OULU - Elinkautinen

KIRVESMURHAsta

Kirvesmurhasta tuomittiin elinkautinen


Oulun käräjäoikeus tuomitsi 19-vuotiaan oululaisen Janne Tapani Vähäsarjan elinkautiseen vankeuteen murhasta. Vähäsarja surmasi viime helmikuussa alle 20-vuotiaan ystävänsä usealla kymmenellä kirveeniskulla jäällä Oulussa. Oikeus yhtyi syyttäjän näkemykseen siitä, että surmatyö oli törkeä sekä poikkeuksellisen raaka ja julma.

Tekijä tuomittiin myös törkeästä pahoinpitelystä sekä vahingonteosta. Vähäsarja puukotti kapakkakiistan jälkeen toista ravintola-asiakasta Kaijonharjussa jouluaaton vastaisena yönä viime vuonna. Oikeus katsoi mielentilatutkimuksen perusteella, että Vähäsarja oli teot tehdessään syyntakeinen.

Hänet tuomittiin maksamaan korvauksia surmatun omaisille henkisistä kärsimyksistä sekä ansion menetyksistä yhteensä lähes 29 000 euroa sekä heidän oikeudenkäyntikulunsa noin 5 200 euroa.

Törkeän pahoinpitelyn uhrille hänet määrättiin maksamaan yhteensä 2 800 euroa sekä oikeudenkäyntikulut. Vahingonteosta määrätyt korvaukset olivat yhteensä 680 euroa.

Murha tapahtui Kraaselin saaren ja Herukan venesataman välisellä jäällä yhteisen saarijuopottelun jälkeen. Aamupäivästä saareen jäätä pitkin suunnanneet miehet viettivät päivää makkaraa paistaen ja viinaksia naukkaillen. Tunnelma muuttui viinojen loputtua ja matkalla poispäin heille tuli sanaharkkaa sekä pientä tönimistä tapahtumapaikalla.

Vähäsarja menetti hermonsa ja löi ilman mitään ennakkovaroitusta hyvänä kaverinaan pitämäänsä uhria kaksin käsin päähän ilmeisesti takaraivon kohdalle repusta ottamallaan liki puolitoistakiloisella kirveellä.

Oikeuslääkärin lausunnon mukaan uhrin pään alueelle on kohdistunut vähintään 20-25 sekä selän alueelle 27 iskua.

Tuomittu ei itse muista teostaan kuin ensimmäisen iskun.

Syytetyn puolustus kiisti oikeudenkäynnissä murhasyytteen ja piti tekoa pikaistuksissa tehtynä tappona. Se katsoi myös jo ensimmäisen iskun olleen tappavan. Puolustus vetosi myös tekijän rikkinäiseen taustaan. Syytetty oli myös ilmoittanut itse molemmista tapauksista poliisille.

Jouluaaton vastaisena yönä kaijonharjulaisen pubin edustalla Vähäsarja oli roiman alkoholin käytön jälkeen menettänyt malttinsa.

Hän löi humalaista uhriaan nyrkillä sekä viilsi ja pisti tätä veitsellä ainakin 12 kertaa.

Vähäsarjan tuomiosta vähennetään hänen jo istumansa reilut kahdeksan kuukautta. Hänet määrättiin pidettäväksi vangittuna.

167

21253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaihtoehto

      Oliko hän hutkinut terä- vai hamarapuolella , jos teräpuolella se katsotaan raskauttavammaksi teoksi

      • nettilukija

        LOPETTAKAA tuollaisten asioiden pohtiminen. Ette osaa ajatella omaisia ollenkaan.


      • SixSax
        nettilukija kirjoitti:

        LOPETTAKAA tuollaisten asioiden pohtiminen. Ette osaa ajatella omaisia ollenkaan.

        Tappajahan se ajetteleekin omaisia tappaessaan toisilta läheisen.
        Tää palsta on juuri sitä varten, että kirjoitellaan näistä jutuista. Poistu jos et kestä.


      • Lukija minäkin.
        nettilukija kirjoitti:

        LOPETTAKAA tuollaisten asioiden pohtiminen. Ette osaa ajatella omaisia ollenkaan.

        Ei kai uhrin omaiset näillä sivuilla ole hakemassa juttuun liittyvää aineistoa.


    • _ja_

      Satuin samaan "taloon" saunareissulle tuon tekijän kanssa alkuvuodesta.
      Ei äkkiä kaverista moista uskoisi. Rauhallinen ja leppoisa tyyppi.
      Siis uskoisi kirvesmurhaajaksi, joka on takonut uhriaan päähän 20-25 kertaa ja selkään 27 kertaa kirveellä.

      • ....mitä .......

        .....kenenkin päässä liikkuu. Vaikka päällepäin näyttäs miltä.Älkää luottako keneenkään.


      • oikeassa
        ....mitä ....... kirjoitti:

        .....kenenkin päässä liikkuu. Vaikka päällepäin näyttäs miltä.Älkää luottako keneenkään.

        toivottavasti ei koskaan itsellä kilahda. Jos viinaa ei olis keksitty olis säästynyt paljon ihmishenkiä ja kärsimystä.


      • ihmeellinen maailma

        En olisi uskonut Jannesta. Niin lepposa ja mukava kaveri, mutta ikinä ei voi tietää...


      • jannen sisko
        ihmeellinen maailma kirjoitti:

        En olisi uskonut Jannesta. Niin lepposa ja mukava kaveri, mutta ikinä ei voi tietää...

        janne on hyvä sydäminen ihminen. älkää tuomitko.. jannella on ollu niin vaikeaa ettei sen pää kestäny ja se sekos hetkellisesti... kelle tahansa voi käydä niin. uhri oli myös mulle läheinen. älkää tuomitko. harva teistä tietää koko totuutta. tilanteen ehkä mutta siihen se sitten jääkin. janne on mut kasvattanu ja jos joku sen ihmisen tuntee niin minä.


      • t
        jannen sisko kirjoitti:

        janne on hyvä sydäminen ihminen. älkää tuomitko.. jannella on ollu niin vaikeaa ettei sen pää kestäny ja se sekos hetkellisesti... kelle tahansa voi käydä niin. uhri oli myös mulle läheinen. älkää tuomitko. harva teistä tietää koko totuutta. tilanteen ehkä mutta siihen se sitten jääkin. janne on mut kasvattanu ja jos joku sen ihmisen tuntee niin minä.

        paniko se sua?


      • pääsekossiskohyvä
        jannen sisko kirjoitti:

        janne on hyvä sydäminen ihminen. älkää tuomitko.. jannella on ollu niin vaikeaa ettei sen pää kestäny ja se sekos hetkellisesti... kelle tahansa voi käydä niin. uhri oli myös mulle läheinen. älkää tuomitko. harva teistä tietää koko totuutta. tilanteen ehkä mutta siihen se sitten jääkin. janne on mut kasvattanu ja jos joku sen ihmisen tuntee niin minä.

        jannella sekos taas pää vai mitä sisko
        toivottavasti on nyt kasvina parempi olla


      • SivustaSeurannut
        jannen sisko kirjoitti:

        janne on hyvä sydäminen ihminen. älkää tuomitko.. jannella on ollu niin vaikeaa ettei sen pää kestäny ja se sekos hetkellisesti... kelle tahansa voi käydä niin. uhri oli myös mulle läheinen. älkää tuomitko. harva teistä tietää koko totuutta. tilanteen ehkä mutta siihen se sitten jääkin. janne on mut kasvattanu ja jos joku sen ihmisen tuntee niin minä.

        Jos ihminen on hyvä sydäminen, ei hän lyö kaveriaan kuoliaaksi, oli syy mikä tahansa. Kaikilla meillä on joskus vaikeaa, mutta ei se ole syy! Tosiaan kuka tahansa voi seota hetkellisesti, mutta kun tämä ei ollut ainoa kerta, joten silloin ihmisen tai omaisten olisi syytä osata hakea apua ... Uhri oli myös muille läheinen, joten minun mielestäni heillä on oikeus tuomita tappaja, koska itse tekisit samassa tilanteessa aivan saman. Ymmärrän, että veli on aina veli, ja varmasti rakas, mutta ei se oikeuta hyväksymään hänen tekoaan.


      • ei voi olla totta
        jannen sisko kirjoitti:

        janne on hyvä sydäminen ihminen. älkää tuomitko.. jannella on ollu niin vaikeaa ettei sen pää kestäny ja se sekos hetkellisesti... kelle tahansa voi käydä niin. uhri oli myös mulle läheinen. älkää tuomitko. harva teistä tietää koko totuutta. tilanteen ehkä mutta siihen se sitten jääkin. janne on mut kasvattanu ja jos joku sen ihmisen tuntee niin minä.

        ai hyväsydäminen??? Ei se ihan niin mene että kenen tahansa pää voi seota.Ajattele jos se ois tappanu jonkun sun kaverin,miten sitten kehuisit veljeäs?Onhan täällä maanpäällä monilla jos minkälainen lapsuus ym.ongelmia mutta ei se kuule oikeuta ketään tappamaan,muuta kuin itsensä.Eikö sulla ole ollut vanhempia kasvattamassa sinua koska eihän tuollainen ole voinut kasvattaa ketään kun ei ole itsekkään kasvanut! Yritä nyt herrajumala pikkuisen miettiä!!!


    • eltsuli``

      mä en todellakaan jaksa alkaa täällä taistelee tästä asiasta ollenkaan, mun mielestä mä en oo tehny kellekkään mitään pahaa jos sanoin että lopettakaa tuo paskanjauhanta.. ja sinä kuka luulet tuntevas minut,jannet,jannen siskon, tai ketään meistä, niin tuu suoraan sanomaan oma mielipitees äläkä viitti julkisilla palstoilla mennä morkkaamaan, ja puhumaan jostain perhekasvatuksista joista et tiiä yhtään mitään! ja kun tuos sanoit et "elinastakin olen kuullu...." niin ei pidä koskaan uskoo sitä mitä kuulee,vaan sen minkä näkee.. mä tosiaan toivon et tää juttu lyödään jäihin nyt,ja jokainen pitää vastedes huolen vaan omista asioista. todella lapsellista tämmönen jauhanta, varsinki tääl..

    • hmm...

      Vaikkakin surmatyö oli poikkeuksellisen raaka mutta mielestäni se ei silti ollut murha. Muistaakseni murhan täytyy täyttää joitakin kriteerejä, kuten että sen täytyy olla suunniteltu. Tämähän sitä ei täytä? Sanokaa jotka asiasta tiedätte paremmin?

      • Jannen sisko

        ei se murha ollut. en ymmärrä miten oikeus sen murhana näki mutta kyllähän tyhmäki nyt näkee ettei toi teko ollu suunniteltu! ite näin molempia osapuolia kyseisenä päivänä ja molempien kans juttelin pari tuntia ennen tapahtumaa, ja kyllä ne oli molemmat ystävinä menossa viettämään normi iltaa.


      • lakia opiskeleva
        Jannen sisko kirjoitti:

        ei se murha ollut. en ymmärrä miten oikeus sen murhana näki mutta kyllähän tyhmäki nyt näkee ettei toi teko ollu suunniteltu! ite näin molempia osapuolia kyseisenä päivänä ja molempien kans juttelin pari tuntia ennen tapahtumaa, ja kyllä ne oli molemmat ystävinä menossa viettämään normi iltaa.

        Ainakin noiden tietojen mukaan. Kaverin kannattais valittaa hoviin. Typerää kun murhaksi tuomittu. Elinkautinen on turhan kova rangaistus. No, tietysti jos on taparikollinen mutta jos ensikertalainen on niin voi olla kaveri vaan teki kerran virheen ja joutuu nyt maksaan loppuikänsä siitä. Sitäpaitsi, olikohan oikeus ottanut huomioon että taisivat molemmat olla kännissä (eli osittain ottaa vastuuta pois), ja ehkä toinen kaveri aloitti. Meniköhän itsepuolustukseksi? Miksi kirves oli mukana? No, itse en ainakaan koettaisi pilkkoa puita käsin (eikö kyseessä ollut nuotioretki). Oliko mahdollista että epäilty sai sairaskohtauksen tms. joka vaikutti harkintaan? Oliko hänellä lääkitys, joka vaikutti alkoholin kanssa?

        Rikos, kyllä
        Elinkautinen, ei helvetissä


      • lakia opiskeleva
        lakia opiskeleva kirjoitti:

        Ainakin noiden tietojen mukaan. Kaverin kannattais valittaa hoviin. Typerää kun murhaksi tuomittu. Elinkautinen on turhan kova rangaistus. No, tietysti jos on taparikollinen mutta jos ensikertalainen on niin voi olla kaveri vaan teki kerran virheen ja joutuu nyt maksaan loppuikänsä siitä. Sitäpaitsi, olikohan oikeus ottanut huomioon että taisivat molemmat olla kännissä (eli osittain ottaa vastuuta pois), ja ehkä toinen kaveri aloitti. Meniköhän itsepuolustukseksi? Miksi kirves oli mukana? No, itse en ainakaan koettaisi pilkkoa puita käsin (eikö kyseessä ollut nuotioretki). Oliko mahdollista että epäilty sai sairaskohtauksen tms. joka vaikutti harkintaan? Oliko hänellä lääkitys, joka vaikutti alkoholin kanssa?

        Rikos, kyllä
        Elinkautinen, ei helvetissä

        oli se aikaisemminkin riehunu sen puukon kanssa... Mutta mielipiteeni kyllä on vieläkin että tuo oli tappo ja TAPOSTA EI VOIDA TUOMITA ELINKAUTISEEN.


      • jannen sisko
        lakia opiskeleva kirjoitti:

        Ainakin noiden tietojen mukaan. Kaverin kannattais valittaa hoviin. Typerää kun murhaksi tuomittu. Elinkautinen on turhan kova rangaistus. No, tietysti jos on taparikollinen mutta jos ensikertalainen on niin voi olla kaveri vaan teki kerran virheen ja joutuu nyt maksaan loppuikänsä siitä. Sitäpaitsi, olikohan oikeus ottanut huomioon että taisivat molemmat olla kännissä (eli osittain ottaa vastuuta pois), ja ehkä toinen kaveri aloitti. Meniköhän itsepuolustukseksi? Miksi kirves oli mukana? No, itse en ainakaan koettaisi pilkkoa puita käsin (eikö kyseessä ollut nuotioretki). Oliko mahdollista että epäilty sai sairaskohtauksen tms. joka vaikutti harkintaan? Oliko hänellä lääkitys, joka vaikutti alkoholin kanssa?

        Rikos, kyllä
        Elinkautinen, ei helvetissä

        hoviin on valitettu tuomiosta, en sitten tiedä millon tuo juttu pääsee käsittelyyn. Ja kähina alkoi "änkyräkännistä". ja kirveshän oli tietenki niitä perhanan polttopuita varten, ei murhaa. toivottavasti hoviin valittaminen vaikuttaa tuomioon, ei elinkautinen ole oikea tuomio tähän tapaukseen ja janne tosiaan on ensikertalainen, se joulukuinen puukotus juttukin menee ihan toisin kuin lehdissä väitetään mutta eipä tuo ole mitään uutta jos lehdistö värittää tarinoita...


      • Ádsalkjlkj
        lakia opiskeleva kirjoitti:

        oli se aikaisemminkin riehunu sen puukon kanssa... Mutta mielipiteeni kyllä on vieläkin että tuo oli tappo ja TAPOSTA EI VOIDA TUOMITA ELINKAUTISEEN.

        Niin miksiköhän surma, jossa on isketty toista kirveellä yli 20 kertaa voisi olla murha? No ehkä sen RAAKUUDEN TAKIA!


      • Ensi-Laina

        Henkirikos katsotaan murhaksi myös silloin, jos se on erityisen raaka ja julma.


      • rikolliset kuriin
        jannen sisko kirjoitti:

        hoviin on valitettu tuomiosta, en sitten tiedä millon tuo juttu pääsee käsittelyyn. Ja kähina alkoi "änkyräkännistä". ja kirveshän oli tietenki niitä perhanan polttopuita varten, ei murhaa. toivottavasti hoviin valittaminen vaikuttaa tuomioon, ei elinkautinen ole oikea tuomio tähän tapaukseen ja janne tosiaan on ensikertalainen, se joulukuinen puukotus juttukin menee ihan toisin kuin lehdissä väitetään mutta eipä tuo ole mitään uutta jos lehdistö värittää tarinoita...

        Kyllä se elinkautinen vaan olisi ollut oikea tuomio näin jälkikäteen arvioiden. Siskon rakkaus on tietysti pyyteetöntä, mutta olisit voinut pitää pääsi kiinni ja olla julkisesti puolestematta tuollaista hullua.


      • juippi
        rikolliset kuriin kirjoitti:

        Kyllä se elinkautinen vaan olisi ollut oikea tuomio näin jälkikäteen arvioiden. Siskon rakkaus on tietysti pyyteetöntä, mutta olisit voinut pitää pääsi kiinni ja olla julkisesti puolestematta tuollaista hullua.

        Olisi säästynyt ihmishenki, jos olis pysynyt linnassa.


      • SivustaSeurannut
        lakia opiskeleva kirjoitti:

        Ainakin noiden tietojen mukaan. Kaverin kannattais valittaa hoviin. Typerää kun murhaksi tuomittu. Elinkautinen on turhan kova rangaistus. No, tietysti jos on taparikollinen mutta jos ensikertalainen on niin voi olla kaveri vaan teki kerran virheen ja joutuu nyt maksaan loppuikänsä siitä. Sitäpaitsi, olikohan oikeus ottanut huomioon että taisivat molemmat olla kännissä (eli osittain ottaa vastuuta pois), ja ehkä toinen kaveri aloitti. Meniköhän itsepuolustukseksi? Miksi kirves oli mukana? No, itse en ainakaan koettaisi pilkkoa puita käsin (eikö kyseessä ollut nuotioretki). Oliko mahdollista että epäilty sai sairaskohtauksen tms. joka vaikutti harkintaan? Oliko hänellä lääkitys, joka vaikutti alkoholin kanssa?

        Rikos, kyllä
        Elinkautinen, ei helvetissä

        Hah, vai turhan kova rangaistus elinkautinen ! Jos ois sun veljes/sukulainen ollut kyseessä niin oisit toista mieltä! Huomaa, ettei ihmishengellä ole mitään arvoa tässä maassa...


      • Joopajoo
        lakia opiskeleva kirjoitti:

        Ainakin noiden tietojen mukaan. Kaverin kannattais valittaa hoviin. Typerää kun murhaksi tuomittu. Elinkautinen on turhan kova rangaistus. No, tietysti jos on taparikollinen mutta jos ensikertalainen on niin voi olla kaveri vaan teki kerran virheen ja joutuu nyt maksaan loppuikänsä siitä. Sitäpaitsi, olikohan oikeus ottanut huomioon että taisivat molemmat olla kännissä (eli osittain ottaa vastuuta pois), ja ehkä toinen kaveri aloitti. Meniköhän itsepuolustukseksi? Miksi kirves oli mukana? No, itse en ainakaan koettaisi pilkkoa puita käsin (eikö kyseessä ollut nuotioretki). Oliko mahdollista että epäilty sai sairaskohtauksen tms. joka vaikutti harkintaan? Oliko hänellä lääkitys, joka vaikutti alkoholin kanssa?

        Rikos, kyllä
        Elinkautinen, ei helvetissä

        Eikös tää kaveri ampunu vapauduttuaan parit pitserian työntekijät kaketsulla? Varmaan ois ollu hyvä se elinkautinen....


    • jannen sisko

      nyt kun tästä aiheesta ei enää keskutella niin eikö tämän voisi poistaa täältä...?

      • puhelinkoppi

        Joko henki on muka hyvitetty ja tuomio istuttu.


      • pioopip
        puhelinkoppi kirjoitti:

        Joko henki on muka hyvitetty ja tuomio istuttu.

        olla jo istuttu pois.


      • ????????????????????
        pioopip kirjoitti:

        olla jo istuttu pois.

        Paljon se sai ?ja paljon istuu?


      • tsead
        ???????????????????? kirjoitti:

        Paljon se sai ?ja paljon istuu?

        sai mistä? eiköhän tuo oo jo istuttu ajat sitte.


      • Pitiköhän

        sen tappaa joku päästäkseen porukkaan, ovat niin idiootteja, etten ihmettelisi.
        Tuollainen roskasakki joutaisi laittaa loppuiäkseen kiven sisään pakkotyöhön.


    • ei kade

      Naimisissa, liekkös rouvakin alamaailman piireistä? Tuskin tunnollinen kuitenkaan. Siinä on vakka kantensa löytänyt.

    • Stealth!"

      Ainakun kun muijan kaverilistaa fb:ssä kattoo niin ei mitään yhteiskunnan kulmakiviä ole siellä :D

    • ei kade

      Miksen mä näe niitä kavereita? Vai ootko kenties itte sen kaveri? ;)

    • Vähäpaska

      Fiksu kaveri kun kuuluu ryhmään missä ajetaan ulkomaalaiset kriminaalit kotimaihinsa.. Tuon ääliön saisi ajaa kotikuoppaansa perunoita kuorimaan lopuksi iäkseen. Olisi yhteiskunta paljon ihanampi.

      Uskomaton tyyppi.

    • Laki ja järjestys

      Eikös sama heppu tappanut juuri eilen pitseriassa??? Tällaiset tyypit pitäisi eristää loppuiäkseen yhteiskunnasta.

      • BeauBrummell

        Tämä kaveri taisi ulkoistaa itse itsensä tämän ampumisen yhteydessä. Tuskin enää heiluu kirveen, puukon, ampuma-aseen tai nyrkkiensä kanssa missään.


      • voi elämän kegät
        BeauBrummell kirjoitti:

        Tämä kaveri taisi ulkoistaa itse itsensä tämän ampumisen yhteydessä. Tuskin enää heiluu kirveen, puukon, ampuma-aseen tai nyrkkiensä kanssa missään.

        "Tämä kaveri taisi ulkoistaa itse itsensä tämän ampumisen yhteydessä."

        Jep, tapaan sanoa näissä keisseissä että tämmöinen jätkä pitäisi ampua, mutta tällä kertaa mies on onneksi itse mennyt tekemään senkin.

        Vaikkei tietenkään luuserina edes itseään osannut tappaa mutta pointsit hyvästy yrittämisestä.


    • samako??

      Kaukovainion ampuja?

    • sama mies-------

      Surullista. :(

    • Oulu

      Suomen oikeuslaitos varmisti tämänkin tapon.

      • Vitun kyrpä!!

        Paskasakkia tämä Vähäsarja. Liekö sen akkakin? Onko lapsia yhteisiä? Eikös hullu-Janne ole nyt vihannes? Onko lesdtadiolaissukua tää Janne?


    • Hyvinvointivaltio

      Mitäs sisko nyt sanoo? Hyväsydäminen kaveri jolla on hetkellisesti kilahtanut, mutta kaikille käy niin joskus? Eipä tästä aiheesta enää juuri keskusteltu mutta tämä hyväsydäminen kaveri piti siitä itse huolen. Tarkoitukseni ei ole ivailla, mutta pistää vihaksi tämmöiset tapaukset. Tyypillä ei selvästi ole ollut pitkään aikaan kaikki inkkarit kanootissa ja silti saa liikkua vapaalla jalalla.

      • Otan osaa suruun

        Toisista välittämisen puute on kaikissa tapauksissa koulu.surmissa yms.tapauksissa, kanssaihmiset eivät välitä muista kun vaan menee itsellä hyvin.Sairauksia on monenlaisia, siskon kirjoitus oli hyvä sairaasta veljestään.


      • Hyvinvointivaltio
        Otan osaa suruun kirjoitti:

        Toisista välittämisen puute on kaikissa tapauksissa koulu.surmissa yms.tapauksissa, kanssaihmiset eivät välitä muista kun vaan menee itsellä hyvin.Sairauksia on monenlaisia, siskon kirjoitus oli hyvä sairaasta veljestään.

        Siskon kirjoitus on samanlainen kuin suomalaisen oikeuslaitoksen suhtautuminen. Vähätellään vakavaa asiaa, ei tarkoittanut sitä, on oikeasti hyvä tyyppi ja tämä oli vain yksittäistapaus/päähänpisto/kilahdus (Siskon kirjoitus antoi kuvan, ettei hänen veljensä olisi edes todellisuudessa mitenkään sairas). Sitten päästetään vapaaksi, vaikka siihen ei todellisuudessa ole edellytyksiä. Olen kanssasi samaa mieltä, että tämän kaltaiset ongelmat johtuvat välittämisen puutteesta. Tosiasioiden kieltäminen ja niiden huomioimatta jättäminen on myös välittämisen puutetta.


    • vitun hullut

      Onneksi tyypillä oli sen verran aivosoluja tallella että osasi lopuksi kääntää aseensa siihen oikeaan suuntaan.

      • vitun idiootit

        Mutta kuten odottaa saattaa, niin vitun idiootti ei osannut ampua edes itseänsä kunnolla. Mikä on, kun noinkin yksinkertaiset asiat ei suju?


      • alkaa riittää

        Olisi kyseinen ihmisjäte vaan tehnyt itsemurhan jo 10 vuotta sitten niin olisi säästetty kaksi ihmishenkeä ja paljon oikeudenkäyntikuluja ja tuskaa..

        Onneksi Suomen oikeusjärjestelmä on suvaitsevainen kaikkia tuollaisia kohtaan..


    • huono siemen

      Kunpa olisi hirttänyt itsensä napanuoraan ennen syntymää.

    • Steen Cris

      Rapatessa roiskuu...

    • RAUHA MAAHAN

      Ehdottomasti pitäisi tältä Jannelta irroittaa heti letkut jos hän vielä hengittää siellä OYS:ssä, hän ei missään tapauksessa ansaitse elämää, jos hän jäisi eloon niin hän ja muutkin hänenlaiset pitäisi hirttää yleisellä paikalla esim. peltoaukiolla jonne sopisi katsojiksi kaikkien Suomen vankiloiden vangit ja heidän omaiset, ns. nakkivarkaat saisivat jäädä henkiin katsojiksi.Kyllä tuo Janne päästettiin juuri vankilasta kuin tahallaan tappamaan lisää ja niin hän tekikin eilen illalla kaketsulla.Tuo hirttäminen olisi oltava lainmukainen eli lakia pitäisi muuttaa.Pekka Haavisto tuo julki hintti kertoi ettei hän hyväksy kuolemantuomiota missään tapauksessa, tällaisten nynnyjen viherpiipeltäjienkin vuoksi Suomi on vaarallinen maa asua.

      • Persut Siperiaan

        Kyseessä oli tyypillinen ulkomaalaisia pelkäävä perussuomalainen.


    • varamestari

      kuolemantuomio murhasta, niin eivät pääse ainakaan uusimaan. Eihän murhaajasta muutenkaan tule koskaan yhteiskuntakelvollista, eli ihan turhaan pidetään vankilassa.

    • Fade to Black

      Toivottavasti ei tappanut itseään vaan viruu pyörätuolissa tietoisena koko lopun elämänsä. USA:ssa tuo jätkä laitettais teloitusjonoon ja lätkäistäs 100 vuotta muuta tuomiota päälle.

    • torille21

      Tuollainen janne olisi saanut jäädä lakanoille. Tuolaiset ihmisen kuvotukset pitäisi laittaa häkkiin ja torille, jos jää henkiin.
      Toivottavasti jäisi henkiin ja semmoiseksi muistutukseksi itselleen ( jos enää älyää) ja siskolleen.
      Siinä kun systeri käy ruokkimassa ja vaihtamassa pasdkaletkua, niin alkaa muistaa, mitä tulikaan kirjoitettua silloin elinkautisen jälkeen.
      Onko tuolla yrjöllä vaimokin?

    • jannen sisko

      Nyt minun rakas veljeni pääsee kohta taivaaseen. Rukoilkaa kaikki hänen sielunsa puolesta.

      • Jaska12345641122

        ei taida kuule päästä. Mullan alle mätänemään ja kansa juhlii :/


      • yks vaan!

        Toivon hartaasti hänen sielunsa päätyvän helvettiin!!!


      • oikeutta ei suomessa

        Etkö ajattele ollenkaan sitä viatonto myyjää joka kuoli tämän mielivaltaisen teon seurauksena? >:(


      • persupuuppi

        Helvetin tulessa se kärventyy ja ikuisesti. Täys paska. Häpeä sinäkin.


      • L+

        Helvettiin se joutuu. Ikuiseen kadotukseen.


      • JeppeXX

        No en takuulla rukoile veljesi sielun puolesta. Uskokoon kukin mihin haluaa, mutta tuskin kahden viattoman henkilön henki tunnollaan mihinkään kovin ihmeelliseen paikkaan pääsee.

        Jotta edes voisi ns. ymmärtää, kerropa mikä teidän perheessänne on mennyt pieleen? Viina vanhemmille, piriä lapsille? Koeta sinä nyt edes pärjätä ja jätä muut rauhaan...


      • hoho
        JeppeXX kirjoitti:

        No en takuulla rukoile veljesi sielun puolesta. Uskokoon kukin mihin haluaa, mutta tuskin kahden viattoman henkilön henki tunnollaan mihinkään kovin ihmeelliseen paikkaan pääsee.

        Jotta edes voisi ns. ymmärtää, kerropa mikä teidän perheessänne on mennyt pieleen? Viina vanhemmille, piriä lapsille? Koeta sinä nyt edes pärjätä ja jätä muut rauhaan...

        Huom. kuka tahansa voi kirjoitella täällä nimimerkillä "jannen sisko".


      • Otan osaa

        suruusi.


      • voi ziisus

        Ootko ihan tosissasi? Että pääsee ihan taivaaseen? Pappiko sen sanoi? Toivottavasti taivaita on siinä tapauksessa monta ja uhrien kanssa eri taivaat....


      • HULLUKO

        Huhhuh,kehtaat vielä pyytää ihmisiä rukoilemaan tommosen MURHAAJAN puolesta,ei tai sullakaan(murhaajan siskolla) olla kaikki mutterit paikallaan,HÄPEÄ!!!


    • Helvettiin

      Taitaapi JOUTUA kuumaan paikkaan, sen se on ansainnutkin, hyvästi surkimus, tappaja luuseri, joka ei kyennyt edes päästään kunnolla imoja pihalle ittestään..

      Kaikkeen mihin ryhtyi tuli vaan raunioita..

    • kasvina loppu elämä

      Toivon ja rukoilen että veljesi on kasvina loppuijän ja hiukka tajua tallella,jotta muistaa tekonsa.Helvetin sika,ois raukka paskiainen tappanu ittesä ja sillä siisti.
      Minkälaiset lie taustat tällä jätkällä ja koko perheellä, mietityttää....
      Eläkä unta nää,että sillä veljelläsi on sielu tai jotain vastaavaa

      • ykskaks yllättäen

        janne oli hyvä jätkä kaikinpuolin. täälläkin vain noita ruikuttavia paskahousuja jotka osaa vain arvostella muita.


      • eheheheeeeei kuule
        ykskaks yllättäen kirjoitti:

        janne oli hyvä jätkä kaikinpuolin. täälläkin vain noita ruikuttavia paskahousuja jotka osaa vain arvostella muita.

        hyvät jätkät ei riehu aseen kanssa pizzeriassa :/


      • luojan kiitos ei näi

        _Toivon todella että pääsee pois. Ihan vaan sen vuoksi, että satun tietämään mitä tuollaisen vihanneksen hoito tulee maksamaan per vuorokausi... ja mehän sen maksamme. Otan osaa omaisten suruun, ja toivon Jlle pikaista poistumista ellei pääse muutoin vastaamaan teostaan, joka on todella kauhea.


      • yks kaks yllättäen
        eheheheeeeei kuule kirjoitti:

        hyvät jätkät ei riehu aseen kanssa pizzeriassa :/

        kaikilla kun ei välttämättä ole asiat niin hyvin kuin muilla. janne ei nähnyt m uuta pois pääsyä eikä valoa elämässä


      • cancerman
        yks kaks yllättäen kirjoitti:

        kaikilla kun ei välttämättä ole asiat niin hyvin kuin muilla. janne ei nähnyt m uuta pois pääsyä eikä valoa elämässä

        Lässyn lässyn, minulla on syöpä mutta ei ole tullut mieleen viedä mukana ketään ulkopuolista.


      • Voihan sitä
        yks kaks yllättäen kirjoitti:

        kaikilla kun ei välttämättä ole asiat niin hyvin kuin muilla. janne ei nähnyt m uuta pois pääsyä eikä valoa elämässä

        tappaa itsensä tappamatta muita.


      • hiupiu
        yks kaks yllättäen kirjoitti:

        kaikilla kun ei välttämättä ole asiat niin hyvin kuin muilla. janne ei nähnyt m uuta pois pääsyä eikä valoa elämässä

        Juu. Ei tämä elämä ole ruusuilla tanssimista monilla muillakaan. Pakko yrittää silti. Turha se on tuntemattomia tappaa jos itsellä menee huonosti.


      • jaCU

        kylläpä on typerä kommentti, ja mitäköhän vittuu ton tyypin sisko ja vaimo liittyy sen tekemisiin?


      • makmo
        jaCU kirjoitti:

        kylläpä on typerä kommentti, ja mitäköhän vittuu ton tyypin sisko ja vaimo liittyy sen tekemisiin?

        TÄYSIN SAMAA MIELTÄ.. eiköhän olisi viisainta jättää omaiset rauhaan!!!!!!!!!!!
        Niilläkään tuskin helppoa on!


    • öunou k tgl

      tulipa luettua tuolta x-sivustolta että tämän kyseisen vatipään sisko oli käynyt puolestelemassa veljeään ensimmäisen tekonsa jälkeen keskustelupalstoilla. tiedä sitten onko vaan väite mutta jos on totta niin eiköhän sekin jo kerro millainen sekopää-perhe kyseessä on.

    • Kyllä

      on väärin tulla haukkumaan ampujan perhettä. Huonoille teille voi ajautua kuka vaan tai kenellä tahansa voi vaan yksinkertaisesti olla päässä vikaa.

    • jijijijijij

      Janne kuoli.

      • yks kaks yllättäen

        onko facta vai keksitty satu


    • helvettiin

      Terve menoa helvettiin paskakasa

    • kaikki kuolee

      Ei ole ihme et suomes ihmisiä ammutaan pitzeriaan tai maccin jonoon kun murhaajat istuvat muutaman vuoden ja sit pääsee vapaaksi. toivon et joku politiikko ammuttais eduskuntatalon rappusille kerrankin niin sitten ne kansanedustajatkin ottais päänsä pois perseestä ja alkais miettimään rankkujen pituuksia uudestaan.

      • 213123

        USA:ssa ei koskaan päästetä jo kerran tappaneita uudestaan vapauteen. Se on peruuttamaton teko. Mutta Suomen urpomaassa ei tunnetusti päättäjillä ole järkeä päässä.


      • Kaikkea sitä kuulee
        213123 kirjoitti:

        USA:ssa ei koskaan päästetä jo kerran tappaneita uudestaan vapauteen. Se on peruuttamaton teko. Mutta Suomen urpomaassa ei tunnetusti päättäjillä ole järkeä päässä.

        "USA:ssa ei koskaan päästetä jo kerran tappaneita uudestaan vapauteen. Se on peruuttamaton teko. Mutta Suomen urpomaassa ei tunnetusti päättäjillä ole järkeä päässä."

        Tuo on aivan täyttä huuhaata, jenkeissäkin suurin osa henkirikoksen tehneistä pääsee vapaaksi. Luuletko että kaikki ovat loppuikänsä vankilassa tai heidät teloitetaan, ei todellakaan!


    • .................

      Saa mädäntyä ihan rauhasa

    • missä äiti ja isä...

      Minkälainen tausta tällä tappajalla on?Missä on menny vikaan ja pahasti?Eikö äiti ja isä pitänyt sylissä?

    • mörkö

      Lopettakaa herran jumala puolittelut ensikertalaisilta kun kyseessä on toisen tappaminen tuomiot muutenkin lyhyet.

    • kotkotin56

      taitaa olla just menossa olevassa vankivaunu-dokkarissa tuo hemmo..

    • Vankijuna

      Oliko siinä vankivaunussa?

    • Helvettiin

      Toivottavasti mätänee HELVETISSÄ!!! Ei tuollaisten tarttes edes syntyä!Pitäs olla laki "Silmä silmästä!" Ja sitte sisko vielä siellä puolustelemassa "rauhallista" veljeään!!! Huh,huh! Nuo joutais autiolle saarelle ihan yksin heilumaan eikä mitään mukaan!

    • Katkuta332

      R.I.P. Jannen muistolle. Olit niin mukava mies, En voinut kuvitellakaan että tällainen olisi ties. Voi kun apua olisit pyytänyt vain, olisit välttänyt suomen lepsun lain.

    • Vanki vaunu
      • MarkkuPrr

        Kiitos vinkistä...samalla heräsi ajatus että olisikohan tällä viimeiltaisella tapauksella ollut mitään yhteyttä siihen että Janne tiesi ohjelman tulevan koko kansan nähtäväksi?...Ei kestänyt sitä häpeää, eikä pystynyt ampumaan itseään, joutui tekemään raaan rikoksen jotta pystyi ampumaan itsensä. Jos näin on niin voisi mediakin ottaa vastuuta ja olla menemättä sorkkimaan vankiloihin, olihan ylellä jo se tiilenpäät ohjelmakin.


      • Eikös tuo
        MarkkuPrr kirjoitti:

        Kiitos vinkistä...samalla heräsi ajatus että olisikohan tällä viimeiltaisella tapauksella ollut mitään yhteyttä siihen että Janne tiesi ohjelman tulevan koko kansan nähtäväksi?...Ei kestänyt sitä häpeää, eikä pystynyt ampumaan itseään, joutui tekemään raaan rikoksen jotta pystyi ampumaan itsensä. Jos näin on niin voisi mediakin ottaa vastuuta ja olla menemättä sorkkimaan vankiloihin, olihan ylellä jo se tiilenpäät ohjelmakin.

        ollut uusinta. Tullut muistaakseni joskus aikaisemminkin.


      • Hyvä dokkari
        MarkkuPrr kirjoitti:

        Kiitos vinkistä...samalla heräsi ajatus että olisikohan tällä viimeiltaisella tapauksella ollut mitään yhteyttä siihen että Janne tiesi ohjelman tulevan koko kansan nähtäväksi?...Ei kestänyt sitä häpeää, eikä pystynyt ampumaan itseään, joutui tekemään raaan rikoksen jotta pystyi ampumaan itsensä. Jos näin on niin voisi mediakin ottaa vastuuta ja olla menemättä sorkkimaan vankiloihin, olihan ylellä jo se tiilenpäät ohjelmakin.

        Teon ja ohjelman yhteys on aika äärimmäisen kaukaa haettu. Tällaisen hyvällä maulla tehdyn dokumentin suuri arvo on siinä, että me ns. "normaalit" ihmiset, joille vankila on vieras maailma, saamme kerrankin kuulla vankien itsensä suoraa puhetta. Heistä tulee lihaa ja verta sen sijaan että he olisivat vain rikosuutisten kasvottomia tekijöitä. Kaikkien kansalaisten oikeus on tietää, että yhteiskunnassamme on myös tämä puoli.

        Lukutaidottomille tiedoksi: viestini ei ole minkäänsuuntainen kannanotto Oulun käsittämättömään surmatyöhön.


      • STNA!

        Ei todellakaan esiintyny vankivaunussa!!!
        Miten heti aletaan ihime juttuja heti repimään!!!???


    • kuka niistä

      No kukahan niistä?Ei ainakaan se iloisen oloinen nyrkkeilijä,joka oli tehnyt tapon.

      • nippi

        Ei ole tuossa ohjelmassa, kannatasko olla asioista perillä enemmän ennen ku laittaa tollasia!!!!!


    • Onko Pelsoon menijöi

      Jos se oli tuo taposta ja -yrityksestä tuomittu, niin tuskin mitään telkkuohjelmaa olisi kammonnut.
      Taisi olla se Pelsoon menijä.
      Sehän oli ihan menossa AA-kerhoon ja päihteettömään elämään, puoliso ja kaikki. FB:ssa sen akka on esillä.

      • ei ole ohjelmassa

        Ei ole sama piriville Facebookin profiilissa ja junassa. Jätkä, joka istuu Fb-kuvassa sohvalla kädet puuskassa, on tappajaksi epäilty. Jannen harrastuksina Glock - kuinka ollakaan. Kuolikon se muuten, kun joku täällä r.i.p-paili sitä?


    • YstäväsiOulusta

      Nyt se sitten on poliisinkin osalta kerrottu....R.I.P. Janne, olit hieno ja mukava mies!

      • polzei

        Todella hieno, tappanut vaan pari tyyppiä, hieno todella! On sullakin outo määritelmä hienolle miehelle, jotain liiviporukkaako?


      • YstäväOulusta
        polzei kirjoitti:

        Todella hieno, tappanut vaan pari tyyppiä, hieno todella! On sullakin outo määritelmä hienolle miehelle, jotain liiviporukkaako?

        Kaikilla on ihmisarvo, niin sinulla, minulla kuin Jannellakin.


      • [nimimerkitön]
        YstäväOulusta kirjoitti:

        Kaikilla on ihmisarvo, niin sinulla, minulla kuin Jannellakin.

        Entä uhreilla?


    • JK

      Vankivaunu dokkarissa esiintynyt kalju hemmo on Joonas K. Entinen nyrkkeilijä Rovaniemeltä.

    • nippi

      R.I.P Janne

      • kaikki katsastettu

        Suuri suku näkyy olevan.


      • terveisiä helvettiin

        Janne sitä Janne tätä voi raukkaa, surku, surku. KUKAAN EI AJATTELE UHRIEN OMAISTEN TUSKAA!!! Jannen suku ym tiesi tasan tarkkaan, että jotain tapahtuu. Jos oli mennyt jopokerhoon niin ei ainakan ollu aikomustakaan parantaa tapaansa. Tappoiko siksi kun ei saanu heti kuninkaan kohtelua pizzeriassa?? Raukkamaisesti alkoi tulittaa ja kun hoksas mitä tuli tehtyä niin päättipä muka ampuu itteensä mutta vahingossa tappavasti.Tais olla sen jätkän ainoo hyvä teko tässä elämässä.

        Ymmärrän omaistenkin tuskan mutta kun luin täältä hänen siskonsa kertomaa niin ei kertakaan edes sisko maininnut omaisia missään muodossa, ei edes siinä kirvejutussa. Aika itsekästä sakkia...mut niinhän ne psykopaatit on empatia kyvyttömiä


      • OIKEUTTA IHMISILLE!!

        Ajatteletko yhtään miltä näistä UHRIEN omaisista tuntuu!!?!

        ALkaa tämä meno Suomessa olemaan sitä luokkaa, että murhaajia hyysätään ja uhreista ei välitä kukaan. Poismuutto Suomesta alkaa olla kohta totta. Eihän tätä maata kukaan voi jaksaa, rikolliset hyppii silmille ja johtajat ovat surkeita vässykköjä.

        Suomi lyhyesti on todella paska maa normaalille työssäkäyvälle ihmisille. Opetelkaa ihmiset kieliä niin muutetaan yhdessä pois tästä paskamaasta.


    • jannen sisko

      Kunnioittakaa Jannen muistoa. Yhteiskunta menetti tärkeän ihmisen ja sukulaiset rakkaan ihmisen.
      Olen todellakin Jannen sisko, en tosin paljasta kenen Jannen...
      Hah Hah Haaa.

    • ryönä x

      hetken ois voinu olla kasvi toi tissiposki, kaketsun paskaisin kukkanen. kattellu monttu auki halvaantuneena ku omaiset vollottaa vierellä. mun just väsätyt karstat arvokkaammat mitä janne tai sen euroshopperpyykkipulverilla jatkettu luiru.

    • Ulkopuolinen.

      Mitä te, tai minä, tai kukaan muukaan on tuomitsemaan ketään?? jos olette rehellisiä itselleenne, niin kysykää itseltänne, että mitä te olette tehnyt elämässänne pahaa ja mitä hyvää??? Jannen teot oli väärin, eikä hyväksyttävissä, mutta rukoilla, että joku joutuu helvettiin??? -Itse olen tehnyt monta väärää asiaa elämässäni ja ollut paha (en tosin ole istunut, enkä ketään tappanut), mutta sen myönnän ja elän niiden asioden kanssa, anteeksi pyytäen... -Ei sellainen rukous jumalalle mene, jossa pyydetään toista joutumasta helvettiin, vaan se "rukous menee just sinne alakertaan... -anna meille anteeksi meidän syntimme, niin kuin mekin annamme niille... -Voimia ja siunasta omaisille ja läheisille..

    • Meidän vika!

      Kansakunnan hyvin/pahoinvoinnin tarkin mittari on aina ollut vankien määrä. Miettikääpä, miksi näin on.. Jos tunsit lievääkään pistoa sydämessäsi, sinulla on vielä toivoa tulla ihmiseksi, se sijaan, että kuvittelet olevasi ihminen! "Minä itte" kansaa suurin osa porukasta..

    • GG

      Mitä vittua te pellet täällä itkette?

    • huumehulluko?

      Antakaapa joku faktaa tästä tappajasta.
      Oliko huume ja lääkkeet päiväys ohi miehiä?

      • jaa a

        joo, pahin huume tais olla sillä hetkellä kuviois, eli alkoholi.


    • Kiusaaminen kuriin

      Tappaja oli koulukiusattu.

    • 20

      http://sieluamyotentervassa.blogspot.com/

      • Armoton totuus

        Hormoneilla ja muulla dopingilla itsensä vankilassa turvottanut, niistä on vähäkin järki lähtenyt. Viinaa päähän, pyssy mukaan ja sitten tulee ruumiita. Helvetin hyvä että ampui itsensä, maailman vähän parempi paikka kun hän ei enää täällä ole!


      • Tosi mukavan

        näköinen ihminen kasvoiltaan tuo Janne, jos nyt oikea henkilö kyseessä. Eipä näe päältäpäin minkäläisiin tekoihin pystyy.

        Ettei vaan liivijengi olisi pakottanut ampumaan ja kun tajusi tekonsa tappoi itsensä.
        Ehkäpä kiristivät jollain, mutta tappoihan jo kaverinsakin ja tuskinpa siihen ainakaan sivullisia liittyi.

        Varmasti läheisistä tuntuu pahalle Jannenkin kuolema, mutta ihmetyttää, ettei siskolta tunnu löytyvän yhtään myötätuntoa uhreja kohtaan ainakaan kirjoituksissaan.


    • oululaine

      R.I.P Janne!

    • tyttönen

      "Elämäni ja lapsuuteni oli aivan erityisen rankka",
      kirjoittaa Jannen 14 vuotias sisko...
      Vanhemmat vois katella peiliin ja miettiä,,,mikäli eivät oo juoneet itteensä hengiltä..
      Voimia ja toivoa elämääsi,Anniina tyttönen

    • paskaa ja puhetta

      olen tuntenut jannen jo pidemmän aikaa ja en ikinä kuullut jannen hämärästä puolesta! janne oli erittäin hyvä ystävä ja auttoi aina asiassa kun asiassa! enkä ikinä olisi uskonut että jannella tämmöinenkin puoli löytyy.. ikinä en pysty hyväksymään näitä tekoja mutta jannea kaipaan! osaanottoni myös uhreille vaikken heitä tuntenutkaan !

    • luuseri mikä luuseri

      Joo, piripää alkoholisti joka itsensä linnassa pumpannut täyteen steroideja ja muita mömmöjä. Siis täysin hyödytön paskaläjä, yhteiskunnan roskaa. Isoon ruhoon yhdistetty vajaa mieli höystettynä Jopokerhon liiveillä ei ole hyvä yhdistelmä.

      • E..H

        Linnassa mitään steroideja napata, punttisalilta lihakset tullu.

        Liian nuoria kuolemaan olivat jokainen..


    • joutikin mennä

      Jos on Jannen tuntenut on todellakin tienny millainen hän on. Selvinpäin pystyi toimimaan järkevästi, mutta kännissä aivan käsittämättömiä kohtauksia ja aina oli jonku henki vaarassa. Janne on hakannut ihmisiä monesti todella huonoon kuntoon. Hänen rikoskierteensä alkoi jo vähän päälle kymmenen vuotiiaana. Isä ja äiti juoppoja ja jo itsemurhan tehneitä. 14v sisko ei tiedä niistä mitään kun edelleenkin pikkulapsi ja enenen Jannen vankilareissua alle kymmenen.

      • kaigu

        Hei hei, älä keksi valheita!! Esim. äiti ei ollut (eikä ole) juoppo, eikä ole itseään tappanut! Törkeää! Jos nyt jätettäisiin omaiset pois keskusteluista. Oli lapsi minkälainen tahansa, tehnyt mitä tahansa kyllä se vanhempia syvälle satuttaa oma lapsi haudata ja elää tietäen mitä tehnyt. Joten ei sotketa heitä. Ja anniina; vinkkinä, jätä nämä jutut omaan arvoonsa, älä kommentoi näitä ym.


      • Tottakai
        kaigu kirjoitti:

        Hei hei, älä keksi valheita!! Esim. äiti ei ollut (eikä ole) juoppo, eikä ole itseään tappanut! Törkeää! Jos nyt jätettäisiin omaiset pois keskusteluista. Oli lapsi minkälainen tahansa, tehnyt mitä tahansa kyllä se vanhempia syvälle satuttaa oma lapsi haudata ja elää tietäen mitä tehnyt. Joten ei sotketa heitä. Ja anniina; vinkkinä, jätä nämä jutut omaan arvoonsa, älä kommentoi näitä ym.

        syitä etsitään myös perheestä, kun tälläistä tapahtuu. Viranomaiset tutkivat syitä ja yritetään estää vastaavia. Luonnollisesti kiinnostaa sivullisiakin, mutta aiheetta ei pitäisi syytellä.

        Tappajia on hyvissäkin perheissä ja todellisten syiden selvittäminen vaikeaa ellei tappaja itse kerro. Tässäkin olisi pitänyt perusteellisesti, onko mielenterveys kunnossa vapaana olemiseen.


      • kaigu
        Tottakai kirjoitti:

        syitä etsitään myös perheestä, kun tälläistä tapahtuu. Viranomaiset tutkivat syitä ja yritetään estää vastaavia. Luonnollisesti kiinnostaa sivullisiakin, mutta aiheetta ei pitäisi syytellä.

        Tappajia on hyvissäkin perheissä ja todellisten syiden selvittäminen vaikeaa ellei tappaja itse kerro. Tässäkin olisi pitänyt perusteellisesti, onko mielenterveys kunnossa vapaana olemiseen.

        Antaa viranomaisten niitä tutkia, ei me spekuloida omaisista. Ja aiheetta ei todellakaan tarvi syytellä vanhempia ym, se oli edellisessä viestissäni pointtina.

        Viranomaisten olisi täytynyt tutkia tekijän psyykettä siellä linnassa. Toivottavasti tästä eteenpäin vankien mielenterveys ongelmiin puututaan paremmin ja ajoissa, ettei mitään vastaavaa enää tapahtuisi.

        Osanottoni kaikille ketä tämä on koskettanut ja kaikille myös paljon voimia! Uhrien ja tekijän omaisille.


      • japs123
        kaigu kirjoitti:

        Hei hei, älä keksi valheita!! Esim. äiti ei ollut (eikä ole) juoppo, eikä ole itseään tappanut! Törkeää! Jos nyt jätettäisiin omaiset pois keskusteluista. Oli lapsi minkälainen tahansa, tehnyt mitä tahansa kyllä se vanhempia syvälle satuttaa oma lapsi haudata ja elää tietäen mitä tehnyt. Joten ei sotketa heitä. Ja anniina; vinkkinä, jätä nämä jutut omaan arvoonsa, älä kommentoi näitä ym.

        Kyllä äiti oli juoppo, et varmaan tiedä Jannen oikeaa äitiä.


    • terveiset tuonelaan

      R.I.P. Koska olet kuollut, en rupea enään haukkumaan mutta sanonpahan vain että hölmöläisten hommia. Kaikilla ei vain äly riitä

    • kiitos hyysärit

      Ampujalla oli vahva rikollinen tausta. Hänet tuomittiin Oulun käräjäoikeudessa vuonna 2006 taposta elinkautiseen vankeusrangaistukseen, minkä hovioikeus lievensi kesäkuussa 2007 11 vuoden vankeustuomioksi taposta. Hän oli kyseistä rikosta tehdessään alle 21--vuotias, joita kohdellaan lievemmin niin sanottuina nuorina rikoksentekijöinä. Hän vapautui vankilasta lokakuussa 2009 ehdonalaiseen vapauteen

      http://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/poliisi-oikoo-vaaria-tietoja-kaukovainion-ammuskelusta/929849

    • Viattomien uhrien

      Jannen siskolle Anniinalle voimia. :( Vaikutat järkevältä tyttöseltä kaiken tämän keskellä.

    • Piikitär

      Hei kaverilla laiton ase hallussa. Jos tietäisi, että on taipumuksia kännissä äkkipikaisuuteen niin varmaan kannattaa paukkurautaa kannella mukana. Kaveri teki valinnan ja ei kyllä kaipaa mitään ymmärrystä teollensa. Tätä ei pidä laittaa minkään kännikilahduksen piikkiin. Tekijä manan majoilla, mutta teko törkeä murha ilman mitään selittelyä.

    • holovipa holovi

      Tämän vaimolla on pieni tyttökin,missä lie se on,jokohan huostaanotettu?
      Lehessä oli,että vaimon ja ystävien kanssa oli Janne ollut Holovissa.
      Holoviin menoa ennen oli tehty asuntomurto(vauva lehen sivuilta)
      Mahtanu olla elämä muutenki kohillaan:(

      • ETELÄN.HETELMÄ

        VOIMIA VITTU SINNE OULUUN KOITTAKAA JAKSAA!
        R.I.P J..........


      • EI-AMU
        ETELÄN.HETELMÄ kirjoitti:

        VOIMIA VITTU SINNE OULUUN KOITTAKAA JAKSAA!
        R.I.P J..........

        ERITYISESTI L, VOIMIA SULLE JA...


      • .
        EI-AMU kirjoitti:

        ERITYISESTI L, VOIMIA SULLE JA...

        ja nekellä ei oikeesta tietoa ole tapahtumi ja ennen sitä, olkaa kilti ja pitäkää päänne kiinni.


      • kaitzga
        . kirjoitti:

        ja nekellä ei oikeesta tietoa ole tapahtumi ja ennen sitä, olkaa kilti ja pitäkää päänne kiinni.

        sen verran on tietoa että vain hullu kusipää tappaa 2 ihmistä ja yrittänyt myös muita tappaa. onneks tappoi ittensä ennen kolmatta uhriaan.


      • kaitzga
        kaitzga kirjoitti:

        sen verran on tietoa että vain hullu kusipää tappaa 2 ihmistä ja yrittänyt myös muita tappaa. onneks tappoi ittensä ennen kolmatta uhriaan.

        että mädäntyköön vaan rauhassa.


    • Poulu

      Siinä olisikin lääketieteen nobel varma jos joku pystyis keksimään keinon millä tällaiset sairaat sikiöt pystyttäisiin jo raskausvaiheessa tunnistamaan ja siten abortoimaan. Meidän pitäisi nyt lopettaa länsimainen hyysäys ja tehdä rikokset oikeasti rangaistaviksi. Ei lepsut rangaistukset ainakaan estä tekoihin ryhtymistä...kun inhoaa jotain ihmistä yli kaiken, miksei tappaisi pois tieltä kun siitä selviää parin vuoden istumisella ja istumisen ei ko. henkilö ole enää tiellä.

      Kaikista tehokkain rangaistus on kuolemanrangaistus jos surmaa toisen ihmisen, näytön pitää olla varma, joten kaikkia ei voida tuomita kuolemaan. Tämä myös lisäisi ensimmäiseen tappoon syyllistyneiden omakätistä poismenoa teon jälkeen. Tällä tavalla ei tappoon/murhaan syyllistyneet enää toistaisi tekoaan.

      • Varmat Päivät

        Kaikkein varminta tällaisten tapausten välttämiseksi olisi estää alkoholisteja ja narkkareita lisääntymästä.


    • JudgeD

      Olis ennemmin avanu tulen Holovissa, siitä ei olis tullut vahinkoa niin paljon.

      • Pohjosentyttö

        Millanen paikka se holovi on?


    • !!!!!!!!!!!

      Holovi on Kaukovainion paikallisen älymmystön yhteinen olohuone. Ehdottomasti tutustumisen arvoinen paikka.

    • Joku

      Hei voimia anniinalle. Te ihmiset täällä ootte oikeesti tosi törkeitä!! Haukutte anniinaa sen veljen teoista TE OOTTE TOSI RAUKKAMAISIA. Se on tosi törkeetä haukkua kuolleita. Mutta se on kyllä totta ettei kukaan tarvitse tuollaista kohtaloa. Ja kuinka moni oikeesti tietää mitä tapahtu. Mä en ite kunnolla tuntenu jannea mutta kaikki asiat mitä oon Jannesta kuullu on ollu positiivisiä. R.I.P Janne.

      • Olet kuullut

        että tappoi kaverinsa kirveellä ja se on mielestäsi "positiivista"?


    • Sielua myöt. terv.

      Ensinnäkin, tuhannet kiitokset identiteetin varastajalle toisessa topicissa. Haluaisin vain mainita, että ei, en ole psykopaatti, enkä ihaile velipuoleni tekoa mitenkään tai SAATIKA HYVÄKSY SITÄ MILLÄÄN TASOLLA, tiedän uhrien omaisten järkyttävän surun ja otan osani, kun olette menettäneet rakkaan sukulaisenne. En puolustele velipuoltani mitenkään. En ole edes ottanut kantaa tekoon itsessään mitenkään, vastakun nyt; teko oli järkyttävä, täysin epäinhimillinen eikä millään tavalla hyväksyttävä. Minäkin vain olen menettänyt "sukulaiseni" ja minulla on oikeus surra, teki hän mitä tahansa. Puhuin blogissani vain, ja ainoastaan siitä ihmisestä joka hän oli vielä silloin kun olimme enemmän tekemisissä, eli silloin kuin hän oli n. 14-15. Jos on vielä jotain asiaa niin kertokaa toki minullekin, ei tarvitse jauhaa asioita joista ei mitään tiedä.

      • Asiallinen viesti

        En oikein ymmärrä noita kommentteja.


      • karpalo ja kirves

        silti ei voi olla kuin tyytyväinen että kyseinen paskakasa on mullan alla kohta mädyntymässä.


    • MiettikääMiettikää

      Saa kait sitä Jannea ihmiset surra vaikka teki mitä teki! Onhan se ollut monella varmasti läheinen ihminen.
      Monet myös ihmettelee että miten jotku voi siitä sanoa että on ollu mukava yms...
      Varmasti se on ollut läheisillensä mukava ja rakastava ihminen yms..
      Teko oli kyllä käsittämätön! Aiheutti niin paljon surua tosi monella ihmiselle varmasti! Monella jäi kova ikävä varmastikkin Jannea ja uhreja.

      Ps. En tunne/tuntenut ketään juttuun liittyvistä ihmisistä.

    • Ponafalio

      Oli siinä Jannessa jotain järkeä sentään vielä jäljellä kun tajusi minkälainen hirviö oli ja ampui itsensä. Tuomiohan olisi ollut jälleen tappo niinkuin porvoonkin tapauksessa ja vapautuminen taas 10 vuoden päästä ja lisää uhreja taas tiedossa. Joten se Esa.Ö vai mikä lie nyt olikaan, on sairaampi kuin Janne kun elinkautisen jälkeen kolmen ihmisen tappokaan ei kääntänyt asetta omaa ohimoa kohden.

    • peace!!!!!!!
    • monttuun.....

      Joko se Murhaaja on pantu monttuun?

    • * R.I.P *

      Näytti olevan lehdessä kuolinilmoitus.

      • Linkitä

        ilmoitus.


    • kalevassako?????????

      Misähän lehessä????

    • abcdaass

      vitun janne, pikkupaska ja jokainen nainen joka puolustaa tuollaista huoran penikkaa on vastuussa siitä ettei evoluutio ole karsinut kyseisisä saastoja ihmisistä.

      • ouluhv

        turpa kiinni


    • palekale

      tyhmä iso lapsi... murhaaja... :(

      • Lapseton

        Tyhmätkään lapset ei käyttäydy noin.


    • Mirella.

      Mitä tälle Jannelle siis oikein kävi...? ja millon?

    • serkkupoika

      R.I.P JANNE sinne meni hyvä serkku

    Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2072
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1946
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1895
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe