AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

/   /  / TIILERIN PIKKU-LAURI

TIILERIN PIKKU-LAURI

13 Vastausta 6 154 Lukukertaa
kokemuksia vain henkilöiltä,jotka ovat ostaneet ja käytössä todenneet etuudet/haittapuolet?

Vain asiallisia vastauksia.Henkisesti epätasapainoiset:Ohittakaa tämä sivu.

Kiitokset kaikille asiallisesti vastanneille etukäteen ja hyvää kevättä!!!!!

ei taida

tervettä löytyä?????

en ehkä

mutta itse hankin tiilerin kulma pikku-jussin ...

Takkoja ja muurareita kartoittaessani, huomasin kyllä että tulipesä on melko pieni tiilereissä. En kuitenkaan sisäistänyt sitä enkä tajunnut sen olevan nuin pieni. Siitä miinus, ehkä kannattanee miettiä asiaa tuolta kantilta...

Muuten olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen takkaan ja sen lämmönvarasukykyyn sekä muihin ominaisuuksiin...

Loppuiko raha

Mitäs otit Tiilerin pienimmän takan!

Haist vit...

no ku oli remppa kohde, ja suurempaa ei mahdu...

ja totuus on ett kaikissa tiilerin takoissa on pieni tulipesä, joskin pikku -etuliitteisissä muita pienempi... Ylläri! Ääliö porukkaa..

Kiitos

vastauksesta!Oleellisin ja tärkein asiahan lämmönvarauskyky ja mahdollisimman pitkä lämmönluovutus.Kyselen vain sen takia,että kyseisellä takkojen/uunien valmistajalla on pitkät perinteet alalta ja näin ollen myös kokemusta tuotannostaan.Itse toimin kyllä rakennusalalla,mutta en uuni/takka sektorilla.Ainoastaan käyttäjien kokemusten perusteella voi saada faktatietoa asiasta kuin asiasta.Mutta tietenkin vastauksistakin täytyy "seuloa" realiteetit.

Kaikissa Tiilereissä

on´'pikku'-liite edessä niiden pesät ovat pieniä. Toki suurempia kuin porinmateissa. Tiedoksi vaan kaikille

takkaa

Minulla on käytössä pikkulauri ja naapurissa se tiilerin isompi missä leivinuuni kumpikin toimii aivan hyvin paripesällistä kun polttaa niin riittää vuorokaudeksi lämpöä. Talo on kaksikerroksinen 140m2 lämpölamellihirsi ja lämmitys on suorasähkölattia + ilmalämpöpumppu.

meille

Pikku-Lauri on ollut meillä yli 3vuotta ja tyytyväisiä ollaan. Tulipesä on tosiaan pieni, joka täytyy huomioida puita pilkkoessa.Lämmittää mukavasti sähkön lisäksi. Etukoriste jätettiin pois ja valkoinenpinnoite pintaan.

miten

onko ollut hankala puhdistaa valkoinenpinnoite vai eikö savuta ollenkaan.itse olen ajatellut itselle tundra tai sahara värejä mutta pelottaa vaalea väri jos vähänkin savuttaa.

Pikku Laurista

Puolisen vuotta on ko takkaa (tundra) käytetty. Tyytyväisiä ollaan oltu. Ei savuta lainkaan, paitsi tietenkin piipun kautta. Meillä piipun korkeus on n. 5.5m ja hormi on täystiilen kokoinen sisämitoiltaan. Takan pintalämpötila ei kovin kuumaksi nouse, mutta lämmön kyllä aistii metrin parin päähän. Huono puoli on tulipesän pieni koko, mutta sen kanssa pärjää kun ottaa koon huomioon puita pilkkoessa. Lämmönluovutus on tasainen.
Seuraavassa pikku vinkki muurausvaiheeseen:
asenna lämpötila-anturi (esim sellainen piikkimäinen digitaalimittari, joka on tarkoitettu uunimittariksi) ulkokuoren alle paloeristeeseen. On kiva seurata lämmön nousua ja muutenkin oppii käyttämään takkaa lämpötiloja seuraamalla. Itse en tätä muurausvaiseessa tehnyt vaan työnsin anturin jälkeenpäin takan taakse palomuurin ja takan ulkokuoren väliseen 10mm palovillan sisään. Lämpötilan olen nostanut noin 70 asteeseen ja kolmen vuorokauden kuluttua lämpötila on edelleen noin 30 astetta (riippuen mökin sisälämpötilasta). Pidämme möikissä peruslämpönä muutamaa plusastetta ja pidemmän ajan jälkeen takan "takalämpötila" on ollut alhaisimmillaan 6 astetta.

mitäs

maksaa tällaiseen uuniin. Olen ajatellut vastaavaa uunia mökille, kiinnostais tietää mitä voi hyväksyä kun muuraus tarjouksia kyselee.

Aikaa

tuon takan (puhtaaksi)muuraaminen vie ammattimieheltä noin 15 tuntia. Oman takan muuraaminen kesti 4 iltaa ja yhteensä tuon 15 tuntia, itse sekoitin kaikki laastit, lajittelin ja kannoin tiilet käden ulottuville. 500€ oli hinta, josta sain kuitin, näin tuntihinnaksi tuli kohtuullinen 33€. Työn jälki oli erinomainen.
Tiedän, että kohta joku toinen muurari älähtää, että hinta liian alhainen. Mielestäni 800-1000€ ko. takan muurauksesta on ylihintainen, jos tuntipalkkaa alkaa miettimään. Tietenkin kysynnän ja tarjonnan laki määrittelee lopulta hinnan....

Kiitos kaikille

Kantaa ottaville!ostin Pikku-Laurin,joka
toimitetaan kesällä viikko 27.
Yst,terv:Ketjun aloittaja

Hyvää kesää kaikille.
 /   /  / TIILERIN PIKKU-LAURI

Keskusteluhaku

Laaja haku

Facebookissa suositeltua

Tietoa mainosten kohdentamisesta