Adventismi on oikeassa

ADVENTISMI ON OIKEASSA ?

Voi - läntisellä taivalla mä enkelin näin
sanoi mulle, kun sitä ihmettelemään jäin:
vuodesta 1844 olen ollut uutta lakia tuomassa
meri, valtameri on estänyt minua tuomasta
nyt pohjimmaisessa pohjolassa olkoon voimassa:
ELLENISTINEN ADVENTISMI ON AINA OIKEASSA

Voi - toinen enkeli pilveltä, jumalan korokkeelta huusi
vielä toisen samanvertaisen lain kuulutti:
ADVENTISTI ON EREHTYMÄTÖN KUIN PAAVI
ken hänelle vastaan sanoo, se on laiton
tämän globaalin kirkon johdossa ellenin profetian
hengessä kaikki pyhittäkööt vain lauantain

Voi - kolmas enkeli laskevan auringon suunnasta
kertoi kolmannesta laista, kaiken kattavasta
jos adventisti joskus sattuisi olemaan väärässä
ja niin ensimmäinen lainpykälä särkymässä
ASTUU VOIMAAN SE TOINEN LAKI:
erehtymätön on aina adventisti.
- - -
Kerettiläisenä ja laittomaksi julistettuna rohkenen silti tuoda esiin Jeesuksen Uuden testamentin pykäliä, jakeita.

Eikös Uusi Testamentti vastustakin ympärileikkausta? Raamattu sanoo, että niille, jotka antavat ympärileikata itsensä, ei Kristuksesta ole mitään hyötyä, Gal 5:2. Ei siis kannata itseään silpoa!

Älähän nyt kiihdy, Paavali. Ei kai ympärileikkaukseen mitään niin suuria velvoitteita liity, että ne ihan Kristuksen ristin mitätöisivät? "Kristus ei ole teille miksikään hyödyksi", jos ympärileikkautatte itsenne, sinä intät, Pave. Jaa, että luepas, Antti, eteenpäin.

Okei: Gal 5:3. Oho - ympärileikattu ei saa rikkoa pienintäkään piirtoa laissa. Hyvä on, Paavali - luovun sovulla ympärileikkausaikeista juutalaisuuteen. Sillä lain vaatimusten täyttäjäksi minusta ei ole. Pysyttelen lain ulkopuolella tästälähin.

Nyt ymmärrän, Paavali: olen naimisissa joko lain kanssa tai sitten Kristuksen kanssa. Ja lain kanssa liito ei voisikaan säilyä rikkumattomana. Mutta Kristus on laupias aviomies. Hän muistaa vaimon "tomuksi" ja suo anteeksi epätäydellisen "avioliiton". Siitähän sinä paasaatkin Room. 7:3-6.

Gal 5:2-3 :

Gal 5:2 Minä, Paavali, sanon teille: jos annatte ympärileikata itsenne, teille ei ole Kristuksesta mitään hyötyä. [Ap. t. 15:11]   
3 Vakuutan vielä kerran jokaiselle, joka antaa ympärileikata itsensä, että hän on velvollinen noudattamaan lain kaikkia määräyksiä. [Room. 2:25, 4:4]   

Room 7:3-6 :

Rm. 7:3 Jos hän miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle, hän on avionrikkoja. Mutta miehensä kuoltua hän on vapaa lain määräyksestä eikä tee aviorikosta, jos menee naimisiin toisen miehen kanssa. [Matt. 5:32]
   
4 Samoin on teidän laitanne, veljeni. Kristuksen kuolemassa te hänen ruumiinsa jäseninä olette kuolleet vapaiksi laista ja kuulutte nyt toiselle, hänelle joka on herätetty kuolleista. Näin me kannamme hedelmää Jumalalle. [Gal. 2:19,20, 5:18; Kol. 2:14]
   
5 Silloin kun vielä olimme turmeltuneen luontomme vallassa, ruumiissamme vaikuttivat lain herättämät syntiset himot ja me kannoimme hedelmää kuolemalle. [Room. 6:21, 8:8; Gal. 5:19]   
6 Mutta kun nyt olemme kuolleet pois siitä, mikä piti meitä vallassaan, olemme päässeet vapaiksi laista. Nyt palvelemme Jumalaa uudella tavalla, Hengen mukaan, emme enää vanhalla tavalla, lain kirjaimen orjina. [Room. 6:4, 8:4; 2. Kor. 3:6]   

Saanko nyt luopua myös kolmen enkelin julistuksesta, Paavali? Jaa, että ehdottomasti täytyykin! OK.

_AnttiVKantola_

6

206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikeassa

      Niinkuin tämäkin jae, autuas se mies joka päivät ja yöt tutkii Herran lakia.
      Antti sinun täytyy tulla USKOON.

      • luulet

        Jeremia:
        8:8   Kuinka saatatte sanoa: 'Me olemme viisaita, ja meillä on Herran laki'? Totisesti! Katso, valheen työtä on tehnyt kirjanoppineiden valhekynä.


      • sinäkin luulet
        luulet kirjoitti:

        Jeremia:
        8:8   Kuinka saatatte sanoa: 'Me olemme viisaita, ja meillä on Herran laki'? Totisesti! Katso, valheen työtä on tehnyt kirjanoppineiden valhekynä.

        Palmit:119.163 VALHETTA MINÄ VIHAAN JA INHOAN,MUTTA SINUN LAKIASI MINÄ RAKASTAN.


      • "Jumalan sana on
        Kirjoittanut: oikeassa 17.4.2007 klo 04.33

        "Jumalan sana on oikeassa,
        Niinkuin tämäkin jae, autuas se mies joka päivät ja yöt tutkii Herran lakia.
        Antti sinun täytyy tulla USKOON."
        ====================

        JUMALAN SANA ON OIKEASSA

        Eikö kirjoituksestani todellakaan paistanut läpi, että minä elän Jumalan Pojan uskossa?
        On ikävää, että saviastiakaan ei kykene ilmaisemaan Jumalan suunnattoman suurta armovoimaa ihmisiä kohtaan. Mitenkäs se evankeliumi sitten voi levitä?

        Jeesus tiesi ymmärtämisen ja vastaanottamisen ongelman. Niinpä Hän kehotti: parantakaa sairaita, että maailma uskoisi. Niin muodoin luonnollisesti Jeesus kytki sairaiden parantamisen osaksi lähetyskäskyä. Meidän on korkea aika anoa seurakuntiin parantamisen armolahjoja!

        Mark 16:15-20


        Mark 16:15 Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. [Mark. 13:10 ]   
        16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. [Joh. 3:18,36; Ap. t. 16:31; Room. 1:16; 1. Piet. 3:21]
           
        17 Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä. [Ap. t. 5:16, 8:7, 16:18 | Ap. t. 2:4 ]   
        18 He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat." [Ap. t. 28:5 | Mark. 5:23 ]
           
        19 Kun Herra Jeesus oli puhunut heille tämän, hänet otettiin ylös taivaaseen ja hän istuutui Jumalan oikealle puolelle. [1. Tim. 3:16 | Mark. 12:36 ]   
        20 Opetuslapset lähtivät matkaan ja saarnasivat kaikkialla. Herra toimi heidän kanssaan ja vahvisti sanan tunnusmerkeillä.] [Ap. t. 14:3; Room. 15:19; Hepr. 2:4]   

        Matt 10:8 ja Luuk 10:9


        Matt. 10:8    Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa spitaalisia ja ajakaa pois pahoja henkiä. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa. [Ap. t. 20:33,35]
           
        Luuk. 10:9    parantakaa kaupungin sairaat ja kertokaa kaikille: 'Jumalan valtakunta on tullut teitä lähelle.' [Luuk. 4:43 ]   

        1. KOR 12:8-11


        1.Kor.12:8 Yhden ja saman Hengen voimasta toinen saa kyvyn jakaa viisautta, toinen kyvyn jakaa tietoa,
           
        9 toiselle sama Henki suo uskon voiman, toiselle PARANTAMISEN LAHJAN, [Mark. 16:18 ]
           
        10 joku saa voiman tehdä ihmeitä, joku profetoimisen lahjan, joku kyvyn erottaa eri henget toisistaan, joku kielillä puhumisen lahjan, joku taas kyvyn tulkita tällaista puhetta. [Room. 12:6; 1. Kor. 13:1,2]   
        11 Kaiken tämän saa aikaan yksi ja sama Henki, joka jakaa kullekin omat lahjansa niin kuin tahtoo. [Room. 12:3; 1. Kor. 7:7]   

        KUOLETTAAKO SANA EIKÄ ELÄVÖITÄ?

        Jos kirjoitukseni "Adventismi on oikeassa?" ei aiheuttanut muuta ajattelemisen aihetta, kuin että Antti ei ole vielä uskossa, on kirjaimen avulla julistaminen todella vaikeaa.

        Luulin, että sain selvästi sanotuksi Paavalin kynän avulla, että ympärileikkauksesta on ennemminkin haittaa kuin hyötyä Ja että näin on sen vuoksi, että ympärileikattu ei saa piirtoakaan poiketa laista.
        Ja että siksi Paavali sanoi, että Kristus ei ole teille miksikään hyödyksi, ympärileikkauksen kautta menette lain alle. Kun siinä tapauksesessa teidät tuomitaan lain mukaan eikä Kristuksen. Ja tuomio on kuolema, sillä lakia ei kukaan kykene täysin täyttämään.

        Tuo Galatalaiskirjeen 5. luku on järisyttävällä tavalla pienoisevankeliumi, kun siihen kotona yksin pääsee syventymään, Hengen ohjauksessa. Minähän lainasin vain jakeita 2 ja 3 ja saman asian toisin sanoin kertoo Paavali roomalaisille - Room 7:3-4. Kristityn vaelluksen perusaskeleet niissä.
        ---------------------------------------------

        "Autuas se mies, joka päivät ja yöt tutkii Herran lakia"? En löytänyt Herrani Uudesta Testamentista kyseistä lausetta. Se olisikin ristiriitainen Uuden liiton kanssa, joten parempi, ettei löytynyt.

        Autuaaksi julistaminen, jos sitä tarkoitit, löytyi Matt 5:4-12. Vanhentuneesta Testamentista löysin jotain "yöt päivät" liittyvää, nimittäin pitkiin tutkisteluihin viittaavan varoituksen:

        "Poikani, paina varoitus mieleesi. Paljolla kirjojen tekemisellä ei ole loppua, ja alituinen tutkistelu väsyttää ruumiin." Saarn 11:12.

        Mutta saarnaaja tykkää lyhyistä ja nasevista sanonnoista:

        "Viisaiden sanat ovat kuin tutkaimet ja kootut lauseet kuin isketyt naulat; ne ovat saman paimenen antamia." Saarn 11:11.

        antti


      • luulet kirjoitti:

        Jeremia:
        8:8   Kuinka saatatte sanoa: 'Me olemme viisaita, ja meillä on Herran laki'? Totisesti! Katso, valheen työtä on tehnyt kirjanoppineiden valhekynä.

        Jeremia:
        8:8 Kuinka saatatte sanoa: 'Me olemme viisaita, ja meillä on Herran laki'? Totisesti! Katso, valheen työtä on tehnyt kirjanoppineiden valhekynä.
        ============= Olipa hyvä irtojae !

        Sepäs oli hyvä irtojae - kuin isketty naula!

        Vuoden 1992 käännös sanoo sen hieman toisin:

        Jer 8:8 Kuinka te voitte väittää: "Me olemme viisaita, meillä on Herran laki." Totisesti, lainopettajien kynä on väärentänyt Herran lain!

        Hengelliset johtajat vielä Jeesuksen päivinäkin tekivät monenlaisia lisäsäädöksiä taakaksi väelle, mutta itse, kuten Jeesus sanoi, eivät tahtoneet taakkoihin sormellakaan koskea. he tekivät porsaanreikiä, lakiin, niin että he, johtajat itse pääsisivät mahdollisimman vähällä.

        Ihmekös, että Jeesus anoi: "Tulkaa minun tyköni kaikki työtätekevät ja raskautetut, niin minä annan teille levon". Ja todella antoi oikein sapatinlevon:

        Kol. 2:14
        Hän K U M O S I meitä rasittavan velkakirjan kaikkine määräyksineen ja teki sen mitättömäksi naulitsemalla sen ristiin. [Ef. 2:15; 1. Piet. 2:24]

        - vapautettu -


      • sinäkin luulet kirjoitti:

        Palmit:119.163 VALHETTA MINÄ VIHAAN JA INHOAN,MUTTA SINUN LAKIASI MINÄ RAKASTAN.

        VIHAAN LAKIA - RAKASTAN VAPAUTTAJAANI

        Ap. t. 9:1
        Saul uhkui yhä vihaa ja murhanhimoa Herran opetuslapsia kohtaan. Hän meni ylipapin luo [Ap. t. 8:1; 1. Kor. 15:9; Gal. 1:13; 1. Tim. 1:13]

        KOL 2:13-15 :

        13 Te olitte kuolleita rikkomustenne ja ympärileikkaamattomuutenne vuoksi, mutta Jumala teki teidät eläviksi yhdessä Kristuksen kanssa. Hän antoi meille kaikki rikkomuksemme anteeksi, [Ef. 2:1,5,11]

        14 hän kumosi meitä rasittavan velkakirjan kaikkine määräyksineen ja teki sen mitättömäksi naulitsemalla sen ristiin. [Ef. 2:15; 1. Piet. 2:24]

        15 Hän riisui aseista vallat ja voimat ja saattoi ne kaikki häpeään, kun hän teki Kristuksesta niiden voittajan. [Luuk. 11:22; Joh. 12:31]

        Hämmästelen sitä, jos joku ihan oikeasti rakastaa lakia. Että ei piittaa siitä, kun ulkopuolelta määrätään. Ei ole oikeutta itseensä - ja vielä ehdoin tahdoin luovuttaa itsemääräämsioikeuden pois. Kun lain orja sanoo rakastavansa lakia, siinä on jotain mieletöntä. Älyttömiksi Paavali sättikin galatian maakunnan uskovaisia.

        Milläs konstilla se saatana tulee "valkeiuden enkelinä", ellei juuri lainvaatijana! Orjakauppa kukoistaa maailmassa, sillä amerikkaan viedään paljon tyttöjä orjiksi. Näillä ei ole oikeutta omaan ruumiiseensa eikä koko olemukseensakaan.
        Nyt sitten amerikasta tuodaan hengellinen lain orjuus pohjolaan seitsemännen päivän pyhimysten toimesta ja me otamme sen vastaan rakastaen sitä!
        Mutta Kristuksen todella tunteva ei voi olla sellainen. että rakastaisi lakia, jonka Jeesuksen Testamentti kuvaa orjuuttajaksi.

        PITÄKÄÄ VARANNE

        KOL 2:8
        PITÄKÄÄ VARANNE, ettei kukaan houkuttele teitä harhaan tyhjillä ja pettävillä viisauden opeilla, jotka nojautuvat ihmisten perinnäisiin käsityksiin ja maailman alkuvoimiin eivätkä Kristukseen. [Mark. 7:3; Gal. 4:3; Hepr. 13:9]

        TIEDÄ: LAIN VELKAKIRJA ON MITÄTÖN

        Kol 2:14
        Hän kumosi meitä rasittavan velkakirjan kaikkine määräyksineen ja teki sen mitättömäksi naulitsemalla sen ristiin. [Ef. 2:15; 1. Piet. 2:24]

        ASEISTARIISUNTA LAILLE TEHTY

        Kol 2:15 Hän riisui aseista vallat ja voimat ja saattoi ne kaikki häpeään, kun hän teki Kristuksesta niiden voittajan. [Luuk. 11:22; Joh. 12:31]

        Kristus on kuolemallaan voittanut lain ja synnin - synnin lain. Hän on lain vangin Vapauttaja. Roo 7:2-25 ja 8:7. Tässä on enemmän kuin IRTOJAE.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      251
      2053
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1238
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1055
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      122
      779
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe