värianalyysi

kevätkesätalvisyksy

Onko kukaan käynyt värianalyysissa? Mikä tuli tulokseksi ja oletko käyttänyt tyyppisi värejä? Ja uskotko että se toimii? Haluaisin käydä testauttamassa olenko kevät, kesä, talvi vai syksy ja kokeilla miltä tyypilleni suositellut värit näyttävät päälläni. Mutta onko koko värianalyysissä mitään perää ja voisiko määrittelyn tehdä itse? Entä jos olen vaikkapa talvi, mistä tiedän itselleni sopivat värit?

4

1083

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mehka

värianalyysi kuuluu niille joilla ei ole värisilmää omasta takaa

• AtomicSwinger

Opiskeluaikana pääsin koulussa ilmaiseksi värianalyysiin. Arvasin kyllä etukäteen tyyppini ilman testiäkin; ihonvärin, silmien ja hiusten värien perusteella olin ilmiselvästi kevättyyppi.

Jotkut värit saavat ihonvärin näyttämään valjulta, kun niitä käyttää vaatetuksessa esim. poolopaidassa, joka osuu lähelle kasvoja. En itse noudata analyysia orjallisesti, vaan käytän värejä ihan fiilispohjalta. Makumieltymykset olivat jo ennen testiä pääsääntöisesti niissä väreissä, jotka minulle parhaiten sopivat. Koska ihonvärini on kellertävä, jotkut kylmät värit eivät vaan sovi kasvojani vasten. Näitä värejä käytän sitten vaan ihan pienissä määrin eikä ihan lähellä kasvoja. Sama pätee myös meikkiväreihin. Minulle sopii paremmin ruskea/oranssipohjainen huulipuna. Jos haluan käyttää pinkkiä, valitsen aina hieman oranssilla taitetun sävyn. Mielenkiintoista onkin se, että lähes kaikista väreistä on olemassa sekä kylmä että lämmin sävy.

Määrittelyn voi myös tehdä itse. Hyviä kirjoja löytyy kirjastosta, laita tiedonhakuun hakusanaksi värianalyysi. Yleensä näissä kirjoissa on mukana värikartat.

• värianalayysistä

Ihan perustietoa värianalyysistä löytyy mm. täältä
      http://www.kookas.fi/articles/read/3315
      Itse kävin joskus aikoja sitten värianalyysissä ja olen kuulemma talvi. Mielestäni suositellut värit eivät kuitenkaan täysin sopineet, mutta suurimmaksi osaksi kuitenkin. Pukeutumisessa en edes mieti koko asiaa, vaan pukeudun miten ja niihin väreihin mihin haluan.

• tilhistyle

Hei!

Minä teen värianalyyseja kotikäynteinä Keskiuusimaan alueella uudella metodilla, joka on tarkka ja nopea. Tällä tavalla värianalyysit onnistuu helposti myös ryhmille. Voit kutsua ystäväsi kotiisi illanviettoon ja tulen tekemään teille analyysit. Pääsette kaikki näkemään miten värit toisiinne ja itseenne vaikuttavat. Tässä värianalyysissa selvitetään ensiksi vuodenaika ja sen jälkeen tummuusaste. Saat oman värikartan 12:ta eri vaihtoehdosta. Kartta sisältää 30 eri värisävyä. Analyysissa tutkitaan ihon, hiusten ja silmien väri sekä tummuusaste. Värianalyysin jälkeen tiedät värit, jotka tekevät hiuksistasi elinvoimaiset ja saavat ihosi hehkumaan. Opit miten saat tehokkaasti huomion katseeseen. Tiedät perusvärisi. Vaatteiden yhdistely on helppoa. Ostokset muuttuvat yhdenmukaisiksi ja kokonaisuus toimii. Kannattaa tutustua osoitteessa www.tilhistyle.com

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      43
      2478
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2457
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2352
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      51
      2112
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1857
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      82
      1681
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1118
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1014
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      40
      979
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      55
      864
    Aihe