AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

/   /  / Kokemuksia sähköWC:stä?

Kokemuksia sähköWC:stä?

13 Vastausta 4 657 Lukukertaa
Mökkimme on tällä hetkellä ilman mukavuuksia mutta aiomme vetää sinne ensi vuonna sähköt. Juoksevaa vettä ei ole eikä tule, mutta sisä-vessa on haaveissa. Kesällä puucee on ok mutta kun illat pimenee tulee metsän siimeksessä olevaan puuceehen meno minulle mahdottomaksi kun aina vaan se pimeä metsä pelottaa. Miestäkään ei jaksa joka yö herätellä joten jonkinlainen sisävessa olisi loistoratkaisu. Olen kuullut että on olemassa sähköisiä vessoja jotka polttaa jätökset tuhkaksi. Koitin googlettaa mutten oikein tunnu löytävän asiasta tietoa. Kaipaisinkin kaikenlaista tietoa sähkövessoista ja muista vastaavista, jotka voisi saada pieneen tilaan ja jotka ovat hajuttomia. Ja tietenkin vessan pitäisi olla sellainen ettei koko seinää ja/tai lattiaa tartteisi purkaa kun vessaa asennetaan. Onko edes mahdollista?

hirveitä energia syöppöjä

ja vika arkoja. mutta sillä hinnalla saat kunnon valot mökille . ja vessaan kanssa. esim. tolppa pihalle ja kuuppavalo siihen niin näkee hyvin

Sähköwc

Hei!

http://www.kakkala.fi
http://www.callidus.fi/index.php?k=4137

Nuilta sivuilta löytyy apua.
Kovia sähkösyöppöjä ovat mutta mekin harkitsemme mökillemme sähkövessaa...

Saisko paskan poltossa syntyvän

jotenkin mökin lämmitykseen? Talvella lämpöä tarvitaan.

ainoa vessa

meillä on ainoa vessa mökillä sähköllä tuulettava (kosteus häipyy) ja turve pitää hajuttomana ja sen pitäisi kompostoida jäte alalaatikkoon.
Sanoisin nyt näin: ehdottomasti mökillä pitää olla puusee. sähkövessa ei kestä kaljaillanviettoja vaan joudut kuivattelemaan sitä viikokausia. minäkin pidän siitä että voin yönpimeydessä käydä sisällä asioilla lämpimässä tilassa. Monet merkit kestää tällaisen käytön ja ovat hajutomia ja tuottavat kompostia, kunhan hoidat niitä kunnolla

erottelevista

Jos jaksat kahlata jonkun viikon taaksepäin tämän sivuston juttuja, niin löytyy keskusteluja erityisesti erottelevista (ja sähköllä tuulettavista) vessoista. Jos mökissäsi on rossipohja, niin saat kätevästi johdettua pissat ulos säiliöön ja sisälle jäävät kiinteät osiot pysyvät hajuttomasti omassa säiliössään pikku tuulettimella pidetyn alipaineen avulla. Tähän separettiin on oltu varsin tyytyväisiä, mutta ei tontin ainoana vessana vaan naisten ja lasten ja sadekelien mukavuutena.

Sähkövessa

Tere. Mulla on mökillä sisällä pakastava toiletti. Jos on kompostori mökillä niin se on helkkarin helppo. Kesällä ja valoisalla on käytössä myös puucee mutta syksyä ja talvea varten hankittu tuo pakastava sisälle. Kaverilla on polttava, incinolet, ja on ollu kanssa tyytyväinen. Eikä se sähkön kulutus ainakaan tossa pakastavassa ole mikään erikoinen menoerä...

Pakastava???

Siis kuka helvetti pakastaa paskansa?
Tuo on hulluinta, mitä olen kuullut. Ja usko vaan, tiedän paljon hulluista.

Mitä sillä pakastetulla paskalla tehdään? Onko käyttö sama, kuin pakstetuilla marjoilla?
Paskanmarjat sanon minä.

Ainut hyöty, mitä tuollaisella laitoksella mielestäni voisi olla, on se, jos jääkaappi menee rikki, niin sillä saa kätevästi oluet kylmäks. Siinätapauksessa pöntön alkuperäinen käyttötarkoitus tulisi hyljätä, mikä muutenkin vaikuttaa todella typerältä.

Tässä sulle halpa keino.

Ei muutako bioskapussi ämpäriin/pottaan ja tuotokset sinneja kansipäälle. Sitten aamuntullen tyhjennät ne huussiin.

Nuo sähköhärpäkkeet vessassa on kyllä yhtäturhia, kun hissimusiikki...

Sinun mielipiteesi

Siinä on sinun mielipiteesi. Kiitos.

Usko vaan, pakastava pytty on ollut todella kätevä. Ei tarvitse mitään ilmastointiputkia tai tai nesteletkuja vedellä minnekään. Eikä tosiaankaan haise. Minä en ainakaan halua paskoa ämpäriin ja kiikutella haisevaa pussia minnekään.

Ja kun on rahaa voi ostaa kaikkia tällaisia juttuja.

Jos on rahaa,

niin miksi ei sitten ole vesivessaa?
Mitä niile jääpaskapökylöille sitten tehdään?
Kuulostaa vaan niin nurinkuriselta ja luonnon kannalta ääliömäiseltä syteemiltä, etten kyllän edes harkitsisi. Ei sähkötön kompostoiva vessakaan haise oikein käytettynä, eikä tarvii vähän väliä tyhjennellä.

kirjoita

Naturum

Tulee jo firmojen asiamiehiä keskusteluun

Googlaappas Jyväskylän ammattikorkeakoulu Luonnonvaraininstituutti. Siellä on "huusi"vertailu. Tosin ei kaikki mallit ja valmistajat. Minäkin löysin varsin edullisen pienvalmistajan, joka mainostaa vain netissä.

Nuo, jotka mainostavat joka paikassa, rosvoavat mokomista pytyistä tosipaskaisia hintoja.
 /   /  / Kokemuksia sähköWC:stä?

Asiantuntijat

• SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku

Lisää keskusteluja aiheesta

Facebookissa suositeltua

Tietoa mainosten kohdentamisesta