Ruumiillinen kuritus on oikein!

Pentecostal

Sitten, kun minä saan lapsia, voitte olla varmoja, että vitsaa en tule säästämään. "Joka vitsaa säästää, se lastaan vihaa", näin Raamattu sanoo.
Nykyajan ihmiset ovat niin typeriä juuri siitä syystä, että heidän vanhempansa eivät ole välittäneet heistä tarpeeksi kurittaakseen heitä. Siksi sinunkin kersasi ovat niin uskomattoman idioottimaisia verrattuna esimerkiki minuun.
Älä yhtään ajattele, että heidän tyhmyytensä olisi huonon perimän syytä. Ei, siitä ei ole kyse. On kyse siitä, että sinä et ole suonut heille mahdollisúutta ymmärtää, että kaikki, mikä heidän mieleensä juolahtaa, ei välttämättä aina ole jotain erinomaista.
Saat hävetä koko ikäsi jälkikasvusi tyhmyyttä.
Helluntailaisilla vanhemmilla ei ole sitä ongelmaa, mutta sinulla ateistina on ongelmana varmasti lastesi hölmöys, myönsit sitä, tai et!

62

2101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskossa tänään

-tosiasia on että joka vitsaa säästää,se vihaa lastaan..MUTTA jos se kurituskin tapahtuu vihassa niin pieleen menee sekin kuritus ja kasvatus !
      -lasta tulee kurittaa RAKKAUDESSA,vaikka vitsallakin!
      -jos kuritat lastasi vihan vallassa teet lapsestasi samanlaisen vihaajan joka kostaa sen omille lapsilleen jne..tästä on esimerkkejä, aivan riittämiin nykymailmassa !
      -lasten kasvatus onkin alue jossa on varmasti kaikilla opiskelemista ja koko elämän matkalle!
      -lapset tarvitsevat rajat ja rakkautta ja ennenkaikkea aikaa,omilta vanhemmiltaan,-jos nämä puuttuvat lapsista ei voi tulla kertakaikkiaan tasapainoisia ihmisiä !

• Pentecostal

ja niin, että kuritustilanne on mahdollisimman steriili. Kurittaja kurittaa lasta lapsen itsensä vuoksi, eikä siksi, että hänellä vanhempana on paha olo.

• penttikoistinen

Minä ainakin, sitten kun minulla lapsia on, kasvatan heidät Herran kurissa ja nuhteessa. Oppivatpahan Kristuksen kaltaisuutta ja hänen kärsimyksiensä osallisuutta tuntiessaan viattomina ja väärin tuomittuina orapihlajapensaan piikkisen oksan repivän kosketuksen.

Siunausta Pentecostalille.

• Pentecostal

Rankaisit heti minuakin.

• -Ateisti-

Kai sinä aitoon hellarityyliin myös piekset muijan (jollaista et toivottavasti saa ikinä)?

• Haloo!

kyse LASTEN kasvattamisesta, ei aikuisten! Aikuisia ei sitäpaitsi kasvateta.

• Pentecostal

Mikä kysymys tuo oikein oli?

• uskossa tänään

-akoista jaksaa lukua pitää,-eikun selekään vuan jotta oppii elämään kuliaisesti ja kysymään kotona, mieheltään :-)

• terjaliini

vaan rakkaudella. Kuinka moni onkaan tehnyt selvän pesäeron kotiin, kun siellä on vain piiska heilunut. Silloin olet pelisi kasvattajana menettänyt, kun vitsaan tartut ja sillä lyöt lasta. Tälläinen alotus joutaisi poistaa kokonaan....
      Todella järkyttynyt kuuden lapsen äiti!

• Pentecostal

Kuka tässä nyt lyömisestä on puhunut... lasta ei saa hakata, koska siitä voi tulla fyysisiä vammoja ja se on muutenkin vastuutonta ja typerää.
        Kurittaa saa niin, että sattuu, mutta ei tule mitään muita vahinkoja.
        Mutsillani on 7 lasta, eikä hän ole kauhistunut. Vielä vähemmän kauhistunut on faijani, joka tarvittaessa antaa höykkyä...

• terjaliini
        Pentecostal kirjoitti:

Kuka tässä nyt lyömisestä on puhunut... lasta ei saa hakata, koska siitä voi tulla fyysisiä vammoja ja se on muutenkin vastuutonta ja typerää.
        Mutsillani on 7 lasta, eikä hän ole kauhistunut. Vielä vähemmän kauhistunut on faijani, joka tarvittaessa antaa höykkyä...

olen kaikenlaista ruumiillista kuritusta vastaan. Silloin kun kuritat, olet enemmän tai vähemmän vihan vallassa ja et täysin hallitse itseäsi.

Se, että lyöt - remmillä tai millä hyvänsä - niin omapa on asiasi ja poliisin myös!

Kuri tarkoittaa rajoja ei rangaistusta!
        (alunperin suomenkielessä kuri on ollut sama kuin kuja, jossa on aita molemmilla puolin ja siitä välistä kuljetettiin karjaa)

• isäsi
        Pentecostal kirjoitti:

on helluntaisaarnaaja? Näitä remmillä hakkaavia saarnaajia ja jopa läheisensä päiviltä päästäviä helluntaiherätyksen johtohenkilöitä tuntuu riittävän... Ei ihme, että rakkaudettomuus ja tuomionhenki liikkeessä elää ja voi hyvin. Nyt muuten ymmärrän kylmää sydäntäsi huomattavasti paremmin, Pentecostal.

• Pentecostal
        terjaliini kirjoitti:

olen kaikenlaista ruumiillista kuritusta vastaan. Silloin kun kuritat, olet enemmän tai vähemmän vihan vallassa ja et täysin hallitse itseäsi.

Se, että lyöt - remmillä tai millä hyvänsä - niin omapa on asiasi ja poliisin myös!

Kuri tarkoittaa rajoja ei rangaistusta!
        (alunperin suomenkielessä kuri on ollut sama kuin kuja, jossa on aita molemmilla puolin ja siitä välistä kuljetettiin karjaa)

jos remmi viuhuu. ketään ei kiinnosta, jos joku kurittaa lapsiaan. Jokainen ymmärtää, että se on oikein, vaikka ei suostuisi sitä tiedostamaankaan.
        Kuri on rangaistusta, sillä ilman pelkoa eo ole kuria.
        Rohkeasti remmiä vaan! Se on Jumalan tahto!

• Pentecostal
        isäsi kirjoitti:

on helluntaisaarnaaja? Näitä remmillä hakkaavia saarnaajia ja jopa läheisensä päiviltä päästäviä helluntaiherätyksen johtohenkilöitä tuntuu riittävän... Ei ihme, että rakkaudettomuus ja tuomionhenki liikkeessä elää ja voi hyvin. Nyt muuten ymmärrän kylmää sydäntäsi huomattavasti paremmin, Pentecostal.

nauttinut kurittamisesta ja puhumalla selvittiin useimmiten. Kyllä me selkäämme ansaittiinkin, sillä joksus teimme koiruuksia ihan tahallamme.
        Minulla on tarvittaessa lämmin sydän. Olisin pahempi ihminen, jos en olisi saanut piiskaa.
        Sinä olisit tarvinnut piiskaa myös. Etkä sinä mitään rakkautta kaipaa, eikä sinussa itsessäsikään ole sitä.

• terjaliini
        Pentecostal kirjoitti:

jos remmi viuhuu. ketään ei kiinnosta, jos joku kurittaa lapsiaan. Jokainen ymmärtää, että se on oikein, vaikka ei suostuisi sitä tiedostamaankaan.
        Kuri on rangaistusta, sillä ilman pelkoa eo ole kuria.
        Rohkeasti remmiä vaan! Se on Jumalan tahto!

vaihtaa srk:taa, jos tämmöinen on ajatusmalli! Aivan järkkyä!

• Pentecostal
        terjaliini kirjoitti:

vaihtaa srk:taa, jos tämmöinen on ajatusmalli! Aivan järkkyä!

Teet lapsistasi hirviöitä, jos et kurita heitä. Luonnehäiriöt ovat lellimisen syytä kaikki ja jos sinä lellit lapsiasi teet heistä lopulta myös itsesi vihollisia! Jumala vihaa kurittomuutta ja kurittomuus voi viedä elämäntapana helvettiin!

• terjaliini
        Pentecostal kirjoitti:

Teet lapsistasi hirviöitä, jos et kurita heitä. Luonnehäiriöt ovat lellimisen syytä kaikki ja jos sinä lellit lapsiasi teet heistä lopulta myös itsesi vihollisia! Jumala vihaa kurittomuutta ja kurittomuus voi viedä elämäntapana helvettiin!

tällä hetkellä - ja se on Jumalan armoa - kaikki lapseni ovat uskossa. He ovat tasapainoisia nuoria sekä osa jo isänä ja äitinä kasvattavat omia lapsiaan. Me olemme pystyneet keskustelemaan vaikeatkin asiat ja kaikilla tuntuu olevan vahva itsetunto ja osaavat sanoa tarvittaessa myös sanan EI! Sinun on mulle turha puhua tuommoista, että lellin lapsiani! Lelliminen ja rakastaminen ovat kaksi eri asiaa! Ja minä RAKASTAN lapsiani ja lapsenlapsiani!

Kuritus ja pahoinpitely, johon lasken ruumiillisen kurittamisen ovat kaksi eri asiaa! Enhän lyö edes koirianikaan saati omia lapsiani!

• Pentecostal
        terjaliini kirjoitti:

tällä hetkellä - ja se on Jumalan armoa - kaikki lapseni ovat uskossa. He ovat tasapainoisia nuoria sekä osa jo isänä ja äitinä kasvattavat omia lapsiaan. Me olemme pystyneet keskustelemaan vaikeatkin asiat ja kaikilla tuntuu olevan vahva itsetunto ja osaavat sanoa tarvittaessa myös sanan EI! Sinun on mulle turha puhua tuommoista, että lellin lapsiani! Lelliminen ja rakastaminen ovat kaksi eri asiaa! Ja minä RAKASTAN lapsiani ja lapsenlapsiani!

Kuritus ja pahoinpitely, johon lasken ruumiillisen kurittamisen ovat kaksi eri asiaa! Enhän lyö edes koirianikaan saati omia lapsiani!

vaan kurittamisesta, joka tuottaa jollain tavalla kipua vahingoittamatta lasta.
        Minä en tiedä, millaisia lapsesi ovat, ja voi olla että he ovat luonnostaan senverran tottelevaisia, että heitä ei tarvitse kurittaa juuri ollenkaan. Voi myös olla, että lapsesi vetävät sinua nenästä. Minäkin olen monesti antanut vanhempieni ymmärtää jotain, mikä ei ollenkaan pidä paikkaansa. Eli ovatkohan ne sinun lapsesi niin kullanmuruja kuin sinä luulet?

• olla tosissasi,
        Pentecostal kirjoitti:

nauttinut kurittamisesta ja puhumalla selvittiin useimmiten. Kyllä me selkäämme ansaittiinkin, sillä joksus teimme koiruuksia ihan tahallamme.
        Minulla on tarvittaessa lämmin sydän. Olisin pahempi ihminen, jos en olisi saanut piiskaa.
        Sinä olisit tarvinnut piiskaa myös. Etkä sinä mitään rakkautta kaipaa, eikä sinussa itsessäsikään ole sitä.

niin överiksi nuo sinun juttusi menevät!! Taidat oikeasti vihata helluntailaisuutta, kun haluat näin mustamaalata helluntailaisia. Älä viitsi trollata.

• terjaliini
        Pentecostal kirjoitti:

vaan kurittamisesta, joka tuottaa jollain tavalla kipua vahingoittamatta lasta.
        Minä en tiedä, millaisia lapsesi ovat, ja voi olla että he ovat luonnostaan senverran tottelevaisia, että heitä ei tarvitse kurittaa juuri ollenkaan. Voi myös olla, että lapsesi vetävät sinua nenästä. Minäkin olen monesti antanut vanhempieni ymmärtää jotain, mikä ei ollenkaan pidä paikkaansa. Eli ovatkohan ne sinun lapsesi niin kullanmuruja kuin sinä luulet?

Sattumoisin minun lasteni vartijana on Jumala! En aikuisten lasteni puuhiin puutu. Olen pyrkinyt opettamaan heitä vastuuseen ja rehellisyyteen. Jokainen lapsi on joutunut tai joutuu ottamaan vastuun omasta elämästä ja kantamaan sen. Se ei ole minun tehtävä. Fyysistä kuritusta en salli.

Meidän on turha jatkaa juupas eipäs linjalla. Olen sanojeni takana halusit sitä tai et.

• Pentecostal
        olla tosissasi, kirjoitti:

niin överiksi nuo sinun juttusi menevät!! Taidat oikeasti vihata helluntailaisuutta, kun haluat näin mustamaalata helluntailaisia. Älä viitsi trollata.

Minkä sortin uskova sinä olet, kun tämä on sinusta trollausta? Kyllä minä olen tosissani ja Raamattuunhan mielipiteeni perustuvat kaikki.
        Minkä verran olet lukenut Raamattua?

• Pentecostal
        terjaliini kirjoitti:

Sattumoisin minun lasteni vartijana on Jumala! En aikuisten lasteni puuhiin puutu. Olen pyrkinyt opettamaan heitä vastuuseen ja rehellisyyteen. Jokainen lapsi on joutunut tai joutuu ottamaan vastuun omasta elämästä ja kantamaan sen. Se ei ole minun tehtävä. Fyysistä kuritusta en salli.

Meidän on turha jatkaa juupas eipäs linjalla. Olen sanojeni takana halusit sitä tai et.

Ei aikuisia tule kurittaa. Minäkin olen aikuinen ja viimeisen kerran joyduin kurinpidon kohteeksi joskus 11 vuotiaana. Ruumiillisen kurituksen kohteeksi jouduin ehkä joskus 8-9 vuotiaana viimeisen kerran.
        Ole vain sanojesi takana, mutta Jumala on eri mieltä kanssasi. "Joka vitsaa säästää, se lastaan vihaa" Näin sanoo Raamattu.

• RitariOlevainen
        Pentecostal kirjoitti:

Ei aikuisia tule kurittaa. Minäkin olen aikuinen ja viimeisen kerran joyduin kurinpidon kohteeksi joskus 11 vuotiaana. Ruumiillisen kurituksen kohteeksi jouduin ehkä joskus 8-9 vuotiaana viimeisen kerran.
        Ole vain sanojesi takana, mutta Jumala on eri mieltä kanssasi. "Joka vitsaa säästää, se lastaan vihaa" Näin sanoo Raamattu.

Mulla on viisi lasta, kaikki syntyi 6 vuoden sisään, että oli pieniä samaan aikaan , että vipinää riitti.
        Emme kuitenkaan käyttäneet juurikaan ruumiillista kuritusta, mitä nyt joskus vähän tukkapöllyä, mutta siihen se melkein jäikin.

Erästä lapsistani kerran kuritin ruumiilliseti takapuoleen, ja sitä olen katunut lopun elämääni, ja olen useammin kuin kerran pyytänyt sitä itkien anteeksi, se repii vielkin sydäntäni.

Olin hiljakkain tullut uskoon, ja juuri tuo, mistä mainitsit, että "joka vitsaa säästää, se vihaa lastaan". Sai minut johdettua ruumiilliseen kuritukseen, mutta se oli suurimpia virheitä mitä lastani kohtaan olen tehnyt, enkä anna sitä itselleni ikinä anteeksi, tai annan koska Jumalan rakkaus vaatii myöskin rakastamaan itseään, siinämielessä pärjään asian kanssa, mutta se on kipu, joka ei koskaan kokonaan katoa, Jumala minua armahtakoon.
        En siis kannata ruumiillista kuritusta koskaan !

• uskossa tänään
        RitariOlevainen kirjoitti:

Mulla on viisi lasta, kaikki syntyi 6 vuoden sisään, että oli pieniä samaan aikaan , että vipinää riitti.
        Emme kuitenkaan käyttäneet juurikaan ruumiillista kuritusta, mitä nyt joskus vähän tukkapöllyä, mutta siihen se melkein jäikin.

Erästä lapsistani kerran kuritin ruumiilliseti takapuoleen, ja sitä olen katunut lopun elämääni, ja olen useammin kuin kerran pyytänyt sitä itkien anteeksi, se repii vielkin sydäntäni.

Olin hiljakkain tullut uskoon, ja juuri tuo, mistä mainitsit, että "joka vitsaa säästää, se vihaa lastaan". Sai minut johdettua ruumiilliseen kuritukseen, mutta se oli suurimpia virheitä mitä lastani kohtaan olen tehnyt, enkä anna sitä itselleni ikinä anteeksi, tai annan koska Jumalan rakkaus vaatii myöskin rakastamaan itseään, siinämielessä pärjään asian kanssa, mutta se on kipu, joka ei koskaan kokonaan katoa, Jumala minua armahtakoon.

-rakkaudessa annettu kuritus ei ole pahaksi lapsellekkaan joka on itsepäinen kuin muuli !
        -on se nyt nähty vapaan kasvatuksen hedelmät niin helluntailaisuudessa kuin muuallakin mailmassa,-mitä ne saa,aikaan !
        -mummojen potkijalaumat pyörii kaduilla keskikalja sekä huumepöhnässä ja jos jonkin sortin nappeja vedetään että nuppi on sekaisin jne..
        -aikoinaan sekin ruummiillinenkin kuritus meni osiltaan joissakin perheissä överiksi,-mutta valtaosaltaan se oli hyvä asia,-sillä estot tuli pahantekoon, kun tiesi saavansa,selkäänsä..
        -tosin sekin tehtiin selväksi, minkä takia saa ja mikä on sen selkäänsaamisen, tarkoitus jne..
        -ihminen on tavattoman jukuripäinen jo pienestä lapsesta,-ja sille tekee vain hyvää että hakee vitsan itse jolla saa pienen muistutuksen pahanteon,seurauksista jne..
        -vapaan kasvatuksen tuloksena ovat lopulta nuorisokodit, vankilat jms,yhteiskunnan hoitopaikat täynnä,nuoria ihmisiä,jotka on kasvaneet vapaasti ja törmäilleet, elämänsä pilalle yhteiskunnan karikoissa!
        -piiskan antaminen tekee varmasti kipeää,-mutta antamatta jättäminen voi myöhemmin,tehdä paljon kipeämpää,kun käy esim,vierailemassa omaisensa luona jossain huostakodissa tai vankilassa jne,paikoissa!

• herännyt.vasta
        Pentecostal kirjoitti:

Minkä sortin uskova sinä olet, kun tämä on sinusta trollausta? Kyllä minä olen tosissani ja Raamattuunhan mielipiteeni perustuvat kaikki.
        Minkä verran olet lukenut Raamattua?

Sua pitää monet trollina, esiinnyt armottomana lakisaarnaajana ja heittelet sitten aina hyvin kummia aloituksia joissa Saarikalle tms. linkkejä. Se jo kertoo aika paljon.

Sulla on jotenkin kiero ja vihamielinen suhtautuminen uskoa ja uskovia kohtaan, kun tahdot niin häväistä uskovia esiintymällä tuolla tavalla.

Vaikka sä olet tavannut lakihenkisiä ja ahdasmielisiä uskovia, jotka ovat voineet laittaa sun kannettavaksi taakkoja, joita et ole jaksanut kantaa, on silti olemassa hyvä Jumala, joka tahtoo sut pelastaa ja korjata. Toivoa on paremmasta, Jumalan avulla pystyt ajan kuluessa antamaan anteeksi kaiken kokemasi, myös vanhemmillesi. Tahdothan tehdä niin.

• uskossa tänään
        herännyt.vasta kirjoitti:

Sua pitää monet trollina, esiinnyt armottomana lakisaarnaajana ja heittelet sitten aina hyvin kummia aloituksia joissa Saarikalle tms. linkkejä. Se jo kertoo aika paljon.

Sulla on jotenkin kiero ja vihamielinen suhtautuminen uskoa ja uskovia kohtaan, kun tahdot niin häväistä uskovia esiintymällä tuolla tavalla.

Vaikka sä olet tavannut lakihenkisiä ja ahdasmielisiä uskovia, jotka ovat voineet laittaa sun kannettavaksi taakkoja, joita et ole jaksanut kantaa, on silti olemassa hyvä Jumala, joka tahtoo sut pelastaa ja korjata. Toivoa on paremmasta, Jumalan avulla pystyt ajan kuluessa antamaan anteeksi kaiken kokemasi, myös vanhemmillesi. Tahdothan tehdä niin.

-ja siinä kaikki:-)

• Pentecostal
        RitariOlevainen kirjoitti:

Saatanan taktiikka on saada ihminen kieriskelemään olemattomien syntien kanssa, joilla sitten syyttää uskovaa.
        Minun faijani on jumalinen mies ja herra on käyttänyt häntä hyvin voimakkaalla tavalla, eikä hän tunne mitään syllisyyttä siitä, että joksus vähän vilautti vitsaa takapuolellemme.
        Saatana kiusaa sinua. Anna syyttäjälle lähtöpassit elämästäsi.

• Pentecostal
        uskossa tänään kirjoitti:

-rakkaudessa annettu kuritus ei ole pahaksi lapsellekkaan joka on itsepäinen kuin muuli !
        -on se nyt nähty vapaan kasvatuksen hedelmät niin helluntailaisuudessa kuin muuallakin mailmassa,-mitä ne saa,aikaan !
        -mummojen potkijalaumat pyörii kaduilla keskikalja sekä huumepöhnässä ja jos jonkin sortin nappeja vedetään että nuppi on sekaisin jne..
        -aikoinaan sekin ruummiillinenkin kuritus meni osiltaan joissakin perheissä överiksi,-mutta valtaosaltaan se oli hyvä asia,-sillä estot tuli pahantekoon, kun tiesi saavansa,selkäänsä..
        -tosin sekin tehtiin selväksi, minkä takia saa ja mikä on sen selkäänsaamisen, tarkoitus jne..
        -ihminen on tavattoman jukuripäinen jo pienestä lapsesta,-ja sille tekee vain hyvää että hakee vitsan itse jolla saa pienen muistutuksen pahanteon,seurauksista jne..
        -vapaan kasvatuksen tuloksena ovat lopulta nuorisokodit, vankilat jms,yhteiskunnan hoitopaikat täynnä,nuoria ihmisiä,jotka on kasvaneet vapaasti ja törmäilleet, elämänsä pilalle yhteiskunnan karikoissa!
        -piiskan antaminen tekee varmasti kipeää,-mutta antamatta jättäminen voi myöhemmin,tehdä paljon kipeämpää,kun käy esim,vierailemassa omaisensa luona jossain huostakodissa tai vankilassa jne,paikoissa!

Juuri näin. Ne, jotka vastustavat totuutta ja elävät laittomuudessa, eivät ole saaneet kuritusta osakseen. Se on hengellinen laki. Monet helpolla päässeet ihmiset, joita tunnen, ovat nyt luopion teillä siksi, että eivät saaneet kuritusta osakseen. raamattu sanoo,että vitsan säästäminen on vihaa lasta kohtaan ja sitä se todella on!

• Pentecostal
        herännyt.vasta kirjoitti:

Muuten juttusi ovat ihan täyttä roskaa. Minä en mitään saarikalle linkkejä ole koskaan tuonut tälle palstalle, enkä minä vihaa uskoa. Sinulla on kumma logiikka. Vihasiko herramme uskoa, kun puhui asioista, jotka ärsyttävät ihmisiä?

• Pentecostal

-ja siinä kaikki:-)

muuten, pieni veitikka aiheuttaa sitä, että ihminen ei oikein osaa suhtautua huumorilla asioihin...

• nyt kovaa vauhtia
        Pentecostal kirjoitti:

Saatanan taktiikka on saada ihminen kieriskelemään olemattomien syntien kanssa, joilla sitten syyttää uskovaa.
        Minun faijani on jumalinen mies ja herra on käyttänyt häntä hyvin voimakkaalla tavalla, eikä hän tunne mitään syllisyyttä siitä, että joksus vähän vilautti vitsaa takapuolellemme.
        Saatana kiusaa sinua. Anna syyttäjälle lähtöpassit elämästäsi.

asiat sikinsokin. Otas vähän taukoa ja me jäähdyttelemää päätäs vaikka ulos, jos et ole suljetulla...

• Pentecostal
        nyt kovaa vauhtia kirjoitti:

asiat sikinsokin. Otas vähän taukoa ja me jäähdyttelemää päätäs vaikka ulos, jos et ole suljetulla...

En voi käsittää, miten joku voi alentua noin pässinpäisiin kommenteeihin. Mistä hölmöytesi johtuu?

• susta, sillä
        Pentecostal kirjoitti:

En voi käsittää, miten joku voi alentua noin pässinpäisiin kommenteeihin. Mistä hölmöytesi johtuu?

hölmöys on tarttuvaa.pässinpäiset kommentit ihmnisiltä johtuvat susta koska sä itse olet iso saatanallinen pässinpää. Ja sä vain naurat ja nautit siitä, kun ihmiset vastailevat sun dorkamaisiin viesteihin. tuota syndroomaa kutsutaan myös nimellä... enpäs sanokkaan.

• Pentecostal
        susta, sillä kirjoitti:

hölmöys on tarttuvaa.pässinpäiset kommentit ihmnisiltä johtuvat susta koska sä itse olet iso saatanallinen pässinpää. Ja sä vain naurat ja nautit siitä, kun ihmiset vastailevat sun dorkamaisiin viesteihin. tuota syndroomaa kutsutaan myös nimellä... enpäs sanokkaan.

jos tämä palsta ahdistaa sinua noin paljon. Minä nauran vain typerille viesteille. Sinä luulottelet kaikea minusta, sillä minulaiseni ihmiset ovat sinulle vieraita. Olet elänyt erilaisessa ympäristössä kuin minä.

• terjaliini

vapaastakasvatuksesta tai paremminkin väärinkäsitetystä vapaastakasvatuksesta? Ei ole siitä kysymys, vaan siitä, että lapsia ei rangaista ruumiillisesti. Ja vapaakasvatus alunperin ei ole tarkoittanut sitä, että lapset saavat olla niin kuin pellossa. Höpsis!
        ps. oli pakko kommentoida!

• uppi.akko

on ihan kauhea Saatanan terroristi.
      Voisko ylläpito edes vaatia hänen nikkinsä virallistamista???
      Oikeana Helluntailaisena on ihan sydäntä särkevää lukea päivästä toiseen tuonlaisen anarkistin esiintymista oikeiden helluntailaisten nimessä.

Eikö siihen voi saada loppua?

T UA

• Pentecostal

kun tuollaista kirjoitat. Olet sellainen liberaali höpönassu, joka et enää tiedä, mitä uskovaiset oikeasti ajattelevat. Minä olen uskovainen ja epäilen omaa uskovaisuuttasi.

• MIettinyt olen

Vähän niin että ei pentecostal ole mikään oikea uskova vaan jonkinlainen mutantti.lukenut täällä juttuja ja varmaan myös netmissionissa missä hän ei saisi edes kirjoittaa.on sitten lähtenyt muatntoimaan uskonasioita.Eihän kukaan valistunut uskova voi pitää tuollaisia kirjoituksia terveinä millään tavalla.

eli ihan turhaa vastata hänelle mitään.itse en ole koskaan noteerannut hänen yhteenkään kirjoitukseensa.turhaa ajan tuhlausta!

• Pentecostal
        MIettinyt olen kirjoitti:

Vähän niin että ei pentecostal ole mikään oikea uskova vaan jonkinlainen mutantti.lukenut täällä juttuja ja varmaan myös netmissionissa missä hän ei saisi edes kirjoittaa.on sitten lähtenyt muatntoimaan uskonasioita.Eihän kukaan valistunut uskova voi pitää tuollaisia kirjoituksia terveinä millään tavalla.

eli ihan turhaa vastata hänelle mitään.itse en ole koskaan noteerannut hänen yhteenkään kirjoitukseensa.turhaa ajan tuhlausta!

Pilkkaat kaikkea, mihin isämme uskoivat ja luulottelet kaikkea. Ongelma on sinulla siinä, että sinä et tiedä mistään mitään.

• Hannu
        MIettinyt olen kirjoitti:

Pentecostal haluaa vain sotkea, hajottaa ja provosoida - sellaista ei uudestisyntynyt kristitty tee. Me uudestisyntyneet haluamme rakentua ja rakentaa. Kaikkein parasta on jättää tämä trolli omaan arvoonsa eli ei vastata hänelle.

Toivotan kuitenkin Pentecostalille siunausta ja toivotan hänet myös tervetulleeksi helluntaiseurakunnan tilaisuuksiin, joissa voi antaa elämänsä Elävän Jumalan käsiin, ettei tarvitse vihassa ja katkeruudessa elää.

• Pentecostal
        Hannu kirjoitti:

Pentecostal haluaa vain sotkea, hajottaa ja provosoida - sellaista ei uudestisyntynyt kristitty tee. Me uudestisyntyneet haluamme rakentua ja rakentaa. Kaikkein parasta on jättää tämä trolli omaan arvoonsa eli ei vastata hänelle.

Toivotan kuitenkin Pentecostalille siunausta ja toivotan hänet myös tervetulleeksi helluntaiseurakunnan tilaisuuksiin, joissa voi antaa elämänsä Elävän Jumalan käsiin, ettei tarvitse vihassa ja katkeruudessa elää.

Te olette niin tietämättömiä ja lapsellisia huolimatta siitä, että tulitte silloin 30 vuotta sitten uskoon, että minä en voi muuta kuin ihmetellä käytöstänne. Te olette hengellisesti lapsia! Se on traaginen tosiasia, mitä te ette halua nähdä!

• riehuvat!
        Pentecostal kirjoitti:

Te olette niin tietämättömiä ja lapsellisia huolimatta siitä, että tulitte silloin 30 vuotta sitten uskoon, että minä en voi muuta kuin ihmetellä käytöstänne. Te olette hengellisesti lapsia! Se on traaginen tosiasia, mitä te ette halua nähdä!

Pelkkää rienaamista.

• Pentecostal
        riehuvat! kirjoitti:

Pelkkää rienaamista.

niin riehuvat ja trolli sinä oletkin.

• K.N.

Alueella. Lapsista voi kasvaa henkisesti alikehittyneitä, kovan ruumiillisen kurituksen seurauksena.

Jos tunnet jo ennen lapsesi syntymää käskyn ensisijaisena "Joka vitsaa säästää, se lastaan vihaa", olet naulinnut jo lapsesi ennen syntymää paholaiseksi. Sinulla on heikosti kehittynyt tunne-elämä, eikä lapsia voi antaa tuollaiselle isälle, ennenkuin olet kasvanut aikuiseksi.
      Lastensuojeluviranomaiset ottavat vihjeistä lapsia huostaansa ja kynnys on matala, koska lapsi on puolustuskyvytön ja viaton. Olen ymmärtänyt että trollaat itsekorostuksen vuoksi,
      mutta on vaarallista mennä alueille, jossa sinut otetaan aina vakavasti, lapsen tähden, varmuuden vuoksi.

• Pentecostal

Henkisesti alikehittyneitä... voi elämän kevät...
        Kuule, kurittamatta jättäminen tekee lapsista henkisesti alikehittyneitä.
        Lastensuojeluviranomaiset ovat tyranneja sen perusteella, mitä olen heitä kuullut ja minulle on ihan samantekevää, mitä sosiaalitantat asioista ajattelevat. Hekin ovat monesti niin idioottimaisia siitä syystä, että eivät ole saaneet selkäänsä ja luulevat siksi itsestään jotain.

• Mun_Nimi
        Pentecostal kirjoitti:

Lastensuojeluviranomaiset ovat tyranneja sen perusteella, mitä olen heitä kuullut ja minulle on ihan samantekevää, mitä sosiaalitantat asioista ajattelevat. Hekin ovat monesti niin idioottimaisia siitä syystä, että eivät ole saaneet selkäänsä ja luulevat siksi itsestään jotain.

>...ja luulevat siksi itsestään jotain.<

suurta määrää juttujas lukiesa :) Ootkohan nyt ollenkaan muistanu taaskaan tutkiskella omaa mädännäisyyttäs tän asian suhteen? Ja ei tartte vuodattaa asiaa edelleenkään palstalle. Mieti tykönäs.

• K-Nainen
        Pentecostal kirjoitti:

itsäsi noilla typeryyksillä. Toivotaan, että
        kasvat vielä tuosta. Sitä ennen ei kannata harkita lasten tekoa, jos siihen tulisikaan mahdollisuutta vielä pitkään aikaan.

• Pentecostal
        Mun_Nimi kirjoitti:

>...ja luulevat siksi itsestään jotain.<

suurta määrää juttujas lukiesa :) Ootkohan nyt ollenkaan muistanu taaskaan tutkiskella omaa mädännäisyyttäs tän asian suhteen? Ja ei tartte vuodattaa asiaa edelleenkään palstalle. Mieti tykönäs.

ja sen kuviteltu mädännäisyys liittyy teidän tosiasialliseen mädännäisyyteenne? Heikko ihminen minä olen, mutta en mädännäinen siinä mielessä, missä te olette.

• Pentecostal
        K-Nainen kirjoitti:

itsäsi noilla typeryyksillä. Toivotaan, että
        kasvat vielä tuosta. Sitä ennen ei kannata harkita lasten tekoa, jos siihen tulisikaan mahdollisuutta vielä pitkään aikaan.

joten ole rauhallisell amielellä. Ei tässä välttämättä kerkeä lapsia hankkimaan. Jeesuksen tulo on niin lähellä.

• Hirvas

on paras muoto opettaa ja neuvoa lapsia. Varmaan se antaa parhaat elämänohjeet pitemmän päälle, kuin että antaa vitsaa ja kiroaa.

• Pentecostal

Ensin tietenkin puhutaan ja jos se ei auta, niin käytetään vitsaa.

• koivuhalolla senkin sadisti!

Kyllä ne opetukset menevät paremmin perille hyvällä sanalla kuin piiskalla.Ei se alapää ymmärrä mitään.Minä ainakin otan tiukan otteen lapsesta jos hän riehuu,ja siinä sitten istutaan ja mietitään.Ei se aina niin helppoa ole,mutta toimii.Siinä sitten jutellaan ja selvitetään asiat.On väärin hakata itseään heikompia!Sieltä sitten tulee ne perhe väkivallan opit jo lapsena.Järjen puutetta sanon minä!Vasta kun järki loppuu tulee nyrkki avuksi,sanoo kiinalainen sananlasku,siksi kiinassa ei kukaan halua näyttää että on tyhmä,ettei järki riittänyt selvittämään tätä asiaa.

• Mun_Nimi

Pentecostalilla on vakavanlaatuinen pakkomielle 2000 vuotta vanhaan kirjaan. Pakkomielteen yhtenä piirteenä on se, että jokin asia tehdään kuten tehdään, "koska Raamatussa lukee niin".

• Pentecostal

Mikäs raivohullu se sinäkin olet? Et ole saanut selkääsi sinäkään...

• Pentecostal
        Mun_Nimi kirjoitti:

Pentecostalilla on vakavanlaatuinen pakkomielle 2000 vuotta vanhaan kirjaan. Pakkomielteen yhtenä piirteenä on se, että jokin asia tehdään kuten tehdään, "koska Raamatussa lukee niin".

Länsimainen kulttuuri perustuu siihen kirjaan, ja sen kirjan ansioista sinäkin elät sivistysvaltiossa.
        Annat ateisteista TODELLA tyhmän kuvan ja tyhmiä te taidatte ollakkin!

• Mun_Nimi
        Pentecostal kirjoitti:

Länsimainen kulttuuri perustuu siihen kirjaan, ja sen kirjan ansioista sinäkin elät sivistysvaltiossa.
        Annat ateisteista TODELLA tyhmän kuvan ja tyhmiä te taidatte ollakkin!

perustuu siihen, että merkittävässä määrin alkaen 1700-luvulta esiin astui ihmisiä, jotka ymmärsivät irrottautua kristinuskon kahleista.

• Pentecostal
        Mun_Nimi kirjoitti:

perustuu siihen, että merkittävässä määrin alkaen 1700-luvulta esiin astui ihmisiä, jotka ymmärsivät irrottautua kristinuskon kahleista.

(ja tyhmä sellainen) ja heidän lapsellisuuksiensa vuoksi maailma joutuu kärsimään humanismista ja sosialismista, jotka kumpikin yrittävät tuhota lännen kristillisen perinnön.
        Länsimainen kulttuuri on yhtä kuin kristinusko. Sinä vain olet niin sivistymätön, että et tiedä sitä. Kannattaisi tutustua historiaan ja sosiologiaan.

• Vanha rakuuna

kersojen piiskaaminen tulee 'oikeaoppisesti' oikein suoritetuksi, että laitat itse oman paljaan kätesi siihen piiskattavalle persukselle ja läimit sitten voimasi tunnossa vedellen remelillä, oman kätesi välissä ollen, penskaasi perseelle niin että tuntuu ;)

• Pentecostal

Mitä lie se saanut aikaan... Voimani tunnossa... joopa joo... Kyllä lasten kurittaminen on viimeisiä asioita, joissa kannattaa olla "voimani tunnossa"...

• Vanha rakuuna
        Pentecostal kirjoitti:

Mitä lie se saanut aikaan... Voimani tunnossa... joopa joo... Kyllä lasten kurittaminen on viimeisiä asioita, joissa kannattaa olla "voimani tunnossa"...

tehty tuolleen, vaan kyllä muorivainaa läimi kepillä persuksille niin, että pariksi päiväksi kutina lähti. Ja tais siinä pukamatki tasottua vähäsen. Eikä laittanu ommaa kättäsä väliin, vaikka ite kertoi siitä.
        Läimiminen lopahti siihen, kun me venähettiin vähän yli 180 cm mittaan ja voimaa tuli, että ranteet paukkui.

• paikanetsijä

lapselle on lyödä ja sanoa samalla rakastavansa ja että se on lapsen parhaaksi..siinä lapsen käsitys rakkaudesta ja Isä Jumalasta menee metsään
      ..lapsen niinkuin aikuisenkin ruumiiseen ei saa koskea muutoin kun hyvällä,ruumis muistaa kaiken senkin minkä mieli on jo kauan sitten kieltäytynyt muistamasta

ruumiillinen kuritus voi pahimmillaan johtaa vieraantumiseen omasta ruumiista ja sitä kautta seksuaaliseen kyvyttömyyteen...ja siitä vasta ongelmia tuleekin

kurissa ja nuhteessa lapset on pidettävä mutta tasapainoinen vanhempi osaa sen myös ilman väkivaltaa

• ReaAalto

Joihin yhdyn.

Kuinka kukaan voi kohdella omaa lastaan väkivallalla ja vielä väittää että se on "Jumalan tahto", kuten moni uskova väittää.

Sitä täällä taas ihmetellään!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      69
      3804
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      88
      3189
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      100
      2441
    4. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      15
      1659
    5. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      70
      1428
    6. Mikä tekee naisesta

Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      98
      1300
    7. Varusmiehen kuolema

Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      50
      1246
    8. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      51
      1043
    9. Huippu, kaupunki ostaa hotellin

Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä
      Ähtäri
      56
      1040
    10. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      1031
    Aihe