Orjatyölaki -gallup

eroa Filatov

Orjatyölaki on ministeriön mukaan laadittu "työllistämään" tyovoimapulautettu.

No te jotka olette saaneet maistaa Filatovin orjatyölakia:
- onko orjatyö mielestänne oikeaa työtä?
- millaista työkkemusta saitte/mitä työtä teitte?
- koetteko orjatyölain oikeudenmukaisena?
- haluatte enemmän orjatyölain kaltaisia lakeja?
- pitäisikö Filatovin päästä nauttimaan orjatyölaista itse?

4

494

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ikityötön

Sosiaalidementikot ovat unohtaneet sosiaalisuuden.

"Orjatyölaki -gallup
      Kirjoittanut: eroa Filatov 3.1.2007 klo 16.28
      - onko orjatyö mielestänne oikeaa työtä? "

Se on erittäin oikeaa työtä aivan kuin Vienan meren kanavan rakentaminen oli oikeaa työtä. Tosin siitä ei saa oikeaa palkkaa eikä se toivottavasti tuota myöskään mitään oikeaa tulosta.

"- millaista työkkemusta saitte/mitä työtä teitte? "

Sain tietää, että yhdistys maksaa palkkana sen mitä saa tukina, eikä sen mitä työehtosopimuksessa on. Lisäksi opin, että mitä enemmän harrastusluonteiseen työhön palkataan ihmisiä, sitä enemmän itse harrastajien innostus asiaa kohtaan laimenee.

"- koetteko orjatyölain oikeudenmukaisena? "

Filatov pitäisi muiluttaa Pjöngjangiin. Ennen tuollaisia ammuttiin Kollaan ja Taipaleenjoen taakse.

"- haluatte enemmän orjatyölain kaltaisia lakeja?"

Haluamme myös proletariaatin diktatuurin, kollektiivitilat ja runsaasti votkaa. Me naiset voisimme tienata sukkahousuja sillä, minkä luoja tuonne haaroväliin laittoi, kun taas miehet myyvät piraattirolexeja ja koppalakkeja teitten varsilla. Raskaampi teollisuus valmistaisi emalisia rintamerkkejä ja puunukkeja.

"- pitäisikö Filatovin päästä nauttimaan orjatyölaista itse?"

Ehdottomasti ketään ei pidä rangaista moisella työllä, ei edes noin paatunutta rikollista. Toisaalta jos hänkin saisi kerran elämässään tehdä oikeaa työtä, hän olisi ylipätevä työministeriksi.

• Nuki

"Sain tietää, että yhdistys maksaa palkkana sen mitä saa tukina, eikä sen mitä työehtosopimuksessa on. Lisäksi opin, että mitä enemmän harrastusluonteiseen työhön palkataan ihmisiä, sitä enemmän itse harrastajien innostus asiaa kohtaan laimenee."

Kysyin työvoimatoimistosta tukityöstä, jos eivät maksa työehtosopimuksessa olevaa palkkaa, mitä sitten? Virkailija sanoi: ei me tarkisteta mitä kukin maksaa.

Ainahan voi valittaa eri oikeusasteisiin, paitsi työttömät eivät voi valittaa, koska silloin tämä orjatyölaisyys ei toimisi ja työllisyystilastot olisivat EU-kelvottomia.

Kysyin myös tukityön työajasta ja se on kuulemma 85% normaalityöajasta, alentaa melkoisesti palkkaa.

Sanoisin, että SDP voitaisiin palauttaa takaisin edelliselle vuosituhannelle ja tilalle uusi uuteen aikaan sopiva puolue, muuten joudumme jälkeenjääneisyyden aikaaan ja muut huristavat ohi oikealta ja vasemmalta.

• työaika
        Nuki kirjoitti:

"Sain tietää, että yhdistys maksaa palkkana sen mitä saa tukina, eikä sen mitä työehtosopimuksessa on. Lisäksi opin, että mitä enemmän harrastusluonteiseen työhön palkataan ihmisiä, sitä enemmän itse harrastajien innostus asiaa kohtaan laimenee."

Kysyin työvoimatoimistosta tukityöstä, jos eivät maksa työehtosopimuksessa olevaa palkkaa, mitä sitten? Virkailija sanoi: ei me tarkisteta mitä kukin maksaa.

Ainahan voi valittaa eri oikeusasteisiin, paitsi työttömät eivät voi valittaa, koska silloin tämä orjatyölaisyys ei toimisi ja työllisyystilastot olisivat EU-kelvottomia.

Kysyin myös tukityön työajasta ja se on kuulemma 85% normaalityöajasta, alentaa melkoisesti palkkaa.

Sanoisin, että SDP voitaisiin palauttaa takaisin edelliselle vuosituhannelle ja tilalle uusi uuteen aikaan sopiva puolue, muuten joudumme jälkeenjääneisyyden aikaaan ja muut huristavat ohi oikealta ja vasemmalta.

Onko työaika palkkatukityössä aina tuo 85% prosenttia kokoaikaisesta työstä? Vai onko joku ollut ihan kokopäiväisessä palkkatukityössä ja saanut Tessin mukaista palkkaa?

Hain erääseen palkkatukipaikkaan pääkaupunkiseudulla ja tiedustelin muun muassa suurien työmatkakustannusten vuoksi sitä, onko kyseessä kokoaikainen työ. Minulle vastattiin työn olevan kokoaikaista. Haastattelussa kuitenkin selvisi, että kyse olisi vain 6 tunnista per päivä (eli kaiketi juuri tuo 85% kokoaikaisesta).

Palkkaa tiedustellessani, sitä ei osattu siinä vaiheessa kertoa. Eli on mahdollista, että työnantaja tässä tapauksessa päättää maksaa vain tuon tuen verran palkkaa (varsin yleistä lienee tällainen kikkailu).

En tullut valituksi kyseiseen työhön. Työpaikka ja työtehtävät vaikuttivat kivoilta ja mielekkäiltä mutta toisaalta jos olisin tullut valituksi, olisi minun pitänyt tarkkaan harkita kannattaako se taloudellisesti. Ja pahimmassa tapauksessa minulle olisi vielä lätkäisty tästä syystä karenssi!

• vaikka...

itse tein palkatonta työtä ennen orjalakia. Muutaman päivän työllisyyskurssin jälkeen menin työharjoitteluun.

onko orjatyö mielestänne oikeaa työtä? Ei

- millaista työkkemusta saitte/mitä työtä teitte? hyödytöntä ja sen lisäksi en saanut lupauksesta huolimatta työtodistusta

- koetteko orjatyölain oikeudenmukaisena? Laki rikkoo ihmisoikeuksia

- haluatte enemmän orjatyölain kaltaisia lakeja? Jos niiden kohteeksi joutuu orjalaista päättävät tai heidän jälkeläiset.

- pitäisikö Filatovin päästä nauttimaan orjatyölaista itse? Ehdottomasti elämänsä loppuun asti - kuten myös muut orjatyölakia kannattaneet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1632
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1468
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      864
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      839
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      36
      759
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      756
    7. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      708
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      700
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      42
      699
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      663
    Aihe