AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  / Revo, Karala vai

Revo, Karala vai

11 Vastausta 22 390 Lukukertaa
Haussa VAG;n 1,8T-koneeseen piristystä (150 hv versio). Mikä olisi paras virisoftaus (obd-portin kautta tehtävä, sellainen jonka voisi vaihtaa tarvittaessa alkuperäiselle softa-asetukselle)? Olen kuullut Revosta (Doc Power Oy), Tm:i Karalan (Mika Karala) softauksesta, ABT:stä, MTM:stä ja LMS:n softasta.

Seuraavat kriteerit olisivat:

-turboahdin säilyisi vakiona, samoin intercooleri
-vääntö säilyisi myös ala- ja keskikierroksilla, toki sitä pitäisi saada lisää
-heppoja vähintään 180 hv
-koneen kokonaisrasitus ei lisääntyisi niin paljon että tulisi kestävyysongelmia mm. ahtimen kanssa
-käyttövarmuus muutenkin, mm. talvistarttaukset, ei nykimisiä jne

Kaikki

Mutta, ehkä vähän kalliita. Minulla on Golfissa Digituningin lastu ja se on toiminut hyvin. Hintakin oli vain 500€ (lastu)

Ei Revoa

Kaikki on hyviä mutta kun jos jossain kohtaa haluat palauttaa auton alkuperäiseksi niin ainakin Revo sucks. Revo kirjoittaa lähes koko ecun yli, osa kartoista sijoitetaan alkuperäisestä eriävään muistiosoitteeseen, jne..., muutenkin ohjelmallisesti varsinainen sillisalaatti. Kun auto palautetaan Revon "alkuperäiseksi", kas kas, huipputehoja löytyy alkuperäiset 150hv mutta keskialueen vääntö ja teho saattaa olla huonompi kuin alkuperäisessä.

Revon alkuperäinen koodi ei ole autosi alkuperäinen koodi.

Itse lankesin tuohon miinaan pari vuotta sitten. En suosittele. Kun autoon palautettiin oikea alkup. koodi. keskialueen vääntö kasvoi 30Nm ja teho 12hv.

Nuo Boschin ME3.8 ja ME7 boksit ovat niin läpitunnettuja että tänä päivänä Revolla tai MTM:llä ei ole mitää teknistä etumatkaa. Ainoastaam pirun kalliit hinnat. Mutta markkinointi ja kovat lupaukset vieläkin "myy".

Kannattaa

Myös Street Tuning car... JKL...

Tai

Tai googleta Lehtonen Motorsport, ohjelmoivat myös lastuja vaggineisiin.

Custom softa

Harinen tai Karala.

Säätävät auton penkissä. Ei kannata hommata mitään ahtimen rikkomis REVOa. Tai EMJ-power, Digituning tms Huuhaa softia, joiden kanssa alkaa ennen pitkään tulemaan kaikenmaailman softa vikoja kuten: airbag vikavalojen palamista, diagnoosi valojen palamista yms "kivaa".

KOKEMUSTA ON????

kokemuksella puhut?
nimim 150t lastutettuna 220cdi mese tällähetkellä 220t mittarissa eikä mitään onglemia ole ollut

nimim EMJPOWER

samallaisia ne kaikki käytännössä on, tosin autokohtaisella ohjelmoinnilla esim (karala) saa omalle autolleen sopivan ohjelmoinnin.

digituning

mulla mb c220cdi -00 125hp/320nm vakiona nyt digituning softa ja penkissä 174hp/396nm
ajettu softalla n.40tkm ja ei onkelmia, muistaa vaan jäähytellä turboo ennen ku sammuttaa auton jos ajellu raskaalla kaasulla. Keskikulutus pysyi samassa 6.5l ja matkakulutus tipahti 3dl:)

Karala on

Karalan softa on autossa ku sai joskus vuos sitte tarjouksella 450e. Ei ongelmia.

REVO TOIMII

Revo ollut kahdessa autossa eikä mitään ongelmia, ei vikavaloja tai mitään muutakaan. Ei ongelmia katsastuksessa, tai huollossa. Loistava softa, jonka uskon ottavani taas seraavaankin autoon.

SPS:n kautta helppo säätää päälle tai pois. SPS-Plussassa vielä hyvät säätöominaisuudet.

En usko että Karalan tai Harisen softissa sinänsä on mitään vikaa. Vaikka muutamista ongelma tapauksista olen kuulutkin. Näitä varmaankin on kaikilla jonkin verran. Laadukkailla toimittajilla vain selkeästi vähemän, kuin ei laadukkailla. Autokohtaisesti säädettävissä softissa on varmasti omat etunsa, varsinkin jos autoon on tehty jotain muuta muutoksia esim. isompi turbo.

Auton kuin auton saa rikki, oli se sitten viritetty tai ei. Kuskilla olisi syytä olla hieman maalaisjärkeä mukana, siinä miten autoansa polkee.

Ohjelmiston kehityksessä toistojen määrä on valttia. Tämä pätee oliko kyysessä siten auton viritys softa tai jokin esim. PC:lle tehtävä ohjelma. Kuinka paljon näitä virtys ohjelmia on asennettu maailmalla? Suomalaisten tekijöiden määrät eivät tässä paljon tunnu.

Voin suositella REVO:a lämpimästi.

emjpower

ei kyllä kannata muuta softaa suunnitella ku "EMJPOWER"
kokemuksia on. esim: itsellä oli IV golffissa karalan softa, söi dieseliä litran enempi kuin normaalisti noi 1.9tdi koneet ja savutti niin vietävästi. vääntöä ei ollut kuin 1500-2500 välilllä. oli ikavää ohitella autoja ku tehot loppui kesken kiihdytyksen:(
noh, veli rupes tekeen noit emjpowerin softoja ja laitettiin myös minun golffiin. jo rupes vääntöjä riittää ihan 1500 yli 4000 kierroksiin ja ainettaki kului noin litran vähemmän ja savutus loppui kokonaan..
nykyisin on itsellä seat leon 150tdi TS vakiona 150hv ja nyt emjpowerin softan jälkeen 180hv 390nm.
ja pelaa moitteettomasti ja hieman tippui tästäki kulutus:)
ja emjpowerin softan saa aina myös vakioksi takaisin jos joskus niin haluaa..

www.emjpower.fi sieltä lisää tietoa ja myös yhteistietoja ohjelman tekiöstä ympäri suomen..
tarkennetaan vielä, emjpowerin softoja tekee saksalaiset autoinsinöörit,siellä sitä osataan:) eli nää suomessa on vain välittäjiä jotka ajavat kyseiset ohjelmat sisään, hiintaan riippumatta..optimal softa maksaa 590€

ei

softailuja,vaan rakennetaan kattila alusta loppuun kunnon tehoille:)
 /   /  /  / Revo, Karala vai

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta