Moi :)
Ite suhkoht tuoreena vantaalaisena tarvisin hieman apua, eli itellä on autona Opel Astra 1.6 2001vm. Nyt olis ajankohtaista vaihdattaa siihen jakopäänhihna. Olisko kellään hyviä vinkkejä hyvistä ja kohtuuhintaisista korjaamoista joissa k.o oleva homma tehtäisiin. Mieluiten Itä-Vantaan alueelta. Kiitokset jo etukäteen.
Jakopäänhihnan vaihto
35
30439
Vastaukset
- remmi
Vaihda itse,ei tommosia hommia kannata teettää.Jokainen normaalilla järjellä varustettu osaa sen tehdä,ei paljo työkaluja vaadi.Muistaa vaan pitää moottorin pyörimättä,se on välttämäton juttu.
- vaihto !!
Olet oikeassa hihnan vaihto ei periaatteessa ole kovin kaksinen homma.
Mutta joihinkin koneisiin hihnan vaihto on todella työläs ja ahdas hommeli koneen ollessa paikalla.
Jokainen normaalilla järjellä varustettu ymmärtää että joillakin on kerrostalon parkkipaikalla ainoastaan ahdas parkkiruutu, jossa vaihto on jo sitten niin hankala että jokainen normaalilla järjellä varustettu ihminen yrittää saada hihnanvaihdon ostettua jostain huokealla. - olenko?
vaihto !! kirjoitti:
Olet oikeassa hihnan vaihto ei periaatteessa ole kovin kaksinen homma.
Mutta joihinkin koneisiin hihnan vaihto on todella työläs ja ahdas hommeli koneen ollessa paikalla.
Jokainen normaalilla järjellä varustettu ymmärtää että joillakin on kerrostalon parkkipaikalla ainoastaan ahdas parkkiruutu, jossa vaihto on jo sitten niin hankala että jokainen normaalilla järjellä varustettu ihminen yrittää saada hihnanvaihdon ostettua jostain huokealla.Kuka normaali järjellä varustettu yleensäkin asuu kerrostalossa?
- kolikoli
olenko? kirjoitti:
Kuka normaali järjellä varustettu yleensäkin asuu kerrostalossa?
Onko joku normaali? Olemmehan yksilöitä kuitenkin ja yksilö(i)llä on vapaus valita rasvaako näppinsä itse vai maksaako siitä, että joku toinen tekee sen. Että sikäli...
- Mapu1975
Omasta mielestäni olen ihan normaalilla järjenjuoksulla varustettu ihminen. Ehkä omin vahvinpuoleni ei ole k.o hihnan vaihto, joten haluan sen jättää asiansa osaavalle ammattilaiselle tehtäväksi. Tämän ei pitäisi sinun elämääsi paljon häiritä. Minusta sinun pitäsi tarkistaa oman järjenjuoksusi tila, sillä et näköjään osaa asialliseen kysymykseen vastata kovinkaan asiallisesti. Hauskaa ja todella järjellistä kesää sulle.
- sitä !!
olenko? kirjoitti:
"Kuka normaali järjellä varustettu yleensäkin asuu kerrostalossa?"
Mietippä itteksesi !! - asentaja ukko
juuri tuollaisilla ne autot sitten rikki menevätkin kai sä tiesit että joissakin moottoreissa on laakerointeja jotka yleensä kestävät sen hihnanvaihtovälin joten ne tulisi vaihtaa muuten meno loppuu. ja muutenkin te jotkut olette perseestä kun ette vastaa alkuperäiseen kysymykseen kai hän sitten olisi lisännyt kysymykseen et kannattaisko mun vaihtaa jakoremmi tos kadunvarres missä pitkätukat tulee neulojensa kanssa neuvomaan.
- Ed83
Olet kyllä ihan oikeessa ettei tuohon autoon ole homma eikä mikään vaihtaa remmiä...siihen se sittenjääkin.
Todella tyhmä ihminen rupee vaihtamaan jakohinaa jossain ulkona jossa kivet ja pöly lentää.
Jakopää pitäisi pystyä pitämään puhtaana pieni kivi/roska voi aiheuttaa hihnan hyppäämisen.
Kyseisessä opelissa on eco kone eli ei enää ole vapaasti pyörivä niinkuin vanhat opelin koneet eli jos munaat itse taikka osissa on valmiste vika(jota sattuu useasti) niin sinä itse maksat sitten kannen laiton eli kumpi on järkevämpää viedä liikkeeseen jossa saat takuut työhön ja osille tai laittaa itse ja pahassa tapauksessa rikkoa kansi/venat?
Sori en osaa vantaalta suositella korjaamoa. - Nissaniin
Ed83 kirjoitti:
Olet kyllä ihan oikeessa ettei tuohon autoon ole homma eikä mikään vaihtaa remmiä...siihen se sittenjääkin.
Todella tyhmä ihminen rupee vaihtamaan jakohinaa jossain ulkona jossa kivet ja pöly lentää.
Jakopää pitäisi pystyä pitämään puhtaana pieni kivi/roska voi aiheuttaa hihnan hyppäämisen.
Kyseisessä opelissa on eco kone eli ei enää ole vapaasti pyörivä niinkuin vanhat opelin koneet eli jos munaat itse taikka osissa on valmiste vika(jota sattuu useasti) niin sinä itse maksat sitten kannen laiton eli kumpi on järkevämpää viedä liikkeeseen jossa saat takuut työhön ja osille tai laittaa itse ja pahassa tapauksessa rikkoa kansi/venat?
Sori en osaa vantaalta suositella korjaamoa.Eräällä huoltamolla Kontulassa(ei ole enää). Ostin itse hihnan ja kaveri avasi paikan, pidin hihnaa koko ajan kädessäni.
Vanha hihna oli prikulleen yhtä siisti kuin uusi, ei siis mitää käyttämisen jälkeä. Asentaja laittoi "uuden" paikalleen ja olisi halunnut ehdottomasti sen vanhan minulta, mutten antanut? Homma ei paljon maksanut 100mk.
Olisi varmaan pannut jollekin vanhan hihnani, jos olisin jättänyt, kun se oli aivan kuin uusi..
Hyvin toimi liki sata tonnia, jolloin myin auton. - EdiFin
Nissaniin kirjoitti:
Eräällä huoltamolla Kontulassa(ei ole enää). Ostin itse hihnan ja kaveri avasi paikan, pidin hihnaa koko ajan kädessäni.
Vanha hihna oli prikulleen yhtä siisti kuin uusi, ei siis mitää käyttämisen jälkeä. Asentaja laittoi "uuden" paikalleen ja olisi halunnut ehdottomasti sen vanhan minulta, mutten antanut? Homma ei paljon maksanut 100mk.
Olisi varmaan pannut jollekin vanhan hihnani, jos olisin jättänyt, kun se oli aivan kuin uusi..
Hyvin toimi liki sata tonnia, jolloin myin auton.Mikä tässä mahto olla nyt tarinan opetus???
Se että kannattaa tehdä ulkona parkkipaikalla vai???
Varmaan moni parkki paikka ns asentaja tekee parkki paikalla se ei tarkota että se kannattaa missään nimessä sitten kerran ku se vahinko sattuu niin tulee itku olen itse sen niin monta kertaa nähnyt ja joutunut korjaamaan näitten niin sanottujen ammattiasentajien jälkiä viimeisin minkä tein oli honda civic 1.6 -04
joka tulli loppujen lopuks maksamaan asiakkaalle 1700€ plus 300€ minkä oli maksanut edellisestä työstä.
Mitäs jos se hihna ei olis kestänyt luuletko että ns asentaja olisi korjannut vauriot...tuskinpavaan. - tulos näkyvissä
EdiFin kirjoitti:
Mikä tässä mahto olla nyt tarinan opetus???
Varmaan moni parkki paikka ns asentaja tekee parkki paikalla se ei tarkota että se kannattaa missään nimessä sitten kerran ku se vahinko sattuu niin tulee itku olen itse sen niin monta kertaa nähnyt ja joutunut korjaamaan näitten niin sanottujen ammattiasentajien jälkiä viimeisin minkä tein oli honda civic 1.6 -04
joka tulli loppujen lopuks maksamaan asiakkaalle 1700€ plus 300€ minkä oli maksanut edellisestä työstä.
Mitäs jos se hihna ei olis kestänyt luuletko että ns asentaja olisi korjannut vauriot...tuskinpavaan.Ei osaa kirjoittaa.
- Edi83
tulos näkyvissä kirjoitti:
Ei osaa kirjoittaa.
Etkö parempaa keksi :)
- on siinä
EdiFin kirjoitti:
Mikä tässä mahto olla nyt tarinan opetus???
Mitäs jos se hihna ei olis kestänyt luuletko että ns asentaja olisi korjannut vauriot...tuskinpavaan.Että sain seurata vierestä, kun ammattimies vaihtoi sen hihnan, siis VAIHTOI sen uuden.
Valtuutetulla ammattikorjaamolla olin pakollisessa ensihuollossa(siellä oli kyltti, ettei asiakas saa olla hallissa huollon aikaan), ammattimies aikoi fuskata öljynvaihdon, pitämällä vain öljypistoolia täyttöaukon suulla??
Lupausestani huolimatta opastin ammattimiestä, että minä ammattitaidoton ottan ensin vanhat öljyt pois ja sitten panee uudet??
Vaihto oli muka suoritettu, mutta minä näin ettei se ottanut entisiä ensin pois. Naama punaisena ammattimies nosti auton ylös, laski öljyt pois ja pani uudet.. - Yksityisyrittäjä
on siinä kirjoitti:
Että sain seurata vierestä, kun ammattimies vaihtoi sen hihnan, siis VAIHTOI sen uuden.
Valtuutetulla ammattikorjaamolla olin pakollisessa ensihuollossa(siellä oli kyltti, ettei asiakas saa olla hallissa huollon aikaan), ammattimies aikoi fuskata öljynvaihdon, pitämällä vain öljypistoolia täyttöaukon suulla??
Lupausestani huolimatta opastin ammattimiestä, että minä ammattitaidoton ottan ensin vanhat öljyt pois ja sitten panee uudet??
Vaihto oli muka suoritettu, mutta minä näin ettei se ottanut entisiä ensin pois. Naama punaisena ammattimies nosti auton ylös, laski öljyt pois ja pani uudet..Ei tuollaisille kukaan mitään tee.
- itse käytät?
Yksityisyrittäjä kirjoitti:
Ei tuollaisille kukaan mitään tee.
Siis "rauhoittavia"?
Kyllä teettäjän pitää olla melkoisen hyvin perillä mitä on teettämässä.
Minua ainakin on kusetettu aiemmin monesti, kun uskoin liikaa ammattimiehiin.
Esimerkiksi valtuutetulla korjaamolla teetetty venttiilien säätö tehtiin niin, ettei sitä tehty, mutta hinta otettiin.
Kyllähän ne teki säädön lopulta kun soittelin, mutta harva kuulemma huomaa ettei ole tehty ja siksi olin tietysti vit...mainen asiakas.. - ghftrnh
olenko? kirjoitti:
:D
- f23943y
asentaja ukko kirjoitti:
juuri tuollaisilla ne autot sitten rikki menevätkin kai sä tiesit että joissakin moottoreissa on laakerointeja jotka yleensä kestävät sen hihnanvaihtovälin joten ne tulisi vaihtaa muuten meno loppuu. ja muutenkin te jotkut olette perseestä kun ette vastaa alkuperäiseen kysymykseen kai hän sitten olisi lisännyt kysymykseen et kannattaisko mun vaihtaa jakoremmi tos kadunvarres missä pitkätukat tulee neulojensa kanssa neuvomaan.
Pelkäät hippejä vai? Yksi asia mitä elämä on opettanut on että rentun näköiset hipit ja retkut ovat sitä parasta porukkaa -kun taas vaaralliset väkivaltaa ihannoivat testosteronihirviöt näyttävät yleensä siisteiltä, lyhyine tai kaljuine päälakineen...
Päällä usein maiharit ja vielä 90-luvulla vihreä tai musta pilottitakki.
- bikerjerk
vaikka http://www.heinomotors.com/
- Mapu1975
Kiitos tiedosta. Hauskat kesät!
- Dynamiittia alle!
Ei noin vanhaan kärryyn enää mitään tehdä. Mene kauppaan ja osta uusi auto. Nykyään autot vaihdetaan yhtä usein kuin tangokuninkaallisetkin.
- kannattavaa
Touhua ???
- Ezkimo
uusilla autoilla ainakaan ei tee mitään autot on parhaita vm.2000 alas päin...
- metallikukko
uuteen Nissaniin ja anna muitten pähkäillä huoltojen kanssa.
Näin säästyt monelta mielipahalta kun Opelisi alkaa purkautua käsiin muutaman vuoden päästä.
Meilläpäin on tapana sanoa ettei piika ole ihminen, margariini voita eikä Opel auto. - jako pää
Joko sait vaihdettua ? Näkee kirjoituksista "tason", siis neuvojien, voi voi
olen omien autojen hihnat vaihtanut parkkipaikoilla, ei ongelmia. Sehän käy missävaan, toiset ei tee sitä missään.
Yks tuttava kerran yritti löytää golfille ketjunvaihtajaa, kukaan ei alkanut siihen hommaan. Oli semmoinen kone, että oli liian vaikea työ "ammattilaisille". jaa no lopetan välillä, annan tilaa noille ammattilaisille, heh- asentaja-ukko
se on vaan niin et ihminen joka ei ota asiosta selvää tekee pahaa jälkeä vaihtaessaan sen itse esim. vag-konsernin koneisiin pitäisi/pitää vaihtaa kampiakselin hihnapyörän pultti. sit siel on niitä muita mukavia rullia ja voihan sekin vituttaa jos ei huomaa samalla koittaa vesipumpun laakeria ja sit se leipoo hetken päästä. et kyl järkipääs niitä vaihdella tarttis oli merkki mikä hyvänsä
- asentaja-ukko
golfin konees on jako ketjulla?
- jooooh
asentaja-ukko kirjoitti:
golfin konees on jako ketjulla?
esim vr6..
- kyllä olen nainen...
Kuinka usein jakopäähihna pitäsi vaihtaa?
- uwergtp3uyh0945h0jy5
naiset vaihtaa jakopääntiivisteen kaiketi kerran päivässä... ainakin tiettynä aikana kuukaudesta...
- 0987654ertfyuhkolö
uwergtp3uyh0945h0jy5 kirjoitti:
naiset vaihtaa jakopääntiivisteen kaiketi kerran päivässä... ainakin tiettynä aikana kuukaudesta...
"uwergtp3uyh0945h0jy5": Heh-heh.. Keksitkö itse, vai auttoiko äiti??
- northstar 1994
Kun hommaat ketjuauton saat päästellä 300 000km.Välttäkää sian nahasta tehtyjä jakopäitä.
- 8fguibonh098u+0
kuinka usein jaakonpäänahka pitäisi vaihtaa?
- Dives
Kun vaihtaa ite parkkiksella niin ei oo takuuta kun rikot moottoris.
- rahaa on
köyhät vaihtaa ite
- waler
Suosittelen merkkikorjaamoa lähistöllä.
Joutuu uusimaan myös vesipumpun ja rullat samalla.
300-500€ joutuu kärsimään luultavasti,mutta työllä on takuu.
ja ooppelin jakopään tuntien,niin ...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole202232Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742173Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä422053Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma511427- 741366
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46893Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?60855Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8771- 52743
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi33734