Työttömien yhdistyksen

toiminnanjohtajan koplaukset

Tämä tarina kertoo työttömien yhdistyksen toiminnanjohtajasta joka pääsi kaupunginvaltuustoon. Jopahan alkoi koplaukset, että pääsisi myös eduskuntaan!

Kaupunginvaltuutettuna hän pääsi vielä sosiaali- ja terveyslautakuntaan. Mitä hän on siellä saanut aikaan? Ei mitään. (Lainaus hänen omalta keskustelufoorumiltaan): "en ymmärrä miten sinulta on jäänyt huomaamatta tekemäni aloitteet, kuten toimeentulotuki jonojen pituus , siitä tein aloitteen sosiaali ja terveys lautakunnalle ja kaupungin hallitukselle jo vuosi sitten ja diabeetikkojen jalkahoidosta olen myös tehnyt aloitteen sekä työttömien linja-auto matkojen hinnan alentamisesta. Nämä kaikki löytyy kyllä sieltä pöytäkirjoista, kun tarkkaan katsoo."

Ehdokas vastustaa vasemmistoliittolaisena pätkätöitä, mutta "Kiitos viestistäsi ja kysymyksistäsi. Arvaten se varmaan mietityttää kun olen toiminnanjohtajana työttömien yhdistyksessä ja yritän kaiken keinoin saada sinne palkattua työntekijöitä aina vuodeksi kerrallaan, hehän ovat pitkäaikaistyöttömiä ja tulevat meille töihin Korkeimalla korotetulla palkkatuella, suurin osa työntekijöistämme jää myös toiselle vuodelle töihin jolloin he ovat palkkatuella tuettuja työntekijöitä. Mielestäni pitkäaikaistyöttömien työllistäminen on aika antoisaa enkä vuoden ja kahden vuoden työtä laske niinkään pätkätöiksi. Aina on kuitenkin mahdollisuus saada jatkumaa työntekijöille, elikkä saada heidät aktivoitua työelämään ja löytämään avoimilta markkinoilta työpaikka. Olemme myös onnistuneet sen tekemään useamman kerran."

Siis älä tee niin kuin minä teen vaan niin kuin minä sanon. Näitä pätkätöitä on ns. "Apua kotiin" -projekti, missä tämä ehdokas palkkaa pätkätöihin työttömiä mm. toisille työttömille kotiavuksi pelkällä kilometrikorvauksella.(http://www.ytya.net/index_tiedostot/Page1263v.htm)

Hakiessaan osarahoitusta kaupungilta sosiaali- ja terveyslautakunnalta ehdokas "keksi" lisää kustannuksia, kun ensimmäinen hakemus ei mennyt läpi HUOM! Tämä ehdokas on itse saman lautakunnan jäsen! (sosiaali- ja terveyslautakunnan pöytäkirja, Pöytäkirja löytyy sivulta http://ktweb.ouka.fi/ktwebbin/dbisa.dll/ktwebscr/pk_asil.htm? elin=SOTELTK&pvm=14.12.2006 14:00:00
pykälästä §340

Vaalimenestystä lisätäkseen toiminnanjohtaja järjesti kaupungin tuella työttömien ruokailu -suurtapahtuman. Kaupunginhallitus (ehdokas on itse kaupunginvaltuutettu) antoi tarkoitukseen 5965 euroa ja sosiaalitoimi (ehdokas on sosiaali- ja terveyslautakunnan jäsen) työttömyyden hoitoon tarkoitetusta määrärahasta 5000 euroa.

Pöytäkirja löytyy sivulta http://ktweb.ouka.fi/ktwebbin/dbisa.dll/ktwebscr/pk_asil.htm? elin=SOTELTK&pvm=14.12.2006 14:00:00
pykälästä §342

Vaikuttaako läpinäkyvältä? Ei sillä, etteikö työttömien jouluruokailua pitäisi järjestää, mutta mistä rahoista ja millä taustavaikuttimilla?

Tarinan työttömien toiminnanjohtaja avasi myös foorumin, eikä enää osaa sulkea sitä. Mutta eipä hän enää kysymyksiin vastaakaan. Foorumi löytyy sivulta http://p2.foorumi.info/monikalainen

Pitkä aloitus, mutta täältä löytyy kyllä ajattelevia ihmisiä, jotka tällaisen koplauksen ymmärtävät vaikka olisivatkin vasemmistoliiton kannattajia.

9

613

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuin pässiä narussa

      Mielenkiintoinen kirjoitus. On hyvä, että asioita
      kyseenalaistetaan, eikä kaikkea tuosta vaan
      siunata hiljaisella hyväksynnällä.

    • pekkapp

      jotka ovat työvoimatoimistojen kanssa samassa piirileikissä mukana toimivat mielestäni väärin.
      Oikea tapa on kyseenalaistaa työvoimatoimistojen toimintatapa ja nostaa "kissat" pöydälle.
      Kaikenlainen tukityöllistäminen vääristää ja tuhoaa todellisia työpaikkoja.

      Kilometrikorvaus työstä saatuna korvauksena on hyvä, koska se on verotonta ja ei vaikuta muihin tukiin.
      Työttömien ruokailu on myös hyvä asia ja kunnan rahat kyllä menee helposti myös herrojen sauna iltaankin.

      Mielestäni kirjoituksessa ei ole muuta vikaa kuin tuo vasemmistoliitto ja yhteistyö työvoimatoimistojen kanssa.

      Ja jos suorituksia haluaa arvostella pääsee helpolla kun tuijottaa arkadian mäille siellä niitä kaatteettomia lupauksia on erittäin paljon.
      Ja sieltä sitä vasta kansalaista kustaan silmään ja urakalla.
      Samalla hokevat mantraa "tämä on teidän hyväksi".
      Siellä sitä näitä seisovia filosofeja eli paskanjauhajia riittää.

      Itse aion äänestää perussuomalaisia syynä on EU-kielteisyys.




      Turhaa byrokratiaa vastaan.
      Työn ja oikeuksien puolesta.
      Siksi:

      http://www.adressit.com/tyovoimatoimiston_lopettaminen

      • pekkapp:lle

        Huomasin, että tekstini kilometrikorvauksesta oli vähän epäselvä. Työttömien yhdistys siis laskuttaa asiakkaaltaan (mm. toiselta työttömältä, joka haluaa saunapuiden pilkkojaa) ainoastaan tuon kilometrikorvauksen, joka jää työttömien yhdistykselle.

        Työllistetyt, jotka joutuvat siivoamaan mm. toisten työttömien koteja ovat palkkatuella työllistettyjä pätkätyöläisiä, jotka yleensä työvoimatoimisto pakottaa tähän koiranvirkaan.

        Katsopa sitten eduskuntavaaliehdokkaan vaaliteemat sivulta http://www.vasemmistoliitto.fi/organisaatio/pohjois_pohjanmaa/fi_FI/1139907295089/ .

        Ristiriita?


      • pekkapp
        pekkapp:lle kirjoitti:

        Huomasin, että tekstini kilometrikorvauksesta oli vähän epäselvä. Työttömien yhdistys siis laskuttaa asiakkaaltaan (mm. toiselta työttömältä, joka haluaa saunapuiden pilkkojaa) ainoastaan tuon kilometrikorvauksen, joka jää työttömien yhdistykselle.

        Työllistetyt, jotka joutuvat siivoamaan mm. toisten työttömien koteja ovat palkkatuella työllistettyjä pätkätyöläisiä, jotka yleensä työvoimatoimisto pakottaa tähän koiranvirkaan.

        Katsopa sitten eduskuntavaaliehdokkaan vaaliteemat sivulta http://www.vasemmistoliitto.fi/organisaatio/pohjois_pohjanmaa/fi_FI/1139907295089/ .

        Ristiriita?

        tuo outoa on.
        Toiminnan johtajana teettää määräaikaisia ja pätkätöitä ja ehdokkaana vastuttaa.

        Kilometrikorvaus tietenkin kuuluisi työn tekijälle, varsinkin jos hän itse kulkee työpaikalle.

        Työttömiä riistetään ja käytetään niin kauan hyväksi kunnes he itse nousevat vastarintaan ja ilmoittavat että nyt se on loppu.




        Turhaa byrokratiaa vastaan.
        Työn ja oikeuksien puolesta.
        Siksi:

        http://www.adressit.com/tyovoimatoimiston_lopettaminen


      • PohjoisPohjanmaalta
        pekkapp:lle kirjoitti:

        Huomasin, että tekstini kilometrikorvauksesta oli vähän epäselvä. Työttömien yhdistys siis laskuttaa asiakkaaltaan (mm. toiselta työttömältä, joka haluaa saunapuiden pilkkojaa) ainoastaan tuon kilometrikorvauksen, joka jää työttömien yhdistykselle.

        Työllistetyt, jotka joutuvat siivoamaan mm. toisten työttömien koteja ovat palkkatuella työllistettyjä pätkätyöläisiä, jotka yleensä työvoimatoimisto pakottaa tähän koiranvirkaan.

        Katsopa sitten eduskuntavaaliehdokkaan vaaliteemat sivulta http://www.vasemmistoliitto.fi/organisaatio/pohjois_pohjanmaa/fi_FI/1139907295089/ .

        Ristiriita?

        Mikähän kunta tässä muuten on kyseessä?


    • tilanne mieletön

      Kyllähän se pitäisi olla tässä maassa sellainen tilanne, että ei olisi yhtä ainutta tyött.yhdistystä.
      Jokaisella kansalaisella mielekäs oikea työpaikka, jossa rehdit ja reilut työehdot.

      • lopettaa pitäisi

        Ehdottomasti , työttöien yhdistykset pitäisi lopettaa.

        Olin itse työttöien yhdistyksellä töissä 1,5 v , määrahat oli annettu 2v , mutta yhdistyksen johtaja huusi ja haukkui , ettei ole varaa palkkaa maksaa , olin varmasti hyvä ja tunnollinen työntekiä , ettei työni tekemisessä olisi ollut valittamista , mutta työnjohtajasta tuli kateellinen , puhui vaan ,että hän on sinulle kateellinen , kun olet huomannut tehdä sellaista , mitä hän ei ole , ja osaat tehdä sellaista mitä hän ei osaa. Sitten siitä tuli niin ilkeä , että lopuksi lähdin pois.

        Tästäkin kokemuksesta tuollaisista paikoista olisi todella paljon kerrottavaa , ettei ne toimi , niinkuin niitten pitäisi.

        pitäisi lopettaa koko yhdistykset , itse johtajat saavat TE.keskukselta suurta palkkaa , mutta pitävät pilkkanan niitä työntekijöitä , ketä sinne ottavat. , eivätkä työntekijöille haluaisi maksaa palkkaa..

        Tässäkin tapauksessa johtaja , ja perustaja on vasemistolainen.!


    • Työttömille arvo

      Keski-Suomessa työttömien yhdistyksen toiminnanjohtaja itse palkattiin uuteen Säpäkkä-hankkeeseen hankepäälliköksi. Hän oli työpaikkailmoituksessa yhteyshenkilönä, jolta sai kysyä lisätietoa paikasta... ja kas vain, samasta tyypistä tulikin sitten se hankepäällikkö. Eikä tässä vielä kaikki. Hanketyöntekijäksi valittiin... kas vain ei niin kaukaa... yhdistyksen oma puheenjohtaja.

      Eli niihin parempiin töihin ei kelvanneet muut hakijat, kuin itse johtajat.

      Ne siivoojan pätkäpaikat on sitten varattu rupusakille.

      • kokomus politrukki

        ne on politrukkeja ! ...
        sama meno kuin NL aikaan...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5650
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3587
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1710
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1702
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      92
      1166
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      839
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe