painon syyksi gluteeniton ruokavalio leipä .MITEN MINUN PITÄISI SYÖDÄ? SALILLA KAKSI KERTAA VIIKOSSA 1,5H JA 3X3KM LENKKIVIIKOSSA.PLUS 1KM JOKA PÄIVÄ POSTILAATIKOLLE. 5-7 KG MITEN NE PUDOTAN?

    • ISOLÄSKIPERSE

      OLENKO LÄSKI kun olen 13v. / 170cm / 53kg.

      Musta oon ihan hirvee ISOLÄSKISIKAPOSSUNORSU. Oon laihtunu kuukaudessa 6kiloo daahh ja laihdutan vie toiset 6kiloo, et oon laiha...Tavote on 45-47kg....Oonko sillonki LÄSKI???

      Eli OONKO LÄSKI?
      Vastaus: OLEN!!!!!

      • Lihavaolen

        Mitä herran jumala sä oikein ajattelet?

        Ite olen 13 vuotias ja 170cm pitkä ja painan PALJOO enemän kun sä!
        Joten et voi sanoa että olet läski.

        Itse tekisin mitä tahansa jotta saisin olla noin laiha kuin sinä.
        Mutta ei vaan onnistu...

        Nyt tietty kaikki aattelee että:
        ''No mikest vaan laihduta -.-''

        Mutta ei se ole niin helppoa kun miltä kuulostaa jos olet yli painoinen ;(


      • -
        Lihavaolen kirjoitti:

        Mitä herran jumala sä oikein ajattelet?

        Ite olen 13 vuotias ja 170cm pitkä ja painan PALJOO enemän kun sä!
        Joten et voi sanoa että olet läski.

        Itse tekisin mitä tahansa jotta saisin olla noin laiha kuin sinä.
        Mutta ei vaan onnistu...

        Nyt tietty kaikki aattelee että:
        ''No mikest vaan laihduta -.-''

        Mutta ei se ole niin helppoa kun miltä kuulostaa jos olet yli painoinen ;(

        On olemassa myös termi Laihaläski. Eli sellainen ihminen joka on kyllä laiha muttei omaa yhtään lihasta, eli ei se pelkkä laihduttaminen ja laihana oleminen ole kaiken A ja O. Pitää sitä kehoakin pitää kunnossa ja treenata hieman että saa sopusuhtaisemman näköiseksi.


      • ite oon 13v poika painan92.7kg ja oon 179 pitkä. että miten saisin nopeiten laihdutettua 20-30 kg ku ajatttelin alottaa vapaa ottelun


      • MINÄVAAN !!

        miten sä oot hei laihduttanu ? mitä oot tehny itelles ? mulla samat paino, ikä, ja pituus ja haluisin eroo noist rasvoista !


    • painava

      Millainen minä olen teidän mielestänne? Olen 17-vuotias 181cm ja 84kg. Painoindeksin mukaan lievä ylipaino.

    • Apua.

      Täytän marraskuussa 14 vuotta. OPlen pituudeltani suunnilleen sen 170 cm ja painan 59 kg. Olenko ylipainoinen?
      Ja sitten vielä tarvitsen muutamaan asiaan apua.
      Vihaan, suorastaan vihaan lantiotani joka on aivan hirmuisen leveä. En pidä siitä yhtään. Kuinka siitä saisi jollain tapaa vähemmän leveämmän/hoikemman vai miten se nyt sanotaankaan?
      Seuraava asia mitä itsessäni vihaan on reidet. Ne ovat hirmuisen isot, pyöreät, kamalat. Tarvitsen muutaman vinkin jolla niistäkin saisi ylimääräiset kilot karistettua (;

      Kiitus.

      • -

        Juoksulenkille mars, se on yleispätevin tapa kiinteyttää jalkoja.
        Kyykyt on myös erittän hyvä tapa treenata jalkoja.
        Niin ja kysymykseen oletko ylipainoinen, no et todellakaan. Mutta se kiinteyttävä jumppa auttaa moneen tuollaiseen vaivaan.


      • www.mave.foorumi.eu
        - kirjoitti:

        Juoksulenkille mars, se on yleispätevin tapa kiinteyttää jalkoja.
        Kyykyt on myös erittän hyvä tapa treenata jalkoja.
        Niin ja kysymykseen oletko ylipainoinen, no et todellakaan. Mutta se kiinteyttävä jumppa auttaa moneen tuollaiseen vaivaan.

        Nopeat ,tehokkaat,parhaat ohjeet>>>>>>> http://mave.foorumi.eu/index.php


      • MINÄVAIN !!
        www.mave.foorumi.eu kirjoitti:

        Nopeat ,tehokkaat,parhaat ohjeet>>>>>>> http://mave.foorumi.eu/index.php

        ylipainoinen ? olen 170 cm pitkä, painan 53kg, olen 13 vuotias.
        Laihduinhurjasti vuosi sitten ja olin ensimmäistä kertaa elämässäni laiha.
        joukkuevoimistelun 3 kertaa viikossa ja hyvän syömisen avulla.
        Mutta lihoin noin 4 kiloa syksyllä ja pienen pömppiksen omistan, koska pohkeeni halvaantuivat ja en saanut harrastaa minkäänlaista liikuntaa .
        haluaisin nyt viidessä kuukaudessa itseni rantakuntoon koska viime kesänä vasta uskalsin ensimmäistä kertaa elämässäni mennä bikineissä rannalle ja vielä kaveripojan kanssa.
        olen jättänyt vahingossa syömisen pois syön ehkä kerran tai kaksi päivässä.
        mulla on kyllä lihaksia mutta haluaisin kiinteän vatsan ja tuon pikkupömpön pois,
        osaisiko joku auttaa ?


      • -
        MINÄVAIN !! kirjoitti:

        ylipainoinen ? olen 170 cm pitkä, painan 53kg, olen 13 vuotias.
        Laihduinhurjasti vuosi sitten ja olin ensimmäistä kertaa elämässäni laiha.
        joukkuevoimistelun 3 kertaa viikossa ja hyvän syömisen avulla.
        Mutta lihoin noin 4 kiloa syksyllä ja pienen pömppiksen omistan, koska pohkeeni halvaantuivat ja en saanut harrastaa minkäänlaista liikuntaa .
        haluaisin nyt viidessä kuukaudessa itseni rantakuntoon koska viime kesänä vasta uskalsin ensimmäistä kertaa elämässäni mennä bikineissä rannalle ja vielä kaveripojan kanssa.
        olen jättänyt vahingossa syömisen pois syön ehkä kerran tai kaksi päivässä.
        mulla on kyllä lihaksia mutta haluaisin kiinteän vatsan ja tuon pikkupömpön pois,
        osaisiko joku auttaa ?

        Vähän oma-aloitteisuutta tarvitaan myös. Lueppas vaikka tämän keskustelun vastaukset läpi niin sieltäkin jo löytyy vastauksia. Lenkkeily on hyvä tapa saada vartaloa kiinteemmäks ja veret liikkeelle.


    • Triforcedaa

      Ette laihdu millään JOS syötte: Hiilihydraatteja. Huom. Myöskin hiilari/rasva/protsku sekoitus ei myöskään auta asiaa.


      Jos oikeasti haluaa laihtua, lopettakaa ne mässyt! kaikki hiilarit pois. Ainoat hiilari mitä syötte, on kaali,tomaatti,lanttu jne. EI todellakaan porkkanaa/perunaa!!!

      JA Hiilareita ei saa olla päivannoksen osasta kun vain 10% MAX!

      Loput puuttuvat kalorit korvaatte proteiinilla ja rasvalla.

      Sitten liikutte tunnin päivässä jotain. (ks ARNOLDS GOLDEN SIX)


      Faktaa!!!! L-U-E!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Hiilihydraatti (=kaikki hiilarit ovat pohjimmiltaan sokeria!): Hiilihydraatit lihottaa AINA! Et tule ikinä tarvitsemaan enempää kuin 4-10% syödystä päivä-annoksesta hiilareita pitääksesi aivot kunnossa. Ainoastaan Erittäin paljon kuluttavat ( kehonrakentajat/metsätyöläiset/kommandot/ninjat ) ihmiset tarvitsee enemmän hiilareita taatakseen kestävyyden ja voiman. Sinä et ole sellainen ihminen.

      Proteiini (=elämän lähde): ilman proteiineja ei ole elämää pohjautuen hiileen. Tarvitset proteiineja pysyäksesi elossa. Aminohapot(proteiinit) on tärkeämpiä kuin luulet. Proteiini harvoin muuttuu rasvaksi, näin käy jos et liiku ollenkaan, makaat vain sohvalla. Tunti tai jopa puoli tuntia päivässä riittää. Huomioi myös että proteiini joutuu käymään erittäin tuskallisen vaikean ja aikaa käyvän prosessin muuttuakseen rasvaksi, näin ei oikeastaan voi käytännössä käydä tavan aktiiviselle ihmiselle. Se ei muutu siis rasvaksi jos liikut edes vähänkin.

      Rasva (=voiteluaine): Ilman ulkopuolista rasvaa, läskistyt! Keho katsoo tällöin että et saa tarpeeksi rasvaa pitääksesi lihaksia/jänteitä/niveliä kunnossa ja tekee sinulle läskimakkarat turvatakseen rasvan saannin. Kun syöt rasvaa, keho katsoo saavansa tarpeellisen rasvan ulkopuolelta ja tällöin poistaa kehon sisäisen rasvan. Ilman rasvaa et laihdu, ikinä. TÄMÄN TAKAAN. *tosin voit olla syömättä&laihtua, mutta kuihdut vaan pois ja sittenkun laitat hiilihydraattia suuhun, paisut kuin pullataikina*

      Syökää siis perhana vieköön rasvaa ja proteiinia.

      • Kilonkarkottaja

        Eiköhän läpsyt lähde kun liikkuu ja hoitaa ruokavalion kuntoon. Nytlahtee.fi-sivulla Eeva Jaakonmaa on pudottanu painoa Jani sievinsen opeilla ja sopivasti syöden. Ei oikotietä ole, mutta vielä ehtii kesäksi pudotta yhet 15 kiloa. Tässä vaiheessa täytyy vaan jo alkaa kuvittelemaan uutta rantaminää ja pitää se mielessä.


    • ÖNN ÖNN ÖNN

      Muutama vuosi sitten olin luokkaretkellä Olkiluodon ydinvoimalassa, minua puraisi radioaktiivinen hämähäkki. Siitä lähtien olen hyppinyt yöstä toiseen talojen katoilla ampuen "seittiä" ohikulkijoiden niskaan. Nyt seittivarastoni alkaa olemaan lopussa ja tunnen kipua nivusissani laukaistessani seittirihmastoni. Miten voisin suurentaa seittituotantoani?

    • läski(kö)?

      entäs minää ? 13-v , 166 cm ja 56 kg ?

    • p15515 2

      mull on sama ongelma

    • -

      Olenko alipainoinen? MItat ovat 178cm ja 55kg. Ikää on 12 vuotta kohta 13.

    • tyttå15

      oisko neuvoo, oon tyttö 15 vuotta ja olen 162cm pitkä mutta painan 72 kg, haluaisin ainaki painon 58 kg, jotain nopeaa ja helppoa neuvoa laihdutukseen? hjelpåå

    • apuaaaa

      Mä oon 12 vuotias tyttö 160cm pitkä ja painan 80 kiloo oon tosi lihava mut en vaa pysty laihduttaa koska rakastan suklaata

    • Xp

      Hei ottakaa nyt hyvät ihmiset järki käteen! Itsekkin kun olin n.50kg(162cm) pidin itseäni lihavana... Aloitin laidutuskuurini ja hermoilin painostani iha hitosti! Sitten aloin pidentyä ja painoni alkoi nousta ja siten jonkun ajan päästä huomasin että olin syönyt "laihduttaessani" monta kertaa enemmän ihan huomaamattani ja nyt olen 20kg( 5cm) painavampi(ja pidempi), mutta sen tiedän nyt varmasti että niin tylsältä ja typerältä se kuulostaakin joidenkin mielestä pitää vain liikkua säännöllisesti ja syödä terveellisesti! Aina ENNEN laihdutuskuuria pitää kuitenkin olla tyytyväinen jo nyt olevaan kehoon, koska muuten siitä laihdutuksesta ei tule mitään EI MITÄÄN, koska haluaa vain paremmaksi ja paremmaksi ja pitäkää päätöksistänne kiinni älkääkä vähentäkö sitä teidän ihanne painoa aina laihtuessanne! Ihmisten pitäisi olla tyytyväisempiä omaan itseensä eikä niin pinnallisia eihän ne läskit (jotka tällä palstalla olevilla on lihaksia,koska ovat urhelioita) kumminkaan kenestäkään huonompaa ihmistä tee! HYVÄKSYKÄÄ TOSI ASIAT!

    • gsfh

      Olen 169cm ja painan 53,5... osa sanoo läskiks osa laihaks.

    • -

      Itse olen 163,5 cm ja 70,5 kiloa ja oon vasta 13 et repikää siitä ! Mun ongelmana on oikeastaan napostelu ja mulla on koko ajan nälkä. Enkä pääse kummastakaan paheesta eroon!

      • Apuaaaaaaaa

        HEII MÄ OLEN 10 VEE ETTÄ REVI SIITÄ JA PAINAN 52.8KG JA PITUUTENI ON 141CM


      • mo
        Apuaaaaaaaa kirjoitti:

        HEII MÄ OLEN 10 VEE ETTÄ REVI SIITÄ JA PAINAN 52.8KG JA PITUUTENI ON 141CM

        ONKS JOTAIN ONGELMII :D


    • läskikö????

      hei . olen 170cm ja noin 76 kiloa ja oon 13 v.
      Olen kaikkiin muuhun tyytyväinen mutta mahan ympärillä on paljon LÄSKIÄ!!
      Olenko ylipainoinen läski kakara. Harrastan liikuntaa esim: lenkkeilyä, Hip-hop, ja maasto juoksua ja aina välillä uintia.
      kaveit aina sanoo et et oo läski vaan sopiva . Enkä syö mitenkää yhtää sen enempää ku kukaa muukaa esim koulussa ehg vähemmänki.
      en kuitenkaa ole mikään pupu joka syö vihanneksia joka pvä sellassen kaourallisen verran HYI!! enkä syö ku kerran viikossa karkkia . SUKLAA: en esim tykkää suklaasta vaan syön just jotain hedelmä karkkeja. joskus myös syön väkisin ku ei oo vaa nälkä:D lihoin yhes vaihees siks ku murrosikä alko ja alko nää kaikki asiat.koiraki kuoli 3 kuukautta sit ja se oli mulle tosi tankkaa . oli sentää meil 15 vuotta . ja kissaki kuoli vuos sit se oli 19.vuotta. ka vanhemmatki tais eroo vähän aikaa sit et mul on paljon nät ongelmii et miks oon lihonnu. ja yks toinenki miks lihoin oli se ku kaveri teki itsarin.

    • sdgsdg

      oonko ylipainone? painan 64kg ja 160cm pitkä . paljo pitäs pudottaa painoa? nyt on tippunut jo pari kiloa 66kg

      • fitnessi*!

        maybe


    • asfghh

      millä liikkeillä puntilla kasvaa rintalihakset , vatsalihakse, olkalihakset ?

    • Saini Mousiainen

      Lopeta jo ihmeessä se jääkaapilla notkuminen eihä tuolls tuylillä pitkälle potkits tansn dohvaperuna ja ryynimakkara kinkkurulla.
      Porsas.
      Syö väjemmän älä piere parvekkeella jos yläpuolella asutaan.
      Etkö muka pääse rannalle kävele sinne.
      Ja ala laihuttaa housutkin sopii jalkaan paremmmin.

    • plmöiöh

      pidän itteeni lihavana. täytän tänä vuonna 14 ja oon 153 cm ja painan 45kg... kaverit ja poikaystävä sanoo etttä mulla on ihana vartalo mutta itte en pidä siitä YHTÄÄÄN. mulla on mahassa paljon läskiä. miten siis saan ne pois?

    • Masentunut-

      Hei. Oon kohta 14-vuotias tyttö. Mua huolestuttaa mun paino. Oikeestaan masennun aina kun katon itteeni peilistä. Se on ärsyttävää. Äiti sanoo et oon normaalipainoinen (ja kaverit), mut mun on vaan vähän hankala uskoo sitä. Haluaisin olla hoikka, mut en mikään anorektikko. En oo seurustellu vielä kertaakaan, ja luulen et se johtuu siitä että oon niin ruma ja lihava. Kaikki pojat on aina hoikkien tyttöjen kanssa. :( Mun itsetunto on romahtanu enkä luota itteeni ollenkaan.
      Aloin pitämään tässä pari päivää sitten ruokapäiväkirjaa, jotta voisin nähä että mikä mun syömisessä on oikeen pielessä kun paino vaan nousee? Oon noin 165cm pitkä ja 54-56 kiloa.. Oon myös ruvennu karkkilakkoon ja kun oon tottunu olemaan ilman karkkia, vähennän myös muita sokereita. Onko kellään mitään laihdutusvinkkejä, joilla sais varsinki mahasta läskiä pois? :/

      • ...

        Voi kuule kyllä ehdit varmasti seurustella vielä monen monta kertaa!
        ei se elämä siihen 14kesäsen ikään lopu!


      • Tyttöminäkin

        Hei kuule, karu totuus on että tuossa iässä pojat ovat hormonien uhreja. He katsovat pelkästään ulkonäköä, ja 99% pojista tuossa iässä seurustelevat vain oman itsekuvan takia (eli joku jota voi esitellä frendeilleen). Odota pari vuotta, pojat kasvavat henkisesti ja huomaat että saat enemmän jätkäfrendejä:)
        tosiasiassa tytöt kasvavat henkisesti nopeammin kuin pojat (eli pojat ovat lapsellisia pidemmän aikaa:D)
        cheer up, leuka pystyyn ja hyviä jatkoja !


    • olette kauniita!

      LOOOOLLLLL te kaikki ootte vaan itse säälis kiereskelevii paskoi älkää tuijottako teidän läskeihin ite oon tyttö 14 wee paino indeksi on 18.5 eli oon 165cm pitkä ja painan 50 kiloa! en mielestäni ole mikään lihava enkä mitenkään superlaihakaan käyn salilla ja ETTE IKINÄ ARVAA!!!! OLEN TYKÄSTYNYT MONEEN LIHAVAAN POIKAAN LUONTEEN PERUSTEELLA!!!! EN OLE MIKÄÄN VITUN "HEI OOT LÄSKI ET SOVI MULLE" TYYPPI ARVOSTAN KAIKKII OMINA ITTEINÄÄN!!! JOTEN HEI KAIKKI HEITTÄKÄÄ NE LAIHDUTUS NEUVOT VITTUUUN!!!!!

      • >:/

        Aika karuu tekstii 14 vuotiaalta. Jos olet 165 cm ja painat 50kg, olet laiha ellet jo lähenemässä liian laihaa. Kannattaisiko miettiä pari kertaa ennen kuin rupee huuteleen. Kyllä se on niin että ulkonäköön ihastutaan ja luonteeseen rakastutaan, siinä oot oikeassa. Mut on olemassa ihmisiä joilla on oikeita ongelmia painon kanssa, tollane käytös ei auta ketään.


    • ...

      Joo ihan hyvä että arvostat toisii ja itteäs semmosina kun ne on, mutta nykyäämpä ikävä kyllä näyttää siltä että kaikki pojat kattoo tyttöjä vaan ulkonäön perusteella. Jos on hiemankaan ylimäärästä kropassa nii eipä ne yleensä viitsi edes yrittää tutustua..

      P.s. kokemusta on (:

    • hmmmm mm

      Mä en nyt jostain syystä tajua, miksi n. 10-16 vuotiaat kirjottelee täällä ihan paniikissa olevansa lihavia.. o_O
      Kyllä mulla itelläni siinä iässä oli ihan muut asiat mielessä!
      Odottakaa vaan ku tuutte aikuisiksi, sitte ne todelliset murheet ja huolet vasta alkaa. :) Ottakaa siihen asti ihan rennosti ja nauttikaa elämästänne, kun lähes kaikki vaikutatte puheidenne perusteella olevan ihan normaalipainoisia. Ei kaikkien tarvitse olla anorektisia nälkiintyneen näköisiä. =)

    • Kokemusta on..

      Käsittämätöntä tuo muksujen ajatusmaailma..
      Itsellä kävi aikoinaan niin että vaikka sitä ylipainoa oli niin murrosiän aikana sekin tasottui, koska silloin syöminen saattaa alkaa jäämään väliin tai oikeastaan vaan vähemmälle ja muut asiat kiinnostaa enemmän, kasvat pituutta ja paino pysyy samana, thats it.

      Mutta jos välttämättä haluaa vaikuttaa painoon niin ihan ensiksi RUOKAVALIO kuntoon! Ei siitä liikunnasta niin paljoa hyötyä ole jos seuraavaksi menetkin hakemaan vähän iltamurkinaa hesburgerista tai kaupan karkkiosastolta.

      Elikkä ruokavalio liikunta = parempi keho :)

      Eikä tuo liikunta tarkoita 7krt viikossa salia ja siihen päälle joka kerta 10km lenkki vaan 2-4 krt viikossa sopiva, ei liian raskas lenkki ja joka lenkkillä lisää matkaa 0,5km.

      Siitä se kunto alkaa nousta ja kroppa menemään parempaan suuntaan!
      Ja jos on aikaa niin ennen aamiaista lenkille eikä sen jälkeen, rasvaa palaa silloin kaikkein tehokkaimmin :)

      Ohhoh tulipa tekstiä, mutta toivottavasti oli hyötyä

    • Hei!

      Pitää muistaa myös se että joillakin on oikeastikin ongelmia painonsa kanssa: joko yli- tai alipainon. Murrosiässä keho kuitenkin kehittyy ja kasvaa, joten myös paino tasaantuu pituuskasvun ohella. Ja ainahan saa kysyä vinkkejä terveellisiin elämäntapoihin; ylipainon pudottaminen on paljon hankalampaa kuin sen ehkäiseminen. (:

    • Ortoreksia:/

      Pakko sanoo et järkyttävää katsella kommentteja joissa 10-15 v. ihmiset valittavat ulkonäöstään. Te nuoret kasvatte vielä pituutta, ja tärkeä asia minkä ihmiset jättävät huomiotta:

      LIHAKSET PAINAVAT ENEMMÄN KUIN LÄSKI

      joten jos olet urheilullinen niin ei tarvitse katsoa vaakaa, peili kertoo kaiken. Itse urheilen joka päivä, ainakin 45min ripeää kävelyä koiran kanssa ja illalla 6x viikossa lenkille 1,5h tai spinningtunneilla. Olen 17 v, 161 cm ja painan 64kg. En ole lihava, syön harvoin herkkuja ja tosiasiassa minulla on todettu ortoreksia. En ole ylpeä siitä, syön vähän ja todella terveellisesti, urheilen paljon, jotkut pitävät sitä jopa liiallisena.

      Eli vaaka ei kerro totuutta, katsokaa peileihin. Se on tosiasia. Jos laihdutatte, ette välttämättä itse huomaa heti eroa sillä te olette tottuneita näkemään oman kehonne. Suosittelen ottamaan valokuvia before/after tyyliin, ja voitte kysyä luotettavalta tuttavalta joka kertoo totuuden.

      tsemppiä laihduttajille (paitsi 10-15v, se on vain väärin. nauttikaa nuoruudesta)

    • jopa tehoaa

      liikuntaa pyöräiiyä kävely uintia kuntosali sumpa jumpat ymm.
      RUOKAILU puolella limpsat suklaat sun muut herkutelut pannaan.
      Rahkat portenit maitotuoteet vihanekset jees.niin jopa laihtuu.

      • kiko98

        minä olen 12v poika ja 160cm minulla paino painaa mieltä sillä olen 78.6 kg painava joten olisiko mitään vinkkejä. sillä minua haukutaan koulussa painoni takia


    • asdcraft

      paino (rasvapaino) putoaa simppelisti sillä että kuluttaa enemmän kuin syö (duh, tällä viisaudella kun johonkin pääsis)
      Mutta esim kaikki liikunta ei polta rasvaa. Anaerobinen liikunta (vaikka kuntosaliharjoittelu) ei tee rasvalle oikeastaan mitään, paitsi mutkan kautta kasvattaa lihaksia jotka sitten polttavat rasvaa levossakin.

      Kaikkein parhaiten rasvaa polttaa PITKÄ matalatehoinen suoritus. Vaikkapa 60 kilometrin kävelylenkki repun kera tuohoaa läskiä saman verran kuin perus dieetti hyötyliikunta parhaimmillaan viikossakaan. Olen muuten tosissani tuon 60 kilsan lenkin suhteen. Onnistuu kyllä yhdessä vapaapäivässä keneltä tahansa liikuntarajoitteettomalta ilman mitään ihmekuntoa.

    • GWOIJSACPK

      JUMALAUTA OON 15 ENKÄ OO KASVANU PITUUTTA 3 VUOTEE ET MIKÄ ONGELMA IHMISILLÄ ON KUN LUULEE ETTÄ PITUUTTA KASVETAAN 20 VUOTIAAKSI SAAKKA !!!!!!

    • Niiinä

      Hei haloo oikeesti! Miks 12 vuotiaiden pitää tulla jauhamaa painoistaa tänne. Te ootte viel kasvavas iäs, mut ei se sitä sano etteikö pitäs liikuntaa harrastaa, ja teien kehot muuttu vielä. Ite olen vaivaset 166cm pitkä ja painan 53kg ja 19vuotias, on mullaki pieni pömppis mut vähät siitä välitän kun tiiän et poikaystävä rakastaa mua tälläsenä ku oon. Ja toi kiusaamis touhu on ihan säälittävää ja katellisten panettelua. Mä en kyl enää ymmärrä mitä tos laihuudes ihannoidaa... Kyl niitä muotojaki pitää olla! ;)

    • kolmevuotias

      Oon 3v ja painan 12kg, oon läski, auttakaa. Viime joulunakin äiti laitto olevinaan kinkun uuniin niin vasta tunnin jälkeen heräs unenpöpperöstään ja tuli laskemaan miut vapaaks... Apua kaivataan...
      Ps, haisen vieläkin sinapille :(

      • söpönhauskaa:D

        aww ihana :DD


    • masentunut-

      auttakaa!! olen 17 vuotias tyttö painan 80kg kertokaa helppoja laihdutusvinkkejä ja miten saa nopeata tulosta

    • hyhjkrwghvfsilthb

      lenkkeilyllä ja vatsalihaksilla, turhaa rasvaa tulee välttää! Joka ilta kun teet 20 vatsaa ja käyt lenkillä ja juot paljon vettä niin tuloksia tulee :)

    • kgkgkgkkg

      Miten saan ns. "herkkuvatsan" pois ? Ja jenkkakahvat mahdollisimman nopeasti? Liikun paljon mutta vatsa ei katoa mihinkään...

    • kesälaihdutaja

      oonk lihava ku oon 14.v ja oon 165 cm ja painan 58 kg ??? plliis jos siel on joku tosi kiva tyyppi ja kertois miten sais noin 10 kg pois nopeasti niin kerro vinkkejä tämmöselle laihduttajalle ja pitää viel kertoo et sain viimevuonna (kesällä) 5kg pois niin oon siit tosi ylpee ja se auttaa mua jatkamaan laihdetuksessa..

      • Dsfgd

        ne sun vaikka 5kg voi olla lihasta ei läskiä ja jos haluut ne pois syö vähemmän mitä kulutat!....ja alota joku urheilu laji mistä pidät tai meet jonku frendis kaa vaik pelaa futist 3 kertaa viikos


    • ihsporgijsha

      Voi helvetti, oikeesti. Lapset eivät saa laihduttaa, koska se on heille todella epäterveellistä. Suomi24 ei myös todellakaan ole lapsille paikka kysellä laihdutusvinkkejä! Terveydenhoitaja ilmoittaa, jos on ylipainoa liikaa. Älkää tulko tänne itkemään noita asioita!

    • Kiloja karkuun
    • dfsgd

      kaikki laittaa tänne olenko läski? esim paino:jtn pituus:jtn ikä:jtn..........toss ei oo mitää pointtii jos ette oo itteenne tyytyväine ja omasta mielestä näytätte läskilt niin kuntoilkaa.....kannattaa tosiaan netistä tulla kysyyn tommost schaibaa ku kukaan ei oo nähny teit!

    • 10vuotias

      Olenko läski, ikäni on 10 vuotta ja pituus 150 ja paino 90?

    • te 2

      Skikeily on nopeasti laihduttava laji.Muuten hyvä laji mutta renkaat puhkeavat jopa kaksi kertaa lenkin aikana.Vaihdoin renkaat umikumirenkaisiin joita saa puuiilosta hinta 3,5 eur kappale.Muutostyössä joutuu isontamaan pultin reijät isompaan akselipulttiin sopivaksi,ja kaksi rikkaa molemmille sisäreunoille.Renkaaksi kannattaa valita alkuperäistä rengasta pienempi rengas koska alkuperäisen kokoinen umpikumi rengas on liian painava ja niillä on liian raskasta hiihtää.Tavallinen rullaluistelu on aivan liian kevyttä.Skikeillä saa pienellä nopeudella pulssin nousemaan ja se on paljon turvallisempi laji.Skikeily on myös erittäin nopeasti laihduttava laji,jonka takia olen nyt alkanut uudestaan harrastamaan sitä.Suosittelen sitä vain asvaltilla hiihtämiseen,kuntopoluilla pitäisi olla ilmakumirenkaat mutta ne ovat tällä hetkellä niin huonolaatuisia.Hyvälaatuiset kumet kestäisi varmasti kovaa käyttöä jos niitä tehtäisiin suomessa.Ravinnoksi suosittelen laihdutukseen esim ranskalaisia perunoita kolme kertaa viikossa.Välillä kevyempää esim valmiskeittoja pinatti sieni yms.

    • testiapinatestailee

      Tässä "nopea" 18 kohdan laihdutusvinkkilista kaikista tärkeimmistä asiosta mitä tulisi huomioda järkevässä sekä vaivattomassa laihdutuksessa. http://www.testiapina.fi/2011/09/16/20-askeleen-helpohko-laihdutusohjelma/ Tämä kooste perustuu monien vuosien aikana kerääntyneestä omakohtaisista kokemuksista sekä "tavallisille" ihmisille laatimistani laihdutusohjelmista.

    • lihavaliisu
    • anteeks nyt vaan..

      joo eli nyt sanon itekki eli 3 vuotta sitten olin joo laiha ja olin syömättä 3pv ja liikuin koko aja mut olin väsyny, en jaksanu mitää, olin pahantuuline koko aja, mulle tuli sinä vuona masennus.... yms nyt oon 170 , 60kg ja se on alipainoa ton pituselta. ja vatsamakkaroista koko ajan koitan päästä eroon , olen muuten laiha mutta maha on ja se lähtee tekemällä vatsalihaksia ... ja oma mielipide mut joku ihmine joka ei saa huomiota ku " kehua itseensä" sillä et oon 160 ja painan 40kg iiks mitä teen? ootteko ihan sairaita?! ja mulle on moni poika sanonu et luuviulu tyttö on varmaa hirvein asia maailmassa, et pitää olla normaali.. mut ei siinä jos haluu et luut rehottaa joka suuntaa.. joku tykkää joku ei..

    • itsensä kiduttaja

      te kaikki muut nuoret ! 10-16 (?)
      !
      Itse täytin tossa marraskuussa 13.. Koin itseni hyvin lihavaksi ennen kesää ja aloitin syömislakon.. söin kerran päivässä jonkun omenan ja joinvain vettä.. paino alkoi pudota reilusti viikossa.. Nyt painon putoaminen on ONNEKSI laskenut, mutta en voi lopettaa syömislakkoa.. Ei tee enään mieli ruokaa.. Ennen tätä ' diettiä ' olin 170, ja 60.. olin ihan tyytyväinen. Kuitenki joku huusi perään: LÄSKI ja siitä tämä lähti.. nyt painan 40 kg.. 170 cm.. luut näkyvät, ja minusta on tullut hyvin hauras.
      ÄLKÄÄ IHMEESSÄ YRITTÄKÄ PUDOTTAA SITÄ PAINOA

    • hemuli

      oonko normaali jos oon jotain 165cm pitkä ja 50kg? Oon 15 vuotta ja tyttö. En oikeastaan edes liiku paljon, silloin tällöin käyn lenkillä.

    • -

      Ei voi sanoo muuta kuin että ootte te nuoriso kyllä aika tyhmää sakkia.
      Lopettakaa tollanen ulkonäköpainotteinen oleminen ja laihduttaminen. Ei paljoo enempää voi kehoaan vahingoittaa kuin tossa iässä laihdutaminen tai alipainoisena oleminen.
      Keskittykää siihen että harrastatte liikuntaa ja aktiviteetteja, eikä siihen painoon.
      Se on se asia mikä ratkaisee millainen teistä tulee eikä se että nyt keskitytte kaikkiin ylimääräisiin grammoihin kropassanne.

    • huokaus.huoh

      täälläki ois 167cm pitkä ja 72kg painava nuori nainen.. kaipais pikasta apua painon pudotukseen! tai tarkemmin ottaen reisien ja vatsan kiinteyttämiseen ja pienentämiseen! mikä liikunta laihduttaa eniten, ettei tee lihaksia läskien päälle?

    • Kiinteytys+sali

      ÄLÄ LAIHDUTA, VAAN KIINTEYTÄ!!!
      Ota alkuun tavoitteeksi käydä salilla 2-3x/vko.
      Syö terveellisesti ja monipuolisesti ja herkuttele kohtuudella.
      Laihduttaminen (lukekaa vähäinen ja epäsäännöllinen syönti) lihottaa.
      Syö säännöllisesti 4-6x/pvä.

    • haluaalaihduttaa

      Olenko liian lihava, olen 168,5cm pitkä ja painan 48-49kg?

    • lol mitä peleilyä

      ei hemmetti mitä turhaa trollausta tällekkin keskustellu on tullut. Tehkää painoindeksit jotka kertoo teille mimmosia ootte jne. Täällä kerättiin LAIHDUTUSVINKKEJÄ !

    • LOL

      eiks täs pitäny olla laihdutusvinkkejä? eikä mitää tollasta...

    • iimioT

      Karppaus ja liikunta

    • Alghenica

      Ite oon 16v ja lievän ylipainon puolella, mutta eipä sitä peilistä huomaa :D eikä haittaa menoa mitenkään ^^ kavereidenkin mielestä olen laiha, mutta se saattaakin sitten johtua toisesta asiasta jota en mainitse (:

    • sartsu1998

      oonko läski jos oon 170cm ja painan 59 harrastan 2 kertaa viikos cheerleadingia ja teen melkee joka päivä vatsa lihaksii mut silti toi pömppö ei lähe apua mitä teen:((

    • sweat is fat crying

      Missään nimessä syömistä ei saa lopettaa tai tiputtaa aivan olemattomiin määriin, nimimerkillä kokemusta on. Kuten jo aiemmin todettu, sinulta lähtevät ensimmäisenä lihakset. En tarkalleen tiedä, mitkä ovat tavoitteesi ovat, mutta jos haluat hoikemman ja TIMMIMMÄN vartalon, niin pelkkä ruokavalioremontti ei siinä auta. Sinun tulee myös liikkua.

      Kuten totesinkin ruokavaliota pitää muuttaa terveellisemmäksi; paljon hyvä laatuisia proteiinejä, kohtuudella hyvä laatusta hiilihydraattia esim. ruisleipää, täysjyväpastaa, tummaa riisiä etc. JA myös sitä RASVAA, hyvälaatuista sellaista; tutki vähän levitepaketteja ja katso, että niissä olisi tyydyttömättömiä ja monityydyttömättömiä rasvahappoja enemmän kuin tyydytteinä. Rypsi-/oliiviöljyä salaattiin jne. Kehosi ei polta siellä varastossa olevaa rasvaa, jollei se myös saa sitä hyvää rasvaa kohtuudella.

      Muista syödä usein, mutta vähemmän kerralla, 4-6x/päivässä. Näin vireystasosi pysyy koko ajan hyvänä, et tunne äkillisiä väsymyksen tunteita, koska verensokerisi pysyy suht tasaisena koko ajan, järkyttävä nälkä ei pääse yllättämään eli et tule ahmineeksi kerralla hevosen kokoisia annoksia. Olet kaikenpuolin energisempi kun syöt ns. oikeanlaista hyvää ruokaa. Jaksat myös lähteä liikkeelle vielä työ- tai koulupäivän jälkeen.

      Harrasta sellaista liikuntaa, josta juuri Sinä pidät. Jollet voi sietää juoksemista, älä juokse. Jos vihaat käydä puntilla, älä mene nostamaan rautaa. Jos yrität tehdä jotain, jota teet vain sen vuoksi, kun muut sanovat, että se tehoaa, muttei sinulla ole siihen kiinnostusta, niin motivaatiosi liikkua lopahtaa alta aika yksikön. Jollet ole vielä löytänyt itsellesi mieleisiä lajeja/lajia suosittelen, että kokeilet ihan rohkeasti. Ota kaveri, puolisosi, sisaresi kuka tahansa mukaan, jos vierastuttaa mennä katsomaan liikuntakeskuksen tuntien tarjontaa tms.

      Kuitenkin olisi hyvä, että viikkoosi sisältyisi sekä aerobista (juoksu, pyöräily, uinti, rullaluistelu, kävely..) liikuntaa, että lihaksiasi kiinteyttäviä harjoituksia. Aerobisessa liikunnassa muista seurata sykkeitäsi, jotta ne pysyisivät suurimmassa osassa treenejäsi PK eli peruskestävyysalueella, joka vaihtelee henkilöillä mutta karkea arvio 110-150. Etenkin alkuun ei kannata esim. juosta kuin viimeistä päivää. Jälleen kerran, liikuntamotivaatiosi saattaa tipahtaa, kun lihakset ovat niin pirun kipeät ettei edes kestä kävellä seuraavaan viikkoon ja jos saat kaupan päälle rasitusvammoja niistä toipuminen vie oman aikansa. Joten aloita pehmeästi, omaa kehoasi kuunnellen.

      Hyviä harjoituksia ovat myös intervallitreenit, joissa lyhyt pätkä tehdään kovemmilla tehoilla, jota seuraa rauhallisempi palauttava pätkä. Annan taas juoksusta esimerkin. Alkulämmittelyjen jälkeen (esim. kävelyä reippaasti 10-15min ja kropan herättelyä lyhyillä venytyksillä, pikkuisilla hypyillä, mitä vain keksit) juokset 2min reippaammin, tämän jälkeen palauttelet 5min rauhallisemmin hölkäten. Toistat 2min 5min x 4. Jos kuntosi on hyvä, toista useammin. Jos kuntosi on heikko tai et ole aiemmin juossut tai siitä on taukoa, tee palauttelut kävellen ja juokset rauhallisesti juoksuosuudet. Muista myös loppuverkat ja venyt! Auttaa lihaksiasi palautumaan.

      Kiinteytyä ja lihasvoimaa voit parantaa muutenkin kuin siellä puntilla. Kahvakuulatunnit, bodypump, kuntopiiri kotona/puistossa... PALJON löytyy vaihtoehtoja. Juurikin nämä harjoitukset kiinteyttävät kroppaasi, saat haluttuja muotoja, lihaksien kasvun myötä kulutat levossakin enemmän energiaa jne.. Tällaisia treenejä olisi hyvä olla viikossa 2-4x.

      • sweat is fat crying

        .. ja edellinen vielä jatkuu. :D

        Jos haluat käydä salilla, Suosi ennemmin kehon suuria lihaksia rasittavia liikkeitä, joissa koko kroppa joutuu töihin, kuin yhden pienen lihasryhmän treenausta. En myöskään itse kannata himo pitkiä sarjoja pienillä painoilla vaan sellaset painot kehiin, että jaksat eri liikkeissä tehdä n.10 toistoa/sarja. Saat paljon nopeemmin tuloksia aikaan kuin piipertämällä pikkupainoilla 20toiston sarjoja.. Erilaiset kyykyt ovat mitä mahtavimpia. Jalkojen sekä keskivartalon lihakset saavat yhtaikaa rasitusta, koska keskivartalon lihakset ovat ne, jotka pitävät selkäsi suorana liikkeen aikana (muista keskittyä ettei selkäsi notkahda!!) ja muutenkin liikkeen yläkropan osalta kasassa. Kyykkyihin voit yhdistellä sitten vaikka mitä liikkeitä käsillä; hauiskääntöä, vipareita eteen ja sivuille jne.. Eli isoja lihaksia läpi; reidet, peba, selkä, rinta.. Sitten niitä muita siihen päälle. Älä aloita salillakaan liian suurilla painoilla vaan pehmeästi, jotta lihakset tottuvat uuteen rasitukseen.

        JOS siis olet kiinnostunut käymään salilla, niin vieraileppa pakkotoisto.com sivuilla.. sieltä saat hyviä vinkkejä salitreeniin, mutta myös ruokailuihin ja muihin treeneihin..

        Tulipahan romaani.. Mutta tiivistys vielä loppuun; syö terveellisesti ja monipuolisesti, älä lähde mihinkään ihme höpöhöpö dieettien mukaan. Liiku monipuolisesti, eli rasita sekä hapenottokykyäsi ja polta rasvaa aerobisilla treeneillä että treenaat niitä lihaksiasi. Muista LEVÄTÄ!! Lihakset kasvaa levossa, samoin palaudut kun lepäät. Älä vain tuijota vaakaa, ota mittanauha käyttöön ja kirjaa vaikka viikon välein tuloksia ylös. Lihas painaa enemmän kuin läski. Tällainen projekti vaatii itsekuria, tukijoukot aina plussaa. Paljon tsemppiä!!!


      • Jes!
        sweat is fat crying kirjoitti:

        .. ja edellinen vielä jatkuu. :D

        Jos haluat käydä salilla, Suosi ennemmin kehon suuria lihaksia rasittavia liikkeitä, joissa koko kroppa joutuu töihin, kuin yhden pienen lihasryhmän treenausta. En myöskään itse kannata himo pitkiä sarjoja pienillä painoilla vaan sellaset painot kehiin, että jaksat eri liikkeissä tehdä n.10 toistoa/sarja. Saat paljon nopeemmin tuloksia aikaan kuin piipertämällä pikkupainoilla 20toiston sarjoja.. Erilaiset kyykyt ovat mitä mahtavimpia. Jalkojen sekä keskivartalon lihakset saavat yhtaikaa rasitusta, koska keskivartalon lihakset ovat ne, jotka pitävät selkäsi suorana liikkeen aikana (muista keskittyä ettei selkäsi notkahda!!) ja muutenkin liikkeen yläkropan osalta kasassa. Kyykkyihin voit yhdistellä sitten vaikka mitä liikkeitä käsillä; hauiskääntöä, vipareita eteen ja sivuille jne.. Eli isoja lihaksia läpi; reidet, peba, selkä, rinta.. Sitten niitä muita siihen päälle. Älä aloita salillakaan liian suurilla painoilla vaan pehmeästi, jotta lihakset tottuvat uuteen rasitukseen.

        JOS siis olet kiinnostunut käymään salilla, niin vieraileppa pakkotoisto.com sivuilla.. sieltä saat hyviä vinkkejä salitreeniin, mutta myös ruokailuihin ja muihin treeneihin..

        Tulipahan romaani.. Mutta tiivistys vielä loppuun; syö terveellisesti ja monipuolisesti, älä lähde mihinkään ihme höpöhöpö dieettien mukaan. Liiku monipuolisesti, eli rasita sekä hapenottokykyäsi ja polta rasvaa aerobisilla treeneillä että treenaat niitä lihaksiasi. Muista LEVÄTÄ!! Lihakset kasvaa levossa, samoin palaudut kun lepäät. Älä vain tuijota vaakaa, ota mittanauha käyttöön ja kirjaa vaikka viikon välein tuloksia ylös. Lihas painaa enemmän kuin läski. Tällainen projekti vaatii itsekuria, tukijoukot aina plussaa. Paljon tsemppiä!!!

        Ihanaa, kiitos neuvoista!! Oletko jonkinlainen treineri vai ihan maalaisjärkinen ihminen? :D


    • HESSUHOPOPIENI<3

      oonko teidän mielestä lihava?
      56kg/160cm.
      oon 13v. ja tässä iässä laihuus on ns. ''kaunista''.
      Aloitin kunto-ohjelman ja rupean syömään terveellisemmin. Laihdutuskuuriksi sitä en aijo kutsua... Haluampa näyttää hyvältä bikineissä;))

      • Siirihiiri-13

        Ite oon kans 13-v ja oon 53kg ja 162cm ja haluisin kans olla kesällä bikinikunnos, mut terveellisesti=)


    • -draamaqueen

      olen 13 vuotias tyttö 161 cm ja painan jtn 48 tunnen itseni läskiksi miten voin saada laihdutettua nopeesti?

    • Todella Läski Tyttö

      olen läski!!!! oon 10 vuotias tyttö 150cm ja painan noin 41-43 kg oon hirveen läski!
      oon harrastanu 3 vuotta tanssia ja vaihdan syksyllä sirkuskouluun siinä toivossa että laihdun. haluaisin että laihdun ainakii 5-9 kg

    • Siirihiiri-13

      Oon 13-v tyttö 162cm ja 53kg oonko läski?? Mulla on kauheet mahamakkarat ja eniten mua haittaa ja hävettää vaan se et mun äiti on 165cm ja 56kg ja sen ympärysmittaki on pienempi ku mulla ja mulla ei oo ees rintoi, nii mitä voisin tehä et oisin kesällä ees ihmisen näkönen?? =O Ja munei tarttis hävetä itteeni?? Haluun laihduttaa terveellisesti?? Vinkkei??

    • huhuh mitä poikia

      Käykää kattoo letourdefinland.blogspot.com, jossa kaks perusjamppaa ottaa vähän tuhdimmalla ja hullummalla otteella kiinni kunnosta.

    • Läskilyllerö

      Oon 11 v. ja painan 54-56. Mahani näyttää ihan siltä kuin olisin raskaana :P Äiti väittää etten oo muka lihava, mut luulen et se yrittää vaan lohduttaa. Luin täältä vinkkejä hieman ja voisin kokeilla. Muita vinkkejä?

      • Tässä vinkki

        Älä ainakaan kyhnötä koneella. Mene ulos.


    • Näen itseni läskinä.

      Olen 13v. 56kg ja 169.6cm Olenko liian pyöreä?

    • huolestunut

      ALLE 18-VUOTIAIDEN EI PITÄISI LAIHDUTTAA!

      kaikki alle 18-vuotiaat ovat virlä rajussa kehitys vaiheessa, eikä kehitystä pitäisi häiritä laihduttamalla. aikuisena ehtii sitten, kun se on terveellistäkin, mutta olkaa kilttejä lapset, älkää laihduttako vielä.

    • Läski vai ei?

      oonks läski ku oon 12wee täytän 13 ja painan 54kiloo. oon 153cm pitkä

    • juuu

      oon 12v tyttö 164cm ja painan 46kg. tunnen itteni läskiksi vaikken olekaan, mun reidet vaan on aika paksut.

    • Läskiliini

      Sama ongelma! Oon 12v, 147cm ja 34.5 kg!!!!!! En tiiä mitä teen...

      • mie

        Laihdutus ei ainakaan auta mitään. Kannataa treenata lihaksia jolloin läskit häviävät niiden tieltä mutta paino ei oikeastaa edes tipu. Itsenikin pitäisi noita lihaksia. Olen 12v ja kohta 13v 165cm ja 45.4 kg mutta kyllä mahaa jonkin verran löytyy.


      • mie

        Laihdutus ei ainakaan auta mitään. Kannataa treenata lihaksia jolloin läskit häviävät niiden tieltä mutta paino ei oikeastaa edes tipu. Itsenikin pitäisi noita lihaksia. Olen 12v ja kohta 13v 165cm ja 45.4 kg mutta kyllä mahaa jonkin verran löytyy.


      • Oon hirveen lihava..
        mie kirjoitti:

        Laihdutus ei ainakaan auta mitään. Kannataa treenata lihaksia jolloin läskit häviävät niiden tieltä mutta paino ei oikeastaa edes tipu. Itsenikin pitäisi noita lihaksia. Olen 12v ja kohta 13v 165cm ja 45.4 kg mutta kyllä mahaa jonkin verran löytyy.

        Oot ihan normaali painonen... Itse olen 11.v tyttö kohta kaksitoista painan 52 kg suunnileen. Omastamielestäni olen todellakin lihava mutta kaverit väittävät etttä en ole lihava....


    • QuQ

      Sama ongelma mutta olen 11vuotias joka on 74 kg mutta alan laihduttaa nytten koska ostettiin thaimaasta minulle onami vaatteen ;)

      • voi että

        no hei apua oon 13v ja painan 45kg miten saan läskit pois:(


      • voi että
        voi että kirjoitti:

        no hei apua oon 13v ja painan 45kg miten saan läskit pois:(

        ja toho edellisee mun viestiin oon sit 160cm


    • lapsien tietty ikä..

      Hei ,ei alle 14 vuotiaiden kannata laihduttaa!
      (Jos ei ole siihen tarvetta) Tämä tarkoittaa että ei ole" näköasia"

    • MrJaffaMän

      Ottakaa masuista kiinni ja leikatkaa saksilla läskit poies =)problem solved btw mul on sixpack ELI Kuuden jaffa tölkin paketti teipattuna vatsaan:)TAI muuttakaa afrikkaa koska siellä ihannoidaan yli painoisia jos sellainen vaivaa :PP itte asustan siellä ja oon onnellinen=)

    • Heips! Nyt tarvittaisiin apua ihan oman kunnon ja motivaation ylläpitämiseksi. Olen 19-vuotias ja 163,5cm, painoa semmoisen ~ -80 kiloa. Kunto on erittäin huono, diettejä ja erilaisia pikalaihdutus ohjelmia on kokeiltu, paino ei tipahda ei millään, nousee vain. Ulkoilen ja syön todella vähän ja useasti päivässä. Onko mikään mikä saisi painoa edes vähän laskemaan?

    • hanna_bgg
    • detox1

      detox kuurilla alkuun...?

    • jennaa.

      Heips ! Kaipaisin vinkkejä laihdutukseen ,lähinnä ruokavalioon liikuntapuoli on ihan kunnossa ! (:

      Haluaisin laihtua n.2kg mitat on tällä hetkellä 172/52

    • anaed

      13-vuotias, 158cm, 43kg. miten saada läskit pois?

    • kid34
      • Tositreenari

        Huono jako tossa esimerkki ohjelmassa.
        Kädet ja vatsa omana päivänä???
        Ja sitten kehon isoimmat lihakset jalat ja selkä samana päivänä???
        Kolmijakoseen hyvä jako on esim työntävät, jalat ja vetävät.

        Aloittelija saa kyllä nopeammin kehitystä yksijakoisella perusliikkeitä sisältävällä ohjelmalla. Painoa kun aloittelija pystyy lisäämään joka kerta.
        Esimerkki: Toinen tekee kyykkyä kolme kertaa viikossa lisäten joka kerta 2,5kg painoa.
        Sitten toinen joka tekee kerran viikossa kyykkyä lisäten joka kerta 2,5kg painoa.
        Kumpi on isompi puolenvuoden päästä?

        Sitten kun painoa ei pysty enää lisäämään tohon tahtiin tai on oppinut treenamaan jo niin lujaa ettei palaudu, niiin sitten voi alkaa kattelemaan useampi jakoisia ohjelmia.


    • makke43

      läskit lähtee kun ei syö mitään

    • random90

      Joo ja laihdutushan täytyy olla terveyden kannalta hyvä sillä jos laihdutat liian rajusti kehosi kärsii ja se ei ole hyväksi elikkäs jokapäivä min: 30-45 min liikuntaa ja n: 3 lämmintä ateriaa päivässä ja aamupala on myös tärkeä. Lenkkeily,pyöräily,hiihto,uinti... ovat hyviä liikunta lajeja myöskin kuntosalilla käyminen ei oo pahaksi kunhan harjoitukset eivät ole liian rajuja ja myöskin kerran viikossa saa syödä jtn makeista mutta rajansa kaikella! Tsemppiä

    • apua5

      Olen 13v. ja painan 32kg,mutta silti saan kuulla kavereilta että olen läski\paksu sen takia oon laihuttanu monta kiloa pois enkä osaa enään lopettaa siitä on tullu mulle pakko mielle ja kaikki vaan sen takia että mua on haukuttu oon ennenki sairastanu anoreksiaa saman jutun takia.

    • auttakaa !

      olenko läski jos olen 13 vuotias, 161 cm pitkä ja painan 65kg ? apua

    • 11w tyttö

      Oon 11w painan 38.0 olisko apua laihdutukses

    • laihuttanutt354567

      Ei normipainoisen kannata laihuttaa. Ite tein sen virheen. Painoin 65kg ja pituus oli 165cm. Eli aivan normaali. Rupesin laihuttaan ja nyt painan 55kg. Vaikka painoni ei oo vaarallisen alhainen keho ei oo vielä tasoittunu tuosta rankasta laihuttamisesta. En syöny ja pakkoliikuin. Sairastuin melkein anoreksiaan!!!!!!!!! Vielä ei oo menkat palautunut. Oikiasti ei kannata laihuttaa jos on normaalipainoinen! Se että hyväksyy ittesä on sitä oikeaa onnellisuutta. Ei laihuus tuo onnellisuutta. Onneksi nyt oon varmemmilla vesillä.

    • läski pallo

      Olen 8v tyttö ja sairastan anoreksiaaa painan 17g ja se on liiikaa

    • laihduttaja45

      Pahahajuiset treenitkamat? Kengät? Fresh K.O. sprayllä sain ainakin omat treeni kengät ja hanskat tuoksumaan hyvälle ja ikuinen paha hienhaju on poissa. Käytän spraytä myös työkenkiini sekä tavallisiin kävelykenkiin. Tuolta tilasin http://www.pkhockeysport.com/

    • irov bfgi

      Apua olen vissiinki jotain 4v ja painan 20kg, miten saan itseni timmiksi kesäksi?
      Tämä ei ole provo!

    • mikä v1tun laihdutus

      Mutta eihän 11v. oo hätää. vielä pari vuotta ni keho alkaa muokkautuu. mäki olin 11 vuotiaana tönkkö ku mikä. mut sit 12-13v. en enää ollukkaa. ite haluisin alkaa harrastaa potkunyrkkeilyy. harrastin vuos sitte sirkuskouluu. se on tosimonipuolinen harrastus. harrastin sitä noin 7 vuotta. Mut haluisko joku kertoo siitä potkunyrkkeilyst ? onko se hyvä harrastus??

    • Kesääää

      Minä olen tälläinen 12-vuotias tyttô. Haluaisin saada 4-5kg pois kesään mennessä, tiedän että mulla ei kovin paljoa aikaa ole, mutta silti. Olen jo karkkilakossa ollut noin 3 viikkoa. Paino:52.5kg
      Pituus:156cm
      En ehkä(kai) ole lihava, mutta haluaisin liikaläskin tilalle lihaksia.

      Onko jotain vinkkejä? :)

      • vielä on kesään

        Kolmena aamuna 45min kävely tai hölkkälenkki ja kolmena iltana lihaskuntoa, kyykkyjä ja vatsoja. Näillä on kauniit naiset tehty :)


    • Mirammmi33
    • tytöntylleröpallero

      Minua kyllä suoraansanoen harmittaa tämä, kuinka tarkkoja nuoret, tai vielä lapset, on huolissaan omasta painostaan. Kunhan ei nyt koko ajan mäkkärissä ramppaa tai jumiudu sohvalle, niin sillein on hyvä, ei teidän tarvitse huolehtia vielä mistään rasvaprosenteista ja painoindekseistä.

      Ala-asteella terveydenhoitaja passitti minut 8-vuotiaan tytön ravintoterapeutille, koska kasvava lapsi oli lihava. Nämä käynnit on saanut minut miettimään jokaisessa mutkassa, että miten tulisi syödä ja mikä on hyvää ja pitääkö olla proteiinia vai pupun ruokaa. Tarkkailin jo 9-vuotiaaa omaa syömistäni ja eihän siitä mitään hyvää seurannut, vaan tuli niitä kamalia repsahduksia ja nyt on kiloja kertynyt ihan tavattomasti ja ikää on kohta vasta 17. Pituutta 170cm ja painoa tosiaan sen 85-88kg. Jospa 2015 syksyyn olisi saanut hitain ja varmoin ottein painon putoamaan 10-15kg, ellei jopa 20kg. :-)

      Nyt olen aloittanut juoksulenkit ja pyörälenkit, ja syön tavallista kotiruokaa kohtuudella ja kulutan enemmän, niin eiköhän tämä lähde tästä muuttumaan. Hitaasti hyvä tulee. Eihän minulla koskaan ole ollut huono peruskunto, juoksemista haittaa vaan rasitusastma, mutta siitäkin selviydytään. Syksyllä taas lihasten treenaamista salilla, kun pääsee koulun salille ilmaiseksi. :-)

    • Tämmöne mää Vaa

      Oon 13v tyttö ja pitkä 160cm painan N.47 kg ja en nyt syö mitenkään erityisen epäterveellisesti enkä mitenkään kauheen läski urheilen runsaasti joka päivä ja olen kilpa urheilia mutta silti tuossa alavatsassa on jonkin verran rasvaa kerääntynyt ja jopa äitini huomauttaa siitä ja valittaa siitä mulle koko ajan olen yrittänyt saada sitä parempaan kuntoon mutta ilman tuloksia nyt olen ajatellut vähän syödä vielä terveellisemmi mut en siinäkää onnistu kun en tiedä mitä pitää syödä ja mitä ei joten juoksen ja en syö niin paljoo herkkuja mutta olisko kellää mitää keinoi lisää auttaaksee mua

    • Anonyymi

      Olen 12v tyttö ja painan 61,03kg
      miten saisin pari kiloo pois??

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2591
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe