Kun kaikki periaatteessa päättyy aina johonkin niin mihin päättyy avaruus?
Mihin kaikki päättyy?
23
865
Vastaukset
- -S-
Tuota tähtiä katsellessa laitoin merkille että
joskus tähtitaivaan läpi kulki jotain. Valkoinen piste aivan saman lainen ja kokoinen suurinpiirtein kuin muutkin tähdet.
Oma veikkaukseni oli että lentokone mutta mitään vilkkuvaa valoa ei ainakaan koskaan erottanut kai nyt jotain vilkkuvaa luusisi erottavan edes joskus ja se oli aivan tasaisen kirkas koko näkyvissä olo ajan.
Voiko satelliitit näkyä tuolla tavoin?
Ei siis tunnistamaton:D mutta satellitti vai lentokone ilmeisesti?- Stella*
Juu...osuit arveluissasi ihan oikeaan, juuri tuolleen ne satelliitit näkyy. Kun puolisenkin tuntia jaksaa tähyillä tähtiä niin kyllä siinä samassa yleensä aika monta satelliittia ehtii bongata :) Ihan kivoja vipeltäjiähän ne :)
- se
Stella* kirjoitti:
Juu...osuit arveluissasi ihan oikeaan, juuri tuolleen ne satelliitit näkyy. Kun puolisenkin tuntia jaksaa tähyillä tähtiä niin kyllä siinä samassa yleensä aika monta satelliittia ehtii bongata :) Ihan kivoja vipeltäjiähän ne :)
nuorten peileillä päällystämä satellitti näkyy vilkkuvana, komeesti jopa. Siinä kysyjä oli oikeassa, noinhan ne satelliitit sielä yleensä pörräävät, parhaillaan on näkynyt kolme yhtä aikaa.
- Kehäpäätelmää?
se kirjoitti:
nuorten peileillä päällystämä satellitti näkyy vilkkuvana, komeesti jopa. Siinä kysyjä oli oikeassa, noinhan ne satelliitit sielä yleensä pörräävät, parhaillaan on näkynyt kolme yhtä aikaa.
Avaruus päättyy aivoihisi. Rajatonta ei rajallinen tajua.
- lisäksi
arvaan, että hemmetinmoiseen mustaan aukkoon, sitten joskus later;) Tästä tietenkin kannattaa lukea jokunen alan kirja, ennenkuin alkaa kirkumaan;)
- Satu avaruudesta
Muista itse kysyneeni samaa 9 vuotiaana, jolloin joku sanoi että ehkä se päättyy tyhjyyteen. Minä "viksuna plikkana" tietysti kyseenalaistin koko homman. "Pakko siellä jotain on olla!" sanoin. Tai "no jos mä menen siihen reunalle ja heitän tyhjyyteen jotain, mihin se sitten menee, jos siellä on tyhjää?" Silloin kysymykseni olivat hyvin, hyvin ymmärrettäviä, ja ennalta arvattavissakin. Vasta myöhemmin, paljon myöhemmin, olen hiljalleen _ehkä_ onnistunut ymmärtämään asiat hieman toisin... Pikkuhiljaa "koitin" päästä eroon inhimillisten kysymyksien piirteistä ja inhimillisestä ajattelutavasta. En muuten väitä että joku täällä inttäisi ihmismäiseen tyyliin. Kerron itsestäni ja samalla yritän selostaa omaa näkemystäni. Niin, yritin siis päästä eroon inhimillisestä ajattelutavasta. Itse asiassa, lähempää tarkasteltuna, tästä eroon pääseminen on ollut enemmänkin automaattista, eikä niinkään yrittämistä. Nyt, kun olen ehkä päässyt siitä hieman eroon, voin sanoa että näitä kysymyksiä esittäessä voi siihen miettiä vastausta itse erilaisella tavalla mihin on ehkä tottunut, toisin sanoen yrittää ajatella toisin, heittää inhimillisyys romukoppaan. Sitä ei nyt tarvita. Tällä ajattelutavalla saa uusia näkemyksiä, ja ennen kaikkea _rikastuu_.
Minun selostus "mihin kaikki päättyy" on sekava, joten jos jaksatte lukea sen loppuun mielenkiinnolla nostan teille hattua. Minä siis en vastaa tähän inhimillisesti - ainakin luulen näin. Voihan olla, että inhimillisyydestä eroon yrittäminen on _erittäin_ inhimillistä. Mutta antaa sen olla, haluan selostaa oman näkemykseni. Enkä väitä, mietin vain:
Ottakaamme ymmärtämiselle hyvän pohjan: Jokainen on kuullut laajentuvasta maailmankaikkeudesta. Tällöin laajentumiskuvion pinta olisi rajana. Lue vielä kerran - "tällöin laajentumiskuvion pinta olisi rajana". RAJA MILLE? Palatkaamme vanhan kysymykseni vastaukseen - "avaruus voisi päättyä tyhjyyteen." Olen kuitenkin tullut tulokseen, joskin avun kanssa, että _maailmankaikeus itse on se tyhjyys... ja oma lisäys: ...johon maailmankaikkeus päättyy. Eli tyhjyyden raja on tyhjyys. Tämä on sama kun ei mitään. Kaikki on kenties harhaa? Dramaattisle lopulle pistän kevennyksen - olisi erittäin mielenkiintoista lukea muiden selostuksia. - -S-
Satu avaruudesta kirjoitti:
Muista itse kysyneeni samaa 9 vuotiaana, jolloin joku sanoi että ehkä se päättyy tyhjyyteen. Minä "viksuna plikkana" tietysti kyseenalaistin koko homman. "Pakko siellä jotain on olla!" sanoin. Tai "no jos mä menen siihen reunalle ja heitän tyhjyyteen jotain, mihin se sitten menee, jos siellä on tyhjää?" Silloin kysymykseni olivat hyvin, hyvin ymmärrettäviä, ja ennalta arvattavissakin. Vasta myöhemmin, paljon myöhemmin, olen hiljalleen _ehkä_ onnistunut ymmärtämään asiat hieman toisin... Pikkuhiljaa "koitin" päästä eroon inhimillisten kysymyksien piirteistä ja inhimillisestä ajattelutavasta. En muuten väitä että joku täällä inttäisi ihmismäiseen tyyliin. Kerron itsestäni ja samalla yritän selostaa omaa näkemystäni. Niin, yritin siis päästä eroon inhimillisestä ajattelutavasta. Itse asiassa, lähempää tarkasteltuna, tästä eroon pääseminen on ollut enemmänkin automaattista, eikä niinkään yrittämistä. Nyt, kun olen ehkä päässyt siitä hieman eroon, voin sanoa että näitä kysymyksiä esittäessä voi siihen miettiä vastausta itse erilaisella tavalla mihin on ehkä tottunut, toisin sanoen yrittää ajatella toisin, heittää inhimillisyys romukoppaan. Sitä ei nyt tarvita. Tällä ajattelutavalla saa uusia näkemyksiä, ja ennen kaikkea _rikastuu_.
Minun selostus "mihin kaikki päättyy" on sekava, joten jos jaksatte lukea sen loppuun mielenkiinnolla nostan teille hattua. Minä siis en vastaa tähän inhimillisesti - ainakin luulen näin. Voihan olla, että inhimillisyydestä eroon yrittäminen on _erittäin_ inhimillistä. Mutta antaa sen olla, haluan selostaa oman näkemykseni. Enkä väitä, mietin vain:
Ottakaamme ymmärtämiselle hyvän pohjan: Jokainen on kuullut laajentuvasta maailmankaikkeudesta. Tällöin laajentumiskuvion pinta olisi rajana. Lue vielä kerran - "tällöin laajentumiskuvion pinta olisi rajana". RAJA MILLE? Palatkaamme vanhan kysymykseni vastaukseen - "avaruus voisi päättyä tyhjyyteen." Olen kuitenkin tullut tulokseen, joskin avun kanssa, että _maailmankaikeus itse on se tyhjyys... ja oma lisäys: ...johon maailmankaikkeus päättyy. Eli tyhjyyden raja on tyhjyys. Tämä on sama kun ei mitään. Kaikki on kenties harhaa? Dramaattisle lopulle pistän kevennyksen - olisi erittäin mielenkiintoista lukea muiden selostuksia.On niin päätön että ei kannata miettiä! En usko että koskaan täällä muopallolla oleville ihmisille voi selvitä mihin asti tai minne avaruus päättyy. Kun miettii mihin se voi päättyä:D Todennäkösesti se on niin laada että vastausta ei tule koskaan. Käsittämätöntä!
- johannes
-S- kirjoitti:
On niin päätön että ei kannata miettiä! En usko että koskaan täällä muopallolla oleville ihmisille voi selvitä mihin asti tai minne avaruus päättyy. Kun miettii mihin se voi päättyä:D Todennäkösesti se on niin laada että vastausta ei tule koskaan. Käsittämätöntä!
No, se on niin laaja, kuin vain voi ajatella. Aina, kun saadaan uusia teleskooppeja tuonne avaruuteen, niin aina löytyy kauempaa ja kauempaa uusia galakseja.
Ja onhan ainakin kahden galaksin törmäyskin jo kuvattuna ja näkyvillä ainakin tieteen kuvalehden sivuilla.
Ja kun vanhat tähdet poksahtelevat, niin aina syntyy uusia tähtiä sinne sun tänne uusine planeettoineen. - 7*50
-S- kirjoitti:
On niin päätön että ei kannata miettiä! En usko että koskaan täällä muopallolla oleville ihmisille voi selvitä mihin asti tai minne avaruus päättyy. Kun miettii mihin se voi päättyä:D Todennäkösesti se on niin laada että vastausta ei tule koskaan. Käsittämätöntä!
Et sinä päättömiä mieti, ihan järkevä kysymys.
Raamattu on avain avaruudenkin ymmärtämiseen, Jumala on kaiken luonut ja niin suureksi ja mahtavaksi ettei sitä ihminen tahdo käsittää !
- Arttur88
Sitä on vaikeaa ymmärtää kuinka jokin voi olla olemassa ilman alkua ja loppua, mutta niin se vaan on.
Avaruus on aina ollut ja tulee aina olemaan eikä sillä ole missään rajaa. - SayHitIamThis IT
Nii-in koska kaikki loppuu niin ei avaruuskaan voi loppua. Ajatelkaa nyt hyvät ihmiset mikä on loputon, mikä voi olla loputon? Siinäpä vasta kysymys. Loputon ei lopu koskaan eli mikään eikä kukaan voi tutkia loputonta vaikka elisikin miljoona vuotta.
- ja hyvä niin!!!
21.12.2012 se loppuu tyhjään pimeyteen, vailla mitään uudestisyntymää tai henkitilaa!
se vaan loppuu! ja kaikki paskat ihmiset riistosairauksineen katoaa! - :-)
Mihin ympyrä päättyy?
- ;o)
ä-kirjaimeen
- mihin laajenee
Hyvä kysymys, ja kun viisaat sanoo että avaruus laajenee, on hyvä kysyä että mihin se laajenee.
- jorinaporina
Tilanlaajenemiset/kaareutumiset, ilmapallovertaukset ja aikamatkustus ovat niitä kaikkein naurettavimpia/epäloogisimpia jorinoita mitä on aikoihin kuultu. Tila ei voi alkaa eikä loppua, eikä olla minkään kokoinen.
Havainnot selitettävä joillain muilla tavoilla.- Taas yksi....
No selitä, niin Nobel tullarätkähtää.
Jos jokin asia ei aukea sinulle, ei se tarkoita, ettei se olisi totta. Sinä vastaan maailman kosmologit on aika epätoivoinen tilanne. Vai eikö? - jorinaporina
Taas yksi.... kirjoitti:
No selitä, niin Nobel tullarätkähtää.
Jos jokin asia ei aukea sinulle, ei se tarkoita, ettei se olisi totta. Sinä vastaan maailman kosmologit on aika epätoivoinen tilanne. Vai eikö?"Sinä vastaan maailman kosmologit on aika epätoivoinen tilanne. Vai eikö?"
Nii sanoppa muuta.
- jakinboas11
Universumin äärilaita on jokaisen omassa nenänpäässä ja jokaisen aineen ja sähkömagneettisen säteilyn yksikön lyhyessä NYT hetkessä joka laajenee liikeenergian lakien mukaan äärettömään tulevaisuuden ulottuvuuteen.
On hienoa olla joka hetki tapahtuvan universumin äärilaita.
Universumin kokoa on turha miettiä, sitä ei ihmisaivot voi käsittää, eikä sitä "kokoa" edes ole koska todellisuus ei edes ole 3 D universumi. Menneisyyttä ei ihmisaivojen mukaan enää ole, tulevaisuutta ei vielä ole, käsillä on vain lyhyt NYT hetki .
Alkusingulariteetti on myös eräänlaista harhaa koska tyhjästä ei voi mitään syntyä, alkusingulariteetillä on aina ollut myös kaikki universumin tulevaisuus vaikka ihmisaivot ei sitä käsitä.
Universumilla on myös aivan tietynlainen historia joka ei koskaan muuksi muutu, universumilla tulee olemaan myös aina aivan titynlainen tulevaisuus joka ei tapahdu millään muulla tavalla, joistain näkökulmasta kaikki universumin tapahtumat ovat olemassa yhtä aikaa ja kaikki voi tapahtua yhtä aikaa siten että koko universumin elämä on yksi välähdys.
Todennäköisesti tyhjyys on yksi todellisuuden vallitsevin olotila ja hyvä niin koska vain tyhjyyteen ei voi koskaan kyllästyä:)- Ei ymmärrä ei
Laajenee liike-energian lakien mukaan... Älähän nyt taas...
- jakinboas11
Ei ymmärrä ei kirjoitti:
Laajenee liike-energian lakien mukaan... Älähän nyt taas...
Nini nimeä jokin joka on mutta ei mikä ei liiku.
Siirtyminen tulevaisuuden ulottuvuuteen tai käsitteellä "" universumin laajeneminen" tapahtuu liikkeellä.
Näin siis näyttää ihmisaivoista mutta todellisuudessa kaikki universumin muodot vain syntyy ja katoaa ja vain kaiken takana oleva energia on se joka on .
Siis tämä kaikki muotojen pysymötön maailma on harhaa.
. - klölölölökl
jakinboas11 kirjoitti:
Nini nimeä jokin joka on mutta ei mikä ei liiku.
Siirtyminen tulevaisuuden ulottuvuuteen tai käsitteellä "" universumin laajeneminen" tapahtuu liikkeellä.
Näin siis näyttää ihmisaivoista mutta todellisuudessa kaikki universumin muodot vain syntyy ja katoaa ja vain kaiken takana oleva energia on se joka on .
Siis tämä kaikki muotojen pysymötön maailma on harhaa.
.Liiku? Minkä suhteen?
- JK
HELVETTIIN
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole192196Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi392085Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä301989Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma471396- 741336
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46883Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?56812Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8751- 52733
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi32708