Bestikseni on....ÄÄK!!

Snowhead

Olen siis tyttö,14 v. Bestikseni on lestadiolainen :O En tiennyt sitä kun meistä tuli bestiksiä,eikä hän ole koskaan siitä minulle puhunut,mutta tiedän sen koska tunnistan heidän tapansa... Heillä on 8 lasta,ei televisiota,kenelläkään ei korviksia tms.
Hän ilmoitti minulle juuri menevänsä eri riparille kuin muut paikkakuntalaiset,jossa on kuulemma enemmän heidän "tuttujaan"... He ovat käyneet joillakin viikonlopulla olevilla lestadiolaisleireillä,ja joskus viimevuonna sellasessa lestadio-kerhossa. Menin kerran mukaan koska en tiennyt kerhon tarkoitusta ja kukaan ei päässy hakemaan minua heiltä. Kerholaiset paheksuivat korviksiani ja kyselit bestikseltäni että "miksi sä toit ton tänne!?"

Heillä tuntuu olevan joku suljettu yhteisönsä,heillä käy kaikkina juhlina (juhannus,joulu jne) jotain lestadiolaisia tuttuja/sukulaisia.

Kun tapaamme bestikseni kanssa emme ikinä ole heillä vaan meillä,luojan kiitos! Hän on minun seurassani todella mukava eikä hän käyttäydy mitenkään "lestadiolaisesti" (xD) paitsi että hän ei kiroile juuri ollenkaan edes siihen sopivissa tilanteissa.

Mutta silti tunnen itseni jotenkin ulkopuoliseksi.
Kommentoikaas...

9

819

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ulkopuoliseksi,

kun sinua ei toivota mukaan lestadiolaisten omaan yhteiseen kokoukseen. joka on siis tarkoitettu lestadiolaisien tapaamiseen. ymmärrä sen verran jooko, ettei ite tartte joka paikkaan kuitenkaan olla tuppaamassa, vaikka oiskin hyvä kaveri. kaikilla pitäs olla niitä omiakin juttuja!

• asdfasdff

Ei ole mikään poikkeustapaus vaan yleensä se on noin. Mut lestadiolainen voi olla ihan hyvä tai tosi hyväkin kaveri, mut ei välttämättä kannata yrittää sinne sisäpiiriin missään tilanteessa...

Ja tosiaan ei sitä kannata ihmetellä miksi se käyttäytyy niin, kaikki ne silleen käyttäytyy.

• Nolo-92

Sama tilanne,tavallaan.Olen itsekin 14 vuotias tyttö.Minulla on koulussa 4 parasta kaveria.

Eräänä päivänä,kun yksi ystävistäni oli poissa koulusta,kaksi toista kaveriani kertoivat minulle että hän on lestadiolainen!
      "Lestadiolainen?Mikä se on?" kyselin.Olin aika tietämätön.Kaverini selittivät asian minulle.

Lestadiolaiskaverini,sanotaan häntä nyt vaikka Mariksi,käyttäytyi ihan tavallisesti enkä koskaan olisi ajatellut että hän kuuluisi johonkin toiseen uskontoon.

Marilla on 13 henkinen perhe.Ja hän ei saa esim. värjätä hiuksiaan.Noita rajoituksia on aika hankala ymmärtää..Minusta niissä ei ole mitään järkeä!Mari käy suvareilla ja heidän perheessään pidetään ns kokouksia,joihin tulevat muut lähiseudun lestadiolaiset.

Pidin ensin Marista todella paljon.Hän oli hauska ja aika villi.Välillä liiankin villi.Siitä ei uskoisi,että hän on lestadiolainen.Hän ei itse kerro uskostaan kenellekään,mutta näitä tietoja olen "urkkinut" puolivahingossa.

Noh,asiat muuttuivat kun sain tietää hänen uskonnollisuudestaan.En jostain syystä pidä lestadiolaisista.Ja asiaa vaikeuttaa se että itse olen ATEISTI!En ole kertonut siitä Marille.Mutta en vain usko Jumalaan..

Suhtaudun Mariin ja lestadiolaisiin joskus tämän takia halveksien :/ Jotenkin tuo lesta homma on niin järjetöntä..Mari on mukava,mutta uskonto jotenkin häiritsee minua ja estää meitä tulemasta hyviksi ystäviksi.

• liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiili

onks se ateisti sellane joka ei usko jumalaa

• Afold Hilter

Vedä bestistäsi kakkoseen. Lujaa. Toistuvasti.

• va m ne

mee kotio kasvamaan

• 92-too

Pah ja pöh. Minullakin on ollut 6 vuotta erittäin hyvänä ystävänä Jehovan todistaja, mutta eipä ole ollut tarvetta kertoa siitä netissä, edes 2006 vuonna :D

• fuckoffanddie

Mun "bestis" on sellanen että se haukkuu mua koulussa se on vitun mammanpoika ja sitten vapaa ajalla kutsuu mua niille kokoajan kun on niin vitun ärsyttävät vanhemmat sillä niin se ei kutsua muita kavereita Mikä kusipää ja mua ei ees kiinnosta sen seura

• huhhuh -.-.-.-.-.-

Täällähän puhutaan toisten vakaumuksesta, kuin se olisi jotenkin kummallista. Jos tämä kyseinen tyttö on mukava ja ystävänä kullan arvoinen, niin mitä väliä sillä on onko se lestadiolainen, jehova tai vaikka hindu??
      Kyllä ei oo kaikille aivoja luotu! Ajatelkaa mille teistä tuntuisi, kun teidän selän takana puhuttaisiin teidän vakaumuksesta "siis iik, se mun bestis on evankelis-luterilainen. Mitä mä teen, kun ne rukoilee joka ilta ja käy sunnuntaisin kirkossa?" niin mitä sitten??? onko se epänormaalia! Pöllöt!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6074
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4792
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      97
      3049
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      28
      2853
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2115
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1516
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1067
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      970
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      774
    Aihe