leuanveto harjoitus

viallinen lapsi

Olen 16 v poika.
Mistä johtuu etten saa tehtya yhtäkään leukaa?
Onko se vakavaa jos ei saa tehtya yhtää niitä?

22

1275

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • döeoleiii

se johtuu siitä ette saa itseäsi ylöspäin.... ei se ole vakavaa olet vaan heikko... mutta sekin on parannettavissa ainakin normaalisti :)

• weioutsdjlöksföd

jos painat jotain 100kg niin suht normaalia mut jos olet joku 60-70 kepukka niin olet kyllä onnettoman heikko!

• Karva

Minulla on samainen ongelma, mutta painan kylläkin 93kg joka voi ehkä vaikuttaa asiaan. Leuanvetokoneessa 50kg apupainolla saan sen 12 toistoa ja pikkuhiljaa vähentelen apupainoa...

• fzg

Olen myös 16-vuotias. Painan 85kg ja saan tehtyä 9 leukaa.

• 110kg

Isä, 50v. Vetää 4 leukaa. Tehkää fyysistä työtä,että
        sillee

• laitetta:

Meidän salilla on sellainen vastapainorekki. Se näyttää taljalta koska siinäkin laitetaan tikku siihen painolevyyn jolla halutaan lihaksiin vaikuttaa. Ainoa poikkeus taljaan on se, että tässä vähennetään haluttu määrä kiloja omasta ruumiinpainosta!

Itse painan 68 kg ja koska olen aloittelija salilla, en minäkään vielä kykene leuanvetoon perinteisesti. Tällä vastapainorekkisysteemillä vähensin omasta painostani ekaks 30 kg joten vedin leukoja vain 38 kilon verran. Nyt, kuukauden säännöllisen treenin jälkeen, vähennän painostani 25 kg.

Tarkoitus on vahvistua kunnolla ja kokonaisvaltaisesti, joten saliharrastus ei tule jäämään vaan on oikeastaan kasvamassa harrastuksesta jo elämäntavaksi.

• tintura

Itse olen 29 vuotias nainen painan noin 64kg ja olen 173 cm pitkä. En ole koskaan kyennyt vetämään leukoja, myöskään nuorempana, kun harrastin urheilua ja nostin penkistä noin 50 kg. Olen miettinyt johtuuko tekniikasta vai voiko vaikuttaa se että molemmat ranteeni ovat murtuneet nuorena. Joskus olen kuullut, että rannemuruma voisi vaikuttaa leuanvetoon mutta en ole varma. Onko muilla kokemuksia?

• - jaska -

No mitä v*tun väliä sillä aloittajan iällä tähän on?
      Onko aina pakko tunkea sitä ikää joka väliin?
      kysymyksesi oli muuten asiallinen.

Leuanvedolla ei tee mitään. Se ei ole voiman mittari.

Harjoittele tempausta ja rinnallevetoa, niin tulet vahvaksi.
      Pelkkä maastaveto on vain osa rinnallevetoa.

• voima on totta

Leuanveto on voiman mittari yläselälle, ja nyt on turha selittää mitään että se on vain pikkupojille, tiedän 150 kiloisenkin kaverin joka veti 25 leukaa.

Sen kenellä on voimaa ei tarvitse selitellä mitään painollaan saati iällään.

• leukavoimaa
        voima on totta kirjoitti:

Leuanveto on voiman mittari yläselälle, ja nyt on turha selittää mitään että se on vain pikkupojille, tiedän 150 kiloisenkin kaverin joka veti 25 leukaa.

Näinhän se on. =)

• 68-v

Ikä ei ole selitys mutta se vaikuttaa!

Milloin tahansa, mutta varsinkin 60:nä on pitkä tauko tuhoisa.
        Puolen vuoden huilin jälkeen on melkein mahdotonta päästä aikaisemppaan tasoon, jos se on ollut kummoinenkaan.

Voimataso palautuu osittainmutta nivelsiteet ja jänteet ovat uhanalaisia.
        Lisäpainoleuat ( 5 x 55kg alhaalta lähtien täyspitkiä ) saan unohtaa.

Eniten taso tippui tempauksessa.
        Kisoissa 100kg, 38:n huili- ja muutaman verryttelyvuoden jälkeen polvien yläpuolelta raakana 60kg.
        Mave tippui vähiten.
        Aktiiviajan tasoa en muista koska mave ei kuulunut säännöllisiin treeneihin mutta hiukan päälle 200kg se oli.
        63:na tavoitin 180kg ja siihen se juuttui.

Kyllä ikä vaikuttaa!

Nyt, mahan raatelun jälkeen en tule koskaa tekemään kunnolla mavea enkä pohjakyykkyä.

• - jaska -

joopajoo.
      yleinen totuus vaan lienee se että kovat leuanvetäjät eivät sitten voimaliikkeissä pärjää mitenkään. ei sen puoleen etteikö leuanveto hyvä liike olisi, mutta kyllä se kevyempien miesten hommaa on.

• - Janne J.

"Kyllä ikä vaikuttaa!"

Sitähän te ruippanat jaksatte valittaa harva se päivä. Ei ihmekään että nämä nelikymppiset terveet nuoret miehetkin alkaa hoilata samaa munatonta litaniaa kuten sinäkin.
        Pitäisit turpas kiinni ja treenaisit asenteella etkä lässyttäisi koko ajan jotain ikää.

V*tut iästä. Se yksi apina täältä tämä "jarex88" tyhjänmussuttaja on toinen höperö. Pikkupoika on vasta alle 25 ja jutut on kuin 90v sedällä.
        "Kun ikä sitä ja ikä tätä" nyyh byääh.

• voima on totta

Se jolla on voimaa, se pystyy myös vetämään leukoja, oli minkä painoinen tahansa.

Ei ole mitään "yleistä totuutta".

P.S tuo 150 kg:n painoinen kaveri veti myös maasta pitkän matkaa yli 300kg.

=)

• - jaska -

Se jolla on voimaa, se pystyy myös vetämään leukoja, oli minkä painoinen tahansa.

Ei ole mitään "yleistä totuutta".

P.S tuo 150 kg:n painoinen kaveri veti myös maasta pitkän matkaa yli 300kg.

=)

Onko 50 kiloisella 20v pikkupojalla sitten voimaa kun se jaksaa vetää 15 leukaa?
        Miksi se ei jaksa vetää rinnalle edes 120kg?

hehhehheh.....vai voimaa....

jaksoinhan minäkin vetää 12 leukaa pikkupoikana nyt en enää kun olen 33v aikuinen mies ja painan 135kg. Jaksan kuitenkin vetää rinnalle enemmän kuin pikkupoikana.

• kummallista?
        - jaska - kirjoitti:

Onko 50 kiloisella 20v pikkupojalla sitten voimaa kun se jaksaa vetää 15 leukaa?
        Miksi se ei jaksa vetää rinnalle edes 120kg?

hehhehheh.....vai voimaa....

jaksoinhan minäkin vetää 12 leukaa pikkupoikana nyt en enää kun olen 33v aikuinen mies ja painan 135kg. Jaksan kuitenkin vetää rinnalle enemmän kuin pikkupoikana.

Mitenkäs sitten jotkut "aikuiset" jotka painavat enemmän vetävät silti monta leukaa?

• -Janne J.

"Aktiiviajan tasoa en muista koska mave ei kuulunut säännöllisiin treeneihin mutta hiukan päälle 200kg se oli.
      63:na tavoitin 180kg ja siihen se juuttui."

Vai siihen jumittui, just just. Kyllä se lihas ottaa treeniä vastaan ihan samalla tavalla sun iässä jos verrataan 20v pikkupoikiinkin. Jos on muuten paikat viturallaan tai terveysongelmia niin eihän se silloin nouse.
      Jumittihan minullakin moni tulos jopa roinatessa ja olen vasta 33v.

Enää ei haittaa koska siirryin painonnostoon. P*skat siitä miten kehittyy. Senkun nostaa vaan ja nauttii.

• - jaska

Enkä minä iän takia siirtynyt koska ikäähän minulla ei liikaa ole, vaan kyllästyin lajin yksitoikkoisuuteen. Pelkkää terveydellä leikkimistä on bodaaminen.
        painonnosto on järkevämpi laji.

• 68-v

Jos teoriasi pitäisi paikkaansa niin missä ovat 9-kymppisten tekemät yleisen sarjan maailmanennätykset?

Jotain tolkkua sentään!

Eukon eläkeläislehden lekurin mukaan miehen lihasmassasta katoaa 40% välillä v40 > v60.

Vaikka yrittäisi hangoitella vastaan niin elimistö rappeutuu väistämättä.
        Kimmoisuus ja liikkuvuus ovat katoavinta lajia.

• -Janne J.
        68-v kirjoitti:

Jos teoriasi pitäisi paikkaansa niin missä ovat 9-kymppisten tekemät yleisen sarjan maailmanennätykset?

Jotain tolkkua sentään!

Eukon eläkeläislehden lekurin mukaan miehen lihasmassasta katoaa 40% välillä v40 > v60.

Vaikka yrittäisi hangoitella vastaan niin elimistö rappeutuu väistämättä.
        Kimmoisuus ja liikkuvuus ovat katoavinta lajia.

Pili-Pali ukko selittää taas ja voihkii ikää, yhyy yhyy.

Katoaahan siitä pikku-pojankin lihasmassasta 40% jos se makaa kaiket päivät vuoteessa syömättä.

noi sun eläkeläislehdet voisit käyttää p*rseesi pyyhkimiseen.

mulla on ainakin parempaakin tekemistä kun miettiä jotain v*tun ikää.

• - Janne J.
        -Janne J. kirjoitti:

Pili-Pali ukko selittää taas ja voihkii ikää, yhyy yhyy.

Katoaahan siitä pikku-pojankin lihasmassasta 40% jos se makaa kaiket päivät vuoteessa syömättä.

noi sun eläkeläislehdet voisit käyttää p*rseesi pyyhkimiseen.

mulla on ainakin parempaakin tekemistä kun miettiä jotain v*tun ikää.

vai kimmoisuus ja liikkuvuus katoaa... buhah hah hah

ja sehän tapahtuu automaattisesti varmaan kaikilla... juupajuu.

et sinä sellaista pili-pali mies edes huomaisi

• Vanhempi konkari

Ikä vaikuttaa. Kun on vielä pituuskasvuiässä, niin on selvää, että lihakset eivät pysy hermotukseltaan sekä solukooltaan luuston kasvun perässä. Eli kun kasvaa vielä pituutta voi olla, että aluksi ei leuanveto suju. Tosin harjoittelun myötä voi 16-vuotiastkin vetää leukoja ihan pitkiäkin sarjoja.

On huomioitava, että fyysiset ominaisuudet (kuten paino ja pituus) vaikuttavat siihen, montako leukaa vedät, jos et ole harjoitellut paljon. Yleensä lyhyet ja kevyet vetävät ilman treeniä paljon leukoja kun taas pitkät tai painavat joutuvat aluksi harjoittelemaan enemmän.

Ikää kun tulee lisää, hermotus ei kehity enää niin nopeasti kuin nuorena, ja palautumiseen menee enemmän aikaa. Olkoon ikä mikä tahansa, niin itselle sopivaa voimaharjoittelua kannattaa tehdä.

Lajivalinta määrittää sen, millaista voimaharjoittelua kannattaa tehdä. Se on sitten maku asia, miten paljon esim. vetää maasta vai vetääkö ketterästi leukoja. Perinteisestä painojen nostosta tullut voima ei välttämättä ole tehokasta kaikkien urheilulajien kannalta. Itse arvostan sitä, että voi tehokkaasti liikuttaa omaa kehoaan, kuin sitä, miten paljon rautaa tangonpäissä nousee. Tosin suosittelen salitreeniä omalla keholla tapahtuvan voimaharjoittelun (leuat, kyykyt, punnerrukset, dipit jne.) oheen.

Olennaista on joka tapauksessa se, eikä ole pelikonsolin, älykännyn tai tauluteeveen orjana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      46
      3623
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      35
      2347
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      80
      2276
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      57
      2181
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      25
      1605
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      64
      1532
    7. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      76
      1437
    8. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      55
      993
    9. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      69
      977
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      859
    Aihe