Koska he niin mielellään puhuvat toisten "niinsanotuista"harhoista.Niin olisi kohtuullista vähän pöyhiä heidänkin pesäänsä ja katsoa että mitäköhän harhoja sieltä löytyisi?
Olisiko syytä tutkia vaikka ensin sellainen harha,kun he väittävät että Jumala kiduttaa luotujaan iankaikkisesti helvetissä?
Mitä olisi Ellen G White,vastaan rakkaudeton sadistinen Jumala?
Että kummankohan opissa on jauhot pahemmin kastuneet?
Jos tässä on tarkoitus lähteä opin vajavaisuuksia korjailemaan ja parannusta tekemään harhoista,niin eiköhän niitä riitä itsekullakin siellä omassa ismissä?
Vai pitääkö koko ajan toisten nurkkia siivota?
OLISIKO AIKA PUHUA
13
335
Vastaukset 13
- mutta
Miksi täytyy sinun tuoda todisteeksi Ellen G W.
Sen pystyy todistamaan Raamatullakin.
Perustelut oikeasta lähtökohdasta käsin.- kaiken kirjoittamansa
koettelemaan raamatulla.Hänhän oli kuitenkin VAIN IHMINEN ja vajavainen,niinkuin me kaikki olemme ja hän itsekkin myönsi sen!Siksi hän asetti sanomisensa AINA kyseen alaisikksi ja kehoitti koettelemaan raamatulla ja ottamaan sen mikä on HYVÄÄ JA OTOLLISTA RAAMATULLA KOETELTUNA!Että näin Ellen!
- ja Ellen
kaiken kirjoittamansa kirjoitti:
koettelemaan raamatulla.Hänhän oli kuitenkin VAIN IHMINEN ja vajavainen,niinkuin me kaikki olemme ja hän itsekkin myönsi sen!Siksi hän asetti sanomisensa AINA kyseen alaisikksi ja kehoitti koettelemaan raamatulla ja ottamaan sen mikä on HYVÄÄ JA OTOLLISTA RAAMATULLA KOETELTUNA!Että näin Ellen!
Tässä se aina mättää. Kirkossamme kävi hyvä ystävä Luterilaisen kirkon työntekijä tilaisuudessamme.
Miltä se tuntuu, kun henkilöt penkissä sanoo, että Ellen sanoo näin ja Ellen sanoo näin, kun sen voisi sanoa, että Raamattu sanoo näin ja näin.
Määrätynlainen puheslangi astuu kirkkokieleen, jonka käyttö voi vieraasta tuntu nurjalta.
Emmekö osaa itse siteerata Raamattua?
Täälläkin on sama virsi aina. Siterataan ennemmin Raamattua ja sillä sipuli. Vai eikö sitä sanaa sitten luetekaan, että käytetään vain lainasanoja?
Minä olen valitettavasti oppinut vain Raamatunkäytön, koska en ole lukenut Elleniä ja tuo Raamattu puhuu ne asiat. Valitettavasti "vieraat" sitten tulkitsevat puheeni Ellenin sanoiksi. - Täällä on joutunut
ja Ellen kirjoitti:
Tässä se aina mättää. Kirkossamme kävi hyvä ystävä Luterilaisen kirkon työntekijä tilaisuudessamme.
Miltä se tuntuu, kun henkilöt penkissä sanoo, että Ellen sanoo näin ja Ellen sanoo näin, kun sen voisi sanoa, että Raamattu sanoo näin ja näin.
Määrätynlainen puheslangi astuu kirkkokieleen, jonka käyttö voi vieraasta tuntu nurjalta.
Täälläkin on sama virsi aina. Siterataan ennemmin Raamattua ja sillä sipuli. Vai eikö sitä sanaa sitten luetekaan, että käytetään vain lainasanoja?
Minä olen valitettavasti oppinut vain Raamatunkäytön, koska en ole lukenut Elleniä ja tuo Raamattu puhuu ne asiat. Valitettavasti "vieraat" sitten tulkitsevat puheeni Ellenin sanoiksi.uskon sisartammekin puolustamaan kun se näyttää olevan paholaisen ansiosta jatkuvan syyllistämisen ja vaikka minkälaisen haukkumisen kohde.Jota en missään muualla ole edes kuullutkaan.Ja tuskin täälläkään jos täällä ei olisi Uskova1.
- Miksi sinä
ja Ellen kirjoitti:
Minä olen valitettavasti oppinut vain Raamatunkäytön, koska en ole lukenut Elleniä ja tuo Raamattu puhuu ne asiat. Valitettavasti "vieraat" sitten tulkitsevat puheeni Ellenin sanoiksi.valehtelet?Ei adventtikirkossakaan Ellenistä puhuta.Ihan normaalisti raamatun sanaa tutkimme ja Jeesustä ylistämme ja rukoilemme kaikkea hyvää.Tämä on totuus!
- nimeltä toki
Miksi sinä kirjoitti:
valehtelet?Ei adventtikirkossakaan Ellenistä puhuta.Ihan normaalisti raamatun sanaa tutkimme ja Jeesustä ylistämme ja rukoilemme kaikkea hyvää.Tämä on totuus!
mainitakaan koska hän ja hänen hengenheimolaisensa ovat oppiinne "sisäänrakennettuja" niin että luette Raamattuakin ja tarkkailette maailmaa "Ellenin läpi" eikä niin että tarkkailisitte Elleniä ja oppianne Raamatun ja maailman "läpi".
Ette kai voi te kiistää sitä etteikö Ellen olisi teille auktoriteetti jonka sanoman valossa Raamattu ja maailma on ymmärrettävä eikä päinvastoin. - hänen tehtävänsä oli
nimeltä toki kirjoitti:
mainitakaan koska hän ja hänen hengenheimolaisensa ovat oppiinne "sisäänrakennettuja" niin että luette Raamattuakin ja tarkkailette maailmaa "Ellenin läpi" eikä niin että tarkkailisitte Elleniä ja oppianne Raamatun ja maailman "läpi".
Ette kai voi te kiistää sitä etteikö Ellen olisi teille auktoriteetti jonka sanoman valossa Raamattu ja maailma on ymmärrettävä eikä päinvastoin.tehdä Jumalan sanaa ymmärrettäväksi ja Pyhän Hengen johdatuksella hän toi langenneita ihmisiä ristin juureen armahdettavaksi.
Ei tässä mitään sen ihmeellisempää ollut.
Oliko hän sitten jokin yli-ihminen?
EI.
Hän ei koskaan koroittanut itseään,vaan toimi yksin armon ja rakkauden lähettinä.
Varmaankin on monia,joita hänen tekstinsä on vetänyt raamatun äärelle ottamaan selvää näistä asioista.
Lukematon määrä ihmisiä on pelastunut tämänkin Jumalan armon välikappaleen välityksellä.
Ellen ei koskaan sanonut mitään olevansakkaan.Hän oli ainoastaan Jumalan armon välittäjä,sai tuoda Jeesuksen valoa hänkin osaltaan tänne maailman pimeyteen. - viittasin vieraan kannanottoon
Miksi sinä kirjoitti:
valehtelet?Ei adventtikirkossakaan Ellenistä puhuta.Ihan normaalisti raamatun sanaa tutkimme ja Jeesustä ylistämme ja rukoilemme kaikkea hyvää.Tämä on totuus!
Kyllä vieraani kiinnitti tähän huomiota.
Sanoit, että tutkitaan Raamattua ja ohjatusti.
Otapa sivu 5 tutkimusvihosta. s.12. s.19 Lisäaineistoa.. s.26 jne. Jotkut tutkivat ja sanovat, että tämä henkilö sanoo niin ja niin.
Ehkä he käyttävät näitä viitteitä apuna ja viittaavat lähteisiinsä.-.
- ortodoksian vastapaino
Miksi viittaat pietismiin? Pietismihän on ev. lut. kirkon sisällä ikäänkuin puhdasoppisuuden antiteesiksi syntynyt liike, joka korosti henkilökohtaista uskoa ahtaan dogmaattisuuden vastapainoksi. Ei pietismi mitenkään erityisen vahvasti ole korostanut ikuisen piinan oppia... korkeintaan yksittäiset uskovat. Pietismi on se maaperä, josta suurin osa suomalaisistakin herätysliikkeistä on saanut alkunsa.
adventismikin tarvitsisi oman voimallisen pietistisen herätyksensä nyt vallalla olevan ahtaan ortodoksian vastapainoksi. - kiduttaa
luotujaan iankaikkisesti helvetissä?
Ihanko totta? Onko ne pietistit sellaisia menneet puhumaan, mukomat ryökäleet!
Olen aina luullut ettei Jumala itsekään ole Helvetissä: eikös hän taivaassa istuskele. Miten helvetissä hän sitten kiduttaisi siis luotujaan missään Helvetissä? Helvetissä olen luulutihmisiä kiduttelevan sen "Vanhan Kehnon".- Hänhän on
VIIDENNEN HERÄTYSLIIKKEEN PIETISTI,MIKÄLI OIKEIN MUISTAN?OVATKOS NÄMÄ RAUHAN YHDISTYSLÄISETKIN PIETISTEJÄ?
- Juhana ensimmäinen *
Pietimi on parhainta huijjausta. Kristillisyys peitenimenä. Heillä on ylipapitar Riitta nenonen. Huijareiden mestari luomus. Hän toimii sadun kertojana Pietisti uskon Demoon saarnaajana. Voit eroittaa Riitan hyvin hänen ohimoissaan olevista sarvien tyngistä. Itse asiassa hän haluaa hauskuttaa palstaa hauskoilla hirtehis huumorin tarinoilla. Hänen korviensa välissä palaa Todellinen Helvetti.
Hän odottaa lääkäriä kotikäynnille antamaan pistoksen, että liekit hänen aivoissaan hieman hellittäisivät. Koettakaa auttaa Riittaa pääsemään ylitse Näistä suuren mahtavuuden komplekseista. Halutessanne tuntea oikean Helvetin aivoissanne, niin menkää Riitan luo hän ohjaa teidä Anarkisen kidutuksen syntypaikoille. Ystävyydellä parempaan näkökolmiin toivottaa
Juhana Eevertin poika.
- dfhihdr
jaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Metsamanin muru kissa kuollut
Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars1331835Kysymys
Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois233894Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin
Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.145874- 77804
Töysä otsikoissa
Töysässä takavarikoitu kaksi luvallista käsiasetta ammuskelun jälkeen!Näin media uutisoi!36802- 55751
Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su47737- 85671
Tapailtaisko nainen
Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä65651Mistäkö haaveilen
Tällä hetkellä. Siitä, että kohtaamme, vetovoima on jäljellä ja saisimme olla aivan kahden, ei tarvitsisi välittää mistä29561