Verokortti kadonnut

mistäuusi?

Joo eli olen aloittamassa kesätyöpaikassa, ja tarvitsisin siis verokortin työnantajalle. Harmikseni se on kai ilmeisesti kadonnut johonkin. Mistä saisin uuden?

10

5396

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .............

      Soita verotoimistoon ja pyydä uusi verokortti. Puhelinnumerot löydät netistä www.vero.fi

    • Huonomuistinen

      Keljua huomata että verokortti hävinnyt näin oltua jo 3 viikkoa töissä ja uuden tulemisessa kestää aivan liian kauan. Kia se on vain alennuttava siihen ennakonpidätykseen

      • veroja maksellut

        Se ennakonpidätys on eri asia kuin vero. Vuoden lopuksi verottaja laskee tulosi yhteen ja katsoo veroprosentin. Jos olet maksanut ennakonpidätystä enempi kuin veroja, saat veronpalautusta. Kun uuden verokortin tilaat, niin nuo aiemmin maksetut ennakonpidätykset huomioidaan koko vuoden veroprosenttia arvioitaessa.


      • Nuori muttei tyhmä

        Camoon, ei ehkä kannata olla noin uusavuton.

        Jos osaat kirjoittaa tänne suomi24-palstoille, osannet myös tilata uuden verokortin verohallinnon sivuilta.

        Se tulee parissa pvässä postiin tai vaikka suoraan työnantajallesi.


    • chaos

      Verokortin voi myös printata suurimmassa osassa tapauksia itse, jolloin sen saa heti. Työnantajan kanssa voi yrittää sopia myös siitä, että palkanmaksu siirretään seuraavalle kuulle (tai siihen kunnes saat verokortin, pienessä firmassa voi onnistua).

      Ja tosiaan ennakonpidätys = ennakko. Vähän kuten ennen sähkölasku perustui arviokulutukseen ja sähkölasku tasattiin vuosittain todellista kulutusta vatsaavaksi (maksoit lisää tai sait hyvitystä). Nykyään etäluettavat mittarit mahdollistavat tosiasiallisen laskutuksen.

      Edelliselle: verohallinnon mukaan kotiin lähetettävä verokortti toimitetaan 4-5 arkipäivässä (ma-pe). On hyvä myös huomata, että nuori henkilö ei välttämättä ole hoitanut verokorttiasioita aikaisemmin, ja nämä asiat tulevat uutena.

      • nuori muttei tyhmä

        Joo, mä olen myös itse nuori lukiolainen (17v) ja ekaa kertaa menossa kesätöihin. Mun kaveripiirissä kukaan ei ole noin avuton, kun tän ketjun aloittaja. On ilmeisesti tyypillinen amis....?


      • chaos
        nuori muttei tyhmä kirjoitti:

        Joo, mä olen myös itse nuori lukiolainen (17v) ja ekaa kertaa menossa kesätöihin. Mun kaveripiirissä kukaan ei ole noin avuton, kun tän ketjun aloittaja. On ilmeisesti tyypillinen amis....?

        Kaikille aikuisillekaan ei ole verokorttiasiat selviä, sen voin sanoa oman työni puolesta, joka tarkoittaa henkilöstöasioiden hoitoa työnantajan palveluksessa. Voin kertoa senkin, että moni nuori on aika ulapalla ensimmäisessä kesätyöpaikassa, on koulutustausta mikä tahansa. Se, että sinä ja kaveripiirisi olette tietoisia verokortin tilaamisesta on hieno juttu. Se ei silti poista sitä tosiasiaa, että kaikkien ei ole tarvinut vielä selvittää näitä asioita.

        Asenteesi ainakin on loistava, todella kannustava. Toivottavasti kesätyö saa sinut aikuistumaan edes vähän. Lukion käyminen ei tee ihmisestä ylivertaista. Olen käynyt sekä lukion että amiksen ennen AMKta ja yliopistoa. Ei ole siltikään kovin ylivertainen olo, ainakaan ei ole mitään tarvetta tylyttää neuvoa kysyvää.


    • KomSiKomSe

      Eihän veroa mene kuin 60% jos korttia ei toimita.

      • chaos

        Se on ennakonpidätys, ei varsinaisesti vero. Eli liikaa peritty ennakonpidätys palautettaneen, kun verotus tarkistetaan. Monesti eka palkka tulee tarpeeseen, joten on eroa pidätetäänkö 60 % vai 0-10 %.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5345
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3327
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1435
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe