minulle tehtiin ympärileikkaus melko pienenä joten en itse siihen voinut vaikuttaa.. voiko ympärileikkausta poistaa tai siis että siihen jotenkin tehdään tai laitetaan nahka kirurgilla tai vaikka se että kun pystyn vetämään nahan terskan yli
että voisiko siitä jotenkin patentoida sen
ympärileikkaus
23
11661
Vastaukset
- jokunen
ja kaduttaa todella paljon se että tuollainen leikkaus piti tehdä ei voi käydä normaalisti uimahallissa ei kavereiden kanssa saunassa yms..
- Nainen kaiken kokenut...
Kylläpä olet väärässä! Miehen kalu ei taatusti mene piloille ympärileikkauksesta! Näin väitän kaikkea kokeneena kypsänä naisena.
Ensiksikin,ympärileikattu penis ON kaunis, paljon kauniimpi kuin joku löysänahkainen vehje.
Toiseksi ympärileikattu kalu on upean näköinen erektiossa,todellinen komistus :-)
Kolmanneksi on paljon kivempaa ottaa suihin leikattua kalua,ylimääräinen nahka ei vello varressa.
Neljänneksi: Sinulla on paljon puhtaampi vehje kuin semmoinen,jossa on paljon löysää nahkaa ja poimuja.
Lakkaa siis höpisemästä ja luota naisen sanaan. Uskon,että moni muu nainen yhtyy mielipiteeseeni. Itselläni on kokemusta molemmista ja asetan ympärileikatun kalun ykköspaikalle ihan vilpittömästi. Kaunis,kaunis,kaunis....
Toinen harhaluulo on se,että ympärileikkaus vie tunnon terskasta. Ei taatusti vie! Niin upeaa seksiä olen kokenut leikattujen miesten kanssa,että..... :-) Nauttivat ja kestävät!
Ole ylpeästi oma itsesi ja lakkaa kuvittelemasta turhia. En usko,että kukaan toinen mieskään aliarvioi tms. ????
Sitäpaitsi tärkeintä on se,mitä itse tuntee ja kokee. Mitä sen on väliä,jos joku vähän pitempään vilkaisee peliäsi?????
Itsetunto kohdalleen ja eikun menoksi!- Nimetön
Vai erektiossa y-leikattu kaunis: eikö nainen ole nähnyt leikkaamatonta erektiossa? Yllätys , yllätys: molemmat näyttävät nimenomaan erektiossa samanlaiselta!
Vai ei vie tuntoa terskasta? Ja kuitenkin sanot, että "kestävät" . Kestävät juuri siksi, koska tuntoa ei ole tai se on huono. Se että he nauttisivat on vain teeskentelyä! Sitä paitsi on tieteellisiä tutkimuskia ja lukuisia käytännön kokemuksia leikatuilta siitä, että tuntoherkkyys OIKEASTI alenee. - Nainen kaiken kokenut
Nimetön kirjoitti:
Vai erektiossa y-leikattu kaunis: eikö nainen ole nähnyt leikkaamatonta erektiossa? Yllätys , yllätys: molemmat näyttävät nimenomaan erektiossa samanlaiselta!
Vai ei vie tuntoa terskasta? Ja kuitenkin sanot, että "kestävät" . Kestävät juuri siksi, koska tuntoa ei ole tai se on huono. Se että he nauttisivat on vain teeskentelyä! Sitä paitsi on tieteellisiä tutkimuskia ja lukuisia käytännön kokemuksia leikatuilta siitä, että tuntoherkkyys OIKEASTI alenee.Äläpäs nyt tuolla lailla yleistä je meuhaa. Ihmiset ovat erilaisia tässäkin asiassa.
Jo vain, olen työni vuoksi käsitellyt jos jonkinlaisia vehkeitä leikkaussalissa esim. virtsarakon katetroinnin yhteydessä. Kyllä lepotilassa olevakin kalu on hyvin erilainen leikatulla kuin ei leikatulla. Joskus leikkaamattoman, tiukan esinahan alta löytää karmeita yllätyksiä,yäk! Puhdistus saattaa olla hirveän vaikeaa ja jättää kivun potilaalle jälkeenpäin.
Mitä taas tulee erektiossa olevaan vehkeeseen,niin kyllä vain leikattu on erilainen siinäkin tilassa. Ja on kokemusta oikein omakohtaisesti! En ole törmännyt vielä yhteenkään ympärileikattuun, jolla olisi ollut tuo tunnottomuusvaiva ja ongelmia laueta.
Ihampa tuossa eilen annoin kunnon suuhoidon ukolleni ja jessus miten valtava räjähdys tuli ja nopeasti (parin päivän koskemattomuus takana).
Tänään normaalia ja villiä seksiä ja molemmilla raju orgasmi siinä pelissä.
Olin 4 vuotta naimisissakin ympärileikatun kanssa ja eikä hän koskaan kärsinyt mistään seksuaalisuuden ongelmasta, seksielämä oli vilkasta ja antoisaa.
En ymmärrä, miksi pitää niin katkerasti väittää, että leikkauksen jälkeen ei voi nauttia tai laueta? Minun nykyinen mieheni tulee kyllä todella nopeasti, jos on pari päivää ilman.
Sen pikaisen jälkeen kestää sitten jo pitempään, että tulee rouvakin tyytyväiseksi...
Onhan se surullista, jos elämä kipristyy siihen, että ei nauti seksistä. Monella on se sama ongelma ihan muistakin syistä, vaikka ei olisikaan "silvottu" penistä. On naisia ja miehiä, joilla esiintyy haluttomuutta ja orgasmiongelmia läpi elämän. On miehiä, joilla on vaikeita erektio-ongelmia ja elämä yhtä helvettiä sen takia. Ja ihan ilman ympärileikkausta. Eli kaikki ovat yksilöitä, tällaisia asioita on vaarallista yleistää.
Tuskin kukaan ihan aiheettomasti haluaa ko. leikkausta,mutta on sairasta pelotella sillä, että ei voisi yhä nauttia seksistä.
Ja kyllä, mies ei voi teeskennellä laukeamista niin kuin nainen. En siis ole joutunut huijatuksi
tai petetyksi. Vähän vaikeaahan sitä on miehen uskotella laukeavansa, jos ei mitään nesteitä ulos tule?!
Tuntoherkkyys alenee varmaan jollain lailla, mutta toisaalta voi tulla myös jotain hauskoja yllätyksiäkin. Oma ukkoni ainakin on sen jälkeen saanut seisokkeja esim. pikkutuhmien viestien jälkeen työmaalla ja muutenkin erektio tulee tosi herkästi ja on vahva kuin mikä....
Lisäksi hän sanoo, että erektio ei enää ole pelottava asia niin kuin silloin, kun kipu ja kiristys sattui joskus tosi pahasti.
SILLOIN hän ei nauttinut seksistä je laukeaminen jäi usein kokonaan pois. Edes käsipelillä se ei aina onnistunut, vaikka miten laittoi liukasteita ja oli varovainen. Nyt tulee käsityönäkin, koettu on monet kerrat....
Eli usko jo hyvä mies, että joskus käy aivan toisinpäin! Vaikeuksien jälkeen tulee "voitto" ja alkaa ihan uusi elämä. Ymmärrän,että olet katkera ja kateellinen, mutta uskon monen muunkin aikuisena leikatun kokeneen hyviä asioita leikkauksen jälkeen. Älä pilaa heidän onneaan väittämällä ihan perättömiä asioita.
Niin naisen kuin miehenkin tärkein seksiväline sijaitsee pääkuoren alla. Lisäksi kumppanilla on valtavan suuri merkitys onnelliselle seksielämälle. Kokemusta on! Ihan "normaali" mies voi potea sellaisia seksuaalisuuden ongelmia ja estoja, että nainen ei kovin kauan jaksa ymmärtää ja olla rinnalla. Emotionaaliset ongelmat ja aikaisemmat huonot kokemukset pilaavat seksin herkemmin kuin mikään muu.
Ihan sama pätee meihin naisiinkin. Jos siihen lisätään vielä tuntoherkkyyden puute tai kokemus siitä, on varmasti vitsit vähissä. Sen toki ymmärrän.
Mikään tutkimus tai tieteellinen teoria ei ole yleispätevä ja aukoton. Aina löytyy poikkeuksia
normaalijakaumaan! Suuntaan jos toiseen. Sitten on se keskivertojakauma, josta etsitään vastauksia. Annetaan kaikkien kukkien kukkia ja annetaan armo erilaisuudelle!
Halusin vain ja ainoastaan tuoda lohtua niille, jotka kärsivät esim. yhdyntäkivusta tiukan esinahan vuoksi ja pelkäävät leikkausta.
Kaikilta ei tosiaankaan mene tunto kalusta, se on valetta! Ehkä vaiva on yleisempi niillä, keneltä on nahka viety jo lapsena.
Sitäpaitsi nykyisin ollaan säästäväisemmän leikkauksen kannalla, turhan paljon ei esinahkaa lyhennetä. Ehkä silläkin on merkitystä jollain lailla. Tai jos tulee jotain komplikaatioita, arven kuroumaa tai tulehdusta... Muuten se on pieni toimenpide.
Ja ajattelepas herra tiedemies vaihteeksi meitä naisia, jos pystyt katsomaan asioita yhtään laajemmin! Me synnytämme lapsia ja herkkää aluetta joudutaan joskus leikkaamaan tai tulee repeämiä. Kyllä siinä alapään tunto muuttuu joksiskin aikaa ja pahojen repeämien jälkeen voi jäädä pysyviä vammoja. Miksi näistä ei puhuta???
Naisen nautinto voi muuttua tai päättyä synnytykseen. On kuitenkin kyse hieman suuremmasta jutusta kuin ympärileikkaus, joka tehdään nätisti ja siististi. Kannattaa ajatella asioita joskus jonkun muun kuin vain oman itsensä kannalta! Onneksi usein käy naisilla ihan päinvastoin: äitiys herättää naiseuden täyteen kukkaansa. Ja kyllä elämä ON ihanaa neljän kympin korvilla! Parasta aikaa! - ...
Nimetön kirjoitti:
Vai ei vie tuntoa terskasta? Ja kuitenkin sanot, että "kestävät" . Kestävät juuri siksi, koska tuntoa ei ole tai se on huono. Se että he nauttisivat on vain teeskentelyä! Sitä paitsi on tieteellisiä tutkimuskia ja lukuisia käytännön kokemuksia leikatuilta siitä, että tuntoherkkyys OIKEASTI alenee.tietänetköhän, että USA:ssa valtaosa miehistä on ympärileikattuja. usalaiset miehet eivät siis nauti seksistä vaan teeskentelevät...? taidat hiukan liioitella tuota tuntoherkkyyden alenemisasiaa.
- SaraSofia
Nimetön kirjoitti:
Vai ei vie tuntoa terskasta? Ja kuitenkin sanot, että "kestävät" . Kestävät juuri siksi, koska tuntoa ei ole tai se on huono. Se että he nauttisivat on vain teeskentelyä! Sitä paitsi on tieteellisiä tutkimuskia ja lukuisia käytännön kokemuksia leikatuilta siitä, että tuntoherkkyys OIKEASTI alenee....että olet elämääsi katkeroitunut ja omassa katkeruudessasi kieriskelevä miehenpuoli,et mikään tiedemies. Tieteellinen ajattelu ei ole jyrkän yksioikoista ja kireää. Melkein kuulen hampaidesi narskuvan,kun kirjoitat tästä aiheesta. Sinun totuutesi ei ole koko totuus tässä asiassa. Elän onnellisessa suhteessa ympärileikatun miehen kanssa ja voin vannoa sinulle,että seksi on ihanaa ja nautintoa tuottavaa meille molemmille.Mieheni luki täältä näitä juttuja ja sanoi,että ei ole oikein antaa väärää tietoa leikkausta tarvitseville ja aiheuttaa turhaa mielipahaa ja pelkoa.Kaikille ei käy niin,että tunto katoaa. Jollekin voi käydä,mutta se joukko on harvalukuisempi kuin onnellisesti seksiä harrastavien ja siitä nauttivien joukko.Olen samaa mieltä siitä,kuten joku jo kirjoitti,että aivot on tärkein seksielin ja mieliala vaikuttaa kaikessa mukana.
On minullakin kokemusta sen verran,että vertailu onnistuu ja sanon vaan,että leikattu kalu on tosiaan mukava esim. suuseksissä.Tämä lienee monen muunkin naisen mielipide,jos on kokemusta molemmista. - ....ilman esinahkaa...
Nainen kaiken kokenut kirjoitti:
Äläpäs nyt tuolla lailla yleistä je meuhaa. Ihmiset ovat erilaisia tässäkin asiassa.
Jo vain, olen työni vuoksi käsitellyt jos jonkinlaisia vehkeitä leikkaussalissa esim. virtsarakon katetroinnin yhteydessä. Kyllä lepotilassa olevakin kalu on hyvin erilainen leikatulla kuin ei leikatulla. Joskus leikkaamattoman, tiukan esinahan alta löytää karmeita yllätyksiä,yäk! Puhdistus saattaa olla hirveän vaikeaa ja jättää kivun potilaalle jälkeenpäin.
Mitä taas tulee erektiossa olevaan vehkeeseen,niin kyllä vain leikattu on erilainen siinäkin tilassa. Ja on kokemusta oikein omakohtaisesti! En ole törmännyt vielä yhteenkään ympärileikattuun, jolla olisi ollut tuo tunnottomuusvaiva ja ongelmia laueta.
Ihampa tuossa eilen annoin kunnon suuhoidon ukolleni ja jessus miten valtava räjähdys tuli ja nopeasti (parin päivän koskemattomuus takana).
Tänään normaalia ja villiä seksiä ja molemmilla raju orgasmi siinä pelissä.
Olin 4 vuotta naimisissakin ympärileikatun kanssa ja eikä hän koskaan kärsinyt mistään seksuaalisuuden ongelmasta, seksielämä oli vilkasta ja antoisaa.
En ymmärrä, miksi pitää niin katkerasti väittää, että leikkauksen jälkeen ei voi nauttia tai laueta? Minun nykyinen mieheni tulee kyllä todella nopeasti, jos on pari päivää ilman.
Sen pikaisen jälkeen kestää sitten jo pitempään, että tulee rouvakin tyytyväiseksi...
Onhan se surullista, jos elämä kipristyy siihen, että ei nauti seksistä. Monella on se sama ongelma ihan muistakin syistä, vaikka ei olisikaan "silvottu" penistä. On naisia ja miehiä, joilla esiintyy haluttomuutta ja orgasmiongelmia läpi elämän. On miehiä, joilla on vaikeita erektio-ongelmia ja elämä yhtä helvettiä sen takia. Ja ihan ilman ympärileikkausta. Eli kaikki ovat yksilöitä, tällaisia asioita on vaarallista yleistää.
Tuskin kukaan ihan aiheettomasti haluaa ko. leikkausta,mutta on sairasta pelotella sillä, että ei voisi yhä nauttia seksistä.
Ja kyllä, mies ei voi teeskennellä laukeamista niin kuin nainen. En siis ole joutunut huijatuksi
tai petetyksi. Vähän vaikeaahan sitä on miehen uskotella laukeavansa, jos ei mitään nesteitä ulos tule?!
Tuntoherkkyys alenee varmaan jollain lailla, mutta toisaalta voi tulla myös jotain hauskoja yllätyksiäkin. Oma ukkoni ainakin on sen jälkeen saanut seisokkeja esim. pikkutuhmien viestien jälkeen työmaalla ja muutenkin erektio tulee tosi herkästi ja on vahva kuin mikä....
Lisäksi hän sanoo, että erektio ei enää ole pelottava asia niin kuin silloin, kun kipu ja kiristys sattui joskus tosi pahasti.
SILLOIN hän ei nauttinut seksistä je laukeaminen jäi usein kokonaan pois. Edes käsipelillä se ei aina onnistunut, vaikka miten laittoi liukasteita ja oli varovainen. Nyt tulee käsityönäkin, koettu on monet kerrat....
Eli usko jo hyvä mies, että joskus käy aivan toisinpäin! Vaikeuksien jälkeen tulee "voitto" ja alkaa ihan uusi elämä. Ymmärrän,että olet katkera ja kateellinen, mutta uskon monen muunkin aikuisena leikatun kokeneen hyviä asioita leikkauksen jälkeen. Älä pilaa heidän onneaan väittämällä ihan perättömiä asioita.
Niin naisen kuin miehenkin tärkein seksiväline sijaitsee pääkuoren alla. Lisäksi kumppanilla on valtavan suuri merkitys onnelliselle seksielämälle. Kokemusta on! Ihan "normaali" mies voi potea sellaisia seksuaalisuuden ongelmia ja estoja, että nainen ei kovin kauan jaksa ymmärtää ja olla rinnalla. Emotionaaliset ongelmat ja aikaisemmat huonot kokemukset pilaavat seksin herkemmin kuin mikään muu.
Ihan sama pätee meihin naisiinkin. Jos siihen lisätään vielä tuntoherkkyyden puute tai kokemus siitä, on varmasti vitsit vähissä. Sen toki ymmärrän.
Mikään tutkimus tai tieteellinen teoria ei ole yleispätevä ja aukoton. Aina löytyy poikkeuksia
normaalijakaumaan! Suuntaan jos toiseen. Sitten on se keskivertojakauma, josta etsitään vastauksia. Annetaan kaikkien kukkien kukkia ja annetaan armo erilaisuudelle!
Halusin vain ja ainoastaan tuoda lohtua niille, jotka kärsivät esim. yhdyntäkivusta tiukan esinahan vuoksi ja pelkäävät leikkausta.
Kaikilta ei tosiaankaan mene tunto kalusta, se on valetta! Ehkä vaiva on yleisempi niillä, keneltä on nahka viety jo lapsena.
Sitäpaitsi nykyisin ollaan säästäväisemmän leikkauksen kannalla, turhan paljon ei esinahkaa lyhennetä. Ehkä silläkin on merkitystä jollain lailla. Tai jos tulee jotain komplikaatioita, arven kuroumaa tai tulehdusta... Muuten se on pieni toimenpide.
Ja ajattelepas herra tiedemies vaihteeksi meitä naisia, jos pystyt katsomaan asioita yhtään laajemmin! Me synnytämme lapsia ja herkkää aluetta joudutaan joskus leikkaamaan tai tulee repeämiä. Kyllä siinä alapään tunto muuttuu joksiskin aikaa ja pahojen repeämien jälkeen voi jäädä pysyviä vammoja. Miksi näistä ei puhuta???
Naisen nautinto voi muuttua tai päättyä synnytykseen. On kuitenkin kyse hieman suuremmasta jutusta kuin ympärileikkaus, joka tehdään nätisti ja siististi. Kannattaa ajatella asioita joskus jonkun muun kuin vain oman itsensä kannalta! Onneksi usein käy naisilla ihan päinvastoin: äitiys herättää naiseuden täyteen kukkaansa. Ja kyllä elämä ON ihanaa neljän kympin korvilla! Parasta aikaa!...se on korvien välistä kiinni.....
- Ben
Netistä löytynee vastaus kuvaamaasi ongelmaan: foreskin restoring tai jotain sinne päin. Kysymyksessä on esinahan venyttäminen.
Mitä tulee leikatun kalun tuntoherkkyyteen tai terskan alentuneeseen tuntoaistikykyyn; leikkauksessa poistetaan esinahkaa jonka mukana menee paljon tuntohermoja josta johtuu esim. yhdynnän kestokyvyn lisääntyminen. Terska tottuu paljaana ollessaan vaatteiden hankaukseen ja sitä myöden kosketuksen aistimiskynnys nousee, tämä saattaa parantaa kestävyyttä yhdynnässä.
Itse leikkautin kaluni esteettisistä syistä, eli halusin että terska on koko ajan paljaan. Leikkaus muutti aika paljon; tuntoherkkyys aleni koska aistiherkkää esinahan sisäosaa poistui aika paljon. Aikaisemmin pystyin saamaan orgasmin kun vedin esinahan ihan taakse, hieroin kaluani pelkästään esinahan alueelta liukuvoiteen kanssa koskematta terskaan. Nyt tuo jäljelle jäänyt esinahan sisäosa ei tunne juurikaan joten orgasmi tulee nyt vain terskaa hieroen.
Muutoksesta huolimatta olen jopa onnellinen leikkauksesta, alentunnut kosketusaistimus on rauhoittanut kaluani positiivisesti mutta ei ole vähentänyt kykyäni seksuaalisessa mielessä, siis mielen tai kehon puolesta. Koen erottisia mielenliikkeitä nyt mielestäni enemmän johtuen paljaspäisestä kalustani, olen nyt jopa ylpeä leikkauksestani. Jotenkin minulla on myös ajatus että kalun kuuluukin olla paljaspäinen, "mulkku ei näyt mulkulta ellei terska ole näkyvissä". Jos joku haluaa vaihtaa ajatuksia tästä aiheesta niin s-postiosoitteeni on käytössänne. - tuntematon
olen ympärileikattu ja kun nahka on leikattu ei sitä ruveta laittamaan takaisin . Penis voi olla aivan hyvin ilman sésinahkaa mut jos haluaa esinahkan takaisin kannattaa kysyä sukupuolielin kirurgilta
- leikattu
Just selvinnyt aikuisena tehdystä ympärileikkauksesta ja joitain mietteitä näin ensialkuun seksistä näin leikattuna ja ennen leikkausta.
Ennen leikkausta:
pystyi todella rajuun menoon
runkkaaminen helppoa nahan kanssa
meni sisään hiukan kuivempanakin
- nahka kirrasi terskan takana, aiheutti haavaumia
- vehje hiukan "tunnoton" yhdynnässä
- kalu oli melko käyrä vasemmalle nahan kirratessa kalua. Osui kuulemma ikävästi munasarjoihin -> kipua naiselle
Leikkauksen jälkeen:
pystyy todella hyvin tuntemaan naisen alapään yhdynnässä
ei kirraavaa tunnetta nahasta
suorempi, ei yhdyntäkipua naiselle
/- vaatii märän naisen / liukkaria
- opeteltava uudestaan runkkaaminen, käyttö ja naiminen
- ei (vielä) rajumpaan menoon
Näin ensituntumalla (heh, kirjaimellisesti) voisin väittää, että leikkaus on itselläni varsin onnistunut. Muutamat yhdyntä / suuseksi kokemukset ovat olleet aivan tyystin toisenlaisia ja tajunnanräjäyttäviä kokemuksia. Johtuen varmaan siitä, että tuntuma on vain eri. Peniksestä on löytynyt aivan uusia alueita jotka ovat herkkiä kosketukselle ja tuottavat mielihyvää.
En silti suosittele leikkausta kenellekään vain leikkaamisen ilosta. Jos on vaivaa, niin rohkeasti vain kyllä, mutta toimivalla vehkeellä pärjää muutenkin.
Mutta näin yhteenvetona: leikatullakin pärjää aivan erinomaisesti. - hmmmmmmmmmmmmmmm
Melkoisen pitkä meisseli sulla on, jos se osuu munasarjoihin!
- leikattu
No ei näin, vaan:
se oli perkeleen käyrä johtuen arpeutuneesta esinahasta, joka käyristi vehkeen erektiossa, jolloin se ei mennyt "suoraan" emättimessä vaan kairasi vasemmalle.
Vehje itsessään on normikokoinen 16-17 cm ja osansa varmaan on myös naisen anatomian yksilöllisestä rakenteesta eli mihin munasarjat ovat kehittyneet/kiinnittyneet. Pah, ota näistä nyt selvää...
Yhtä kaikki, seksi on nyt naiselle kivuttomampaa ja se riittää minulle. - paljas terska
itse leikkautin esinahan 24-vuotiaana ja olen todella nauttinut sexielämästä. kalu on helppo pitää puhtaana ja huomaan kylläkin,että miehet katsovat sitä saunassa, mutta olen niin sinut itseni kanssa,että olen vain ylpeä siitä.naiset ovat kylläkin hulluina mehukkaaseen terskaani ja olen joutunut vähän heitä toppuuttamaan himojaan.annan toki,en ole pihtari, mutta kohtuus kaikessa, te kiimaiset kotirouvatkin.pientä rajaa,kiitos.
- h000000000000
Ihan oikeasti suosittelen. Olen muutaman leikatun saanut käsittelyyn eikä tunnu tuntoherkkyydessä olevan mitään ongelmaa, mutta ai että se on just noin niinku kokenut nainen aiemmin selitti. Löydän itse vain pluspuolia asiasta :)
- vasten tahtoa leikat
tuntoherkkyydessä on aikas paljonkin häikkää ainakin minulla
- mullakans...
kyllä mullakin on ihan selvästi lähtenyt tuntoherkkyyttä. Ja ärsyttää just se että ei voi runkailla kuivana eikä muutenkaan kuivana hommat toimi. Aina pitää olla liukasteet mukana.
.... ja sit en tykkää siitä "kireästä" ulkonäöstä, kun penis on erektiossa. Mulla on leikattu silleen että sauma on tullut ihan heti terskan alapuolelle. Se iho siis näyttää tosi kireältä kun on erektio....
ja voin sanoo suoraan että kyllä mun mielestä leikkaamaton on parempi kaikella tapaa.... mutta riippuu tietenkin henkilöstä ja peneksestä. kaikki penikset on erilaisia oli leikattu tai ei. - turhaa2
ympärileikkauksellehan ei ole mitään terveydellisiä syitä nykyään.
- Kaapo3
Onpahan, esinahan liiallinen kireys. Voi repeillä jatkuvasti erektiossa!!
- turhaa2
Se ei tarvinne varsinaista ympärileikkausta vaan osittainen tai avartamisen.
- jees2
mulla on 2 vuotta leikkauksesta, eikä tuntoa ole lähtenyt yhtään. leikkausarpi on haalentunut tosin paljon ja on noin 2cm päässä terskasta silloin, kun on erektio. Nahkaa pystyy silti vetämään terskan reunan yli, niin runkkaus onnistuu myös ilman liukastetta.
- Ei haittaa
Tiukkaan esinahkaan mulle ei aikuisiällä suositeltu osittaista avartamista. Siinä on haittana, että arpikudos voi uudelleen kiristää esinahkaa. Ympärileikkauksesta on nyt jo reilut 12 vuotta, eikä tunto ole mihinkään kadonnut. Mitään haittaa toimenpiteestä ei ole ollut.
- tupeto
Hyvä että ympärileikkaus on monen kohdalla onnistunut ilman haittoja. Itselläni poistettiin fimoosin takia esinahka kokonaan (lääkeri suositti kokonaan poistamista vaikka olisin itse halunnut säästävän leikkauksen). Muuten ok, mutta nautinto seksistä vähentynyt kovasti. Useimmat yhdyntäasennot eivät tunnu oikein miltään, ei myöskään suihinotto. Mastunbointikin on tympeää. Toki tällä orgasminkin saa, joskus suhteellisen nopeastikin, mutta sekin yleensä varsin laimea verrattuna aiempaan.
Eli jos leikkaukseen joutuu niin vaatikaa säästävää leikkausta, ja muutenkin varmaan kannattaisi etsiä kirurgi jolla on asiasta vähän enemmän kokemusta.- VenyttelyAuttaa
OYSissa ei kuulemma tehdä kuin ainoastaan "kaikki pois" -tyylillä, väittävät ettei Suomessa muuta edes tehdä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 953809
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli473185Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.1002817- 1342477
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572460- 612388
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172377Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212304Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232296- 642080