mikä on massateini?

hfhh

minulle sanottiin että olen massateini. eli voisiko joku kertoa että mitä sillä tarkotetaa ja miten massa pukeutuu?? :DD

64

8998

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dilla

      ...massateini ei erotu massasta. On tasan samanlainen kuin kaikki muut,samaa harmaata massaa..

      • -mona

        kun joku asia tulee muotiin ostat saman itsellesi.. Kun kukaan ei käytä sitä et sinäkään.

        Osta 20 raitapaitaa koska raidat on in! Ja ensvuonna onkin yksiväriset ja raitapaidat roskiin ja yksiväriset tilalle.. Siinä meni turhaan satoja euroja mutta mitä välii.. Olen muotitietoinen idiootti joka tuhlaa kaikki rahansa hunpuukiin.

        Massateini = Tylsästi pukeutuva.
        Hanki oma tyyli niin erotut joukosta :>


      • - - --
        -mona kirjoitti:

        kun joku asia tulee muotiin ostat saman itsellesi.. Kun kukaan ei käytä sitä et sinäkään.

        Osta 20 raitapaitaa koska raidat on in! Ja ensvuonna onkin yksiväriset ja raitapaidat roskiin ja yksiväriset tilalle.. Siinä meni turhaan satoja euroja mutta mitä välii.. Olen muotitietoinen idiootti joka tuhlaa kaikki rahansa hunpuukiin.

        Massateini = Tylsästi pukeutuva.
        Hanki oma tyyli niin erotut joukosta :>

        Itse en koe, että massateini olisi jotenkin negatiivinen sana. On se jossakin mielessä,mutta ei missään tapauksessa kokonaan.

        Ja se, että on massateini ei tarkoita etteikö olisi OMAA tyyliä. Kyllä minä ainakin pukeudun massan mukana,koska ostan samoista liikkeistä vaatteita kuin muutkin. Yhdistelen niitä vain erilailla,kirppisvaatteiden jne kanssa.


      • vane^^
        - - -- kirjoitti:

        Itse en koe, että massateini olisi jotenkin negatiivinen sana. On se jossakin mielessä,mutta ei missään tapauksessa kokonaan.

        Ja se, että on massateini ei tarkoita etteikö olisi OMAA tyyliä. Kyllä minä ainakin pukeudun massan mukana,koska ostan samoista liikkeistä vaatteita kuin muutkin. Yhdistelen niitä vain erilailla,kirppisvaatteiden jne kanssa.

        No minusta massateineissä ei ole mitään pahaa, jos esimerkiksi oikeesti tykkää pukeutua niin, että oikeesti tykkää niistä vaatteista eikä osta niitä vaan sen vuoksi että toisillakin on. :)


      • DINOZAUR
        vane^^ kirjoitti:

        No minusta massateineissä ei ole mitään pahaa, jos esimerkiksi oikeesti tykkää pukeutua niin, että oikeesti tykkää niistä vaatteista eikä osta niitä vaan sen vuoksi että toisillakin on. :)

        Tosta tuli mieleen vähän että eikö massateinit justii oo niin että ne ei USKALLA erottua joukosta(?) suurin osa teineistähän on massoja. koska kyllä muakin tuijotetaan aina kadulla, koska pukeudun erillailla ku muut, tuijotuksen kohteeksi joutuminen ahdistaa varmaan muita, mutta mitä turhia kuuntelemaan muita?


      • Muka massateini
        -mona kirjoitti:

        kun joku asia tulee muotiin ostat saman itsellesi.. Kun kukaan ei käytä sitä et sinäkään.

        Osta 20 raitapaitaa koska raidat on in! Ja ensvuonna onkin yksiväriset ja raitapaidat roskiin ja yksiväriset tilalle.. Siinä meni turhaan satoja euroja mutta mitä välii.. Olen muotitietoinen idiootti joka tuhlaa kaikki rahansa hunpuukiin.

        Massateini = Tylsästi pukeutuva.
        Hanki oma tyyli niin erotut joukosta :>

        Mulleki on tultu sanomaan, että olen massateini, mutta en ota sitä loukkauksena, pikemminkin kohteliaisuutena, koska sehän tarkoittaa, että et ole mikään köyhä kirppisdyykkari. Sitä paitsi pidän niistä jutuista lähes aina mikä on muodissa. Yhtenä päivänä taas laitoin päähäni uuden punaisen pipon joka sopi minulle ihan hyvin, ja aika monillahan kuitenkin sellainen on, niin kaikki katsoi minua ja tuijotti, koska halusin kokeilla omaa tyyliäni...


      • OlenSamaaMieltä
        - - -- kirjoitti:

        Itse en koe, että massateini olisi jotenkin negatiivinen sana. On se jossakin mielessä,mutta ei missään tapauksessa kokonaan.

        Ja se, että on massateini ei tarkoita etteikö olisi OMAA tyyliä. Kyllä minä ainakin pukeudun massan mukana,koska ostan samoista liikkeistä vaatteita kuin muutkin. Yhdistelen niitä vain erilailla,kirppisvaatteiden jne kanssa.

        Veit sanat suustani.


      • Enoomassateini
        Muka massateini kirjoitti:

        Mulleki on tultu sanomaan, että olen massateini, mutta en ota sitä loukkauksena, pikemminkin kohteliaisuutena, koska sehän tarkoittaa, että et ole mikään köyhä kirppisdyykkari. Sitä paitsi pidän niistä jutuista lähes aina mikä on muodissa. Yhtenä päivänä taas laitoin päähäni uuden punaisen pipon joka sopi minulle ihan hyvin, ja aika monillahan kuitenkin sellainen on, niin kaikki katsoi minua ja tuijotti, koska halusin kokeilla omaa tyyliäni...

        Mutta vaikka sul ei olis samanlaisia addun verkkareita ja h&m paitoja kun muilla et välttämättä oo dyykkari


    • täti

      Ensimmäisenä tulee massatienistä mieleen iso maha (voi olla näkyvissä), ohuet reidet ja pillifarkut. Saappaat voi olla tai sitten jotkut tossukat. Hiukset huonokuntoisen ja käsitellyn näköiset, lakalla jotenkin pörheänä.
      Ja sitten minihame ja legginssit. Ja kaikki vihreä-oranssiraidalliset vaatteet (tai yleensäkin raidalliset, pilkulliset tai pallokkaat).

    • ex erilainen nuori

      Massateini tarkoittaa niitä, joita mahtuu 13 tusinaan. Et erota heitä toisistaan ja he toimivat täysin yhteneväisesti. Massateinin vaihtoehto ei ole muuten epämääräinen hörhö. Jo se, että antaa oman persoonallisuutensa näkyä esim. kampauksessa tai kynäpenalissa riittää.

    • äsd

      sellane vaa niiko et kulkee massan mukana eikä oo mitää omaa.. eli just ku oot varmaa huomannu et jokaisel teinil on tyylii samanlaiset vaatteet yms ni seon vähän niiko massaa tai sillee miu o vaikee selittää

    • aiskunen

      massateini on kuuntelee jonas brothersia
      fanittaa edvard cullenia ja twilightiä
      yrittää olla samanlainen kuin muut
      ostaa vaatteet hennesiltä

      • sweetemoluv

        tuo on kyllä totta, ei meilläkään porukassa erotu monikaan joukosta koska olemme kaikki samanlaisia, mutta haluamme olla siinä porukassa koska olemme erillaisia eli toisillemme samanlaisia. Mutta jos massojen seassa seisoo yksi emo porukka, kyllä se erottuu.


      • anatomia:
        sweetemoluv kirjoitti:

        tuo on kyllä totta, ei meilläkään porukassa erotu monikaan joukosta koska olemme kaikki samanlaisia, mutta haluamme olla siinä porukassa koska olemme erillaisia eli toisillemme samanlaisia. Mutta jos massojen seassa seisoo yksi emo porukka, kyllä se erottuu.

        POIKA: Sneakerit likaiset farkut huppari (mieluiten musta, siinä voi olla)
        TYTTÖ: Legginssit (arjessa, juhlassa, metsävaelluksella)

        Molemmilta valuu hallitsemattomissa sykleissä sylkeä asfalttiin sekä v-sanaa suusta.


      • pampampam
        anatomia: kirjoitti:

        POIKA: Sneakerit likaiset farkut huppari (mieluiten musta, siinä voi olla)
        TYTTÖ: Legginssit (arjessa, juhlassa, metsävaelluksella)

        Molemmilta valuu hallitsemattomissa sykleissä sylkeä asfalttiin sekä v-sanaa suusta.

        oon samaa mieltä aiskusen kans. et massat pitää twilightista ja robert pattinsonista ja ostaa yleensä suurimman osan vaatteistaan hennesistä ja vero modasta... etcetc...


      • halooajastjäljes

        XDDD oot heii vähä ajast jäljes jonas brothers o iha kuollu bändi ja kukaa massis ei tyylii tykkää niist. Massikset kuuntelee JBtä :D ja ei yleensä fanita twilightii vaa sellasii biletysleffoi ei mitää tollasii vanhoi :D ja melkee kaikki massikset kiroilee, haluu napakorun, bilettää ja meikkaa :)


      • Enolemassaaaaaa
        halooajastjäljes kirjoitti:

        XDDD oot heii vähä ajast jäljes jonas brothers o iha kuollu bändi ja kukaa massis ei tyylii tykkää niist. Massikset kuuntelee JBtä :D ja ei yleensä fanita twilightii vaa sellasii biletysleffoi ei mitää tollasii vanhoi :D ja melkee kaikki massikset kiroilee, haluu napakorun, bilettää ja meikkaa :)

        Niillä on iPhone (pakko olla sellaiset ällöt timanttikouret), käy jatkuvasti Starbucksissa, on muka niin "cool", käyttää Seppälän rättejä, haisee halvalle hajuvedelle, sitten itketään kuin "Niagaran putoukset" kun poikaystävä jättää kahden viikon jälkeen (onneksi...), on pakko olla somessa, pistää jatkuvasti instaan kuvia jne...


      • Saaaaaaaaamaaaaaaa
        Enolemassaaaaaa kirjoitti:

        Niillä on iPhone (pakko olla sellaiset ällöt timanttikouret), käy jatkuvasti Starbucksissa, on muka niin "cool", käyttää Seppälän rättejä, haisee halvalle hajuvedelle, sitten itketään kuin "Niagaran putoukset" kun poikaystävä jättää kahden viikon jälkeen (onneksi...), on pakko olla somessa, pistää jatkuvasti instaan kuvia jne...

        Niin ja niillä on feikit vuittonit


    • mikä massaa

      Ruskea nahkatakki, pillifarkut, nude-huulet, tukka pörhöllä/hiuspidennykset/syherönuttura, ballerinat ja sellanen harmaa kerrospukeutuminen, huivi kaulassa... Massaa, massaa, massaa.

      "Ai kato, taas pillifarkut ja H&M-nahkatakki yhdistettynä hiustenpidennyksiin ja kaulan ympäri mukarennosti kietaistuun huiviin.." - OMAPERÄISTÄ.

      Just sellanen perus, että näkee että koko asukokonaisuus on ostettu sieltä H&M:ltä.

      • Dinttä

        Tuntuu että kaikilla muillakin on sitä ja tätä ja sitten kun itsellä on erilainen ei kehtaa pitää ja pitää hankkia samanlainen kun muilla.


    • ...

      Massateini pukeutuu samalla tavalla kuin lukuisat muut teinit, massamuodin mukaan. Esimerkkejä massamuodista ovat farkkuminari mustat pitkät legginssit sekä pusakkamallinen tekonahkatakki jossa on resorit hihansuissa ja helmassa.

      Pk-seudun massateinit ostavat releensä yleensä Gina Tricotista ja H&M:stä, paitsi Kampissa hengailevat "tahdon olla erilainen"-röllipeikot shoppailevat ainakin Cybershopissa ja varmaankin Backstreetissa.

      Eli kun Stadissa katselee ympärilleen, useat 15-20-vuotiaat tytöt ovat kuin samasta muotista valettuja vaatteita ja hiustyyliä myöten. Se juuri on sitä "massaa".

      • The lonely girl

        Niiinpää. Mun kaks kaveria pukeutuu iha samanlaisesti -.- Molemmil marimekon laukut, sellaset mustat pitkät legginsit, samanlaiset kengät vaa eriväriset, sit viel yhet samanlaiset paidat (erivärii) ym ym ym. Jotain rajaa. Ja molemmat tietty meikkaa. Oon nyt yläasteel, ne on samal luokal. Mennää kasille. Hirveitä massoja on kyl ): Ite en meikkaa ja pukeudun erilailla...Sen takii ne onki vähä "bestiksii" ja oon semmone ylimääräne kolmas siinä. Ei sit yhtää ärsytä =) Mut en haluu olla massa, haluun olla oma itseni..


      • vengeance~
        The lonely girl kirjoitti:

        Niiinpää. Mun kaks kaveria pukeutuu iha samanlaisesti -.- Molemmil marimekon laukut, sellaset mustat pitkät legginsit, samanlaiset kengät vaa eriväriset, sit viel yhet samanlaiset paidat (erivärii) ym ym ym. Jotain rajaa. Ja molemmat tietty meikkaa. Oon nyt yläasteel, ne on samal luokal. Mennää kasille. Hirveitä massoja on kyl ): Ite en meikkaa ja pukeudun erilailla...Sen takii ne onki vähä "bestiksii" ja oon semmone ylimääräne kolmas siinä. Ei sit yhtää ärsytä =) Mut en haluu olla massa, haluun olla oma itseni..

        pheh, ittekki menossa kasille.. Mein luokalla onki "kloonit".. Molemmat on blondeja, ja ne sopii vissiin yhdessä aina mitä laittaa päälle, koska aina heidän vaatteensa matchaavat :D ärsyttäväää.


      • söpöhöpöstelijä :-))
        vengeance~ kirjoitti:

        pheh, ittekki menossa kasille.. Mein luokalla onki "kloonit".. Molemmat on blondeja, ja ne sopii vissiin yhdessä aina mitä laittaa päälle, koska aina heidän vaatteensa matchaavat :D ärsyttäväää.

        Ei mun mielestä ole mtn pahaa jos on massateini, mutta raja tulee vastaan koska mun mielestä teinit voidaan jakaa tavallisiin, hevareihin/emoihin/gootteihin, lissuihin ja hoppareihin. (Onhan niitä vielä enemmänkin mut nää on mun mielestä ne suurryhmät..)

        Tavalliset

        Tavalliset käyttää useimmiten tavallisia farkkuja ja huppareita. Ne ostavat vaatteensa Ginasta, Citymarkertista jne. kaupalla ei ole väliä kunhan vaatteet tuntuvat ja näyttävät omasta mielestään hyvältä. Ja mitä meikkiin tulee toiset eivät meikkaa ollenkaan, toiset käyttävät ripsiväriä ja peitepuikkoa.

        Hevarit/emot/gootit

        Sitten hevarit/emot/gootit, omaperäistä väkeä, jotka ostavat mustaa vaatetta sieltä mistä sitä löytävät. Tytöt yleensä rajaa silmänsä mustalla kajaalilla ja ovat aika vaalea kasvoisia ja musta hiuksisia, voi olla myös esim. sinisiä ja violetteja raitoja.

        Lissut

        Sitten meidän iki-ihanat lissut. Näitä tuntuu bongaavan nykyään joka paikasta. Elikkä lissut tunnistaa siitä että ne käyttävät legginssejä ja juuri ja juuri vesirajaa peittävää paitaa (lissuilla on useampia paitoja päällekkäin). Sitten lisätään vielä lyhyita nahkatakkeja, huiveja ja adidaksen/puman laukku tai sitten ihan Lindexiltä ostettu pieni laukku johon ei mahdu mtn muuta äidinkielen kirja ja Marimekon penaali. Meikki on suurinpiirtein näin: kosteusvoide, meikkivoide, irtopuuteri, eyeliner, ripsiväri, huulikiilto/-rasva tai sitten nudehuulet eli on laitettu meikkivoidetta huuliin. Hiukset on tupeetattu, otsis tai sivuotisis, joko blondatut tai sitten tummanruskeat hiukset joissa on 5 litraa lakkaa. Sylki lentää, samaten kirosanat, ja useimmat hokevat daa:ta ja sekoittvat englantia puheeseen, useimmat polttaa ja toiset kaljottelee viikonloput. Koulul ei ole mtn virkaa, tärkeintä on pojat ja meikkivoide. (En ole mikään lissu vihaaja, mutta pientä rajaa, ihmiset on erilaisia tiedetään, mutta vois vähän hillitä ja palata maanpinnalle).

        Hopparit

        Ja sit pojista löytyy hopparit. Huumoristisia tyyppejä, jotka käyttää yleensä värillisiä college housuja ja yli isoja huppareita ja kuuntelevat päppiä/hip hoppia.

        Tää on mun mielipide eikä kenenkään tartte sit vetää herneitä nenään. Korjatkaa ihmeessä jos ette ole samaa mieltä ja jos on lisättävää niin lisätkää ihmeessä :-)).


      • Hipsterit ja scenet
        söpöhöpöstelijä :-)) kirjoitti:

        Ei mun mielestä ole mtn pahaa jos on massateini, mutta raja tulee vastaan koska mun mielestä teinit voidaan jakaa tavallisiin, hevareihin/emoihin/gootteihin, lissuihin ja hoppareihin. (Onhan niitä vielä enemmänkin mut nää on mun mielestä ne suurryhmät..)

        Tavalliset

        Tavalliset käyttää useimmiten tavallisia farkkuja ja huppareita. Ne ostavat vaatteensa Ginasta, Citymarkertista jne. kaupalla ei ole väliä kunhan vaatteet tuntuvat ja näyttävät omasta mielestään hyvältä. Ja mitä meikkiin tulee toiset eivät meikkaa ollenkaan, toiset käyttävät ripsiväriä ja peitepuikkoa.

        Hevarit/emot/gootit

        Sitten hevarit/emot/gootit, omaperäistä väkeä, jotka ostavat mustaa vaatetta sieltä mistä sitä löytävät. Tytöt yleensä rajaa silmänsä mustalla kajaalilla ja ovat aika vaalea kasvoisia ja musta hiuksisia, voi olla myös esim. sinisiä ja violetteja raitoja.

        Lissut

        Sitten meidän iki-ihanat lissut. Näitä tuntuu bongaavan nykyään joka paikasta. Elikkä lissut tunnistaa siitä että ne käyttävät legginssejä ja juuri ja juuri vesirajaa peittävää paitaa (lissuilla on useampia paitoja päällekkäin). Sitten lisätään vielä lyhyita nahkatakkeja, huiveja ja adidaksen/puman laukku tai sitten ihan Lindexiltä ostettu pieni laukku johon ei mahdu mtn muuta äidinkielen kirja ja Marimekon penaali. Meikki on suurinpiirtein näin: kosteusvoide, meikkivoide, irtopuuteri, eyeliner, ripsiväri, huulikiilto/-rasva tai sitten nudehuulet eli on laitettu meikkivoidetta huuliin. Hiukset on tupeetattu, otsis tai sivuotisis, joko blondatut tai sitten tummanruskeat hiukset joissa on 5 litraa lakkaa. Sylki lentää, samaten kirosanat, ja useimmat hokevat daa:ta ja sekoittvat englantia puheeseen, useimmat polttaa ja toiset kaljottelee viikonloput. Koulul ei ole mtn virkaa, tärkeintä on pojat ja meikkivoide. (En ole mikään lissu vihaaja, mutta pientä rajaa, ihmiset on erilaisia tiedetään, mutta vois vähän hillitä ja palata maanpinnalle).

        Hopparit

        Ja sit pojista löytyy hopparit. Huumoristisia tyyppejä, jotka käyttää yleensä värillisiä college housuja ja yli isoja huppareita ja kuuntelevat päppiä/hip hoppia.

        Tää on mun mielipide eikä kenenkään tartte sit vetää herneitä nenään. Korjatkaa ihmeessä jos ette ole samaa mieltä ja jos on lisättävää niin lisätkää ihmeessä :-)).

        Hipsterit on aika uusia, syntyny vähä samoihi aikoihi ku nää päivittyneet pissikset. Hipsterit yrittää nimenomaan olla erilaisia ja originaaleja. Hipsterit väittävät tietävänsä jo tietyn asian ennen kuin se on tullut julkisuuteen ja suosioon muiden joukossa. Hipsterit yleensä käyttävät "taiteellisia" vaatteita ja vaateyhdistelmiä.

        Scenet ovatkin varsin harvinainen ryhmä Suomessa, mutta yksi maailman tunnetuimmista "scenetytöistä" on suomalainen Hannah Dropkick, joka on siis tunnettu maailmalla. Scenet jakautuvat myöskin tyttöihin ja poikiin. Tytöt käyttävät räikeitä, siis hyvin räikeitä ja tiukkoja vaatteita. Sceneillä on myös paljon lävistyksiä, ja varsinkin tytöt käyttävät runsaasti meikkiä ja kajaalia. Scenetytöt yleensä värjäävät ja laittavat hiuslisäkkeitä hiuksiinsa .Pojat pukeutuvat tiukkoihin farkkuihin.


    • HoppariPoppari

      Minä olen Hoppari mutta en massateini.

    • garnier
    • saoe

      Uh onneksi en ole enää teini.

    • FordMustangGTowner

      Pillifarkut jalassa eikä uskalla erottua muista. Vähänniinku sellanen :)

    • TeineilEiOMitääVirka

      massateinit tunkee kaikki paikat täytee hymiöitä

      :DXDXghdxhsgcdv

      mitä järkee?

    • I hate 'em

      Samanlainen kuin muut teinit!

      MASSA = ei erotu muista, samanlaisia vaatteita hiuksia YMS.
      TEINI = 13-17 vuotias

      • görh

        Kyllä vielä 19-vuotiaat on teinejä.


      • ruskeetnilkkurit
        görh kirjoitti:

        Kyllä vielä 19-vuotiaat on teinejä.

        Ei kyllä minun mielestä ole enää teinejä! Siinähän on jo ylitetty täysikä!


      • önshki
        ruskeetnilkkurit kirjoitti:

        Ei kyllä minun mielestä ole enää teinejä! Siinähän on jo ylitetty täysikä!

        Teinillä tarkoitetaan 13-19-vuotiasta nuorta. Ja se teini tulee englannin teen-sanasta. HUOM. three_teen_....nine_teen_.


      • ANGSTi_Lapsi
        önshki kirjoitti:

        Teinillä tarkoitetaan 13-19-vuotiasta nuorta. Ja se teini tulee englannin teen-sanasta. HUOM. three_teen_....nine_teen_.

        Huom! 13 on englanniksi THIRTEEN.


      • pikkueinstein

        MASSA = (muinaiskreikaksi μάζα, tunnus m) on fysiikan perussuure, joka kuvaa toisaalta kappaleen hitautta voiman vaikuttaessa siihen, toisaalta kappaleen kykyä tuntea ja aiheuttaa gravitaatiovoimia.

        Teinistä olen samaa mieltä.


    • daaaaaaaaaa

      En tajua mitä pahaa on jos ostaa vaatteet h&M:ltä tai Seppälästä:---D Esim. täällä paikkakunnalla EI OLE muita vaatekauppoja, ja itsekin satun pitämään hooämmän vaatteista, joten miksi en ostaisi asukokonaisuuttani sieltä? Isompiin kaupunkeihin on matkaa ja netistä en rupea tilailemaan. =)

      Mä satun pitämään "massatyylistä" enkä edes tiedä millainen tyyli on omaperäinen :--d En koe olevani punkkari, hevari, emo, gootti taikka hippi - olen vain oma itseni ja käytän vaatteita joista itse pidän. Eli siis "massavaatteita".

    • Pikku Myy

      Samanlainen kuin muut teinit.Tosin itse en ole enää ollut teini yli kolmeenkymmeneen vuoteen.Ikää mulla 34 vuotta,mutta silti jotku luulee mua teiniksi vielä,no ehkä se johtuu siitäkin kun olen pienikokoinen nainen ja tykkään pukeutua toisinaan nuorekkaasti ja tyttömäisesti,useimmiten naisellisesti ja urheilullisesti.

      • Iso Myy

        Aivan varmasti oot ollu teiniiässä nollasta neljään vuoteen. Opettele hyvä nainen kirjottamaan edes oikein niin joku voisi luullakkin sinun olevan 34-vuotias...


    • jsklhgdjgsjms

      Voi huoh kerron massateinistä loistavan esimerkin: 14-vuotias söpö pikku teini kävelee kaupungilla. Mitä hänellä on päälläänsä? Jalassaan sukkahousut/legginsit, jotka ei peitä näitä ns. kriittisiä alueita selvällä läpinäkyvyydellään, liian lyhyt paita jonka toivotaan edes vähän peittävän sen, mitä housut eivät tee. Seppälän kumipohjaiset ja täysin risaiset lyhytvartiset mustat tennarit (marraskuussa). Kyynärtaipeessa roikkuu musta tai ruskea kiiltävä- tai mattapintanen tekonahkalaukku tai niin pieni laukku, että sinne ei muuta mahdu ku elämän tärkein esine eli kännykkä. Musta nahkatakki ja tuubikaulahuivi kolmella kierroksella pään ympärillä. Vaaleat hiukset ensin suoristettu ja sitten tupeerattu naurettavaks takkupesäkkeeksi ja kiinnitetty ämpärillisellä lakkaa, jota lisäillään suihkuttamalla sitä yleisillä paikoilla ohikulkijoiden näköön. Naamassa väärän väristä meikkivoidetta, kissarajaukset silmissä ja mustat piirretyt kulmakarvat.
      Ja kaikki tämä sen takia koska kaikki muutkin, ja vanhemmat nyökkäilee, että saahan meidän tyttö olla omanlaisensa. Eli massa.

    • ipgulivvvvvvvvvvhy

      Mä EN tosiaankaan kuulu massateineihain inhoon niitä!!!Ite käytän mm.leobarikuviosia pillifarkkuja, 80-luvun tyylisiä röyhelö paitoja,pitkiä hameita, hienoja mekkoja, ja jopa nahkahousut ovat yleiset päälläni!!!oston toki vaatteita seppälästä, H&M:stä ellokselta, ja olenkin löytänyt niistä paljon UPEITA vaatteita jne.Mutta yhdistelen paljon eri vaatteita ,ja käytän niitä vähän eri tavalla kuin muut!!ostan paljon vatteita cybershopista, spirit storesta , ja GUESSISTA jne.Ja virosta on löytynyt vaikka mitä!!en omista minkäänläisia kollareita, peruspaitoja enkä käytä lenkkareita IKINÄ!! olen löytänyt esim.kirpparilta punaiset nahkaiset saappaat.käytän mustaa nahkatakkia ja pidän leopardi kuviosta ja koruista, erotun selvästi joukosta.musiikkiini kuuluu monet 60, 70-ja 80 luvun yhtyeet artistit.kuten vaikka ABBA,madonna ja modern talking.Kaikki muut ikäiseni (14v)kuuntelevat tälläisiä kuin:jvg, robin chisu ja kaikkea the voice-kanavalta tulevaa massapaskaa!!mutta kyllä itsekkin pidän paljon monista voice-kanavan disco-biiseistä :)
      Tällä hetkellä minulla on pitkät,kiiltävät ja suorat vaaleat hiukset, mutta en suorista tai tuperaa niitä.olen myös ajatellut kihartaa ja lyhentää ne ja joskus värjätä eri värillä.meikkaan myös!!rakastan naisellista tyyliä esim.ihailen älyttömästi marilyn monroeta, ja 50-luvun naisellisia mekkoja!omistankin yhden sellaisen.oiken kukaan kaverini ei ole oikein minun tyyliseni.Kaikki ovat toivottomia, joukosta erottomattomia massa tapauksia, ja itse olen näyttävän näköinen nuoresta iästä huolimatta.yleisissä paikoissa jopa miehet katselevat, ja käytän AINA korkokenkiä!!pidän kultaisista niiteistä ja hienoista koruista.haaveilin julkisuudesta, matkailusta ja miss kisoihin osallistumisesta.

    • Hullu homBBeli

      No massa = Habbossa / prohotellisa massaksi pukeutuva hahmo. Massan nyt tietääkin, massat housut, jne. ;)

    • 8lktyttö en lissukai

      Mikäs minä sitten olen:
      vaaleat hiukset(huom! luonnostaan), en suorista, enkä tupeeraa, vaan vähän pöyhistän luonnollisen näköisesti
      pukeudun farkkuihin(pillit), ihan peruspaitoihin toppeihin yms, välillä sortsit sukkikset yms, kenkinä tennarit tai maiharit
      käytän hopeakoruja aika paljon, ranteissa jotain helmikoruja/muita rannerenkaita
      kiroilen
      poltan välillä
      juon välillä
      hengaan yleensä sellaisessa porukassa missä 3tyttöä ja 2-8 poikaa
      meikkaan(meikkivoide, puuteri, ripsari, ruskea rajaus yläluomiin(musta on liian tumma pistää liikaa silmään) ja meikkivoidetta ja puuteria en laitamuutakuin ihan vähän)
      olen ollut pari kertaa jälki-istunnossa mutta olen ihan hyvä koulussa

      • kjdnvkclesd ö

        OLET MASSIS ! :)
        ei siinä mitään pahaa oo :) mut kuulostat just sellaset normi teinilt :D


      • ㅋㅋㅋㅋㅋ~

        Aika massa, normi teini, paitsi pikku vinkkinä et sinuna en kyllä jois ja polttais EDES välillä jos oot 8lk :D:D:D:D
        okei mites mä pukeudun ja hengaan:
        normi vaatteina käytän Bändi huppareita, T-paitoja joissa komeilee Bändin nimi/kuva tai MLP tai joku muu kiva fandom.
        housuina on joko lökärit tai farkut, tai usein hame ja sukkikset
        joskus pidän pitkää hupparia/villapaitaa jonka alla sukkikset.
        kenkinä maiharit/söpöt talvisaapikkaat/tai jotku pikkukengät
        hiuksia en suorista/kiharra, koska ne menee luonnollisesti kiharalle edestä, enkä saa niitä suoristetuksi(ja mun pää on niin pyöree et näyttäisin ihan hirveältä jos suoristaisin hiukset linttaan kiinni päähän)
        meikkaan ihan normaalisti kouluun (ripsiväriä suht rutkasti hehe, meikkivoidetta ja puuteria, joskus luomiväriä ja eyelineriä)
        jos on joku tärkeämpi tapahtuma, ni saatan vetää ulzzang meikit naamaan (googlatkaa jos ette tiiä et mikä on ulzzang)
        koruja käytän jonkiverran(kaulakoruja/sormuksia)
        käytän joskus peruukkeja (en siis siksi että olisin jotenki vähähiuksinen vaan siksi että tykkään niistä ja tykkään käyttää niitä)
        hengailen omassa kaveriporukassani koulussa ja siihen nyt kuuluu ketä millonki poikia&tyttöjä)
        en juo
        en polta
        jälki-istunnossa oon ollu hehe, enkä oo mikään kovin hyvä koulussa(ainoat aineet missä oon hyvä ni on englanti ja kuvis)
        pukeudun eri tyyleihin: eli pukeudun mitä millonkin tyyliin Ulzzangista goottiin :DD:D
        ja KYLLÄ kiroilen koska suomenkieli ja sen kirosanat joista löytyy PPEETÄ JA KKOOTA JA ÄRRÄÄ! oikein kunnon voimasanoja
        :)


      • 9283682725
        ㅋㅋㅋㅋㅋ~ kirjoitti:

        Aika massa, normi teini, paitsi pikku vinkkinä et sinuna en kyllä jois ja polttais EDES välillä jos oot 8lk :D:D:D:D
        okei mites mä pukeudun ja hengaan:
        normi vaatteina käytän Bändi huppareita, T-paitoja joissa komeilee Bändin nimi/kuva tai MLP tai joku muu kiva fandom.
        housuina on joko lökärit tai farkut, tai usein hame ja sukkikset
        joskus pidän pitkää hupparia/villapaitaa jonka alla sukkikset.
        kenkinä maiharit/söpöt talvisaapikkaat/tai jotku pikkukengät
        hiuksia en suorista/kiharra, koska ne menee luonnollisesti kiharalle edestä, enkä saa niitä suoristetuksi(ja mun pää on niin pyöree et näyttäisin ihan hirveältä jos suoristaisin hiukset linttaan kiinni päähän)
        meikkaan ihan normaalisti kouluun (ripsiväriä suht rutkasti hehe, meikkivoidetta ja puuteria, joskus luomiväriä ja eyelineriä)
        jos on joku tärkeämpi tapahtuma, ni saatan vetää ulzzang meikit naamaan (googlatkaa jos ette tiiä et mikä on ulzzang)
        koruja käytän jonkiverran(kaulakoruja/sormuksia)
        käytän joskus peruukkeja (en siis siksi että olisin jotenki vähähiuksinen vaan siksi että tykkään niistä ja tykkään käyttää niitä)
        hengailen omassa kaveriporukassani koulussa ja siihen nyt kuuluu ketä millonki poikia&tyttöjä)
        en juo
        en polta
        jälki-istunnossa oon ollu hehe, enkä oo mikään kovin hyvä koulussa(ainoat aineet missä oon hyvä ni on englanti ja kuvis)
        pukeudun eri tyyleihin: eli pukeudun mitä millonkin tyyliin Ulzzangista goottiin :DD:D
        ja KYLLÄ kiroilen koska suomenkieli ja sen kirosanat joista löytyy PPEETÄ JA KKOOTA JA ÄRRÄÄ! oikein kunnon voimasanoja
        :)

        Ooks koreaboo


    • Anteeksi, että olen.

      Minusta(kin) massa on juuri sellainen joka pukeutuu täsmälleen samalla tyylillä kuin muut, käyttäytyy kuin muut (kiroilee, polttaa, juo) ja on luonteeltaan täsmälleen kuin muut.
      Omassa koulussa ja omalla luokalla noita "massateinejä" sattuu olemaan se 98 % oppilaista. Harmittavaa, todellakin.
      Sitten massat haukkuvat niitä, jotka ovat erilaisia, kuten vaikkapa minua.
      Niin ja massat fanittavat juurikin noita suosittuja bändejä/artisteja, kuten vaikka Justin Bieber, Robin, 1D jne, jne.

      Minä en meikkaa. Se on sääntö numero yksi. (Koska en pidä meikeistä.)
      Pukeudun niin kuin haluan. Eli collareihin/verkkareihin, farkkuja kaapista ei ole ikinä löytynyt. Teepaidat ja pitkähihaiset, villapaidat -sukat. Minulla on (sisältä!) risat tennarit, vaikkakin käytössä kuluneet. Takki on tuulitakki/nyt feikki-Benchi fleecetakki. Ynnä muut, ynnä muut.
      Kiroilen, mutta se on tarttunut.
      Minulla oli luonnostaan vaaleat hiukset, mutta sattui luonnollisesti ihana värinmuutos, joten ne ovat nyt ruskeat. (Vaalean.)
      En käytä koruja.
      Olen se luokan hikipinko joka ei ikinä joudu hankaluuksiin.
      Olen kiusattujen ja nörttien kaveri. ( yhden himourheilijan.) Elikkä noin neljän ihmisen, joista kolme poikia. Koska muut puukottavat selkään.
      Niin ja paras; kuuntelen Queenia ja Bowieta ;)

      Jos olen massateini, niin sitten olen. En anna muiden mielipiteen vaikuttaa itseeni (ainakaan paljoa) ja olen oma itseni. Anteeksi jos se on väärin.

    • :=)

      massateineillä on usein paineita erottua joukosta, mutta myös ns ernuilla saattaa olla painenita sulautua joukkoon, koska kaikilta odotetaan tietynlaista tyyliä joka on ja pysyy. Paras vaihtoehto on että jos haluaa sulautua niin sitten sulautuu ja jos haluaa erottua niin sitten erottuu, ei pidä stressata :)

    • <333

      Tyylini on lolita, mutta en kovin usein vedä loleja päälle kouluun. Muuten tyylini sivuaa hieman hevareita

      • hiii

        mulla sama!
        tykkään kaikest söpöist vaatteista, ja lolitasta tms. mut pukeudun kouluun huppareilla ja löysillä farkuilla


    • MASSIS

      massatienit pukeutuu niinkuin kaikki muutkin eli jos joku uusi tyyli on nyt in, ostat sellaiset vaatteet. Massateinit yleensä meikkaavat, hengaavat poikien kanssa, shoppailevat ja pitävät kaikki samoista asioista: shoppailu, muoti, ruoka, suklaa ja kesä. Massateinit ovat yleensä aika kauniita koska laittavat 5cm meikkikerroksen naamaan XD massateinit myös yleensä harrastavat cheerlidingiä ja rakastavat matkustelua ja merkkivaatteita, bilettämistä ja ovat kiinnostuneita alkoholista XDXD. jos tunnistit itsesi tästä OLET MASSIS

      • Cheertyttönen

        No suuri osa ihmisistä tykkää noista asioista... En ymmärrä mitä pahaa siinä on. Enkä jättäisi rakasta cheer-harrastustani pois koska rakastan sitä eikä sillä ole mitään väliä vaikka moni muukin harrastaa sitä.


    • Erilaisuus&massa

      . . .
      massateini tarkoitta nuorta joka pukeutuu ainoastaan H&M:n/Seppälän vaatteisiin, koska ei uskalla erottua joukosta, pelkää erilaisuutta, ja käyttää sellaisia vaatteita mitkä on "in". esim. tällähetkellä massateineillä on vuorossa pitkät hiukset ilman otsatukkaa pipon kanssa (ja ylläriylläri pipossa lukee joko SWAG/YOLO/LOL), farkut joiden yläreuna yltää navan kohdalle, ja siinä ohut vyö, neule, ja sen alla toppi joka on laitettu housujen alle, ja jalassa H&M:än minikengät.
      mua hävettää suomalaiset :DD
      "suomalainen ihku katumuoti"= kaikki pukeutuu samallalailla..(toki on niitäkin jotka uskaltaa olla erilaisia)
      en ole itse massa vaan pukeudun erityyleillä, vähän mitä milloinkin, koska se perus massa on tosi inhottavaa ja harmaata ja tylsistyttävää, miksei kokeilla jotain uutta? Harajuku on hyvä esimerkki siitä miten ihmiset uskaltavat pukeutua erilaisesti ja rohkeasti!!
      olis tosi hienoa päästä käymään siellä joskus, ja nähdä miten ihmiset pukeutuu eripuolella maailmaa, eikä tarvis nähä sitä ainaista samaa massaa mikä suomessa vallitsee..

      toivon et ihmiset rohkaistuis ja uskaltais kokeilla eri tyylejä! (tää meni nyt vähän offtopic mut mjaa xD)

      • mkhhgjhjk

        Siis Harajukulla on idiootin näköisiä ihmisiä. Decorat, baby doll lolitat ja muut näyttää typerältä. Mitä hienoa on siinä, että nuoret aikuiset ja aikuiset pukeutuu viisi vuotiaiksi pikkulapsiksi?


      • Bitch please
        mkhhgjhjk kirjoitti:

        Siis Harajukulla on idiootin näköisiä ihmisiä. Decorat, baby doll lolitat ja muut näyttää typerältä. Mitä hienoa on siinä, että nuoret aikuiset ja aikuiset pukeutuu viisi vuotiaiksi pikkulapsiksi?

        HUOH. ei ole idioottia, ihmisillä on erilaisia tyylejä, jotku tykkää harajukusta jotku massasta, EI KAIKKIEN TARVI OLLA SAMANLAISIA,
        ne ihmiset on tyylitajuisia, eikä mitään erilaisuutta pelkääviä pikku teinejä..


      • 193628171819
        mkhhgjhjk kirjoitti:

        Siis Harajukulla on idiootin näköisiä ihmisiä. Decorat, baby doll lolitat ja muut näyttää typerältä. Mitä hienoa on siinä, että nuoret aikuiset ja aikuiset pukeutuu viisi vuotiaiksi pikkulapsiksi?

        Sentää ei oo mitää suomalaisii massateinei


    • lalalalaloopsy

      Tosi moni sanoo "pelkää erilaisuutta" jne. Mut ei se kaikkien kohdalla päde.

      Itse pukeudun massasti perjaatteessa vahingossa. (kuulostipa järkevälle. :D)

      En siis pelkää pukeutua erilailla, mutta jostain syystä vain satun pitämään niistä vaatteista, jotka harmi vain sattuvat olemaan massaa.

      • fgdgd

        Näinpä, ja joillekin massapukeutuminen on helpompaa, koska eivät ole kiinnostuneita vaatteista. Syitä voi olla monia.


    • massakai?

      Mä tykkään legginseistä ja isoista neuleista ja villapaidoista ja joistain hiukan massoista vaatteista mutta sekoitan niitä muihin vaatteisiin

    • * facepalm *

      Sain nyt semmosen vaikutelman että jos ostan vaatteeni H&M: ästä ni oon massa teini? Mitäs massaa siinä on. Pitäskö lähtee johonki aasiaan hakee jostai kojult jotai huivei?

    • massateini olen minä

      Ei massateinit käytä legginssejä vaan ihan tavallisii tiukkoja farkkuja

    • Aldäsnn

      No mä ainakin käytän massavaatteita, mutta arvatkaa mitä! Käytän niitä sen takia, koska tykkään niistä. En sen takia että muillakin on. Ihan varmasti käyttäisin niitä vaikka ne eivät olisikaan muodissa.

    • iwantoutofhere

      Kolme raitaa. Milloin loppuu tää rumien urheiluvaatteiden buumi? Niiden värit on usein jotenkin sameita, esim. sininen! Lisäksi ne ovat kuoseiltaan todella mielikuvituksettomia. So boring!

      Lisäksi ihmettelen, miksi ihmiset haluaa mainostaa vaatesuunnittelijoiden nimiä, kuten vaikkapa Hugo Bossia. Tämä brändihän suunnitteli natsien uniformuja.

      Miksi kannat ihmisen nimeä, josta et tiedä mitään. Miksi haluat olla ilmainen vaatemainos?

      Olen yläkoulun opettaja, ja olen huomannut, että oppilaat eivät uskalla kertoa edes musiikkisuosikkiaan muiden kuullen, kun pelkäävät dumausta. Kova tuntuu olevan samankaltaisuuden paine teineillä!

    • Anonyymi

      Lol olin 7päivän ikänen ku toi viesti laitettiin

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2301
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      64
      1514
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1286
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe