Tuulivoimalan hintaa koskevassa keskustelussa nimimerkki Osmo kirjoitti;
"
Tapaus Barösund
Osmo 10.5.2006 klo 08.12
Sinunkin kannattaisi perehtyä Barösundin tapaukseen, että miksi kaksi tuulivoimalaa purettiin. Tuulivoimaloita ei voi laittaa yksinkertaisesti minne tahansa tuollaisia määriä.
Romberg touhuaa nyt Loviisassa. Kunhan muistaa mitata tällä kertaa paremmin ne todelliset tuuliolosuhteet eikä touhua laskelmien perusteella niinkuin Barösundissa.
"
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=1000000000000012&posting=22000000016293127
Ja mistähän olet tehnyt johtopäätöksen, etten ole jo tutustunut asiaan?
Tässä eräs aiempi kirjoitukseni tapauksesta:
"
Tapaus Inkoo
Kirjoittanut: Vastaaja 27.9.2005 klo 08.37
Poista oma viesti
Kirjoittelin jutusta jo pari viikkoa sitten:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=1000000000000012&posting=22000000010586218
Nyt kun näki miten lähellä asutusta ne oli, saisi mun mielstä kaataa kaikki kolme myllyä. Miten lie saatukki laittaa niin lähelle asutusta (200m lähimpään taloon).
Melu oli myös kova, eikä paikka näyttänyt kovin tuuliselta - metsän reunamilla, jossa ilmavirtaukset käy osittain ylöspäin ja roottori voi jääda heikolle tuulelle.
Kaiken kaikkiaan erittäin huonoa mainosta ystävälliselle tuulienergialle.
"
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=1000000000000012&posting=22000000010830364#22000000010830364
Itse asiassa ronkin juttua esille jo ennenkuin siitä julkisesti tiedettiin:
"
Tämmönen juttu löytyi
Kirjoittanut: Vastaaja 14.9.2005 klo 13.26
Poista oma viesti
"Barölandetin tuulivoimalat pilaavat ihmisten elämän"
http://www.lansi-uusimaa.fi/arkisto/2005/27-05/omamielipide.shtml
Tämä se täytyy olla. Aika kova juttu noin äkisteltään lukien.
"
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=1000000000000012&posting=22000000010586218
ole hyvä ja lue tuo länsiuusimaa-juttu. Ja kun seuraavan kerran kehoitat minua tutustumaan johonkin asiaan, katso, että asia sopii siihen keskustelun aiheeseen, jossa teet kehoituksesi ja etenkin ota selvää olenko jo tutustunut asiaan tai esitä se kysymyksenä. Kiitos. Kun seuraavan kerran kyselet tästä, viittaan tähän viestiin.
Tapaus Barösund, (Inkoo, tuulivoimala)
7
677
Vastaukset
- Pitääköauttaa
Et ole nähtävästi kunnolla tutustunut aiheeseen, sillä kysessä oli vain kolme tuulimyllyä kun sinä tarjoat rakennettavaksi tuhatta. Nopeasti ja kaikkialle.
Kun tutustut aiheeseen, huomaat ettei se niin vain onnistu. Suomi on täynnä kesäasutusta, niitäkin on kaikkialla.- PitiAuttaa
Vastaaja kirjoitti:
en ole kuullutkaan: Barösundiin tulossa 1000 tuulimyllyä?
uskomatonta, eikö vain?Barösund ei ole kaikkialla? Vai tarkoititko sillä "nopeasti ja kaikkialle" juuri Barösundia?
Ei yllättäisi, mutta kuten huomaat, sinne ei mahdu edes kolmea lintusilppuria, joten minne ajattelit loput 999 sijoittaa? PitiAuttaa kirjoitti:
Barösund ei ole kaikkialla? Vai tarkoititko sillä "nopeasti ja kaikkialle" juuri Barösundia?
Ei yllättäisi, mutta kuten huomaat, sinne ei mahdu edes kolmea lintusilppuria, joten minne ajattelit loput 999 sijoittaa?"Barösund ei ole kaikkialla?"
Anna mun kaikki nähdä.... keskusteluun ilmaantuu uusia neropatteja kaiken aikaa
"Vai tarkoititko sillä "nopeasti ja kaikkialle" juuri Barösundia?"
Millon tommosta olen sanonut?
"Ei yllättäisi,"
Minä sen sijaan yllätyin!
"mutta kuten huomaat, sinne ei mahdu edes kolmea lintusilppuria,"
Mitä ne lintusilppurit on?
"joten minne ajattelit loput 999 sijoittaa?"
En ole ajatellut sijoittaa yhtään lintusilppuria minnekkään.- PitääköTaasAuttaa
Vastaaja kirjoitti:
"Barösund ei ole kaikkialla?"
Anna mun kaikki nähdä.... keskusteluun ilmaantuu uusia neropatteja kaiken aikaa
"Vai tarkoititko sillä "nopeasti ja kaikkialle" juuri Barösundia?"
Millon tommosta olen sanonut?
"Ei yllättäisi,"
Minä sen sijaan yllätyin!
"mutta kuten huomaat, sinne ei mahdu edes kolmea lintusilppuria,"
Mitä ne lintusilppurit on?
"joten minne ajattelit loput 999 sijoittaa?"
En ole ajatellut sijoittaa yhtään lintusilppuria minnekkään.Sinähän olet sijoittamassa 999 lintusilppuria nopeasti kaikkialle. En yllättyisi vaikka tarkoittaisit juuri Barösundia vaikka sinne ei todistetusti voi silppureita sijoittaa, mutta voisit "vastata" halutessasi minne niitä haluaisit ympäristöä pilaamaan?
- -vastaaja-
PitääköTaasAuttaa kirjoitti:
Sinähän olet sijoittamassa 999 lintusilppuria nopeasti kaikkialle. En yllättyisi vaikka tarkoittaisit juuri Barösundia vaikka sinne ei todistetusti voi silppureita sijoittaa, mutta voisit "vastata" halutessasi minne niitä haluaisit ympäristöä pilaamaan?
"Sinähän olet sijoittamassa 999 lintusilppuria nopeasti kaikkialle"
Toistan: en ole sijoittamassa yhtään lintusilppuria minnekkään.
"En yllättyisi vaikka tarkoittaisit juuri Barösundia"
Toistan: minä yllätyin.
"vaikka sinne ei todistetusti voi silppureita sijoittaa,"
Toistan: en edes tiedä, mikä lintusilppuri on.
"mutta voisit "vastata" halutessasi minne niitä haluaisit ympäristöä pilaamaan?"
Toistan: en ole sijoittamassa yhtään lintusilppuria minnekkään. - OleppaHyvä
-vastaaja- kirjoitti:
"Sinähän olet sijoittamassa 999 lintusilppuria nopeasti kaikkialle"
Toistan: en ole sijoittamassa yhtään lintusilppuria minnekkään.
"En yllättyisi vaikka tarkoittaisit juuri Barösundia"
Toistan: minä yllätyin.
"vaikka sinne ei todistetusti voi silppureita sijoittaa,"
Toistan: en edes tiedä, mikä lintusilppuri on.
"mutta voisit "vastata" halutessasi minne niitä haluaisit ympäristöä pilaamaan?"
Toistan: en ole sijoittamassa yhtään lintusilppuria minnekkään.Ok, hieno homma sitten. Vielä pitäisi päästä eroon viimeisestä Barösundin lintusilppurista niin ei tarvitse mainita koko paikkakuntaa muuten kuin tilanteen paranemisesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455000Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121570Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481129- 131063
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17987Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy75950Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella8947Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2852Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah56751Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27713