AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  / Kokemuksia Peugeot 206 ?

Kokemuksia Peugeot 206 ?

97 Vastausta 41 805 Lukukertaa
Moi !

Ollaan hankkimassa perheen kakkosautoa ja ollaan katseltu jotain 2000 - 2002 Peugeot 206 typpistä autoa, ehkä 1,4 koneella.

Millaisia kokemuksia teillä on tästä autosta, sekä positiivisia että negatiivisia?

Millainen se on talviautona ja miten hyvin se kestää, eli onko huollossa koko ajan ;-) ?

// Roope

2002

tuli 206:een uudistus, jonka ansiosta tietyt heikot kohdat parannettiin, mm kallistuksenvakaajat eivät ole enää riesa yms.

Kannattaa siis etsiä mieluiten 2003 tai uudempia 206:ia.

On talviautona ihan ok, mutta ilmanvaihto onneton, jos ei ole ilmastointia.

Muuten

mieltä mutta lämppärin teho ei tahdo riittää Suomen pakkasiin (viimasuoja auttaa jonkiverran)ja se ilmanvaihto on onneton myös ilmastoiduissa malleissa. Raitisilmasuodattimen poisto talveksi saattaa auttaa kuten tuolla joku jo kirjoittikin.

206

Ehdottomasti 2003 tai uudempi malli! On paljon tyylikkäämpikin tuo facelift ja esim. ABS jarrut tuli vakioksi. Vanhemmissa ei yleensä ole.

Mulla on 1.1 koneella ja silläkin pärjää oikein hyvin.

206

Itsellä 206 .1.6 xs vm 99 lucifer medal color,ja siinä vakiona abs joten riippuu varustelutasosta ja moottori tilavuudesta se abs...Hyvä ajettava vaikka pidemmällä matkalla not so good.Halpa huoltaa ja toimii.Muista kuitenkin tsekata jarrut ja rummut koska jostain syystä vaihtoautoissa aina ne täytyy vaihtaa koska joku ex omistaja pääsi halvemmalla ilman tärkeitä huomioita..vink,vink..
Mitä öljyä käytät talvisin? Pitäisi vaihtaa öljyt 206/-99/1.6 Pesoseen.

206 -02

Kohta 90 tuhatta ajettu GTI pelannut hyvin. Talvella tuuletus toimii hyvin, kun ottaa raitisilmasuodattimen pois - ei kyllä ole ollut ongelmia suodatin paikallaankin. Vilkun viiksi vaihdettu takuuseen ja koiranluut takuuseen.
Kulutus 2.0 koneella 7.5 - 6.7 riippuu paljonko kaupunkiajoa ja tietysti kengityksestä.
Talviautona todella lämmin, mutta kevyenä loskaliirtoa saa varoa ihan oikeasti, taitaa olla sama kaikilla pikkuautoilla.
Ostaisin itse sen 1.6:n, menee pienellä ja liikkuukin jos tarvis.

Suosittelen

mallin ostamista. Siinä on riittävä tavaratila kun vie lapsiakin harrastuksiin ja helppo käyttää.

itellä 206, 1,4 vm:01

ei mitään ongelmia oo ikinä ollut 80 tkm ajettu... koiran luut jouduin vaihtaan täs joskus mut ei muuta.turha niitä yli 03 vuosimallisia on hainota.kyl näistä vanhoistaki luotettavan kulkupelin saa...kokonaisuus ratkaisee...

206 2001

Itse ostin pari kuukautta sitten Peugeot 206 vuodelta 2001. Ensin siitä hajos heti apulaitehihna. Nyt onkin sitten tulossa isompi remontti, johon kuuluu mm. kannentiivisteen vaihto, jakohihnan vaihto...
Eli itselleni sattui kohdalle täysin romu auto. Voipi johtua paljon siitä, ettei edellinen omistaja olut tehnyt mitään ei-pakollisia korjauksia koko sinä aikana kun omisti auton. Nyt tuli sitten pakollisina kaikki eteen, kun joka paikka alkaa hajoaan.

Suurin

pösöistä on romuja, veli erehtyi aikanaan uuden ostamaan 206 1.6 -05, koko ajan jotain riesaa = kytkimestäkin hajosi joku mekanismi 10tkm ajettuna, ja käyntihäiriöitä, useasti oli hinurin lavalla takuu-aikana, hävitti heti pois kun takuu loppui = takkiin tuli kovasti mutta onhan ne oppirahat maksettava: varsinkin kun hänen kaverilla on autokorjaamo ja oli varoittanut että ranskalaisen auton ostamalla ei saa kuin harmia itselle ja koko suvulle.
Taisitkin sitten kirjoittaa Tojosta?
Minulla numeroa pienempi Pösö. Ajettu vasta 390 000 km 21 vuoden aikana ja paras auto mitä koskaan ollut. Tyyppivikana etupyörän laakerit (keksin jo, miten ne saa kestämään), heikko etenevyys lumessa liian liukkaan tasauspyörästön takia ja huono ilmanvaihto, johon helppo tehdä parannus. Pellit kestää, ovat sinkittyjä kaikki. Pieni kulutus.

Jos puhut

205 sesta: se onkin auto ei voi verrata 206 VIKApesäkkeeseen, 206 on tyypillinen pösö: aina on joku vika päällä ja kun korjaat niin seuraava vika odottaakin "nurkan" takana, jos ei muuta niin varmasti alusta kolisee jatkuvasti jostain päin, kannattaa välttää, esim naapurilla syttyi moottoritiellä tuleen 206 muutaman vuoden ikäisenä: eli ne sähkötkin ovat maineensa veroiset...

Mitä tuosta

iniseen: ei kukaan jolla kopassa jotain älyä on niin osta mitään ranskalaista...ainakaan autoa, osaako ne edes kunnon vissyä tehdä?
Taidatkin olla se kolaolli. liian hapokasta.
Ei, kun se on se kossuJope, kuka on ryypännyt ne herneen kokoiset aivonsa turvoksiin.
Älä osta paskaa, katso huoltokirja ja huolto-ohjelmaa.

Persekin kuluisi istuessa puhki, ellei uutta nahkaa kasvaisi alta.

206 1,9

Huippu auto! Itse ostin puoli-vuotta sitten 1,9 hdi vm. 99. Aivan mahtava auto. Ajettu kylläkin jo 190 000. Tykännyt tosi paljon ja voin suositella. Jos ostaan vanhemman auton niin kannattaa katsoa, että autoa on käytetty säännöllisesti huolloissa. :)

Muuten

paitsi tuo 1,9 moottori ei ole Hdi. 1,4 ja 2,0 ovat. Ei taida olla edes turboa tuossa 1,9 ?

Kannattaa harkita?

Itsellä on 2002 206 farkkumalli, on jättänyt tielle meni ajonesto päälle, pistokevika. Nyt joudun uusimaan moottorin ohjainyksikön koska ei tunnista
uusia pakosarjassa olevia antureita. On mennyt eseampi tonni remonteihin.
Korjukset on suorittanut merkkiliike.

Merkkivalo

Muuten ok ajokki, mutta
turvatyynyn merkkivalo toistamiseen alkanut palaa ja piipata. kerran jo jorjattu. Tietääköhän kukaan mistä tämä johtuu ja onko muilla samaa vikaa ilmennyt. Kuulemma ei haittaa muuten, mutta katsastuksessa ei ilmeisest päästetä läpi, mene ja tiedä.

Turvatyyny

Minullakin alkoi turvatyynyn valo yllättäin jäädä palamaan, lisäksi öljymittari näyttää välillä, että öljyä on liikaa, välillä taas liian vähän, joskus jopa oikein. Mittatikun mukaan kaikki OK. Kolaria en viitti ajaa, että selviäis, onko turvatyyny Ok. muuten toimii hyvin. Harmittaa vaan kun suunnilleen joka toinen vastaantulija on samanlainen Pösö.

MOROMORO

Ripustukset lahoo käteen ja pikkuviat täyttää sun elämän.
Huono auto, mutta hintaansa nähden ok kunhan ostat vähän ajetun.

Kuljattajan turvatyyny...

Oletko korjauttanut turvatyynyhomman, jos olet maksoiko maltaita? Testerillä tuossa yhdellä pajalla käytin ja kuljettajan turvatyyny ei ilmeisesti toimi ja vikakoodia ei saatu poistumaan.
Ajettu 140.000 km... 2005 malli 206 SW, eikä muita kummempia vikoja ole ollut.

206

Ihan ok. Ajettu neljä vuotta ja 98 tkm. Etupyörän laakeri ja meni noin 70 tkm:ssä ja sittemmin saman puolen ABS-anturi - ilmeisesti johtuen huollon töppäilystä.

Tarkista että jakohihna on vaihdettu - vaihtoväli on lyhyt. Ja osta mieluummin tuolla jo aiemmin mainittu facelift-malli - ainakaan omassa yksilössäni ei ole ollut mitään sähköongelmia.

Jakohihnan vaihtoväli ei ole

vaan 4 vuotta tai 120 000 km. Monessa autossa se on paljon lyhyempi.

Minulla 206 SW 2005 ja mittarissa 57 000 km. Polttimoita olen joutunut vaihtamaan ja bensaa lisäämään.

Lomallani seisoi pihalla monta sadepäivää ja käynnistäessäni syttyi itse diaknisoinnin keltainen merkkivalo, joka poistui, kun auto sai seistä pankissa käyntini ajan.

jakohiina

jakoniinan vaitoväli
Pösö 120 000 4 vuotta
citikka 100 000 10 vuotta
sama kone molimmisa

minun kokemukset

1,5 vuotta ajelin 206:lla. auton korjauksiin meni tuossa ajassa rahaa n. 1000 euroa. autoon piti vaihtaa map anturi, koiranluut taakse, jakopäänhihna, joitakin niveliä ja takapönttö.

ennen kun myin sen eteenpäin, siinä oli semmoinen vika että ei aina lähtenyt käyntiin lämpöisellä koneella. starttasi ihan hyvin mutta ei vaan lähtenyt.

bensaa vei vähän silloin kun se toimi hyvin. kaupunki ajossa auto on ihan näppärä. penkit on tosi huonot. kerkesin ajaa sillä varmaankin 20tkm. kallista ajoa.

Hyvä auto!

Itselläni ollut 1.4 XR vm-00 jo 8 vuotta. Jakohihna, pakoputki ja koiranluut täytynyt kerran vaihtaa. Lähtee talvella käyntiin hyvin, kerran tuli kokeiltua jopa -32 asteessa, ja hyvin lähti. Airbag- valo ja repsikan penkinlämmitin reistaavat välillä. Suosittelen.
itellä ollu ny 3,5v käytössä 1.4 pggö 206, 4 ovisena,132000 ajettu, ja hyvin se on toiminu mutta ny on alkanu tän talven aikana vituttaa ku joutunu vaihtaan pakoputken, kytkimen ja nyt on käsijarru jotenki paskana, joka lyö vasemman takarenkaa lukkoo ku yrittää peruuttaa (jollai ideaa?)

aikasemmi ei oo kyl paljoo ollu mitää vikaa,, jokku pallonivelet lonksu ja ne piti vaihtaa ja joku jarrunsäädin ollu joka katsastuskerralla kuulemma jumissa nii joutunu vähä crc:tä suihkii ja koputteleen ni kyä on toiminu,, helppo homma niinsanotusti... muuten oon ollu pirun tyytyväinen, ikinä se ei oo viä tien päälle jättäny ja on -30 astee pakkasillaki lähteny aina helposti käyntii.. plussana pieni kulutus ja iha kätevä vehje kaupunkii..

susi paska

Ostin ensiautokseni 206 -05 1.4 87.000km

Ostaessa oli jo lambda anturi paskana, korjasin ja yleishuolsin ilmaistoinnit yms yht ~300e. Asennutin lohko/sisätila lämppärin ~350e. muutaman kuukauden ajelin hymyssä suin, mutta ensimmäisenä alkoi tuo turvatyynyn merkkivalo palaa, piti vaihtaa viiksilaite jonka hinnaksi tuli 360e, että valon sai pois. Talvella rupesi kovilla pakkasilla jättämään tielle, joku letku veti aina hyhmään ja lämmöt nousi yhtäkkiä täysille. Ilmeisesti sen vuoksi jäähdytinkin rupesi vuotamaan! Vaihdoin jäähdyttimen, vesipumpun, jakohihnan, öljyt, laturin hihna ja kannentiivisteen yht 600e. Uusi maaginen vika, kitisee kaasutettaessa jonka syyksi kerrottiin apulaitteen hihna. Moottori vikavalo syttyi, vikana lambda anturi uudestaan paskana. Apulaitehihna + lambda anturin vaihto 400e ja huoltamon pihasta lähtiessä kitinä senkun jatkui eikä ollut poistunut mihinkään.

Vaihteet vaihtuu huonosti ja pohja kolisee.

Automaan huoltoja olen käyttänyt ja nyt kun olen vuoden omistanut (ajanut 16.000km) niin huoltoihin on mennyt yli 2000 eroa pitkälti!

Onko se nyt ihan tavallinen summa auton omistajana kun kerta muista ei ole kokemusta? Itsellä kyllä rupeaa nyt huumori loppumaan

Kakkosautona ihan ok

Oli vuoden verran Peugeot 206 SW 1.4 -05 auto käytössä. Oli kyllä näppärä cityfarkku joka kulutti tosi vähän bensaa. Auto toimi muuten hyvin mutta talvella siitä ei ollut muuta kun riesaa! Sähköt sekoili pakkasilla eikä ovet/takaluukku mennyt kiinni kunnolla. Myös käynnistys oli työn ja tuskan takana talvella sekä lämmitys aivan jostain syvältä! Kakkosautoksi tuo hyvin varteenotettava vaihtoehto mutta en kyllä luottaisi tuohon malliin enää perheen ainoana autona!

suosittelen

hei olen ollut pösö 206 ajaja jo 2003 asti, ja lähes pelkkiä hyviä kokemuksia, edellinen autoni oli BMV, eli bensa kulut pieneni huomattavasti ,samoin parkkiin mahtuu lähes minne vaan ja kiihtuu mukavasti ohituksissa vaikkei ole "kaksoiskurkkua" auttamassa.Olen nyt hankkimassa uutta pösöä, koska ajo -ominaisuudet ovat pieneksi autoksi todella hyvät ja uskomattoman hyvät tavaarnkuljetusmahdollisuudet kaatuvien penkkien ansioista:kolmen alppimatkaajan lasketteluvälineet matkalaukkuineen ja väkineen kulkee hyvin lentokentälle.Ongelmana oli keskuslukitus, joka on nyt purettu ja manuaali pelaa hyvin.Muutoin huollot ovat olleet normaalit vuosihuollot,ei sen kummempaa..joten voin suositella...

Ajo-ominaisuudetko

hyvät? Ei minun mielestä. Helvetin epämukava kova jousitus varsinkin ranskalaiseksi autoksi mikä oli pettymys.

moi..!

onko kellään 206:n omistavalla kokemuksia kun virrat häviää totaalisesti..lähtee käymään
kaapeleita käyttämällä..ja toimii taas..paitsi että aika-ajoin tekee saman..

206 vm00 kokemus

meillä on ollut vm00 1.4l moottorilla, ilman "turhia" lisävarusteita. Ostettiin pari vuotta käytettynä.
Auto on mukava käyttää. Tilat tuossa kokoluokassa ovat kyllä enemmän 4:lle tai takapenkkiläiset saavat olla aika pienikokoisia, jotta kolme sopii.

Muutama sähkö ongema oli alussa: auton avaimen tunnistin oli liian etäällä, niinpä yllättäen auto ei lähtenyt käyntiin ja joku "puola" tms oli haljennut, jolloin auto saattoi hyytyä maantiellä. Mutta nämä kun saatiin korjatuksi, niin pakoputki ja etupää "joku nivel" vaihtamalla on homma edennyt lähes 100tkm:iin.

Nyt alkaa takaikkunan kehyksen ympärillä maali kupruilemaan. Tämä on kuulemma aika yleinen vika tässä autossa.

Mutta moottori on riittävä kaikkeen ajoon, sopii hyvin parkkiin, kuluttaa kohtuullisesti. Ollaan oltu tyytyväisiä.

Mukava jos toimii

Liian usein ja liian pitkiä aikoja korjamolla, sen seurauksena kalliit korjauskustannukset. Muuten olen autoon tyytyväinen -kunhan vain toimisi.

Taas kerran hinausautoon..

VM. 06 206 trendy, 48 tkm yht, meillä siitä vasta 20 tkm. On jo 6 (kuusi) kertaa lavetilla viety merkki korjaamolle. Talvella hyytyy vaikka nesteet kunnossa. On vaihdettu termarit, jäähdytin, vesipumppu, lämpöanturi, lämmönvaihdin ym. Sähköoireita on sillon tällöin. Tankki pidetty täytenä lämpötilan vaihdellessa
nollan molemmin puolin. Pari päivää sitten pysähtyi taas kesken vauhdin. Korjaamon diagnoosi : ei vikaa.
Vaihtoivat lämpimässä hallissa taas anturin, lasku 78 €, lämpömittari ei kuulemma näytä oikein. Mainitsivat lohtuna sen, että koko mittariston näytön vaihto olisi maksanut tonnin ! Nyt kyllä rupeaa merkki ja liike vaihtumaan. Vaimo ei uskalla ajaa sillä enään.

Välinpitämätöm tehdas + maahantuoja

Tehdas on tietoinen 206 perusvioista, mutta ei ole tehnyt mitään niiden korjaamiseksi ja tämä kyllä ihmetyttää.

Samaten entinen maahantuoja ei tehnyt mitään asian eteen, kun tietty tyyppivika paljastui ja sen korjaaminen oli maksanut muutamia euroja.
Minulla on vain hyviä kokemuksia 206:sta. Varma käyntiin lähtö vaikka pakkasta on ollut todella paljon. Huolloista ole nkäyttänyt ainoastaan tarvittavissa määräaikaisissa. Eli on hyvä auto. Tolavakin ottaen huomioon sen ulkoiset mitat.
Kannattaa lukea tuo Dekra raportti, jossa 206 on myös tilastoitu. Auto on osoittautunut keskivertoautoa paljon huonommaksi.

Jos haluat itsellesi murheita osta 206 ja korjaamot tulevat tutuiksi. HS vikaraporttti on myös hyvä lukea ennnen ko. auton hankkimmista.

Itsellä vm.2005 ja ruostetta ei ole mutta kaikkia muita vikoja on ollut aivan liikaa.
Ei pösössä vikoja ole: joitain ikäviä ominaisuuksia ja jos kunnon vikaa ilmenee niin se on omistajan vika: väärin käytetty, elikkä ajettu vesisateella tai pakkasilla, eihän muuten 508 malliin annettaisi 5-vuoden takuuta: pösöhän toimii kuin arevan ydinvoimala!!!, samat juutalaiset sitä kasaa: via dolo rosa on lopputulos: mutta sammakko on yhtä hyvä!!!. kuin meirän autot sanoo jen pierre the guselaa!!!!
Mulla oli vm-99 2061,4 3ovinen/sininen perusväri 67.000km ajettu.automaa huollettu auto.Eka omistaja kertoi että valot ja vilkut reistailivat ei muuta.vaihtoi fiiattiin sen.
Viat sitten mulla olivat seuraavat:Lasinpesurin suuttimet jäivät aukiasentoon silloin tällöin.kuskin oven lukko lukkiutui jotenkin niin että sitä ei saanut kun avaimella auki. Kesken ajon stop valo syttyi ja auto sammui kun seinään.bensaa tankki puolillaan.
takalasin ja takaluukun välinen peltisauma rupesi ruostumaan.
lämmityslaite hyvä,tavaratila pieni, mukava auto ajaa,mutta kalliit huollot;
ja varaosat ostin vuonna 03 ja vaihdoin vuoden 04 syksyllä pois ajoin.10.000 km.Teetätin 75,000km huollon automaassa,ja auto oli tallissa. Mulla oli myös 106 pösöjä 1,4 koneisia 2kpl sekä 309 1,6 kaikenlaista sähkösälää niissä oli.Esim yhdessäkään kuskinpenkin istuinlämmitys ei toiminut. Nyt on Punto 1,2 ollut vuoden; ei vikoja;mutta ponneton kone pitkänmatkan ajossa.
itselläni on peugeot 206 vm-05 ajettu 146000km trendy. vasemmalta edestä kuuluu kolinaa hiekkatiellä ei asfaltilla vaihdettu pyörän laakeri koiranluut ehjät.mikä vois olla vikana.onko kellään vastaavaa vikaa.
Omassa ajossa 2004 206RC. Kilometrejä 115tkm. Käytettyä pikkupököttiä katsellessa kannattaa tiedustella, että onko tyyppiviat korjattu. Jos näitä ei ole korjattu, niin lyhyen ajan sisällä saattaa ilmaantua vajaa parin tonnin ylläripylläripaukku. Järeämmissä bensakoneissa (GTi, RC) ongelmina on lähinnä venttilikopan hajoaminen ja puolakannen/nelospytyn puolan hajoaminen, sekä nelospytyn ruiskusuuttimen hajoaminen. Puolakannen saa itse vaihdettua, jos viitsii - hintaa tällöin noin 150 €. Liikkeissä pyytävät jotain ihan käsittämätöntä summaa.

Lisäksi takaisinkutsun aiheuttanut setti on ECU:n softaontelmat. ECU:n päivitys korjaa airbagin valo-ongelman, sekä säätää seossuhteita ja joutokäyntiä. Tämän jälkeen ei siis pitäisi olla ongelmia tyhjäkäynnin eikä päästöjen kanssa.

Pari kappaletta flektin vastuksia on myös mennyt vaihtoon.

Kulmat kuluvat aika vikkelään. Joten 100tkm kohdilla niiden vaihto on edessä. Etenkin, jos auto on madallettu, niin koiranluut ja nivelet on kovilla. Jotain roskametallia taitavat olla ja vaihtoon välittömästi. Hintaa kertyy reilu 200 €/kulma, jos kaikki vaihtaa kerralla.

Eipä nuo viat siis sen kummempia ole, kuin muillakaan merkeillä. Vähän eri puolilla vekotinta vain. Korjauskustannukset kannattaa kuitenkin huomioida hinnassa, jos kauppaa hieroo. Lisäksi itse säästelen pikkurempoissa aikamoisia summia, kun katselen internetin ihmeellisestä maailmasta ohjeistusta pikkutöiden tekemiseen. Jos auton käyttää jokaisen pikkuasian takia liikkeessä, niin kalliiksihan se tulee.

Muutoin pikkupökötti on varsin mukava laite. Talvella ei ole ollut ongelmia, kunhan vain akku on pikkaisen uudempi, kuin viime vuosituhannelta. Näppärä kaupungissa ja etenkin tuo järeämpi versio saa välillä hymynkin naamalle, kun konetta käskyttää vähän kovempaa.
Ostin peogeot 206 uutena joka oli 4 ovinen sedan korimalli 1,4 moottorilla jne
Ajoin 7 v mutta bensaa kului paljon enemmän kuin vastaavissa muissa samankokoisissa kun siinä on tavallinen 4 silinterinen rivimoottori niinkuin silloin ennenvanhaan. Muutenkin osoittautui huonoksi sillä heti uutena melkein meni kallistuksen vakaajat sitten meni ohjaustehostaja akseli poikki senjälkeen pallonivele t ym. Osa meni takuuseen osan maksoin itse en suosittele kenellekään koska samalla rahalla saa parempiakin.JK: Aurauskulmakaan ei pysynyt kohtallaan vaan kerkesi yhdet renkaat syötä pilalle ennenkuin huomasin.
206 sedania ei taida olla olemassakaan, ei ainakaan Suomessa.

Se 1.4-moottori on tosiaan vanhanaikainen ja kuluttaa parikin litraa enemmän polttoainetta kuin parhaimmat kilpailijat. Kallistuksenvakaajat ovat kestävämpiä tuoreemmissa malleissa (2004->) ja muitakin parannuksia niihin on tehty. Joissakin yksilöissä on takaluukussa ruostetta ikkunan yläpuolella, ainakin omassani oli.
Mahtava peli, jämäkkä joka syö vähän diiseliä. :)
no on teillä ongelmia,itselläni 206 hdi 2003 ajettu 250,000 eikä mitään isompia ongelmia itse olen vaihtanut öljyt suodattimet ja joka syksy on rysytty hirvimetällä
tuhansia kilometrejä,onhan se ihme jos ei auto kestä asvaltillakaan,oiskohan käyttäjässä vika.
Ostin viisi vuotta sitten 206 1.4 konella, auto on vuosimallia 2004. Autolla oli ajettu jotakin 46 00 km. Nyt on mittarissa 122 tkm.
Tyytyväinen olen ollut autoon. Ainoastaan vilkunviiksi, yksi laakeri, koiranluu, pakarin pönttö ja akku on mennyt vaihtoon.
Yksi mystinen vika oli n. puolitoista vuotta sitten. Auto kävi huonosti ja sammuikin välillä kylmänä ja sitten lämpimänäkin ja lopulta kesken ajon. Vika paheni n. viikossa, niin ettei autolla voinut enää ajaa.
Moottorin merkkivalo syttyi, mutta mitään vikakoodia ei muistiin jäänyt. Korjaamo oli "kädet pystyssä"!
Yksi tuttu rupesi tutkimaan asiaa ja löysi ylättävän vian. Yksi piuha oli mennyt poikki, mutta muovikuori oli ehjä. Kaveri kävi piuha piuhalta ranteenpaksuisen johtonipun läpi ja löysi vihdoin puolen tunnin etsimisen jälkeen katkenneen yhteyden.
Mitäköhän tuolkin olisi merkkikorjaamolla maksanut.

Huollon olen tehnyt kerran vuodessa ja jakopäänhihnan vaihdon 4 vuoden välein.
Ruostetta ei ole yhtään (auton vahaan hyvin 2 kertaa vuodessa).
Ja kun polttoainettakin kuluu vähän, niin suosittelen!!
No joo, onhan auto ollut pitkään markkinoilla joten luulisi jo lapsivioista päässeen eroon. Kävin viime perjantaina tilaamassa uuden 206:en Autojaloselta. Kampanja hinta oli lyömätön. 11,900. Sis. perustuvallisuuteen liittyvien varusteiden lisäksi ajotietokoneen, ESP:n, luiston eston, ilmastoinnin,nahkaratti ja kepin nuppi, sekä alumiiniset polkimet,astinlaudat ja bensakorkin ja jotain muutakin härpäkettä.Lisäksi vuoden superkasko ilmaiseksi. Otan sen omaan käyttöön ja vaimo ajakoon viime vuonna uutena ostetulla Citroen C4:ella. Itse ajoin vuoden C3:ella joten kyllä yksi pököttikin menee...
Autonasentajana. Ei kiitos ranskaisia muuta kuin grillillä. Patongiit eivät vaan ole tehty suomen oloihin.
Pösö 405, 1.6 -95 farmari. Ajettu 330 tkm. Mikä peli! Harmi, että tuotanto lopetettiin.
Nyt pitäisi vaihtaa uudempaan..tuskin löydän yhtä hyvää palvelijaa. :)
Löytyy löytyy. Peugeot 406.
MB 220 C vm. 2000 ajettu 460 000 km. Ei tarvitse enkä halua vaihtaa katsotaan sitten kun tulee milli täyteen.
tarkoititko korjaamolaskuja sillä MILLILLÄ"
..mittarissa onkin jo 356 tkm. Näin se matka taittuu.:) Remi pitänee kohta vaihtaa. Jälleenmyyntiarvo on tietty enää satasen luokkaa. :DD
Vaan eipä ole tarvinnut turhia korjaamolla " valottaa".
Varo näitä autoja - katsastustilastot kertovat karua kieltä

Uusista, alle 3 vuoden ikäisistä henkilöautoista erityisesti ranskalaiset jäävät kiinni katsastuksessa, kertoo A-Katsastuksen tilasto vuodelta 2008. Kaikkein huonoimmaksi sijoittui Renault Laguna: vuonna 2005 käyttöön otetuista Lagunoista miltei 29 prosenttia passitettiin korjaamolle.

Lagunoiden yleisin vika liittyi ohjauslaitteisiin ja toiseksi yleisin etuakselistoon. Automalleista seuraaviksi perältä päin jäivät Peugeot 206 ja Peugeot 407, joista hylättiin noin 18 ja 15 prosenttia.
A-Katsastus, tilasto vuodelta 2011. Peugeot 206 sijalla 3. Hylkäysprosentti 0.72. Ei hassumpaa.
Arvaus: keskimäärin 206:lle kertynyt kilometrejä 25 tuhatta kun muilla top10-listan autoilla lähes 200 tuhatta?
Näin kauan keskusteltu peugeoteista eikä vielä ole taka-akselia mainittu? Mikäli aikomuksena on käytetty Peugeot ostaa niin kannattaa kysellä taka-akselin kuntoa (mikäli vääntösauvajousitus). Eli SW-malleissa ei pitäisi taka-akselin kanssa ongelmia olla(?). Mikäli taka-akselista löytyy rasvanipat, ei murheita pitäisi olla.

Sähkövikoja ei juuri lainkaan. Kerran ajotietokone valitteli monimutkaisia englanninkielisiä sanoja, mutta akkua vaihtamalla pääsi niistäkin "vioista".
Taka-akselin rasvanipoista katsastusmies neuvoi että pitää ehdottomasti olla perä nostettuna ja pyörien roikkua ala asennossa , vasta sitten painetaan rasvaa nippoihin.

Lisäksi sanoi että muutaman kerran vuodessa on hyvä tehdä.
Taka-akselin rasvanipoista katsastusmies neuvoi että pitää ehdottomasti olla perä nostettuna ja pyörien roikkua ala asennossa , vasta sitten painetaan rasvaa nippoihin.

Lisäksi sanoi että muutaman kerran vuodessa on hyvä tehdä.
Mulla just koe-ajossa 206 farmari -04. Ajettu 200 thk. 12.2010
173430 tkm korjattu takasilta 650 e ja vähän muuta yt. 1367 euroo!
Mut luulis, että silta nyt kestää jonkun aikaa. :D
Muuten tuntuu ihan mukavalta peliltä. Vaimolle just sopiva. Tosin ei oo vielä itse nähnyt. :) Tietty vähän pelottaa, jos päivät ja rahat kuluu korjaamolla. :D
näillä palstoilla tuntuu olevan melkein jokaisella huonoja kokemuksia peugeotista ,muissa merkeissä ei kuulema ollenkaan vikoja ja ne kulkevat ilmeisesti vuodesta toiseen ajatuksen voimalla eikä ongelmia tai lampun vaihtoja tule tekemälläkään..luulen että kateus kohtuuhintaista autoa kohtaan saa aikaan outoja tuntemuksia.ei sitä ole pakko ostaa,osta volvo ja maksa itsesi sitten kipeäksi,tai herrarodun valio merkkejä.jokainen päättää itse.omistin 206 3 vuotta ja mittarissa 145 tuhatta,lampuja paloi muttei muuta,aina löytyy maanantaikappaleita joka merkistä.
Hauskaa väkeä täällä :)

Peugeot 206 on tänä päivänä maamme toiseksi suosituin pikkuauto (suosituin on Fiat Punto), joten uskaltaisin väittää, että tuolle suosiolle täytyy olla myös syynsä. Autoa on myös paljon kehuttu eri koeajoissa ja käyttötesteissä, lukekaapa Tekniikan maailmaa tai Tuulilasia.

Itselläni on Citroen Xsara Picasso 2,0 HDI vm -02, ajettu 495 000 ! Auto on pelannut ranskalaisuudestaan huolimatta loistavasti verrattuna edelliseen Volkswagen Passattiin, joka uupui lopullisesti, kun mittarissa oli 360 000 !

Työkaverillani on 206 Pösö ja hän ainakin pitää autosta kovasti. Itselläni ei ole ko. autosta kokemuksia. Mutta mutu -tuntumaa täällä näyttää olevan lähes kaikilla ranskalaisten haukkujillakin ;)
Suosittu voi olla hintansa takia ja jos pidät halpaa auto max 3 vuotta tai takuu ajan sen jälkeen se rahanmeno yleensä alkaa. En väitä että kaikki olisi huonoja, nutta yleensä näin on.

Esimerkkinä nyt halvasta pikku autosta, jota olen itse korjaillut, koska muuten rahat olisi omitajalta loppunut jo aikaa sitten.. Peugeot 206 1,4l 2001 nyt 150 tkm mittarissa. Auto on ollut omistuksessa n. 2v. n 45tkm ajettu. Remonttia oli ennemminkin tehty jo ihan riittävästi ja sitten lisää.

Jakohihna ja katalysaattori oli juuri enne ostoa vaihdettu ja juuri katsastettu.

-Seuraavaksi takajarrut jumittuivat täysin. Eli jäi niille sijoilleen.. Nice.. Syynä kuluneet liinat ja vaihdon yhteydessä huomasin, että jarrusylinteritkin vuotivat, vaihtoon siis molemmat. Kuluva osa, mutta sylinterit ei saisi vuotaa noilla kilometreillä..
-Sitten hajosi flekti -> vaihto.
-Pakoputken etuklemmari hajosi -> pakoputki vuoti ruunsaasti. Onneksi uusi oli paranneltu malli, koska alkuperäinen oli täysi susi.
-Oikea raidetangonpää ->vaihto. Ok kuluva osa
-Moottorinhäiriövalo syttyi. Vikakoodi kertoi, että päästöt ovat korkeat... Meni arvailuksi. Päästötestissä kierroksilla Co oli korkea. Viittaisi kattiin tai lambdoihin. Katti vaihdettu juuri, eli lambdat vaihtoon. Häiriö valo hävisi, mutta päästöt ei parantunut. Päästöt läpi poppakonstein... --> Katsastus ok
-Takaluukun lukkopesä tuhoitui koska on tehty pelkästään muovista....? -> vaihto
-Taka-akselisto väljistyi niin, että takapyörät osuivat sisälokasuojiin ja ajoomiaisuudet muuttuivat hengenvaarallisiksi.. -> vaihto (kallis)
-Lamppujen pesimet jää ylös. Ei tehty mitään hakattu sisään.
-Äänenvaimennin halkeilee hitsauksien vierestä. -> uutta hitsiä.
-Päästöistä ei mene vieläkään läpi. Co kierroksilla korkea. Katti ilmeisesti taas risa.
-Koko auto pitää hirveetä natinaa.
-Lukot jäätyy aina talvella teki mitä vaan.
-Penkit jumittavat ja apukuskin penkin mekanismit pullahti ulos kokonaan. -> purku / korjaus.
-Peruutus vaihde ei kytkeydy kunnolla ikinä.
-Sitten näitä muita yllämainittuja ominaisuuksia...

Onneksi noita surullisia sähkövikoja ei ole vielä tullut. Niitä odotellessa, jos auto ei jää vahingossa maansiirtokoneen alle...

Tästä ei sitten vedetä poroja nokkaan. Olen kuullut juttuja myös hyvistä 206 Peugeoteista ja uskon, että niitä on, mutta tähän päivään mennessä sellaiset mitkä tiedän ja olen oikeasti nähnyt "livenä" ovat olleet noita huonoja.

En ikinä näitä tekstejä kirjoita, mutta mitta tuli vain tänään täyteen ko. autoa kohtaan.

Kiitos ja anteeks
pösö 206 vm.-00. takavalot ei pala kun auto käynnis--palaa kun pelkästään virrat päällä? mistä lähen ettii vikaa...?
Kovasti vaikeuksia varsinkin bensakoneilla. Itselläni vanha 1,9 dieseli, joka käy ja kiekuu moitteetta eikä normaalien huoltojen lisäksi ole tarvinnut tehdä muuta.

Jos joku tykästyy 206 ;een niin suosittelen turbotonta 1,9 diesel koneella. Naapurilla sama mutta turbokoneella ja mittaris about 360 000 km ja sekin käy ja kiekuu hienosti eikä edes syö ölkkyä. 206 on pieni ja kevyt auto joka liikkuu pirteästi ilman turboakin. Turboremontti on nimittäin kallista puuhaa.

Öljyksi suosittelen Kendalin uusia tuotteita jotka tekevät metallisen suojan kulumista vastaan. Amerikassa valtaosa Kendalin myynnistä on näitä uusia kehitteitä.Katso tarkemmin www.kendall.fi
206 SW 1,4 2005 ajettu 140 000 km.

Ollut paljon korjaamolla. Tehtiin kytkinremotntti. Nyt on vaihdelaatikkoremontti.

Sitä ennen pitkään ongelma, että lämmöt nousivat punaiselle. Vaihdettiin osia eri korjaamoilla. Lopuksi ajettiin autontietokoneelle uusi päivitys ja siihen loppui lämpöjen nousu punaiselle ja hälytykset.

Merkkihuolto teki tämän halvan toimen viimeisenä, Sitä ennen oli vaihdettu kallis alumiininen termostaattikotelo termostaatteineen vanhan tilalle, josta ei ollut mitään apua.

Veljeni osti 206 + auton varoitteluistani huolimatta. Siinä samanlainen muovinen termostaattikotelo, kuin minulla ennen.
Hei ihan oikeesti, jos saat pösön (tai minkä tahansa muun auton) vaihelaatikon ja kytkimen rikki ja ajo kilometrit on 140000!! Nii taitaa se vika olla ihan vaan käyttäjässä. Lopeta se kytkimen luisuttaminen ja elä pidä kättä koko aikaa vaihdekepillä ja elä aja 5-vaihteelle alle 80 nii johan alkaa kummasti kestämään.. Vaimolla 2002 vuoden reilu 150000 ajettu 206 4 ovinen. Hyvin on toiminu JA KYTKIN SEKÄ VAIHDELAATIKKO TOIMII KUIN UNELMA. Mun sitä edellisellä autolla oli ajettu 450000 ja siihen ei oltu tehty kytkimelle mitään, ei edes levyä vaihdettu ;)
28000 mittarissa, juuri merkkiliikkeessä huolettu. Hinurin lavalle tienvarresta alle tunnissa. Takuuseen kuuluva tiepalvelu ainakin toimii moitteetta. uutena hankittu 206+. Niin en tiedä kuin tarina päättyy mutta........
Itselläni on Pösö 206, 1.1 vm. 2000 etuovien sisään vuotaa vettä sateella onneksi tulee oven ala reiästä pois, mysteeri mistä vesi menee oven sisään?
Moi,
minulla pösöjä ollut 306 käytetty, 307 uusi (04) jonkin verran vikoja ei isoja, 407 hdi SW (-06) ajoin 200 000 km ei vikoja ei mitään, Nyt 308 SW hdi uusi(- 10) ajettu 100000 ei mitään vikaa ollut vielä. Kakkos autona 206 (-02 käyttöön otettu 03) bensa ajettu 100000. Jarrut pitäisi laittaa ei muuta vikaa.

Näillä mennään :)
Moi taas,
niin ajattelin itse sen jarru rempan tehdä uutta osaa ajattelin sinne laittaa eteen ja takse. Ei kait se takapää ole kovin kummonen purkaa ja kasata? Tietty käppäri herkistää. Jarru nesteet samalla vaihdan.
Itesellä on 206 vm-01 ajettu kohta 240 000 km eikä suurempia ongelmia. Katsastus miehen kehuma kone, päästöt on pienet ja matkassa syöm alle 5l/100km.
Ongelmana ollu että ohjauskumet oli kulunu,tankin panta oli ruosteessa helppo hakea rautakaupasta uutta remmiä halvalla ja laittaa paikoilleen. Kierroslukumittari ei toimi mutta pitäs käydä säädättään ja puhistaan anturi mahollisesti jopa vaihtaa, nopeusmittarissa sama homma välillä ei toimi ja viimeisimpänä pakoputen liitos klemmari oli lähteny irti ei oo kovahomma laittaa paikoilleen. Täysin tyytyväinen autoon hyvä ajettava ja ei oo ruosteessa.
>230tonnii.1,4koneella ajettu viimeisen kahden vuoden sisällä 120t. Vaikk uutta osaa laitettukkin niin em.motonetin osin halpa pitää, ja vanhempien 8v koneiden venttiileitä myöten käy säädötkin ja vartissa hihna rulla vesipumpun vaihtaa itsekkin. Eipä ole tietokonetta riesana (kosteusvauriot). Jopa venttiilitkin on paranettu laahamallisista laakerien päälle. siks kilsoja voi syntyykkin reilummin kuin noiden jykevien traktorimallien. Toki tiedettävä mitä öljyä sisään lurittaa. Mutta ihmeiden aika ei vielä ohi, voihan kohdalle ni osua jopa joku huononpikin.
älä osta pököttiä. pelkkää harmia.
Juu, ne muut merkit on täysin viattomia.
Niin kuin pankista pyssyn kanssa tavoitetutkin.

Mulla on 7. vaunu alla menossa PSA- konsernin hdi-tuotantoa enkä oikein voi kun kehua ilman niitä pieniä vaivoja jotka on melko helppo hoitaa.
Vaikka tutun tai sukulaisen jos on itse ihan ulalla.
Viat löytyvät useimmiten juurikin em. johtosarjoista joka on luultavasti halvimman alihankkijan tekele.

Jokaiseen omistani dieselin pannuun on tullut vähintään 450 tkm minun aikanani ja moottorit ei kun paranee vanhetessaan, lieneekö sisäänajon päättyminen.

Niveliä näissä menee ja sähköt on pellin alla Valeo / Boschia eli samaa kamaa kun kilpailijoilla. Kori kestää paremmin kuin kohtuullisesti jos sitä muistaa hiukan peseskellä,.
Edellinen vaunu oli sisarmerkin Jumpy -04 jota itse kylvetin kolme vuotta pk- seudun suolassa, kauneusvirheenä oli muutaman maalipinnan rikkoneen kiveniskun jälkeen valkoinen täpläpiste ts. eli sinkki se vaan toimii.

Uuden autoa ostoa kammoksuvan kannalta mukavin puoli PSA- vehkeissä on se että kun seuraava mallisarja kokoluokassaan esitellään niin edellisen hinta tippuu kuin se lehmän häntä. Ja on yleensä kohtuullisen hyvin varusteltu.
Oma illuusioni on se että ranskalaisen auton ostaja on mukavuuden ystävä, vaikkakaan esimerkiksi kaasunestejousituksen kaltaiset ratkaisut eivät ole aivan niin parasta ilman pieniä perusparannuksia meidän oloihimme.

ELi käytettynä todella kustannustekokas.
Itselläni päivässä ajoa 300 km pakuksi leimatulla 406- farkulla, naftaa lastutetulla ilmastoidulla kulkimella menee n. 5 l / satku eikä paksissa olevien kilujen määrä juuri vaikuta.

Aiemmin kirjoittaneen autonasentajan kannattaa siis ostaa ranskalaisensa jatkossakin spudarilta ja maksaa autoilustaan maltaita jotka olisi voinut saada tuopissaankin.
Hyvä peli, voin suositella! Itsellä 206 vm.2003 1.4 ilmastoinnilla, ajettu kylläkin vasta 64tkm, joten ehkä ne korjausreissut ovat vasta edessä...

Toisaalta ei haittaa, kun Motonetistä menee ostamaan jotain ko. autoon, niin yleensä siitä selviää aika halvalla, uudet jarrut, palat + levyt, maksoivat muistaakseni 60€ + frendin työt.

Ilmastointi riittänyt aina hyvin, ja ei talvella ole ollut mitään ongelmia, mutta niinhän se aina on että paskassakin on joskus helmiä joukossa:)
Nopeus-,kierrosluku,lämpö-,matka ja bensiinimittari lakkasi yhtäkkiä toimimasta,vielä vähänaikaa sitten pelasi sillontällön mutta nyt ei enää.
Mittaristonvalot toimii.Missähän lie vika?206 1,6 vvuosimallia 2000
sulakkeet ehjät-
sulakerasia mennyt? tai sulakerasiaan tuleva sähköjohto nipun liitoksessa hapetumaa?
Sulakkeen irroittaa niin valot ja kaikki muut pimenee,oisko lie siellä sulakerasiassa vika?Mitenhän sen irti saa?sii sulakerasian?
siis mittaristosta:)
Oisko johot hapettunu?
meillä on 206-1.9d-1999 vähällä kulkee. mutta jää toisten jalkoihin kiihytyksessä kun ei ole turboa.
206 on niin kevyt auto että jos lähes 2 litrainen diesel on kunnossa , tuskin jää jalkoihin , ei ainakaan normaali liikenteessä. Tämä on oma kokemukseni .

kiihdytyskilpailut on asia erikseen , mutta iän mukana jää kaikki turha pois , niinkuin kiirehtiminen ei minnekään.
Jos kytkinlevy loppu alle 300000 km niin käyttäjässä vika. Itsellä pikku pösössä kytkin kesti 500000 km.
2 litran hodari vetää vaikka laivan karilta, on siinä niin veetisti voimaa.
Ostettiin silloin -02 206 kuitenkin 1.6 moottorilla ja 50tkm oli ajettu, vuoden päivät oli ja voi sitä vikojen määrää...aina jostain rikki: esim kytkin särkyi noilla kilometreillä: merkkiliikkeessä sanoivat että tyyppivika:valeon valmistama jossa teräväreunainen painelaakeri kalvaa paineasetelman ja menee läpi, lämmityslaite särkyi, takaluukku alkoi ruostumaan. etujousi katkesi, jostain vuoti vettä vänkärin puolen jalkatilaan, kannentiiviste meni vaihtoon, siihen sähköviat ja käyntihäiriöt päälle, uskomaton miten paljon vikoja vuoden ja 5tkm aikana oli, ei voi suositella
Ja tämä sama kaveri vaan jaksaa. Milloin se viiskyttonnia ajettu pommi oli 206, milloin 406, milloin 407.

Mikä on ongelmasi, ihan oikeasti? Ei tuo ole ihan tasapainoisen ihmisen käytöstä.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11463589

http://keskustelu.suomi24.fi/node/11693741

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=67446.0

varmaan pösön omistanut ja ei ole parantunut järkytyksestä vielä....

harraste autoja nämä pösöt, ei kyllä 508 malliakaan mainitella..tosin ne jotka isukki vauvana ottanut talliin mukaan pösö remontteihin niin ovat tottuneet vastoinkäymisiin mutta tuossahan rehellisesti jotain sanotaan:

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=66105.0

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=68529.0

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=65865.0
Kaikissa merkeissä tyyppivikoja, ne tyyppiviat usein tarkottaa sitä "tyyppiä" joka istuu siellä ratin ja penkinvälissä. Niin olen havainnu.
Mulla oli entinen pösö 206 1,6 koneella. Oli aivan mahtava. 2000 vuosimallin ja ei ruosteen ruostetta näkyny missään. Pelas moitteettomasti. Lähti 30 asteen pakkasellaki käyntiin ilman roikitusta. Suosittelen kyllä suuresti!

Nyt itellä on 2011 vuosimallin 207 TD pösö. Se on kans ollut tosi luotettava. Itellä ei ole ollut yhdestäkään pösöstä valittamista ja olen ajanut todella monella pösöllä elämäni aikana. En tiedä onko ollut sitten niin pirun hyvä tuuri matkassa, et aina on sattunu hyvä auto kohdalle ;)
 /   /  /  / Kokemuksia Peugeot 206 ?

Keskusteluhaku

Laaja haku



Facebookissa suositeltua

Tietoa mainosten kohdentamisesta