OLLAANKO LAIN ALLA VAI EI!!!
totuus on että ihmisen ei pidä olla laittomuudessa tai lain alla - ihmisen tulee olla vain ARMON alla.
Se tarkoittaa että ymmärtää oman kykenemättömyytensä elää täysin Jumalan tahdon mukaan ja Jumalan iankaikkiseen elämään vaadittavien ominaisuuksien edessä (siis tunnustaa puutteemme jotka tekevät lain mukaan elämisen mahdottomaksi).
Ihmisen tulee vain elää elämäänsä Jumalan tahdon mukaan, siis tehdä parhaansa täyttääkseen Jumalan tahdon - ja ymmärtää että Jumalan tahto EI KOSKAAN OLE LAIN VASTAINEN vaan aina lain mukainen (rakkaudellinen ja oikeudenmukainen) ja että VAIN Jumalan tahdon MUKAINEN elämä VOI SÄILYÄ iankaikkisesti.
Jeesus on meidän lain täyttäjämme niiltä kohdin, missä emme itse osaa lakia täyttää ja Pyhä Henki meidän avustajamme yrityksissämme elää Jumalan tahdon mukaan. Omasta itsestämme emme paljoakaan saa aikaan.
Iankaikkisen elämä on jotain aivan uskomattoman suurta. Ja sen voi vain saada jos Jumala antaa ihmiselle kaikki ne ominaisuudet jotka vaaditaan sellaiseen elämään.
Sillä ..
Ei yksikään joka rikkoo lain pienimmänkin käskyn voi elää iankaikkisesti OMASTA ITSESTÄÄN.
Vain täydellisyydessä (Jumalassa) voi olla iankaikkinen elämä olla mahdollista.
Siksi
joka rikkoo yhdenkin lain käskyn on LAIN RIKKOJA EIKÄ SEN TÄHDEN VOI ELÄÄ IKUISEASTI, koska iankaikkinen elämä ei ole mahdollista ilman, että pitää koko lain. Siksi me tarvitsemmekin Jeesuksen apua lain pitäjänä puolestamme.
siis
Iankaikkinen elämä edellyttää KOKO Jumalan tahdon (lain) pitämistä.
Iankaikkinen elämä on vain ja AINOASTAAN Jumalassa ja niissä jotka Hänessä vaeltavat.
Meillä ei OLE IANKAIKKISTA ELÄMÄÄ ilman Jeesusta koska olemme lain rikkojia.
Raamattu sanoo esimerkiksi että sellainen teko kuin että "joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa" riittää tekemään ikuisen elämän mahdottomaksi..
Ei ole väärin kilvoitella uskon tiellä kun meillä on sellainen "takuumies" kuin Jeesus on - on mukavaa tehdä tekonsa Jeesuksen kanssa. Tehdä Jumalan tahto - armon alla siis yrittää tehdä tekonsa Jumalan tahdon mukaan.
Eri maiden lait perustuvat Jumalan käskyihin:
Eri maiden lait ovat niille jotka niiden alla elävät, mutta Jumalan lait ovat kaikille. Esimerkiksi Israelin lait (Mooseksen kirjoittamat lait) ovat vain niille jotka Israelissa asuvat tai asuivat.
Jumalan tahto on että kaikkien maiden lait perustuisivat Jumalan tahtoon ja että kansa sitten seuraisi niitä.
Jumala on antanut ihmiselle tiedon oikeista lainmukaisista priaatteistaan muun muuassa kymmenessä käskyssään. Nämä Jumalan itse kirjoittamat käskyt ovat osoitus Hänen tahdostaan ja siksi ne ovat kaikille kansoille ja kaikille ihmisille jotka Jumalan tahtoa kunnioittavat.
Käskyissä ei ole mitään väärää, ei mitään mikä riistäisi ihmiseltä elämän - ne ovat oikeudenmukaiset ja rakkaudelliset ja ikuiset.
Laki (= Jumalan tahto
51
1291
Vastaukset
- Nimetön
Tähän pitäisi kopioida koko Roomalaiskirje, mutta otetaan nyt 7. luku opastamaan suhtautumista lakiin:
"Kirje roomalaisille 7
1. Vai ettekö tiedä, veljet - minä puhun lain tunteville - että laki vallitsee ihmistä, niin kauan kuin hän elää?
2. Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista.
3. Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle.
4. Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.
5. Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,
6. mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
7. Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Pois se! Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: "Älä himoitse".
8. Mutta kun synti otti käskysanasta aiheen, herätti se minussa kaikkinaisia himoja; sillä ilman lakia on synti kuollut.
9. Minä elin ennen ilman lakia; mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi,
10. ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi.
11. Sillä kun synti otti käskysanasta aiheen, petti se minut ja kuoletti minut käskysanan kautta.
12. Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.
13. Onko siis hyvä tullut minulle kuolemaksi? Pois se! Vaan synti, että se synniksi nähtäisiin, on hyvän kautta tuottanut minulle kuoleman, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi käskysanan kautta.
14. Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
15. Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
16. Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
17. Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
18. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
19. sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
20. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
21. Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
22. sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
23. mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
24. Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
25. Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia." - ei annettu ***
meille ns. pakana-alkuisille uskovaisille, vaan ne annettiin juutalaisille. Laki tarkoitettiin ihmisen parhaaksi ja lakia tuli noudattaa niin kauan, kunnes Jeesus tuli ja täytti sen puolestamme. Hän täytti sen, ei syrjäyttänyt sitä.
Yleinen harha on se, että kuvitellaan oltavan lainalla silloin, kun pyritään elämään Jumalan opetuksissa. Se ei ole lainalla olemista, vaan Jumalan hyvässä tahdossa elämistä.
Jokaikinen Jumalan ohje on meidän parhaaksemme annettu ja me saamme kyvyn noudattaa niitä Jumalalta.
Uudesti syntymisen yhteydessä me saamme mielen ympärileikkauksen, eli uuden luonteen ja sille luonteelle on luonnollista täyttää rakkaudenlakia, eli elää Jumalan tahdossa.
En tarkoita, että eikö Jumalan tahdossa eläminen vaatisi välillä lihantahdon kieltämistä, mutta mitä pitemmälle kasvat uskontiellä, sitä helpommaksi tulee elää Isän tahdossa.
Siksipä jokaisen, joka tahtoo uskoa, tulee pyytää Pyhää Henkeä sisimpäänsä, sillä ilman tätä Puolustajaa ja neuvonantajaa, ei voi syntyä uudeksi.
Jeesus sanoo, että Jumalan valtakuntaa ei voi nähdä, jos ei synny uudeksi ylhäältä vedestä ja Hengestä, eli Jumalasta.
Jumala ilmoittaa antavansa mielellään Pyhän Hengen heille, jotka sitä Häneltä anovat.- alex-kasi
Toivottavasti se kävi ilmi alotuksestani. :=)
- ilmi ***
alex-kasi kirjoitti:
Toivottavasti se kävi ilmi alotuksestani. :=)
ja hyvin kirjoitit. Saanko olla utelias ja kysyä, että oletko syntynyt uudesti ylhäältä.
Itse synnyin uudesti Jeesuksen tahdosta Pyhäin miesten päivänä 1985 ja sain Pyhän Hengen mukana monet armolahjat. - alex-kasi
ilmi *** kirjoitti:
ja hyvin kirjoitit. Saanko olla utelias ja kysyä, että oletko syntynyt uudesti ylhäältä.
Itse synnyin uudesti Jeesuksen tahdosta Pyhäin miesten päivänä 1985 ja sain Pyhän Hengen mukana monet armolahjat.Olen Pyhän Hengen saanut ja se on minulle nämä kirjoituksetkin aukaissut, ei näitä ilman oikein ymmärräkään. Se on suurin lahja mitä ihminen voi saada, Jumalan tuntemus. Muita armolahjoja en ole uskaltanut keotella (vielä) mutta on kai pakko kun "paikka tulee". Täällä palstalla on kuitenkin niin montaa herjaajaa, että en viitsi siitä paljon enempää puhua. Herjaavat ehkä Pyhää Henkeä turmiokseen joten en halua antaa heille sitä mahdollisuutta.
Kuitenkin voin todistaa, että se mitä itse tuossa aikaisemmin kirjoitit on totta ja Hengessä tuotettua ja toivon sydämmestäni että Jumala johtaa teitäsi edelleekin. - toivon ***
alex-kasi kirjoitti:
Olen Pyhän Hengen saanut ja se on minulle nämä kirjoituksetkin aukaissut, ei näitä ilman oikein ymmärräkään. Se on suurin lahja mitä ihminen voi saada, Jumalan tuntemus. Muita armolahjoja en ole uskaltanut keotella (vielä) mutta on kai pakko kun "paikka tulee". Täällä palstalla on kuitenkin niin montaa herjaajaa, että en viitsi siitä paljon enempää puhua. Herjaavat ehkä Pyhää Henkeä turmiokseen joten en halua antaa heille sitä mahdollisuutta.
Kuitenkin voin todistaa, että se mitä itse tuossa aikaisemmin kirjoitit on totta ja Hengessä tuotettua ja toivon sydämmestäni että Jumala johtaa teitäsi edelleekin.sinulle Jumalan siunausta ja näin toki, että Jumala on avannut Sanan sinulle.
Pilkkaajat pilkkaavat, samoin he tekivät Jeesukselle. Olen vasta hetken tutustunut tähän palstaan ja hämmästykseni on aikamoinen, sillä olen ollut huomaavaninani, että tällä palstalla tavallistakin enemmän eksyneitä ja Jumalasta kauas joutuneita.
Miksi luulet heidän tällä parkkeeraavan. Käyn ajoittan myös tuolla helluntailaisten palstalla ja sielläkin näitä pilkkaajia näkyy aikamoisesti kulkevan.
Itse en kuulu mihinkään lahkoon, vaan olen vapaa ja kuulun Jeesusken seurakuntaan, joka on hajallaan ympäri maapalloa. Kuuluin kyllä aikanani luterilaiseen yhteisöön, mutta Jeesus kutsui minut ulos siitä yhteydestä, sillä siellä oli Jumalan yksi puoli melekeinpä pimennossa, juuri Pyhä Henki.
Pyhä Henki on meille äärettömän tärkeä, koska ilman Häntä emme voi uskoa. Ilman Pyhää Henkeä, emme synny uudeksi ylhäältä vedestä ja Hengestä ja Jeesus sanoo, että Jumalan valtakuntaa ei näe muut, kuin uudesti syntyneet.
Olen saanut ihmeellisen ja erittäin mielenkiintoisen elämän Jeesuksen yhteydessä ja minulla on monet armolahjat, joita käytän rohkeuden hengessä. Aluksi, silloin yli kaksikymmentä vuotta sitten, kun sain nämä lahjat, arastelin niiden käyttöä, mutta Jeesus Itse vahvisti minua ja antoi minulle rohkeuden ja innon käyttää näitä.
Armolahjat rakentavat seurakuntaa ja monet ihmisistä tulleet opit jäävät näiden armolahjojen seurauksena poissa. Sain oppia tuntemaan Jeesuksen ja Pyhän Hengen yhteistyön vasta saatuani nämä lahjat.
Jumala on omilleen kärsivällinen ja aina rakastava ja siksi pyydä Jeesusta avamaan armolahjoja. Parantajanlahja, jonkan olen myös saanut, on tälle ajalle hyvin tärkeä, opettajanlahja on kultaa ja ajattelisin sinua kasvatettavan nyt sen käyttöön.
Siunausta sinulle ja erittäin mielenkiintoista ja innokasta työskentelyä Jeesuksen työtoverina. Pilkkaajista sinun ei tule välittää, sillä pilkattiinhan Mestariammekin ja mistäpä tiedät vaikka nämä pilkkaajat piankin parannukseen käyvät. Itse en heistä välitä, vaan tuon kaiken sen esille mitä Jeesus kehoittaa tuomaan. - Meille laittomomuuden
uskoville, Koska Evankeliumi kertoo Jeesuksen
tulleen vain israelin huoneen kadonneiden
lampaiden etsintaan. Emmehan me kuulu missaan muotoa Juutaisuuteen. Meille kuuluu vain murut jotka putoavat Jumalan kansan poydalta.Mehan ollaan niinkuin penikat Raamatun mukaan. Eihan me olla liitytty Herraan. Vaan me kuvittelemme olemattomia asioita Jotka eivat edes kuulu
raamattuun. On tainna lahtea mielikuvitus
liikkeelle. Murujen keraaja - alex-kasi
toivon *** kirjoitti:
sinulle Jumalan siunausta ja näin toki, että Jumala on avannut Sanan sinulle.
Pilkkaajat pilkkaavat, samoin he tekivät Jeesukselle. Olen vasta hetken tutustunut tähän palstaan ja hämmästykseni on aikamoinen, sillä olen ollut huomaavaninani, että tällä palstalla tavallistakin enemmän eksyneitä ja Jumalasta kauas joutuneita.
Miksi luulet heidän tällä parkkeeraavan. Käyn ajoittan myös tuolla helluntailaisten palstalla ja sielläkin näitä pilkkaajia näkyy aikamoisesti kulkevan.
Itse en kuulu mihinkään lahkoon, vaan olen vapaa ja kuulun Jeesusken seurakuntaan, joka on hajallaan ympäri maapalloa. Kuuluin kyllä aikanani luterilaiseen yhteisöön, mutta Jeesus kutsui minut ulos siitä yhteydestä, sillä siellä oli Jumalan yksi puoli melekeinpä pimennossa, juuri Pyhä Henki.
Pyhä Henki on meille äärettömän tärkeä, koska ilman Häntä emme voi uskoa. Ilman Pyhää Henkeä, emme synny uudeksi ylhäältä vedestä ja Hengestä ja Jeesus sanoo, että Jumalan valtakuntaa ei näe muut, kuin uudesti syntyneet.
Olen saanut ihmeellisen ja erittäin mielenkiintoisen elämän Jeesuksen yhteydessä ja minulla on monet armolahjat, joita käytän rohkeuden hengessä. Aluksi, silloin yli kaksikymmentä vuotta sitten, kun sain nämä lahjat, arastelin niiden käyttöä, mutta Jeesus Itse vahvisti minua ja antoi minulle rohkeuden ja innon käyttää näitä.
Armolahjat rakentavat seurakuntaa ja monet ihmisistä tulleet opit jäävät näiden armolahjojen seurauksena poissa. Sain oppia tuntemaan Jeesuksen ja Pyhän Hengen yhteistyön vasta saatuani nämä lahjat.
Jumala on omilleen kärsivällinen ja aina rakastava ja siksi pyydä Jeesusta avamaan armolahjoja. Parantajanlahja, jonkan olen myös saanut, on tälle ajalle hyvin tärkeä, opettajanlahja on kultaa ja ajattelisin sinua kasvatettavan nyt sen käyttöön.
Siunausta sinulle ja erittäin mielenkiintoista ja innokasta työskentelyä Jeesuksen työtoverina. Pilkkaajista sinun ei tule välittää, sillä pilkattiinhan Mestariammekin ja mistäpä tiedät vaikka nämä pilkkaajat piankin parannukseen käyvät. Itse en heistä välitä, vaan tuon kaiken sen esille mitä Jeesus kehoittaa tuomaan.Tiedät erittäin hyvin mistä on kysymys. En ole kuitenkaan vielä rohjennut .....
Matt. 17:20
"Koska teillä on niin vähän uskoa", vastasi Jeesus. "Totisesti: jos teillä olisi uskoa edes sinapinsiemenen verran, te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi. Mikään ei olisi teille mahdotonta.
mutta kaipa se "paikka" tulee ja Pyhä Henki tekee..
Kirjoitit:
Itse en kuulu mihinkään lahkoon, vaan olen vapaa ja kuulun Jeesuksen seurakuntaan, joka on hajallaan ympäri maapalloa.
Kummallista :) ..
Näin on minunkin laitani.
Kirjoitit myös:
Kuuluin kyllä aikanani luterilaiseen yhteisöön, mutta Jeesus kutsui minut ulos siitä yhteydestä, sillä siellä oli Jumalan yksi puoli melekeinpä pimennossa, juuri Pyhä Henki.
Itse olen olen YHÄ luterilaisessa yhteisössä, mutta olen tuntenut saman Hengen kehoituksen, että pitäisi lähteä ...
Kirjoitit myös
Yhdyn vain noihin sanoihisi ..
------------
Miksi pilkkaajat kokoontuvat ryhmiksi?
Se johtuu ainakin osaksi siitä, että he saavat tukea toisiltaan. Usein on kysymyksessä hakevista, harhailevista ihmisistä jotka kulkevat oman hengen varassa ja todistelevat sen mukaan. He eivät kuitenkaan tunne Jumalaa tai Jumalan tahtoa, se on heiltä suljettu koska he vertaavat sitä kaiken aikaa ihmistahtoon. Jumalan rakkaus ja oikeudenmukaisuus on niin paljon suurempi kuin ihmisen, että niiden vertaileminen vain turhauttaa ihmisen. Sehän on ollut se ihmisen "perussynti" jo alusta lähtien .. oma tahto .. toivon *** kirjoitti:
sinulle Jumalan siunausta ja näin toki, että Jumala on avannut Sanan sinulle.
Siunausta sinulle ja erittäin mielenkiintoista ja innokasta työskentelyä Jeesuksen työtoverina. Pilkkaajista sinun ei tule välittää, sillä pilkattiinhan Mestariammekin ja mistäpä tiedät vaikka nämä pilkkaajat piankin parannukseen käyvät. Itse en heistä välitä, vaan tuon kaiken sen esille mitä Jeesus kehoittaa tuomaan.Kovasti kerrot lahjoistasi, mutta miksi sitten et näe niin yksinkertaista asiaa, ettei kasissa ole Pyhää Henkeä eikä hän ole uudestisyntynyt kristitty?
- että hänessä itsessään
uskova_1 kirjoitti:
Kovasti kerrot lahjoistasi, mutta miksi sitten et näe niin yksinkertaista asiaa, ettei kasissa ole Pyhää Henkeä eikä hän ole uudestisyntynyt kristitty?
oleva syyttäjä panettelijan henki ei ole Jumalalta,vaan syyttäjä panettelijalta,valheen isältä,joka on aina syyttänyt ja tuominnut Kristuksen omia!
että hänessä itsessään kirjoitti:
oleva syyttäjä panettelijan henki ei ole Jumalalta,vaan syyttäjä panettelijalta,valheen isältä,joka on aina syyttänyt ja tuominnut Kristuksen omia!
Sanopas oletko sinä se jakomielitautinen adventisti, josta tuolla eräs adventisti kertoi?
- Sinähän olet niin
uskova_1 kirjoitti:
Sanopas oletko sinä se jakomielitautinen adventisti, josta tuolla eräs adventisti kertoi?
Ellenin lumoissa,ettet muusta osaa puhuakkaan,siinä sivussa minkä nyt panettelultasi ehdit!Ei millään pahalla,mutta luulisi sinun itsesikin jo tajuavan että missä hengessä sinä täällä olet?Mietippäs vähäsen,miten sinä käyttäydyt!?Perustuuko sinun käytöksesi Kristuksen rakkauteen?
- itseesi !
Sinähän olet niin kirjoitti:
Ellenin lumoissa,ettet muusta osaa puhuakkaan,siinä sivussa minkä nyt panettelultasi ehdit!Ei millään pahalla,mutta luulisi sinun itsesikin jo tajuavan että missä hengessä sinä täällä olet?Mietippäs vähäsen,miten sinä käyttäydyt!?Perustuuko sinun käytöksesi Kristuksen rakkauteen?
3.Mooseksen kirja:
19:16 Älä liiku panettelijana kansasi keskellä äläkä vaani lähimmäisesi verta. Minä olen Herra.
Jeremia:
9:4 Varokaa kukin lähimmäistänne, älkää yhteenkään veljeen luottako; sillä jokainen veli viekkaasti pettää ja jokainen lähimmäinen liikkuu panettelijana.
Sananlaskut:
26:20 Halkojen loppuessa sammuu tuli, ja panettelijan poistuessa taukoaa tora.
- Utulila
Tavassasi käsitellä asioita en voi yhtyä.
Sanot: "Jeesus on meidän lain täyttäjämme niiltä kohdin, missä emme itse osaa lakia täyttää ja Pyhä Henki meidän avustajamme yrityksissämme elää Jumalan tahdon mukaan"
Sanot "niiltä osin". Etkös todellakaan huomaa mitään?
Minä uskon että Jeesus tuli lunastamaan meidät kokonaan itselleen. Ja Golgatan työ ristillä kattaa koko ihmisen kaikkineen syntineen, eikä vain paikkaamaan sitä osaa mihin me emme ylety. Jeesuksen veriuhri vain riittää Jumalalle, ei meidän hyvät tekomme.
Taidat olla niitä taitajia, jotka lukee oman vanhurskauden pääsyksi taivasten valtakuntaan.
Luetkos Room. taikka Gal. kirjeitä ollenkaan?
Kirjoituksesi jälkeen vain enemmän vahvistuu käsitykseni sinusta siihen suuntaan mitä mm. uskova1 sinusta on ollut mieltä.
Tarkastelet asioita, ET hengellisesti!- alex-kasi
Jeesus täytti koko lain puolestamme.
Ajatukseni on täysin sama mutta kirjoitin sen epäselvästi. Hyvä kun oikaisit. - alex-kasi
niin korjataan
totuus on että ihmisen ei pidä olla laittomuudessa tai lain alla - ihmisen tulee olla vain ARMON alla.
Se tarkoittaa että ymmärtää oman kykenemättömyytensä elää täysin Jumalan tahdon mukaan ja Jumalan iankaikkiseen elämään vaadittavien ominaisuuksien edessä (siis tunnustaa puutteemme jotka tekevät lain mukaan elämisen mahdottomaksi).
Ihmisen tulee vain elää elämäänsä Jumalan tahdon mukaan, siis tehdä parhaansa täyttääkseen Jumalan tahdon - ja ymmärtää että Jumalan tahto EI KOSKAAN OLE LAIN VASTAINEN vaan aina lain mukainen (rakkaudellinen ja oikeudenmukainen) ja että VAIN Jumalan tahdon MUKAINEN elämä VOI SÄILYÄ iankaikkisesti.
Jeesus on meidän lain täyttäjämme ja Pyhä Henki meidän avustajamme yrityksissämme elää Jumalan tahdon mukaan. Omasta itsestämme emme paljoakaan saa aikaan.
Iankaikkisen elämä on jotain aivan uskomattoman suurta. Ja sen voi vain saada jos Jumala antaa ihmiselle kaikki ne ominaisuudet jotka vaaditaan sellaiseen elämään.
Sillä ..
Ei yksikään joka rikkoo lain pienimmänkin käskyn voi elää iankaikkisesti OMASTA ITSESTÄÄN.
Siksi
joka rikkoo yhdenkin lain käskyn on LAIN RIKKOJA EIKÄ SEN TÄHDEN VOI ELÄÄ IKUISEASTI, koska iankaikkinen elämä ei ole mahdollista ilman, että pitää koko lain. Siksi me tarvitsemmekin Jeesuksen apua lain pitäjänä puolestamme.
siis
Iankaikkinen elämä on vain ja AINOASTAAN Jumalassa ja niissä jotka Hänessä vaeltavat.
Raamattu sanoo esimerkiksi että sellainen teko kuin että "joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa" riittää tekemään ikuisen elämän mahdottomaksi..
Ei ole väärin kilvoitella uskon tiellä kun meillä on sellainen "takuumies" kuin Jeesus on - on mukavaa tehdä tekonsa Jeesuksen kanssa. Tehdä Jumalan tahto - armon alla siis yrittää tehdä tekonsa Jumalan tahdon mukaan.
Eri maiden lait ovat niille jotka niiden alla elävät, mutta Jumalan lait ovat kaikille. Esimerkiksi Israelin lait (Mooseksen kirjoittamat lait) ovat vain niille jotka Israelissa asuvat tai asuivat.
Jumalan tahto on että kaikkien maiden lait perustuisivat Jumalan tahtoon ja että kansa sitten seuraisi niitä.
Jumala on antanut ihmiselle tiedon oikeista lainmukaisista priaatteistaan muun muuassa kymmenessä käskyssään. Nämä Jumalan itse kirjoittamat käskyt ovat osoitus Hänen tahdostaan ja siksi ne ovat kaikille kansoille ja kaikille ihmisille jotka Jumalan tahtoa kunnioittavat.
Käskyissä ei ole mitään väärää, ei mitään mikä riistäisi ihmiseltä elämän - ne ovat oikeudenmukaiset ja rakkaudelliset ja ikuiset.
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Otin siis pois tekstin:
"niiltä kohdin, missä emme itse osaa lakia täyttää"
koska siitä saa helposti kuvan, että me voimme lain jotenkin täyttää. Ajatus on että Jeesus täyttää lain meidän puolestamme (kuten olen aikaisemmin täälläkin kirjoittanut), mutta kuitenkin on huomautus täysin oikea - joten otin pois tuon tekstin pätkän.
------------------------------------------------- - ihmettelen ***
tuollaista arvostelua, joka ei selkeästi tule rakkauden hengessä.
Tiesitkö, että me Jeesuksessa opettavat, vaikka opettajanlahja meille onkin annettu, saamme siihen pitkän koulutuksen, mutta siitä huolimatta, emme tule täydelliseksi ja saatamme välillä tehdä virheitäkin.
Itse sain opettajan lahjan yli kaksikymmentä vuotta sitten ja olen joutunut harjoittelemaan sen käyttöä tosi pitkään uskonystävieni keskuudessa, ennen kuin minut lähetettiin näille palstoille opettamaan ja silti vieläkin Pyhä Henki näyttää, että toisinaan en kuunnellut Hänen ääntään opettaessani niin tarkasti, etteikö sinne olisi mukaan vilahtanut omakin ajatus.
Raamatun luku on meille äärettömän tärkeä, sillä Pyhä Henki ottaa vain Raamatusta, teille muille annettavan.
Kysyn nyt sinulta käsitätkö sinä Jeesuksen armotyötä kohdallamme. Jos käsität, tiedät, että Jeesus synnyttää omansa uudeksi vedestä ja Hengestä, eli Jumalasta ja me täytämme mielellämme rakkaudenlakia ja se ei todella tarkoita, että tienaamme omavanhurskaudella armoa.
Me kyllä tiedämme, että armo ei ole kenenkään tienattavissa, sillä silloinhan se ei olisi armo.
Jumala on Sanassaan antanut meille ohjeet ja neuvot, miten meillä on oikeus elää ja totisesti todistan, että kun elää niiden ohjeiden mukaan, tulee vapaaksi ja onnelliseksi.
Jumalan valtakunta, joka on sisäisesti meissä, pitää vain sisällään uudesti syntyneet Jumalan lapset ja tämä valtakunta on rauhanvaltakunta, sillä täällä ei alkeisvoimia ole, vaan täällä on Jumalan voima ja Kuningas on Jeesus Kristus.
Jumala ei turhaan Sanaansa puhunut, eikä neuvojaan antanut, vaan ne tarkoitettiin meidän uskovaisten hyödyksi ja opastukseksi ja totisesti me tahdomme elää Sanan opastuksen mukaan.
Huomioi, että se ei ole lainalla elämistä, vaan Jumalan voimassa elämistä. Me olemme vapaita ja rohkeita ja jokainen, joka on kuuliainen Jumalalle on sitä.
Muista, että Jeesus oli kuuliainen Isälle, hamaan ristinkuolemaan asti. Ei Jeesus tehnyt yhtään tunnustekoa Ihmisen Pojan voimallaan, vaan Hän teki ne kaikki Isän voimalla kuuliaisuuden kautta. - Utulila
alex-kasi kirjoitti:
niin korjataan
Jeesus on meidän lain täyttäjämme ja Pyhä Henki meidän avustajamme yrityksissämme elää Jumalan tahdon mukaan. Omasta itsestämme emme paljoakaan saa aikaan.
Sillä ..
Siksi
siis
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Otin siis pois tekstin:
"niiltä kohdin, missä emme itse osaa lakia täyttää"
koska siitä saa helposti kuvan, että me voimme lain jotenkin täyttää. Ajatus on että Jeesus täyttää lain meidän puolestamme (kuten olen aikaisemmin täälläkin kirjoittanut), mutta kuitenkin on huomautus täysin oikea - joten otin pois tuon tekstin pätkän.
-------------------------------------------------Osui vain tuo kohta niin "purevasti" luettuani. Mutta muuten puhut ihan asiaa.
Uskon ettei Kristus tullut kumoamaan lakia, mutta kylläkin täyttämään sen täydellisesti edestämme Golgatalla. Ja nyt kelpaamme Jumalalle vain tämän Golgatan uhrin kautta.
Uskoviksi tultuamme olemme yhtä Kristuksen kanssa. Eli, Jumala näkee pelastuneet vain Kristuksen kautta. Ei osuuttamme lueta enää ( teot, omahurskaus). Koska se ei kelpaa Jumalalle(paratiisilankeemuksen takia).
Mutta toisaalta elämämme tulee kummuta Kristus lähteestä. Riipumme siksi Kristuksessa päivin öin ja seurauksena me muutumme Hänen luonteen laadustaan. Jumalan tahdon mukaiseksi. Laki ei tee mitään paremmaksi, vaan Kristuksen Hengen vaikuttava voima muuttaa meitä. Emme kerskaa hedelmistä, vaan hedelmänantajasta. Uskoisin että olemme aika lailla samaa mieltä. Näissä asioissa.
Olen pahoillani, jos loukkasin sua aikaisemalla kirjoituksella.
Siunausta sinulle! - kuin uskon
Jeesushan minunkin uskoni mukaan osti ihmiset pois Jumalan alaisuudesta. Näin Hän saattoi sanoa saaneensa kaiken sen vallan joka Jumalalla oli ihmisiin nähden. Jeesus osti meidät pahoine tekoinemme. Nyt me olemme Kristuksen vallabn alaisia. Joka tunnustaa nyt lakia Sapatteineen, ei todellisuudessa tunnusta Kristusta ja Hänen KAIKKEA valtaansa. NYT Jeesus sanookin siksi meidän tekevän sen HÄNELLE, minkä teemme lähimmäisillemme. Jeesus täytti kaiken JUMALANPALVELUKSEN joten nyt meidän Jumalanpalvelusriittimme ovat turhuutta. Hän on yliommäinen pappimme ja täysi uhri on annettu meidän synneistämme. Siinä tilanteessahan Israelilaiset olivat poistuessaan Jumalanpalveluspaikalta Sapatin päätteeksi.
- Sirkka Iita.
Utulila kirjoitti:
Osui vain tuo kohta niin "purevasti" luettuani. Mutta muuten puhut ihan asiaa.
Uskon ettei Kristus tullut kumoamaan lakia, mutta kylläkin täyttämään sen täydellisesti edestämme Golgatalla. Ja nyt kelpaamme Jumalalle vain tämän Golgatan uhrin kautta.
Uskoviksi tultuamme olemme yhtä Kristuksen kanssa. Eli, Jumala näkee pelastuneet vain Kristuksen kautta. Ei osuuttamme lueta enää ( teot, omahurskaus). Koska se ei kelpaa Jumalalle(paratiisilankeemuksen takia).
Mutta toisaalta elämämme tulee kummuta Kristus lähteestä. Riipumme siksi Kristuksessa päivin öin ja seurauksena me muutumme Hänen luonteen laadustaan. Jumalan tahdon mukaiseksi. Laki ei tee mitään paremmaksi, vaan Kristuksen Hengen vaikuttava voima muuttaa meitä. Emme kerskaa hedelmistä, vaan hedelmänantajasta. Uskoisin että olemme aika lailla samaa mieltä. Näissä asioissa.
Siunausta sinulle!Kirjoitit tuon asian niin ihmeen selkeästi,ettei siihen ole mitään lisättävää!Uskon kuitenkin,että myöskin monet adventistit ajattelevat ja ymmärtävät tuon asian juuri noin.Ainakin oma sisareni,joka on ollut adventisti jo yli 30v.Itse olen Luterilainen Kristuksen todistaja,ja toimin ainoastaan niillä vomavaroilla,jotka hän antaa käyttööni.Omassa voimassani en voi mitään,enkä pysty yhtään mihinkään,eikä tämä ole kiitoksen kerjäyksessä tehtyä vähättelyä,vaan todellista tuntemusta.
- suru silmä
kuin uskon kirjoitti:
Jeesushan minunkin uskoni mukaan osti ihmiset pois Jumalan alaisuudesta. Näin Hän saattoi sanoa saaneensa kaiken sen vallan joka Jumalalla oli ihmisiin nähden. Jeesus osti meidät pahoine tekoinemme. Nyt me olemme Kristuksen vallabn alaisia. Joka tunnustaa nyt lakia Sapatteineen, ei todellisuudessa tunnusta Kristusta ja Hänen KAIKKEA valtaansa. NYT Jeesus sanookin siksi meidän tekevän sen HÄNELLE, minkä teemme lähimmäisillemme. Jeesus täytti kaiken JUMALANPALVELUKSEN joten nyt meidän Jumalanpalvelusriittimme ovat turhuutta. Hän on yliommäinen pappimme ja täysi uhri on annettu meidän synneistämme. Siinä tilanteessahan Israelilaiset olivat poistuessaan Jumalanpalveluspaikalta Sapatin päätteeksi.
Kristus EI ostanut meitä Jumalalta,VAAN JUMALALLE!Hän vapautti meidät kuoleman ja Perkeleen vallasta!Teetkö sinä Jumalasta vihattavan?Puhut ihan panettelijan suulla!Hu,hu,kun puhut hirveitä!
- Utulila
kuin uskon kirjoitti:
Tuomasi näkökohta on syvällinen ja minäkin yhdyn tuohon muotoon, en koskaan kieltäen sitä mitä Jumala meille lahjoitti Kristuksessa. Kristus lunasti meidät todellisesti vapaaksi.
Jeesus sanoo; "seuraa Minua!" eikä meidän tarvitse olla Moosesta seuraamassa pelastuaksemme.
Sanot:"Joka tunnustaa nyt lakia Sapatteineen, ei todellisuudessa tunnusta Kristusta ja Hänen KAIKKEA valtaansa."
Ei nyt ihan noin voimakaasti asettuen kuitenkaan. Voidaan kaikenlaisia lakeja ja sapattejakin pitää hyvän elämän ohjenuorana. - alex-kasi
Utulila kirjoitti:
Osui vain tuo kohta niin "purevasti" luettuani. Mutta muuten puhut ihan asiaa.
Siunausta sinulle!Ja en ole yhtään pahoillani että huomautit asiasta sainhan tilaisuuden korjata - joten hyvin teit ihan rehellisin sydämmin sanottuna.
- alex-kasi
Utulila kirjoitti:
Tuomasi näkökohta on syvällinen ja minäkin yhdyn tuohon muotoon, en koskaan kieltäen sitä mitä Jumala meille lahjoitti Kristuksessa. Kristus lunasti meidät todellisesti vapaaksi.
Jeesus sanoo; "seuraa Minua!" eikä meidän tarvitse olla Moosesta seuraamassa pelastuaksemme.
Sanot:"Joka tunnustaa nyt lakia Sapatteineen, ei todellisuudessa tunnusta Kristusta ja Hänen KAIKKEA valtaansa."
Ei nyt ihan noin voimakaasti asettuen kuitenkaan. Voidaan kaikenlaisia lakeja ja sapattejakin pitää hyvän elämän ohjenuorana.Jumalan tahto on Jeesuksen. Jotenkin sai sellaisen kuvan, että teet eron Jumalan ja Jeesuksen välillä. Vaikka et ehkä sitä tarkoittanutkaan. Jeesus nimenomaan on Jumalan tahdon täyttäjä. Voisi sanoa että Jeesus omalla verellään ja uhraamalla oman elämänsä osti meidät itselleen kuolemasta takaisin elämään, Jumalan tahdon mukaan. Ei Jeesus tee koskaan mitään Jumalan tahtoa vastaan ja jokainen joka tekee Jumalan tahtoa vastaan rikkoo lain ja on siten syntinen. Mutta meidän ei tule ajatella että Jumala olisi jonkinlainen vanginvahti vaan että Hän on huolehtivainen Isä jonka tahdossa on iankaikkinen elämä, ja vain Hänenn tahdossaan ei missään muualla.
- vastaa
alex-kasi kirjoitti:
Jumalan tahto on Jeesuksen. Jotenkin sai sellaisen kuvan, että teet eron Jumalan ja Jeesuksen välillä. Vaikka et ehkä sitä tarkoittanutkaan. Jeesus nimenomaan on Jumalan tahdon täyttäjä. Voisi sanoa että Jeesus omalla verellään ja uhraamalla oman elämänsä osti meidät itselleen kuolemasta takaisin elämään, Jumalan tahdon mukaan. Ei Jeesus tee koskaan mitään Jumalan tahtoa vastaan ja jokainen joka tekee Jumalan tahtoa vastaan rikkoo lain ja on siten syntinen. Mutta meidän ei tule ajatella että Jumala olisi jonkinlainen vanginvahti vaan että Hän on huolehtivainen Isä jonka tahdossa on iankaikkinen elämä, ja vain Hänenn tahdossaan ei missään muualla.
Hebrealaiskirje:
2:8 asetit kaikki hänen jalkojensa alle." Sillä, asettaessaan kaikki hänen valtansa alle, hän ei jättänyt mitään hänen allensa alistamatta. Mutta nyt emme vielä näe kaikkea hänen valtansa alle asetetuksi. Kristus on seurakuntansa pää.Israelilaisetkin joutuivat palvelemaan Jumalaa virkaan asetetun papin välityksellä. Ja tähän tarkoitukseen oli heille asetettu Sapatti. Kyllä Kristuksella on KAUIKKI VALTA TAIVAASSA JA MAAN päällä. Ja HÄN on se ainoa välittäjä, jonka kautta meillä on pääsy Jumalan lapseuteen. Ei Jumala meidän palveluksiamme tarvitse. Jumalanpalvelus on Kristuksen pappeuden epäsuoraa kiistämistä ja ohittamista adventistien Sapatinvietto-oppi mukaan luettuna. - alex-kasi
vastaa kirjoitti:
Hebrealaiskirje:
2:8 asetit kaikki hänen jalkojensa alle." Sillä, asettaessaan kaikki hänen valtansa alle, hän ei jättänyt mitään hänen allensa alistamatta. Mutta nyt emme vielä näe kaikkea hänen valtansa alle asetetuksi. Kristus on seurakuntansa pää.Israelilaisetkin joutuivat palvelemaan Jumalaa virkaan asetetun papin välityksellä. Ja tähän tarkoitukseen oli heille asetettu Sapatti. Kyllä Kristuksella on KAUIKKI VALTA TAIVAASSA JA MAAN päällä. Ja HÄN on se ainoa välittäjä, jonka kautta meillä on pääsy Jumalan lapseuteen. Ei Jumala meidän palveluksiamme tarvitse. Jumalanpalvelus on Kristuksen pappeuden epäsuoraa kiistämistä ja ohittamista adventistien Sapatinvietto-oppi mukaan luettuna.Kyllä Hebrealaiskirje todistaa että Jumala pani kaikki hänen valtansa alle, ja se tarkoittaa että Jeesus tekee Jumalan tahton mukaisia tekoja ei koskaan mitään muita tekoja. Ei se tarkoita että Jeesuksen tahto millään tavoin eroisi Jumalan tahdosta. Samoin kuin meidän tulee tehdä vain Jumalan tahto, vaikka armon alla, nyt kun Jeesus elämänsä uhrasi meidän edestämme. Etkö sinäkin sisimmässäsi halua tehdä Jumalan tahdon mukaisia tekoja? Sehän on ilo joka kerta kun on saanut voiton Hengessä.
On hieman eri asia jos haluaa elää Jumalan totuudessa kuin että vain haluaa miellyttää Jumalaa teoillaan.
Joh: 18 > 23
Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa.
Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun, että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut. - Siksipä juuri
alex-kasi kirjoitti:
Kyllä Hebrealaiskirje todistaa että Jumala pani kaikki hänen valtansa alle, ja se tarkoittaa että Jeesus tekee Jumalan tahton mukaisia tekoja ei koskaan mitään muita tekoja. Ei se tarkoita että Jeesuksen tahto millään tavoin eroisi Jumalan tahdosta. Samoin kuin meidän tulee tehdä vain Jumalan tahto, vaikka armon alla, nyt kun Jeesus elämänsä uhrasi meidän edestämme. Etkö sinäkin sisimmässäsi halua tehdä Jumalan tahdon mukaisia tekoja? Sehän on ilo joka kerta kun on saanut voiton Hengessä.
On hieman eri asia jos haluaa elää Jumalan totuudessa kuin että vain haluaa miellyttää Jumalaa teoillaan.
Joh: 18 > 23
Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa.
Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun, että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.Totuushan on, että Jumala vaatii täydellisyyttä mutta Kristuksessa tuli armo ja anteeksiantamus. Jumalan täydellisyyden vaatimuksen rikkoi Eeva ensimmäisessä tottelemattomuudessaan. Tätä ei kukaan toinen Jeesuksen lisäsi voi täyttää. Lakiperiaate että yksi rikkomus on koko lain rikkominen oli jo Eevan teossa vopimassa. Me olemme näet perikunta nimeltään ihmiskunta. Eevan rikkomuksenn perintö seurasi ihmiskuntaa Jeesukseen asti. Sen ensimmäisen rikkomisen kautta Jeesus tuli tämän perikunnan päämieheksi. Se on se systeemi, joka on tässä ideana. Ilman rikkomista Aadam olisi ollut perikuntansa päämies. Jeesus tuli sukulunastajaksi Aadamin perikunnalle. Kun tämän järjestelmän opit ymmärtämään, opit kaiken muunkin. Siten sinulle selkiää sovituksen idea. Jeesus kertoi saman ajatuuksen vertauksessaan maahan kätketystä aarteesta. Jeesus puhui itsestään tuon aarteen löytäjänä. Kuolema oli tuo pellon hinta jolla Jeesus osti koko Aadamin suvun itselleen. Hinta oli se (kuolema viattomana) joka määrättiin seuraamukseksi tottelemattomuudesta.
- alex-kasi
Siksipä juuri kirjoitti:
Totuushan on, että Jumala vaatii täydellisyyttä mutta Kristuksessa tuli armo ja anteeksiantamus. Jumalan täydellisyyden vaatimuksen rikkoi Eeva ensimmäisessä tottelemattomuudessaan. Tätä ei kukaan toinen Jeesuksen lisäsi voi täyttää. Lakiperiaate että yksi rikkomus on koko lain rikkominen oli jo Eevan teossa vopimassa. Me olemme näet perikunta nimeltään ihmiskunta. Eevan rikkomuksenn perintö seurasi ihmiskuntaa Jeesukseen asti. Sen ensimmäisen rikkomisen kautta Jeesus tuli tämän perikunnan päämieheksi. Se on se systeemi, joka on tässä ideana. Ilman rikkomista Aadam olisi ollut perikuntansa päämies. Jeesus tuli sukulunastajaksi Aadamin perikunnalle. Kun tämän järjestelmän opit ymmärtämään, opit kaiken muunkin. Siten sinulle selkiää sovituksen idea. Jeesus kertoi saman ajatuuksen vertauksessaan maahan kätketystä aarteesta. Jeesus puhui itsestään tuon aarteen löytäjänä. Kuolema oli tuo pellon hinta jolla Jeesus osti koko Aadamin suvun itselleen. Hinta oli se (kuolema viattomana) joka määrättiin seuraamukseksi tottelemattomuudesta.
Kysymyksessä on Jumalan armo Jeesuksessa.
- Poika.
alex-kasi kirjoitti:
Jumalan tahto on Jeesuksen. Jotenkin sai sellaisen kuvan, että teet eron Jumalan ja Jeesuksen välillä. Vaikka et ehkä sitä tarkoittanutkaan. Jeesus nimenomaan on Jumalan tahdon täyttäjä. Voisi sanoa että Jeesus omalla verellään ja uhraamalla oman elämänsä osti meidät itselleen kuolemasta takaisin elämään, Jumalan tahdon mukaan. Ei Jeesus tee koskaan mitään Jumalan tahtoa vastaan ja jokainen joka tekee Jumalan tahtoa vastaan rikkoo lain ja on siten syntinen. Mutta meidän ei tule ajatella että Jumala olisi jonkinlainen vanginvahti vaan että Hän on huolehtivainen Isä jonka tahdossa on iankaikkinen elämä, ja vain Hänenn tahdossaan ei missään muualla.
Isän ja Pojan ainutlaatuinen suhde on Johanneksen evankeliumin keskeisiä teemoja. Se toistuu jokaisessa Jeesuksen 12 puheesta. Me helposti sivuutamme tämän ilmoitustotuuden liian vaikeana tai koemme, ettei se kosketa meitä. Kristillisen uskon todellinen merkitys on kuitenkin täysin sen varassa, että ISÄ JA POIKA OVAT YHTÄ(Joh 10:30). Juuri tämä totuus sai juutalaiset täyttymään vihalla. Tänään tämän väitteen totuudellisuuden kieltävät jyrkästi juutalaisten rinnalla myös muslimit. Tämän tulee kuitenkin olla jokaisen Jeesukseen uskovan syvin riemun ja palvonnan aihe. Uskomme syvin salaisuus on tunnustuksessa: JUMALA ON KOLMIYHTEINEN JUMALA, Isä, Poika ja Pyhä Henki.
- sapatti.
alex-kasi kirjoitti:
Jeesus rikkoi sapattikäskyn ja korotti itsensä Jumalaksi (Joh 5:9-18)
Mutta se päivä oli sapatti (9). Niinpä juutalaiset sanoivat parannetulle: "Nyt on sapatti, ei sinun ole lupa kantaa vuodettasi" (10). Mies vastasi heille: "Se, joka teki minut terveeksi, sanoi minulle: 'Ota vuoteesi ja kävele'" (11). Silloin juutalaiset kysyivät: "Kuka se mies oli, joka käski sinun ottaa vuoteesi ja kävellä?" (12) Parannettu ei kuitenkaan tiennyt, kuka hän oli, sillä Jeesus oli jo hävinnyt väkijoukkoon (13).
Myöhemmin Jeesus tapasi miehen temppelissä ja sanoi hänelle: "Sinä olet nyt terve. Älä enää tee syntiä, ettei sinulle kävisi entistä pahemmin" (14). Mies lähti sieltä ja kertoi juutalaisille, että Jeesus oli hänet parantanut (15). Juutalaiset alkoivat vainota Jeesusta, koska hän teki tällaista sapattina (16). Mutta Jeesus sanoi heille: "Minun Isäni tekee TYÖTÄÄN taukoamatta, ja NIIN TEEN MYÖS MINÄ" (17). Tämä vain lisäsi juutalaisten halua ottaa Jeesus hengiltä. Hänhän ei ainoastaan rikkonut SAPATTIKÄSKYÄ, vaan vieläpä sanoi Jumalaa omaksi isäkseen ja teki siten itsestään Jumalan vertaisen (18). - alex-kasi
Poika. kirjoitti:
Isän ja Pojan ainutlaatuinen suhde on Johanneksen evankeliumin keskeisiä teemoja. Se toistuu jokaisessa Jeesuksen 12 puheesta. Me helposti sivuutamme tämän ilmoitustotuuden liian vaikeana tai koemme, ettei se kosketa meitä. Kristillisen uskon todellinen merkitys on kuitenkin täysin sen varassa, että ISÄ JA POIKA OVAT YHTÄ(Joh 10:30). Juuri tämä totuus sai juutalaiset täyttymään vihalla. Tänään tämän väitteen totuudellisuuden kieltävät jyrkästi juutalaisten rinnalla myös muslimit. Tämän tulee kuitenkin olla jokaisen Jeesukseen uskovan syvin riemun ja palvonnan aihe. Uskomme syvin salaisuus on tunnustuksessa: JUMALA ON KOLMIYHTEINEN JUMALA, Isä, Poika ja Pyhä Henki.
Kun katsot Jeesukseen, näet Jumalan kirkkauden hänessä...
Kun kuuntelet Jeesusta, kaikki kuulemasi on Jumalan tahdon mukaista ja Jumalan tahto on elämäksi niille jotka siinä elävät.. minkä Jeesus teki .. ja minkä elämän hän sitten uhrasi meidän edestämme .. - näin !
alex-kasi kirjoitti:
Kun katsot Jeesukseen, näet Jumalan kirkkauden hänessä...
Kun kuuntelet Jeesusta, kaikki kuulemasi on Jumalan tahdon mukaista ja Jumalan tahto on elämäksi niille jotka siinä elävät.. minkä Jeesus teki .. ja minkä elämän hän sitten uhrasi meidän edestämme ..Johannes
9:16 Niin muutamat fariseuksista sanoivat: "Se mies ei ole Jumalasta, koska HÄN EI PIDÄ SAPATTIA." Toiset sanoivat: "Kuinka voi syntinen ihminen tehdä senkaltaisia tunnustekoja?" Ja he olivat keskenänsä eri mieltä.
- selvinnyt
"Jumalan tahto EI KOSKAAN OLE LAIN VASTAINEN vaan aina lain mukainen". Mistä laista sinä puhut?
"Ja sen voi vain saada jos Jumala antaa ihmiselle kaikki ne ominaisuudet jotka vaaditaan sellaiseen elämään." Mitä ominaisuuksia tässä tarkoitat?
"koska iankaikkinen elämä ei ole mahdollista ilman, että pitää koko lain." Mikä laki on esteenä iankaikkiselle elämälle?
"Jumalan lait ovat kaikille." Kerro ihmeessä, mitkä lait ovat kaikille!!!!
"Jumalan tahto on että kaikkien maiden lait perustuisivat Jumalan tahtoon ja että kansa sitten seuraisi niitä." Mitkä Suomessa ovat näitä Jumalan tahdon mukaisia lakeja, mitä meidän olisi seurattava?????
Vastaa nyt aluksi näihin ja älä kuvittele, että uskoisin sinun lakihöpihöihin.- alex-kasi
Miksi kysyt "mikä laki"? Etkö ymmärrä että Jumalan oikeudenmukainen ja rakkaudellinen tahto on laki. Ei ole kysymys kirjaimista vaan Jumalan tahdosta minkä kirjaimet osoittavat.
Kirjoitin alla olevan ehkä vuosi pari sitten (en nyt tarkalleen muista), mutta ehkä siitä on jotain apua?
Lue jos haluat tai jätä lukematta jos et halua lukea.
Jumalan ELÄMÄN LAKI on siunaus elämälle ja ikuisen elämän takuu (tässä ei nyt siis ole kysymys Israelille annetuista Mooseksen laissa ilmenevistä määräyksistä, jotka nekin olivat oikudenmukaisia koska ne perustuivat Jumalan tahtoon, esimerkiksi käskyihin). Sen joka pitää lain on lain mukaan siitä elävä SIKSI koska Jumalan laki sisältää täydellisen oikeudenmukaisuuden ja rakkauden. Se joka rikkoo lakia vastaan tekee syntiä ja kuten kaikki tiedämme synnin palkka on kuolema.
Jumalan teot ovat AINA oikeudenmukaiset ja rakkaudelliset (lue lain mukaiset) Jumala on AINA täydellinen ja SEN TÄHDEN IKUINEN, kuten tiedämme.
(Mahdoton senaario – mutta jos Jumala ei olisi täydellinen vaan rikkoisi OMAN LAKINSA tekemällä syntiä ja vääryyttä hänkin kuolisi – hänen ikuinen elämänsä tulisi vajavaiseksi (SYNTISEKSI) ja hän kuolisi.)
Jumala joka tietää HYVÄ ja PAHAN eron ja toimii aina oikudenmukaisesti ja rakkaudellisesti (viisaasti) – toisin kuin vajavainen ihminen joka on valinnut elää oman päänsä mukaan ja ei edes enää useinkaan mieti mitä Jumalan oikeudenmukaisuus ja rakkaudellisuus sanoo – täten voi sanoa että ihminen ei enää tunne Jumalaansa.
Koska tiedämme ja ymmärrämme että Jumalan teot ovat AINA täydelliset (lain mukaiset) – voimme ymmärtää että näin on myös silloin kun hän pelastaa syntisen ihmisen kuolemasta.
Siis myöskin Jeesuksen uhrityön täytyy olla ja myös on lain mukainen - kun Jumala jätti rakastamansa synnittömän poikansa Jeesuksen hetkeksi pahan ruhjottavaksi ja tapettavaksi, jotta syntinen ihminen voisi pelastua, oli tämäkin - Jumalan rakkaudellinen uhri - Jumalan oman oikeudenmukaisen ja rakkaudellisen lain mukainen teko ja perustuu täysin oikeudenmukaiseen rakkauteen.
Ja kuitenkin - myös ihminen Jeesus sai valita - saatanan ja Jumalan välillä. Oman ihmistahtonsa ja Jumalan tahdon välillä ja me tiedämme että hän valitsi Jumalan - Jeesus TUNSI JA TIESI taivaallisen Isänsä oikeudenmukaisuuden ja rakkauden ja oli sentähden TÄYSIN VARMA Jumalansa rakkaudesta ja oikeudenmukaisuudesta ja siitä että Jumala tulee herättämään hänet kuolleista.
Myös Abrahamilla oli usko ja luottamus rakkaudelliseen ja oikeudenmukaiseen Jumalaan:
Aikoinaan oli vajavainen ihminen, Abraham, valmis uhraamaan poikansa Iisakin, kun Jumala sen hänelle sanoi. Abraham USKOI Jumalan rakkauteen ja oikeudenmukaisuuteen (laillisuuteen).
Abraham TUNSI Jumalansa ja oli sen tähden TÄYSIN VARMA, että mitään epäoikeudenmukaista ja rakkaudettomuutta ei voi tapahtua. Tämän Abrahamin USKON JA YMMÄRRYKSEN tähden Jumala siis jätti viattoman ihmisen - poikansa Jeesuksen Kristuksen - hetkeksi pahan ja laittomuuden käsiin jotta Jumala sitten oman ikuisen lakinsa (oikeudenmukaisuutensa ja rakkautensa) mukaan herättäisi hänet kuolleista - eikä vain näin vaan Jumala myös uhrin tähden ARMAHTAA koko maailman kuolemaan johtavan syntivelan ja pelastaa sen joka Abrahamin tavoin TUNTEE Jumalalansa ja USKOO hänet siksi mikä hän on – oikeudenmukaiseksi, rakkaudelliseksi ja luotettavaksi.
Jeesus Kristus kuoli epäoikeudenmukaisella ja rakkaudettomalla tuomiolla tuomittuna lain rikkojana mutta Jumala pelastaa oikeudenmukaisella ja rakkaudellisella tuomiolla.
Voit luottaa siihen että Jeesus maksoi riittävän - LAIN TÄYTTÄVÄN - maksun meidän syntivelkamme edestä – Jeesuksen veriuhri riittää maksuksi meidän pahimmistakin synneistämme koska se täyttää kaikki Jumalan ikuisen ”rakkauden ja oikeudenmukaisuuden lain” vaatimukset – rakkauden, oikeudenmukaisuuden, kuuliaisuuden Isää kohtaan ... . kaiken ..
SE IHMINEN JOKA YMMÄRTÄÄ ETTÄ JUMALAN IKUINEN LAKI ON SIUNAUS MEILLE (JOLLA ON ABRAHAMIN USKO JA YMMÄRRYS JUMALAAN) HÄN ON MYÖS HALUKAS LAKIA NOUDATTAMAAN. JUMALA ON LUVANNUT APUNSA NIILLE JOTKA SITÄ HÄNELTÄ PYYTÄVÄT. JUMALAN PYHÄ HENKI ON IHMISEN OPAS POIS SYNNISTÄ JA KUOLEMASTA .... JA KUKA VOISI JUMALAA VASTUSTAA :)
Näin Jumala on voittanut viisaudessaan kuoleman joka seurasi syntiinlankeemusta ja pitänyt oman rakkauden ja oikeudenmukaisuuden lakinsa.
Lopputulos on että pelastettu elää ikuista elämää (siis synnitöntä = lain mukaista elämää) Jumalan yhteydessä. JUMALA ON RAKKAUDELLINEN, OIKEUDENMUKAINEN JA VIISAS – JA SIKSI SYNTISEN SYDÄN YLISTÄÄ HÄNTÄ .. - onko tuttu juttu ?
alex-kasi kirjoitti:
Miksi kysyt "mikä laki"? Etkö ymmärrä että Jumalan oikeudenmukainen ja rakkaudellinen tahto on laki. Ei ole kysymys kirjaimista vaan Jumalan tahdosta minkä kirjaimet osoittavat.
Kirjoitin alla olevan ehkä vuosi pari sitten (en nyt tarkalleen muista), mutta ehkä siitä on jotain apua?
Lue jos haluat tai jätä lukematta jos et halua lukea.
Jumalan ELÄMÄN LAKI on siunaus elämälle ja ikuisen elämän takuu (tässä ei nyt siis ole kysymys Israelille annetuista Mooseksen laissa ilmenevistä määräyksistä, jotka nekin olivat oikudenmukaisia koska ne perustuivat Jumalan tahtoon, esimerkiksi käskyihin). Sen joka pitää lain on lain mukaan siitä elävä SIKSI koska Jumalan laki sisältää täydellisen oikeudenmukaisuuden ja rakkauden. Se joka rikkoo lakia vastaan tekee syntiä ja kuten kaikki tiedämme synnin palkka on kuolema.
Jumalan teot ovat AINA oikeudenmukaiset ja rakkaudelliset (lue lain mukaiset) Jumala on AINA täydellinen ja SEN TÄHDEN IKUINEN, kuten tiedämme.
(Mahdoton senaario – mutta jos Jumala ei olisi täydellinen vaan rikkoisi OMAN LAKINSA tekemällä syntiä ja vääryyttä hänkin kuolisi – hänen ikuinen elämänsä tulisi vajavaiseksi (SYNTISEKSI) ja hän kuolisi.)
Jumala joka tietää HYVÄ ja PAHAN eron ja toimii aina oikudenmukaisesti ja rakkaudellisesti (viisaasti) – toisin kuin vajavainen ihminen joka on valinnut elää oman päänsä mukaan ja ei edes enää useinkaan mieti mitä Jumalan oikeudenmukaisuus ja rakkaudellisuus sanoo – täten voi sanoa että ihminen ei enää tunne Jumalaansa.
Koska tiedämme ja ymmärrämme että Jumalan teot ovat AINA täydelliset (lain mukaiset) – voimme ymmärtää että näin on myös silloin kun hän pelastaa syntisen ihmisen kuolemasta.
Siis myöskin Jeesuksen uhrityön täytyy olla ja myös on lain mukainen - kun Jumala jätti rakastamansa synnittömän poikansa Jeesuksen hetkeksi pahan ruhjottavaksi ja tapettavaksi, jotta syntinen ihminen voisi pelastua, oli tämäkin - Jumalan rakkaudellinen uhri - Jumalan oman oikeudenmukaisen ja rakkaudellisen lain mukainen teko ja perustuu täysin oikeudenmukaiseen rakkauteen.
Ja kuitenkin - myös ihminen Jeesus sai valita - saatanan ja Jumalan välillä. Oman ihmistahtonsa ja Jumalan tahdon välillä ja me tiedämme että hän valitsi Jumalan - Jeesus TUNSI JA TIESI taivaallisen Isänsä oikeudenmukaisuuden ja rakkauden ja oli sentähden TÄYSIN VARMA Jumalansa rakkaudesta ja oikeudenmukaisuudesta ja siitä että Jumala tulee herättämään hänet kuolleista.
Myös Abrahamilla oli usko ja luottamus rakkaudelliseen ja oikeudenmukaiseen Jumalaan:
Aikoinaan oli vajavainen ihminen, Abraham, valmis uhraamaan poikansa Iisakin, kun Jumala sen hänelle sanoi. Abraham USKOI Jumalan rakkauteen ja oikeudenmukaisuuteen (laillisuuteen).
Abraham TUNSI Jumalansa ja oli sen tähden TÄYSIN VARMA, että mitään epäoikeudenmukaista ja rakkaudettomuutta ei voi tapahtua. Tämän Abrahamin USKON JA YMMÄRRYKSEN tähden Jumala siis jätti viattoman ihmisen - poikansa Jeesuksen Kristuksen - hetkeksi pahan ja laittomuuden käsiin jotta Jumala sitten oman ikuisen lakinsa (oikeudenmukaisuutensa ja rakkautensa) mukaan herättäisi hänet kuolleista - eikä vain näin vaan Jumala myös uhrin tähden ARMAHTAA koko maailman kuolemaan johtavan syntivelan ja pelastaa sen joka Abrahamin tavoin TUNTEE Jumalalansa ja USKOO hänet siksi mikä hän on – oikeudenmukaiseksi, rakkaudelliseksi ja luotettavaksi.
Jeesus Kristus kuoli epäoikeudenmukaisella ja rakkaudettomalla tuomiolla tuomittuna lain rikkojana mutta Jumala pelastaa oikeudenmukaisella ja rakkaudellisella tuomiolla.
Voit luottaa siihen että Jeesus maksoi riittävän - LAIN TÄYTTÄVÄN - maksun meidän syntivelkamme edestä – Jeesuksen veriuhri riittää maksuksi meidän pahimmistakin synneistämme koska se täyttää kaikki Jumalan ikuisen ”rakkauden ja oikeudenmukaisuuden lain” vaatimukset – rakkauden, oikeudenmukaisuuden, kuuliaisuuden Isää kohtaan ... . kaiken ..
SE IHMINEN JOKA YMMÄRTÄÄ ETTÄ JUMALAN IKUINEN LAKI ON SIUNAUS MEILLE (JOLLA ON ABRAHAMIN USKO JA YMMÄRRYS JUMALAAN) HÄN ON MYÖS HALUKAS LAKIA NOUDATTAMAAN. JUMALA ON LUVANNUT APUNSA NIILLE JOTKA SITÄ HÄNELTÄ PYYTÄVÄT. JUMALAN PYHÄ HENKI ON IHMISEN OPAS POIS SYNNISTÄ JA KUOLEMASTA .... JA KUKA VOISI JUMALAA VASTUSTAA :)
Näin Jumala on voittanut viisaudessaan kuoleman joka seurasi syntiinlankeemusta ja pitänyt oman rakkauden ja oikeudenmukaisuuden lakinsa.
Lopputulos on että pelastettu elää ikuista elämää (siis synnitöntä = lain mukaista elämää) Jumalan yhteydessä. JUMALA ON RAKKAUDELLINEN, OIKEUDENMUKAINEN JA VIISAS – JA SIKSI SYNTISEN SYDÄN YLISTÄÄ HÄNTÄ ..Paavali puhuu Kristuksen laista. Saman asian hän on myös maininnut sanoessaan, ettei hän ole vailla Jumalan lakia, hänellä on Kristuksen laki (1 Kor 9:21).
Olemmeko sittenkin lain alaisia? Onko Kristukseen uskovalle vain tullut uusi laki vanhan Mooseksen lain tilalle? Mooseksen laki kiteytyi rakkauden kaksoiskäskyksi (Matt 22:36-40). Mikä on sitten Kristuksen laki? Kyllä se on sama käsky rakastaa. Jeesus sanoi opetuslapsilleen viimeisenä yhdessäolon iltana, että hän antaa uuden käskyn: ”Rakastakaa toisianne! Niin kuin minä olen rakastanut teitä, rakastakaa tekin toinen toistanne” (Joh 13:34). Se on uusi siksi, että sitä koetellaan elämässämme joka päivä emmekä koskaan ole sitä täysin oppineet. Siksi meitä on siihen toistuvasti kehotettava.
Rakkauden kaksoiskäsky ilmoittaa kaikissa elämäntilanteissa Jumalan tahdon. Sen edessä tiedämme joka päivä, mitä Jumala meiltä haluaa. Nimenomaan suhteessa lähimmäisiimme olemme aina sidottuja käskyyn rakastaa. Siitä meitä ei vapauteta koskaan.
Kun Paavali halusi voittaa Kristukselle lain alaisena eläviä, hän sanoi olleensa heille kuin lain alainen. Sitten hän lisäsi: ”Vaikka en olekaan lain alainen” (1 Kor 9:20). Paavali oli juuri kirjoittanut galatalaisille, että jos he pyrkivät vanhurskauteen lakia noudattamalla, silloin he joutuvat eroon Kristuksesta ja armon ulkopuolelle (Gal 5:4). ”Jos näet vanhurskaus saadaan lakia noudattamalla, silloin Kristus on kuollut turhaan” (Gal 2:21). Nyt hän kuitenkin käskee toteuttamaan Kristuksen lakia.
Suhteemme Jumalaan ja pelastumisemme ei ole sidottu siihen kuinka hyvin olemme kyenneet rakastamaan. Siinä emme ole lain alaisia. Pelastumme yksi armosta vain uskomalla Jeesukseen Kristukseen ja huutamalla avuksi Herran nimeä. Näin silloinkin, kun koemme, ettemme pysty rakastamaan emmekä kantamaan toisten taakkoja.
Kun Paavali kutsuu tässä toteuttamaan Kristuksen tahtoa, hänen lakiaan, hän asettaa silmiemme eteen Jeesuksen esikuvana. Jeesushan kutsui luokseen kaikkia työn ja kuormien uuvuttamia haluten antaa levon (Matt 11:28). Hänen seuraajiensakin kehotetaan toimimaan samalla tavoin. ”Me kehoitamme teitä, veljet: nuhdelkaa kurittomia, rohkaiskaa alakuloisia, holhotkaa heikkoja, olkaa pitkämieliset kaikkia kohtaan” (1 Tess 5:14, KR38). Tätä joudumme harjoittelemaan läpi koko uskonelämän. - alex-kasi
onko tuttu juttu ? kirjoitti:
Paavali puhuu Kristuksen laista. Saman asian hän on myös maininnut sanoessaan, ettei hän ole vailla Jumalan lakia, hänellä on Kristuksen laki (1 Kor 9:21).
Olemmeko sittenkin lain alaisia? Onko Kristukseen uskovalle vain tullut uusi laki vanhan Mooseksen lain tilalle? Mooseksen laki kiteytyi rakkauden kaksoiskäskyksi (Matt 22:36-40). Mikä on sitten Kristuksen laki? Kyllä se on sama käsky rakastaa. Jeesus sanoi opetuslapsilleen viimeisenä yhdessäolon iltana, että hän antaa uuden käskyn: ”Rakastakaa toisianne! Niin kuin minä olen rakastanut teitä, rakastakaa tekin toinen toistanne” (Joh 13:34). Se on uusi siksi, että sitä koetellaan elämässämme joka päivä emmekä koskaan ole sitä täysin oppineet. Siksi meitä on siihen toistuvasti kehotettava.
Rakkauden kaksoiskäsky ilmoittaa kaikissa elämäntilanteissa Jumalan tahdon. Sen edessä tiedämme joka päivä, mitä Jumala meiltä haluaa. Nimenomaan suhteessa lähimmäisiimme olemme aina sidottuja käskyyn rakastaa. Siitä meitä ei vapauteta koskaan.
Kun Paavali halusi voittaa Kristukselle lain alaisena eläviä, hän sanoi olleensa heille kuin lain alainen. Sitten hän lisäsi: ”Vaikka en olekaan lain alainen” (1 Kor 9:20). Paavali oli juuri kirjoittanut galatalaisille, että jos he pyrkivät vanhurskauteen lakia noudattamalla, silloin he joutuvat eroon Kristuksesta ja armon ulkopuolelle (Gal 5:4). ”Jos näet vanhurskaus saadaan lakia noudattamalla, silloin Kristus on kuollut turhaan” (Gal 2:21). Nyt hän kuitenkin käskee toteuttamaan Kristuksen lakia.
Suhteemme Jumalaan ja pelastumisemme ei ole sidottu siihen kuinka hyvin olemme kyenneet rakastamaan. Siinä emme ole lain alaisia. Pelastumme yksi armosta vain uskomalla Jeesukseen Kristukseen ja huutamalla avuksi Herran nimeä. Näin silloinkin, kun koemme, ettemme pysty rakastamaan emmekä kantamaan toisten taakkoja.
Kun Paavali kutsuu tässä toteuttamaan Kristuksen tahtoa, hänen lakiaan, hän asettaa silmiemme eteen Jeesuksen esikuvana. Jeesushan kutsui luokseen kaikkia työn ja kuormien uuvuttamia haluten antaa levon (Matt 11:28). Hänen seuraajiensakin kehotetaan toimimaan samalla tavoin. ”Me kehoitamme teitä, veljet: nuhdelkaa kurittomia, rohkaiskaa alakuloisia, holhotkaa heikkoja, olkaa pitkämieliset kaikkia kohtaan” (1 Tess 5:14, KR38). Tätä joudumme harjoittelemaan läpi koko uskonelämän.nämä Jeesuksen sanat?
Matt. 6
14 "Jos te annatte toisille ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa, antaa myös taivaallinen Isänne teille anteeksi.
15 Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne.
Jos olet ne hyväksynyt, olet myös hyväksynyt lain.. jos et niitä hyväksy käy Raamatun sana toteen..
Jumala on se Totinen jonka sana pysyy.. emmehän me sitä voida muuttaa - eikä se olisi edes hyväksi kenellekään .. vain turmioksi .. - selität
alex-kasi kirjoitti:
nämä Jeesuksen sanat?
Matt. 6
14 "Jos te annatte toisille ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa, antaa myös taivaallinen Isänne teille anteeksi.
15 Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne.
Jos olet ne hyväksynyt, olet myös hyväksynyt lain.. jos et niitä hyväksy käy Raamatun sana toteen..
Jumala on se Totinen jonka sana pysyy.. emmehän me sitä voida muuttaa - eikä se olisi edes hyväksi kenellekään .. vain turmioksi ..Lailla ja anteeksiannolla ei ole mitään tekemistä keskenään muille kuin sinulle, joka vieläkin olet lain alla. Muille on jo annettu anteeksi ja heidän on helppo antaa anteeksi sinun kieroutesi. Rukoile, että sinäkin saisit anteeksi pahat tekosi. Sinulle laki on turmioksi!
- alex-kasi
selität kirjoitti:
Lailla ja anteeksiannolla ei ole mitään tekemistä keskenään muille kuin sinulle, joka vieläkin olet lain alla. Muille on jo annettu anteeksi ja heidän on helppo antaa anteeksi sinun kieroutesi. Rukoile, että sinäkin saisit anteeksi pahat tekosi. Sinulle laki on turmioksi!
että nuo Jeesusken sanat ovat todet. Oma anteeksi SAAMINEN on RIIPPUVAINEN siitä että ANTAA anteeksi niille jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
Hyvä kun myönnät - anteeksi antaminen on SIIS EHTO pelastuksellemme ja se on Jumalan tahdon mukainen ehto - eikö niin - kukaan muu ei voi antaa meille ehtoja koska kukaan muu ei voi antaa meille iankaikkista elämäkään.
Myönnätkö muita EHTOJA pelastuksellesi.
Miten on katumuksen laita - saatko armon jos et tunnusta että olet tehnyt syntiä ja kadu pahoja tekojasi?
"Entä Jeesuksen sanat: "kaiken mitä olette tehneet yhdelle näistä pienimmistä olette tehneet minulle" - mitä ajattelet siitä..
Jumalan tahto meihin on oikeudenmukaisuus ja rakkaus (siis laki) eikö? Jumala on siis oikeudenmukainen suuressa armossaankin.
Kysymys on oikeutettu - Onko oikeudenmukaista armahtaa se joka ei lähimmäisiään armahda? - tai murhaaja joka ei tunne synnin tuntoa .. ja vastaus siihen on tärkeä ..
Muuten - ME KESKUSTELEMME Raamatusta niin miksi nimittelet ja väität esimerkiksi että minä olen lain alla :) - minähän olen armon alla - koska Jeesus uhrasi elämänsä minunkin edestäni - ilman armoa ei minulla ole mitään mahdollisuutta päästä Jumalan valtakuntaan.
Mutta - minä uskon myös, että se on totta mitä Jeesus opettaa. Armo ei poista lakia siten, että se ei minua laisinkaan koske, se koskaa minua monellakin tavalla vaikkakin ARMON ALLA.
- vuoksi !
Voisitko kertoa tuon lakitarinasi ihan vaan Raamatun lauseilla?
- alex-kasi
Jumalan tahdosta, mutta ehkä joku jo käsittää tämänkin väärin. :)
Matt. 22:37
Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
Matt. 22:39
Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
Matt. 5:17
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan ..
Matt. 6
15 Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne. - näin?
alex-kasi kirjoitti:
Jumalan tahdosta, mutta ehkä joku jo käsittää tämänkin väärin. :)
Matt. 22:37
Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
Matt. 22:39
Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
Matt. 5:17
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan ..
Matt. 6
15 Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne.Jeesus ei anna rakkauden nimessä oikeutta Jumalan tahdon vastaiseen löyhään elämäntapaan (Matt 5:17-20). Siksi Jumalan valtakunnan kansalaisen on annettava viidennen (5:21-22) ja kuudennen käskyn (5:27-30) kaikessa terävyydessään valaista omaa elämäänsä. On muistettava, ettei mikään uhri, ei edes jäsenten menettäminen tässä elämässä ole mitään verrattuna siihen, että saavuttaa iankaikkisen elämän. On suostuttava näkemään avioliitto yhden miehen ja naisen elinikäisenä liittona, eikä saa hylätä puolisoaan muun kuin haureuden tähden (5:31-32).
Oletko jo löytänyt Uudesta Testamentista sen kohdan, missä Jeesus uudistaa sapattikäskyn? - alex-kasi
näin? kirjoitti:
Jeesus ei anna rakkauden nimessä oikeutta Jumalan tahdon vastaiseen löyhään elämäntapaan (Matt 5:17-20). Siksi Jumalan valtakunnan kansalaisen on annettava viidennen (5:21-22) ja kuudennen käskyn (5:27-30) kaikessa terävyydessään valaista omaa elämäänsä. On muistettava, ettei mikään uhri, ei edes jäsenten menettäminen tässä elämässä ole mitään verrattuna siihen, että saavuttaa iankaikkisen elämän. On suostuttava näkemään avioliitto yhden miehen ja naisen elinikäisenä liittona, eikä saa hylätä puolisoaan muun kuin haureuden tähden (5:31-32).
Oletko jo löytänyt Uudesta Testamentista sen kohdan, missä Jeesus uudistaa sapattikäskyn?ja et hae Jumalan tahtoa, vaan yrität kaikin keinoin hokea omaasi. Kysyit Raamatun kohtia ja sait muutaman, et kuitenkaan niistä piitannut.
Sinä puhut laista ilman armoa, minä puhun samasta laista sen armon mukaan, mikä on niiden osa jotka ovat armon vastaan ottaneet Jeesuksessa.
Jeesus täytti lain ja maksoi siten meidän syntivelkamme, (sillä meillä jokaisella on syntivelka joka vie meidät kuolemaan jos ei Jumala meitä pelasta), mutta ei Jeesus poistanut sitä lakia minkä hän täytti. Joten laki on sama.
Kuitenkin - meidän tähtemme - kun Jumala on antanut armon Jeesuksessa: laista joka kuuluu silmä silmästä - hammas hampaasta (otti Jeesus päälleen sen vaikean osan, mikä meille on mahdotonta täyttää siis silmät ja hampaat), mutta ei sitä että me lakkaisimme rakastamasta Jumalaa ja Hänen tahtoaan. Se on Jumalan tahto meissä että me rakastamme lähimmäisiämme ja se ilmenee erittäin hyvin noissa Raamatunkohdissa jotka sait.
Jeesus on antanut elämänsä sinunkin edestäsi jotta pelastuisit ja saisit elää, se on Jumalan tahto sinunkin osallesi.
-----
Siis jos täytät tämän osan laista ja haluat todella hakea Jumalan tahtoa elämääsi ARMON ALLA, pelastut. Ei armo tarkoita että lakia ei olisi vaan että Jeesus täytti lain meidän puolestamme, mutta se ei sinänsä tarkoita että laki ei meitä koske ARMAHDETTUNAKIN. Jos rakastat Jumalaa niin pidät Hänen tahtonsa kunniassa ja annat lähimmäisillesi anteeksi ja olet heitä kohtaan armollinen niinkuin sinun taivaallinen Jumalasi on armollinen sinua kohtaan.
Sillä
Matt. 6
15 Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne. - alex-kasi
näin? kirjoitti:
Jeesus ei anna rakkauden nimessä oikeutta Jumalan tahdon vastaiseen löyhään elämäntapaan (Matt 5:17-20). Siksi Jumalan valtakunnan kansalaisen on annettava viidennen (5:21-22) ja kuudennen käskyn (5:27-30) kaikessa terävyydessään valaista omaa elämäänsä. On muistettava, ettei mikään uhri, ei edes jäsenten menettäminen tässä elämässä ole mitään verrattuna siihen, että saavuttaa iankaikkisen elämän. On suostuttava näkemään avioliitto yhden miehen ja naisen elinikäisenä liittona, eikä saa hylätä puolisoaan muun kuin haureuden tähden (5:31-32).
Oletko jo löytänyt Uudesta Testamentista sen kohdan, missä Jeesus uudistaa sapattikäskyn?Mielestäni nämäkin Raamunkohdat sanovat niin selvästi mistä on kysymys: Emme me teoillamme voi täyttää Jumalan tahtoa (lakia). Jos luet tarkasti niin voit todeta näissä sanoissa elämän ja kuoleman.
Joh. 17:26
Minä olen opettanut heidät tuntemaan sinun nimesi ja opetan yhä, jotta heissä pysyisi sama rakkaus, jota sinä olet minulle osoittanut, ja jotta minä näin pysyisin heissä."
Room. 13:10
Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Näin rakkaus toteuttaa koko lain.
1. Kor. 13:1
Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali.
1. Kor. 13:2
Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään.
1. Kor. 13:3
Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi.
1. Kor. 13:4 > :5
Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile,
ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa
1. Kor. 13:8
Rakkaus ei koskaan katoa.
Mutta profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi.
2. Kor. 5:14
sillä Kristuksen RAKKAUS pakottaa meitä.
Me näet päättelemme näin: Kun yksi on kuollut kaikkien puolesta, niin kaikki ovat kuolleet.
2. Kor. 6:6
Mielemme on puhdas, meillä on tietoa, kärsivällisyyttä ja ystävällisyyttä, meillä on Pyhä Henki, vilpitön rakkaus,
2. Kor. 13:14
Tulkoon teidän kaikkien osaksi Herran Jeesuksen Kristuksen armo, Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen yhteys! - vanhan lain
alex-kasi kirjoitti:
ja et hae Jumalan tahtoa, vaan yrität kaikin keinoin hokea omaasi. Kysyit Raamatun kohtia ja sait muutaman, et kuitenkaan niistä piitannut.
Sinä puhut laista ilman armoa, minä puhun samasta laista sen armon mukaan, mikä on niiden osa jotka ovat armon vastaan ottaneet Jeesuksessa.
Jeesus täytti lain ja maksoi siten meidän syntivelkamme, (sillä meillä jokaisella on syntivelka joka vie meidät kuolemaan jos ei Jumala meitä pelasta), mutta ei Jeesus poistanut sitä lakia minkä hän täytti. Joten laki on sama.
Kuitenkin - meidän tähtemme - kun Jumala on antanut armon Jeesuksessa: laista joka kuuluu silmä silmästä - hammas hampaasta (otti Jeesus päälleen sen vaikean osan, mikä meille on mahdotonta täyttää siis silmät ja hampaat), mutta ei sitä että me lakkaisimme rakastamasta Jumalaa ja Hänen tahtoaan. Se on Jumalan tahto meissä että me rakastamme lähimmäisiämme ja se ilmenee erittäin hyvin noissa Raamatunkohdissa jotka sait.
Jeesus on antanut elämänsä sinunkin edestäsi jotta pelastuisit ja saisit elää, se on Jumalan tahto sinunkin osallesi.
-----
Siis jos täytät tämän osan laista ja haluat todella hakea Jumalan tahtoa elämääsi ARMON ALLA, pelastut. Ei armo tarkoita että lakia ei olisi vaan että Jeesus täytti lain meidän puolestamme, mutta se ei sinänsä tarkoita että laki ei meitä koske ARMAHDETTUNAKIN. Jos rakastat Jumalaa niin pidät Hänen tahtonsa kunniassa ja annat lähimmäisillesi anteeksi ja olet heitä kohtaan armollinen niinkuin sinun taivaallinen Jumalasi on armollinen sinua kohtaan.
Sillä
Matt. 6
15 Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne.TÄTÄ EN USKO!!!!
"mutta ei Jeesus poistanut sitä lakia minkä hän täytti. Joten laki on sama."
TÄMÄN USKON:
Jeesus ristillä kuollessaan meidän syntiemme rangaistuksena täytti kaikki lain käskyt. Ruumissaan Jeesus sai aikaan sovinnon Jumalan ja hänen lakinsa rikkoneiden ihmisten välillä. Hän sai aikaan myös sovinnon näiden kahden ihmisryhmän välillä, sillä hän kumosi omalla lain täyttämisellään lain vaatimukset ja näin teki tyhjäksi näitä kahta ihmisryhmää erottavan vihollisuuden. Jeesus loi kahdenkertaisen rauhantilan.
Nyt molemmilla, se on kaikilla ihmisillä, on avoin pääsy Isän luo. Yksi ja sama Henki johdattaa kaikkia, jotka ovat Jeesuksessa, ainoaan oikeaan päämäärään (Ef 2:18). Nyt kaikki Jeesukseen uskovat kuuluvat Jumalan perheeseen ja samaan kansaan (1:19). Nyt kaikki Jeesukseen uskovat muodostavat yhdessä pyhän temppelin ja Jumalan asumuksen. Siinä on kristittyjen yhteys. - valinta !
alex-kasi kirjoitti:
Mielestäni nämäkin Raamunkohdat sanovat niin selvästi mistä on kysymys: Emme me teoillamme voi täyttää Jumalan tahtoa (lakia). Jos luet tarkasti niin voit todeta näissä sanoissa elämän ja kuoleman.
Joh. 17:26
Minä olen opettanut heidät tuntemaan sinun nimesi ja opetan yhä, jotta heissä pysyisi sama rakkaus, jota sinä olet minulle osoittanut, ja jotta minä näin pysyisin heissä."
Room. 13:10
Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Näin rakkaus toteuttaa koko lain.
1. Kor. 13:1
Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali.
1. Kor. 13:2
Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään.
1. Kor. 13:3
Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi.
1. Kor. 13:4 > :5
Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile,
ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa
1. Kor. 13:8
Rakkaus ei koskaan katoa.
Mutta profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi.
2. Kor. 5:14
sillä Kristuksen RAKKAUS pakottaa meitä.
Me näet päättelemme näin: Kun yksi on kuollut kaikkien puolesta, niin kaikki ovat kuolleet.
2. Kor. 6:6
Mielemme on puhdas, meillä on tietoa, kärsivällisyyttä ja ystävällisyyttä, meillä on Pyhä Henki, vilpitön rakkaus,
2. Kor. 13:14
Tulkoon teidän kaikkien osaksi Herran Jeesuksen Kristuksen armo, Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen yhteys!En jatka enää tätä keskustelua, yritä päättää seuraatko Jeesusta vai luotatko lakiin.
Jos joku ei suostu luottamaan yksin Kristukseen pelastajana, hänen on silloin luotettava lakiin ja ennen kaikkea omaan kykyynsä ja voimaansa noudattaa lakia. Silloin ihminen itse pelastaa omilla teoillaan itsensä. Minkäänlainen osittelu tai sovittelu näiden kahden pelastustien, lain ja armon välillä ei ole mahdollinen. On vain joko - tai. Molempia teitä ei voi kulkea samanaikaisesti. Lain tiellä vanhurskaus on vasta edessäpäin. Se saavutetaan, jos pystyään vaeltamaan johdonmukaisesti kaikessa laille kuuliaisena. Armon tie alkaa lahjaksi saadusta vanhurskaudesta. Se vie perille, jos vain pysytään uskossa Jeesukseen. - alex-kasi
valinta ! kirjoitti:
En jatka enää tätä keskustelua, yritä päättää seuraatko Jeesusta vai luotatko lakiin.
Jos joku ei suostu luottamaan yksin Kristukseen pelastajana, hänen on silloin luotettava lakiin ja ennen kaikkea omaan kykyynsä ja voimaansa noudattaa lakia. Silloin ihminen itse pelastaa omilla teoillaan itsensä. Minkäänlainen osittelu tai sovittelu näiden kahden pelastustien, lain ja armon välillä ei ole mahdollinen. On vain joko - tai. Molempia teitä ei voi kulkea samanaikaisesti. Lain tiellä vanhurskaus on vasta edessäpäin. Se saavutetaan, jos pystyään vaeltamaan johdonmukaisesti kaikessa laille kuuliaisena. Armon tie alkaa lahjaksi saadusta vanhurskaudesta. Se vie perille, jos vain pysytään uskossa Jeesukseen.Jumalan laki on Jumalan tahto jonka Jeesus täytti puolestani koska en sitä itse pysty täyttämään.
Joten sinun olettamuksesi ei sivi minuun - ihmettelen että et ole sitä vielä ymmärtänyt vaikka olen sen niin tarkasti kirjoittanut. Jos et ymmärrä mitä tarkoitan kirjoituksillani niin sitten et ..
Koetahan kestää :) - laki.
alex-kasi kirjoitti:
Jumalan laki on Jumalan tahto jonka Jeesus täytti puolestani koska en sitä itse pysty täyttämään.
Joten sinun olettamuksesi ei sivi minuun - ihmettelen että et ole sitä vielä ymmärtänyt vaikka olen sen niin tarkasti kirjoittanut. Jos et ymmärrä mitä tarkoitan kirjoituksillani niin sitten et ..
Koetahan kestää :)1.Aikakirja:
22:12 Antakoon vain Herra sinulle älyä ja ymmärrystä ja asettakoon sinut Israelia hallitsemaan ja noudattamaan Herran, Jumalasi, lakia. - Eihän sitä
näin? kirjoitti:
Oletko jo löytänyt Uudesta Testamentista sen kohdan, missä Jeesus uudistaa sapattikäskyn?ole vielä edes poistettukaan. Jos joku käsky uusitaan. niin sen on täytynyt ensin postaa.
Ole hyvä ja näytä missä kohtaa raamatussa Jeesus
on virallisesti poistanut sapattikäskyn.
Sanassa vaan sanotaan sen olevan ikuinen kuuliaisuuden muistomerkki hänän ja hänen
kansansa välillä.
Voin vastaavasti kysyä missä kohtaa Raamatussa
on kehoitus Sunnuntain pyhitykseen?
Sunnuntaihan on Raamatulleaivan tuntematon asia
Koska sunnuntai on annettu Kristityille? - muistaa
Eihän sitä kirjoitti:
ole vielä edes poistettukaan. Jos joku käsky uusitaan. niin sen on täytynyt ensin postaa.
Ole hyvä ja näytä missä kohtaa raamatussa Jeesus
on virallisesti poistanut sapattikäskyn.
Sanassa vaan sanotaan sen olevan ikuinen kuuliaisuuden muistomerkki hänän ja hänen
kansansa välillä.
Voin vastaavasti kysyä missä kohtaa Raamatussa
on kehoitus Sunnuntain pyhitykseen?
Sunnuntaihan on Raamatulleaivan tuntematon asia
Koska sunnuntai on annettu Kristityille?Mikä olikaan se päivämäärä, kun Elli pyysi, että hänen seuraajansa viettäisivät sapattia?
- kristitty ?
alex-kasi kirjoitti:
ja et hae Jumalan tahtoa, vaan yrität kaikin keinoin hokea omaasi. Kysyit Raamatun kohtia ja sait muutaman, et kuitenkaan niistä piitannut.
-----
Sillä
Matt. 6
15 Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne.Jumala on jo antanut minulle anteeksi, joten minun on helppo antaa sinulle anteeksi sinun typeryytesi. Mikä ihmeen vimma sulla on sotkea laki joka asiaan. Saatko jonkun palkkion yrittäessäsi harhaanjohtaa viattomia ihmisiä. Häpeä hölmö.
- alex-kasi
kristitty ? kirjoitti:
Jumala on jo antanut minulle anteeksi, joten minun on helppo antaa sinulle anteeksi sinun typeryytesi. Mikä ihmeen vimma sulla on sotkea laki joka asiaan. Saatko jonkun palkkion yrittäessäsi harhaanjohtaa viattomia ihmisiä. Häpeä hölmö.
sen enempää kuin muutkaan - muistaakseni olen tehnyt vain pari pelkkää lakialoitusta itse. Sitä vastoin olen siitä keskustellut muiden aloituksissa. Miksi? No mielestäni on tärkeää ymmärtää että Jumalan tahto on laki. Ei ole mitään erillistä lakijärjestelmää jonka Jumala sitten pitäisi tai jättäisi pitämättä. Ja koska Jumalan tahto on laki silloin on myös erittäin tärkeää ymmärtää mitä laki (Jumalan tahto) sanoo meille ihmisille.
Väittämääsi että laista puhuminen johtaisi harhaan viattomia ihmisiä en usko vähääkään...
Ja - Missä olet nähnyt viattomia ihmisiä?
Armahdettuja, mutta ei viattomia.
--------------------------------------------------
Yritä vastata kuin kristitylle sopii - tai jos et jaksa - niin jätä mieluimmin vastaamatta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh892158Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1381796- 1731333
- 229805
- 65744
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10721- 60720
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211619- 49587
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </347550