Cooperin testi (?)

NINNI^^^^

Moi!

Meillä oli eilen cooperin testi (en osaa kyllä sitä kirjottaa)Olen seiskalla.Juoksin 2100.
Mua kiinnostais,että paljon sellaset "huippu-urheiliat" juoksee 12: minuutissa?Suunnilleen?!

Vastatkaa joku ;)

33

16639

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juoksija

      Jos vertaa 5000 metrin juoksun ME tulokseen (12:58,39), niin cooperissa voisi sillä vauhdilla mennä sellainen reilu 4600m

      • yleisurheilija

        Eikös 5 000 metrin ME ole Bekelellä 12.37,35?


      • NINNI^^^^
        yleisurheilija kirjoitti:

        Eikös 5 000 metrin ME ole Bekelellä 12.37,35?

        melkosta vauhtia saa mennä,jos 5000m 12:sta minuutissa meinaa juosta! :D nooh,ovatpahan he kuitenkin urheilijoita!


      • juoksesinähumma_
        NINNI^^^^ kirjoitti:

        melkosta vauhtia saa mennä,jos 5000m 12:sta minuutissa meinaa juosta! :D nooh,ovatpahan he kuitenkin urheilijoita!

        epo-, -efedriini, testosteroni- ym. vitamiinikuurit, maailman parhaat seisovat pöydät, maailman parhaat valmentajat, valtion tukiaiset, isolla rahalla palkatut jänikset, vuoristoharjoittelut, fysiatrit, hierojat, naprapaatit, kiropraktikot, kansanparantajat, henkinen valmennus, henkiparantajat, suitsukkeet ja mirhamit, 2,75g g painavat piikkarit, vuorivesi-ilmiön mukaan muotoutuvat, tuulitunnelissa testatut sortsit,maailman nopeimmat radat, 30 000 kurkku suorana kannustavaa katsojaa, miljoonan dollarin bonusrahat ja susanna sievinen kiihokkeena silmissä. Kyllä lähtee!


      • oikeassako ?

        Joo, eikö maratonin parhaat painele silloin koko matkan vauhdilla, joka vastaa koko ajan cooperissa lähes 4100 m:n tulosta.


    • yli 3000

      Yleensä vähänkin enemmän urheilua harrastavat kyllä juoksevat vähintään sen 3000m. Eikä todellakaan tartte mikään huippu olla.

      • vai urheilija

        yli 3000 coopertuloksella ! Olen 53 vuotias mies, enkä ole juossut vuoden 83 jälkeen harjoitusmielessä metriäkään ja silti juoksin työmaan kuntotestissa 3280 metriä. Juoksun alun otin vielä takoituksella hiljaa !!!!!!!!


      • Nestori
        vai urheilija kirjoitti:

        yli 3000 coopertuloksella ! Olen 53 vuotias mies, enkä ole juossut vuoden 83 jälkeen harjoitusmielessä metriäkään ja silti juoksin työmaan kuntotestissa 3280 metriä. Juoksun alun otin vielä takoituksella hiljaa !!!!!!!!

        Kylläpä olet huonokuntoinen 53-vuotias. Itse olen 89-vuotias ja viime lauantaina juoksin cooperissa 3670m. Ennen sitä olin hypännyt pituutta 6,83m ja heti cooperin jälkeen heitin keihästä 59,48m. Tuloksia huononsi aika paljon kauhea krapula. Tuli nimittäin juhlittua tyttöjen kanssa edellinen ilta.


      • tilastoja seurannut
        Nestori kirjoitti:

        Kylläpä olet huonokuntoinen 53-vuotias. Itse olen 89-vuotias ja viime lauantaina juoksin cooperissa 3670m. Ennen sitä olin hypännyt pituutta 6,83m ja heti cooperin jälkeen heitin keihästä 59,48m. Tuloksia huononsi aika paljon kauhea krapula. Tuli nimittäin juhlittua tyttöjen kanssa edellinen ilta.

        Tämän hetken Suomen parhaat seiskaluokkalaiset pojat (P13-sarja) juoksevat cooperissa n 3400 - 3500 m.


      • Kenenisa
        tilastoja seurannut kirjoitti:

        Tämän hetken Suomen parhaat seiskaluokkalaiset pojat (P13-sarja) juoksevat cooperissa n 3400 - 3500 m.

        Muistan ylä-asteen cooperissa 8-luokalla, kun eräs juoksi 3400 cooperissa ja oli selvästi paras koulun siitä ikäryhmästä.
        Harrasti juoksua silloin. Armeijassa sama kaveri juoksi kilometrin vähemmän.

        Armeijassa oli legenda, jonka mukaan Viren olisi juossut 4600 armeijan cooperissa. Onkohan mitään perää sillä asialla?

        Kyllä täytyy sanoa, että on melko kummallista, että lapset juoksevat 3500 m cooperissa, kun itse juoksen aika paljon, enkä varmasti pääse sellaista matkaa. Millaisessahan rääkissä ne on oikein juosseet ne seiskaluokkalaiset...


      • cooper-kiduttaja
        Kenenisa kirjoitti:

        Muistan ylä-asteen cooperissa 8-luokalla, kun eräs juoksi 3400 cooperissa ja oli selvästi paras koulun siitä ikäryhmästä.
        Harrasti juoksua silloin. Armeijassa sama kaveri juoksi kilometrin vähemmän.

        Armeijassa oli legenda, jonka mukaan Viren olisi juossut 4600 armeijan cooperissa. Onkohan mitään perää sillä asialla?

        Kyllä täytyy sanoa, että on melko kummallista, että lapset juoksevat 3500 m cooperissa, kun itse juoksen aika paljon, enkä varmasti pääse sellaista matkaa. Millaisessahan rääkissä ne on oikein juosseet ne seiskaluokkalaiset...

        Testiä varten pitää treenata ja harjoitella vain tuota hapenottokykyä ja hioa juoksutekniikkaa. Pitää myös osata jakaa voimat optimaalisesti 12 minuutin jaksolle.

        Mulla on Polar RS800 sykemittari, joka laskee juoksuindeksin sykkeen ja nopeuden mukaan. Cooper-testin tulokset ja puolimaratonajat ovat aika lailla synkassa oman juoksuindeksin kanssa Polarin juoksuindeksitaulukosta katsomieni matkojen suhteen. Kokonainen maratonkin pitäisi mennä alle 4h.


      • Ensio Petteri
        Nestori kirjoitti:

        Kylläpä olet huonokuntoinen 53-vuotias. Itse olen 89-vuotias ja viime lauantaina juoksin cooperissa 3670m. Ennen sitä olin hypännyt pituutta 6,83m ja heti cooperin jälkeen heitin keihästä 59,48m. Tuloksia huononsi aika paljon kauhea krapula. Tuli nimittäin juhlittua tyttöjen kanssa edellinen ilta.

        Ja Vitut! Olen 104-vuotias! Toissapäivänä mää juaksin cooperissa 4200 metriä ja keihäs lens 79 metrii! Ja Kummatki Jalat halvaantunu, eli piti vetää coopperi käsillä juosten!


    • Jeppe_

      ...siitä, mitä lajia harrastaa. Cooperin testin parhaat tulokset tekevät tietenkin juoksijat. Muiden lajien urheilijat juoksevat varmaankin "huonommin", vaikka saattavat olla jopa kovemmassakin kunnossa.

    • kumppari

      eli lapset ja aikuiset erikseen...
      ELi 4500m veteli tuo meidän kansanedustaja aikaoinaan

    • cooper-kiduttaja

      2100 m on aika vähän cooperissa. Juoksitko varmasti täysillä koko matkan, koska olet juossut keskimäärin 10.5 km/h.

      Itse olen 37 -vuotias ja kidutin itse tänään viikonlopun kaksipäiväisen kännisekoilun jälkeen 25 asteen helteessä itseäni tuolla testillä tuloksena 2680m. Perkele, 3000m on vielä mentävä, muuten menee hermot. Keskisyke yli 180, joten täysillä tuli juostua. Koko matka syke maksimissaan, tein uuden maksimisykkeenkin, joka on 185!

      15 km/h - 3000m
      14 km/h - 2800m
      13 km/h - 2600m
      12 km/h - 2400m
      11 km/h - 2200m
      10 km/h - 2000m

      • Arvi

        Minusta tämä keskustelu on aika väärillä urilla. Eihän eri-ikäisiä, kokoisia ja eri sukupuolta olevia voi tässä vertailla keskenään.

        Itse harrastan 'juoksentelua', tosin nyt oli 2kk täys tauko. Juoksin eilen Cooperin 2080m. Amerikkalaisen tutkimuksen mukaan se on ikäiselleni (reilu 30v), kokoiselleni ja sukupuolelleni (nainen) hyvä tulos. Eli sen mukaan aerobinen kuntoni on melko korkea.

        Kyllähän nuorten ja lasten tosin täytyy juosta huomattavasti enemmän. Eilen nuorimmainen poikani (11v) juoksi 2400m ja yksi jalkapallojoukkueensa parhaista 2900m.

        Kannattaa kysyä joltain oikealta ammattilaisesta cooperin testin tuloksesta!!


      • Arvi
        Arvi kirjoitti:

        Minusta tämä keskustelu on aika väärillä urilla. Eihän eri-ikäisiä, kokoisia ja eri sukupuolta olevia voi tässä vertailla keskenään.

        Itse harrastan 'juoksentelua', tosin nyt oli 2kk täys tauko. Juoksin eilen Cooperin 2080m. Amerikkalaisen tutkimuksen mukaan se on ikäiselleni (reilu 30v), kokoiselleni ja sukupuolelleni (nainen) hyvä tulos. Eli sen mukaan aerobinen kuntoni on melko korkea.

        Kyllähän nuorten ja lasten tosin täytyy juosta huomattavasti enemmän. Eilen nuorimmainen poikani (11v) juoksi 2400m ja yksi jalkapallojoukkueensa parhaista 2900m.

        Kannattaa kysyä joltain oikealta ammattilaisesta cooperin testin tuloksesta!!

        Tässäpä löytyi pari hyvää linkkiä:

        http://www.ky.hkkk.fi/ky-run/cooper.html

        http://ffp.uku.fi/clinic/cooper.htm


      • Vano
        Arvi kirjoitti:

        Minusta tämä keskustelu on aika väärillä urilla. Eihän eri-ikäisiä, kokoisia ja eri sukupuolta olevia voi tässä vertailla keskenään.

        Itse harrastan 'juoksentelua', tosin nyt oli 2kk täys tauko. Juoksin eilen Cooperin 2080m. Amerikkalaisen tutkimuksen mukaan se on ikäiselleni (reilu 30v), kokoiselleni ja sukupuolelleni (nainen) hyvä tulos. Eli sen mukaan aerobinen kuntoni on melko korkea.

        Kyllähän nuorten ja lasten tosin täytyy juosta huomattavasti enemmän. Eilen nuorimmainen poikani (11v) juoksi 2400m ja yksi jalkapallojoukkueensa parhaista 2900m.

        Kannattaa kysyä joltain oikealta ammattilaisesta cooperin testin tuloksesta!!

        Ihminen on 30 vuotiaana parhaassa fyysisessä kunnossa Arvi, joten aika paska tulos toi 2080. Nippa nappa 2 kilsaa ja vielä kehtaat sanoa, että "olen aika hyvässä aerobisessa kunnossa".


      • 3100 coopperissa 17v
        Vano kirjoitti:

        Ihminen on 30 vuotiaana parhaassa fyysisessä kunnossa Arvi, joten aika paska tulos toi 2080. Nippa nappa 2 kilsaa ja vielä kehtaat sanoa, että "olen aika hyvässä aerobisessa kunnossa".

        Ehei, katsoo listoja niin ihminen on parhaimmassa kunnosa 17-20 vuotiaana, muuten hyvä.


    • Opettajaton

      Mullakin testattiin Cooper 7.luokalla.. Kaks minuuttia siihen meni!

      • hhhhjjjjjjj

        Täh?


    • harrastelija30v

      ? Cooper on aina 12 minuuttia. Matka on se mitä juostaan.
      Taitaa nykyisin 2500 olla jo hyvä. 3000 yleensä ottaen on jo kiitettävä.
      Itse en tuota 2100 pidä kovinkaan hyvänä, mutta ei se mikään pohjanoteerauskaan ole kun katsoo nykynuorison yleistä kuntotasoa. Treenaamalla niitä tuloksia saa.
      Itse juoksin yläasteella aina jotain 2900, ja kyllä harmittu kun ei se 3000 mennyt rikki.
      Nykyisin vanhempana tajuaa todellisuuden. Loppuenlopuksi tuo 3000 matkana on todella lyhyt kun jotain maratoniakin vertaa.
      Nuorempana ei kiinnittänyt harjoitteluun, hengitystekniikkaan mitään huomiota ja osittain nämä heikentää juoksua merkittävästi. Nykyisin menee 3000 rikki kun olen 30v.
      Ja se on selvää jos on paljon käynyt salilla lihasta kasvattamassa ei voi odottaa kestävyysjuoksijan tuloksia juoksussa.

      • harrastelija+35

        - ylä-asteella ja amiksessa oli paras tulos 3000. Sitten Intissä meni keväällä 2600 ja syksyllä 3000. liikuntaa ei ole tullut harrastettua oikeastaan ollenkaan. Nyt aloitin loppu kesästä 2011 käydä lenkillä. Syksyllä meni testissä noin 2kk juoksu treenin jälkeen 2750. Keväällä on tavote se 3000. Nyt on mennyt vitosen lenkki noin 24min.. Ikää on 35 ja olen polttanut noin 15 vuotta.. Ja alku vuodesta lopetin savuttamisen..


      • Joppe
        harrastelija+35 kirjoitti:

        - ylä-asteella ja amiksessa oli paras tulos 3000. Sitten Intissä meni keväällä 2600 ja syksyllä 3000. liikuntaa ei ole tullut harrastettua oikeastaan ollenkaan. Nyt aloitin loppu kesästä 2011 käydä lenkillä. Syksyllä meni testissä noin 2kk juoksu treenin jälkeen 2750. Keväällä on tavote se 3000. Nyt on mennyt vitosen lenkki noin 24min.. Ikää on 35 ja olen polttanut noin 15 vuotta.. Ja alku vuodesta lopetin savuttamisen..

        Meikäläinen juoksi kesällä 2010 3450m cooperissa.
        Kävin vetäseen cooperin testin viime viikolla ja juoksin 2850m, eikä todellakaan tullut helpolla. Tuntui välillä, että keuhkot räjähtää. Pakko sanoa, että 8kg lihominen ja vuoden täysi tauko lenkkeilystä ja urheilusta on jättänyt jälkensä ja rajusti. Tiesin, että cooperi on tippunut, kun ollut leikkausta, kuntoutusta ja herkkujen syömistä melkein kokonainen vuosi.

        Mies 29


    • 2600m 42v

      lue tämä niin osaat rakentaa treenisi oikeen

      optimaalinen harjoittelu jurgen weinck

    • Hiihtäjäpoika

      Tosiaankin juoksijathan tekevät yleensä kovimmat tulokset ,mutta myös suunnistajat aika kovia juoksemaan.suomen hiidon kärkipää taitaa juosta sinne n3800 tuntumaan,ainakin jauhojärvi juoksee sinne n.3800metriin.
      Itsellä lähiaikoina olevassa coopperissa tavoite3500m,lajina hiihto ja ikää16vuotta :)

    • Jessica 16.v

      Olen 16.v ja juoksin cooperissa 2200 metriä ja siitä tulee arvosanaksi kuulemma 9-.
      Lopuksi kyllä tuntu, että oisi voinnut juosta nopeamminkin..

      • seiskallaeli13v

        Juoksin 2220m ja iha ok mun mielestä 13vuotiaalle tytsylle


    • 12v

      oon 12vuotta(6.luokalla) ja meidän luokalla oli cooperin testi tuo 2100m on aika huono seiska luokkalaiseksi mun tulos oli 2356m ja meidän luokan paras oli 2500m että silleen

    • Julkku

      Mä oon seiskalla (ikää siis 13 vuotta) ja juoksin n. 3 kk sitten cooperin testin ja tulos oli 2400 m. Olen tyttö ja harrastan salibandyä (oon harrastanu sitä 2 ja puol vuotta, sitä ennen oli hyvin huono kunto... :/ hoikka tyttö olen aina ollut) sain meidän luokalta toisiksi parhaan tytöistä. Paras meni lopussa ohi ja juoksi 2800 m eli 400 m enemmän :/ sain itse 9 puolen ja hän 10... Jäi vähän ärsyttämääm mutta ensikerralla paremmin (: tavoite ois yli 3000 m jos suinkin mahdollista :'D alankin kevääl käymää kunnol päivittäin lenkillä ja sillee (:

    • YKS MASI VAAN

      Säännöllinen harjoittelu tuottaa tulosta. 7lk juoksin 2900m enkä ollu kiinostunu urheilusta tai juoksusta yhtään.8lk tulos parani 450m kun aloitin säänöllisen harjoittelun vkossa 4-5 krt juoksua esim . Ysille tulos parani vielä 300m.

      Jokainen jolla on halua voi juosta coopperin kovaa!!!

      • 12 min rääkki

        Olen juossut elämäni aikana Cooperintestin 4 kertaa . Ensimmäisellä kerralla armeijassa 1977 meni 3050, toisen kerran samana vuonna peruskoulutuskauden jälkeen 3150. Kolmas kerta oli 27vuotiaana vuonna 1984 metsurikoulussa 3200.Kaikki ilman juoksuharjoittelua. Luulen kuitenkin sen ajan metsurityön(jota olin tehnyt jo 9 vuotta ennen koulua) taanneen ainakin kunnon peruskestävyyden. Neljäs kerta oli , kun juostiin työporukalla(metsureita) testi 13.09.2009.(Tulokset on tallessa). Olin silloin 52v. Tulos oli 2630. Tässä muiden kavereiden iät ja tulokset. 36v 3210m, 26v 2814m 52v 2740m 57v 2330m. Keski-ikä on siis 44,6v ja keskiarvotulos on 2745m. Aika hyvä, sanoisin,kun on enemmän, kuin armeijan poikien keskiarvo. Tähän testiin treenattiin noin kuukausi juoksua. Nyt suunniteltiin, että juostaan taas testi lokakuun alussa. Jonkiverran on porukka vaihtunut ja ikääkin on tullut , että luulen tuloksien notkahtavan. Uskon kuitenkin, että päästään ikään nähden kiitettäviin suorituksiin.


    • hikinenvihtura

      Ite pääsin kasilla vaivoin 1600m xD juoksemine on perseestä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2916
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      105
      2468
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2230
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      19
      2059
    5. 173
      1876
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      43
      1865
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1548
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe