Meikki surujuhlissa

yksi läheinen

Tiedän, että tämä saattaa kuulostaa turhamaiselta pähkäilyltä, mutta silti ajattelin rohjeta kysyä neuvoanne tällaisessakin kysymyksessä. Olen menossa hautajaisiin ja mietin laittaako meikkiä vai ei. Yleensä en kotioloissa meikkaa, kauppareissullekaan en välttämättä. Meikkejä mulla kuitenkin on ja yleensä juhliin ja tärkeisiin tilanteisiin laitan vähän meikkiä (ainakin valokynä, peiteväri, puuteri, ripsari, huulipuna).

Nyt jos laitan meikkiä, niin tiedän, että näytän silloin valokuvissa paremmalta (kauheaa miettiä näin maallisia). Valokynällä saan tummat silmänaluset ja juonteet suupielistä piiloon. Mutta, siinä se onkin se mutta, entäs kun kyyneleet tuhrii meikin. Tiedän, että ne kyyneleet tulee ja se on ihan luonnollista. Mutta levinnyt ripsiväri näyttää kamalan suttuiselta... (silmäni eivät kestä kovin vahvoja, vedenkestäviä, aineita). Oisko sittenkin parempi mennä hiukset laitettuna ja tyyliikkäässä asussa, ihan ilman meikkiä?

6

5701

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saat varmaan monenlaista ko...

Rakkaan läheiseni hautajaisiin pukeuduin siistiin mustiin vaatteisiin ja meikkasin todella kevyesti (meikkivoide, rispiväri ja kevyt huulipuna). Meikkaaminen on mun juttu ja tein sen ihan luonnostani, koska meikittä en kulje muutenkaan. Päivä oli raskas ja olin muutenkin vielä niin shokissa, että en sen kummemmin edes miettinyt miten meikkaan tai muuta, vaan "toimin" vaan, että en ihan lyyhistynyt paikoilleni. Mielestäni jokainen laittautukoon hautajaisiin niin kuin parhaaksi näkee - kuitenkin siististi.

• teen näin

Monissakin hautajaisissa olleena kerron että meikkaan mutta ihan kirkuvan punaista huulipunaa ja kynsilakkaa en laita.
      Läheisten hautajaisissa on kyllä ripsiväri vähän tuhraantunut mutta vessassa olen vähän pyyhkinyt silmänalusia. Ja joku pieni puuterirasia laukkuun mukaan niin voi vähän niitä poskiakin tasoitella.

• annamaijuska

Olen aina meikannut hautajaisiin, tosin ripsivärin olen jättänyt pois.

• vain tulee ajateltua

tätäkin puolta asiasa. Tai sitten ei. Itse aina meikanneena, teen niin, että kevyt, siisti meikki kasvoille, vain hieman ripsiin. Kuten asukokonaisuuskin myös tilanteeseen sopivan hillitty.

• isäni

hautaan joulukuussa. En edes suunnitellut meikkaamista koska tiesin että tulen itkemään. Eipähän ainakaan tarvinnut miettiä, onko naama kuinka suttuinen. Meillä hautajaisissa itse asiassa tosi harvalla oli meikkiä, mutta minusta se on ihan ok meikata hillitysti, vainajaa kunnioittaen.

• Itku kuuluu asiaan

Hei
      Eipä sitä läheisen haudalla ensimmäisenä mietiä miltä oma kuono näyttää - on varmasti isompiakin murheita siinä vaiheesa. Hautajaiset ovat kuitenkin juhla, johon pukeudutaan, jotkut käyvät kampaajallakin. Suosittelisin kevyttä, hillittyä ehostusta mikäli meikkiä käyttää muutenkin. Ripsiväri kannattaa olla ehdottomasti 100% vedenkestävää, muuten joutuu koko ajan pyyhkimään levinneitä mascaroita naamastaan. Lumenen Blueberry Curl Waterproof ei varmasti leviä, vaikka itkisi koskena. Sopii hyvin myös herkillä silmille, poistetaan Lumenen omalla vedenkestävän meikin poistoaineella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      34
      3532
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      28
      2298
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      80
      2233
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      45
      2111
    5. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      56
      1484
    6. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      74
      1386
    7. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      69
      947
    8. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      46
      913
    9. Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?

Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      817
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      37
      813
    Aihe