13 vuotiaalle kesätöitä

...

Oon 13 vuotias ja tarttisin kesätöitä. Turha laittaa kommenttia jos se on "Et sä nyt saa töitä", kun mä TIEDÄN että mä VOIN saada töitä, mut jos esim. kauppaan haluis (siis en tarkota et myyjäks) ni minne sinne kauppaan pitäis jättää ilmotus?

317

49009

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos.

      sanois tälläin, että et sä nyt saa töitä.
      koska se ei ole mahdollista, kun olet noin nuori.
      tietysti voit tehdä jollekkin naapurille lastenhoitokeikkaa karkki palkalla, mutta varsinaisiin kesätöihin ei ole asiaa

      • ...

        ENKÖ JUST SANONUT ETTÄ EI NIITÄ KOMMENTTEJA, YKS PELLE TULEE KUITESKI JOTAI VALITTAA, OKE AINAKI KAIKKI TIETÄÄ ET OOT VÄÄRÄS HAHHAAAAAAA


      • Juu.juu

        haist kukkanen. 13w nuori saa kyllä kesätöitä, esimerkiksi eläinhoitoloista, mansikkatarhoista, kasvihuoneilta ja yksityisiltä henkilöiltä. SUN EI SIIS OLE ASIAA TULLA TÄNNE HAUKKUMAAN MUITTEN IKÄÄ, JA VÄITTÄMÄÄN ETTÄ KARKKIPALKALLA KYLLÄ SAA, MUTTA EI MUUTEN! rohkaisuksi vain tuolle keskustelun aloittajalle, itse olen kohta 14w, käynyt kesätöissä 12 vuotiaasta lähiten kasvitarhoilla ja eläimiä hoitamassa, ihan ok palkalla.


      • Nanzu

        13-14-vuotias saa olla kesätöissä vanhempien luvalla, vain puolet loma-ajastaan, 7h päivässä ja 35 tuntia viikon aikana klo 8-20 välisenä aikana. Ylitöitä ei saa tehdä.

        Kopioitu suoraan http://verkko-opo.tampere.fi/kesatyo.html

        ETTÄ NÄIN!


      • thompha

        meiän äiskä oli mun ikäsenä mansikoit poimimas.kyl nyt jotai kesätöitä saa.ite meen vissii mummolaa kesätöihin,ellen saa mistää muualt töitä.kertokaa mistä sais tai jotai,sanokaa jotai asiallista.kiitos


      • thompha
        Juu.juu kirjoitti:

        haist kukkanen. 13w nuori saa kyllä kesätöitä, esimerkiksi eläinhoitoloista, mansikkatarhoista, kasvihuoneilta ja yksityisiltä henkilöiltä. SUN EI SIIS OLE ASIAA TULLA TÄNNE HAUKKUMAAN MUITTEN IKÄÄ, JA VÄITTÄMÄÄN ETTÄ KARKKIPALKALLA KYLLÄ SAA, MUTTA EI MUUTEN! rohkaisuksi vain tuolle keskustelun aloittajalle, itse olen kohta 14w, käynyt kesätöissä 12 vuotiaasta lähiten kasvitarhoilla ja eläimiä hoitamassa, ihan ok palkalla.

        kertoisitko.tarttis töitä.hyvii ehdotuksii????


      • moikka!!
        Juu.juu kirjoitti:

        haist kukkanen. 13w nuori saa kyllä kesätöitä, esimerkiksi eläinhoitoloista, mansikkatarhoista, kasvihuoneilta ja yksityisiltä henkilöiltä. SUN EI SIIS OLE ASIAA TULLA TÄNNE HAUKKUMAAN MUITTEN IKÄÄ, JA VÄITTÄMÄÄN ETTÄ KARKKIPALKALLA KYLLÄ SAA, MUTTA EI MUUTEN! rohkaisuksi vain tuolle keskustelun aloittajalle, itse olen kohta 14w, käynyt kesätöissä 12 vuotiaasta lähiten kasvitarhoilla ja eläimiä hoitamassa, ihan ok palkalla.

        haluisin tietää pääseekö 13 vuotias kesätöihin esim.. poimimaa mansikoita tai siivoomaa tai hoitaa eläimii.... ((::


      • ipe95
        Juu.juu kirjoitti:

        haist kukkanen. 13w nuori saa kyllä kesätöitä, esimerkiksi eläinhoitoloista, mansikkatarhoista, kasvihuoneilta ja yksityisiltä henkilöiltä. SUN EI SIIS OLE ASIAA TULLA TÄNNE HAUKKUMAAN MUITTEN IKÄÄ, JA VÄITTÄMÄÄN ETTÄ KARKKIPALKALLA KYLLÄ SAA, MUTTA EI MUUTEN! rohkaisuksi vain tuolle keskustelun aloittajalle, itse olen kohta 14w, käynyt kesätöissä 12 vuotiaasta lähiten kasvitarhoilla ja eläimiä hoitamassa, ihan ok palkalla.

        voitko ehdottaa jotain oulun seudulta kun mä rakastan eläimiä.


      • veeeeeera
        Juu.juu kirjoitti:

        haist kukkanen. 13w nuori saa kyllä kesätöitä, esimerkiksi eläinhoitoloista, mansikkatarhoista, kasvihuoneilta ja yksityisiltä henkilöiltä. SUN EI SIIS OLE ASIAA TULLA TÄNNE HAUKKUMAAN MUITTEN IKÄÄ, JA VÄITTÄMÄÄN ETTÄ KARKKIPALKALLA KYLLÄ SAA, MUTTA EI MUUTEN! rohkaisuksi vain tuolle keskustelun aloittajalle, itse olen kohta 14w, käynyt kesätöissä 12 vuotiaasta lähiten kasvitarhoilla ja eläimiä hoitamassa, ihan ok palkalla.

        Mistä eläinhoitoloista sait??


      • lol96

        ootko hiukan pölö!!!! olin 12v ja töissä kioskissa kaverini kanssa! palkka puolesta kesästä 400€!!!1


      • fiksuuuuuuuuuuuuuuu
        lol96 kirjoitti:

        ootko hiukan pölö!!!! olin 12v ja töissä kioskissa kaverini kanssa! palkka puolesta kesästä 400€!!!1

        et kyllä varmana saa puolessa 400 e


      • ggjghfgdfsdsdss

        muumimailmasta saa jopa 10 vuotiaat töitä että...


      • areeaih
        ... kirjoitti:

        ENKÖ JUST SANONUT ETTÄ EI NIITÄ KOMMENTTEJA, YKS PELLE TULEE KUITESKI JOTAI VALITTAA, OKE AINAKI KAIKKI TIETÄÄ ET OOT VÄÄRÄS HAHHAAAAAAA

        "ENKÖ JUST SANONUT ETTÄ EI NIITÄ KOMMENTTEJA, YKS PELLE TULEE KUITESKI JOTAI VALITTAA, OKE AINAKI KAIKKI TIETÄÄ ET OOT VÄÄRÄS HAHHAAAAAAA"

        Tuolla asenteella sua ei tosiaankaan huolita minnekkään! Siis kuka haluaisi ottaa töihin jonkun häiriintyneen pissis ruikuttajan? ;o Kato totuutta silmiin, kasva vähän ja harkitse sitten uudelleen!


      • jokkelis
        thompha kirjoitti:

        meiän äiskä oli mun ikäsenä mansikoit poimimas.kyl nyt jotai kesätöitä saa.ite meen vissii mummolaa kesätöihin,ellen saa mistää muualt töitä.kertokaa mistä sais tai jotai,sanokaa jotai asiallista.kiitos

        kannattaa kaydä kysymässä marjatiloilta yms


      • late111
        lol96 kirjoitti:

        ootko hiukan pölö!!!! olin 12v ja töissä kioskissa kaverini kanssa! palkka puolesta kesästä 400€!!!1

        sun palkka on ihan perseestämä olin 3pv töissä ja on 90e kasas looooool!!!


      • janika1112
        Juu.juu kirjoitti:

        haist kukkanen. 13w nuori saa kyllä kesätöitä, esimerkiksi eläinhoitoloista, mansikkatarhoista, kasvihuoneilta ja yksityisiltä henkilöiltä. SUN EI SIIS OLE ASIAA TULLA TÄNNE HAUKKUMAAN MUITTEN IKÄÄ, JA VÄITTÄMÄÄN ETTÄ KARKKIPALKALLA KYLLÄ SAA, MUTTA EI MUUTEN! rohkaisuksi vain tuolle keskustelun aloittajalle, itse olen kohta 14w, käynyt kesätöissä 12 vuotiaasta lähiten kasvitarhoilla ja eläimiä hoitamassa, ihan ok palkalla.

        heiii! olen 12w tyttö ja haluaisin kesä töitä eläinten parissa. Olisikohan tämä mahdollista??? o.O


      • nalle puh
        janika1112 kirjoitti:

        heiii! olen 12w tyttö ja haluaisin kesä töitä eläinten parissa. Olisikohan tämä mahdollista??? o.O

        niin moni ku noista eläin hoito jutuista nii käväskääpä tuolla 4h liiton sivuilla


      • 12vuotiaslol
        janika1112 kirjoitti:

        heiii! olen 12w tyttö ja haluaisin kesä töitä eläinten parissa. Olisikohan tämä mahdollista??? o.O

        lollololololololololololo
        12vuatias ei voi saada töitä.
        mutta kaikille 13vuotiaille sanon ett voi mennä töihin esim pizzeriaan tai kebab ravintolan esim
        kun mä olin 13vuotias mä menin kebab ravintolan siin mä sain töit 1h 25euro
        XD
        (mut 12 vuotias ei voi saada millän töitä).....


      • diu diu

        sis mitä tää on? tottAkai 13v voi saada kesätöitä esim mansikkapelloilta ja kyl varmasti muualtaki !!!!!


      • ?
        12vuotiaslol kirjoitti:

        lollololololololololololo
        12vuatias ei voi saada töitä.
        mutta kaikille 13vuotiaille sanon ett voi mennä töihin esim pizzeriaan tai kebab ravintolan esim
        kun mä olin 13vuotias mä menin kebab ravintolan siin mä sain töit 1h 25euro
        XD
        (mut 12 vuotias ei voi saada millän töitä).....

        mite niihi haetaa töitä mennäää vaa kysyy et ottasko kesätöihi??


      • GolliNikke
        12vuotiaslol kirjoitti:

        lollololololololololololo
        12vuatias ei voi saada töitä.
        mutta kaikille 13vuotiaille sanon ett voi mennä töihin esim pizzeriaan tai kebab ravintolan esim
        kun mä olin 13vuotias mä menin kebab ravintolan siin mä sain töit 1h 25euro
        XD
        (mut 12 vuotias ei voi saada millän töitä).....

        Moro, oon 13v, vaik vois luulla vähä vanhemmaksi ku murrosikä alko jo lääkärin muka 9v. Nii ajattelin koittaa tienaa 300e alle kuukaudessa. Mistä sä oikee sait töitä? Ajattelin et jos jossai Helsinki-Vantaan alueella nii kävis mulle...


      • 3r1k
        moikka!! kirjoitti:

        haluisin tietää pääseekö 13 vuotias kesätöihin esim.. poimimaa mansikoita tai siivoomaa tai hoitaa eläimii.... ((::

        kyllä pitää vaan etsi vähen aika
        mä olin tää vuonna pellolla etsin kivejä
        palka noin 50-80€ viikkossa


      • kesätöitä arrulle?
        Juu.juu kirjoitti:

        haist kukkanen. 13w nuori saa kyllä kesätöitä, esimerkiksi eläinhoitoloista, mansikkatarhoista, kasvihuoneilta ja yksityisiltä henkilöiltä. SUN EI SIIS OLE ASIAA TULLA TÄNNE HAUKKUMAAN MUITTEN IKÄÄ, JA VÄITTÄMÄÄN ETTÄ KARKKIPALKALLA KYLLÄ SAA, MUTTA EI MUUTEN! rohkaisuksi vain tuolle keskustelun aloittajalle, itse olen kohta 14w, käynyt kesätöissä 12 vuotiaasta lähiten kasvitarhoilla ja eläimiä hoitamassa, ihan ok palkalla.

        täytän joulukuus 14, ja tarvisin toosi plajon että saisin kesätöitä, mutta kavverini sanovat että vaan 14 vuotiaat pääsevät kesä töihin. Kun luin äskeisen tekstisi, ni mistä sait kesätöitä ja paljon maksetaa esimerkiks 2 viikossa? :) ja tiedätkö yhtäää ett saaks esim jostain pikku kaupoist tai vähän isommistaki esim prismastaxD kolmetoistavuotias kesätöitä??


      • (;;<3
        ... kirjoitti:

        ENKÖ JUST SANONUT ETTÄ EI NIITÄ KOMMENTTEJA, YKS PELLE TULEE KUITESKI JOTAI VALITTAA, OKE AINAKI KAIKKI TIETÄÄ ET OOT VÄÄRÄS HAHHAAAAAAA

        ööh toi on ihan oikeassa!! Et saa töitä noin nuorena); kun olin sinun ikäisesi menin naapuriin taluttamaan koiria ja sain jokapäivä 5 euroa(; se oli hyvä summa kuukaudessa(; sitten 2 vuoden päästä pääsin kauppaan ja tienasin sitten vähän enemmän(;;; mutta älä luovuta!(; saat jostain varmasti työpaikan(; menet jonnekkin kauppaan ja kysyt kesätöitä(; kyllä joku varmasti päästä sinut kesätöihin(;; LUOTA MINUUN!(;;;


      • mo(;
        moikka!! kirjoitti:

        haluisin tietää pääseekö 13 vuotias kesätöihin esim.. poimimaa mansikoita tai siivoomaa tai hoitaa eläimii.... ((::

        no todellaki pääsee(; olen 13 vuotias ja olen jo töissää(;


      • No.. :)O
        3r1k kirjoitti:

        kyllä pitää vaan etsi vähen aika
        mä olin tää vuonna pellolla etsin kivejä
        palka noin 50-80€ viikkossa

        Paljos niitä kiviä löytys ? ;) Pihistitkös omaan taskuun? :D ja keskustelun aloittajalle, suhteilla pääsee pitkälle, mut muista yks asia, ASENNE! :) Jos hoidat hyvin hommas ni saatat päästä useampanakin vuonna kuin yhtenä vuonna, ja jos tänä vuonna ei onnista mistään ni älä murehdi, koska ens vuonna sulla on paremmat mahikset kun oot vuoden vanhempi!! (:


      • tyhmähomma
        kesätöitä arrulle? kirjoitti:

        täytän joulukuus 14, ja tarvisin toosi plajon että saisin kesätöitä, mutta kavverini sanovat että vaan 14 vuotiaat pääsevät kesä töihin. Kun luin äskeisen tekstisi, ni mistä sait kesätöitä ja paljon maksetaa esimerkiks 2 viikossa? :) ja tiedätkö yhtäää ett saaks esim jostain pikku kaupoist tai vähän isommistaki esim prismastaxD kolmetoistavuotias kesätöitä??

        Prismois ja sittareis jne pitää olla 18.v. :( oon ite 15 ja oon kysynny sielt töit ja ne sano et edellyttää 18.v. ikää...


      • huohkkkkkkkkkk134

        kyllä kuule ennenkin on otettu 13 vuotiaita kesä töihin -.-


      • sk98
        mo(; kirjoitti:

        no todellaki pääsee(; olen 13 vuotias ja olen jo töissää(;

        kiva missä? :o


      • JooMoi :)
        GolliNikke kirjoitti:

        Moro, oon 13v, vaik vois luulla vähä vanhemmaksi ku murrosikä alko jo lääkärin muka 9v. Nii ajattelin koittaa tienaa 300e alle kuukaudessa. Mistä sä oikee sait töitä? Ajattelin et jos jossai Helsinki-Vantaan alueella nii kävis mulle...

        Kaverilta kuulin, että postinjakeliana tienais viikkoon tai pariin 200 €, en tiiä et tota onkse totta, mut anyway.


      • mahdollista99

        itse aisiassa on mahdollista että 13 vutias voi saada töitä. voi laittaa esim kaupan ilmoitustaululle esim. olen 13 v ja haluaisin pieniä töitä pientä palkkaa vastaan. en ole kyllä varma pääsisitkö kauppaan mutta ehkä joidenkin koiria lenkittämään tai siivoamaan tai jtn muuta.


      • oikeastaan151729
        areeaih kirjoitti:

        "ENKÖ JUST SANONUT ETTÄ EI NIITÄ KOMMENTTEJA, YKS PELLE TULEE KUITESKI JOTAI VALITTAA, OKE AINAKI KAIKKI TIETÄÄ ET OOT VÄÄRÄS HAHHAAAAAAA"

        Tuolla asenteella sua ei tosiaankaan huolita minnekkään! Siis kuka haluaisi ottaa töihin jonkun häiriintyneen pissis ruikuttajan? ;o Kato totuutta silmiin, kasva vähän ja harkitse sitten uudelleen!

        itse et kyllä nyt aikuiselta vaikuta kun noin alat haukkumaan häiriintyneeks pissiks ruikuttajaks!!


      • k
        thompha kirjoitti:

        meiän äiskä oli mun ikäsenä mansikoit poimimas.kyl nyt jotai kesätöitä saa.ite meen vissii mummolaa kesätöihin,ellen saa mistää muualt töitä.kertokaa mistä sais tai jotai,sanokaa jotai asiallista.kiitos

        perusta oma piirros koju


      • MCSpell
        kesätöitä arrulle? kirjoitti:

        täytän joulukuus 14, ja tarvisin toosi plajon että saisin kesätöitä, mutta kavverini sanovat että vaan 14 vuotiaat pääsevät kesä töihin. Kun luin äskeisen tekstisi, ni mistä sait kesätöitä ja paljon maksetaa esimerkiks 2 viikossa? :) ja tiedätkö yhtäää ett saaks esim jostain pikku kaupoist tai vähän isommistaki esim prismastaxD kolmetoistavuotias kesätöitä??

        Jakelujuniorit ottaa niitä jotka täyttää smana vuonna 14. VINKKINÄ KAIKILLE!


      • Nea13v
        No.. :)O kirjoitti:

        Paljos niitä kiviä löytys ? ;) Pihistitkös omaan taskuun? :D ja keskustelun aloittajalle, suhteilla pääsee pitkälle, mut muista yks asia, ASENNE! :) Jos hoidat hyvin hommas ni saatat päästä useampanakin vuonna kuin yhtenä vuonna, ja jos tänä vuonna ei onnista mistään ni älä murehdi, koska ens vuonna sulla on paremmat mahikset kun oot vuoden vanhempi!! (:

        keskustelun aloituksesta on njo yli 5 vuotta ja hän onjo aikuinen ja eiköhän se ole jo saanut oikeen työpaikan.


      • lol
        ... kirjoitti:

        ENKÖ JUST SANONUT ETTÄ EI NIITÄ KOMMENTTEJA, YKS PELLE TULEE KUITESKI JOTAI VALITTAA, OKE AINAKI KAIKKI TIETÄÄ ET OOT VÄÄRÄS HAHHAAAAAAA

        lol XD


      • (y)
        moikka!! kirjoitti:

        haluisin tietää pääseekö 13 vuotias kesätöihin esim.. poimimaa mansikoita tai siivoomaa tai hoitaa eläimii.... ((::

        pääsee..kannttaa etsiä netistä tietooo enemmä


      • samiruuska
        3r1k kirjoitti:

        kyllä pitää vaan etsi vähen aika
        mä olin tää vuonna pellolla etsin kivejä
        palka noin 50-80€ viikkossa

        minkä ikänen oot?


      • ärsyyntynyt
        areeaih kirjoitti:

        "ENKÖ JUST SANONUT ETTÄ EI NIITÄ KOMMENTTEJA, YKS PELLE TULEE KUITESKI JOTAI VALITTAA, OKE AINAKI KAIKKI TIETÄÄ ET OOT VÄÄRÄS HAHHAAAAAAA"

        Tuolla asenteella sua ei tosiaankaan huolita minnekkään! Siis kuka haluaisi ottaa töihin jonkun häiriintyneen pissis ruikuttajan? ;o Kato totuutta silmiin, kasva vähän ja harkitse sitten uudelleen!

        "Tuolla asenteella sua ei tosiaankaan huolita minnekkään! Siis kuka haluaisi ottaa töihin jonkun häiriintyneen pissis ruikuttajan? ;o Kato totuutta silmiin, kasva vähän ja harkitse sitten uudelleen!"


      • minäpä
        ärsyyntynyt kirjoitti:

        "Tuolla asenteella sua ei tosiaankaan huolita minnekkään! Siis kuka haluaisi ottaa töihin jonkun häiriintyneen pissis ruikuttajan? ;o Kato totuutta silmiin, kasva vähän ja harkitse sitten uudelleen!"

        munkin kaverit meni yhen niistä äidin työpaikalle siivoilemaan, 7e tunnissa saa palkkaa, mulle ei taas mistään löytyis töitä..


      • minäpä
        No.. :)O kirjoitti:

        Paljos niitä kiviä löytys ? ;) Pihistitkös omaan taskuun? :D ja keskustelun aloittajalle, suhteilla pääsee pitkälle, mut muista yks asia, ASENNE! :) Jos hoidat hyvin hommas ni saatat päästä useampanakin vuonna kuin yhtenä vuonna, ja jos tänä vuonna ei onnista mistään ni älä murehdi, koska ens vuonna sulla on paremmat mahikset kun oot vuoden vanhempi!! (:

        mikshän se ois omaan taskuun niit kivii pihistelly, ku niit sen piti pois kerätä, että pelto kukkii kunnolla ja ettei kivet vaurioita kuokkaa


      • snooks
        mo(; kirjoitti:

        no todellaki pääsee(; olen 13 vuotias ja olen jo töissää(;

        oletko helsingissä toissä ja ottaisiko ne vastaan kolmetoista vuotiaita


      • WowO.o

        oho -106 O.o


      • Itsekin nuori

        Väärin. 13-vuotias saa töitä "13-vuotias tai nuorempi saa työsuojeluviranomaisen poikkeusluvalla työskennellä tilapäisesti esiintyjänä tai avustajana taide- ja kulttuuriesityksissä sekä muissa vastaavissa tilaisuuksissa." noin luki Työsuojeluhallinnossa. Työt eivät tietenkään ole niin kiinnostavia, eikä hyvä palkkaisia, mutta kyllä 13-vuotias saa töitä!!


      • kaikella hyvällä

        ite oon 13 ja teen maillintöitä että sillee. ja muutes ootko ite kokeillu ilman tuloksia ja vanhemmat lohduttaa noin. ei pahal mut älä pura sitä toisiin eri asia jos keskustelun alottanu ois noin 9v. sanompa vaan jos et yritä niin et kyllä töitä voi saada ei ne sun ovikelloo tuu soittaa ja tarjoo töitä. rohkeesti vaan hakemaan.


      • jep:)
        Nea13v kirjoitti:

        keskustelun aloituksesta on njo yli 5 vuotta ja hän onjo aikuinen ja eiköhän se ole jo saanut oikeen työpaikan.

        joo mutta tulee saman ikäsiä ja työttömiä joka vuosi lisää!


      • et pääse kesätöihin.
        ... kirjoitti:

        ENKÖ JUST SANONUT ETTÄ EI NIITÄ KOMMENTTEJA, YKS PELLE TULEE KUITESKI JOTAI VALITTAA, OKE AINAKI KAIKKI TIETÄÄ ET OOT VÄÄRÄS HAHHAAAAAAA

        Siiis ei noin asennevammasta pentua huoli kukaan töihin. Kai sä ymmärrät miten lapsellisen kuvan annat itestäs rageemalla kun joku vaan kertoo totuuden??


      • Muistaisisitko
        12vuotiaslol kirjoitti:

        lollololololololololololo
        12vuatias ei voi saada töitä.
        mutta kaikille 13vuotiaille sanon ett voi mennä töihin esim pizzeriaan tai kebab ravintolan esim
        kun mä olin 13vuotias mä menin kebab ravintolan siin mä sain töit 1h 25euro
        XD
        (mut 12 vuotias ei voi saada millän töitä).....

        Hei! Olen etsimässä töitä kesäksi, muistaisisitko missäs päin se työpaikka olisi ja mikäs sen nimi voisi olla. Ja kiitos jos vastaisia:)


      • Wwws
        ... kirjoitti:

        ENKÖ JUST SANONUT ETTÄ EI NIITÄ KOMMENTTEJA, YKS PELLE TULEE KUITESKI JOTAI VALITTAA, OKE AINAKI KAIKKI TIETÄÄ ET OOT VÄÄRÄS HAHHAAAAAAA

        Mä tarviin kans kesätöitä oon 13v. Tyttö nakkilasta et jos jollaki o tietoo mist täält päi saa töitä nii sanokaa mulle.


      • Ssds

        On niit


      • LaVittu
        Juu.juu kirjoitti:

        haist kukkanen. 13w nuori saa kyllä kesätöitä, esimerkiksi eläinhoitoloista, mansikkatarhoista, kasvihuoneilta ja yksityisiltä henkilöiltä. SUN EI SIIS OLE ASIAA TULLA TÄNNE HAUKKUMAAN MUITTEN IKÄÄ, JA VÄITTÄMÄÄN ETTÄ KARKKIPALKALLA KYLLÄ SAA, MUTTA EI MUUTEN! rohkaisuksi vain tuolle keskustelun aloittajalle, itse olen kohta 14w, käynyt kesätöissä 12 vuotiaasta lähiten kasvitarhoilla ja eläimiä hoitamassa, ihan ok palkalla.

        ai kato kiitti mää tarttenki töitä ja oon 13w nonii


      • Anonyymi
        ... kirjoitti:

        ENKÖ JUST SANONUT ETTÄ EI NIITÄ KOMMENTTEJA, YKS PELLE TULEE KUITESKI JOTAI VALITTAA, OKE AINAKI KAIKKI TIETÄÄ ET OOT VÄÄRÄS HAHHAAAAAAA

        Tuo ei one kolmetoista vuotiaan käyttäytymistä


      • Anonyymi
        lol96 kirjoitti:

        ootko hiukan pölö!!!! olin 12v ja töissä kioskissa kaverini kanssa! palkka puolesta kesästä 400€!!!1

        Mistä tommoisen saisi? Ite oon 12 ens kesänä kolmetoista jo olisin kiinnostunut jostain tuommoisesta.


      • Anonyymi
        Juu.juu kirjoitti:

        haist kukkanen. 13w nuori saa kyllä kesätöitä, esimerkiksi eläinhoitoloista, mansikkatarhoista, kasvihuoneilta ja yksityisiltä henkilöiltä. SUN EI SIIS OLE ASIAA TULLA TÄNNE HAUKKUMAAN MUITTEN IKÄÄ, JA VÄITTÄMÄÄN ETTÄ KARKKIPALKALLA KYLLÄ SAA, MUTTA EI MUUTEN! rohkaisuksi vain tuolle keskustelun aloittajalle, itse olen kohta 14w, käynyt kesätöissä 12 vuotiaasta lähiten kasvitarhoilla ja eläimiä hoitamassa, ihan ok palkalla.

        Minkälainen palkka sulla on?


      • Anonyymi
        late111 kirjoitti:

        sun palkka on ihan perseestämä olin 3pv töissä ja on 90e kasas looooool!!!

        Mikä kesätyötä teit


      • Anonyymi
        12vuotiaslol kirjoitti:

        lollololololololololololo
        12vuatias ei voi saada töitä.
        mutta kaikille 13vuotiaille sanon ett voi mennä töihin esim pizzeriaan tai kebab ravintolan esim
        kun mä olin 13vuotias mä menin kebab ravintolan siin mä sain töit 1h 25euro
        XD
        (mut 12 vuotias ei voi saada millän töitä).....

        Ja vitut. 12w voi saada töitä. Ite sain naapureilta ympäri vuoden töitä,ku kävin siivoamas kerran viikossa noin 1-2 tuntii ja palkka 10e kerralta. Alotin ku täytin 9 ja oon nyt 13, kahden vuoden jälkee,uutena vuotena mun palkkaa nostettiin 10% eli nyt saan 11e. Alle 12-vuotiaski voi saada töitä.


      • Anonyymi

        Oot väärässä


      • Anonyymi
        MCSpell kirjoitti:

        Jakelujuniorit ottaa niitä jotka täyttää smana vuonna 14. VINKKINÄ KAIKILLE!

        Se on erittäin alipalkattu työ, koska mä jaan ja lajittelen yhteensä 4h per jakokerta ja saan siitä kympin per kerta


      • Anonyymi
        Juu.juu kirjoitti:

        haist kukkanen. 13w nuori saa kyllä kesätöitä, esimerkiksi eläinhoitoloista, mansikkatarhoista, kasvihuoneilta ja yksityisiltä henkilöiltä. SUN EI SIIS OLE ASIAA TULLA TÄNNE HAUKKUMAAN MUITTEN IKÄÄ, JA VÄITTÄMÄÄN ETTÄ KARKKIPALKALLA KYLLÄ SAA, MUTTA EI MUUTEN! rohkaisuksi vain tuolle keskustelun aloittajalle, itse olen kohta 14w, käynyt kesätöissä 12 vuotiaasta lähiten kasvitarhoilla ja eläimiä hoitamassa, ihan ok palkalla.

        Hei, täytän pian 13. Oon ettimäs kesätöitä vaan huvin vuoksi. En pääse koronan takii minnekkään kesäks siks. Halusin tietää jos tiedätte kuin paljon palkkaa siitä voi vähintään saada? Ja millaisia kesätöitä olisi tarjoilla?


      • Anonyymi
        12vuotiaslol kirjoitti:

        lollololololololololololo
        12vuatias ei voi saada töitä.
        mutta kaikille 13vuotiaille sanon ett voi mennä töihin esim pizzeriaan tai kebab ravintolan esim
        kun mä olin 13vuotias mä menin kebab ravintolan siin mä sain töit 1h 25euro
        XD
        (mut 12 vuotias ei voi saada millän töitä).....

        mihin kebab ravintolaa


      • Anonyymi
        lol96 kirjoitti:

        ootko hiukan pölö!!!! olin 12v ja töissä kioskissa kaverini kanssa! palkka puolesta kesästä 400€!!!1

        400€? Ja paljonkos teit töitä? Aika pieni palkka siihen verrattuna että esim linnanmäellä tekis lähes 5,000€ puolesta kesästä töitä


      • Anonyymi

        Haista paska. Älä hauku muita.


      • Anonyymi

        Toi on kyl törkeesti sanottu!


      • Anonyymi
        ... kirjoitti:

        ENKÖ JUST SANONUT ETTÄ EI NIITÄ KOMMENTTEJA, YKS PELLE TULEE KUITESKI JOTAI VALITTAA, OKE AINAKI KAIKKI TIETÄÄ ET OOT VÄÄRÄS HAHHAAAAAAA

        sori nyt vaan mutta alle 14 vuotiailla ei saa teettää raskasta työtä. kuuntelikko 6 luokalla yhteiskuntaopissa


      • Anonyymi
        Juu.juu kirjoitti:

        haist kukkanen. 13w nuori saa kyllä kesätöitä, esimerkiksi eläinhoitoloista, mansikkatarhoista, kasvihuoneilta ja yksityisiltä henkilöiltä. SUN EI SIIS OLE ASIAA TULLA TÄNNE HAUKKUMAAN MUITTEN IKÄÄ, JA VÄITTÄMÄÄN ETTÄ KARKKIPALKALLA KYLLÄ SAA, MUTTA EI MUUTEN! rohkaisuksi vain tuolle keskustelun aloittajalle, itse olen kohta 14w, käynyt kesätöissä 12 vuotiaasta lähiten kasvitarhoilla ja eläimiä hoitamassa, ihan ok palkalla.

        Ai niinku missä kasvitarhoilla ja missä hoitamassa eläimiä?


      • Anonyymi

        Kyllä saapi töitä 13 ikäsenä mut pienempi palkka


    • dran

      oot liian nuori, töitä et varmaankaan saa. Ellei tuuri käy...hehe

      • elämä ?

        tsiisus ootsä joku kapinallinen pikkukakara ku et osaa lukee ? tottakai 13 v saa töitä huoh


    • lukisit

      noita vanhempia viestejä, on ollut aika lailla jo hyviä vinkkejä siitä mistä töitä voi hakea ja miten.

      • -86

        Mä en tajua noit ihmisii ketkä tulee tän kirjottamaa tylysti , jos ihan nätisti kysellään että tietääks ketään mitään paikkaa missä 13vuotias vois olla kesätöissä. Heti tulee negatiivist palautet '' etsä mitää töitä saa kun oot viel nii nuori, hahaaa '' tai '' etsä mitään töitä saa/tarvi kun oot vielä pissis iässä. '' 1. nykyään 13vuotiaat SAAVAT kesätöitä. 2. kaikki 13vuotiaat EIVÄT OLE pissiksiä. taitaa itse kirjoittaja olla. Kaikki ihmiset ovat olleet 13vuotiaita, tai jos ei, niin tulee olemaan. Ihan normaali ikä se on, ei nuori, ei vanha. Teidän ei tarvi kirjoittaa enään yhtäkään asiatonta viestiä tänne, jos toiset vähän kyselee nätisti mist sais kesätöitä. KIITOS!


      • GolliNikke
        -86 kirjoitti:

        Mä en tajua noit ihmisii ketkä tulee tän kirjottamaa tylysti , jos ihan nätisti kysellään että tietääks ketään mitään paikkaa missä 13vuotias vois olla kesätöissä. Heti tulee negatiivist palautet '' etsä mitää töitä saa kun oot viel nii nuori, hahaaa '' tai '' etsä mitään töitä saa/tarvi kun oot vielä pissis iässä. '' 1. nykyään 13vuotiaat SAAVAT kesätöitä. 2. kaikki 13vuotiaat EIVÄT OLE pissiksiä. taitaa itse kirjoittaja olla. Kaikki ihmiset ovat olleet 13vuotiaita, tai jos ei, niin tulee olemaan. Ihan normaali ikä se on, ei nuori, ei vanha. Teidän ei tarvi kirjoittaa enään yhtäkään asiatonta viestiä tänne, jos toiset vähän kyselee nätisti mist sais kesätöitä. KIITOS!

        Vittu iha samaa mieltä. Tunnen jopa 15vuotiaita jotka näyttää ala-asteen 4luokkalaisilta ja on päätä lyhyempii, et sillai. Nää voi ehkä luulla et 10-13vuotiaat on nii vitun pienii ku ne on PERÄTI 1-2 VUOTTA VANHEMPIA. Hui hai suksikoot vittuu täältä. :D


      • Varmastikko?
        -86 kirjoitti:

        Mä en tajua noit ihmisii ketkä tulee tän kirjottamaa tylysti , jos ihan nätisti kysellään että tietääks ketään mitään paikkaa missä 13vuotias vois olla kesätöissä. Heti tulee negatiivist palautet '' etsä mitää töitä saa kun oot viel nii nuori, hahaaa '' tai '' etsä mitään töitä saa/tarvi kun oot vielä pissis iässä. '' 1. nykyään 13vuotiaat SAAVAT kesätöitä. 2. kaikki 13vuotiaat EIVÄT OLE pissiksiä. taitaa itse kirjoittaja olla. Kaikki ihmiset ovat olleet 13vuotiaita, tai jos ei, niin tulee olemaan. Ihan normaali ikä se on, ei nuori, ei vanha. Teidän ei tarvi kirjoittaa enään yhtäkään asiatonta viestiä tänne, jos toiset vähän kyselee nätisti mist sais kesätöitä. KIITOS!

        oot ihan oikeessa ja just luin tuoöta netissä että alle 13-vuotiaaatkin voi saada työtä mutta sun pitää löytää netist sellanen kaavake mikä täytetää ja se menee jollekki tyypille ja jos se näkee et sun työ ei ois mitenkää rasittavaa tai terveydelle haitallista nii jopa 11-vuotias voi päästä töihin järjestää toimistoon vaikka papereita, kansioita ja kirjoja että ei tarvii kenenkää tylysti tulla diivailemaan jos joku kauniisti kysyy ni sit jos ei kauniisti meinata vastaakkaa mitään nii ei tarvii vastaa ollenkaa koska töitä löytyy kuule varmasti edes omalta koti pihalta leikkaamassa ruohoa ja isä antaa 5 euroa kerrassta turha tulla nostelemaan nenää ja esittämään vanhempaa ja viisaampaa ku ei sielt kallon sisält tuu mitää järkevämpää ku sen nuoren kallost sanon tän iha rehellisenä ja reiluna kaikkia kohtaan! :D


      • sakke
        -86 kirjoitti:

        Mä en tajua noit ihmisii ketkä tulee tän kirjottamaa tylysti , jos ihan nätisti kysellään että tietääks ketään mitään paikkaa missä 13vuotias vois olla kesätöissä. Heti tulee negatiivist palautet '' etsä mitää töitä saa kun oot viel nii nuori, hahaaa '' tai '' etsä mitään töitä saa/tarvi kun oot vielä pissis iässä. '' 1. nykyään 13vuotiaat SAAVAT kesätöitä. 2. kaikki 13vuotiaat EIVÄT OLE pissiksiä. taitaa itse kirjoittaja olla. Kaikki ihmiset ovat olleet 13vuotiaita, tai jos ei, niin tulee olemaan. Ihan normaali ikä se on, ei nuori, ei vanha. Teidän ei tarvi kirjoittaa enään yhtäkään asiatonta viestiä tänne, jos toiset vähän kyselee nätisti mist sais kesätöitä. KIITOS!

        olen samaa mieltä


      • opetelkaa kirjottaan
        Varmastikko? kirjoitti:

        oot ihan oikeessa ja just luin tuoöta netissä että alle 13-vuotiaaatkin voi saada työtä mutta sun pitää löytää netist sellanen kaavake mikä täytetää ja se menee jollekki tyypille ja jos se näkee et sun työ ei ois mitenkää rasittavaa tai terveydelle haitallista nii jopa 11-vuotias voi päästä töihin järjestää toimistoon vaikka papereita, kansioita ja kirjoja että ei tarvii kenenkää tylysti tulla diivailemaan jos joku kauniisti kysyy ni sit jos ei kauniisti meinata vastaakkaa mitään nii ei tarvii vastaa ollenkaa koska töitä löytyy kuule varmasti edes omalta koti pihalta leikkaamassa ruohoa ja isä antaa 5 euroa kerrassta turha tulla nostelemaan nenää ja esittämään vanhempaa ja viisaampaa ku ei sielt kallon sisält tuu mitää järkevämpää ku sen nuoren kallost sanon tän iha rehellisenä ja reiluna kaikkia kohtaan! :D

        piste


      • jotain rajaa
        -86 kirjoitti:

        Mä en tajua noit ihmisii ketkä tulee tän kirjottamaa tylysti , jos ihan nätisti kysellään että tietääks ketään mitään paikkaa missä 13vuotias vois olla kesätöissä. Heti tulee negatiivist palautet '' etsä mitää töitä saa kun oot viel nii nuori, hahaaa '' tai '' etsä mitään töitä saa/tarvi kun oot vielä pissis iässä. '' 1. nykyään 13vuotiaat SAAVAT kesätöitä. 2. kaikki 13vuotiaat EIVÄT OLE pissiksiä. taitaa itse kirjoittaja olla. Kaikki ihmiset ovat olleet 13vuotiaita, tai jos ei, niin tulee olemaan. Ihan normaali ikä se on, ei nuori, ei vanha. Teidän ei tarvi kirjoittaa enään yhtäkään asiatonta viestiä tänne, jos toiset vähän kyselee nätisti mist sais kesätöitä. KIITOS!

        tos on järkeä jos ei nyt oo muuta elämää kun tulla tänne kirjottelee tommosii angst viestejä'' etsä mitää töitä saa kun oot viel nii nuori, hahaaa '' tai '' etsä mitään töitä saa/tarvi kun oot vielä pissis iässä. '' nii hankkikaa hyvät ihmiset elämä!


      • Anonyymi

        2019-2007=12
        13 12=25
        puhelun aloittaja on siis jo 25 vuotias, ja varmasti tarvitsee kesätöitä lul...
        btw älkää uskoko mihinkään ennen kun katotte päivämäärää sillä monet asiat ovat voineet (ehkä) muuttua kymmenessä vuodessa.


    • ...

      Eiköhän niitä töitä ehdi tehdä sitten myöhemminkin? Itse ainakin nautin kesälomistani tuossa iässä, ei ollut mikään kiire mennä opettelemaan työntekoa ja tienaamaan perheelle leipää...

      • sepp

        Ei varmaan moni 13v mee omalle perheelle leipaa tienaan vaan omaan raha pussiin se kyl varmaan aika monella menee...


      • VuonisEvtsy

        Mä tartten rahaa, jotta voin vuokrata hevosta. Siksi etsiskelen kesätöitä.. =)


      • samaa mieltä! :)
        VuonisEvtsy kirjoitti:

        Mä tartten rahaa, jotta voin vuokrata hevosta. Siksi etsiskelen kesätöitä.. =)

        hahha mul on iha sama asia rakastan hevosia ihan sairaasti mut se on aika kallista harrastus niiden kanssa nii etin jotain pikku työtä sitä varten :D


      • huh huh

        jotkut kun ei haluu elää vanhempien rahoilla for ever mikä on vaan hyvä ja ootko ite vielä ees täys ikänen kun puhut tollasel sävyllä "30v työkokemusta"?


    • asiasta tietävä

      Suomen laki kieltää sen.

      • Avuton

      • Minä se vain
        Avuton kirjoitti:

        http://www.tyovoimatoimisto.fi/mol/fi/06_tyoministerio/04_uutiset/kesatyonhaku05/index.jsp 13-vuotias, voi tehdä kevyttä työtä, mutta vain 30h viikossa. :)

        Niin että kyllä mustakin 13 vuotias saa kesätöitä tehdä. Ihan luotettavasta paikasta luin että:
        "13-14 vuotias saa olla kesätöissä vain vanhempien luvalla puolet loma-ajastaan, 7 tuntia päivässä ja 35 tuntia viikossa klo 8-20 välisenä aikana. Ylitöitä ei saa tehdä, eikä niitä saa sinulla teettää." Tuon pitäisi pitää paikkaansa. Ja vielä toinen juttu : "Alle 16-vuotiaat voivat löytää kesätyön muun muassa lastenhoitajana, mansikanpoimijana, lehdenjakajana, leirintäalueilta tai jäätelökioskeista - kysy työvoimatoimistosta lisää eri vaihtoehdoista." Niin että kyllä mustakin pitäisi kesätöihin päästä jos työnantaja vain suostuu palkkaamaan. Oon itekkin 13 ja etin kesätöitä :) Ja en todellakaan keksiny noita juttuja päästäni!


      • oikeaa tietoa
        Minä se vain kirjoitti:

        Niin että kyllä mustakin 13 vuotias saa kesätöitä tehdä. Ihan luotettavasta paikasta luin että:
        "13-14 vuotias saa olla kesätöissä vain vanhempien luvalla puolet loma-ajastaan, 7 tuntia päivässä ja 35 tuntia viikossa klo 8-20 välisenä aikana. Ylitöitä ei saa tehdä, eikä niitä saa sinulla teettää." Tuon pitäisi pitää paikkaansa. Ja vielä toinen juttu : "Alle 16-vuotiaat voivat löytää kesätyön muun muassa lastenhoitajana, mansikanpoimijana, lehdenjakajana, leirintäalueilta tai jäätelökioskeista - kysy työvoimatoimistosta lisää eri vaihtoehdoista." Niin että kyllä mustakin pitäisi kesätöihin päästä jos työnantaja vain suostuu palkkaamaan. Oon itekkin 13 ja etin kesätöitä :) Ja en todellakaan keksiny noita juttuja päästäni!

        Tilapäiseen työhön voidaan palkata myös alle 15-vuotias nuori tietyin edellytyksin.
        Nuori, joka on täyttänyt 14 vuotta taikka joka saman kalenterivuoden aikana täyttää
        14 vuotta, voidaan ottaa kevyeen työhön enintään puoleksi hänelle kulloinkin koulusta
        annettavasta loma-ajasta. Lisäksi koulutyön aikana 14-vuotias voi tehdä tilapäistä
        tai kestoltaan lyhytaikaista työtä.

        Myös 13-vuotias tai tätä nuorempi voidaan tilapäisesti palkata työskentelemään esiintyjänä
        tai avustajana taide- tai kulttuuriesityksissä taikka muissa vastaavanlaisissa
        tapahtumissa. Työsuhteessa tapahtuvan työnteon edellytyksenä on tällöin kuitenkin
        työsuojelupiirin työsuojelutoimiston antama poikkeuslupa. Työsuojeluviranomaisen
        tulee poikkeuslupaa harkitessaan arvioida, onko nuoren työn teolle erityisiä syitä esimerkiksi
        suoritettavan työn erityislaatuisuuden vuoksi (lapsinäyttelijät ja –mallit).


      • ei enää..
        Minä se vain kirjoitti:

        Niin että kyllä mustakin 13 vuotias saa kesätöitä tehdä. Ihan luotettavasta paikasta luin että:
        "13-14 vuotias saa olla kesätöissä vain vanhempien luvalla puolet loma-ajastaan, 7 tuntia päivässä ja 35 tuntia viikossa klo 8-20 välisenä aikana. Ylitöitä ei saa tehdä, eikä niitä saa sinulla teettää." Tuon pitäisi pitää paikkaansa. Ja vielä toinen juttu : "Alle 16-vuotiaat voivat löytää kesätyön muun muassa lastenhoitajana, mansikanpoimijana, lehdenjakajana, leirintäalueilta tai jäätelökioskeista - kysy työvoimatoimistosta lisää eri vaihtoehdoista." Niin että kyllä mustakin pitäisi kesätöihin päästä jos työnantaja vain suostuu palkkaamaan. Oon itekkin 13 ja etin kesätöitä :) Ja en todellakaan keksiny noita juttuja päästäni!

        Juuri kukaan ei ota mansikanpoimijaksi alle 16-vuotiasta. Itse olin jo 14v, joten en tiedä miksi nykyään näin, ehkä työn raskaus asettaa vaatimuksia.


      • Nanzu

        13-14-vuotias saa olla kesätöissä vanhempien luvalla, vain puolet loma-ajastaan, 7h päivässä ja 35 tuntia viikon aikana klo 8-20 välisenä aikana. Ylitöitä ei saa tehdä.

        copy: http://verkko-opo.tampere.fi/kesatyo.html


      • thompha

        saa tehä töitä.oo hiljaa ku et mistää mitää tiiä!!!


      • Turbonziini
        thompha kirjoitti:

        saa tehä töitä.oo hiljaa ku et mistää mitää tiiä!!!

        Mix 13v ja päälle ei saa tehdä töitää jos haluu?? Jää se vain mieltä painamaan..


      • khyl khyl
        Turbonziini kirjoitti:

        Mix 13v ja päälle ei saa tehdä töitää jos haluu?? Jää se vain mieltä painamaan..

        Khyll 13-vuotias saa tehä kesätöitä, mut mistä niitä osotteita ja niitä ilmotuksia löytää? :O


      • tupetsku
        khyl khyl kirjoitti:

        Khyll 13-vuotias saa tehä kesätöitä, mut mistä niitä osotteita ja niitä ilmotuksia löytää? :O

        Nii mäki oon kyselly ja taidan mennä ny sit kesällä mummolle ja papalle kesätiöihin ku ne maksaa hyvi ;)


      • myyjä1234
        thompha kirjoitti:

        saa tehä töitä.oo hiljaa ku et mistää mitää tiiä!!!

        Itse pääsin videofirma Makuuniin ollessani 15v, vaikka sivuilla lukee että tarvisi olla 18. Kannattaa vaan rohkeasti kysyä kaikkialta!


      • myös......
        Minä se vain kirjoitti:

        Niin että kyllä mustakin 13 vuotias saa kesätöitä tehdä. Ihan luotettavasta paikasta luin että:
        "13-14 vuotias saa olla kesätöissä vain vanhempien luvalla puolet loma-ajastaan, 7 tuntia päivässä ja 35 tuntia viikossa klo 8-20 välisenä aikana. Ylitöitä ei saa tehdä, eikä niitä saa sinulla teettää." Tuon pitäisi pitää paikkaansa. Ja vielä toinen juttu : "Alle 16-vuotiaat voivat löytää kesätyön muun muassa lastenhoitajana, mansikanpoimijana, lehdenjakajana, leirintäalueilta tai jäätelökioskeista - kysy työvoimatoimistosta lisää eri vaihtoehdoista." Niin että kyllä mustakin pitäisi kesätöihin päästä jos työnantaja vain suostuu palkkaamaan. Oon itekkin 13 ja etin kesätöitä :) Ja en todellakaan keksiny noita juttuja päästäni!

        mäkin olen 13 ja etsin kesätöitä nii sais ostettua jotain..


      • haluutietaa
        myyjä1234 kirjoitti:

        Itse pääsin videofirma Makuuniin ollessani 15v, vaikka sivuilla lukee että tarvisi olla 18. Kannattaa vaan rohkeasti kysyä kaikkialta!

        Nii siis mitä kaikkia paikkoja on, et mihin pääsis 13 vuotiaat töihin???
        Ois nimittäi iha kiva saaha omaa rahaa, ja muutenki kokemusta:DDD
        Nii et mitä niit kaikkii paikkoi on???


      • Kokenut jo

        Kyllä 13-vuotias saa jonnekin mansikkamaalle mennä ja paskat mikään laki sitä kieltää


      • tähdyyd

        voi ku on kamalaa


      • Suomen lain mukaan mansikkamaalle saa mennä 13 vuotias töihin. En tiedä mistä hikipedian laista oot tuonkii lukenu, mutta itsekin olen menossa sinne töihin, että niin!


      • varmaan

        varmaan


      • Varmastikko?

        itse asiassa saa mä just luin ja siellä lukee vielä että laki tuli voimaan vuonna 94!
        katoppa vaikka ite täältä siellä on oikee ehdotuksia 13-vuotiaalle että mitä töitä ne voisi tehdä!

        katso: http://www.tyosuojelu.fi/fi/m19931431/595

        turha nostella nenää!


      • samaa mieltä
        RizaChan kirjoitti:

        Suomen lain mukaan mansikkamaalle saa mennä 13 vuotias töihin. En tiedä mistä hikipedian laista oot tuonkii lukenu, mutta itsekin olen menossa sinne töihin, että niin!

        Oon sunkaa aivan samaa mieltä ! , itse olen kolmetoista vuotias ja hyvinhän noita töitä olen saanut !


      • mee roskii
        thompha kirjoitti:

        saa tehä töitä.oo hiljaa ku et mistää mitää tiiä!!!

        asiallisii nää jutut teillä tääll .. menkääs muualle tappelee :DD


      • huh huh

        täällä puhutaankin kesätöistä :/ huooh


    • lol112

      Kyllä

    • turha luulla

      turha sun on rahan peräs juosta ....
      mut kuha oot rippikoulun käyny ni voit sit miettii sitä kesätyöpaikkaa. terveisin:neuvonantaja/olon helpottaja

      • Sugarfox

        Haluu nuoremmatki rahaa...
        Joo ja sitä paitti eihän kaikki ees käy riparii
        Helpotti varmaan toiki aika monen nuoren kesätyön ettiän oloo LOL


    • looking for work

      tiiätkö... oon ihan samassa jamassa. oon myös kolmetoista ja ettiny töitä vähän väliä. en oo viel löytäny mut on silti toiveikas olo . yritän kerätä rahaa koiraan ja omiin tarkoituksiin. kyl varmaa jossain vaiheessa nappaa...


      onnea

      • joo töitä

        no... voisit mennä : www.jakelujuniorit.fi sieltä löytyy lehdenjakajalle töitä ja 13 on minimi ikäraja itse olen ollut siellä töissä jo noin vuoden palkkaa ei voi kunnolla kehua mutta kyllä sitä rahaa sieltäkin saa ja töitä...


      • köyhääää
        joo töitä kirjoitti:

        no... voisit mennä : www.jakelujuniorit.fi sieltä löytyy lehdenjakajalle töitä ja 13 on minimi ikäraja itse olen ollut siellä töissä jo noin vuoden palkkaa ei voi kunnolla kehua mutta kyllä sitä rahaa sieltäkin saa ja töitä...

        tuolla kyllä lukee että pitää olla 14 :s itekki etin töitä ja oon 13 :(


    • 13v

      joo tarviiko joku lastenhoitajaa(espoossa). 13v tyttö???

    • Tarvitseekos kukaan kotkan alueel vaik koiran lenkittäjää, tai kasvienhoitajaa, tai siivoojaa, ym. melkein mitä vaan? Oon 13.

    • nyt..

      mitään ilmoituksia jättele vaan mene henkilökohtaisesti kauppiaan juttusille, huomattavasti parempi todennäköisyys saada töitä. Katsele silmiin ja kättele ja kehu itseäsi. Niin ne kesäduunit saadaan.

    • Cherrylee_

      Nyt toki voi jo olla myöhäistä hakea kesätöihin, mutta lycka till!

      Olin itse jo 14v. Ympäri vuoden duunissa.
      Kolmisen kertaa viikko valmensin junioreita.
      Hyvä helppo duuni ja ihan hyvin siitä saa rahaa, mutta oma pointtini valmentamisessa ei ole se, että siitä saa rahaa vaan se, että voi jakaa taitonsa ja paras palkka siinä on se, kun junnut kehittyy :)

    • diamond strawberry

      Käy kattoo tuolta työvoimatoimistosta, sielt pitäis löytyy :)
      www.mol.fi

      • opastusta!

        Haluatko opastaa miten siellä www.mol.fi sivuilla toimitaan:9


      • MCSpell

        Hei kiitos, toi oikeesti autto :) Kumpa kaikki olis tollasii, nii maailmas ei olis ongelmii :) Jatka samaan malliin :)


    • ;))

      Kuten yllä mainitaan: Lastenhoito, Siivous, Jäätelökioskit,
      Mansikanpoiminta, Koirien ulkoilutus, Lehtienjako,
      Pihatyöt, Eläinhoitolat, Kasvihuoneet, Leirintäalueet,
      Taide-ja kulttuurihommat, Näyttely, Mallityöt, Kaupat jne.
      Ja jos mahdollista, suhteilla pääsee tai vaikkapa vanhempien
      kautta johonkin, rohkeutta ja onnea kaikille kesätyön hakijoille. :)

      • ei oo varmaa

        ei kai lapsenvahti sais virallisesti olla alle 15 ,mutta tutuilta voi kysyy Esim.mun faija makso 35 € yö
        lasten vahtimisesta


      • Patalaiska96
        ei oo varmaa kirjoitti:

        ei kai lapsenvahti sais virallisesti olla alle 15 ,mutta tutuilta voi kysyy Esim.mun faija makso 35 € yö
        lasten vahtimisesta

        Itse leikkasin naapurin nurmikkoa siitä sain 20e ja nyt kun oon 13 mutta sitten 2 vuoden päästä kun oon 15 niin mummille ja pappalle istutamaan taimia 30 lavaa niin saan 635 e että sitä odotellessa =)


      • APUAA !

        mainoksia ei pääse jakamaan alle 14 vuotiaat, itsekkin haluaisin mutta en tiedä mistä hakea.


    • hihhi

      ei kakarat mistää töitä saa, VARSINKAAN mistään kaupasta, edes varaston puolelta!

      • *Ninnu90*

        Einii. Ei heidän ikäset saa kaupasta (ellei oo mikää jonku ihmisen oma kauppa). Mut voisit vähä ystävällisemmi puhuu ei tartte vastata tollai. Siis voisit sanoo että noi nuoret ei saa töitä KAUPASTA ei edes varaston puolelta . ei tartte tulla tänne puhuu ollenkaa jos et osaa asiallisesti vastata ku toiset kysyy. Ja teille muillekki jotka ootte vastannu että "noi nuorten ei tartte tehä töitä" Ni aika moni 13 vuotias haluu vähä omaaki rahaa jos vanhemmillakaa ei välttämättä ole kaikkee rahaa esim. sellasii vaatteisii niiku haluu tai harrastuksii, ratsastuksee yms.


      • kesätyöhakia
        *Ninnu90* kirjoitti:

        Einii. Ei heidän ikäset saa kaupasta (ellei oo mikää jonku ihmisen oma kauppa). Mut voisit vähä ystävällisemmi puhuu ei tartte vastata tollai. Siis voisit sanoo että noi nuoret ei saa töitä KAUPASTA ei edes varaston puolelta . ei tartte tulla tänne puhuu ollenkaa jos et osaa asiallisesti vastata ku toiset kysyy. Ja teille muillekki jotka ootte vastannu että "noi nuorten ei tartte tehä töitä" Ni aika moni 13 vuotias haluu vähä omaaki rahaa jos vanhemmillakaa ei välttämättä ole kaikkee rahaa esim. sellasii vaatteisii niiku haluu tai harrastuksii, ratsastuksee yms.

        Moikka! oon 14 vuotias ja haluaisin naantalin seudulta kesätöitä... enkä löydä mistään mitään! Voisiko joku auttaa ja antaa vinkkejä?:)


      • kerroihmeessä
        kesätyöhakia kirjoitti:

        Moikka! oon 14 vuotias ja haluaisin naantalin seudulta kesätöitä... enkä löydä mistään mitään! Voisiko joku auttaa ja antaa vinkkejä?:)

        Haluaisin Naantalin seudulta lastenvahdiksi! Jos joku tuntee jonkun kenen luo voisi mennä vastaa tähän viestiin:) Olen 14 vuotias tyttö Naantalista:)


      • lololotta
        kerroihmeessä kirjoitti:

        Haluaisin Naantalin seudulta lastenvahdiksi! Jos joku tuntee jonkun kenen luo voisi mennä vastaa tähän viestiin:) Olen 14 vuotias tyttö Naantalista:)

        Minulta voi kysyä kesätöitä! Tiedän niistä tarpeeksi:) Turun-Maalta!


      • izzigga
        lololotta kirjoitti:

        Minulta voi kysyä kesätöitä! Tiedän niistä tarpeeksi:) Turun-Maalta!

        Täytän ihan kohta 13 v., tietäiskö joku jotain sellasta eläintenhoitopaikkaa tai jotain sellaista mihin näinkin nuori vois mennä? :))


      • alaikä
        izzigga kirjoitti:

        Täytän ihan kohta 13 v., tietäiskö joku jotain sellasta eläintenhoitopaikkaa tai jotain sellaista mihin näinkin nuori vois mennä? :))

        Sinä vuonna kun täytät 14, voit saada kesätyöpaikan eli siis ei vielä tulevana kesänä. Sitä ennen sääntö on tämä:

        13-vuotias tai nuorempi saa työsuojelupiirin työsuojelutoimiston luvalla työskennellä tilapäisesti esiintyjänä tai avustajana taide- ja kulttuuriesityksissä sekä muissa vastaavissa tilaisuuksissa. Nuoria työntekijöitä koskevassa laissa on luettelo poikkeusluvan myöntämisen ehdoista
        http://www.tyosuojelu.fi/fi/nuoret_tyontekijat

        Kysele sukulaisilta, tutuilta ja naapureilta, jos päääsisit koiran ulkoiluttajaksi tai muuhun semmoiseen puuhaan.


      • Sejokusielläjossain
        alaikä kirjoitti:

        Sinä vuonna kun täytät 14, voit saada kesätyöpaikan eli siis ei vielä tulevana kesänä. Sitä ennen sääntö on tämä:

        13-vuotias tai nuorempi saa työsuojelupiirin työsuojelutoimiston luvalla työskennellä tilapäisesti esiintyjänä tai avustajana taide- ja kulttuuriesityksissä sekä muissa vastaavissa tilaisuuksissa. Nuoria työntekijöitä koskevassa laissa on luettelo poikkeusluvan myöntämisen ehdoista
        http://www.tyosuojelu.fi/fi/nuoret_tyontekijat

        Kysele sukulaisilta, tutuilta ja naapureilta, jos päääsisit koiran ulkoiluttajaksi tai muuhun semmoiseen puuhaan.

        Kyllä voi saada kun täyttää 13v. Ainaki tääl meil päi ite kans täytän kohta 13. Lehtee saa jakaa koulujen vapaa aikoina !!
        ´Ja toinen juttu. Kaikki käskee kysymään sukulaisilta, mutta entäs jos sukulaiset asuu jossai hemulin pyllyssä ? Tai sitten heillä ei ole koiria tai mtn...


      • lollahson

        Minä olin tossa pari vuotta sitte töissä K-marketissa
        Työhön kuului
        -pullohuoneessa pullojen lajittelu/härväys
        -kuormien purku/esilepano
        -rullakoitten taittelu
        -pahvin prässäys
        -jne
        Ja olin silloin 13v joten nuinkin "nuori" pystyy olemaan kunnon työssä ja palkka oli kitettävä
        Ja sellainen neuo että älkää työtä kysyessä aloittako "onko teillä kesätöitä" siihen on helppo vastata -EI
        Vaan esittele itsesi kerro miksi juuri sinä olisit hyvä työssä ja miten voisit olla hyödyksi.
        Onnea työn hakuun


      • asdsfdf

        mie esim oon koht 14 ja menos lehtiä jakamaa sä vissii ruinaat kaikki rahat vanhemmiltas ku muut ehkä haluu vähä omaa rahaa ja ostella mitä haluaa....


      • Tääll
        lololotta kirjoitti:

        Minulta voi kysyä kesätöitä! Tiedän niistä tarpeeksi:) Turun-Maalta!

        Hei, itsen olen Turusta. Tarvisin jonkin laista kesätyötä ja elokuussa täytän 15. Se voisi olla esim. koiran ulkoiluttamista tai lasten vahtimista.


      • Pronqova
        lololotta kirjoitti:

        Minulta voi kysyä kesätöitä! Tiedän niistä tarpeeksi:) Turun-Maalta!

        Hei!

        Pääsisikö Turussa asuva 15-vuotias nuori johonkin kesätöihin? En haluaisi mitään haastavaa työtä, mutta se voisi olla esim. koirien ulkoiluttamita jne.. (:

        kiitos avusta


      • MCSpell
        lollahson kirjoitti:

        Minä olin tossa pari vuotta sitte töissä K-marketissa
        Työhön kuului
        -pullohuoneessa pullojen lajittelu/härväys
        -kuormien purku/esilepano
        -rullakoitten taittelu
        -pahvin prässäys
        -jne
        Ja olin silloin 13v joten nuinkin "nuori" pystyy olemaan kunnon työssä ja palkka oli kitettävä
        Ja sellainen neuo että älkää työtä kysyessä aloittako "onko teillä kesätöitä" siihen on helppo vastata -EI
        Vaan esittele itsesi kerro miksi juuri sinä olisit hyvä työssä ja miten voisit olla hyödyksi.
        Onnea työn hakuun

        Miepä tästä meenki K:ho kattoo jos löytyis :) Kiitoksia vaan sinullekki


      • Tiedoks vaa!!

        Kevyet työt (joihin pääsee myös 13-vuotiaatkin)

        1. Virvokkeiden, lippujen ja vastaavanlaisten tuotteiden myyntityö kilpailuissa, näyttelytilaisuuksissa tai samankaltaisissa tilaisuuksissa.
        2. Lähettityö sekä lehtien ja mainosten jako.
        3. Esiintymiset ja muu työskentely taide-, kulttuuri- ja vastaavissa tilaisuuksissa.
        4. Kauppaliikkeissä tehtävät avustavat työt kuten näytteille asettelu ja hintojen merkitseminen, tavaroiden lajittelu ja pakkaus sekä myyntityö, ei kuitenkaan työ valintamyymälöiden kassoilla.
        5. Avustavat toimistotyöt.
        6. Puutarha- ja maataloustöissä istutus-, poiminta- ja aputyöt sekä vaarattomien kotieläinten ruokinta.
        7. Majoitus- ja ravitsemisliikkeissä tehtävät avustavat työt kuten kattaukseen liittyvät työt sekä annostelu- ja myyntityö.
        8. Teollisuudessa tehtävät pienehköt avustavat työt, joita tehtäessä tai joiden läheisyydessä ei käsitellä aineita tai välineitä, jotka voivat aiheuttaa terveydellistä vaaraa tai haittaa.
        9. Varastotyössä ja vastaavassa tavaroiden vastaanotto, lajittelu, käsittely ja lähetys sekä merkintä- ja laskentatyö.
        10. Puhtaanapito- ja siivoustyössä huoneistojen, esimerkiksi toimistojen siivous siten, että työssä ei saa käsitellä aineita tai välineitä, jotka voivat aiheuttaa terveydellistä vaaraa tai haittaa.
        11. Muut kevyet työt, jotka työympäristö, työn vaatimukset, työn aiheuttama vastuu sekä ruumiillinen ja henkinen kuormittavuus huomioon ottaen vastaavat edellä mainittuja töitä.

        HUOMIOTHAN: Kohdat 4 ja 9!!! Että ota ekaks selvää asiasta ja tuu sit aukoo päätäs tänne!!!!


    • Itse tuossa iässä, kun lain puolesta ei kunnallisiin tai yrityksen palvelukseen ollut mahdollista mennä töihin, niin tein pienempiä töitä kuten tutuille pihahommia, keräilin pulloja (joskus sai n. 40euroa päivä kun lähdin yöllä kesäisin kaupungin läpi ajeleen pyörällä) ja saunavihtoja kyhäilin ja myin sit pois. niin sai kesän aikana 300-1700euroon, riippu ihan omasta halusta tehdä töitä.

      • 13.v.

        Paljon saa mansikan poiminnasta tunnilta?Paljon taimien istuttamisesta?(rahaa)


      • 12+3
        13.v. kirjoitti:

        Paljon saa mansikan poiminnasta tunnilta?Paljon taimien istuttamisesta?(rahaa)

        vanhemmat voi kieltää kokonaan kesätyöt.Eli jos äitee tai isukki kieltää et voi alaikäisenä tehdä hommia ollenkaan ja alle 15v:rahoja myös palkkaa hallitsee täysin vanhemmat tai huoltaja.13V ei määrää edes omalla työllä saatujen rahojen käytöstä lain mukaan.


    • kaasu22

      voisko joku kertoo miten helsingist sais jaettuu lehtii. oon kattonu lehtifirmojen sivuilt ja kaikis edellytetään 14 vuoden ikää. ps. oon 13 v

    • Jaimozz

      Oon itse 13v, ja menossa Erämessuille jakelemaan lehtiä, ja järkkäilemään tavaroita. Sain työn isäpuolen kautta, työ kestää 4 päivää aamusta iltaan, saan siitä 216 e rahaa. Hyvin, hyvin, hyvin kannattava työtarjous =) Mutta joo, ajattelin että ois mukavaa saada vielä loppukesäksikin duunia : )

    • fkmdfl

      Voi kysyä pääsisikö esimerkiksi mansikkamaille töihin tai jakamaan lehtiä. (: Itse täytän tänä vuonna neljätoista ja olin myymässä vappulehti ampiaisia ja siintä sai euron myyntipalkkiota per lehti, eli vähän käyttörahaa siitä kummikin tuli(:

      • k

        mä palkkaan helsingissä kotityötä tekemään muutama tunti kk, myös nuoren [email protected]


    • _yrittäjä_työnantaja

      Hei!

      Tuon tähän keskusteluun työnantajan näkökulman. On ehkä tylyä sanoa näin, mutta itse en palkkaisi alle 15-vuotiasta missään tapauksessa yhtään mihinkään, koska tuon rajan ylittäviäkin nuoria on tarjolla enemmän kuin riittävästi. Lisäksi heidän työskentelynsä suhteen ei ole samanlaisia paljon työtä aiheuttavia rajoituksia, kuin mitä on nuoremmilla. Tämän takia alle 15-vuotiaiden ei juurikaan kannata haaveille muista töistä kuin esim. mainostenjaosta tai jostain sukulaisille tehtävästä pikkujutusta.

      • mo

        Mäki oon 13v ja etin töit.. Tarttis vähä omaa rahaa. Mut mun isoveli, joka on melkee 15v nii sai kesätöit kaupast, ku se oli tetis siel talvel, nii se johtaja kai lupas sille ja sen kaverille kesätöit..
        Et kyl mä uskon et 13 vuotiaski saa töitä jos 14 vuotiaski saa, mut se on aika hankalaa löytää 13 vuotiaalle kesätöitä :/


      • Dead-Husla
        mo kirjoitti:

        Mäki oon 13v ja etin töit.. Tarttis vähä omaa rahaa. Mut mun isoveli, joka on melkee 15v nii sai kesätöit kaupast, ku se oli tetis siel talvel, nii se johtaja kai lupas sille ja sen kaverille kesätöit..
        Et kyl mä uskon et 13 vuotiaski saa töitä jos 14 vuotiaski saa, mut se on aika hankalaa löytää 13 vuotiaalle kesätöitä :/

        SIIS DAAAAAMN oon 11w ja olin vittu töis alepubis?!! sain palkkaa 1120€ kk nii et MITÄ VITTYUA TE TUUTTE SANOO ETTEI SAIS TÖITÄ TÄNÄ VUON EDU ANTO TÖIT JA MEEN FABRIKKII vittu, 51e tuntipalkka haistakaa vittu sit dokaan ja poltan paukkuu koko kesän mut emmä tiiä pääsenks tonne ku äiti sano et ei ehkä mut sit isi oli sillee et nojoo kyl sä ehkä voit jos annat puolet palkast mulle mut sit tuli viel isoveliki ja sano et käräyttää mut paukust porukoille jos en anna toist puolikast palkast sille ja VITTU jos mutsi sais tietää mun kannabis-bisneksist oisin vitun DEAD HASLA, ja siis no oon siis 11w koht 12 ja mulle ei kyl jää tost itelle mitää mut kelasin sköbää ne puolet sit veikalt ku se nukkuu yöl ja sanon et en tiiä mis ne on ja sit meen mun kamun jonnen kaa strip-clubille. peace out


      • evek1
        Dead-Husla kirjoitti:

        SIIS DAAAAAMN oon 11w ja olin vittu töis alepubis?!! sain palkkaa 1120€ kk nii et MITÄ VITTYUA TE TUUTTE SANOO ETTEI SAIS TÖITÄ TÄNÄ VUON EDU ANTO TÖIT JA MEEN FABRIKKII vittu, 51e tuntipalkka haistakaa vittu sit dokaan ja poltan paukkuu koko kesän mut emmä tiiä pääsenks tonne ku äiti sano et ei ehkä mut sit isi oli sillee et nojoo kyl sä ehkä voit jos annat puolet palkast mulle mut sit tuli viel isoveliki ja sano et käräyttää mut paukust porukoille jos en anna toist puolikast palkast sille ja VITTU jos mutsi sais tietää mun kannabis-bisneksist oisin vitun DEAD HASLA, ja siis no oon siis 11w koht 12 ja mulle ei kyl jää tost itelle mitää mut kelasin sköbää ne puolet sit veikalt ku se nukkuu yöl ja sanon et en tiiä mis ne on ja sit meen mun kamun jonnen kaa strip-clubille. peace out

        Joo, mutta ei tänne tarvi tulla egoomaa et poltat yms. Ei tää oo mikää "kovisten" keskustelu.


      • eareytr
        evek1 kirjoitti:

        Joo, mutta ei tänne tarvi tulla egoomaa et poltat yms. Ei tää oo mikää "kovisten" keskustelu.

        no toihan nyt oli selvä trolli


      • 13
        eareytr kirjoitti:

        no toihan nyt oli selvä trolli

        "Tuolla asenteella sua ei tosiaankaan huolita minnekkään! Siis kuka haluaisi ottaa töihin jonkun häiriintyneen pissis ruikuttajan? ;o Kato totuutta silmiin, kasva vähän ja harkitse sitten uudelleen!"

        hei VARMANA kolemtoist wee saa kesätöit! itte oot kuitenki yksvuotias pässi, ja sä et varsinkaa saa töitä tolla asenteella!


        sä, sul on just oikee asenne!13 weenä saat varmasti töitä! :)


      • -.-
        13 kirjoitti:

        "Tuolla asenteella sua ei tosiaankaan huolita minnekkään! Siis kuka haluaisi ottaa töihin jonkun häiriintyneen pissis ruikuttajan? ;o Kato totuutta silmiin, kasva vähän ja harkitse sitten uudelleen!"

        hei VARMANA kolemtoist wee saa kesätöit! itte oot kuitenki yksvuotias pässi, ja sä et varsinkaa saa töitä tolla asenteella!


        sä, sul on just oikee asenne!13 weenä saat varmasti töitä! :)

        ja sit sä vitun lol, tuut viel inisee et dokaat ja poltat. lol, arvaa moni sitä tekee?ja luuleks et sua uskotaa saatana jos oot vittu 11w? LOL MIKÄ LUUSERI-.-

        ELI: peace out. mut mee vittuu eka.


      • Kesätöitä?
        13 kirjoitti:

        "Tuolla asenteella sua ei tosiaankaan huolita minnekkään! Siis kuka haluaisi ottaa töihin jonkun häiriintyneen pissis ruikuttajan? ;o Kato totuutta silmiin, kasva vähän ja harkitse sitten uudelleen!"

        hei VARMANA kolemtoist wee saa kesätöit! itte oot kuitenki yksvuotias pässi, ja sä et varsinkaa saa töitä tolla asenteella!


        sä, sul on just oikee asenne!13 weenä saat varmasti töitä! :)

        Juu-u. No Mä haluisin kans kesätöitä, Hämeenlinnast. Ei kukaa tietäis mitään kesätyötä tällasseelle 13 vuotiaalle reippaalle tytölle ( : ? Ja vaikka tiiänki, et melkei mihinkää ei oteta 13 vuotiaita, nii silti haluisin et ees johki pääsis.


      • gh
        Kesätöitä? kirjoitti:

        Juu-u. No Mä haluisin kans kesätöitä, Hämeenlinnast. Ei kukaa tietäis mitään kesätyötä tällasseelle 13 vuotiaalle reippaalle tytölle ( : ? Ja vaikka tiiänki, et melkei mihinkää ei oteta 13 vuotiaita, nii silti haluisin et ees johki pääsis.

        kaupunkiuutsiin !!! jakamaan siis


      • GolliNikke

        Mutta, on myös ihmisiä, ihan 13v, jopa 12v, jotka ovat jopa 15vuotiasta suuremmalla tasolla. Mäki voin kokemuksesta sanoo et oon 13v. ja mun murrosikä meni jo ohi ku se alko 9v, eli oon fyysisesti ja henkisesti 21v, pelkästään biologisesti 13v. Eli kyllä meidänkin ikäsiä riittää, eikä tarvitse olla edes ikäänsä edempänä, riittää vaa kunnon halu tehdä työtä, ja saattaa tulla parempaa tulosta kuin yli 15vuotiailta. :))


    • aj--

      OON 12v oon läheises kiskas töis kuukaudes joku 360e mun ikäseks iha hyvä palkka

      • töitä kaipaava

        Moi, olen tällainen 13v ens keväänä 14v ja töitä kaipaisisin. Allergioiden takia en sovi ulkoiluttajaksi yms. Marjojen poimiminen ei myöskään allergioiden takia onnistu ja lähilehti ei ota tän ikäsiä jakasiksi. Kiinnostunut olen toimittaja jutuista- lehdistä ja kyllä roskienkin kerääminen onnistuu. Palkalla ei sinänsä väliä mutta ei nyt mitään 2e keikkapalkkaa :D Ilmoitelkaahan? jookosta?


      • Katkiainen
        töitä kaipaava kirjoitti:

        Moi, olen tällainen 13v ens keväänä 14v ja töitä kaipaisisin. Allergioiden takia en sovi ulkoiluttajaksi yms. Marjojen poimiminen ei myöskään allergioiden takia onnistu ja lähilehti ei ota tän ikäsiä jakasiksi. Kiinnostunut olen toimittaja jutuista- lehdistä ja kyllä roskienkin kerääminen onnistuu. Palkalla ei sinänsä väliä mutta ei nyt mitään 2e keikkapalkkaa :D Ilmoitelkaahan? jookosta?

        Ens vuonna pääset jo lehtiä jakamaan, ku oot 14, mutta nyt on viel vähä vaikeaa. Luulen, että sun ikäsen kannattaa yrittää suoraan vaan soittaa kaikkiin paikkoihin, ja selittää, miks niitten pitäis ottaa niin nuori. Vois periaatteessa olla mahollista, että joku lehti haluis tehä jonkun lapsireportteri jutun tms. Yritä, ei siitä mitään haittaakaan ole :)

        Voisit myös mennä johonki hyväntekeväisyysjärjestöön toimintaan mukaan. Se olis palkatonta työtä, mut näyttäis hyvältä CV:ssä sit myöhemmin.

        Helpointa sun ikäsen ois kuitenki päästä lapsenvahdiks tai päästä tekeen jotai kotitöitä tutuille. Jos pystyisit sopii vaikka jonku isovanhemman kanssa, että menisit sinne säännöllisesti tekemään kotitöitä. Tutut saattaa kans maksaa parempaa palkkaa, kuin sun ikäset normaalisti sais.


      • kesätyöläinen
        Katkiainen kirjoitti:

        Ens vuonna pääset jo lehtiä jakamaan, ku oot 14, mutta nyt on viel vähä vaikeaa. Luulen, että sun ikäsen kannattaa yrittää suoraan vaan soittaa kaikkiin paikkoihin, ja selittää, miks niitten pitäis ottaa niin nuori. Vois periaatteessa olla mahollista, että joku lehti haluis tehä jonkun lapsireportteri jutun tms. Yritä, ei siitä mitään haittaakaan ole :)

        Voisit myös mennä johonki hyväntekeväisyysjärjestöön toimintaan mukaan. Se olis palkatonta työtä, mut näyttäis hyvältä CV:ssä sit myöhemmin.

        Helpointa sun ikäsen ois kuitenki päästä lapsenvahdiks tai päästä tekeen jotai kotitöitä tutuille. Jos pystyisit sopii vaikka jonku isovanhemman kanssa, että menisit sinne säännöllisesti tekemään kotitöitä. Tutut saattaa kans maksaa parempaa palkkaa, kuin sun ikäset normaalisti sais.

        mansikoita pääsee poimimaan vaan yli 16 vuotiaat, mutta kauppaan pääsee jos täyttää tarpeeks ajoissa sen lomakkeen tai st jotain lehtiä jakamaan ainakin


      • :))
        kesätyöläinen kirjoitti:

        mansikoita pääsee poimimaan vaan yli 16 vuotiaat, mutta kauppaan pääsee jos täyttää tarpeeks ajoissa sen lomakkeen tai st jotain lehtiä jakamaan ainakin

        oon ite ollu tänä vuonna mansikoita poimiis, vaikka oon vasta 13 eli kyllä alle 16 vuotiaatkin pääsee mnasikoita poimii:)


      • Roseeeee^^^^^^
        :)) kirjoitti:

        oon ite ollu tänä vuonna mansikoita poimiis, vaikka oon vasta 13 eli kyllä alle 16 vuotiaatkin pääsee mnasikoita poimii:)

        Hahahha itehän oli kaks viikkoo veljen kans ja molemmat 550 e :DDDD hahahah repikää siitä!!!
        KAKSI VIIKKOOOOO!!!!
        BTW olin 13 v ja veli 14 :DDD


      • nipa11
        Roseeeee^^^^^^ kirjoitti:

        Hahahha itehän oli kaks viikkoo veljen kans ja molemmat 550 e :DDDD hahahah repikää siitä!!!
        KAKSI VIIKKOOOOO!!!!
        BTW olin 13 v ja veli 14 :DDD

        OOn 11wee ja yks setä lupas maksaa mul kesätyä palkkaa jos meeen sen luona käymään kerran viikossa ja ei tarvi ku istUA sylissä ja Saa viellä karkkia syödä niin paljo ku haluan . SSaan 20 E joka viikkko!! ? :):) ;);)


      • sipulisi
        nipa11 kirjoitti:

        OOn 11wee ja yks setä lupas maksaa mul kesätyä palkkaa jos meeen sen luona käymään kerran viikossa ja ei tarvi ku istUA sylissä ja Saa viellä karkkia syödä niin paljo ku haluan . SSaan 20 E joka viikkko!! ? :):) ;);)

        varmaa istut jonkun jammun sylissä : /


    • tampereenjannu93

      Lapsityövimahan on siis kielletty Suomessa. En nyt tarkkaan muista noita ikärajoja, mutta eikös se ole niin, että 15 vuotias aa tehdä itse työsopimuksen ilman vanhempien lupaa. 14-vuotias tai samana vuonna 14 täyttävä henkilö saa tehdä jonkinlaista työtä. Alle 18-vuotiaiden työntekoa on myös rajoittamassa jotain työtunteihin liityviä asioita.

      En nyt sitten tiedä kuinka tarkkaan Suomen lakia noudatetaan eri paikoissa... Mutta joo.. Ainahan voi tehdä pimeästi töitä;D

      Eri asia on sitten kuinka moni haluaa palkata noin nuoren työntekijän. Moni täysi-ikäinenkään ei löydä töitä nyt taantuman aikana. No talous on kai lähdössä pikkuhiljaa nousuun. Sanoisin, että realistisin vaihtoehto olisi etsiä töitä sukulaisten tai naapureiden luota.

      Itse olen ensi kesänä 18-vuotias. Olen kesätyönhaussa ollut 16-vuotiaasta asti, jolloin en saanut mitään. Viime kesänä olin hommissa pari viikkoa sukulaisilla. Ensi kesäksi uskoisin nyt saavani töitä ja oikeastaan on vähän pakko, jotta saa kerättyä vähän pesämunaa kun muuttaa parin vuoden päästä omilleen.

      • lfdkksdklskdlsk

        Miksi ihmeessä muutat vasta parin vuoden päästä omillesi?


    • hakekaa..

      15-17 vuotiaita palkattiin viime kesänä alepoihin kahdeksi viikoksi,palkka 310E..

      • Joo`o

        Ottakaa selvää ensin mitä suomen lainsäädäntö sanoo alaikäisten työnteosta. Sen jälkeen opetelkaa kirjoittamaan asiallista tekstiä (kirjakieltä) hakiessanne työpaikkaa. Silloin jopa voitte oikeasti saada kesätöitä. Tällaiset "pikkujutut" ovat tärkeämpiä kuin voisitte oikeasti kuvitellakaan, eli miettikää hakemuksen ulkoasu tarkkaan. Jos olette fiksuja niin pyytäkää joku aikuinen arvioimaan se ennen kuin lähettätte eteenpäin työnantajalle. Voi kuulostaa tosi tyhmältä teille "teineille", mutta on oikeasti hyvä ja asiallinen neuvo. Ymmärrätte viimeistään kun kasvatte aikuisiksi...


    • Ota yhteys

      Lähetä tietoa, niin voit hyvinkin saada. Koulutus työn mukana. Alku tarjonta n -3-4 päivää, työ haastava mutta ei vaadi koulutusta tai kokemusta ainoastaan työn tekemisen. Palkkio hyvä käytettyyn aikaan nähden n 20-40e tunti. Jos etsit oikeesti vastaa [email protected]

    • 13 vuotias:)

      Musta on kiva, et jokku "kannustaa" meitä nuorii kesätöihi, vaik ite kyll pitäisin lomat lomana...mut kul mäki ainaki mietein lastenkaitsiaa yms. kesällä ja ympäri vuoden. Ainaki läheltä nii varmaa iha mummolasta (just esim. marjojen poimisesta) koiran ulkouttamisesta, jonku talon maalaamisesta(edes vähän), kotitöistä, yms. mut mä en tienny et johonki kiskaanki sais mennä meijä ikäset:o Ku oikee lastenkerhoinki on vuoden koulutus ainaki tääl keski-pohjamaal... Mihin kiskoille ootte menny?:)

    • Bored...

      LOL kaikki paitsi ne jotka oli tosissaa .oli muuten hyviä neuvoja mutta ne jotka sano et esim:
      .OOn 11wee ja yks setä lupas maksaa mul kesätyä palkkaa jos meeen sen luona käymään kerran viikossa ja ei tarvi ku istUA sylissä ja Saa viellä karkkia syödä niin paljo ku haluan . SSaan 20 E joka viikkko!! ? :):) ;);)

    • ;^)

      Oishan se aikalailla mahtavaa hankkii kesätöitä, nii vois ostaa jotain kivaa itteki eikä äitin isin pitäis kaikkee maksaa... ;)

    • mimmju

      kaveri on kanss 13w ja hoitaa yhell ratsastu tallill heppoja (heppoja on 13) ja saa siit 20€ per kerta ku vie kaikki hepat sisää harjaa jne.

    • mansikkalily

      Täytän toukokuussa 13.v, Olen tyttö , ja etsin kesätöitä, Vaikkapa jostain turun/Paimion lähistöltä... Käy kaikki hommat :) Ja toiveena olis 40 e per viikko .. Niin osaisiko joku ehdotta 13.v tytölle hommii??

    • Päääh

      OOn 13v kaipaan mitä tahansa töitä paitsi ei siivousta

      oon hyvä lasten kanssa ja aktiivinen muujä ja vielä jos innostun jostain teen sitä mielelläni ja kauan





      olisiko kesätöitä minulle tai kesätyö ehdotuksia mistä kannattais hakee

    • jh

      vois ihmiset kertoo niit kesätyö paikkoi eikä riidellä jostain ikä rajotuksista!

    • LOLLOLLOLLOLLOL

      Tai, mitäpä jos kaikki 10-13w Liisa-Petterit kyselisivät töitä lähiympäristönsä firmoista, maatiloista, kioskeista yms.

    • 13v

      olisiko valkeakosken alueella kesätyöläisten tarvetta

    • se joka saapi

      itekkin haluaisin kesätöihin jo täytän 12 ens kuussa niin aijon kysyä tuttavilta saako hoitaa niitten koiraa niin varmana antais

    • 13v poika

      Moro!

      Mistä olis hyvä kysyy Seinäjoelta kesätyötä? 4H luota? K-Marketista? R-Kioskista? Tutuilla ei ole koirii eikä mitään muita lemmikkejä. Jotain sellasta työtä mistä sais kohtuu palkkaa 13 vuotiaalle. Olisko jotain sellasta mistä sais kuukaudessa jotain 30-100€ palkkaa? Asun melkeen keskustassa ja tässä olis paljon erilaisii töitä mitä pystyis tekeen. 4H vois olla varmaan helpointa hakee jotain kesätyötä pariks viikoksi tai kuukaudeksi että saisin 50-100€ rahaa.
      3-5€ päivä palkka lienee haaveilua? Tässä olis jo aika kiire.. Meen kyllä kerään pulloja Provinssi Rockkiin, Tango markkinoille ja Vauhtiajoihin. Mutta niihinkin on viel aikaa. Säästän PlayStation 3 rahaa ja puuttuis viel jotain 60-100€ summasta. Eli aika paljon. Ja en haluaisi olla koko kesää kumminkaan töissä. Eli saiskos 4H:lta jotain kohtuu palkkasta työtä? Erilaisista kaupoista lienee turhaa kysyä asiaa koska olen vasta 13v.

      • Help!

        Tietäisikö kukaan mistä saisi 13v tyttö töitä Hämeenlinnassa?


    • saara:)

      no sinne ilmotustaululle voi jättää ilmotuksia:) sieltä kaupasta pitäis saada sellanen täytettävä lappu. esim. Kotka, Sutelan prisma ni sielthän se ilmotustaulu löytyy toisten porttien luota, karusellin vierestä. itelläni sama pulma ,mul vähä vaikeempa ku oon vast 11 w.. :D

    • piiskuri...

      Ihan jo seitsemän vuotiaat pääsevät töihin kun pitää kerätä rahaa koulun luokkaretkeen ja lähtee myymään sukkia tai pipareita tai mitälie vaan naapureille ja tutuille.

      Hyvin voi sitten vanhempikin lapsi kesällä hankkia samanlaisia sukkia yms. ja kierrellä niitä myymässä että saa rahaa. Missä ero?

    • tavallinen duunari

      Haluan kysyä miten PÄRJÄÄ kesätöissä asenteella "oon kolmetoista wee ja olen ihan yhtä kehittynyt ja elämästä oppinut kuin vanhemmatkin." Luullaan olevansa niin aikuisia. Sitten kun keskustelupalstalla joku sanoo jotain mikä ei miellytä korvaa ALETAAN HUUTAMAAN JA RIEHUMAAN!!!! Tuolla asenteella EI KUKAAN ikää tai sukupuolta saati muutakaan katsomatta saa töitä. Töissä joutuu kuulemaan palautetta, joutuu miettimään sanojaan ja tekojaan ja OTTAMAAN VASTUUN työstään.
      Suurinosa työnantajista ottaa vain yli 15vuotiaita kesätöihin koska suomen lain mukaan heillä saa teettää enemmän työtä. Alle 15 vuotias voi saada kesätyön, mutta siinä on kaikenmaailman rajoituksia, koska sen ikäinen lapsi on kasvuiässä.
      Tämän hetken tilanne puolestaan on se, että kesätyöpaikkoihin on niin paljon hakijoita, että lähes minnekkään ei palkata alle 18-vuotiaita. Täysi-ikäinen nuori on yleensä valmiimpi ottamaan vastuun tekemästään työstä, sillä hän todellakin joutuu itse vastaamaan itsestään ja teoistaan.
      Mitään kovin vastuullista työtä ei alle 15vuotias yleensä saa. Ehkä nurmikonleikkuuta tms. ?

    • sissuuu

      millasta kesätyötä haluisit ? lehden jakaminen ois hyvä jos rahaa tartteet (:

    • kesatuömies

      Hahaa, olin 13 vuotiaan (pari vuotta sitten) fazerilla muutaman kuukauden töissä ja sain siitä jotain 200 € että kyllä töitä annetaan sen ikäisille, varsinkin isoissa yrityksissä, firmoissa yms. Siellä tarvitaan halpaa työvoimaa muutenkin :)

    • rikasrumpali

      hehehe.kiva lukee näitä teidän kirjottamia viestejä.Ite oon 23v ja oon rumpali yhessä bändissä.Kivaa on,treenejä on tarpeeks,keikkoja on ja rahaa ku vaa satelee ja satelee.Koht ilmestyy uusin levy ja sitte rahaa varmaa taas satelee ihanasti.Nyt tilillä jotn 300 000€.Kyllä sillä määrällä hyvin pärjää ja per keikka tulee rahaa jotn 150 000€.Että näin.Mukava työ :D :)

    • shitballs

      Varmast saa töitä. Mut ku noi muut luuserit sanoo et ei saa ni niitten elämäntyö on varmaa joku siivoja. Ja ne saa jotaa 5 centtii tunnist.

    • miia245

      13v saa töitä. mäki oon 13v ja tarvisin kesätöitä :))

    • 13vpoikakesätöissä

      Moi, olen itse 13vuotta ja olin tossa alku kesästä pandan tehtaalla jyväskylässä töissä kuukauden ja sain palkan sit kuukauden lopussa ja se oli vajaa 250 sataa euroo khyll 13 vuotiaat saa töitä varsinkin isoista yrityksistä turha eees hakeee ärrälle .. kesätöihin...

    • Tässä totuus

      Siis te, jotka olette olleet kesätöissä, niin täytätte varmaan tänä vuonna 14.

      Kevyttä työtä saa tehdä 14-vuotias tai 13-vuotias, joka saman kalenterivuoden aikana täyttää 14 vuotta. Koulun loma-ajasta hän saa olla työssä enintään puolet.

      • Tässä totuus

        Lisään vielä, että ärrälle on vaikeampi päästä kenenkään alle 18-v, koska niissä myydään kaljaa ja tupakkaa ja silloin ei alaikäinen saa olla niissä yhtään - ärrät ovat kuitenkin usein yksityiyrityksiä, joissa saattaa olla enintään yksi työntekijä omistajapariskunnan lisäksi, siinä tarvitaan loman ajaksi tuuraaja, joka voi työskennellä ihan yksin. Ei niissä mistään hyllyttämisestä voi maksaa, sen ehtii tehdä hiljaisena aikana yksinkin. Tämä sillä kokemuksella, että meillä ollut kotona aikoinaan kioski, vierasta työvoimaa vain kesällä 2 viikkoa. Silloin oli kokenut kaupan alan tekijä. Kaikki muu aika oman perheen voimin.

        Suurin osa saa töitä vanhempiensa työpaikoilta. jos olet jonkun pampun lapsi, sitten voi saada töitä melkein mistä vaan ihan isän nimellä, mutta työttömien lapset eivät pääse mihinkään kovin helpolla.


    • Jackfruit

      Ite oon 10v mut luulen et jos serkuil tai vanhempien kavereil on yritys nii vois ehkä saada jotai duunii:

      • Pari kesää töissä

        250e kuukaudessa. Orja palkka jopa kesätyöntekijälle.


    • hyväksikäyttöä?

      Juu, mieluummin ottavat yksinkertaiseen työhön pari vedätettävää alaikäistä nälkäpalkalla kuin asioiden perään tajuavan vähän vanhemman.

    • Iinapiina

      Voi jessus, nauran teille kaksitoista vuotiaille jotka luulee saavansa töitä... :DDDDD

      • Ei noin, vaan näin

        Harmi, koska uskon että aika monet saavat oikeastikkin:)
        Ja kannattaa tettipaikassa käyttäytyä hyvin niin voi päästä sinne kesätöihin!
        Sähköposti on keksitty, ja silläkin voi kysellä asiallisesti kesätyöpaikoista.


      • Ellukka

        Hei, ymmärrän, että on hauskaa, mutta on aika epäasiallista tulla nauramaan 12-vuotiaille, jotka haluavat töihin, kun keskustelun aloittaja nimenomaan ei halunnut sitä. Jos et sitä ymmärrä niin ehkei keskustelupalstat ole sun juttu, sen verran epäkypsältä vaikutat.


    • 13.v tyttö

      Moi! Oon ite 13.v tyttö ja haluaisin kesätöitä Hämeenlinnasta. Mulle käy kaikki työt erityisesti eläinten ja lasten kanssa. Oon tällänen iloinen tyttö!
      Kertokaa ihmeessä jos tiedätte jotain paikkaa.

    • Etsin kesätyötä

      Hei!
      Oon 13, tänä vuonna neljätoista vuotta täyttävä tyttö.
      Haluisin kesätöitä Turun, Raision alueelta.
      Jos tiiät jotain paikkaa, kerro ihmeessä ;)
      Kiitos!

    • loverats

      ei nyt millään pahal, mut nauran teille jotka saatte kauheen kohtauksen siitä et joku sanoo ettette voi saada kesätöitä .. sit hankitte niit myöhemmi tai meette vaik sukulaisille siivoo tai jotai ..

      Ja Jakelujuniorit Oy:n sivuil voi täyttää työhakemuksen, ja sinne pääsee kesätöihi samana vuonna vähintään 14v. täyttävät.

    • Tyttö vailla töitä!

      Moii!
      Kerään rahaa kielimatkaa varten.
      Oon 13v ja mietin että onko mahollista saada nyt jo kesätöitä?
      Mitä näitä nyt oon lukenu oon tullu siihen tulokseen että voi!
      Voisko joku meilata mulle jos tietää jonkun kivan paikan Savonlinnan alueelta...

      E-Mail: [email protected]

      • Yrjö-setä

        Tietääkö vanhempasi, että jakelet sähköpostiosoitettasi täällä? Tiedätkö sinä, että et voi tehdä työsopimusta ilman vanhempiesi lupaa? Jos nyt yleensäkään olet 13-vuotias Anni-tyttö.


    • työntekiä
    • TinyMe

      Täytän toukokuussa 13, ja haluaisin kesätöitä....
      Pääsisinköhän töihin, ja jos pääsisin, niin minne? :)

      • nimetön.

    • aikaansa edellä

      Moi :)

      Minäkin olen 13 vuotias, tänä vuonna 14 v tyttö. Haluaisin saada jotain kesätöitä vantaan ja helsingin alueelta. Jos joku tietää niin saa kertoa? ;)

      Minkälaisissa töissä te olette olleet ja minkälaista palkkaa olette saanut? Kiinnostaisi tietää :D Ja te jotka olette saanut paaaljon rahaa kesässä niin mitä työtä olette tehnyt? Tietysti voisi mennä hoitamaan tuttujen lapsia jne. mutta olisi kiva mennä ihan ''kunnon'' töihin :) isosisko 15v menee ehkä ranskaan aupairiksi.

      Ja mihin aikaan kesätöitä kannattaa kysellä? Onko vielä liian aikaista? :D:D

    • ?????????????????

      oisko mahollist pääst k-kauppaan töihin kesäks oon 13w

    • afdsfadsfdsfads

      ei suomi24 sitä tiedä. soita kauppaan pelle

    • mietiskelevä

      Moi mäki etin töitä ja oon 13v mut sun ilmotuksesi on tullu vuonna 2007. Niin saitko töitä? Että onks mulla jtn mahiksii???????

      • kesätyötä hakeva

        oon 14 enkä löydä töit mullekin vinkit kelpaa turussa ei marjoja ole ...


      • Rohkea tyttö (:
        kesätyötä hakeva kirjoitti:

        oon 14 enkä löydä töit mullekin vinkit kelpaa turussa ei marjoja ole ...

        Moi!
        Oon ite kesällä 13v. ja haluaisin kesätöitä Hämeenlinnasta.
        Kertokaa vinkkejä jos tiiätte!


      • Ellukka
        Rohkea tyttö (: kirjoitti:

        Moi!
        Oon ite kesällä 13v. ja haluaisin kesätöitä Hämeenlinnasta.
        Kertokaa vinkkejä jos tiiätte!

        Moi, oon itekkin 12-vuotias Hämeenlinnalainen tyttö, tunnenko sut? Oon Hämeenlinnan norssissa, laita viestiä jos vaikka tunnettais. Ja hei, jos löydät työpaikan, niin kerro ihmeessä!


    • jjjtn

      oon 12 ja oon ollu jo töis viimekesänä keräämäs mansikoita ja k-kaupas täyttämäs hyllyjä ; ))

      • totuusvaivale

        kauan olit ja paljon sait palkkaa? Sä taidat olla tämän ketjun ainoo niistä mitä ei lain mukaan sais pitää töissä, mikä on ollut töissä. Muut vaan sanoo et töitä saa, mut ei kerro mistä. ja mitä palkkaa.


    • JasSu13

      Olen 13-vuotias tyttö Somerolta ja haluan kesätöihin.
      Mieluiten lastenhoitajaksi, siinä olen hyvä ja siitä pidän :)
      Tulen hyvin toimeen lasten kanssa ja
      kesätöihin haluan siksi että tekisin kesällä jotain järkevää enkä vain kuluttaisi aikaani laiskottelemalla. :D
      Olen tosissani tästä eli, jos joku haluaa mennä esim.
      leffaan puolisonsa kanssa, ottaa pientä taukoa työasioista tms. täällä
      olisi tyttö joka pitäisi hyvää huolta lapsokaisestanne! :)

      ~Jasmin

    • yyyoyo

      Ite kysyin k-kaupast ja s-kaupast mut molemmis pitäis olla vissiinki 16 :( jaja oon 14.

    • Jämsästä

      Tarjoan kesätyöksi kukkapenkkien kitkemistä ja syssymmällä haravointia. 3000 neliöisellä tontilla työtä riittää... Ohjaajana alan opiskelija. Urakkapalkalla.

    • Passion

      Luoja mikä keskustelu... :D

      • push-harder

        13-vuotias tai nuorempi saa työsuojeluviranomaisen poikkeusluvalla työskennellä tilapäisesti esiintyjänä tai avustajana taide- ja kulttuuriesityksissä sekä muissa vastaavissa tilaisuuksissa.


    • vastailkaa

      Moikka :)
      tietäskö kukaa Porista mitää kesä työpaikkaa, oon 13vuotias tyttö ja ois tosi kiva tienat rahaa ja kyllä 13vuotiaat saavat käydä kesätöissä mutta nyt en vain keksi mitään hyvää paikkaa ja mitä jos menisin poimimaan mansikoita niin mistä saisin sen numeron?! ois tooosi kiva jos vastailisitte ;))

    • Turussa asuva 14-vuotias nuorukainen tarvitsisi kesätyöpaikan. työ voisi olla esim. lasten kanssa touhuamista tai koirien ulkoiluttamista.

      Laita s-postia, mikäli tarvitset apulaista.

      [email protected]

    • Kuunnelkaa

      Hei!

      Olen 12-vuotias ja ymmärrän kyllä, että teitä muitakin tämän ikäisiä pännii, ettei kesätöitä saa. Suomen lain mukaan vain 14-vuotias tai saman vuoden aikana 14 täyttävä saa tehdä laillisesti kesätöitä.
      MUTTA, nyt ennen kuin alatte haistatella, niin esim. 4H-kerhoista saa lapsenvahdintakeikkoja, koiran ulkoilutusta jne., 13-vuotias(jos saman vuoden aikana täyttää 14) voi jakaa lehtiä ja kaiken ikäiset voivat tehdä taidepainotteista työtä esim. kesäteattereissa, vanhemman suostumuksella ja max. 35 h/viikko. Itse hain tänä kesänä ARX:iin Hämeenlinnaan, josta voi saada ihan hyvän palkan, kun väkrää somisteita, hoitaa myyntipöytää jne. Kaupoista, ravintoloista ja muista vastaavista ei saa laillisesti töitä, mutta toki jotkut ottavat laittomasti. Ennen kuin rupeatte huutamaan, niin käykääpäs lukemassa Suomen laki, kiehtova opus.

    • MasterKid

      Voi vitun idiootti ku et voi saada töitä 13-vuotiaana!!!

      Lain nuorista työntekijöistä (998/1993) 15 § 1 momentin kohdan 1 mukaan työsuojeluviranomainen (aluehallintovirasto) voi määräämillään ehdoilla sallia erityisestä syystä alle 14-vuotiaan työskentelyn esiintyjänä tai avustajana taide- tai kulttuuriesityksissä tai muissa vastaavissa tilaisuuksissa, jos kyseinen toiminta ei vaaranna lapsen turvallisuutta taikka aiheuta haittaa hänen terveydelleen, kehitykselleen tai koulunkäynnilleen.

      Ei 13-vuotiaita oteta ees pimeesti töihin! Etkö osaa kattoo netistä?!

    • Mansikkamaalla_14_v

      Ihan oikea asenne. Töihin vain 13 vuotiaana!

      Tietenkin työn pitää olla kevyttä ja ei saa haitata koulua, mutta on kaikenlaista hommaa mihin noin nuori sopii. Tuossa iässä on näppärät kädet ja hyvä näkö.

      On kuitenkin aivan _lapsen_ oma asia, jos haluaa tehdä jotain töitä. Siitä se elämä aukeaa.

      • Just joo...

        Olipa äskeinen oikein kunnon aivopieru. EI ole alaikäisen oma asia, jos haluaa tehdä töitä. Huoltajat ovat vastuussa lapsesta, eikä elaikäinen ole vielä oikeustoimikelpoinenkaan. Lapsityö on kielletty syystä.


    • Kesätöitä etsivä

      Hei! Olen 12 vuotias tyttö, joka etsiskelisi kesätöitä Vantaalta, Keravalta tai Joensuusta. Tiedättekö hyviä paikkoja, missä olisi tarjolla kesätöitä 12 vuotiaalle?

      • Noob !

        Anteeeksi olen pahoillani, voit saada töitä mansikkamaalta yms. :)


    • random 6765

      Hei mä oon tälläne 13v jässikkä ja mä tarttisi töit joko jostai keski suomesta taikka pääkaupunki seudulta, noin 100€ palkal 2 viikos iha mita vaan oisko kellää mitaa vinkkejä? siis mulle on ok joku pikku homma kaupast, mini pizeeriast taikka sitte joku mansikan poimian homma. Ja pitäkää turpanne kiinni jos ette osaa auttaa tai luulette et 13 v ei voi saada töitä. iha varmasti saa jostai tai o pakko saada mä tarviin manii!!!!!

      • tommi lollero

        mainosten jakaja pojaks saattasit ehkä päästäkki. Mu broidi o Vantaal yhel asuin alueel jakelemssa mainoksii ja se on14 v ja sillo pari frendii 13v jakelemas myös.


    • Mallitypyli

      Mun mielestä tost mainosten jakamisest pitäis maksaa enemmän palkkaa :/ tein sitä viime kesänä ja en saanu paljo mitää kerättyy rahaa :( mut tänä kesänä pääsen valokuvamalliks :D ja oon 14w tyttö

    • -

      Tietäiskö joku mitään kesätyötä kuopiosta? Oon myös 13 v.

    • Mä...

      Tietäskö kukaan kesätöitä 12w, kohta 13w tytölle Tampereelta?
      Oon yhteistyöhaluinen, kiltti, iloinen, energinen ja yrittämisen halua löytyy. Kaikkein mieluisin työ olisi eläinten kanssa, mutta muukin käy:) Tarvitsisin rahaa koirani kanssa harrastamiseen.

      Oon miettiny noita match show auttajiakin ( ihan ilman palkkaa ), mutta en löydä mistään mitään, josta vois edes kysyä, että tarvitaanko mun apua. Osaisko kukaan neuvoo, että mistä tämmöstä löytys?

      Entä osaisko kukaan neuvoa, että mistä vois saada kesätöitä? Jos en löydä, ei haittaa...onhan minulla aikaa:)

    • toivoton

      Onko kellää mitää hajuu jos jossakki kuopion lahella paasis poimii mansikoita taik tekee jotai sen tapasta. Kato oon 13 v poika ja oon yrittany löytää ittelleni töita kaikkialti mut kaikki sanoo et oon liia nuori töihi ja mun tarttis saada jostakin rahaa. Pari tyyppii sano et saattasi päästä kerää mansikoit nii et voisko joku kertoo jos tietää jonku mestan jos tää ois mahollista.

    • Töitä ? :)

      Moikka !

      Olen 14 vuotta täyttävä tyttö Etelä-Vantaalta :) Etsin itselleni töitä pääkaupunkiseudulta, mieluiten Helsingistä tai Vantaalta. Minulla on todella paljon kokemusta koirista, kissoista ja jyrsijöistä. Meillä on tällä hetkellä kaksi koiraa ja kaksi marsua.

      Jos etsit koirallesi/koirillesi ulkoiluttajaa/hoitajaa tai jollekkin toiselle eläimellesi hoitajaa, laita viestiä sähköpostiini: [email protected]

    • työtä vailla

      jos jostain ylöjärvelt ois hommi 14 v tytölle pariksi viikoksi kessällä niin ilmoitelkaa

      • uiitrir

        katteleppas sellainen paikka kuin olkimarja oy. Muistelisin että siellä vois päästä opastamaan asiakkaita poimimaan mansikoita oikeasta paikasta yms.


    • Mä...

      Lisäisin vielä, että mä voin tehdä melkein minkälaista työtä vain. Koirien ulkoilutuskin menee : )... Rahaa tarvittaisiin kahden vuoden päästä paljon ja jo nyt pitäisi aloittaa säästäminen tähän, joten jos haluat auttaa minua ja tarjota töitä Tampereelta, laita viestiä sähköpostiini: [email protected]

      - Pirtsakka tyttö vailla töitä -

    • Minä vaan (:

      Mut siis voisko joku kertoo et MISTÄ ja MITEN niitä töitä sais? Eli mistä mun pitää mennä kysymää tai mille sivulle täyttää joku kaavake yms. (: ja oon siis 13-vuotias ja Heinolasta jos sais töitä jotenki...?

    • työö

      työ.fi-lapsille 50 kk

    • Mallitypyli

      Pitäny pistää tänne jo aikasemmin et onks kukaa muu saanu kesätöitä valokuvamallina? Oon 14v tyttö

    • dogijsaifosadiosdaj

      En käsitä mikä teitä vaivaa. Ekaksi valitatte, että nuoret räkii alikulkutunneleissa ja sitten kun joku pyytää asiallisia neuvoja töihin hausta aletaan mollaamaan? Minusta on oikein, että nuoret hakevat töitä.

    • angerousima

      Mun äiti on nähny et alle 15 v tyypit on ollu prismois ja sellasis esim. keräämäs niitä kärryjä jotenn... etin kyl itekki töit, kesäl 13 melkei alus jotennn... :3

    • hölkyn kölkyn

      voitteks kertoo paljo mansikkamaalta saa massii ja missä ne o. joku linkki riittää :D

      • hölkyn kölkyn

        oon muute 13 vuotias


    • mene jakamaan lehtiä, vakijakajat usein lopettaa kesäloman tullessa nii voit saada useamman piirin kerralla jos oot valmis uhraa siihen sen 4-5h lomapäivästäs. palkkaa tulee kuussa vajaat 100e per piiri. helvetillistä hommaa, likaat ittes, kotis ja tavaras musteella, hikisenä painat menemään ruman sinisen käryn kanssa mäkiä ylös ja alas. onnea sulle työnetsimiseen, kyllä sä töihin pääset, jos välttämättä haluat. laadusta älä tingi, ilman jäät.

    • aasfghj

      Mansikkamaalla saa noin 7,50e/h. Tai vastaavasti n. 50-90 snt litra. Siitä voi tulla paremmin rahaa riippuu tietysti kuinka nopeasti kerää. Olen itse ollut 13 vuotiaana ekaa kertaa mansikkamaalla ja tienasin siellä melkein 800 euroa. olin siellä kolme kesää.. nyt olen jo 17 vuotta ja pääsen kunnon kesätöihin, palkka n. 1400/kk. onnea työnhakuun :)

    • Itsekkintyötön13v.

      Mut eiks mansikanpoimijoita oteta tyyliin töihin kunhan on täyttäny 12. Ö.Ö
      Palkka tosin maksetaan sen mukaan, kuinka paljon oot keränny..

    • 12v työtäetsimässä

      Olisko jotain kesätöitä Turun alueelta.Olen 12v ja täytän 13 lokakuussa. Olisi mukavaa jos voisitte antaa joitain vinkkejä kesätöistä. Haluaisin tyyliin jotain mansikanpoimintaa josta saisi aika hyvän palkan.

    • Myö 13 v

      Saisko Lappeenrannan Fazer tehtaalta (ei leipomo) 13-14 v töitä? Ei löydetä mistää sen sähäri osotetta.. Jos löytys ni ois kivaa. Mut eiii.. Onko kellää kokemusta mistään Fazer tehtaalta? Ja jos on niin minkäikäisenä? :) Kiitos etukäteen:)

    • 12vuotias

      Ite olen 12 kesänen mutta ei taia löytyy mun ikäsille vielä muuta kui pihatöitä ja koiran kusetustt

    • <------Minecraft

      Ostakaa Scanian R730

    • joku

      täs olis yks hyvä minecraft serveri ip---> 80.223.3.225!

    • 18veeee

      Valitettavasti 13-vuotiaille ei voi tarjota kunnollista työtä, koska vastuutakaan ei voi antaa. Pihatyöt ja koiranulkoilutuksetkin joutuu luultavasti tekemään pimeänä ja kertakeikkoina, koska työnantajan on vaikea luottaa siihen, että tulet joka päivä ja saat työt tehtyä.

      Itse olen töissä ratsutallilla, jossa käy jos jonkinnäköistä tallityttöä. Uskaltaisin väittää, ettei 14-vuotiaskaan osaa ajatella tarpeeksi tekemisiään. Sitä kyllästyy niin helposti :) Jos rahantarve on kova voi mennä poimimaan mansikoita, jos ei ihan viljelijälle niin ainakin äidin puolesta pakastemarjat.

    • kkkkkkkk

      Ei se mahdotonta ole, etteikö 13-vuotias saisi kesätöitä, mutta aika vaikeaa. Toki jotkin kaupat/pizzeriat voi ottaa nuoria työntekijöitä, mutta miksi ottaa jos on täysi-ikäisiäkin hakemassa töihin? Eikä työnantaja vaivaudu kysymään lupia valtiolta saako palkata ala-ikäisen jne. Sinuna nauttisin kesälomista ilman töitä, vielä kun on siihen mahdollisuus:) Parin vuoden päästä kun olet jo 15-vuotias, on paljon parempi työtarjonta! Minulle tulee ainoastaan mieleen lehdenjakaja(raskas työ, tarvitsee melkein jo mopon kulkuvälineeksi), mansikanpoimija(suositaan virolaisia), ja muumimaailma(raskasta, pieni palkka, n.500 hakijaa, 10 valitaan), sinulla ei ole vielä mikään kiire töihin!

    • Oikeuden nimissä

      Näin järkevästi/eri näkökulmasta/oikeudenmukaisesti ajatellen 13-vuotias ei saisi mitään kovinkaan hyvää työtä kun miettii nykyajan työttömyystilastoja. Töitä on vähemmän tarjolla kuin on työttömiä on, joten oikeudenmukaisuuden nimissä olisi reilua, että nämä työttömät, jotka tarvitsevat palkan ELÄMISEEN (Vuokran maksamiseen, ruokien ostoon, jne jne) saisivat nämä paremmat työpaikat.

      Mutta sittenhän on näitä töitä, joilla palkka on niin naurettava, ettei se riitä edes ruokien ostoon saati vuokriin ja muihin laskuihin, kannattaisi antaa nuorille, joilla on koti ja perhe jotka pitävät huolta, mutta tarvitsevat jonkin verran taskurahaa.

      En usko että 13 vuotias joutuisi ostamaan omat ruokansa tai asuu vuokra-asunnossa saati maksa puhelin ja nettilaskujaan, joten miksi tämän pitäisi saada työ, jossa saisi 800€/kk? Itsekin olen nyt työtön 19 tyttö, joka joutuu elämään kelan tuella, joka on vain reilut 500€/kk, jonka pitäisi riittää vuokraan, ruokiin, sähkö- ja vesilaskuun, tv-lupamaksuun, yllättäviin menoihin, puhelin- ja nettilaskuihin. Töitä on muutenkin vähän ja ne pitäisi nyt antaa ihmisille, jotka eivät käytännössä tarvitse sitä yhtä paljon kuin työttömät ihmiset.

      Mutta kuten sanoin, aina on töitä, joita ei aikuiset suostuisi mielellään tekemään huonon palkan/kausityön/jne takia, joita on mm. lehtien jakelu (Palkka oli jokin 100€/kk), mansikkapellot (Vain kesäisin) ja muita mitä on edellä mainittu.

      Tietysti on hienoa, että 13 vuotias yrittää jo saada omaa rahaa ja työkokemusta, mutta ei se tarkoita, että pitäisi joihinkin prismoihin sun muihin päästä. Itsekin vietin kesät nuorena mansikkapelloilla ja lehtiä jakelemassa.

      Mutta kuten edellinen henkilökin sanoi, ei ole mikään kiire töihin. "Lapsena ei saa tehdä mitään, nuorena ei ole varaa tehdä mitään, aikuisena ei ole aikaa tehdä mitään, vanhana ei ole voimia tehdä mitään." Mieti tuota. Nykyään minun pitää vaan hakea töitä, ottaa lähes kaikki mitä tarjotaan, vastaan, jotta olisi edes varaa elää. Olet nuori ja sinulla on elämä edessäsi. Myöhemmin kyllä kiroaisit kun ei ole edes yhtä päivää aikaa ystävillesi tai muille.

    • 50/50

      Mä ite oon 13v. ja haluisin kesä töitä, pieniin menoihin... ;) Olen kyllä samaa mieltä edeltävän kanssa ^ . Ajattelin kyllä itse tehdä jtn 1kk niitä töitä. JA KAIKILLE 12-18V !!!KÄYTTÄKÄÄ SUHTEITANNE MM. JOS JOLLAIN TUTULLANNE ON JOKIN OMA FIRMA NIIN KYSYKÄÄ SIELTÄ.

    • suosittelen134

      4h on mahtava paikka tienata rahaa! voit jopa perustaa oman yrityksen :) ! Suosittelen Menkää tosta linkistä 4h sivuille.Sieltä tienaa kyllä jos osaa homman
      Ite oon tekemässä kavereitten kaa yritystä juuri ! :)

      http://www.4h.fi/

      oma yritys : http://www.4h.fi/oma-yritys/

    • Raha-pula

      Joo tää ei välttämättä ole ihan oikea paikka mulle, mutta paremman puuteessa..
      Siis tarvisin töitä nyt ennen joulua. Olen 13-vuotta tyttö ja asun pohjois-suomessa, tietääkö joku mistä kannatais hakea? Lähi piirissä ei ole ketään, kun isä on tehdas töissä ja äidillä oma yritys. Ja nyt joku tippu penkiltään! Siis äidilläni on kyllä yritys, mutta se tuotaa tosi huonosti, enkä mä vois siellä muutenkaan mitään tehdä.
      Eli jos joku tietäis mistä käydä kysymässä/mitä tehdä niin autakaa hyvät ihmiset autakaa!

    • oujee5

      äskeiselle: way to go!! XD

    • From-Naantali

      Muumimaailmaan saa töitä jo 10 vuotias, mutta vanhempien täytyy allekirjoitella papereita sun muita. Muumimaailma käyttää elämyspuistojen palkkamenetelmää, en tiedä mitä tämä tarkalleen ottaen tarkoittaa, mutta ilmeisesti elämyspuistoilla on lupa palkata alaikäisiäkin töihin, kunhan työ on tarpeeksi lyhyttä, ja "ei-rankkaa". Palkka kuitenkaan ei ole hääppöistä, sillä ensimmäistä kesää Muumimaailmassa töissä oleva saa noin 3 euroa 20 senttiä tunnilta. Muumimaailmassa työnantajat eivät välitä oletko tehnyt Muumimaailman ulkopuolella aikaisemmin töitä, sillä Muumimaailmaan töihin astuessa tarvitaan erillinen koulutus, johon kuuluu mm. näyttelemistä, laulamista, pitää osata ruotsia että suomea sujuvasti (he korostavat tätä hakemuslomakkeessa), sekä muutenkin täytyy osata leikkiä ja viihtyä lasten seurassa. Kannattaa toki tsekata Muumimaailman sivut jos jotain kiinnostaa, ja asuu Naantalissa tai lähistöllä! ^^

    • moro

      no itte pelkään käärmeitä ihan yli paljo ja tarttisin rahaa.(oon 13v).

    • VINKKI!

      Älä osta es. Niin säästät Es. Joten sulle jää. 1,10. heh. TOIMII 100% Vähemmän pärinöit enemmä rahaa. Hihih.. TOIMII VARMASTI 101%%% !!!! :) !

    • Kesätyö hakusessa

      Moi!

      Mä olen 13v. tyttö ja etin kesätyö paikkaa täältä lahden perukoilta, eli jos ois jotin vinkkejä niin voisitkohan kertoa :)... eläintenkaa viel jos mahdollista.

      Jos sulla laittaa asiallista kommenttii!!!

    • juu9

      juman kauta mää kävin 11 vuatiaana naapurisa lomittamasa ja te kerma perseet inisette että ei oo töitä

    • 2007

      alottaja on jo 19 ettei jopa 20 :D eiköhän se niitä töitä saa.... :D

    • TyyppiEttiiKesätöitä

      Oon 13 ja etsin kesätöitä että pääsisin yhden bändin keikalle :) tiedäkkö mistä sais Aitoosta tai Pälkäneeltä töitä?

    • Kyllä!

      Noniin eli kyllä sää jostain saatat töitä saada koska itse olin 10-11 v niin annoin lehmille heiniä rehuja vettä niin sain 50e viikossa että kyllä sä töitä vielä löydät :)

    • Mene_töihin

      12 vuotiaasta lähtien pääse mainoksia jakamaan, mutta pitää olla hyvä kunto, jos joutuu kerrostaloalueelle.... Huonopalkkasta työtä on jotain 60-120 e kuukaudes, mutta jos töitä haluu niin siitä vaan ilmottautumaan netissä ja jos läheltä löytyy alue niin otta töihin. Tästä pääse ilmottautumaan: http://jakelumasters.fi/tyonhakijalle/ilmoittaudu tyonhakijaksi/

    • kyllä saa

      kyllä pääsee 13 vuotias kesä töihin minäkin olin viime muonna kaverini kanssa auto korjaamolla saatiin neljässä päivässä molemmat 50 e olin muuten 12v

    • kesä-Hessun pomo

      Tässä asiallista tietoa alaikäisen työteosta: http://www.nettinappi.fi/tietoalue/tyoelama/toihin-alaikaisena/

      ^ sivustolla myös lista nuorille sopivista kesätöistä.

      Työtä saa tehdä vakituisesti vasta 15-v täyttänyt, mutta sinä vuonna, kun nuori täyttää 14-v saa tehdä tilapäisesti tai korkeintaan puolet lomasta kevyttä työtä. Alle 14-v ikäinen voi tehdä lähinnä sellaisia kertaluonteisia hommia, joista saa taskurahaa.

      Ensisijassa kannattaa kysyä töitä omien vanhempien kautta. Monessa työpaikassa voidaan ottaa työntekijöiden lapsia tekemään esim. postitusta, ikkunanpesua, nurmikonleikkuuta tai vastaavaa pientä hommaa esim. 2 viikoksi.

      Jos ei ole sukulaisia, joilta työtä saisi, niin kannattaa käydä reippaasti kysymässä (tai soittaa) lähikaupasta ja lähellä olevista yrityksistä, että ottavatko kesätöihin ketään ja keneltä asiasta voisi kysyä. Eniten nuorten kohdalla vaikuttaa reippaus. Jos uskallat kysyä työtä, olet yleensä valmis yrittämään työntekoakin. Jos olet niin ujo ja arka, ettet uskalla kysyä työtä, et yleensä ole valmis työntekoonkaan.

      Tottakai työntekijän pitää hoitaa sitten työntekijän perehdyttäminen työhön.

    • Indokiina

      Aasiassa saa tehdä alaikäisenä töitä vaikka kellon ympäri jos ei haittaa ommella muotivaatteita länsimaihin sormet verillä.

    • nuorilletöitä!

      oon 13 ja tiiän et saa töitä. kyselkää teiän äitin tai iskän kavereilta jos joku niistä omistaa vaikka kahvilan niin sinne vois päästä (:

    • moi waa

      Oon kans 13 ja oon tehny kesätöitä tuttujen lelukaupassa koko kesän ja sain 250 että tuota voi saaha kyl töitä ja sit tein viel toista työtä naapureille et leikkasin niitten nurmikon, pesin ikkunoita, hoidin lapsii ja ratsastin niitte hevosta ja siitä sain huipun palkan!! :)

    • impalalololi

      en lukenu koko keskusteluketjua ni en tiiä onko tätä viellä sanottu mut s-kaupat ottaa peruskoulu ikäsiä töihin tutustu ja tienaa ohjelmal

      2 viikkoo töitä

      lisäks valintatalot ottaa kaks ja siwa yhen apulaisen kesäks

      • Culgrodiel

        Täällä ottivat Saleen neljä (joista yli puolet 13v).


    • työnhakija

      Olen 13 ja täytän tänä vuonna 14. Ólen miettinyt mennä töihin mainostenjakeluun. Onko se työ järkevää, koska palkka on aika pieni vai olisiko parempi työ olemassa, josta saisi ok palkkaa?

    • apuaaaa

      Oon 13v ja mun pitäs tienaa kahdessa viikossa noin 200e niin tietäiskö kukaan et pääsiskö Helsingin alueel minnekkää töihin ees pariks päiväks?

      • töitää??!

        Moi oon tänä vuonna 14 vuotta täyttävä ja etsin kesätöitä Joensuun alueelta. Tietäskö joku jotain töitä??
        :)


    • Culgrodiel

      Mun kaksi 13v kaveria kyllä pääsi Arinan markettiin kesätöihin, että voi ne alle 14v näköjään tehdä kaupassakin kesätyötä. Palkkaa tulee vissiin n. 200-300e

    • mieshuora

      pitäiskö rauhottuu

    • Täällä näin

      Älkää ruikuttako tottakai saa kesätöitä esim naantalissa on ski ja muumimaailma minne pääsee 10- jotain kesä töihin :) onnee

    • huom.

      KEsätöihi voi 13-vuotias pääsee esim. naapurille siivoomaan?? :D

    • Mitä kuuluuuuu?

      Olisipa kiva kuulla nyt 20-vuotiaan aloittajan suusta saiko hän kesätöitä? :)

    • Jsokssk

      Malliksi voi hakee jopa alle 13-vuotiaana, saa hyvää palkaa ainaki 200€ kait tai enemmän, ja mainosmalliksi voi myös hakee ja siit saa kait joku 500-1000€ yks mainos.
      Ja siis mainosmalliksi ja malliksi voi siis tulla kuinka nuorena tahansa :)
      En sit tiiä noista rahoista mut niin oon ainaki kuullu :D
      Ottakaa rohkeesti yhteyttä mallitoimistoihin

    • Pullonkerääjä

      Pullojen keräyksestä saa rahaa, keräät vaan niitä pulloja johonkin muovipussiin ja viet kauppaan :) Aattelin ite silleen tehä. Joku on saanut jopa 500€ pullonkeräyksestä kunhan oot vaan ahkera ja keräät eripaikoista aamulla, voit löytää paljon pulloja joista saat paljon rahaa. Aamulla kannattaa koska sillon on just pulloi maassa tai niin oon ainaki kuullu, ja koska on kesäloma siihen on aikaa aamulla :)

    • Kesätyöläinen

      13 vuotias voi kyllä saada kesätyöpaikan ihan kunnollisenkin, alle 15 vuotiailla maksimityömäärä on 6 h päivässä ja ylityöt on kielletty, mutta töitä voi saada kyllä.

    • Ärtynyt.yrittäjä

      Ite soitin mansikkamaan omistajalle että pääseekö tänä vuonna 13-vuotta täyttävä kesätöihin, mutta sano että oon vielä liian nuori. Ens vuodeks ainaki sit kesätyöpaikka. Ja ö mainosten jakamista yritin kanssa mutta siinäkin vasta ens vuonna pääsee

    • YouCanNeverKnow

      Mä olin kesätöissä kiskalla kun olin 12 v. Ihan suht hyvä palkka ja kannattaa ettiä kivoja työpaikkoja jossa on hauskaa. En ainakaan haluis olla töissä jossain tylsässä työssä jossa ei oo kivaa.

    • Nuuskapeikkonen

      Muumimaailma!

    • Ex-talkoolainen

      Moikka ! Pakko sanoa, että on mahtavaa että olet kiinnostunut sitoutumaan ja kantamaan vastuuta työnteosta noin nuorella iällä. Se on mahtava tunne tienata oma käyttöraha ja saada työkokemusta, mutta tätä kerkeää myöhemmälläkin iällä että kannattaa kuitenkin laittaa se painopiste koulun käynnille. Kuitenkin, kannattaa käydä kyselemässä paikan päällä ja ottaa CV sinne mukaan. Aika harva palkkaa alle 15-vuotiaita, mutta talkootyötä ja marjanpoimintaa voi esimerkiksi kuitenkin yrittää. TYÖELÄMÄÄN TUTUSTUMINEN on yksi kesätyön muoto, mitä kaupat, kuten S-market tarjoaa nuorille.

    • random13v

      Itsekkin olen 13 vuotias ja itsellä on kesätöitä kylän kaupassa... että menet vaa kysymään kaupan joltain tädilt/sedält '' Hei tarttisk täällä apua kun minä etsisin kesätöitä''

    • spacedog

      moi etin töitä Mikkelistä ja oon siis 13v ja rahaa tarttiisin jos tiiätte jotain paikkaa ni voisitteko ilmoittaa?

      Kiitos:)

    • mustanäppi

      oon ite vasta 12 v ja tienasin n. 100€ viime kesäna marjoista.
      💪🏻
      et jos ei ns. oikeeta työtä ni omaa bisnestä sitte.

    • Hevoshoitaja

      Kyllä kannattaa metsästää esim. Nettisivuilta. Niitä kun on satoja. Jos ei löydy, kannattaa käydä kysymässä paikan päällä esim. Lähikuvassa jos ois töitä.

    • Anonyymi

      Mä ajoin 13-vuotiaana taksia koko kesän.

    • Anonyymi

      Itte pääsin kärrypojaksi Prismaan kun olin tuon ikänen, ja rahaakin tuli.

    • Anonyymi

      Minäkin olen 13 vuotias j tarvitsisin kesätöitä

    • Anonyymi

      Mee Suomen suoramainonnalle

    • Anonyymi

      Oon 13v ja haluaisin mennä kesätöihin niin voiks joku kertoo mihin vois mennä ja joo ei tarvi sanoo että et pääse

    • Anonyymi

      No jos meet kauppaan ni sano vaikka myyjälle.

      Ps.en oo vrk

    • Anonyymi

      Olen 14v olen kiinnostaa kesätyö

    • Anonyymi

      Tarvisin kesä töitä koska tarvin rahaa

    • Anonyymi

      moi. Minäkin etsin kesä töitä sitten kun tulee kesä, olen siis 13 v vaikka en usko että kukaan vastaa tähän. Voiko vaikka talvella etsiä kesä töitä vaikka sen nimi on kesä työt.

    • Anonyymi

      Moi olen 13v etsin kesä töitä. Voiko esim talvella etsiä/mennä kesä töitä/töihin. Toivottavasti joku viisas vastaa en halua mitään tyhmiä vastauksia. Minun veli ja sisko on ollut kesä töissä ja aina sanoo että ihanaa koulusta vapaata ja kuinka kivaa, Haluisin esim eläintenhoitajaksi töihin.

    • Anonyymi

      Hieno homma

    • Anonyymi

      Olen 10- vuotias tyttö ja olen henkisesti 16 - vuotias ja tarvisin töitä siihen että, saan ostettua vaatteita itselleni ja elättämään. Onko mahdollista että, pääsee alaikäinen töihin? Tiedän onnekseni kaikki asiat uuni ja kaikki ja mitä kaikki tarkoittavat. Minulla on myös paljon voimaa🙂👌.

      • Anonyymi

        Sun kannattaa kyllä Oittaa sen 3 vuotta niin saat pieniä töitä.


    • Anonyymi

      Moi!Olen 13-Vuotias tyttö Parolassa, jos pääsisi jonnekin kauppaan töihin vaikka ihan pienellä palkalla vaikka hyllyttämään nii täällä on tarjolla yks

      • Anonyymi

        Moi!Olen 13v poika Helsingistä, halusin päästä jonnekin kauppa töihin hyllytämässä täälläki oon yks tarjolla


    • Anonyymi

      ma

    • Anonyymi

      voit tehdä töitä kamppanjassa tutustu kesätöihin ja tienaa lidlissä ainakin on töitä työ harjoittelu kestää 2 viikkoa ja saat siitä noin 200-400 sataa euroa monesta on haku aika päättynyt joten kannattaa olla kesän alussa nopea hakia

    • Anonyymi

      vittu tää o vanha pousti

    • Anonyymi

      Ois se kyllä hyvä meille töitä saada kyllä joo ja pitäähän jo 13vuotiaan saada kesätöitä

    • Anonyymi

      Nii

    • Anonyymi

      oon 13v ja tarttisin kesätöitä, jos löytyy melkeen mitä vaan kesätöitä niin mä ehkä otan sen tarjouksen vastaan. kunhan se olis lähellä mun asuin-alueen lähellä katson kyllä itse. ja mullekkin on aivan turha tulla sanoo ET OOT LIIAN NUORI ET VOI SAADA TÖITÄ
      mä tiedän että mä voin jostain saada töitä ja en oo 14 koska täytän syksyllä ainoastaan jos on tietoinen mistä mä 13 v voin saada kesä töitä niin siitä voi laittaa kommenttia. kiitos.

    • Anonyymi

      Ainaki tokmannilla on sellanen tutustu työelämään ja siitä tienaa 395 ja ne päivät kestää 6h. Sen löytää ainaki indeed sivustolta.

    • Anonyymi

      Olen 13v ja tarvitsen keätöitä ja en tiedä mitä töitä saa tehdä

    • Anonyymi

      Hyvä asenne

    • Anonyymi

      Kyllähän 13v. voi saada kesätöitä kuhan ei tee niitä liikaa.

    • Anonyymi

      Kannattaa mennä vaikka kassalle ja kysyä et voitko nähä kauppiaan ni kysy silt

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3010
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2089
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      1863
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe