soliferin elektroninen nopeuden rajoitin ja sen poisto

eltonno

joo kuulemma siinä uuessa solikassa on elektroninen tollane... eli kertokaa miten sen sais pois/säädettyä

49

15576

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juupajuu

      pikkuveljellä kans uus soliferin scootteri. ei kulje ku 45 max... kuinka sais skopon liikkumaan lujempaa.

      • errkki

        kertokaa nyt hyvät ihmiset miten soliferin saa kulkemaan. (kiinnostais kans toi elektroninen rajoitin poisto)


      • solikan omistaja
        errkki kirjoitti:

        kertokaa nyt hyvät ihmiset miten soliferin saa kulkemaan. (kiinnostais kans toi elektroninen rajoitin poisto)

        mä luin netist et siinä on ainaki kaasaris kumiholkki heti ku kaasarin kannen avaa. eli se on yks rajotin


      • purry25
        errkki kirjoitti:

        kertokaa nyt hyvät ihmiset miten soliferin saa kulkemaan. (kiinnostais kans toi elektroninen rajoitin poisto)

        Itselläni on solifer sfr. 1000 huollossa otettiin juuri pois rajoitin mutta ei paljon auttanut ylämäkeä kulkee silti 30-40km muuten tasasel 50 ja alamäissä 65km. osaisiko joku kertoa onko tässä monta rajoitinta kun haluaisin että kulkeis ylämäkee nopeammin tai joudun kohta työntää sitä ylämäissä. Olen joissain kuullut että on joku pinkki rajoitin johto . Voinko mä mennä poistamaan sitä jos mulla on otettu pois jo yks rajoitin?


      • korjaaja/virittäjä
        errkki kirjoitti:

        kertokaa nyt hyvät ihmiset miten soliferin saa kulkemaan. (kiinnostais kans toi elektroninen rajoitin poisto)

        vaihat variaatttorin hihnan takaa rullat alku peräiset 9g kannattaa 5.5.g ainakin itellä on baotianissa siten hiot imukurkun otat variaatorinhihnan välistä rikan pois nii kulkee 60km/h tai riippuuu skoottereista mula ainakin menee gps tutkaan 95km/h mut nyt menee 65


      • ...
        purry25 kirjoitti:

        Itselläni on solifer sfr. 1000 huollossa otettiin juuri pois rajoitin mutta ei paljon auttanut ylämäkeä kulkee silti 30-40km muuten tasasel 50 ja alamäissä 65km. osaisiko joku kertoa onko tässä monta rajoitinta kun haluaisin että kulkeis ylämäkee nopeammin tai joudun kohta työntää sitä ylämäissä. Olen joissain kuullut että on joku pinkki rajoitin johto . Voinko mä mennä poistamaan sitä jos mulla on otettu pois jo yks rajoitin?

        Moroo mulla on kanssa tuo Solifer SFR . Mistä nappasit rajoittimen pois?


    • HakanU.

      Katkaise CDI BOXIN PINNKI JOHTO... cdi boxi sijaitee akun viressä (ainaki mun solikas)...

    • julle666

      Mäki päteen tohon pinkkiin jothtoo joka lähtee cdi boxista, Cdi poksi löytyy jalkatilassa olevan luukun alta akunvierestä, sen ku poikkasee ni se on hyvällä tsägällä 70kmh (: ... itselläni 65

    • tietämätön96877

      onko se pinkki johto katkaistava ? jos sen ottaa vain irti ja teippaa kiinni ?

    • 33333

      JOO JUST SILLEE, tai pist se kumilenkil kii mielummi!

    • hh

      Satulan alla on liitin niin ei tarvitse katkaista. :)

    • pekka

      Avaa variaattori ja jos sulla on siel semmonen möykky kiinni kannnessa niin ota se irti niin kulkee 65- 70 itelki solifer sfr niin mul on siel semmonen

    • s

      joo cdi:n pinkki johto poikki tai sitten ainoa variaattoriin menevä sähköjohto poikki

    • qwerty

      niin saako sen pinkin johdon pois sillä tavalla että sen vois laittaa takas?? vai pitääkö ostaa joku katkaisija tai joku?..

    • gt kakkonen

      mulla on solifer gt2 ja tänää avasin sen ja yritin ettii mut cdi löyty penki alta ja kaikkee ihmettä. Varii en jaksanu aukasta vielä. En muista minkä värisiä johdot oli cdiis mut 2 liitintä oli ja toises 2 johtoonja toises 5.... Ne ei varmaan ne ole , veikkaan et variin menevä..... Onko kellään muulla kokemusta GT2? T.tyttöneeen

    • mikko627
    • GT-2

      Missä toi cdi boksi sijaitsee GT-2 sessa ?

      • 2013

        niinpä missä on onko löytynyt jo?


      • inkivääri

        penkin alla oikealla puolella, kiinnitetty runkoon


    • mikko627

      Cdi boksi löytyy kun ottaa penkin pois niin siinä oikealla puolella skobaa, lähes bensatankin vieressä.

    • ei toimi -_-

      Solifer gt2 ( mad croc ) cdi boksi bensatankin vieres kuten todettu.

      Ostettu Naraku cdi boxi ( Fixstream pirkkalasta ) sanottiin että toimii Solikkaan, ei toimi. On starttaamaisillaan mutta ei käynnisty, sitten kun laittaan vanhan cdi boxin nii kyllä silloin toimii. Samanlaiset kytkimet löytyy molemmista cdi boxeista.

      Tarkka cdi boxi malli : Naraku nk30.20

      EI TOIMI.
      Kellään mitään vihjeitä vinkkejä? Vai onko asiakaspalvelu täyttä paskaa?

    • soliferinomistaja

      elikkäs se riittää ainoastaan että otat cdi boxista ainoastaan pinkin johdon pois ja kulee jo 60-70km/h?

    • 123123123

      Eiks soliferista lähe variaattorista semmone vihree johto joka kertoo CDI boxillee variaatorin kierroksia?
      Ainakin kaverin solifer mad crockissa on semmone. Ekaks poistettii pelkkä rajoitin rupes kulkee 65, otettiin toi magneettinen rajoitin (just se variaattorin) pois ni tuli 8km/h lisää.

      Sit viel se pisti 3.3g rullat ja johan kulkee.
      Et kato onks sullakin semmone?

    • vitun tyhmä juntti

      miten vitussa se johto sai mun soliferin kulkee vaa 28 km/h

    • mädi

      omistan mädin huom. 2T, eikä cdi boksista tuu yhen yhtää pinkkiä johtoo, mietin et oisko mahollista että rajoittmen johtona toimis vihree johto, 4T mädi versiossa cdiistä tuleva vihreä johto oli rajoittimeen menevä

      • sieni

        Katkaskaa vaa pinkki johto nii se on siinä... Jos ei pinkkiä johtoa löydy niin jos skootterisi malli on vanha niin siinä ei välttämättä ole rajoitinta.


      • moponisti

        piuha poikki ja kyllä kulkee pohjoisen teilläkin


    • afdsrfg

      älkää katkaisko vaan ottakaa piuha liittimestä irti.

    • Solifer

      Miten solifer matrixista saa rajoittimen pois?

      • siinänä

        Osta rajottamaton cdi boksi


    • kapteen1

      Variaattorin kopan ku ottaa irti, nii sinne menee semmonen johto ja sen päässä ruuvattuna kiinni semmonen pikkunen osa. Se osa on kierrosrajotin. Ruuvit irti ja nippusiteellä rajotin runkoon kiinni, nii kulkee tasasella hippusen kovempaa. Ylämäkeen ei kyl oo mitään apua, kun vääntöjä ei tule lisää. Eipähän jää kaupungissa samalla tavalla jalkoihin.

    • jtrysrty

      Laittakaa mäntit skootterinne iskä auton perään peräkärrylle niin saa mennä laillisesti 80km/h.

    • Perfiidiiiii

      Pää sulake akunvierestä irti, niin rajotin lakkaa toimimasta

      • afdf

        On, ihan totta että ilman akkua se lähtee pois, mutta sen liittimenkin voi vaan irtoittaa.


    • GT2

      Ostin tuon MC-Scatterin Cdi-boksin.Ei lähde käymään sen kanssa.Missä saattaisi olla vika??

    • stm2015

      Solifer stm 2015 millanen cdi siihen menee? että tiedän ettei tilaa väärää

    • tag

      Mul ois solifer sm 50 ja vuos malli 2011 ni missä sen rajotin sijaitsee. Haluaisin mieluiten sen irti. :)

    • Juutalainen666

      Mopo on solifer gt2 . Mikä piuha pitää nykiä irti. Minkä värinen

    • Pannumies

      Paljon on avuliaita neuvojia yllyttämässä mopoilijoita rikkomaan lakia. Yksikään ei ole kertonut, että;
      Mopo saa kulkea max 45 km/h. Moottorin tilavuus ei saa ylittää 50 cm3. Jos mopo kulkee yli sallitun 45 km/h, muttei yli 65 km/h, saa sakon nopeusrajoittimen muuttamisesta.

      Rekisterikilpi voidaan ottaa pois vähemmästäkin virittämisestä. Sen saa takaisin, kun mopo vastaa määräyksiä ja on katsastettu uudelleen.

      Mopo, joka kulkee yli 65 km/h, katsotaan moottoripyöräksi. Rakennemuutoksesta sakotetaan. Jos kuskilla on vain mopokortti, hänen katsotaan ajaneen ajo-oikeudetta. Kortti jää määräajaksi poliisille. Muutoksista voi seurata iso lasku Trafilta ja Liikennevakuutuskeskukselta.

    • harmiJoo

      itellä on cdi-boksissa "ruuvi" . sitä ruuvaammalla saa säädettyä maksimi nopeutta. pari kertaa olen ajanut rullien päälle ja säätänyt sen 59km/h vauhtiin. lisäsin toisen "rajottimen" joka estää alamäki kiihdytyksen ja antaa tehoja ylämäessä kun vauhti tavallisesti tippuu. uusi boksi ottaa dataa mm. puristuksesta,kierroksista ja kaasukahvan asennosta. ihan kiva vekotin. pitää säätää tuo uudelle "käyttäjälle" 45km/h vauhtiin. harmi :( vaikka kokoajan on ollut melkein laillinen vehje.

    • Eikulje

      Variaattoriin menee pinkki ja vihreä johto ja ne on startin johdot. Eli missä helvetissä se rajotin on? Kyseessä Solifer matrix

      • eikuljeei

        itelläki solifer matrix ja se pinkki ja vihree johto on startin johdot:D enkä niitä ala repii irti koska eisiinä oo mittään järkeä ja missä muka sen sulakkeen pitäisi olla? mulla menee siel varmaa 7pinkkii johtoo kaikissa liittimet oon kokeillu jokaista ja senjälkeen ei lähde käyntiin:/


    • TietämätönPaska

      Omistan kyseisen skootterin (Solifer GT2) ja minun pitäisi ottaa cdi boxi helvettiin. Cdi boxi on jollain kiinni rungossa miten saan sen irti siitä?

    • ApuA_

      Osaako joku kertoo mitä kureja vois saada vittuu/hyviä viritys vinkkejä. Mopona toimii Solifer gt2 vm2012

    • Anonyymi

      Te kaikki puhutte jostain pinkistä johdosta niin löytyykö semmoinen mun solifer stm 50 2-tahdista

    • Anonyymi

      Tietoa solifer monzan rajoittimen poistosta ei ole pinkkiä johtoa cdi eikä variaattori koppassa minkäänlaista.

    • Anonyymi

      Saisko jeesii solifer 50s 4t mopon rajoittimen poistoon?

    • Anonyymi

      Entine omistaja sano et on pinkki johto katkastu mutta kulukee vaa 50km/h suoralla ja 60km/h alamäkee että ei se sen kummemmin toimi. (Solifer speed 2008)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5309
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3437
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1572
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      192
      1463
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      988
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      779
    Aihe