Järki käteen Kemin poliisit

järkimies.

Uutislehti Lapin kansa uutisoi tänään seuraavasti:

Poliisilla keinot vähissä huumekuskien kanssa

Kemin poliisi tarvitsisi nykyistä järeämpiä keinoja saadakseen huumekuskit kuriin. Alkuvuoden aikana poliisi on pysäyttänyt kihlakunnan alueella poikkeuksellisen paljon huumausaineiden vaikutuksen alaisena ajelleita. Suurin osa kiinnijääneistä on poliisin vanhoja tuttuja.

Ylikonstaapeli Arto Vähänikkilän mukaan poliisi tietää tarkkailla muutamia autoja, joiden kuljettajat ovat ennenkin narahtaneet.

Voiko poliisi olla näin tyhä, kysyn vaan.

Ottakaa, takavarikoikaa autot sitä mukaa pois rattijuopoilta, kaahareilta ja huumekuskeilta, niin kohta ei ole enää tälläisiä autoja liikenteessä.
Miten voitte olla näin tavattoman tyhmiä ja muka poliiseja ollaan. Jos minä olisin tuo Ylikonstaapeli Arto Vähäjylkkä, niin tiedättekö, mitä minä teksin.
Määräisin joka ikisen juopon auton takavarikkoon heti ja paikalla. Toista kertaa ei sama henkilö ajaisi huumeissa. Ja takaan ja alleviivaan, ettei sama juoppo tai huumehörhö syyllisty samaan toista kertaa, kun joutuisi autonsa menettäen ostamaan uuden.
Saattaisihan se uusiakkin tekonsa, mutta kukaan ei ole niin tyhmä, että on varaa menettää autonsa jatkuvasti, vaikka niitä romuja sadalla eurolla saiskin. Minä olen vain tavallinen tallaaja, mutta minulla on paljon enemmän älyä, kuin noilla tautisen poliiseilla.
Sama häiskä saattaa kymmeniä kertoja palaa ratista juopuneena, mutta aina hän saa jatkaa ajoaan ja varmasti jatkaakin, kun on näin tyhmiä poliiseja, että eivät älyä sitä autoa takavarikoida, vaikka se on ihan laillista.

Hävetkää koko poliisien ammattikunta, ei vaan täällä kemissä, vaan kaikkialla.
Annatte hulvattoman menon jatkua teillä. Mitä hyötyä siitä kortin ottamisesta muka on. Sitä ei tarvitse ottaa pois, vaaan autoooooooo.
Menikö nyt kytät jakeluuuunn..

Siinä teille järeitä aseita, eikä maksa mitään.

16

2376

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi vain

käyttää laillisia keinoja. Poliisilla ei ole oikeutta takavarikoida kenenkään autoa. Laki ei anna siihen mahdollisuutta. Se ei siis ole poliisien vika, että kuskit ajelevat huuruissa tämän tästä vaan lainsäädännön.

Poliisi rikkoisi lakia, jos menisi takavarikoimaan sen juopon kuskin auton.

• laki antaa siihen luvan

Noinko vähän tiedät asioista. Eduskunta on säätänyt lain, että auton saa takavarikoida, mutta jostain kumman syystä poliisilaitos ei reagoi lain suomaan mahdollisuuteen mitenkään.

Jo olis korkea aika tätä lain suomaa keinoa käyttää hyväksi, mutta kun ei. Pöljiäkö ne vaan ovat tai saamattomia.
        Johan nämä taparaikolliset olisi helppo saada aisoihin, mutta kun ollaan näin saamattomia ja avuttomia ja tyhmiä ja laista tietämättömiä.

Kysykääpä nyt uusilta eduskunta ehdokkailta, miksi he eivät osaa säätää lakeja liikenteeseen, niin että saataisiin joskus tämä rattijuoppous kitkettyä juurineen pois.

• vieläkin järeämmät keinot

mitäs sitten kun se auto on takavarikoitu!!! ne tyypit varastavat sinun autosi ja ajavat sillä!!!

• järkimies.

Minun autoni on hyvin suojattu. Jos siis ne tyypit alkaa vielä autoja varastelemaan, niin pannaan ne häkkiin pitkäksi aikaa.
        Rakennetaan lisää vankiloita, sillä onhan suomi vauraampi kuin koskaan.
        Niinhän ne väittää, ettei saa vankilaan tuomita, koska niitä pitää ymmärtää ja paijata.
        Tällä menolla ei kuitenkaan örvellykset lopu.
        Olen kovan linjan kannalla. Vankilaolot samanlaiseksi kuin venäjällä, siis vedellä ja leivällä. Vankila ei paranna ketään, mutta ei se lepsuttelukaan auta, mutta onhan ne tyypit pois liikenteestä ja muustakin tallessa vankilan muurien sisäpuolella. Parempi teljetä ne sinne loppuiäkseen, ei niistä tule enää ihmisiä tekemälläkään.

• natsiko ?
        järkimies. kirjoitti:

Minun autoni on hyvin suojattu. Jos siis ne tyypit alkaa vielä autoja varastelemaan, niin pannaan ne häkkiin pitkäksi aikaa.
        Rakennetaan lisää vankiloita, sillä onhan suomi vauraampi kuin koskaan.
        Niinhän ne väittää, ettei saa vankilaan tuomita, koska niitä pitää ymmärtää ja paijata.
        Tällä menolla ei kuitenkaan örvellykset lopu.
        Olen kovan linjan kannalla. Vankilaolot samanlaiseksi kuin venäjällä, siis vedellä ja leivällä. Vankila ei paranna ketään, mutta ei se lepsuttelukaan auta, mutta onhan ne tyypit pois liikenteestä ja muustakin tallessa vankilan muurien sisäpuolella. Parempi teljetä ne sinne loppuiäkseen, ei niistä tule enää ihmisiä tekemälläkään.

jos et muuta keksi ratkaisuksi kuin vankilan ja kovat tuomiot niin aika näköalaton ihminen olet.

kenet se vankila on parantanut,eikö se ole lähinnä rikollisten korkeakoulu.

• selvänä

rattijuopumus aineilla tai viinalla on typerää ja tuomittavaa.
      kuitenkin kannabiksen kohdalla voidaan tuomita myös selvänä,koska kannabis tuotteet näkyvät pikatesterillä jopa viikon ja veri tai virtsa kokeella vielä kauemmin.

jos siis tänään tupruttelisi niin uskooko joku että vielä maanataina olisi "pilvessä"??
      kannabis päihtymys kestää muutamia tunteja ei viikkoa mutta tuomio tulee jos testeri jotain näyttää vaikka olisit vesiselvä.

• järkimies.

Miksi pitää vetää jotain vitun kannabista. Mä en tervi mitään huumeita, sillä elämä on jo kylliksi huumetta. Ei elämässä tarvi mitään viinaa, eikä huumeita. Jos kerran minä pystyn olemaan vesiselvänä, niin miksi ei muut.
        Inhoan jo röökin vetämistäkin yli kaiken.

• selväkö ?
        järkimies. kirjoitti:

Miksi pitää vetää jotain vitun kannabista. Mä en tervi mitään huumeita, sillä elämä on jo kylliksi huumetta. Ei elämässä tarvi mitään viinaa, eikä huumeita. Jos kerran minä pystyn olemaan vesiselvänä, niin miksi ei muut.
        Inhoan jo röökin vetämistäkin yli kaiken.

aika monella on tarve/mielihalu päihtyä eikä se viina suinkaan ole haitattomin vaikka laillinen onkin.

hamppu on ilmeisesti ainoa päihde jolla ei saa itseään hengiltä vaikka tosissaan yrittäisi.
        muutenkin hamppu on erittäin mieto päihde ei se haitaton ole mutta ei niin paha kuin virallinen
        "valistus" väittää.

eikä se että sinä et mitään nauti ole mikään syy kieltää muita nauttimasta.
        kyllä nauttia saa muttei tarvi ajaa kun on nauttinut.

• oikeen välkky!!!

Kuule ei se ole niin yksinkertaista että poliisi voi tuolla tienpäällä ratsian yhteydessä takavarikoida auton.Kyllä siihen tarvitaan oikeuden päätös ennenkuin näin voi toimia valitettavasti!!Suomen laki on vaan niin suorkea ja juuri näitten paviaanien puolella ettei vaan äitin pikku mussukan tartte kärsiä.

Perseaukiselle se sakkokaan ei ole mikään rangaistus koska se jää maksamatta kuitenkin ja menee muuntoon joskus noin kolmen vuoden päästä tapahtuneesta.Joten kyllä se vaan niin on ettei niile mitään mahda ellei lakia muuteta ja PIAN!!

Ikävintä asiassa on että poliisikin joutuu noudattamaan näitä suomessa vallitsevia lakeja ja toimimaan niitten puitteissa.Ymmärrätkö nyt että ei ole poliisin "tyhmyyden" vika että näin on.....

• minä ja minun lapsi

Aika useinhan saa lukea lehdestä, että poliisin haaviin jäi huumekuski. Ne erottaa (muistan lukeneeni) viinaksista ajavista kaahaamisesta. Minullekin sattui tällainen hullu näköpiiriin tänä talvena. oli ylittämässä lapseni kanssa katua kun aika kaukaa alkoi auto kiihdyttää vauhtia ja ajoi todella lujaa suojatien yli. Hyvä, että ehdittiin puolitiestä katua toiselle puolelle. Tajusin vasta luettuani huumekuskeista lehdestä, mistä oli kysymys. Ajoi kuin olisi halunnut ajaa yli, todella lujaa.

Normaalit juopothan yrittävät ajaa tavallistakin varovaisemmin, ne erottaa auton hallinnan epävakaudesta.

Huumekuskit kannattaa ilmoittaa poliisille

• auto heti

näiltä huumepöllöiltä, kun jäävät kiinni

• tietoja

missä ne normaalit rattijuopot yrittää ajaa rauhallisemmin ? ei muuten pidä paikkaansa viinahan aiheuttaa juuri sitä kaahailua sekä lisää riskinotto halua.

huumeista samaa aihettaa amfetamiini,tuohon varovaiseen ajeluun syyllistyvät lähinnnä kannabiksen käyttäjät.

ranskalainen tutkimus osoitti että kannabis kaksinkertaistaa onnettomuus riskin liikenteessä.
        alkoholin vastaava kerroin oli 29.

päihdelääkärit ovat sanoneet,jos viina keksittäisiin nyt se luokiteltaisi erittäin vaaralliseksi huumeeksi amfetamiinin ja kokaiinin joukkoon.sen sijaan hampun ennustivat laillistuvan 10 vuoden sisällä.

• aina ajan..
        tietoja kirjoitti:

missä ne normaalit rattijuopot yrittää ajaa rauhallisemmin ? ei muuten pidä paikkaansa viinahan aiheuttaa juuri sitä kaahailua sekä lisää riskinotto halua.

huumeista samaa aihettaa amfetamiini,tuohon varovaiseen ajeluun syyllistyvät lähinnnä kannabiksen käyttäjät.

ranskalainen tutkimus osoitti että kannabis kaksinkertaistaa onnettomuus riskin liikenteessä.
        alkoholin vastaava kerroin oli 29.

päihdelääkärit ovat sanoneet,jos viina keksittäisiin nyt se luokiteltaisi erittäin vaaralliseksi huumeeksi amfetamiinin ja kokaiinin joukkoon.sen sijaan hampun ennustivat laillistuvan 10 vuoden sisällä.

..päishän mahottoman varovasti.

• vika on ?

Jos on rikollisia!!! Tyhmä olet itse.Laki ei annna lupaa takavarikoida autoja.
      Et taida itse tietää asiasta.

Usein autot ovat myös lainassa tai rekisterissä jollain toisella.Ainahan tollaset pörröt autoja saa,vaikka varastamalla.

Kummastuttaa kuinka poliiseja aina ruoditaan.he tekevät loistavaa työtä!Mutta arvostus huonoa.

Jos saat sakot ylinopeudesta kuuluu
      valitus,etteikö teillä ole mitään muuta tekemistä.Tosi paikan tullen taas kysellään missä on poliisi.Säännöt on tehty nodattettaviksi ja niitä valvoo poliisit.

Kaikkille on oltava laki yhtälainen,myös niille talipää huume/rattijuopoille.

Poliiseista muistetaan aina ne huonot jutut,unhoon jää tuhannet hyvät poliisin teot.Tuhannet koti väkivalta tapaukset joissa poliisi on pelastanut lapset varmalta kuolemalta tai puolison.
      Tiedättekö mitä poliisi joutuu kohtaamaan työssään?
      Tuskin.
      Ei ole kivaa katsottavaa ,kun vauva ryömii huumeneulojen seassa,tai narkkari on viiltänyt toiselta kurkun auki saadakseen lisä annoksen.Entäpä kuolleet viattomat lapset?Kuka on paikalla ensin?
      Hävetkää.

• kumma homma

kun nuo saatanan narkit ajelee tuolla menemään, niinkö ei mitään ois tapahtunu. Eikö perkele, yks sama homonaama, taas ollu jääny kiini eilen. Ei tainnu olla ko seittemäs kerta tälle vuojelle. Meneppä ite ajamaan pikkusen ylinopeutta, niin ollaan alta viikon käräjillä, mutta nämä saaatanan lutikat vain päästetään menemään. Vituttaa vain niin ankarasti tämä narkkarien holhoaminen. Niskalaukaus on ainoa oikea hoito. On halpaa ja tehoaa.

• diilerit nalkkiin

Sijaan että poliisi jahtaa satoja yksittäisiä henkisesti tasapainottomia narkkareita, iskisi kyntensä muutamaan diileriin, jotka tuota ainetta jakelevat.

Ne tunnistaa helposti, räkäkuppilan edessä sadantuhannen euron mersu, kaikkien tuntemalla tyhjäntoimittajalla iso urheiluauto tai jotain muuta, joka pistää silmään. Kyllä noita näkee, aika paljonkin.

Eikös näistä pitäisi ilmoittaa poliisille, jos näkee loistoauton ja "eläimiä" auto täynnä?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      69
      3769
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      38
      2381
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      71
      2348
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      60
      2228
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      33
      1994
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      71
      1594
    7. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      76
      1497
    8. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      58
      1071
    9. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      68
      1012
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      40
      929
    Aihe