En tiedä olenko oikealla palstalla, mutta täällä saa varmaan asiallisempia vastauksia kuin seksi-palstalla :)
Olen lähes kolmekymppinen nainen ja löytänyt rinnalleni vajaa vuoden seurustelutauon jälkeen ihanan miehen. "Ongelmana" on nyt seksi. Olemme olleet yhdynnässä kaksi kertaa (eri viikoilla) ja minulla on yllättäen tullut aika paljonkin kirkasta verta niiden jälkeen. Lakanat, housut ja molempien alapäät veressä siis... Ensin luulin että menkat on ihan sekaisin (olivat viikko sitten loppuneet).. mutta nyt tämä sama toistui vajaa viikon jälkeen edellisestä seksikerrasta..
Onko tämä nyt vain paikkojen tottumattomuutta (n.9kk edellisestä yhdynnästä), vai mistä ihmeestä tämä voi johtua?!
Onko muilla kokemuksia? Kipeää ei yhdynnässä ota, mutta pari kertaa "kirpasi" kun mies oli tietyssä asennossa aika syvällä. Sanoin asiasta, emmekä jatkaneet niin.

en halua pelotella
Aika outoa jos verta tulee paljon. Ei sitä paljon pitäisi tulla ellei ole kuukautiset. Olisko mahdollisesti jokin sairaus, kasvain tms kohdussa? Se ärsyyntyy yhdynnässä ja alkaa vuotamaan. Kannattais kysyä lääkäriltä.Ei pitäisi
johtua "tottumattomuudesta" tauon jälkeen, nyt lekuriin... =(Mulla
noin, jos viime yhdynnästä on ollut pitkä aika. Kuukausia, vuosia... Käytön puutetta. Mutta sitä verta ei tule paljoa, ihan vaan värin kanssa.Hei, nyt keksin!! Sulla voi olla endometrioosia, se voi tehdä ton! Mullakin oli tota joskus, ja aina gynellä vuosin ihan sikana. Ei vaarallista, kiusallista vaan. Tulee toki helpommin tulehduksia. Voidaan hoitaa pois ainakin polttamalla.
Mutta käy gynellä, siellä se selviää.
Väärästä
kyselet nyt kipinkapin gynelle, ei ole normaaliaPaikat revennyt?
Ettei sulla olis joku paikka revennyt? Miehellä liian iso ja hoitelee hommat liian rajusti? Jos mietityttää, niin menet gynegologille tai toiselle lääkärille. Voi tietty olla, että sulla joku sukupuolitauti.hei taas
Ensi viikolla olen menossa gynelle jokatapauksessa ehkäisyä hakemaan, saapahan tähänkin asiaan sitten selvyyden. Vähän kyllä itsekin säikähdin tilannetta... SP tautiin en usko koskan kumppaneita ollut vain muutama koko "elinaikana" ja edellinen suhde kesti 4v... mutta eipä sitä tosiaan koskaan tiedä ?!?!kiitos kaikille vastauksista...
lekurille heti!
Oli kyse mistä tahansa, tuo ei oo normaalia ---> lääkärille.Luin just yhestä ehkäisypaketin kyljestä että jos yhdynnän aikana (jälkeen) tulee epänormaalin paljon verta, se voi olla merkki kohdunkaulansyövästäkin....
Että että...
hei
Hei!!Nyt alkaa kyllä jännittämään... koko yön ollut alavatsa kipeä ja aamulla soitin ja sain onneksi heti huomiseksi ajan gynekologille.
Syitä voi olla monia
yksi yleinen yhdynnän jälkeisen verenvuodon syy on esim. miehen suurikokoinen kalu, sairauksista taas kondylooma voi toisinaan aiheuttaa yhdynnän jälkeistä verenvuotoa.Kaikki kunnossa
Mulla on virtsatulehdus, sekä yhdynnät ajoittuivat juuri ovulaation ajalle joten siinä syyt verenvuotoon. Gyne kehoitti myös kokeilemaan eri yhdyntäasentoja joissa ei satu. Mitään vakavaa ei onneksi ollut, kunnolla tutkittiin ultralla sekä papa&klamydia kokeiden tuloksia tosin vielä odotellaan.Mulla
..alko tuleen yhdynnänjälkeisiä verenvuotoja kun tapasin uuden miehen. Edellisen kanssa seurustelin 10 vuotta eikä koskaan vuotanut. Välissä oli vuoden tauko ennen kuin tapasin tämän nykyiseni. Hänellä kyllä on isompi kuin edellisellä mutta voiko johtua siitä? Olen 24.Verta tuli minulla virsaputkesta lääkärin mukaan, koska penis oli vaurioittanut sisäpuolelta virtsaputkeani... :/
Eli pissatessa tuli verta sekä ihan muutenkin.
Miestä vaihtamalla kivut ja verenvuoto loppuivat heti!