Mikä on Persjalka:

185cm

Tuossa aikaisemmin mietittiin mikä on persjalka:

Persjalka on lyhyt ihminen, alle 170cm pitkä. Persjalalla tarkoitetaan leikkisästi sitä, että jalkaterä alkaa suoraan perseestä. Sellainen pikku taapertaja :-D
Vastakohtana sille käytetään sanaa "hongankolistaja" jolla tarkoitetaan pitkää ihmistä. Yleensä ko. ilmaisua käyttää juuri "persjalat".
Mielenkiintoisen asiasta tekee se, että vaikka lyhyet haukkuvat pitkiä ihmisiä, niin sisimmässään he kadehtivat niitä. Vai miten selitätte esim. korkeakorkoiset kengät? ;-D

14

3055

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niinpä.. ;-D

niinpä.. ;-D

• ei kukaan

Minä olen lyhyt, 161cm tyttö ja 100% tyytyväinen. Toki ärsyttää, kun 170-190 pitkät kaverit aina kiusoittelee, mutta olen täysin tyytyväinen.

Käytän korkokenkiä, koska mielestäni ne ovat kenkinä varsin kauniita, en sen takia etät olisi pidempi, koska en halua olla enää senttiäkään pidempi. Mielestäni korkokengät vain ovat kauniita, sitä pitsi, teille "hongankolistajille" ei edes käy korkokengät kun näytätte idiooteilta, huojuvilta torneilta niiden kanssa :D

• nainen

No itse en ole kuullut lyhyiden ihmisten haukkuvan pitkiä. Itse olen lyhyt (160 cm) ja löytyy kavereista majakkaa ja perävaunua. Mutta pituuden takia haukkuminen? Kummallista... Toki olisi kiva olla pitkä sikäli, että kun meen konserttiin tai leffaan ei tarvii ainakaan pelätä ettei näe mitään. Korkokengät tekevät sääristä sutjakkaan ja pitkän näköiset ja sopivat siksi mielestäni hyvin meille naisille. Yksi pitkä ystäväni (184 cm) haluaisi käyttää korkeita korkoja (koska ovat naiselliset) mutta valittaa että silloin hän on liian pitkä. Itseasiassa hänen on jopa vaikea löytää korkokenkiä jaloilleen koska on isokasvuinen; jalatkin kokoa 42. Itse olen kuitenkin tyytyväinen pituuteeni, ei valittamista, pituudesta voi toki olla hyötyä, mutta joskus myös haittaa.

• rose

persjalkanen on myös semmonen, jolla on suhteessa muuhun vartaloon liian lyhyet jalat!

• jepjep

Niin oikeassa olet.
        Persjalka on siis lyhyt ihminen, jonka jalat ovat suhteessa muuhun vartaloon liian lyhyet.
        ts. lyhyt ihminen, pitkä selkä ja tosi lyhyet jalat.

= persjalka.

• 174

Ilmausta persjalaka taas käyttävät katkeroituneet hongankolistajat vai, joille ylikasvu on koitunut ongelmaksi? Sinä?
      Onneksi olen normaali, en persjalka, enkä hongankolistaja...

• oonsittyhmä)=

minä olen tuollainen (= kaikki tykkäävät siitä, se näyttää kuulemma hyvältä

• moioonpoppari

meidän entisellä luokalla oli just tollane... sen lempinimi oli tappi (tai mun mukaa) :DDDD

• iIIuminatus

No nyt rupes miullekin valkenemaan...ei mitään hevonpaskaa

• -kotilofani-

Olen lyhyt, mutta en haluaisi olla pitkäkään, vaan sopiva... Olen koulukiusattu pituudestani (nämä kaikki ovat pitkiä) ja kokoajan kyselevät että miksi olen näin lyhyt, ja mun seurassa juttelee siitä ku lyhyet on outoja ja eivät ikinä haluaisi olla lyhyitä... Todella ärsyttävä.

• ilmapallo1

persjalkainen on henkilö, jonka jalat ovat lyhyemmät kuin selkä
      pitkätkin voivat olla persjalkaisia

• Anonyymi

Persjalkaisia otuksia ovat lähinä mäyräkoirat. Eivät tosin kulje pystyssä

• Anonyymi

Persjalka on semmonen et on paskana jalat

• Anonyymi

Persejalka-asiat ovat näitä goatse-juttuja. Näin jollain törkysivulla jalkaterättömän ukon joka antoi tyngällään vauhtia toiselle ukolle joka kiikku ilkosillaan ja tuo jalaton tökkäsi tynkäänsä toisen anukseenjoitain senttejä jokaisella vauhinanto-kerralla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!

Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot
      Maailman menoa
      201
      17756
    2. Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois

Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss
      Maailman menoa
      55
      10168
    3. Vasemmistoaate on aatteista jaloin

Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?
      Maailman menoa
      244
      6466
    4. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      5
      4376
    5. Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa

Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman
      Perussuomalaiset
      51
      3295
    6. Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen

Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.
      Maailman menoa
      63
      3040
    7. Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)

Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.
      Maailman menoa
      27
      2987
    8. "Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa

Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita
      Maailman menoa
      71
      2787
    9. Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!

Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling
      Kotimaiset julkkisjuorut
      97
      2775
    10. Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen

"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen
      Maailman menoa
      79
      2286
    Aihe