Syyllinen

Aavistatko,
montako arvistani
Sinusta muistona minussa asuu ?

Lehtesi takana
julkesit nauraa käsittämättä,
että paluuta entiseen
jälleennäkemisen riemua et kokisi.

Olin Sinulle kuollut,
unohdettu menneisyys
ja minä
elin unistani liian kauan.

Vain peilikuvani kasvoilla,
katkeruus kertoi

" tuomittu ennen rikosta "

Ja minä ostin aneita,
kuvasi huulilta.

6

411

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marin Frist

      En ehtinyt kunnolla edes vastata sinulle,
      kun "rykäisit" tänne noin
      julmetun upean "synkistelyn", juuri illanhämyä ennen.
      Runosi antaa lohtua meille muille "tarpojille" .
      Tuollaisessa mielenmaisemassa
      on ryvetty ja porskuteltu joskus,
      mutta aina on noustu,
      niin sinäkin teet ..... :))) usko vain!

      • lindalinda1

        no perkule, kun nyt otti justiinsa siitä kohtaa.

        Elo antaa ihan riittämiin aiheita tuohon synkis-
        telyyn, ja en tiedä onko se nyt sitten sopivaa
        laittaa sellasta illalla vaiko aamulla - väliäkö
        tuolla.

        No kai tästä joskus jollakin tapaa noustaan, en
        vaan tiedä vielä millä. Kai se joskus tulee.

        Kiitosta siekkari, ja posti kolahtaa kyllä jos-
        sakin vaiheessa tänään.


    • Mysteriet

      Ojennat kätesi lehden takaa
      näiden vuosin jälkeen
      et vaivaudu ennää
      edes pyytämään

      Etpä tietenkään
      sanat välillämme
      kaikki kuolleet
      ojennan suolan
      ja unohdan koko episodin...

      ---------------------------------

      Rellunsielu, en voi sanoa enempää...

      • lindalinda1

        On niin helppo piiloutua sanomalehden taakse,
        olla olematta minulle
        kaikkien elettyjen vuosiemme jälkeen.

        Eikä Sinusta ole enään,
        edes puhujaksi
        saati herättämään nukkuvaa tulivuortani.

        Hajamielisenä ojennat vain suolapurkin,
        hukuttaudut takaisin lehteesi
        unohtaen
        että meitä on edes ollut olemassa.
        ---

        Koska tuo vastausrunosi oli kuin nenä päähän.

        Ajattelin, että tämä on ehkä liian rankka tänne,
        ja on tainnut ollakkin, kun ei juurikaan ole
        kommentoitu. Mutta elämä vaan antaa aiheita tä-
        mänkin kaltaisiin runoihin - joskus voi poiketa
        totutusta.

        Huomenii Mys Mystisein.

        Yö meni taas kerran ihan päin prinkkalaa, ja
        unihiekka silmissä täsä istun ja naputtelen. Mut
        eiköhän tää päivä tästä pikkuhiljaa lähde kulke-
        maan.


    • j,uni

      Tein sanomalehteen silmäreijät
      aamupöydässä voin katsella kun syöt silmilläsi lehden takaosan tekstiä
      kunnes katseemme kohtaavat : )

      Aika rankkaa tekstiä
      sehän on ennakkoasenne jos tuomitaan ennen rikosta

      • lindalinda1

        Juksaat.

        En minä vielä niin sokia oo, ettenkö näkis jos
        olisit tehnyt reiät lehteen.

        Mutta muuten tuo runosi oli vertaansa vailla,
        oikeinkin miellyttävää luettavaa aamuun.

        Kun katseemme kohtaavat
        toivon yhä,
        että vielä kerran
        näkisin silmissäsi palon.

        Näkisin levottomina liikkuvat kätesi
        hakeutuvan minua kohti.
        Mutta pahoin pelkään,
        että aamussasi mieluummin
        hukuttaudut sanomalehden urheilu-uutisiin.

        Etkä tiedä,
        kuinka tunnen olevani ulkopuolinen
        sanomalehteäkin tärkeämpi.
        ---

        Niin, kuten tuossa Mysille sanoin - niin
        ajattelinkin että tämä koetaan täällä ehkä hiukan
        rankkana.

        Mutta paha tapani on yleensäkin runoissani drama-
        tisoida, ilmaista asiat voimakkaasti.
        Kyllä tämäkin runo pitää sisällään oikeasta elä-
        mästä jotain, mutta ei mitään niin traagista kuin
        se antaa ymmärtää.

        Alkuperäisessä versiossani oli tuon rikollisuuden
        tilalla muistaakseni
        " teit minusta syyllisen syyllistämättä "

        Ehkä se olisi ollut pehmeämpi ilmaisu. Mutta
        tuossahan tuo nyt köllöttää.

        Hyvää huomenta Uni, Unisein ja kiitos.

        Ei elämä ole vielä loppunut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe