Päärynävartalo ja vaatteet :D

...

pitkään olen miettinyt että minkä muotoinen vartalo itselläni on, ja loppu tulos päärynä :)
kapea yläosa (pienet rinnat) ja leveämpi lantio.
peppuni ei nyt kuitenkaan ole mikään jättikokoinen :D Nyt tuli ongelma että minkälaiset vaatteet sopivat juuri tälle vartalotyypille? tai millä voi korostaa, pienentää ym. Olisi kiva ostaa kesäksi uusia vaatteita, ja hyviä vinkkejä kaivataan :)
-aurinkoista kesän odotusta kaikille!

13

7107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiina__

      Itsellä ainakin leveä nahkavyö (ainakin 6 cm) farkkujen vyölenkeissä kaventaa lantiota.

      • Koulutuksen omaava

        Missään nimessä päärynävartaloisen ei kannata laittaa leveää nahkavyötä. Todellisuudessa vyö ei kavenna vaan tuo nimen omaan esille. Joten suositelen että jos tykkää vöistä niin käytä sellaisia vaatteita joihin voit yhdistää vyön vyötärölle, mikäli sinulla on hyvin erottuva vyötärö.
        Päärynälle sopiva farkkumalli on sellainen joka istuu lantiolta ja kapenee polveen, polvesta alaspäin suora lahje. Ei missään nimessä pilliä eikä bootcut.
        Yläosissa tulisi käyttää suuria näyttäviä kauluksia ja venepäänteitä. Jos haluat käyttää koruja niin mahdollisimman näyttäviä mutta silti lähelle kaulaa tulevia ei missää nimessä esim, isoja helmiä jotka roikkuvat löysästi rinnan päällä, se vain korostaa päärynämäisyyttä.


      • mmimm

        Ite oon huomannu, että housujen on oltava mieluiten bootcut-mallia. Voi olla et johtuu siitä et reidet on huomattavasti suuremmat suhteessa pohkeisiini. Minulla ainaki suoralahkeiset housut tuo just esiin sen kuinka suuret reidet on suhteessa tikkupohkeisiin ja korostaa reisiä entisestään. En sitten tiedä muista, mutta näin ainaki minulla. Olen kyllä jostai lukenu että ei pitäis käyttää leveneviä housuja, mut kyllähän sen nyt peilikin kertoo mikä näyttää paremmalta vaihtoehdolta.

        Kuten todettu, tämäkin on varmasti hyvin yksilöllistä ja mulla se toimii näin.


      • päärynää
        Koulutuksen omaava kirjoitti:

        Missään nimessä päärynävartaloisen ei kannata laittaa leveää nahkavyötä. Todellisuudessa vyö ei kavenna vaan tuo nimen omaan esille. Joten suositelen että jos tykkää vöistä niin käytä sellaisia vaatteita joihin voit yhdistää vyön vyötärölle, mikäli sinulla on hyvin erottuva vyötärö.
        Päärynälle sopiva farkkumalli on sellainen joka istuu lantiolta ja kapenee polveen, polvesta alaspäin suora lahje. Ei missään nimessä pilliä eikä bootcut.
        Yläosissa tulisi käyttää suuria näyttäviä kauluksia ja venepäänteitä. Jos haluat käyttää koruja niin mahdollisimman näyttäviä mutta silti lähelle kaulaa tulevia ei missää nimessä esim, isoja helmiä jotka roikkuvat löysästi rinnan päällä, se vain korostaa päärynämäisyyttä.

        Hei koulutuksen omaava!

        Varmaan sulla tuli kirjoitusvirhe, nimenomaan päärynälle KÄY bootcut. ;)

        Mutta tosiaan ei pilliä.

        Hameista kynämallinen hame (myös korkeavyötäröinen hame sopii) ja tuo vyötärön korostus (eli vyö vyötärölle ei lantiolle).


      • ilman koulutusta
        päärynää kirjoitti:

        Hei koulutuksen omaava!

        Varmaan sulla tuli kirjoitusvirhe, nimenomaan päärynälle KÄY bootcut. ;)

        Mutta tosiaan ei pilliä.

        Hameista kynämallinen hame (myös korkeavyötäröinen hame sopii) ja tuo vyötärön korostus (eli vyö vyötärölle ei lantiolle).

        Järkkyä oli myös tuo koko ajan toistuva EI MISSÄÄN NIMESSÄ

        Että tervemenoa kyselemään neuvoja koulutetuilta.

        En missäääään nimessä menisi, jos tolla alalla on tollasia vatipäitä töissä.


    • tuittupää82

      tulppaanimallinen hame on hyvä, alaosana voisi olla myös leveälahkeiset housut (vältä pillejä!), sellaiset jotka myötäävät peppua ja lantiota ja laskeutuvat reisistä alaspäin vähintäänkin suorana. Vältä kaikkia jippoja alaosassa, jotka kiinnittävät huomion lantioon. Käytä yläosia jotka tuovat lisää massaa ja korostavat ylävartaloa. Myös näyttävät korut kiinnittävät huomion pois lantiosta. Liian avoimet yläosat ovat huonoja, silloin rinnat näyttävät vielä todellistakin pienemmiltä.

      Väreinä suosi alaosassa tummia & neutraaleja värejä; yläosassa sen sijaan voit käyttää värejä. Alaosassa (esim. hameessa) ei saisi olla pieniä kuvioita, sillä se korostaa lantion suuruutta. Sen sijaan isot kuviot "pienentävät".

      • auttaja-alma

        Joo toi paksu vyö on havaittu hyväksi.

        Ei pillifarkkuja missään nimessä, korostavat vain lantion leveyttä entisestään. Ite käytän mieluiten vähän löysiä housuja, esim. maastokuvioisia jne, koska ne kätkee vähän niitä sivuläskejä... :D Mut sit tietty farkkuja myös. Farkut ostan aina semmosina että niissä ei oo persetaskuja, koska ne on aina ihan väärässä paikassa, tai venyy semmosiks ärsyttäviks. :/ Sit lantio-housuja en myöskään osta ellei ne sit oo tosi hyvän näköset jalassa. Vähän korkeavyötäröisemmät housut myös vähän "nostaa" lantiota ylöspäin, joka sit tuo lisää pituutta.

        Sit jos kumminkin on tiukat housut, niin kannattaa laittaa löysä yläosa, esim. huppari niin päärynämuotoisuutta katoaa sinne.

        Oon siinä mielessä aika onnekas, että oon kuitenki periny kohtuullisen poven, joka vähentää sitä päärynämuotoo :P

        Kantsii olla aika neutraali alaosa, nii kukaan ei jää tuijottaa... : D


    • Lelluuuvain

      mää olen huomannut että päärynävartalolle sopii housuista ainakin haaremihousut huomasin itse että ne toimii ja yhdes tyyli sarjassa neuvottiin sitä samaa päärynävartaloillle :DD

    • Mieeeeeeeeeeeeeeeeee

      Onko mulla päärynävartalo, kun mun mitat on:

      olkapäästä toiseen n. 40 cm
      rinnanymp. n. 75 cm
      vyötärönymp. n. 59 cm
      lantio n. 93 cm

      ? :-)

    • omppuvartalo

      Itse ylipainoisena päärynänä suosin pitkiä lantion yli meneviä tunikoita, joissa halkiot sivuilla. Pillit housut ei todellakaan sovi meikäläiselle, vaan bootcut on paras malli. Myös reidestä löysähköt housut käyvät. On tullut kokeiltua muotoja nuolevaa kapeaa hametta - pahalta näytti! Elikä A-mallinen (ei kuitenkaan täyskello) hame istuu leveään lantiooni ja paksuihin reisiini parhaiten. Ennen korostin vyötäröä, enää en voi.

    • epävarma(ko)
    • turhista ongelmaa

      Mitähän se bootcut tarkoittaa, no eipä väliä.

      Peili on paras kertomaan mikä sopii ja mikä ei. Siis niistä vaatteista, jotka istuvat päälle. Päärynälle eivät istu lähimainkaan kaikki valmisvaatteet. Ylipäätään vaatteet tehdään oletuksena, että naisella on rinnat. Ennen oli korjausompelua liikkeissä, nykyään ei. Esimerkiksi jos jakun vyötärön paikkaa piti muuttaa, ottaa sisään sieltä sun täältä, niin ei minulla ainakaan omana työnä onnistu.

    • Noorle

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten voi olla muun sukupuolinen?

      Ei mitenkään. Kyllä tämä Euroviisujen voittaja on selvästi poika eikä tyttö, eikä mikään muun sukupuolinen. Olen aina pi
      Maailman menoa
      560
      3352
    2. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      40
      1465
    3. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      51
      1301
    4. Kuka on Suomussalmen rikkain mies?

      Jättäkää nimi pois, mutta antakaa sen verran vinkkiä, ettei erehdystä voi tulla. Ammatti pittää mainita.
      Suomussalmi
      34
      1284
    5. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      166
      1237
    6. Olipa kärsimystä kuunnella Martinaa huomenta suomessa

      Voi hyvää päivää sitä ulostuloa ja mitä liibalaabaa päästi suustaan. Esim. Kaikki äidit tietää mitä se arki on, what, mu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      1193
    7. Volkkari olkoon tunniste....

      Ajattelen sua, en ole unohtanut. Vanhemmalle miehelle...
      Suhteet
      102
      1040
    8. Tiesitkö nainen että olen

      Tavattoman epävarma itsestäni. Pienikin takapakki tahaton tai tahallinen voi särkeä paljon ja vaikuttaa käytökseeni teh
      Ikävä
      47
      972
    9. Tunnusta pois

      Tykkäät katsella mua
      Ikävä
      60
      922
    10. Idän uskontojen viisaita tekstejä...

      ... luettuani tulin siihen tulokseen, että esim, sielunvaellusessa en halua syntyä satiaiseksi jonkun h...an perzeezeen.
      357
      824
    Aihe