että Jeesusta EI HERÄTETTY KUOLLEISTA KOLMANTENA PÄIVÄNÄ.
Sillä adventistit USKOVAT että Jeesus HERÄTETTIIN KUOLLEISTA KOLMANTENA PÄIVÄNÄ.
Että Jeesus oli kuoleman unessa, kunnes hänet HERÄTETTIIN KOLMANTENA PÄIVÄNÄ.
Raamattu sanoo asiasta näin:
1. Kor. 15:4
HÄNET HAUDATTIIN, HÄNET HERÄTETTIIN KUOLLEISTA KOLMANTENA PÄIVÄNÄ, niin kuin oli kirjoitettu, ..
Et ole adventisti jos uskot (2 )
35
548
Vastaukset
Hepr. 4:2
Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei USKOSSA SULAUTUNUT niihin, jotka sen kuulivat.
Niinpä OLET KRISTITTY, jso tämä Jeesus-sana sinuun uskossa sulautuu sitä lukiessa tai kuunnellessa, ja hyvältä maistuu:
JESAJA 53.luku - PROFEETAN TÄRKEIN PROFETIA
1 Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?
2 Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta.
Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
3 Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
4 Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
5 mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
6 Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen.
Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.
7 Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.
8 Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.
9 Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa.
10 Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
11 Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.
12 Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta.- kolme keijua
Olet kuin jokin adventistien vahtikoira. Räksytät heti, jos joku huomauttaa adventistien erikoisopeista. Itse en ole koskaan uskonut sinua luterialaiseksi. Olet yksi adventisteista, joka yrittää pettää muita sanomalla olevansa luterialainen. Jos on noin suuri hinku puollustaa adventismioppia, miksi et liity siihen? Minulle olet täysi pelle!
- UnaFortuna
kolme keijua kirjoitti:
Olet kuin jokin adventistien vahtikoira. Räksytät heti, jos joku huomauttaa adventistien erikoisopeista. Itse en ole koskaan uskonut sinua luterialaiseksi. Olet yksi adventisteista, joka yrittää pettää muita sanomalla olevansa luterialainen. Jos on noin suuri hinku puollustaa adventismioppia, miksi et liity siihen? Minulle olet täysi pelle!
Alexsin Rehelliset viestit ovat ikuisena ärsykkeenä totuuden tieltä hairahtuneilla. On muka lukea, että edes yksi Rehelline lutterilainen löytyy palstalta. Tätä Jesuiitta tyyppiä on alkanut esiintyä palstalla jo liankin paljon. Alex Olet tosi uskova, jossa ei vilppiä ole.
- UnaFortuna
Jän koettaa tuhota Lutterin jälkeensä jättämää uskonpuhdistusta. Tällaisia väärän leirin uskovia Kutsuvat oikeaoppiset Protestantit Kerettiläisiksi. (Huomio) En minä ole sanonut vaan oikea oppiset.
- uskostaan vilpittömästi
UnaFortuna kirjoitti:
Alexsin Rehelliset viestit ovat ikuisena ärsykkeenä totuuden tieltä hairahtuneilla. On muka lukea, että edes yksi Rehelline lutterilainen löytyy palstalta. Tätä Jesuiitta tyyppiä on alkanut esiintyä palstalla jo liankin paljon. Alex Olet tosi uskova, jossa ei vilppiä ole.
Jospa Alex-kasi kertoisi uudestisyntymisestään ja uskovien kasteestaan?
- olenko vai enkö?
UnaFortuna kirjoitti:
Jän koettaa tuhota Lutterin jälkeensä jättämää uskonpuhdistusta. Tällaisia väärän leirin uskovia Kutsuvat oikeaoppiset Protestantit Kerettiläisiksi. (Huomio) En minä ole sanonut vaan oikea oppiset.
Tekeytyminen luterilaiseksi ja tekytyminen adventistiksi?
- tykkäät happamesta
uskostaan vilpittömästi kirjoitti:
JUMALAN KORKEIN AUKTORITEETTI = ADVENTTIKIRKON KORKEIN JOHTO
"Minulle on näytetty, että kenenkään ihmisen arvostelukykyä ei saa luovuttaa kenenkään toisen arvostelulle. Mutta kun pääkonferenssi, joka on Jumalan korkein auktoriteetti maan päällä, käyttää arvostelukykyään, henkilökohtaista riippumattomuutta ja arvostelukykyä ei saa pitää yllä, vaan on alistuttava" (-Testimonies, Vol 3, s. 492) - mielestäsi
UnaFortuna kirjoitti:
Sinun kriteereillä olisi hyvä luterilainen niinkin, jos tunnustaisi islamin oikeaksi uskonnoksi.Onhan sekin lähempänä kristinuskoa kuin adventismi!
- alex-kasi
Koko tuo esiin ottamasi on oikeaa ja hyvää, MUTTA eihän SIINÄ OLLENKAAN VÄITETÄ ettei Jumala HERÄTTÄNYT Poikaansa KOLMANTENA PÄIVÄNÄ KUOLLEISTA.
Eihän Raamattu koskaan puhu itseään vastaan - se vain tuntuu siltä niille jotka jotka yrittävät soluttaa omia uskomuksiaan Raamatun sanomaan.
Esimerkiksi tähän Raamatun selvään ilmoitukseen että Jumala HERÄTTI Poikansa KOLMANTENA PÄIVÄNÄ KUOLLEISTA?
Tässä vielä sinullekin muutama Raamatunkohta samasta asiasta:
Esimerkiksi Matt. 16:21
Tästä lähtien Jeesus alkoi puhua opetuslapsilleen, että hänen oli mentävä Jerusalemiin ja kärsittävä paljon KANSAN VANHIMPIEN, YLIPAPPIEN ja LAINOPETTAJIEN käsissä. Hänet SURMATTAISIIN, mutta KOLMANTENA PÄIVÄNÄ HÄN NOUSISI KUOLLEISTA.
Matt. 17:22 > 23 missä Jeesus puhuu jälleen kuolemastaan .. "Kun he taas yhdessä kulkivat Galileassa, Jeesus sanoi heille: "Ihmisen Poika annetaan ihmisten käsiin ja he TAPPAVAT hänet, mutta KOLMANTENA PÄIVÄNÄ hänet HERÄTETÄÄN KUOLLEISTA." He tulivat tästä hyvin surullisiksi.
Tai Matt. 20:17 > 19 missä Jeesus puhuu vielä kerran kuolemastaan ja siitä että hänet HERÄTETÄÄN KOLMANTENA PÄIVÄNÄ KUOLLEISTA...
Kun he sitten nousivat Jerusalemiin vievää tietä, Jeesus otti kaksitoista opetuslastaan erilleen ja puhui kulkiessaan heille: "Me menemme nyt Jerusalemiin, ja Ihmisen Poika annetaan ylipappien ja lainopettajien käsiin. HE TUOMITSEVAT HÄNET KUOLEMAAN ja luovuttavat hänet pakanoille pilkattavaksi, ruoskittavaksi ja ristiinnaulittavaksi. Mutta KOLMANTENA PÄIVÄNÄ HÄN NOUSEE KUOLLEISTA."
Tai Luuk. 9:20,21,22
"Entä te?" kysyi Jeesus. "Kuka minä teidän mielestänne olen?" Pietari vastasi: "Sinä olet Kristus, Jumalan Voideltu." Jeesus kielsi heitä ankarasti puhumasta tästä kenellekään ja sanoi: "Ihmisen Pojan täytyy kärsiä paljon. Kansan vanhimmat, ylipapit ja lainopettajat HYLKÄÄVÄT HÄNET, ja hänet SURMATAAN, mutta KOLMANTENA PÄIVÄNÄ HÄN NOUSEE KUOLLEISTA."
Tai Luuk. 18:31,32,33 missä Jeesus puhuu VIELÄ KERRAN KUOLEMASTAAN:
"Jeesus kutsui kaksitoista opetuslastaan luokseen ja sanoi heille: "Me menemme nyt Jerusalemiin. Siellä käy toteen kaikki se, mitä profeetat ovat Ihmisen Pojasta kirjoittaneet. Hänet annetaan pakanoiden käsiin, häntä pilkataan ja häpäistään ja hänen päälleen syljetään, ja he ruoskivat häntä ja TAPPAVAT HÄNET. Mutta KOLMANTENA PÄIVÄNÄ HÄN NOUSEE KUOLLEISTA."
Luuk. 24:46
Hän sanoi heille: "Näin on kirjoitettu. Kristuksen tuli kärsiä KUOLEMA ja KOLMANTENA PÄIVÄNÄ NOUSTA KUOLLEISTA..
Ap. t. 10:40
.. mutta Jumala HERÄTTI hänet KOLMANTENA PÄIVÄNÄ ja antoi hänen ilmestyä ....
...hänet HAUDATTIIN, hänet HERÄTETTIIN KUOLLEISTA KOLMANTENA PÄIVÄNÄ, niin kuin oli kirjoitettu..
Siis voimme todeta että Raamattu selvästi sanoo että Jeesus HERÄTETTIIN KOLMANTENA PÄIVÄNÄ KUOLLEISTA - on sitten eri asia jos uskot siihen.
Adventistit uskovat (ja niin teen minäkin vaikka en adventisti olekaan)... - alex-kasi
uskostaan vilpittömästi kirjoitti:
aloitteessa esiin otetusta asiasta?
Vai oletko täällä vain irvailemassa muiden uskoa?? siltä se ainakin näyttää - valitettavasti. Ekö todella osaa sanoa MITÄÄN aloitteessa mainituista asioista?
Mutta voin vakuuttaa,että ei irvailusi minua häiritse,ei ainakaan siten että mielenrauhani jotenkin järkkyisi jaarituksistasi, vaikka toisaalta en voi edes olla ihmettelemättä että näet noin paljon vaivaa vain minun arvostelemisen tähden? :=)
Olisit mielummin ottanut osaa aloitteeseen ... mutta nähtävästi et tiedä mitä kirjoittaisit joten kirjoitit sitten mitä sattuu mieleen juolahtamaan... - eepu#
alex-kasi kirjoitti:
aloitteessa esiin otetusta asiasta?
Vai oletko täällä vain irvailemassa muiden uskoa?? siltä se ainakin näyttää - valitettavasti. Ekö todella osaa sanoa MITÄÄN aloitteessa mainituista asioista?
Mutta voin vakuuttaa,että ei irvailusi minua häiritse,ei ainakaan siten että mielenrauhani jotenkin järkkyisi jaarituksistasi, vaikka toisaalta en voi edes olla ihmettelemättä että näet noin paljon vaivaa vain minun arvostelemisen tähden? :=)
Olisit mielummin ottanut osaa aloitteeseen ... mutta nähtävästi et tiedä mitä kirjoittaisit joten kirjoitit sitten mitä sattuu mieleen juolahtamaan...VAPAHTAJA sanoo sinulle: "Ellen minä sinua PESE, ei sinulla ole osuutta minun kanssani."
"Joka ei SYNNY UUDESTI, YLHÄÄLTÄ, se ei voi nähdä JUMALAN VALTAKUNTAA."
*
RAAMATTU tuntee vain tämän YHDEN Oikean Kasteen; Johanneksen uskonmukaisen upotuskasteen VAPAHTAJAN NIMEEN ! (Katso; Apt.2:38; 4:12; 8:35,36,37,38) Muu on väärennöstä!!
ANNA siis PELASTAA ITSESI, (katso lisäksi: *Joh.3:16; Mark.16:15-18; Room. 6.Luku*), sillä vain tämä Tie On se kertakaikkinen, se Oikea IANKAIKKINEN ELÄMÄNTIE, astu ja kastu siihen! ... aloita uusi ja voimallinen Elämä yhdessä Vapahtajamme kanssa! :)
"Sillä tämä on se LIITTO, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen LAKINI heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.”
"Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen LAKINI heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä";
(Heb.8:10,11; 10:16)
-- ”Teidän HEDELMÄNNE olkoon PYHITYS”!
"Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta, sillä niiden tähden tulee Jumalan viha, ja niissä tekin ennen vaelsitte, kun niissä elitte.
Mutta nyt pankaa tekin pois ne kaikki: VIHA, KIIVASTUS, pahuus, herjaus ja häpeällinen puhe suustanne.
Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan."
Sillä; " .. JUMALA ON ELÄVÄKSI TEHNYT TEIDÄT, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne, joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa, joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niin kuin muutkin;"
Mutta nyt "että teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten, ja uudistua mielenne hengeltä ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen.”
”Älkääkä (siis) saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.
Kaikki katkeruus ja KIIVASTUS ja VIHA ja huuto ja herjaus, kaikki pahuus olkoon kaukana teistä.
Olkaa sen sijaan toisianne kohtaan ystävällisiä, hyväsydämisiä, ANTEEKSIANTAVAISIA toinen toisellenne, niin kuin Jumalakin on Kristuksessa teille ANTEEKSI ANTANUT."
”Olkaa siis Jumalan seuraajia, niin kuin rakkaat lapset, ja vaeltakaa rakkaudessa, niin kuin Kristuskin rakasti teitä ja antoi itsensä meidän edestämme lahjaksi ja uhriksi, Jumalalle "suloiseksi tuoksuksi." (Ks. Kol. 2.Luku; 3.Luku; Efe.2.Luku; 4.Luku; 5.Luku)
*
♥ MARANATA! ♥ - alex-kasi
eepu# kirjoitti:
VAPAHTAJA sanoo sinulle: "Ellen minä sinua PESE, ei sinulla ole osuutta minun kanssani."
"Joka ei SYNNY UUDESTI, YLHÄÄLTÄ, se ei voi nähdä JUMALAN VALTAKUNTAA."
*
RAAMATTU tuntee vain tämän YHDEN Oikean Kasteen; Johanneksen uskonmukaisen upotuskasteen VAPAHTAJAN NIMEEN ! (Katso; Apt.2:38; 4:12; 8:35,36,37,38) Muu on väärennöstä!!
ANNA siis PELASTAA ITSESI, (katso lisäksi: *Joh.3:16; Mark.16:15-18; Room. 6.Luku*), sillä vain tämä Tie On se kertakaikkinen, se Oikea IANKAIKKINEN ELÄMÄNTIE, astu ja kastu siihen! ... aloita uusi ja voimallinen Elämä yhdessä Vapahtajamme kanssa! :)
"Sillä tämä on se LIITTO, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen LAKINI heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.”
"Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen LAKINI heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä";
(Heb.8:10,11; 10:16)
-- ”Teidän HEDELMÄNNE olkoon PYHITYS”!
"Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta, sillä niiden tähden tulee Jumalan viha, ja niissä tekin ennen vaelsitte, kun niissä elitte.
Mutta nyt pankaa tekin pois ne kaikki: VIHA, KIIVASTUS, pahuus, herjaus ja häpeällinen puhe suustanne.
Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan."
Sillä; " .. JUMALA ON ELÄVÄKSI TEHNYT TEIDÄT, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne, joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa, joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niin kuin muutkin;"
Mutta nyt "että teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten, ja uudistua mielenne hengeltä ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen.”
”Älkääkä (siis) saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.
Kaikki katkeruus ja KIIVASTUS ja VIHA ja huuto ja herjaus, kaikki pahuus olkoon kaukana teistä.
Olkaa sen sijaan toisianne kohtaan ystävällisiä, hyväsydämisiä, ANTEEKSIANTAVAISIA toinen toisellenne, niin kuin Jumalakin on Kristuksessa teille ANTEEKSI ANTANUT."
”Olkaa siis Jumalan seuraajia, niin kuin rakkaat lapset, ja vaeltakaa rakkaudessa, niin kuin Kristuskin rakasti teitä ja antoi itsensä meidän edestämme lahjaksi ja uhriksi, Jumalalle "suloiseksi tuoksuksi." (Ks. Kol. 2.Luku; 3.Luku; Efe.2.Luku; 4.Luku; 5.Luku)
*
♥ MARANATA! ♥sinne kasteen puolelle. :)
Väärä toikki eepu .. tämä kun käsittelee niitä Raamatunkohtia jotka kertovat että Jumala HERÄTTI KUOLLEEN POIKANSA KOLMANTENA PÄIVÄNÄ HÄNEN KUOLEMANSA JÄLKEEN.
Eikö se kiinnosta sinua? - totuuden tunnon
alex-kasi kirjoitti:
sinne kasteen puolelle. :)
Väärä toikki eepu .. tämä kun käsittelee niitä Raamatunkohtia jotka kertovat että Jumala HERÄTTI KUOLLEEN POIKANSA KOLMANTENA PÄIVÄNÄ HÄNEN KUOLEMANSA JÄLKEEN.
Eikö se kiinnosta sinua?Koska annat kastaa itsesi oikeaan seurakuntayhteyteemme?
kolme keijua kirjoitti:
KAIKKI PISTEET ALEX-KASILLE
Ihan hyvä, ettet tuhlannut pisteitä, vaan kaikki talletit alex-kasille. Sillä minä en ole keräilijä.
Tosin itse annan itselleni täydet pisteet vilpittömästä uskosta Jeesus Nasarealaiseen.
EI ADVENTISMIA TARVITSE HÄVETÄ
Jaa että olen adventisti?
Enkä luterilainen sittenkään?
Ja sinulle täysi pelle!
Ehkä olen sekä luterilainen että adventisti?
Ei adventtisuudessa mitään hävettävää ole. Sehän viittaa tulevaan. Sensijaan luterilaisuus viittaa menneeseen, ainakin nimensä mukaan.
Adventtiliikkeen nimessä ei näytetä menneisyyttä, ellenismiä.
Ei minua hävetä opettaa adventtikirkossa tai olla lyötynä adventtileimalla tai sinetillä.
Sillä hedelmistään puu tunnetaan eikä sineteistä.
Sanankaan julistamista eivät puitteet häiritse.
Jeesus sekä apostolitkin jonkin aikaa, saarnasivat synagoogassa.
Lepopäiväänikään eivät puitteet haittaa - voin sen pyhittää yhtä hyvin lauantaina kuin sunnuntaina.
TÄYTTÄ PELLEILYÄ
Toki olen sinulle täysi pelle, kuten sinä pitänet täytenä pellenä Jes 53 mainittua henkilöäkin.
Nimittäin tuon Jes 53 luettuasihan sinä minulle vastasit rikinkatkuisesti !!
Ainakaan ei tee noin oikea adventisti - sitähän on alex-kasikin täällä korostanut.
Ja häneenhän sinä uskot - paitsi tässä ydinasiassa!
En muuten käsitä sitä, että miksi ei saisi "räksyttää" erikoisopeista. Sillä eihän siinä mitään räksytettävää ole, missä kaikki ovat yhtä mieltä jo ennestäänkin ja minkä kaikki tietävät.
kolme enkeliäUnaFortuna kirjoitti:
"Mannaa Jumalan lapsille", Martti Luther - 4.10.
1.Kor.10:17
Leipä on yksi, ja niin mekin olemme yksi ruumis, vaikka meitä on monta, sillä tulemme kaikki osallisiksi tuosta yhdestä leivästä.
[Room. 12:5; 1. Kor. 12:13]
Te tiedätte, että ennen kuin leipä valmistetaan, kaikki jyvät jauhetaan. Siinä jokainen jyvä tulee toisen jyvän jauhoksi, ja kaikesta syntyy sellainen seos, että täydessä jauhosäkissä nähdään kaikki jyvät sekaisin jauhettuina: ainoakaan ei säilytä entistä muotoansa, vaan toinen antaa toiselle jauhonsa.
Jokainen jyvä kadottaa omnan olemuksensa: monesta jyvästä tulee yksi leipä.
Niin on oleva meidänkin. Tehdessäni itseni yhteiseksi ja palvellessani sinua niin, että sinä nautit minua, aina kun minua tarvitset, minä olen sinun ravintonasi, aivan kuin sinä isotessasi syöt leipää, joka silloin auttaa ruumistasi ja antaa sinulle voimia.
Auttaessani ja palvellessani siis sinua kaikessa hädässäsi minä olen sinun leipänäsi; ja jos sinäkin olet kristitty, sinäkin puolestasi kaikella omaisuudellasi palvelet minua: se kaikki tyynni hyödyttää minua.
Jos minä olen syntinen, mutta sinä Jumalan armosta hurskas, sinä riennät tyköni tehdäksesi minut hurskaudestasi osalliseksi, rukoilet Jumalaa puolestani ja otat asiani omaksesi aivan kuin minä olisin sinun sijassasi.alex-kasi kirjoitti:
Koko tuo esiin ottamasi on oikeaa ja hyvää, MUTTA eihän SIINÄ OLLENKAAN VÄITETÄ ettei Jumala HERÄTTÄNYT Poikaansa KOLMANTENA PÄIVÄNÄ KUOLLEISTA.
Eihän Raamattu koskaan puhu itseään vastaan - se vain tuntuu siltä niille jotka jotka yrittävät soluttaa omia uskomuksiaan Raamatun sanomaan.
Esimerkiksi tähän Raamatun selvään ilmoitukseen että Jumala HERÄTTI Poikansa KOLMANTENA PÄIVÄNÄ KUOLLEISTA?
Tässä vielä sinullekin muutama Raamatunkohta samasta asiasta:
Tästä lähtien Jeesus alkoi puhua opetuslapsilleen, että hänen oli mentävä Jerusalemiin ja kärsittävä paljon KANSAN VANHIMPIEN, YLIPAPPIEN ja LAINOPETTAJIEN käsissä. Hänet SURMATTAISIIN, mutta KOLMANTENA PÄIVÄNÄ HÄN NOUSISI KUOLLEISTA.
Matt. 17:22 > 23 missä Jeesus puhuu jälleen kuolemastaan .. "Kun he taas yhdessä kulkivat Galileassa, Jeesus sanoi heille: "Ihmisen Poika annetaan ihmisten käsiin ja he TAPPAVAT hänet, mutta KOLMANTENA PÄIVÄNÄ hänet HERÄTETÄÄN KUOLLEISTA." He tulivat tästä hyvin surullisiksi.
Tai Matt. 20:17 > 19 missä Jeesus puhuu vielä kerran kuolemastaan ja siitä että hänet HERÄTETÄÄN KOLMANTENA PÄIVÄNÄ KUOLLEISTA...
Kun he sitten nousivat Jerusalemiin vievää tietä, Jeesus otti kaksitoista opetuslastaan erilleen ja puhui kulkiessaan heille: "Me menemme nyt Jerusalemiin, ja Ihmisen Poika annetaan ylipappien ja lainopettajien käsiin. HE TUOMITSEVAT HÄNET KUOLEMAAN ja luovuttavat hänet pakanoille pilkattavaksi, ruoskittavaksi ja ristiinnaulittavaksi. Mutta KOLMANTENA PÄIVÄNÄ HÄN NOUSEE KUOLLEISTA."
"Entä te?" kysyi Jeesus. "Kuka minä teidän mielestänne olen?" Pietari vastasi: "Sinä olet Kristus, Jumalan Voideltu." Jeesus kielsi heitä ankarasti puhumasta tästä kenellekään ja sanoi: "Ihmisen Pojan täytyy kärsiä paljon. Kansan vanhimmat, ylipapit ja lainopettajat HYLKÄÄVÄT HÄNET, ja hänet SURMATAAN, mutta KOLMANTENA PÄIVÄNÄ HÄN NOUSEE KUOLLEISTA."
"Jeesus kutsui kaksitoista opetuslastaan luokseen ja sanoi heille: "Me menemme nyt Jerusalemiin. Siellä käy toteen kaikki se, mitä profeetat ovat Ihmisen Pojasta kirjoittaneet. Hänet annetaan pakanoiden käsiin, häntä pilkataan ja häpäistään ja hänen päälleen syljetään, ja he ruoskivat häntä ja TAPPAVAT HÄNET. Mutta KOLMANTENA PÄIVÄNÄ HÄN NOUSEE KUOLLEISTA."
Hän sanoi heille: "Näin on kirjoitettu. Kristuksen tuli kärsiä KUOLEMA ja KOLMANTENA PÄIVÄNÄ NOUSTA KUOLLEISTA..
...hänet HAUDATTIIN, hänet HERÄTETTIIN KUOLLEISTA KOLMANTENA PÄIVÄNÄ, niin kuin oli kirjoitettu..
Siis voimme todeta että Raamattu selvästi sanoo että Jeesus HERÄTETTIIN KOLMANTENA PÄIVÄNÄ KUOLLEISTA - on sitten eri asia jos uskot siihen.
Adventistit uskovat (ja niin teen minäkin vaikka en adventisti olekaan)...On lukijoille täysi mysteeri, mihin pyrit toitottamalla minulle tuota itserstään selvää asiaa, jonka juuri esitin, asettaessani esiin jes 53.
Ainoa ero on siinä, että Jes 53. on kyllä-muodossa, kuten pitääkin.
Sinä esität saman ei-muodossa -ikäänkuin herättäen epäilyä: onko Jumala sittenkään vakuuttanut tuollaista.
Pyrkimyksesi jää tälläkin kertaa mystiikaksi.
Tahdotko muuttaa jonkun osan tuosta Jumalan profetiasta, Jes 53. ?
Ounastelen että sinau närästää tuo Jumalan tunnustus:
"Herra näki hyväksi runnelal häntä".
Koko sovitus kuitenkin pohjautuu siihen, että se oli Jumalan päätös, eikä kenenkään ihmisen.
Poikana Jumala tahtoi uhrautua ja Isännä hän hyväksyi uhrin.
Liity vaan ihan vapaasti adventtikirkkoon jäseneksi, kun kerran olet heitä muutenkin tällä palstalla edustamassa. On itse adventisteille hyvin kiusallinen tilanne, kun et kuuluu adventtikirkkoon.
- alex-kasi
Olemme täällä "adventistien palstalla" joten on luonnollista että adventismi tulee esiin silloin tällöin, mutta sen ei pitäisi estää keskustelua siitä mitä Raamattu asioista sanoo. Aloitteessa otin esiin sen tosiasian että Raamattuu sanoo selvästi että Jeesus Jumalan Poika kuoli, haudattiin ja että Jumala herätti hänet kolmantena päivänä kuolleista, nyt on niin että adventistit ovat (minun laillani) omaksuneet tämän asian totena. Kieltäisinkö Raamatun vain siksi että joku muukin on sen ottanut omakseen???
Minä haluan mennä vain Raamatun mukaan .. ja olen iloinen jos muutkin haluavat tehdä samoin..
- eroa siis löyty
Johanneksen evankeliumi:
8:51 Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa." Adventismi on lohduton uskonto, joka väittää Raamatun opetuksia vastaan hillittömin yritelmin. Ja on tuomittu häviöön.- Veli.
Älä irrota yhtä jaetta ja tuo välitilaopin kidutuskäsitettä sitten tänne.
Lue tarkkaan Johanneksen evankeliumi lue ja alleviivaa Jeesuksen opetus Jeesuksen sanoilla, niin et puhuisi tätä, mitä haet nyt takaa ajaen välitilahelvettioppia.
Toin juuri toisessa tekstissä esille tuosta vanhasta surevasta ihmisestä, joka suri tämän oppisi tähden kuolleita omaisiaan, kärsimyksestä.
Hän oli lohdutettu, kun sai kuulla Jeesuksen opetuksena ylösnousemuksen päivästä.
Tästä on riittävästi aikaisemmin siteerattu Raamattua täällä, ja juuri tuota Johanneksen evankeliumissa Jeesuksen sanoja.
Siitä evankeliumista löytyy juuri Vapahtajan esittämä jyvitys jos tuota sanaa voi käyttää, ikuisen elämän perusteista, miten se saadaan ja koska ajankohta.
Sitten voit lisänä lukea kokonaan 1 Kor 15 luku. äläkä ohita jaetta 52 sen luvun loppuun saakka.
Aika kerrotaan tarkkaan toteutuvaksi ja mitä siitä seuraa, 53 jae, sekä myös se, että tämä on voitto hetkemme, se lopullinen.
Oikein sydän jubileeraa tämän luvun kohdalla. [ihana lupaus]
Kristuksessa tämä toteutuu armosta, Hänen työnsä tuloksena.
Niin sinä puhuit tuosta kuolemasta, he eivät näe kuolemaa. Aivan oikein, toinen kuolema ei tavoita, kun ja koska ikuinen elämä on armolahja Kristuksessa Jeesuksessa.
Ilm 21:4-8 luopiot, [8]toinen kuolema.
Sitä ennen oli tuo voitto Kristuksen armon ja vaeltajien omaisuus, Hänessä.
Kun olet lukenut nämä kaksi paikka, niin astu 1 Tess. 4 lukuun ja lue Herran tulosta.
13-18 ja rohkaise ihmisiä Jeesuksen tulon juhlalla.
-sitten voi katsella näitä vaikka JOH. evankeliumista.
Joh 3: 16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
36. Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä.
Joh 5: 24. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
25. Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat, ne >saavat elää.<
ja elämän lopullisen ajankohdan toteutuminen tulee esille.
Joh 5: 28. Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka ->haudoissa ovat,>hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, >herätän heidät viimeisenä päivänä.>>uskoo häneen, on iankaikkinen elämä;herätän hänet viimeisenä päivänä." - Veli.
Veli. kirjoitti:
Lue tarkkaan Johanneksen evankeliumi lue ja alleviivaa Jeesuksen opetus Jeesuksen sanoilla, niin et puhuisi tätä, mitä haet nyt takaa ajaen välitilahelvettioppia.
Toin juuri toisessa tekstissä esille tuosta vanhasta surevasta ihmisestä, joka suri tämän oppisi tähden kuolleita omaisiaan, kärsimyksestä.
Hän oli lohdutettu, kun sai kuulla Jeesuksen opetuksena ylösnousemuksen päivästä.
Tästä on riittävästi aikaisemmin siteerattu Raamattua täällä, ja juuri tuota Johanneksen evankeliumissa Jeesuksen sanoja.
Siitä evankeliumista löytyy juuri Vapahtajan esittämä jyvitys jos tuota sanaa voi käyttää, ikuisen elämän perusteista, miten se saadaan ja koska ajankohta.
Sitten voit lisänä lukea kokonaan 1 Kor 15 luku. äläkä ohita jaetta 52 sen luvun loppuun saakka.
Aika kerrotaan tarkkaan toteutuvaksi ja mitä siitä seuraa, 53 jae, sekä myös se, että tämä on voitto hetkemme, se lopullinen.
Niin sinä puhuit tuosta kuolemasta, he eivät näe kuolemaa. Aivan oikein, toinen kuolema ei tavoita, kun ja koska ikuinen elämä on armolahja Kristuksessa Jeesuksessa.
Kun olet lukenut nämä kaksi paikka, niin astu 1 Tess. 4 lukuun ja lue Herran tulosta.
Joh 3: 16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
36. Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä.
Joh 5: 24. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
25. Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat, ne >saavat elää.<
Joh 5: 28. Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka ->haudoissa ovat,>hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, >herätän heidät viimeisenä päivänä.>>uskoo häneen, on iankaikkinen elämä;herätän hänet viimeisenä päivänä."Jos te muuta puhutte, niin te nousette itse Vapahtajan opetusta vastaan, joka on niin selväsävelinen.
Tätä voisin jatkaa pidemmälle ja tuoda ikuisen elämän täydellisen Raamatullisen opetuksen esille.
Siitä toisen kuoleman, kun ja koska vielä murhaajalla ei myöskään ole iankaikkista elämää, koska hän ei sitä saa, ilman Kristusta. On toinen kuolema.
korjaan hieman sanojani tästä täydellisen opetuksen.
En huomannut sanani väärään ajatukseen johtavaa suuntaa, mutta kuitenkin kohdetta tarkentaen.
Raamattu antaa kuvan täydellisestä opetuksesta ja minä voin vain tuoda sitä esille.
Vaikka kuinka täydellisesti pyrin löytämään ja olemaan rehellinen Jumalan edessä, niin aina on lisää ammennettavaa. Eli täydellisyys on sana ja katsomisemme vajaamittaista, sana yksin on opettaja. - alex-kasi
Kuinka voit lukea Raamattua "vastavuoroisesti"?? Koko Raamattu kertomus yhdestä ja samasta asiasta.
Ei Raamatussa ole vastakohtaisuuksia.
Tarkoitatko siis tuolla "vastavuoroisuudellasi" että ET usko tuohon Raamatun ilmoitukseen että Jumala HERÄTTI Poikansa KOLMANTENA PÄIVÄNÄ KUOLLEISTA?
Tässä vielä muutama kohta samasta asiasta (avuksesi):
(SELVÄSTI tässäkin sanottu - eikö vain)
(SELVÄSTI tässäkin sanottu - eikö vain?)
(Jälleen SELVÄSTI tässäkin sanottuna - eikö vain??)
Lue myös
Tai ...
tai
Yksi asia ainakin on varma.
Nimittäin se että Raamattu sanoo että Jeesus HERÄTETTIIN KOLMANTENA PÄIVÄNÄ KUOLLEISTA - on sitten eri asia jos siihen uskoo tai jos ei usko. Adventistit uskovat (ja niin teen minäkin vaikka en adventisti olekaan)... - älä valehtele koko ajan
Veli. kirjoitti:
Joh 5: 28. Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka ->haudoissa ovat,>hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, >herätän heidät viimeisenä päivänä.>>uskoo häneen, on iankaikkinen elämä;herätän hänet viimeisenä päivänä."Älä valehtele. Viestissäni ei ole mitään välitilaoppia. Mutta sekin kyllä saisi tukea jopa ilmestyskirjasta.ILM:6:9. Ja kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin minä alttarin alla niiden sielut, jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden ja sen todistuksen tähden, joka heillä oli.
10. Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat?"
11. Ja heille kullekin annettiin pitkä valkoinen vaippa, ja heille sanottiin, että vielä vähän aikaa pysyisivät levollisina, kunnes oli täyttyvä myös heidän kanssapalvelijainsa ja veljiensä luku, joiden tuli joutua tapettaviksi niinkuin hekin. - -kokonaan-
Veli. kirjoitti:
Jos te muuta puhutte, niin te nousette itse Vapahtajan opetusta vastaan, joka on niin selväsävelinen.
Tätä voisin jatkaa pidemmälle ja tuoda ikuisen elämän täydellisen Raamatullisen opetuksen esille.
Siitä toisen kuoleman, kun ja koska vielä murhaajalla ei myöskään ole iankaikkista elämää, koska hän ei sitä saa, ilman Kristusta. On toinen kuolema.
korjaan hieman sanojani tästä täydellisen opetuksen.
En huomannut sanani väärään ajatukseen johtavaa suuntaa, mutta kuitenkin kohdetta tarkentaen.
Raamattu antaa kuvan täydellisestä opetuksesta ja minä voin vain tuoda sitä esille.
Vaikka kuinka täydellisesti pyrin löytämään ja olemaan rehellinen Jumalan edessä, niin aina on lisää ammennettavaa. Eli täydellisyys on sana ja katsomisemme vajaamittaista, sana yksin on opettaja.Emme lue adventismia Raamatusta. Olen lukenut Raamatun läpi n. parikymmentä kertaa. Aina se antaa uutta opittavaa. Mutta ei koskaan adventismin oppeja sivuavaakaan. Adventismia lukiessa puuttuu se tunne ja luotto, joka Raamatun sanasta huokuu kannesta kanteen.Voikin sanoa, että joka asia jonka ymmärtämistä Raamattu syventää, osoittaa adventismin oppien olevan täysin väärillä urilla. Mistään Raamatusta oppimastamme me kristityt emme ole yhtä mieltä adventismin oppien kanssa. Adventtikirkossa käynnit, joita vuosien mittaan on ollut harvakseltaan, ei ole muuttanut käsitystäni adventismiin myöntymisen suuntaan. Jo siellä kirkossanne ollessa, vahvistuu varmuudeksi se käsitys, joka on teitä tapaamatta syntynyt oppianne tutkiessa. Te olette kaukaisia vieraita Evankeliumin uskon tuntemiselle. Adventismia voikin pitää huppuna silmillä, joka estää Evankeliumin koko selkeyden aukenemisen. Adventistipastori on sokea sokeiden taluttajana.
- ei kukaan ole puhunut
alex-kasi kirjoitti:
Kuinka voit lukea Raamattua "vastavuoroisesti"?? Koko Raamattu kertomus yhdestä ja samasta asiasta.
Ei Raamatussa ole vastakohtaisuuksia.
Tarkoitatko siis tuolla "vastavuoroisuudellasi" että ET usko tuohon Raamatun ilmoitukseen että Jumala HERÄTTI Poikansa KOLMANTENA PÄIVÄNÄ KUOLLEISTA?
Tässä vielä muutama kohta samasta asiasta (avuksesi):
(SELVÄSTI tässäkin sanottu - eikö vain?)
(Jälleen SELVÄSTI tässäkin sanottuna - eikö vain??)
Lue myös
Tai ...
tai
Yksi asia ainakin on varma.
Nimittäin se että Raamattu sanoo että Jeesus HERÄTETTIIN KOLMANTENA PÄIVÄNÄ KUOLLEISTA - on sitten eri asia jos siihen uskoo tai jos ei usko. Adventistit uskovat (ja niin teen minäkin vaikka en adventisti olekaan)...###Kuinka voit lukea Raamattua "vastavuoroisesti"?### Raamattu ei ole miltään kohden opettamassa adventismin tulkintojen mukaisesti. "Vastavuoroisesti" sanaa käytät osoittamassa, että puhut eri asiasta jopa keskustelukumppaneitasikin ymmärtämättä. Vääristät Raamatun sanaa yhtä sujuvasti kuin vääristelet muidenkin sanoja. Luottoni sinuun karisee sitämukaa kuin olen sinua täällä seurannut n. vuoden aikana. Voi sanoa perustellusti, että en ole sinun enkä adventistien uskonveli. Siksi sellaisen veljeyden väittäminen adventistien taholta on omituista. Adventistilla hengellinen veljeyskin näyttää merkitsevän eri asiaa kuin muille. En mitenkään voisi puolustaa adventismin kannattajaa silloinkaan, kun hän olisi selvän vääräoppisen kanssa pulassa. Adventistia ei voi siinä puolustaa, jossa hän on itsekin väärässä.
- alex-kasi
ei kukaan ole puhunut kirjoitti:
###Kuinka voit lukea Raamattua "vastavuoroisesti"?### Raamattu ei ole miltään kohden opettamassa adventismin tulkintojen mukaisesti. "Vastavuoroisesti" sanaa käytät osoittamassa, että puhut eri asiasta jopa keskustelukumppaneitasikin ymmärtämättä. Vääristät Raamatun sanaa yhtä sujuvasti kuin vääristelet muidenkin sanoja. Luottoni sinuun karisee sitämukaa kuin olen sinua täällä seurannut n. vuoden aikana. Voi sanoa perustellusti, että en ole sinun enkä adventistien uskonveli. Siksi sellaisen veljeyden väittäminen adventistien taholta on omituista. Adventistilla hengellinen veljeyskin näyttää merkitsevän eri asiaa kuin muille. En mitenkään voisi puolustaa adventismin kannattajaa silloinkaan, kun hän olisi selvän vääräoppisen kanssa pulassa. Adventistia ei voi siinä puolustaa, jossa hän on itsekin väärässä.
Ensiksikin - Koska minä olen sanonut olevani adventisti? Joten se siitä. Ja toiseksi - luuletko olevasi parempi uskova kuin adventisti?
Otan vain esiin muutamia Raamatunkohtia missä adventisteilla on mielestäni oikea ymmärrys asioista. On uskomatonta että muutamat kieltävät Raamatun ilmoituksen vain siksi että adventistitkin ovat ymmärtäneet asian.
Tämä aloitus käsittelee sitä että Jeesus KUOLI, HAUDATTIIN ja HERÄTETTIIN KUOLLEISTA KOLMANTENA PÄIVÄNÄ.
Jos osoitat minua sormellasi niin osoitat samalla myös sitä Raamatun ilmoitusta että näin on - ja minä uskon Raamattuun - mihin sinä uskot?
Tätä asiaa ei voi käsittää väärin - jos mennään Raamatun mukaan. Sillä Raamattu sanoo moneen kertaan että
Jeesus Jumalan Poika KUOLI, HAUDATTIIN JA HÄNET HERÄTETTIIN KUOLLEISTA KOLMANTENA PÄIVÄNÄ KUOLLEISTA..
Joten lakkaa puhumasta Raamattua vastaan.. on paljon rehellisempää sanoa suoraan jos et usko että Jumala HERÄTTI Poikansa KOLMANTENA PÄIVÄNÄ KUOLLEISTA - kuin että alat arvostelemaan ihmisiä joita et edes tunne.
Alla sinullekin vielä muutama Raamatunkohta luettavaksesi (jospa alat vaikka uskomaan että Raamattu puhuu totta):
.. Kun he sitten nousivat Jerusalemiin vievää tietä, Jeesus otti kaksitoista opetuslastaan erilleen ja puhui kulkiessaan heille: "Me menemme nyt Jerusalemiin, ja Ihmisen Poika annetaan ylipappien ja lainopettajien käsiin. HE TUOMITSEVAT HÄNET KUOLEMAAN ja luovuttavat hänet pakanoille pilkattavaksi, ruoskittavaksi ja ristiinnaulittavaksi. Mutta KOLMANTENA PÄIVÄNÄ HÄN NOUSEE KUOLLEISTA."
Tai Luuk. 18:31,32,33 missä Jeesus puhuu VIELÄ KERRAN KUOLEMASTAAN: "Jeesus kutsui kaksitoista opetuslastaan luokseen ja sanoi heille: "Me menemme nyt Jerusalemiin. Siellä käy toteen kaikki se, mitä profeetat ovat Ihmisen Pojasta kirjoittaneet. Hänet annetaan pakanoiden käsiin, häntä pilkataan ja häpäistään ja hänen päälleen syljetään, ja he ruoskivat häntä ja TAPPAVAT HÄNET. Mutta KOLMANTENA PÄIVÄNÄ HÄN NOUSEE KUOLLEISTA."
Lue myös Luuk. 24:46
tai
tai
Näet näistä Raamatun paikoista että Raamattu todella sanoo että Jeesus HERÄTETTIIN KOLMANTENA PÄIVÄNÄ KUOLLEISTA - usko sitten siihen tai et.
Adventistit uskovat (ja niin teen minäkin vaikka en adventisti olekaan)... - olet adventisti
alex-kasi kirjoitti:
Ensiksikin - Koska minä olen sanonut olevani adventisti? Joten se siitä. Ja toiseksi - luuletko olevasi parempi uskova kuin adventisti?
Otan vain esiin muutamia Raamatunkohtia missä adventisteilla on mielestäni oikea ymmärrys asioista. On uskomatonta että muutamat kieltävät Raamatun ilmoituksen vain siksi että adventistitkin ovat ymmärtäneet asian.
Tämä aloitus käsittelee sitä että Jeesus KUOLI, HAUDATTIIN ja HERÄTETTIIN KUOLLEISTA KOLMANTENA PÄIVÄNÄ.
Jos osoitat minua sormellasi niin osoitat samalla myös sitä Raamatun ilmoitusta että näin on - ja minä uskon Raamattuun - mihin sinä uskot?
Tätä asiaa ei voi käsittää väärin - jos mennään Raamatun mukaan. Sillä Raamattu sanoo moneen kertaan että
Jeesus Jumalan Poika KUOLI, HAUDATTIIN JA HÄNET HERÄTETTIIN KUOLLEISTA KOLMANTENA PÄIVÄNÄ KUOLLEISTA..
Joten lakkaa puhumasta Raamattua vastaan.. on paljon rehellisempää sanoa suoraan jos et usko että Jumala HERÄTTI Poikansa KOLMANTENA PÄIVÄNÄ KUOLLEISTA - kuin että alat arvostelemaan ihmisiä joita et edes tunne.
Alla sinullekin vielä muutama Raamatunkohta luettavaksesi (jospa alat vaikka uskomaan että Raamattu puhuu totta):
.. Kun he sitten nousivat Jerusalemiin vievää tietä, Jeesus otti kaksitoista opetuslastaan erilleen ja puhui kulkiessaan heille: "Me menemme nyt Jerusalemiin, ja Ihmisen Poika annetaan ylipappien ja lainopettajien käsiin. HE TUOMITSEVAT HÄNET KUOLEMAAN ja luovuttavat hänet pakanoille pilkattavaksi, ruoskittavaksi ja ristiinnaulittavaksi. Mutta KOLMANTENA PÄIVÄNÄ HÄN NOUSEE KUOLLEISTA."
Tai Luuk. 18:31,32,33 missä Jeesus puhuu VIELÄ KERRAN KUOLEMASTAAN: "Jeesus kutsui kaksitoista opetuslastaan luokseen ja sanoi heille: "Me menemme nyt Jerusalemiin. Siellä käy toteen kaikki se, mitä profeetat ovat Ihmisen Pojasta kirjoittaneet. Hänet annetaan pakanoiden käsiin, häntä pilkataan ja häpäistään ja hänen päälleen syljetään, ja he ruoskivat häntä ja TAPPAVAT HÄNET. Mutta KOLMANTENA PÄIVÄNÄ HÄN NOUSEE KUOLLEISTA."
Lue myös Luuk. 24:46
tai
tai
Näet näistä Raamatun paikoista että Raamattu todella sanoo että Jeesus HERÄTETTIIN KOLMANTENA PÄIVÄNÄ KUOLLEISTA - usko sitten siihen tai et.
Adventistit uskovat (ja niin teen minäkin vaikka en adventisti olekaan)...Esität sellaista oppia, joka ei tee kenestäkään kristinuskovaa. Ei sinustakaan. Joten mitä yrität esitellä? Jos sinun viestiisi kääntyy uskomaan, sitä ei voisi millään perusteella pitää Raamatun mukaisena uskoontulona. Samaa voi sanoa kaikista täällä esitetyistä adventistien viesteistä. Minkään niiden viestien uskominen ei tee kenestäkään uskoontullutta.Silti niillä perusteilla kastetaan adventtikirkon jäsenyyteen. MOT!
- alex-kasi
olet adventisti kirjoitti:
Esität sellaista oppia, joka ei tee kenestäkään kristinuskovaa. Ei sinustakaan. Joten mitä yrität esitellä? Jos sinun viestiisi kääntyy uskomaan, sitä ei voisi millään perusteella pitää Raamatun mukaisena uskoontulona. Samaa voi sanoa kaikista täällä esitetyistä adventistien viesteistä. Minkään niiden viestien uskominen ei tee kenestäkään uskoontullutta.Silti niillä perusteilla kastetaan adventtikirkon jäsenyyteen. MOT!
mutta et ikinä pysty väittämään, että arvostelusi tässä asiassa on Raamatun mukainen.
Raamattu sanoo nimittäin niin selvästi että, Jeesus - Jumalan Poika - KUOLI, HAUDATTIIN ja Jumala HERÄTTI HÄNET KOLMANTENA PÄIVÄNÄ KUOLLEISTA.
Raamattu sanoo jopa enemmänkin:
Aloituksessani otin esiin vain sen tosiasian että Raamattu ilmoittaa että Jumala herätti Poikansa kolmantena päivänä kuolleista.
Mutta Raamattu sanoo myöskin että Hän nousi KUOLLEISTA ESIKOISENA ELOON.
Kol. 1:18
Hän on myös ruumiin pää, ja ruumis on seurakunta. Hän on alku. Hän nousi ESIKOISENA kuolleista, jotta hän olisi kaikessa ensimmäinen.
Asia on vakava asia, sillä jos EI KRISTUSTA OLE HERÄTETTY, silloin meidän julistuksemme on turhaa puhetta, ja myös meidän uskomme...
ja juuri siitähän tämä aloituskin haluaa keskustella ...
Joh. 11:25
Jeesus sanoi: "Minä olen YLÖSNOUSEMUS JA ELÄMÄ. JOKA USKOO MINUUN, SAA ELÄÄ, VAIKKA KUOLEEKIN..
Ilm. 20:4,5 puhuu ylösnousemuksesta ja kertoo kuinka KUOLLEET HERÄÄVÄT ELOON:
.. "Minä näin valtaistuimia, ja niille, jotka asettuivat istuimille, annettiin tuomiovalta. Minä näin niiden sielut, jotka oli mestattu Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä olleet ottaneet sen merkkiä otsaansa eivätkä käteensä.
He HERÄSIVÄT ELOON ja hallitsivat yhdessä Kristuksen kanssa tuhat vuotta.
Muut kuolleet EIVÄT HERÄNNEET ELOON, ennen kuin tuhat vuotta oli täyttynyt.
Tämä on ENSIMMÄINEN YLÖSNOUSEMUS" ..
Valehtelisin jos sanoisin olevani adventisti.
Mutta en ole niin typerä että kieltäisin Raamatun ilmoitukset jotka näen todeksi, vain siksi että adventistitkin sen ovat ne omaksuneet.
Vaikka adventistit ovatkin erittäin Raamatun tuntevaa väkeä ja useimmiten todellisia uskovaisia, niin omalle kohdalleni on heidän opetuksessaan myös asioita jotka olen ymmärtänyt erilaillakin, kuten (vain mainitakseni yhden) heidän "kastelupauksensa joka käsittää pitkän litanian asiaan kuulumattomia asioita..
Minä menen RAAMATUN MUKAAN - sanoi kuka tahansa mitä tahansa. - Veli.
älä valehtele koko ajan kirjoitti:
Älä valehtele. Viestissäni ei ole mitään välitilaoppia. Mutta sekin kyllä saisi tukea jopa ilmestyskirjasta.ILM:6:9. Ja kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin minä alttarin alla niiden sielut, jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden ja sen todistuksen tähden, joka heillä oli.
10. Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat?"
11. Ja heille kullekin annettiin pitkä valkoinen vaippa, ja heille sanottiin, että vielä vähän aikaa pysyisivät levollisina, kunnes oli täyttyvä myös heidän kanssapalvelijainsa ja veljiensä luku, joiden tuli joutua tapettaviksi niinkuin hekin.Kovin raskain askel-sanoin astut areenalle, molemmathan teemme tiliä sanoista, totuudessa pyrin olemaan.
Tuo kyseinen jae, minkä toit esille, sitä[kin] juuri käytetään välitilaoppikohdan tueksi ja niin sitä lukee ennakoivasti palautteesta.
Mutta nyt kun luin tuolta vastausta alex-kasille ja näkisin sinut olevan siellä kirjoittelija erotan tuon hengen sisältäsi, niin jätän sinut nyt Jumalan käsiin.
Tutki ja mieti rehellisesti, olen Jumalan edessä avoin. En ala hyppäämään narua sinun kanssa, se on turhaa pyöritystä.
Yleistät näkemyksesi koskemaan "me kaikki kristityt", vastaan adventtiuskova, se ei sovi todellisuuteen. Yksilöuskova tahi ihminen voi kirjoitella käsityksiäsi ja vaikka kuinka Raamatulla tuot esille Jeesuksen sanoja, niin ei kolahda määrätyn hengen takia yhteen, mitä sana sanoo.
Avatkoon Jumalan sana totuuden, olet sen kuullut.
Kainin veren huutamisesta maasta olisi voinut kirjoittaa, marttyyrien veri, eli oikeudenmukaisuuden tuomista, myös tästä Stefanuksesta, koston huutamisesta, tahi ajatuksesta anna heille anteeksi.
Mutta jätän sen kirjoittelun siksi koska se henki minkä on nyt takana kirjoituksessa on käy vääriltä alttareilta rienaajahenkisenä tuulahduksena.
Siihen en lähde matkaan. - en yhtään ihmettele enää
Veli. kirjoitti:
Kovin raskain askel-sanoin astut areenalle, molemmathan teemme tiliä sanoista, totuudessa pyrin olemaan.
Tuo kyseinen jae, minkä toit esille, sitä[kin] juuri käytetään välitilaoppikohdan tueksi ja niin sitä lukee ennakoivasti palautteesta.
Mutta nyt kun luin tuolta vastausta alex-kasille ja näkisin sinut olevan siellä kirjoittelija erotan tuon hengen sisältäsi, niin jätän sinut nyt Jumalan käsiin.
Tutki ja mieti rehellisesti, olen Jumalan edessä avoin. En ala hyppäämään narua sinun kanssa, se on turhaa pyöritystä.
Yleistät näkemyksesi koskemaan "me kaikki kristityt", vastaan adventtiuskova, se ei sovi todellisuuteen. Yksilöuskova tahi ihminen voi kirjoitella käsityksiäsi ja vaikka kuinka Raamatulla tuot esille Jeesuksen sanoja, niin ei kolahda määrätyn hengen takia yhteen, mitä sana sanoo.
Kainin veren huutamisesta maasta olisi voinut kirjoittaa, marttyyrien veri, eli oikeudenmukaisuuden tuomista, myös tästä Stefanuksesta, koston huutamisesta, tahi ajatuksesta anna heille anteeksi.
Mutta jätän sen kirjoittelun siksi koska se henki minkä on nyt takana kirjoituksessa on käy vääriltä alttareilta rienaajahenkisenä tuulahduksena.
Siihen en lähde matkaan.Tässä sinulle "valhetta" ihan suoraan Raamatusta. Ja ilman tulkintaa:10. Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat?"
11. Ja heille kullekin annettiin pitkä valkoinen vaippa, ja heille sanottiin, että vielä vähän aikaa pysyisivät levollisina, kunnes oli täyttyvä myös heidän kanssapalvelijainsa ja veljiensä luku, joiden tuli joutua tapettaviksi niinkuin hekin. - näet
Veli. kirjoitti:
Kovin raskain askel-sanoin astut areenalle, molemmathan teemme tiliä sanoista, totuudessa pyrin olemaan.
Siihen en lähde matkaan.Sairasta kulttiuskontoa.Erittäin sairasta. Katso itse: http://www.whiteestate.org/
- := ) :=)) :=)))
näet kirjoitti:
Sairasta kulttiuskontoa.Erittäin sairasta. Katso itse: http://www.whiteestate.org/
tässä oli puhe Jeesuksen kuolemasta ja siitä etä hänet herätettiin 3:na päivänä eikä mistään kulttiuskosta, jos et Raamattua laske kultteihin.
- selvennys
Veli. kirjoitti:
Siihen en lähde matkaan.Minun kirjoitukseni oli vain nm."eroa siis löyty" ja siitä tähän haaraan.Jos muita viestejä lienet olettanut kirjoittamikseni niin voin kertoa että olet erehtynyt.
- sitten?
12 Jos kerran julistetaan, että Kristus on herätetty kuolleista, kuinka jotkut teistä voivat sanoa, ettei kuolleiden ylösnousemusta ole? 13 Jos ei ole kuolleiden ylösnousemusta, ei Kristustakaan ole herätetty kuolleista. 14 Mutta ellei Kristusta ole herätetty, silloin meidän julistuksemme on turhaa puhetta, turhaa myös teidän uskonne. 15 Silloin nähdään, että olemme antaneet Jumalasta väärän todistuksen, kun olemme väittäneet hänen herättäneen Kristuksen -- mitä hän siis ei ole tehnyt, jos kerran kuolleita ei herätetä. 16 Ellei kuolleita herätetä, ei Kristustakaan ole herätetty. 17 Mutta ellei Kristusta ole herätetty, teidän uskonne on pohjaa vailla ja te olette yhä syntienne vallassa. 18 Ja silloin nekin, jotka ovat nukkuneet pois Kristukseen uskoen, ovat joutuneet perikatoon. 19 Jos olemme panneet toivomme Kristukseen vain tämän elämän ajaksi, olemme säälittävimpiä kaikista ihmisistä.
20 Mutta nyt Kristus on herätetty kuolleista, esikoisena niiden joukosta jotka ovat kuolleet. 21 Kun kerran kuolema sai alkunsa ihmisestä, samoin kuolleiden ylösnousemus on alkanut ihmisestä. 22 Sillä niin kuin kaikki ihmiset Aadamista osallisina kuolevat, niin myös kaikki Kristuksesta osallisina tehdään eläviksi, 23 jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus ja sen jälkeen Kristuksen omat, kun hän tulee. 24 Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman. 25 Kristuksen on näet määrä hallita, kunnes hän on saattanut kaikki vihollisensa jalkojensa alle. 26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema. 27 Sillä "Jumala on alistanut hänen jalkojensa alle kaiken". Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ulkopuolelle jää tietysti Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan. 28 Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, silloin hän itse, Poika, alistuu sen valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin Jumala hallitsee täydellisesti kaikkea.
29 Mitä varten sitten jotkut antavat kastaa itsensä kuolleiden puolesta? Ellei kuolleita lainkaan herätetä, miksi he kastattavat itsensä näiden puolesta? 30 Entä mitä varten me joka hetki antaudumme vaaraan? 31 Niin totta kuin te olette minun ylpeyteni Herramme Kristuksen Jeesuksen edessä, minä katson joka päivä kuolemaa silmiin. 32 Olisiko minun kannattanut taistella Efesoksessa petoja vastaan, jos asiaa ajatellaan vain tavalliseen ihmistapaan? Ellei kuolleita herätetä eloon, niin "syödään ja juodaan, huomenna kuollaan". 33 Älkää eksykö! "Huono seura hyvät tavat turmelee." 34 Tulkaa lopultakin järkiinne, älkää tehkö syntiä! On näet eräitä, jotka eivät Jumalasta mitään tiedä -- tämän sanon teidän häpeäksenne.- alex-kasi
Alotuksessa otin esiin sen tosiasian että Raamattu ilmoittaa että Jumala herätti Poikansa kolmantena päivänä kuolleista. Raamattu sanoo myöskin että Hän nousi ESIKOISENA.
Kol. 1:18
Hän on myös ruumiin pää, ja ruumis on seurakunta. Hän on alku. Hän nousi ESIKOISENA kuolleista, jotta hän olisi kaikessa ensimmäinen.
Siis tunnustamme mitä Raamattu sanoo - että jos EI KRISTUSTA OLE HERÄTETTY, silloin meidän julistuksemme on turhaa puhetta, turhaa myös teidän uskonne... ja juuri siitähän tämä aloituskin haluaa keskustella ...
Joh. 11:25
Jeesus sanoi: "Minä olen YLÖSNOUSEMUS JA ELÄMÄ. JOKA USKOO MINUUN, SAA ELÄÄ, VAIKKA KUOLEEKIN..
Ja Ilm. 20:4,5 puhuu ylösnousemuksesta näin:
.. "Minä näin valtaistuimia, ja niille, jotka asettuivat istuimille, annettiin tuomiovalta. Minä näin niiden sielut, jotka oli mestattu Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä olleet ottaneet sen merkkiä otsaansa eivätkä käteensä. He HERÄSIVÄT ELOON ja hallitsivat yhdessä Kristuksen kanssa tuhat vuotta. Muut kuolleet EIVÄT HERÄNNEET ELOON, ennen kuin tuhat vuotta oli täyttynyt. Tämä on ENSIMMÄINEN ylösnousemus" ..
Siis on oikein sanottu tuo esille ottamasi ..
12 Jos kerran julistetaan, että Kristus on HERÄTETTY KUOLLEISTA, kuinka jotkut teistä voivat sanoa, ettei kuolleiden ylösnousemusta ole?
13 Jos ei ole kuolleiden ylösnousemusta, ei Kristustakaan ole herätetty kuolleista.
14 Mutta ellei Kristusta ole herätetty, silloin meidän julistuksemme on turhaa puhetta, turhaa myös teidän uskonne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?473078Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n422290Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari622189Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa952077Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh631794Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.
Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä181734Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr771547Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http461328Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta1371277Puuma Martina iski nuoren miehen
Martina ja Hajji Muhis oikealta nimeltään Muhammad Abdilrasoon hempeilivät Tallinnassa. Hajji 28 vuotias ja Martina pian1661064