Kauppakorkean tulokset

dncr

Kuulemma muutamat ovat saaneet tänään jo kirjeen. Helsingin rajat huhujen mukaan 27/55,5.

Onnea sisäänpäässeille, mulle taitaa tulla lähtö turkuun. :/

81

21343

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • moisia

Aika moisía huhuja.
      En usko, että rajat olis tippunu noin alas....

• sisäänpäässyt

Eivät ole todellakaan mitään huhuja. Löysin netistä täältä sivuilta linkin:

www.springcampus.fi

• 3456yujkm,

Entäs tänä vuonna...?

• ezy

Onko jotkut muut kuulleet helsingin pisterajoista, että kuinka luotettavina kyseisiä tietoja voi pitää?

• Odottaminen on tuskaa

Miten varma huhu tuo on? Mistä sait tiedon?

Huhupuheisiin kun ei pitäisi luottaa.

• dncr

Ei kukaan ole käskenytkään luottaa ;) Irc-gallerian yhteisössä joku kertoi kaverin saaneen kirjeen kuopiosta ja moni muukin siellä latelee lukuja. Mutta en ole väittänytkään, että näihin kannattaisi luottaa. Huomenna se selviää. Rekisteröityneenä keskustelua voi seurata tuolla http://irc-galleria.net/channel.php?channel_id=1175344

• dncr
    • simo

Oulun YO:n tulokset tulivat tänään postilla, ja HSE:n pisterajat olivat kirjeessä mukana. Siis 27/55,5 pisteet on faktaa, huomenna varmasti uskotte...

• jenni_

oliko mukana tampereen pisterajoja?

• simo
        jenni_ kirjoitti:

oliko mukana tampereen pisterajoja?

Ei ollut Tampereen pisteitä - itse hain HSE/Oulun YO/Vaasa, ja niiden pisterajat olivat kirjeessä mukana.

• jenni_
        simo kirjoitti:

Ei ollut Tampereen pisteitä - itse hain HSE/Oulun YO/Vaasa, ja niiden pisterajat olivat kirjeessä mukana.

mikä oli vaasan raja koepisteillä ja yhteispisteillä?

• simo
        jenni_ kirjoitti:

mikä oli vaasan raja koepisteillä ja yhteispisteillä?

Eli Vaasaan pisterajat 16/38,5. Valintakokeessa jätetty arvostelematta kysymys 37 siinä olleen virheen takia, muuten oikeat vastaukset pysyneet samana.

• jenni_
        simo kirjoitti:

Eli Vaasaan pisterajat 16/38,5. Valintakokeessa jätetty arvostelematta kysymys 37 siinä olleen virheen takia, muuten oikeat vastaukset pysyneet samana.

jep,kiitos...jos ei tampereelle niin sit vaasaan reilusti sisään :)

• nämä

pisteet pelkät koepisteet (siis 27) vai ovatko ensisijaisuuspisteet tässä mukana?

• simo
        nämä kirjoitti:

pisteet pelkät koepisteet (siis 27) vai ovatko ensisijaisuuspisteet tässä mukana?

Päästäkseen sisään tarvitsee 27 pistettä - ensisijaisuuspisteet siis ovat tuossa luvussa (käsittääkseni) mukana.

• asfdasfa
        simo kirjoitti:

Päästäkseen sisään tarvitsee 27 pistettä - ensisijaisuuspisteet siis ovat tuossa luvussa (käsittääkseni) mukana.

Pöh eikä ole.

• simo
        asfdasfa kirjoitti:

Pöh eikä ole.

Kirjeessä lukee: "Alin pistemäärä, jolla hakemiisi hakukohteisiin on voinut tulla hyväksytyksi ja hyväksyttyjen lukumäärä". Ja sitten lista korpisteiden ja yhteispisteiden mukaan.

Ja lapun yläreunassa kerrotaan, kuinka paljon pisteitä on yhteishaussa saanut eri hakukohteisiin. Näissä pisteissä ON ensisijaisuuspisteet mukana.

• yYy
        simo kirjoitti:

onko kaikille annettu piste teht.37 vai jätetty antamatta?

• simo
        yYy kirjoitti:

onko kaikille annettu piste teht.37 vai jätetty antamatta?

Ei pistettä tehtävästä 37.

• tulokset putos tänään

postilatikoihin. Ainakin mun kaveril oli tullut tieto, että pääsi.

• Nimetön

mulle tuli kans kirje et olin päässy Joensuuhun. huikeeta.

• kekru

mä en o ainaska saanu turun tuloksia!!

• Nikke86

Mikäli kirjeen saaneilla on papereissaan tietoa Tampereen rajoista niin pistäkää ihmeessä myös tänne.

• masssssa

lappeenranta 17

• ??????
        masssssa kirjoitti:

lappeenranta 17

Kerrotko vielä yhteispistein pääsyn rajan?
        Kun itselläni meni koe sen verran kehnosti:(
        Kiitos:)

• joke69
        ?????? kirjoitti:

Lappeenrantaan oli 17 ja 39 kuulemma

• kolkytyhdeksän
        ?????? kirjoitti:

muistaakseni 39

• ?????
        kolkytyhdeksän kirjoitti:

muistaakseni 39

Eli toivoa on jos pisteraja on 39, mutta huomennahan se selviää... Arg... kun jännittää niin kauheesti:( Onnea kaikille sisään päässeille!

• umo

Tietääks kukaan Tampereen pisterajoja?

• pliissh

jo!

• ?????

Onkohan kaikkien kaupunkien pisterajat sitten laskeneet hieman? Toivottavasti, niin olisi itselläkin toivoa päästä sisälle! :)

Onkohan kenelläkään tietoa Turun tai Lappeenrannan pisterajoista...?

• Jännittää

Eikö kukaan todellakaan tiedä Turun rajoja? Kertokaa, jos tiedätte.

• Jännittää

Eikö löydy henkilöä, joka olisi hakenut ensisijaisesti muualle kuin Turkuun ja toissijaisesti Turkuun, saanut kirjeen ja tietäisi myös Turun pisteet?

Jos sellainen henkilö löytyy, pyydän, että hän kertoisi Turun molemmat rajat. Pliis!

• Hakija

Aivan!! Pisterajoista Turkuun nyt kaivattaisiin!!

Yhteispisteilla tkuun kuulemma 49,5. Mut ite haluisin tietaa pelkkien paasykokeiden rajat!!

• on...

koepisteet 24 ja yhteispisteet 49,5.

• Nikke86
        on... kirjoitti:

koepisteet 24 ja yhteispisteet 49,5.

Jos nyt vielä ne Tampereen rajat löytyisi jonkun tiedosta niin sitten taitaisi kaikki olla tiedossa? =)

• ...

Mistä se nimilista löytyykään?

• sasd

• dncr
      • minä vaan

Olipa paljon väkeä. Kuinka paljon tuonne oikein haki kun noinkin paljon pääsi sisään? Onnea vaan kaikille valituille ja niille joille ei nyt tärpännyt: Ensi vuonna uudelleen, tänä vuonna vaikka avoimen yliopiston opintoja tms. Niitähän voi sitten myöhemmin hyväksiluetuttaa.

• ---
        minä vaan kirjoitti:

Olipa paljon väkeä. Kuinka paljon tuonne oikein haki kun noinkin paljon pääsi sisään? Onnea vaan kaikille valituille ja niille joille ei nyt tärpännyt: Ensi vuonna uudelleen, tänä vuonna vaikka avoimen yliopiston opintoja tms. Niitähän voi sitten myöhemmin hyväksiluetuttaa.

Yli 2000 ensisijaista hakijaa HSE:hen, ja lisäksi SAT1:sen ym. ja avoimen yliopiston kautta.

• En uskalla uskoa
        --- kirjoitti:

Yli 2000 ensisijaista hakijaa HSE:hen, ja lisäksi SAT1:sen ym. ja avoimen yliopiston kautta.

Onhan toi ihan aito sivu ja miten se löytyi, kun mun nimi on nyt sielä ja onnen kyyneleet valuu silmille!

• tuloksia...

www.hse.fi/FI/news/education/student_admission_2006.htm

Täältä löytyy tulokset!

• Sisään päässyt

Uskon kyllä sivun olevan luotettava, mutta ihan mielenkiinnosta: miten tuollainen osoite löytyi, kun selaamalla ei tunnu millään löytyvän?

• dncr
        Sisään päässyt kirjoitti:

Uskon kyllä sivun olevan luotettava, mutta ihan mielenkiinnosta: miten tuollainen osoite löytyi, kun selaamalla ei tunnu millään löytyvän?

Joo, ihmettelin sitä kanssa. Kuulin, että sitä joku kylteri levitteli, et voi olla et on ollut sisäpiirin tietoa, joka on päässyt levikkiin :) mut en tiedä, kyllähän sen aito on oltava, vaikkakin vaikea uskoa, ennenkuin se kirjekuori tipahtaa postista :P

• Sisään päässyt
        dncr kirjoitti:

Joo, ihmettelin sitä kanssa. Kuulin, että sitä joku kylteri levitteli, et voi olla et on ollut sisäpiirin tietoa, joka on päässyt levikkiin :) mut en tiedä, kyllähän sen aito on oltava, vaikkakin vaikea uskoa, ennenkuin se kirjekuori tipahtaa postista :P

Onnittelut vielä dncr:lle ja muille sisäänpäässeille sekä tsemppiä ens vuodelle niille, jotka eivät nyt päässeet. Nähdään reilun kuukauden päästä!

• asfhkjhl
      • joke69

joo sisässä ollaan! laskis, tre. täpärästi mutta kuitenkin

• tampereella
        joke69 kirjoitti:

joo sisässä ollaan! laskis, tre. täpärästi mutta kuitenkin

nähdään!

• Turkuun!
        tampereella kirjoitti:

nähdään!

Mä pääsin Turkuun!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JEEEEEEEEEEE

• Ruhtinas86
        Turkuun! kirjoitti:

Åbolandiassa tavataan!!

• ...
        Turkuun! kirjoitti:

En löydä sitä hemmetin nimilistaa mistään! auttaako joku?

• turkuun
        Ruhtinas86 kirjoitti:

Åbolandiassa tavataan!!

Myös minä pääsin turkuun kansainväliselle linjalle.......:)

Onko jollain tietoa tulevatko mikkelin tulokset nettiin?

• fsdfdssf
        Turkuun! kirjoitti:

Mistäs Turun tulokset näkee?

• Opiskelijapoika
        Turkuun! kirjoitti:

Tosiaan Turussa ollaan. :p Kumpaa sukupuolta muuten olet? :D

• Ruhtinas86
        Opiskelijapoika kirjoitti:

Tosiaan Turussa ollaan. :p Kumpaa sukupuolta muuten olet? :D

äijä olen, Turku eka ja ainoa vaihtoehto, kyllä vierähti kivi sydämeltä noitten tulosten ansiosta :)

• Ruhtinas86
        Ruhtinas86 kirjoitti:

äijä olen, Turku eka ja ainoa vaihtoehto, kyllä vierähti kivi sydämeltä noitten tulosten ansiosta :)

Harmi vaan että kauniimpaa sukupuolta on tänä vuonna tulossa hieman vähemmistö opiskelemaan :( ... Mites nyt näin? Eikö kauppakorkeaan ole yleensä ollut enemmistö naisia?

• dsaklgjkasjgä
        Ruhtinas86 kirjoitti:

Harmi vaan että kauniimpaa sukupuolta on tänä vuonna tulossa hieman vähemmistö opiskelemaan :( ... Mites nyt näin? Eikö kauppakorkeaan ole yleensä ollut enemmistö naisia?

Viime vuonna naikkosia pääsi vähän enemmän, joten vastassa on varttuneempaa/kokeneempaa naista. :)

• joke69
        Ruhtinas86 kirjoitti:

samaa oon minäkin tässä harmitellut. ne mimmit kun oli pääsyy miksi ylipäätään koko laitokseen hain. no toivottavasti taso on kuitenkin edellisvuosien tasolla tai jopa korkeampi :)

• asdfasdfasdf
        joke69 kirjoitti:

samaa oon minäkin tässä harmitellut. ne mimmit kun oli pääsyy miksi ylipäätään koko laitokseen hain. no toivottavasti taso on kuitenkin edellisvuosien tasolla tai jopa korkeampi :)

siitä varttuneemmasta sitten tiedä.. suurinosa miehistä on kuitenkin vanhempia päästessään sisälle.. (laiskempia lukijoita ja usein inttikin jo käyty ennen pääsyä) kun taas naisista moni pääsee suoraan lukiosta tai seuraavana vuonna jo.. että eiköhän moni niistä viime vuonna päässeistä naisista ole jopa nuorempia tai saman ikäisiä kun valtaosa tänä vuonna päässeistä miehistä..

• kajgsdjfakjäkf
        asdfasdfasdf kirjoitti:

siitä varttuneemmasta sitten tiedä.. suurinosa miehistä on kuitenkin vanhempia päästessään sisälle.. (laiskempia lukijoita ja usein inttikin jo käyty ennen pääsyä) kun taas naisista moni pääsee suoraan lukiosta tai seuraavana vuonna jo.. että eiköhän moni niistä viime vuonna päässeistä naisista ole jopa nuorempia tai saman ikäisiä kun valtaosa tänä vuonna päässeistä miehistä..

Totta turiset naisten i'istä (no jopas on sana) haha :) Mutta kyllä näitä laiskoja naisiakin on. Hain vasta 25v. ja ottivat hullut vielä sisään. :)

• ...

mistä löytyy vaasan kauppiksen lista?

• Lilia84

minäkin pääsin laskentatoimea lukemaan. Pettymys oli, kun Helsinki oli tavoite, mutta ehkä treelläkin viihtyy. En vain tunne ainuttakaan joka sinne lähtee. Mutta syksyllä nähdään Tampereella, onnea sisäänpäässeille !

• asjgakhähdskl

Ei tänne Tampereelle kuole vaikka täälä opiskelemaan joutuu/pääsee. Vaihtelu tekee ainakin meikäläiselle hyvää. Ja Tampereen järjettömän suuri plussa on vapaa sivuaineoikeus. Siitä kannattaa repiä kaikki irti.

• Ruhtinas86
        asjgakhähdskl kirjoitti:

Ei tänne Tampereelle kuole vaikka täälä opiskelemaan joutuu/pääsee. Vaihtelu tekee ainakin meikäläiselle hyvää. Ja Tampereen järjettömän suuri plussa on vapaa sivuaineoikeus. Siitä kannattaa repiä kaikki irti.

Se on vaan mielenkiintoista miten Helsinkiläiset valittaa "joutuvansa" Tampereelle tai Turkuun. En siis nyt halua Hesaa mitenkään parjata - hieno kaupunki parhaat oppilaitokset ym. ei siinä mitään, mutta tämä ero suhtautumisessa muiden paikkojen opiskelupaikkoihin tuntuu niin oudolta.
        Lähes takahikiällä, josta itse olen kotoisin jo Tampere ja Turku on jotain kovaa, suurta ja fantsua ja niihin päästään, Hesa on taas jo joku taivas johon pääsee vain jumalallisilla älynlahjoilla :D... Jos kasvaa ympäristössä jossa suurin osa ihmisistä tyytyy hikiän amk:hon tai peräprovinssin YO:hon kaikki isot kaupungit näyttävät huomattavasti arvostettavammalta kuin stadin säihkeestä katsottuna :). Se on se ilmiö kun elämä ei voi olla kuin noususuhdanteista, paikkakunta ei ainakaan voi koskaan mennä alas päin...

• 3ger
        Ruhtinas86 kirjoitti:

Se on vaan mielenkiintoista miten Helsinkiläiset valittaa "joutuvansa" Tampereelle tai Turkuun. En siis nyt halua Hesaa mitenkään parjata - hieno kaupunki parhaat oppilaitokset ym. ei siinä mitään, mutta tämä ero suhtautumisessa muiden paikkojen opiskelupaikkoihin tuntuu niin oudolta.
        Lähes takahikiällä, josta itse olen kotoisin jo Tampere ja Turku on jotain kovaa, suurta ja fantsua ja niihin päästään, Hesa on taas jo joku taivas johon pääsee vain jumalallisilla älynlahjoilla :D... Jos kasvaa ympäristössä jossa suurin osa ihmisistä tyytyy hikiän amk:hon tai peräprovinssin YO:hon kaikki isot kaupungit näyttävät huomattavasti arvostettavammalta kuin stadin säihkeestä katsottuna :). Se on se ilmiö kun elämä ei voi olla kuin noususuhdanteista, paikkakunta ei ainakaan voi koskaan mennä alas päin...

näinhän se on. toisaalta joutumisessa on kysymys siitä, että "joutuu" pois sieltä, missä on asunut mahdollisesti koko elämänsä, tai ainakin sillä hetkellä asuu on ystävät.

Toisaalta esim. Turku ja Tampere ovat kuitenkin aidosti pienempiä kaupunkeja kuin Helsinki. Ei että Helsinki olisi mikään suuri kaupunki, mutta Helsinki on kuitenkin etenkin viime vuosina ylittänyt tietyn kynnyksen, jonka huomaa esim. kaupoissa. Ei ole vain pikkupaikkakuntien pienkauppoja, mutta ei myöskään tarvitse tyytyä siihen, että on vain isoja kauppoja (stokkat, sokokset yms yms.) vaan on lisäksi ("paljon") pieniä erikois (esim. muotivaatteitten omia liikkeitä).

• Lilia_
        asjgakhähdskl kirjoitti:

Ei siinä Tampereella mitään vikaa varsinaisesti olekaan, en vain ole onnellinen tästä uutisesta, unelma oli Helsingissä ja elämä täällä, ei ole ihan niin yksinkertaisen ihanaa vaihtaa maisemaa, varsinkaan kun ko. paikkakunta on täysin vieras. Eikä asiaa auta se että kaikki tuttuni jotka sinne ovat menneet ovat tulleet pika pikaa takaisin. Toivottavasti viihdyn siellä, elämäni ahdistavin päivä :/ Ja kun kaikki vieressä hehkuttavat onnellisina sisäänpääsyään Helsinkiin, niin siinä se noppa vasta katoaakin :(

• huhhhuhhuijaa
        3ger kirjoitti:

näinhän se on. toisaalta joutumisessa on kysymys siitä, että "joutuu" pois sieltä, missä on asunut mahdollisesti koko elämänsä, tai ainakin sillä hetkellä asuu on ystävät.

Toisaalta esim. Turku ja Tampere ovat kuitenkin aidosti pienempiä kaupunkeja kuin Helsinki. Ei että Helsinki olisi mikään suuri kaupunki, mutta Helsinki on kuitenkin etenkin viime vuosina ylittänyt tietyn kynnyksen, jonka huomaa esim. kaupoissa. Ei ole vain pikkupaikkakuntien pienkauppoja, mutta ei myöskään tarvitse tyytyä siihen, että on vain isoja kauppoja (stokkat, sokokset yms yms.) vaan on lisäksi ("paljon") pieniä erikois (esim. muotivaatteitten omia liikkeitä).

Ole tyytyväinen, että edes sait opiskelupaikan. Moni jäi ilman.

• 24320202
        Lilia_ kirjoitti:

Ei siinä Tampereella mitään vikaa varsinaisesti olekaan, en vain ole onnellinen tästä uutisesta, unelma oli Helsingissä ja elämä täällä, ei ole ihan niin yksinkertaisen ihanaa vaihtaa maisemaa, varsinkaan kun ko. paikkakunta on täysin vieras. Eikä asiaa auta se että kaikki tuttuni jotka sinne ovat menneet ovat tulleet pika pikaa takaisin. Toivottavasti viihdyn siellä, elämäni ahdistavin päivä :/ Ja kun kaikki vieressä hehkuttavat onnellisina sisäänpääsyään Helsinkiin, niin siinä se noppa vasta katoaakin :(

Aina voit seuraavana keväänä hakea HSE:lle pääsykokeella. Tarvitseeko elämäänsä pilata opiskelemalla hampaat irveessä 5v Tampereella jos vaihtoehto olisi 1v Tampereella ja 4v (tai 5v jos opintoja ei hyväksilueta) Helsingissä?

• Lilia
        24320202 kirjoitti:

Aina voit seuraavana keväänä hakea HSE:lle pääsykokeella. Tarvitseeko elämäänsä pilata opiskelemalla hampaat irveessä 5v Tampereella jos vaihtoehto olisi 1v Tampereella ja 4v (tai 5v jos opintoja ei hyväksilueta) Helsingissä?

Kyllä tekisin noin, mutta hain jo toista kertaa. Viime vuonna jäin 0.5, tänä vuonna täsmälleen sama tilanne, epätodellista. Viime syksyn luinkin avoimessa ja sain erinomaisen jokaisesta kurssista, nyt joudun kaiken lisäksi lukemaan nämä 6 kurssia Tampereella uudestaan, mikäli ei hyvitetä.
        Nyt ei enää ole järkeä hakea uudestaan. Eipä taida HSE aueta vaikka hakisin 10 kertaa, kyllä tuntuu pahalta, ei auta kuin suunnata sinne Tampereelle kärsimään tuomio :(

• :((
        Lilia kirjoitti:

Kyllä tekisin noin, mutta hain jo toista kertaa. Viime vuonna jäin 0.5, tänä vuonna täsmälleen sama tilanne, epätodellista. Viime syksyn luinkin avoimessa ja sain erinomaisen jokaisesta kurssista, nyt joudun kaiken lisäksi lukemaan nämä 6 kurssia Tampereella uudestaan, mikäli ei hyvitetä.
        Nyt ei enää ole järkeä hakea uudestaan. Eipä taida HSE aueta vaikka hakisin 10 kertaa, kyllä tuntuu pahalta, ei auta kuin suunnata sinne Tampereelle kärsimään tuomio :(

kokeesta olisit tarvinnut vain 24 pistettä jos olet viimevuoden abi. 6 kiitettävää kurssia avoimessa suorittaneena luulisi että olisit päässyt heittämällä sisään. helpot kahdeksan pistettä irtosivat tällä kertaa ainakin johtamisesta, laskiksesta ja markkinoinnista.

• Lilia
        :(( kirjoitti:

kokeesta olisit tarvinnut vain 24 pistettä jos olet viimevuoden abi. 6 kiitettävää kurssia avoimessa suorittaneena luulisi että olisit päässyt heittämällä sisään. helpot kahdeksan pistettä irtosivat tällä kertaa ainakin johtamisesta, laskiksesta ja markkinoinnista.

se olisi pitänyt mennäkin heittämällä, markkinointi, hallinto ja kansantalous täydet, floppasin matematiikan ja laskentatoimen. Valmennuskurssillakin olin koko kevään kolmen kärjessä, tuntuu niin, niin pahalta. Ehkä tästä vielä joskus selviää :(

• Asenne vaihtoon, kiitos.
        Lilia kirjoitti:

Anteeksi nyt vaan, mutta minusta on hieman huvittavaa/ärsyttävää
        lukea tällaista valitusta.

Moni jäi kokonaan ilman opiskelupaikkaa, joten eikö siitä
        Tampereenkin paikasta voisi olla iloinen?

Suuri määrä opiskelijoista muuttaa joka vuosi eri paikkakunnalle
        opintojen perässä. Heilläkin on elämä ja muistot siellä vanhassa
        paikassa, mutta rohkeasti silti muuttavat. Miksi Helsinkiläinen
        ei muka pystyisi samaan?

Jos jo ennen muuttoa ajattelee että kyseessä on surkea paikka
        eikä muualla ole mitään, niin varmasti tuntuu kurjalta.
        Omasta asenteesta tuo on kiinni. Avoimin mielin vain
        muuttamaan.

Sitä elämää on ihan oikeasti muuallakin kuin siellä armaassa
        Helsingissä ja tekee ihan hyvää nähdä muutakin Suomea
        ja tutustua uusiin ihmisiin. En ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä,
        jotka haluavat jumittaa koko elämänsä samalla paikkakunnalla,
        oli se paikka sitten Helsinki tai jokin tuppukylä.

Ei siis muuta kuin asennetta vaihtamaan ja rohkeasti
        muuttamaan. Niin tekevät tuhannet muutkin uudet opiskelijat.

• MIKÄ VIRHE

OLI TARKALLEEN TEHTÄVÄSSÄ 37 JOKA JÄTETTIIN ARVOSTELEMATTA?? KIITOS VASTAUKSESTA

• olisi ollut?

Mitäs ajattelit tehdä sillä tiedolla?

• jtksdjlfsa

Muistaako kukaan, mitä kokeen ohjeessa sanottiin vastaamisesta? Käskettiinkö jättää tyhjäksi jos ei ole oikeaa vaihtoehto ollenkaan vai oliko se niin, että pitää valita "oikea tai lähinnä oikea vaihtoehto"?

• kukaan...

Miksi Kauppakorkean aloituspaikoista on noin 20% ruotsinkielisille vaikka ruotsinkielisiä on Suomessa vain 5% kansasta?

Ettei nyt olisi vain käynyt niin että suomenkieliset ovat hiukan sanoisinko heikommassa asemassa ruotsinkielisiin nähden.

• happyhappy

Turkuun mentiin :)

• kk

Pääsitkö varasijalta Turkuun?

• happyhappy
        kk kirjoitti:

Pääsitkö varasijalta Turkuun?

Noup. Ihan "suoraan" :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      118
      1157
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    4. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      74
      674
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      655
    6. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      88
      653
    7. Ei enää kauaa rakkaani

Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Oletko miettinyt sitä

Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      532
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      102
      473
    Aihe