Pääsiäinen on tuota pikaa, nyt netti kiinni ja siivoamaan!
Pääsiäinen tulee
17
737
Vastaukset
- Miksi pitäisi
Niin, miksi?
- tekee
mielensä mukaan. joskus pitää myös siivota niin miksei sitten pääsiäiseksi.
- marjapensas
teen aina kevätsiivouksen (suursellaisen).
Ikkunat pesuun, verhot vaihtoon, petivaatteet ulos ja harjat heilumaan.
Pinttynyt tapa, vaikkei huono sellainen.- imurimies
harjalla huiskit vain pölyt paikasta toisen. Vai onko likasi niin pinttynyttä kuin tapasikin?
- Ykshailee
imurimies kirjoitti:
harjalla huiskit vain pölyt paikasta toisen. Vai onko likasi niin pinttynyttä kuin tapasikin?
Koti on vain nukkumista ja vaatteidenvaihtoa varten. Muutin viime vuonna asunnosta, jossa olin asunut lähes kymmenen vuotta ja isoa osaa sen ikkunoista en ollut pessyt kertaakaan ennen kuin luovutin sen asunnon ostajalle.
- ulos´
Ykshailee kirjoitti:
Koti on vain nukkumista ja vaatteidenvaihtoa varten. Muutin viime vuonna asunnosta, jossa olin asunut lähes kymmenen vuotta ja isoa osaa sen ikkunoista en ollut pessyt kertaakaan ennen kuin luovutin sen asunnon ostajalle.
viitti katsella.
- marjapensas
imurimies kirjoitti:
imurimies? vaimoko se imuroimaan laittaa, vaiko ihan imuri kauppias?
Ettet vaan semmoinen ovelta ovelle, niille voi käydä köpelösti.
Tuttava perheeni luona oli käynyt imuri kauppias, ellet sinä, ehkä kolleegasi,
no halusi esitellä havainnollisesti hyvää imuriaan.
Rouva antoi luvan, vaikka oli juuri siivonnut ja puhdasta oli.
Kauppiaalla olikin tuhkaa pussissa, jonka ripotteli sohvalle ja valkoiselle matolle.
Ylpeänä "hyvästä" keksinnötään kysäisi, missä on sähkörasia, johon rouva ylpeänä vastasi,
meidän sähkö toimii kaasulla, joten emme pistokkeita tarvitse.
Ymmärsithän fiksuna kaverina viestini sisällön? - 1943
Ykshailee kirjoitti:
linjoilla. Mulla on kauniit, melko läpinäkyvät verhot. Ulos näkee hyvin, muttei pölyä ikkunoissa. Tässä asunnossani on kolminkertaiset ikkunat ja jokin virus iski viikon alussa. Pesin verhot ja ikkunat. Suurin ruutu teki kiusaa, en enää meinannut saada ulointa ikkunaa kiinni, kun tiiviste oli hankala. Hetken jo luulin, että pitää jättää auki, mutta naiselliset konstit auttoivat. Kunhan muistaisin ensi kerralla mennä ulos pesemään. Ehken pitää pestä useammin, että muitaa kaikki niksit. Toisessa asunnossani on valtavan suuri ikkuna, jossa saranat on ylhäällä. En silti ole koskaan tullut ruudusta läpi, kun olen taiteillut yksin ikkunan kanssa.
- KristaTee
ja verhot ja matot vaihdettu. Rairuohoakin oli, mutta kissa päätti, että se on häntä varten. Imuroin lattiat sen jälkeen.
Pääsiäiskoristeet on odottamassa esillepanoa. Mämmiä en tehnyt itse, tyydyn kaupan valmisteisiin. Lammaspaistin ehkä ostan ehkä en, mies ei oikein siitä perusta enkä yksin rupea sitä syömään. Lapset perheineen nimittäin lähtivät Lapin hangille.
Muuten kaikki on valmista, saa pääsiäinen tulla.- marjapensas
valmiiksi, huomenna laitan minäkin pääsiäiskoristeet, kukat kävin ostamassa tänään,
ja kohta alkaa sarja, jonka aion katsoa, ennen nukkumaan menoa.
Joko on trullien karkit ostettuna? - KristaTee
marjapensas kirjoitti:
valmiiksi, huomenna laitan minäkin pääsiäiskoristeet, kukat kävin ostamassa tänään,
ja kohta alkaa sarja, jonka aion katsoa, ennen nukkumaan menoa.
Joko on trullien karkit ostettuna?mutta kukat! Ne olin unohtanut! Olikin sellainen tunne, että jotain jäi. Hyvä että mainitsit.
- Mummu-65v.
KristaTee kirjoitti:
mutta kukat! Ne olin unohtanut! Olikin sellainen tunne, että jotain jäi. Hyvä että mainitsit.
karkkeja tarvitaan, kun viime sunnuntaina oli virpojat liikkeellä ja jos pääsiäisenä kiertää trullit. Meillä ei ole sitä perinnettä.
Mummu-65v. kirjoitti:
karkkeja tarvitaan, kun viime sunnuntaina oli virpojat liikkeellä ja jos pääsiäisenä kiertää trullit. Meillä ei ole sitä perinnettä.
Mutta pääsiäisämmät meillä liikkuu ja lampaankerihtijät.
Minä siivosin viimeviikolla yhden ikkunan ehdin pestä ja tulikin kylmät.Jos olisin kotona niin mökin pesisin katosta lattiaan.Mutta en voi kun lähdeään muualle töihin.On kyllä mukava olla siivotussa kodissa.- KristaTee
Mummu-65v. kirjoitti:
kaikenlaiset pikku-otukset. Onneksi tämä on pieni kylä, niin että heitä ei ole riesaksi asti. Mutta kovin ovat söpöjä.
pääsky kirjoitti:
Mutta pääsiäisämmät meillä liikkuu ja lampaankerihtijät.
Minä siivosin viimeviikolla yhden ikkunan ehdin pestä ja tulikin kylmät.Jos olisin kotona niin mökin pesisin katosta lattiaan.Mutta en voi kun lähdeään muualle töihin.On kyllä mukava olla siivotussa kodissa.ja huiveissaan kävelevät kirkkoon pääsiäisenä.
Trulleja n ole onnistunut näkemään.
Yritän pitää paikat siinä kunnossa, ettei sitä SUURSIIVOUSTA tarvitse tehdä.
Joskus kuitenkin on aivan pakko, tehdä kaikki yhdellä kertaa, oli sitten tarpeen tai ei.
- Oi ihana nuoruus
Muistatteko, kuinka maalla kannettiin kaikki roina ulos talosta vähintään kaksi kertaa vuodessa. Kaikki pestiin ja puunattiin, ikkunanverhot ja muut tekstiilit vaihdettiin ja ainakin tuuletettiin, komerot tyhjennettiin ja järjesteltiin.
Kaamea työ.
Ja tehdä piti, jos mieli ollenkaan olla säädyllinen perhe.
Siistiä piti olla.
Luojalle kiitos, ei kerrostaloissa edes voi mokomaa manööveriä enää tehdä. Kyllä se niin hirveää oli.
Pikkulikkana ja kannoin sänkyvaatteita, takkeja ja kenkälaatikoita tuulettumaan, jynssäsin lattioita ja hapsuin olemattomia pölyjä seiniltä ja lampuista.
Entä se ikkunanpesu ja tilkitseminen.
Oi ei. - NJMHKÖLKYUHNMBHJK
EN SIIVOO SOTKUUS
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k1263943On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole402436Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi732396Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732302Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.432059Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma781630- 791566
Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl121274Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?711097Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?581091