Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Hely Ilusalong - Tallinna

Hirveä kokemus!

Olipa kauhea kokemus viime viikonloppuna!

Olin varannut ajan kasvonpuhdistukseen Hely Ilusalongista Tallinnasta, siitä vanhankaupungin kupeesta. Minut otti vastaan keski-ikäinen nainen, joka viittilöi asettumaan kosmetologin hoitopöydälle. Entuudestaan kyseisellä lavitsalla oli edellisen asiakkaan hiuksia, eikä pyyhkeitäkään ollut ihan äskettäin vaihdettu. Sanaakaan sanomatta kosmetologi työskenteli ensimmäiset puoli tuntia. Otteet olivat todella karkeita ja töykeitä ja tuntui, että hänen tarkoituksensa oli lähinnä raapia ihoni irti. Välillä yskivä kosmetologi kävi hakemassa pastilleja taas sanaakaan sanomatta.

Palattuaan hän sitten kysyi, pesenkö ihoni saippualla. Sanoin, että en, vaan apteekista ostamillani Vichy-sarjan Normaderm-puhdistustuotteilla, jotka ovat hyväksi sekaiholleni, sillä ne eivät kuivata liikaa eikä ihosta tule kiristävää ja hilseilevää. Tähän kosmetologi tokaisi töykeästi, ettei apteekista pidä ostaa ihonhoitotuotteita. Edelleen hän tivasi saippuan käytöstä ja nyt jouduin jo toteamaan, etten oikein ymmärrä, mitä hän tarkoittaa. Tästä tämä asiakaspalvelun ammattilainen suuttui ja alkoi huutamaan, että miksi en ymmärrä!!! Sanoin, etten ymmärrä viron kieltä. Tässä vaiheessa olin jo aivan pöyristynyt kosmetologin käytöksestä, eikä itkukaan ollut kaukana. Huuto vaan jatkui. Hän kehotti pesemään ihoa saippualla. Yritin selittää, että olen nuorempana pilannut ihoni käyttämällä liian voimakkaita puhdistusaineita, jotka ovat vain lisänneet ihoni rasvoittumista. Tästä valtavasta liikarasvoittumisesta pääsin eroon vasta vaihdettuani miedompiin puhdistusaineisiin. Tähän rouva huusi, että hän on työskennellyt sentään 32 v. kosmetologina, joten hän kyllä tietää, millä minun tulisi ihoni pestä. Ihmettelin mielessäni, ettei hän ollut 30:n vuoden aikana koskaan ennen tavannut rasvoittuvaa, mutta siitä huolimatta pintakuivaa ihoa. Ainakin Suomessa kosmetologit ovat tällaisesta ihotyypistä tietoisia. Viimeiset puoli tuntia kosmetologi jutteli lattiaa moppaavan henkilön kanssa ilmeisesti jonkun konservatorio-opinnoista. Koko keskustelun ajan hän päivitteli asioita ja takoi hoitopöydän päätyä niin, että pääni tärähteli jatkuvasti.

Ihonpuhdistukseen mennessäni minulla ei ollut ainuttakaan finniä, ja tämän raastavan raavinnan jälkeen niitä on noussut niin otsalle kuin poskiinkin. Iho kiiltää ja rasvaa pukkaa eli käsittely oli selvästikin aivan liian raju ja ärsytti ihoani.

Ja minä kun luulin meneväni rentouttavaan kasvohoitoon. Sellaiseen, mihin olen Suomessa tottunut...Odotukseni olivat aivan liian korkealla, sillä mistään asiakaspalvelusta ei ollut tässä kokemuksessa puhettakaan. Olikohan hänellä jotain suomalaisia vastaan vai mistä oikein oli kyse. Koko lomamatka sai nyt todella ikävän sävyn kun odotettu hetki muuttui pahaksi mieleksi.

N29

7

2480

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • inviecm

      Voi, voi, taas oli jonkun suomalaisen hienoperseen Tallinnan reissu pilalla. Ookko huomannu, että halvalla ei saa hyvää. Olisit säästänyt matkarahat ihonhoitoon Suomessa, niin ei tarvisi täällä itkeä...

    • amanda55

      Itse myös petyin kyseisen salongin toimintaan pari vuotta sitten: olimme varanneet sähköpostitse hyvissä ajoin kahdelle hengelle jalkahoidot ja salongista ilmoitettiin että voimme tulla samaan aikaan molemmat. Kuinka ollakaan, kumpaisenkaan aikaa ei löytynyt emmekä päässeet hoitoihin kun paikan päälle sovittuna aikana tulimme. Taitaa olla Helyn salongissa vähän hommat hakusessaan... Ja sanotaan meitä nyt sitten suomalaisiksi hienoperseiksi tai miksi vain, mutta missään nimessä näissäkään kahdessa tapauksessa ei ole kyse asiakaspalvelusta. Ja sitähän kuluttaja rahallaan (isolla tai pienellä summalla) ostaa, oli maa tai kansalaisuus sitten mikä vaan. Eiköstä vaan? Onneksi Tallinnassakin kauneushoitoloita riittää, joten älä lannistu! Koita jotain muuta paikkaa! :)

      • ........

        jos haluat tallinnassa hyvää palvelua, älä puhu suomea. kommunikoi vaikka englanniksi.
        En ihmettele yhtään että he kohtelevat suomalaisia töykeästi ja nauravat perään.


    • Toisenlainen kokemus

      Minulla on Helystä ihan toisenlainen kokemus. Kävin viime lauantaina ja koskaan en ole saanut yhtä hyvää ja perusteellista kasvohoitoa, vaikka olen käynyt sekä Suomessa että Tallinnassa. Saattaa olla sama ihminen kyseessä, mutta sain mukavaa ja ystävällistä kohtelua, ei siis mitään valittamista. Tykkäsin!

    • tyytyväinen taas

      Suosittelen Ilusalong Hurmus

    • Hely nimenäni

      Hei, minä olen käynyt samassa firmassa Gerli nimisellä kosmetologilla, nuorella naisella, Olen saanut erinomaista hoitoa ja palvelua. Hoitolan valitsin ihan sen nimen vuoksi sattumalta,

      • Tyytyväinen

        Samoin, minulla on vain pelkkää hyvää sanottavaa Hely salongista. En nyt muista, olenko köynyt jo vuonna 2006, mutta iyllä mielewtäni ainakin viisi vuotta ja ollut aina tyytyväinen. Gerli ja jotkut muut ovat minua hoitaneet. Voin omasta puolestani suositella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2434
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2143
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1788
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1581
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1556
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1515
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1478
    8. 54
      1340
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe