AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

/   /  /  / Perunkirjoitus lomake

Perunkirjoitus lomake

14 Vastausta 52 298 Lukukertaa
Mistä saa perunkirjoitus lomakkeita? Voiko perunkirjoituksen pitää kuka vain perillisistä, siis täyttää ne lomakkeet. Ennenvanhaan tarvittiin perunkirjoitukseen kaksi uskottua miestä. Tarviiko nykyään ?

Googleta

Googleta, niin löydät malleja, moniakin.

Tässä pari linkkiä lähdöksi
http://www.trustus.fi/perukirjamalli.shtml

http://www.laki24.fi/pepe-perunkirjoitus.html

Siis käytännössä

Mistä saa perunkirjoituslomakkeita. En omista tulostinta ja tarkoitus olisi käsin kirjottaa se lomake. Saako niitä pankeist, kelalta yms ?

HUOH... eikö kukaan vaivaudu kertoon

Eikö kukaan vaivaudu kertoon ? Netistä löytyy vain malliesimerkkejä mutten mistää saa tietoo, mistä niitä planketteja saa. TEBOILILTAKO ?

Ei ole lomakkeita

Ei ole olemassa mitään "lakisääteisiä" lomakkeita. Perunkirja kirjoitetaan ihan tavalliselle valkoiselle paperille - käsinkin kirjoitettu kelpaa. Siis kopioi otsikot noista esimerkeistä ja siitä se syntyy...

Voi herranen aika

Kerrotaan! Mene vaikkapa kirjastoon ja kun siellä on tietokoneita, niin pyydä virkailijan apua, että saat tulostuksen haluamastasi lomakkeesta. - Yksinkertaista!

Annetaan sitte olla

Mites kun ennen ei ollunna tietokoneita ja jostain ne kupongit haettiin, en vain muista mistä ja kirjastoon mulla on porttikielto. Joten annetaan sitte asian olla...

Kuules nyt

Ennen vanhaan perukirja tehtiin käsin kirjoittaen, eikä mitään lomakkeita ollut olemassa.
Kirjastosta löydät kirjan "Asiakirjamalleja" ja siellä on ohjetta. Kirjoitat itse perukirjan niillä tiedoilla, mitä pesään kuuluu.
Osakkaat nimettynä, vainajajn velat ja maksamattomat laskut eli menot ja sitten omaisuus eli tulopuoli ja perukirja verotoimistoon.

Pitää siihen olla muutaki

Pitää sihen olla muutaki. Virkatodistus ja kuolintodistus ja pankista tiliote ja kuitteja ja ja ja...uskotut miehet ja ja

Kuuleppa itse

Mikset kopsaa sitä "asiakirjamallia" ja näytä miten se perunkirja tehdään. kun oot nii näppärä !
Teeppä niin, niin nii minäkii ossoovaan sitte ...Kiitusta kovasti jos nii

En minäkään löydä

-pyydä virkailijan apua, että saat tulostuksen haluamastasi lomakkeesta. -
Mistä löydän sen "haluamani lomakkeen"
Minäkin etsiskelen "haluamaani lomaketta", mutta kun ei sitä "haluamaani lomaketta" mistään löydy.

perunkirja

Suomalainen kirjakauppa ainakin myy perunkirjoituslomakkeita hintaan 1,50 euroa kappale.Huomaa,että se on tehtävä kahtena kappaleena.Toinen itselle ja toinen verotoimistoon.Virkatosistukset kaikilta pesän osakkailta-senhetkinen tilanne.

Tuosa alempana on sinulle

Likkaa linkkiä tai kirjoita:
http//www.trustus.fi/perukirjamalli.shtml
18

Perunkirjoituslomake

Käy kirjastossa ja lainaa kirja Aarnio, Aulis
Perunkirjoitusopas, sen välissä, liitteenä on
lomake jonka voit kopioida. On erittäin helppo täyttää. Tietääkseni myös mm. kirjakaupat ja verotoimistot myyvät valmiita lomakkeita.
On huomattavasti helpompaa kuin kirjoittaa vapaamuotoinen perunkirja.
Lomakkeessa on myös paikat"uskotuille miehille"
eli todistajille. Lomakkeen voi täyttää kuka tahansa, minä esimerkiksi tein isäni kuoltoa itse
perunkirjan.
 /   /  /  / Perunkirjoitus lomake

Asiantuntijat

• SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku

Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta