AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  / A6 1.9 tdi 130hv -04 ja multitronic ongelmat

A6 1.9 tdi 130hv -04 ja multitronic ongelmat

8 Vastausta 1 694 Lukukertaa
Nyt on sitten vaihteisto paskana. Takuu meni vanhaksi 3kk sitten ja kilometrejäkin vasta 160tkm. Remonttiarvio yli 6000euroa + työt. Se siitä laadusta.

Ilmeisesti toi multitronikki on vaivannut muillakin. Oulun pörhö ei meinaa korvata mitään vaikka myöntääkin että on tyyppivika, saa nähdä mitä maahantuoja on mieltä. Miten muilla saman kokeneilla on mennyt maksuasiat?

Diesel ja Multitronic on surkea yhdistelmä

Tervetuloa kerhoon. Voin lohduttaa, että et ole yksin tämän ongelman kanssa.
Saman kokeneena voin vakuuttaa, että luvassa on mielenkiintoinen mutta luultavasti turha vääntö asiasta maahantuojan kanssa. Minun tapauksessani tulivat vastaan 50% kuluissa. 110tkm ajettu A6 Avant 1.9tdi, koko auton historian ajan on ollut vaikeuksia multitronicin kanssa. Onnea yritykseen saada korvausta! Kerro ihmeessä tällä palstalla kuinka maahantuoja asiaan suhtautui ja mihinkä lopputulokseen päätyivät korvauksen suhteen.

Multitronic

Paljonko sulla maksoi remontti ja mitä vaihtoivat? Mulla audi oireilee siten, että liikkeelle lähdossä nykii ja noin 90km/h vauhdissa kierrokset kokoajan rumpaa vähän ylös ja alas. Aivan niin kuin ei osais päättää, et millä välityksellä ajais. Huollossa ei antanut mitään vikakoodia, mutta sanoivat vain et koko vaihdelaatikko pitää vaihtaa. Kummallista.

Koko laatikko lopulta vaihtoon

Minulta vaihdettiin 56tkm paikkeilla kytkinpakka ja pääkäyttöakseli. Vanha kytkin oli 5 lamellinen, uusi 7 lamellinen. Tyyppivika, eli 5 levyinen kytkin ei kestä dieselin vääntöä. Kustannus n. 2500 eur, takuuseen.
Ennen 100tkm laatikko alkoi täryyttämään ja vaidettiin hydrauliohjainlaite. n. 2500 eur, maahantuojan piikkiin, koska on tyyppivika ja autolla ajettu alle 100tkm.
110 tkm, laatikon sähköinen ohjainlaite sökönä, laatikko toistuvasti "vikatilassa". Vaihto n. 1400 eur. Yli puolet omaan piikkiin, koska ei enää takuuta voimassa.
120 tkm, laatikko tärisi jälleen voimakkaasti kiihdytettäessä. Pitkien analysointien jälkeen todettiin, että pakko vaihtaa koko laatikko, koska kaikki osat on jo kertaalleen erikseen vaihdettu. Kustannus 6700 eur., josta maahantuoja maksoi ruhtinaalliset 50%.
Tähän saakka elämäni kallein auto, myös korjauskuluiltaan.
Asia ei ole vielä loppuunkäsitelty, vaan jatkuu kuluttajavalituslautakunnan kautta.
Tässä siis yksi aika pelottava esimerkki Multitronicin kestävyydestä ja huollon / maahantuojan kyvystä korjata laatikko kuntoon takuuaikana.

Multitronic-ongelma

Tervetuloa kerhoon.

Omassa Audissani Multi alkoi myös temppuilemaan, ravisti liikkeelle lähdettäessä ja nytkytti tasakaasulla ajettaessa. Syyksi paljastui loppuunkulunut lamellikytkin.

Tämä lamellikytkin on Multin heikko kohta, se tulee tiensä päähän liian pian. Koko laatikkoa ei tarvitse toki vaihtaa, kytkinpakka akseleineen kylläkin. Tämä toimenpide ei maksa maltaita, omalla kohdallani reilut 2000 euroa, josta maahantuoja/myyjäliike maksoivat yli puolet. Autoni varsinainen takuuaika oli mennyt umpeen puolivuotta aikaisemmin.

Valitettavasti täytyy sanoa, että tällaiset ongelmatilanteet usein henkilöityvät huoltoliikkeen huoltoneuvojiin ja huoltopäällikköön. Jos he oikeasti haluavat palvella asiakasta, niin he osaavat hoitaa tämänkaltaiset ongelmat niin, ettei kukaan joudu kohtuuttomasti kärsimään.

Omalta osaltani voin sanoa, että ongelmia on Audissani riittänyt tuon vaihteisto-ongelman lisäksi. Kaikki ovat kuitenkin hoituneet mallikaasti paikallisen Audi-huollon kanssa.

Näistä ongelmista kärsiville voin vain sanoa, että yrittäkää asiallisesti neuvottelemalla saada yhteisymmärrys huoltoliikkeen kanssa. Huoltoliikehän joutuu rahansa perimään maahantuojalta ja/tai auton myyneeltä liikkeeltä ja ellei nämä halua maksumieheksi ryhtyä, ei se ole huoltoliikkeen vika.

Onko Multitronic yleisestikin heikko laatikko? Gallup.

Multitronicin mahdollisista ongelmista lukeneena olen törmännyt vastaaviin kysymyksiin useilla keskustelupalstoilla kohtuullisen paljon. Olisi kiva tietää kuinka yleisiä ongelmat oikeastaan ovatkaan ns. edellisen sukupolven multitronic-laatikoissa. Erityisesti kiinnostaa onko dieselkone ja tarkemmin sanottuna sen vääntö usein taustalla näissä ongelmissa. Kertokaapa kokemuksistanne. Toki kiinnostaa myös maahantuojan ja huollon toiminta näissä ongelmatapauksissa.

ei vielä ongelmia

Itselläni A4 avant -02 1,8t koneella ja multi vaihteistona. Toistaiseksi ei ole ollut ongelmia ja nyt mittarissa 130tkm. Öljyt vaihdettu 60tkm välein.
Olisi mukava saada pientä galluppia miten kavereilla multit toiminut. Yleensä kun tänne vain kirjoitellaan ongelmista niin tulee helposti vääräkuva laitteista

Veikkaan

Veikkaan, että tälläiselle palstalle on ihan turha mitään tuollaisia galluppeja järjestellä. Audiclubin keskutelupalstalla on oikeita Audin omistajia. Täällä voi kuka vaan keksiä mitä vaan mistä vaan.

t. a6q 02

Korvausasiat selvitetty

Nostetaan tämä vanha aihe takas keskusteluun kun on asioita hieman selvitelty. Koko vaihdelaatikkoa ei tarvinnut vaihtaa, vaan vaihtoivat vain sen lamellikytkimen. Korjaus maksoi vähän yli 2000euroa, josta en joutunut maksamaan mitään. Pääsimme autoliikkeen kanssa sellaiseen sopimukseen, että vaihdoin Audin uuteen MANUAALIVAIHTEISEEN diesel-farkku-passattiin pienellä välirahalla. En vielä oikein tiedä että oliko hyväkin liike, automaattia tulee kyllä ikävä.
 /   /  /  / A6 1.9 tdi 130hv -04 ja multitronic ongelmat

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Facebookissa suositeltua

Tietoa mainosten kohdentamisesta