Miten saman päivän aikana voikin osua poliisin juttusille kaksi oikein SELI-SELI-kansalaista.
Ensimmäinen autoilija ei ollut maksanut käyttöveroa kulkupelistään ollenkaan. Selityksenä oli, että hän on juuri menossa sitä maksamaan pankkiin. No, ajellaan perässä ja mennään pankkiin. Eihän tällä SELI-SELI-insinöörillä ollut edes sitä maksulappua mukanaan, joten jäi maksamatta, ja joutui toteamaan legendaarisen lauseen:" Otatko itse nuo kilvet irti, vai otammeko me ?" Ja sen jälkeen saat mukaasi maksulapun tästä rikkomuksesta.
Toinen voittaja tuli ja selitti, että on juuri menossa katsastamaan autoaan, koska leima oli jo puolitoista vuotta vanha ja katsastusaikakin oli mennyt umpeen jo neljä kuukautta sitten.
Soitto konttorille ja kysytään mihin aikaan se katsastus olisi. Ei ollutkaan katsastusta, kumma juttu.
No legendaarinen lause taas ilmoille, ja saihan tämäkin SELI-SELI-tyyppi maksulapun matkaansa. Auto muuten ajokiellossa, joten se jäi siihen. Hinausautolla hakemaan sitten.
Onnea matkaan !
Seli-seli kansalaisia
26
1404
Vastaukset
- palikka
Et kai sä tosissas usko että sitä autoa siitä olisi hinausautolla haettu?
- uneksija...
Ei meilläpäin ainakaan tarvitse katsastukseen mitään aikaa tilata.
- ei ei ja ei
Jos auton katsastusajankohta on ylittynyt, saa sillä ajaa korkeintaan säilytyspaikasta katsastusasemalle. Tällöin tulee katsastusasemalle tehdä asiasta ennakkoilmoitus (puhelinsoitto riittää), että milloin olet tulossa. Jos poliisi pysäyttää matkalla, soitto katsastukseen riittää selvittämään asian ja saat jatkaa ajoa sinne. Taisi olla liian vaikea ymmärtää?
- Poliisilla ei muuten
Onnistu ne tarkistukset ...
- Tavan konstu
Taas joku inisijä joka luulee tietävänsä poliisityön paremmin kuin poliisit itse.
Poliisin autojen tietokannassa on merkintä jos veroa ei ole maksettu, ja edellinen katsastusaikakin sieltä löytyy.
Mikä sinulle oli epäselvää ?
Sekö, että auto oli ajokiellossa, silloin autolla ei ajeta metriäkään TLL:n alaisessa paikassa. Hinausauto tms. hakee sen kilvettömän romun pois. - Ei nuo poliisin osaamiset
Tavan konstu kirjoitti:
Taas joku inisijä joka luulee tietävänsä poliisityön paremmin kuin poliisit itse.
Poliisin autojen tietokannassa on merkintä jos veroa ei ole maksettu, ja edellinen katsastusaikakin sieltä löytyy.
Mikä sinulle oli epäselvää ?
Sekö, että auto oli ajokiellossa, silloin autolla ei ajeta metriäkään TLL:n alaisessa paikassa. Hinausauto tms. hakee sen kilvettömän romun pois.Ole huippu tasoa noissa hommissa..
Kyllä tietää vaan ei luulen eihän minulla olisi muuten mitään sanomista...
Onko epäselvää missä tilanteessa ajetaan ajokiellossa olevalla autolla ?
Tavan konstulla taas pasmat sekaisin kun ei kaikkea satu poliisin ammatista ja sen tuomista velvollisuuksista kaikea tiedä vaan mutuillaan kuten poliisi usein tekee..
- pikkuinentyttö5858
Kuule mun täytyy sanoa seli-seli typerys-olet,
väärällä alalla, sullehan maksetaan työstä mitä
teet, ellei mielytä, ei tämä ole oikea paikka
valittaa, vaan tosiaan
hanki itsellesi elämä! SELI SELI SELI - ne irrottaa poliisi !
Aina ! Kuvan tonttu, näin on!
- sillä aina
kun on mahdollisuus, pyydän auton omistajaa/kuljettajaa irroittamaan ne. Eipähän tartte selitellä miksi kilvet on revitty irti ruuveineen päivineen eikä tartte odotella perusteettomia korvausvaatimuksia.
- minä vaan
Kysyisin Tavan konstulta, että eikö mielestäsi ole halventavaa käyttää kansalaisista nimityksiä "Seli-Seli insinööri" ja "inisijä". Ymmärrän, että työsi on joskus ikävää ja "asiakkaat" hankalia sekä laista piittaamattomia. Oikeuttaako tämä kuitenkaan haukkumaan heitä julkisesti?
Itse olen asiakaspalvelutyössä, enkä voisi edes harkita julkisesti käyttäväni asiakkaistani vastaavia haukkumasanoja. Ja usko pois, kyllä tälläkin alalla riittää hankalia asiakkaita. Edellisssä hommassa niitä riitti vielä enemmän.- Tavan konstu
95% poliisin asiakkaista on aivan mukavia tavallisia kansalaisia joita on mukava palvella. Tämä 5% on niitä Seli seli seli seli-kansalaisia jotka LUULEVAT tietävänsä poliisin työn paremmin kuin poliisin työhön koulutuksen saaneet konstaapelit.
Täällä poliisit lyödään kaikki samaan nippuun jos jostain on valittamista, tehkäämme myös sama sitten kansalaisille.
Onko se sitten hyvä ?
Mistä kuvittelet, että olisin yleensä poliisi ? ? ? - minä vaan
Tavan konstu kirjoitti:
95% poliisin asiakkaista on aivan mukavia tavallisia kansalaisia joita on mukava palvella. Tämä 5% on niitä Seli seli seli seli-kansalaisia jotka LUULEVAT tietävänsä poliisin työn paremmin kuin poliisin työhön koulutuksen saaneet konstaapelit.
Täällä poliisit lyödään kaikki samaan nippuun jos jostain on valittamista, tehkäämme myös sama sitten kansalaisille.
Onko se sitten hyvä ?
Mistä kuvittelet, että olisin yleensä poliisi ? ? ?Jos olet kirjoittanut ketjun ensimmäisen viestin totuudenmukaisesti, osoittaa se mielestäni aika selvästi olevasi alalla.
Asenteesi vaikuttaa toisinaan tosin melko kiihkeältä. Tosin onhan siellä poliisissakin kaiken näköisiä ja kokoisia ihmisiä.
Mielestäni on hyväksyttävä, että osa kansalaisista on näitä "seli-seli-kansalaisia". Tosiasia on, että hekin osallistuvat poliisin palkanmaksuun.
Toisaalta ymmärrän kyllä, että pottuilevia asiakkaita ei tee mieli palvella kovin laadukkaasti. Omassa työssäni on myös ihmisiä, jotka käyttäytyvät huonosti liikenteessä (Olen kuljetusalalla). Näille ihmisille en yleensä ymmärrystä suo, mutta en toisaalta huutele täällä julkisesti heidän töppäyksistään ja hauku heitä. - Beagle Boy
Poliisitkin kyllä tietävät, että jokaisella palvelusektorilla riittää niitä hankalia asiakkaita.
Poliisin hakalat asiakkaat ovat kuitekin jotain vallan muuta, kuin vaikka kaupan hankalat asiakkaat.
Töihin lähtiessään perheellinen poliisi ei esimerkiksi voi kertoa lapsilleen, että isä/äiti pukeutuu joka työvuoron alussa luotiliiveihin, jotta häntä ei niin helposti saisi tapetuksi.
Tietysti tapetuksi tulemisen vaara vaanii monessa muussakin palveluammatissa, mutta poliisin työssä se on jokapäiväistä.
Pysähtyneisyden aikana Suomen poliisi oli tuppisuu, eikä uskaltanut vastata perusteettomiin syytöksiin/ininöihin, mutta nyt ajat ovat muuttuneet.
Sananvapaus koskee myös poliisia. - minä vaan
Beagle Boy kirjoitti:
Poliisitkin kyllä tietävät, että jokaisella palvelusektorilla riittää niitä hankalia asiakkaita.
Poliisin hakalat asiakkaat ovat kuitekin jotain vallan muuta, kuin vaikka kaupan hankalat asiakkaat.
Töihin lähtiessään perheellinen poliisi ei esimerkiksi voi kertoa lapsilleen, että isä/äiti pukeutuu joka työvuoron alussa luotiliiveihin, jotta häntä ei niin helposti saisi tapetuksi.
Tietysti tapetuksi tulemisen vaara vaanii monessa muussakin palveluammatissa, mutta poliisin työssä se on jokapäiväistä.
Pysähtyneisyden aikana Suomen poliisi oli tuppisuu, eikä uskaltanut vastata perusteettomiin syytöksiin/ininöihin, mutta nyt ajat ovat muuttuneet.
Sananvapaus koskee myös poliisia.En kiellä, etteikö poliisin työ olisi vaarallista. Myönnän myös, että Suomessa vallitsee sananvapaus. Käsittääkseni sanavapaus koskeekin oikeutta ilmaista mielipiteitään vapaasti.
Toisaalta, jos poliisi julkisesti nimittelee "asiakkaitaan" haukummalla heitä aiemmin tässä ketjussa mainituilla tavoilla, vaikuttaa se mielikuviin rehellisestä ja hyvästä poliisista. Väkisinkin syntyy mielikuva, varsinkin Tavan Konstun kirjoitelmista, että enemmänkin kuin 5 % kansalaisista olisi näitä "huonoja asiakkaita". Sama pätee joka alalla.
Käsittääkseni poliisi ei muuten pukeudu luotiliiveihin. Ei ainakaan kokopäiväisesti jokaisen työvuoron ajaksi. Sirpaleliiveihin tai viiltosuojattuihin liivehin voi pukeutuakin, mutta tätä varmaan tarkoitikin. - Konsta Aapeli
minä vaan kirjoitti:
En kiellä, etteikö poliisin työ olisi vaarallista. Myönnän myös, että Suomessa vallitsee sananvapaus. Käsittääkseni sanavapaus koskeekin oikeutta ilmaista mielipiteitään vapaasti.
Toisaalta, jos poliisi julkisesti nimittelee "asiakkaitaan" haukummalla heitä aiemmin tässä ketjussa mainituilla tavoilla, vaikuttaa se mielikuviin rehellisestä ja hyvästä poliisista. Väkisinkin syntyy mielikuva, varsinkin Tavan Konstun kirjoitelmista, että enemmänkin kuin 5 % kansalaisista olisi näitä "huonoja asiakkaita". Sama pätee joka alalla.
Käsittääkseni poliisi ei muuten pukeudu luotiliiveihin. Ei ainakaan kokopäiväisesti jokaisen työvuoron ajaksi. Sirpaleliiveihin tai viiltosuojattuihin liivehin voi pukeutuakin, mutta tätä varmaan tarkoitikin.Poliisia ei piireissä päästetä kentälle töihin, työturvallisuus syistä, jos hän ei pukeudu LUOTILIIVEIHIN.
Kukaan/mikään ei korvaa jos ilman liiviä liikuttaessa jotain sattuu.
Oletko taas yksi niistä joka tietää poliisin ammatin paremmin kuin poliisit itse ? - Konsta hyvä!!
Konsta Aapeli kirjoitti:
Poliisia ei piireissä päästetä kentälle töihin, työturvallisuus syistä, jos hän ei pukeudu LUOTILIIVEIHIN.
Oletko taas yksi niistä joka tietää poliisin ammatin paremmin kuin poliisit itse ?Huomasit varmaan kyseessä olevan pientä nippeliknoppia. Itsekään en tosiaankaan käytä töissä "luotiliivejä" vaan "suojaliivejä".
- Urpo Jaaskamo
Konsta hyvä!! kirjoitti:
Huomasit varmaan kyseessä olevan pientä nippeliknoppia. Itsekään en tosiaankaan käytä töissä "luotiliivejä" vaan "suojaliivejä".
Poliisin ammatti on ilmeisesti sellainen josta kaikki tietävät enemmän kuin poliisin koulutuksen saaneet.
Miksi poliisit eivät kerro siltainsinööreille ja Siwan kassoille kuinka heidän työnsä tehdään ?
Siksi, koska poliisi saa kuunnella näitä nerokkaita kansalaisia jokaikisessä työvuorossaan, aina on poliisin vika jos itse mokaa ja joutuu heidän kanssaan negatiivisessa asiassa toimimaan. Ihmeellistä eikö totta ? - Beagle Boy
Urpo Jaaskamo kirjoitti:
Poliisin ammatti on ilmeisesti sellainen josta kaikki tietävät enemmän kuin poliisin koulutuksen saaneet.
Miksi poliisit eivät kerro siltainsinööreille ja Siwan kassoille kuinka heidän työnsä tehdään ?
Siksi, koska poliisi saa kuunnella näitä nerokkaita kansalaisia jokaikisessä työvuorossaan, aina on poliisin vika jos itse mokaa ja joutuu heidän kanssaan negatiivisessa asiassa toimimaan. Ihmeellistä eikö totta ?Jep, eihän linnassakaan istu yhtän syyllistä, jos heiltä asiaa tiedustelet. Tai sitten selitellään, kuten ´manne´ aikoinaan. Kaverit kysyivät häneltä, mistä hän istuu. No, `manne´ vastasi, että istun syyttömänä. Lopulta hän myönsi, että varkaudesta. Kaverit puolestaan olivat tietävinään, että eläimeen sekaantumisesta. No, jos se sitten on hovissa muuttunut, `manne` vastasi.
- minä vaan
Konsta Aapeli kirjoitti:
Poliisia ei piireissä päästetä kentälle töihin, työturvallisuus syistä, jos hän ei pukeudu LUOTILIIVEIHIN.
Oletko taas yksi niistä joka tietää poliisin ammatin paremmin kuin poliisit itse ?...köh köh... Sen enempää enää asiaan puuttumatta muistutan, että luotiliivithän painaa vähintään noin kymmenen kiloa. On tehty keramiikkalevyistä tai peräti komposiitista. Sattuneesta syystä olen tällaisia joskus kanniskellut ylläni ja tiedän kyllä, ettei niillä ihan kahdeksan tuntisia työvuoroja viitsi tehdä.
Mutta tämä asiahan taisi tulla jo selväksi aikaisemmin, joten eipä siitä sen enempää. Jatkamme keskustelua jahka pääsen taas töistä kotiin toivon mukaan asiallisessa hengessä. - Mä vaan
minä vaan kirjoitti:
...köh köh... Sen enempää enää asiaan puuttumatta muistutan, että luotiliivithän painaa vähintään noin kymmenen kiloa. On tehty keramiikkalevyistä tai peräti komposiitista. Sattuneesta syystä olen tällaisia joskus kanniskellut ylläni ja tiedän kyllä, ettei niillä ihan kahdeksan tuntisia työvuoroja viitsi tehdä.
Mutta tämä asiahan taisi tulla jo selväksi aikaisemmin, joten eipä siitä sen enempää. Jatkamme keskustelua jahka pääsen taas töistä kotiin toivon mukaan asiallisessa hengessä.Ensinnäkään, ne luotiliivit, joita taktisiksi liiveiksikin kutsutaan ovat samaa kevlar-kuitua kuin poliisin normaalissa käytössä olevakin liivi. Näissä taktisissa liiveissä on metallilevy tai keraaminen levy, niin edessä kuin takanakin. Siksi toisekseen se levy ei peitä kuin alueen sisäelimien suojana.
Niitä liivejä joita "Minä vaan" on pitänyt päällään, sellaisia ei olekkaan. ellet nyt ihan TePo-ryhmän pomminpurkajan liivejä ole joutunut kantamaan.
Kolmanneksi asiaksi, poliisilla ei ole kovin montaa ryhmää joka tekee 8 tunnin työpäiviä.
Ihan vain selvitykseksi. - minä vaan
Mä vaan kirjoitti:
Ensinnäkään, ne luotiliivit, joita taktisiksi liiveiksikin kutsutaan ovat samaa kevlar-kuitua kuin poliisin normaalissa käytössä olevakin liivi. Näissä taktisissa liiveissä on metallilevy tai keraaminen levy, niin edessä kuin takanakin. Siksi toisekseen se levy ei peitä kuin alueen sisäelimien suojana.
Niitä liivejä joita "Minä vaan" on pitänyt päällään, sellaisia ei olekkaan. ellet nyt ihan TePo-ryhmän pomminpurkajan liivejä ole joutunut kantamaan.
Kolmanneksi asiaksi, poliisilla ei ole kovin montaa ryhmää joka tekee 8 tunnin työpäiviä.
Ihan vain selvitykseksi.Se on kyllä hienoa, kun täällä saa todella asiallisia vastauksia. Tuntuu, että joka toisella kirjoittajalla savuaa jo valmiiksi kun ruutuun aletaan naputella tekstiä.
Luotiliiveistä vielä sen verran, että ymmärtääkseni sana luotiliivi koostuu kahdesta osasta, luodista ja liivistä. Se voidaan myös ymmärtää luodin pysäyttävänä liivinä. Puolustusvoimien käytössä on tällaisia liivejä ainakin keramiikkalevyillä varusteittuina. Liivi koostuu todellakin edessä ja takan olevasta levystä, tämä lisäksi on nivusia suojaava levy.
Luodin iskeytyessä levyyn, se pysähtyy. Toinen vaikutus saattaa olla ja usein onkin levyn rikkoontuminen. Nämä luotiliivit painavat sen verran, että tuskin yksikään poliisi kanniskelee niitä koko työvuoronsa ajan. Myös liikkuminen liiveissä on hieman hankalaa, juoksemisesta puhumattakaan. Pääsee äkkiä rosvot karkuun, kun nämä liivit päällä aletaan spurttailla.
Puolustusvoimilla on myös toinen liivimalli käytössä, jota sanotaan kansanomaisemmin "sirpaleliiviksi" Nämä liivit eivät kykene pysäyttämään luotia, mutta ainakin heikentävät kranaattien sirpalevaikutusta. Liivit estänevät myös kohtuullisesti puukon ym. teräaseiden vaikutusta. Nämä liivit päällä voi juosta melko vaivatta ja niitä pystyy myös käyttämään useita tunteja kerrallaan. Käsittääkseni poliisilla on käytössään tätä tyyppiä vastaavat liivit.
Mielestäni on myös kummallista, että kirjoittaja "Sinä vaan" voi tietää millaisia liivejä minä, eli kirjoittaja "minä vaan" on pitänyt päällään. Osaisitko ystävällisesti selittää, miten voit tietää millaisia liivejä olen pitänyt päälläni?
Mitä taas tulee kahdeksan tunnin työpäivää, oli se oletus. Oletus oli ilmeisesti väärä. Todellisuudessa minulla ei hajuakaan poliisin työvuoroista, kunhan arvelin, että työpäivä olisi noin kahdeksan tuntia. - Tavan konstu
minä vaan kirjoitti:
Se on kyllä hienoa, kun täällä saa todella asiallisia vastauksia. Tuntuu, että joka toisella kirjoittajalla savuaa jo valmiiksi kun ruutuun aletaan naputella tekstiä.
Luotiliiveistä vielä sen verran, että ymmärtääkseni sana luotiliivi koostuu kahdesta osasta, luodista ja liivistä. Se voidaan myös ymmärtää luodin pysäyttävänä liivinä. Puolustusvoimien käytössä on tällaisia liivejä ainakin keramiikkalevyillä varusteittuina. Liivi koostuu todellakin edessä ja takan olevasta levystä, tämä lisäksi on nivusia suojaava levy.
Luodin iskeytyessä levyyn, se pysähtyy. Toinen vaikutus saattaa olla ja usein onkin levyn rikkoontuminen. Nämä luotiliivit painavat sen verran, että tuskin yksikään poliisi kanniskelee niitä koko työvuoronsa ajan. Myös liikkuminen liiveissä on hieman hankalaa, juoksemisesta puhumattakaan. Pääsee äkkiä rosvot karkuun, kun nämä liivit päällä aletaan spurttailla.
Puolustusvoimilla on myös toinen liivimalli käytössä, jota sanotaan kansanomaisemmin "sirpaleliiviksi" Nämä liivit eivät kykene pysäyttämään luotia, mutta ainakin heikentävät kranaattien sirpalevaikutusta. Liivit estänevät myös kohtuullisesti puukon ym. teräaseiden vaikutusta. Nämä liivit päällä voi juosta melko vaivatta ja niitä pystyy myös käyttämään useita tunteja kerrallaan. Käsittääkseni poliisilla on käytössään tätä tyyppiä vastaavat liivit.
Mielestäni on myös kummallista, että kirjoittaja "Sinä vaan" voi tietää millaisia liivejä minä, eli kirjoittaja "minä vaan" on pitänyt päällään. Osaisitko ystävällisesti selittää, miten voit tietää millaisia liivejä olen pitänyt päälläni?
Mitä taas tulee kahdeksan tunnin työpäivää, oli se oletus. Oletus oli ilmeisesti väärä. Todellisuudessa minulla ei hajuakaan poliisin työvuoroista, kunhan arvelin, että työpäivä olisi noin kahdeksan tuntia.Olen itse ampunut .38 cal revolverilla sekä 9mm haulipanoksella poliisin työssä käyttämään liiviin, noin 6-8 metrin etäisyydeltä. Liivit olivat vanhan tuolin selustan päällä. Liivit olivat käytöstä poistettavaksi tarkoitetut ja ampuminen suoritettiin kokeilumielessä ja haluttiin nähdä miten kevlarin pysäytysteho on tallella.
Läpi edes ETUPUOLELTA ei mennyt ei luoti, eikä haulitkaan. Kevlarkuitu sisus pysäytti kaikki ammutut.
Pitäisin tätä luotiliivinä ! - minä vaan
Urpo Jaaskamo kirjoitti:
Siksi, koska poliisi saa kuunnella näitä nerokkaita kansalaisia jokaikisessä työvuorossaan, aina on poliisin vika jos itse mokaa ja joutuu heidän kanssaan negatiivisessa asiassa toimimaan. Ihmeellistä eikö totta ?En ole saanut poliisin koulutusta, enkä väitä tietäväni ko. ammatista enemmän kuin poliisi itse.
Silti minua ihmetyttää, että poliisi voi julkisesti haukkua kansalaisia. Samoin minua ihmetyttää, että kansalaiset voivat julkisesti haukkua poliisia.
Kumpaakin osapuolta edustaa erehtyväiset ihmiset eikä toisen haukkuminen johda mihinkään. Toki ymmärrän, että hankalat tapaukset saavat mielen kuohumaan, mutta mielestäni ei ole poliisin tehtävä julkisesti arvostella ihmisiä. Samoin ymmärrän, että kansalaiset voivat toisinaan kokea poliisin toimet epämiellyttävänä ja joskus jopa epäoikeudenmukaisina. Epäoikeudenmukaisuudet on tietysti selvitettävä, mutta epämiellyttävyydet eivät mielestäni oikeuta poliisin haukkumiseen.
Loppujen lopuksi mielestäni on hyvä, että on Suomessa on poliisi. Yleisesti ottaen voikin sanoa, että Suomessa on hyvä poliisi. Joskin valitettavasti on todettava, että julkisuuden kuvaa heikentävät tällaiset arvostelut poliisin suunnalta kansalaisiin. - minä vaan
Tavan konstu kirjoitti:
Olen itse ampunut .38 cal revolverilla sekä 9mm haulipanoksella poliisin työssä käyttämään liiviin, noin 6-8 metrin etäisyydeltä. Liivit olivat vanhan tuolin selustan päällä. Liivit olivat käytöstä poistettavaksi tarkoitetut ja ampuminen suoritettiin kokeilumielessä ja haluttiin nähdä miten kevlarin pysäytysteho on tallella.
Läpi edes ETUPUOLELTA ei mennyt ei luoti, eikä haulitkaan. Kevlarkuitu sisus pysäytti kaikki ammutut.
Pitäisin tätä luotiliivinä !Kokeilepa ensi kerralla rynnäkkökiväärillä, jos saat sellaisen jostain käyttöösi. Sellaisia liivejä tarkoitin. Uskoisin, että tarkoittamaasi liivin jää reikä 7.62 jäljiltä. Jos liivit kestää rynnäkkökiväärin, niin minä sanoisin niitä luotiliiveiksi.
Hyvä kuitenkin, että teillä on työssänne käytössä tuollaiset liivit, jotka suojaavat useimmilta käsiaseilta. Ilmeisesti liivit ovat myös kohtuuullisen kevyet, joten niiden kanssa jaksaa työskennellä. - orig venkula
Konsta Aapeli kirjoitti:
Oletko taas yksi niistä joka tietää poliisin ammatin paremmin kuin poliisit itse ?"Kukaan/mikään ei korvaa jos ilman liiviä liikuttaessa jotain sattuu."
Ja hoh hoijaa!
Jos konstaapeli joutuu vaikka liikenneonnettomuuteen, niin aivan takuuvarmasti normaalit korvaukset heruu vastapuolen liikennevakuutuksesta tai valtiokonttorilta valtion auton ollessa syyllinen.
Ja kaikki tämä, vaikka konstaapeli olisi ollut virkatehtävissä ilman liivejä.
Tyhmäkö olet?
- Sielläkin niitä on.
................
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?523115Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n542315Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari712215Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa982098Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.
Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä261898Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh681825Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr851570Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http461354Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta1401318Puuma Martina iski nuoren miehen
Martina ja Hajji Muhis oikealta nimeltään Muhammad Abdilrasoon hempeilivät Tallinnassa. Hajji 28 vuotias ja Martina pian1661139