Pankin asiakasrekisteri

Kateellinen naapuri pankkit...

Eli millähän saisin itseni tiedot poistettua Sampo-pankin asiakasrekisteristä?

Itselleni tällä hetkellä on aivan sama minkä pankin palveluja käytän. Itseasiassa minulla on tili Sampo- ja Osuuspankissa sekä Nordeassa.

Minulla on ollut Sampo-pankissa kulutusluotto ja käyttötili.

Olen maksanut luoton jo pois, mutta haluaisin eroon pankin asiakkuudesta koska kateellinen naapuri on nykyään töissä Sampo-pankissa.

Eli miten saan poistettua asiakkuuden kyseisestä pankista, siis siten ettei kyseisen pankin asiakasrekisterissä ole mitään tietoja minusta?

Entä saanko mitenkään tietää onko naapurini käynyt tutkimassa asiakas-/tilitietojani?

Tärkeintä olisi kuitenkin saada tietää miten saan poistettua tietoni Sammon asiakasrekisteristä.

8

2350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kateellinen naapuri pankkit...

      Tarkennusta vielä edelliseen:

      Edellisessä viestissä kirjoitin että minulla on ollut kulutusluotto ja käyttötili Sammossa.

      Luotto on maksettu mutta käyttötili löytyy vieläkin.

      Poistunko asiakasrekisteristä automaattisesti jos lopetan tilin?

      • dataminer.echelon.nsa.gov

        Jos epäilet että kyseinen naapuri asiattomasti
        käy tietojasi tutkimassa, tee tutkintapyyntö
        poliisille !! Pankin tietoverkko loggaa jokaisen
        kyselyn asiakastietoihin niin asiattomat kyselyt
        johtaa ongelmiin naapurillasi. Voit ottaa myös
        yhteyttä Sampopankin tietoturvaorganisaatioon
        jos Poliisia et halua vaivata, pahempia petoja
        saa etsiä, poliisi kun välttämättä ei asia voisi
        kiinostaa mutta Tietoturvapuolta sitäkin enenmän.

        Tietojasi et voi pyyhkiä pois, sen määrää jo Pankkilakikin, mutta jos tiedot ovat 10.v ilman
        sopparia, niin poistuu sitä kautta.


      • tosiaan yllätys minullekin,
        dataminer.echelon.nsa.gov kirjoitti:

        Jos epäilet että kyseinen naapuri asiattomasti
        käy tietojasi tutkimassa, tee tutkintapyyntö
        poliisille !! Pankin tietoverkko loggaa jokaisen
        kyselyn asiakastietoihin niin asiattomat kyselyt
        johtaa ongelmiin naapurillasi. Voit ottaa myös
        yhteyttä Sampopankin tietoturvaorganisaatioon
        jos Poliisia et halua vaivata, pahempia petoja
        saa etsiä, poliisi kun välttämättä ei asia voisi
        kiinostaa mutta Tietoturvapuolta sitäkin enenmän.

        Tietojasi et voi pyyhkiä pois, sen määrää jo Pankkilakikin, mutta jos tiedot ovat 10.v ilman
        sopparia, niin poistuu sitä kautta.

        että virkailijoilla ei ole oikeutta tutkailla ihmiseten tilitietoja ajankulukseen.
        Olen ymmärtänyt, että jos tällainen tekonen paljastuu, siitä seuraa melkoinen rangaistus ellei ihan potkut.


      • Pankissa töissä..
        tosiaan yllätys minullekin, kirjoitti:

        että virkailijoilla ei ole oikeutta tutkailla ihmiseten tilitietoja ajankulukseen.
        Olen ymmärtänyt, että jos tällainen tekonen paljastuu, siitä seuraa melkoinen rangaistus ellei ihan potkut.

        Ei ole sallittua käydä "surffailemassa" asiakkaiden tiedoissa, vaan aina täytyy löytyä jokin syy, miksi näin tehdään eli toisin sanoen asiakkaan pankkiasioiden hoito.

        Jokaisesta tietojen katselusta jää tieto lokiin, jonka perusteella voidaan saada selville kuka toimihenkilö näitä tietoja on käsitellyt.

        Pankkisalaisuuden rikkominen on erittäin vakava asia ja jos esim. naapurisi on sinun tietojasi huvikseen käynyt katsomassa, niin olen melko varma, että hän ei siitä työpaikallaan pelkällä nuhtelulla selviä.


    • Pankkipuksu

      Kun olet sanonut tilin (ja muuten pättänyt asiakkuutesi) pankissa irti, ja joku sen jälkeen laittaa esim henkilötunnuksesi järjestelmään. Virkailijalle tulee näkyviin, ettei kyseinen asiakas ole pankin asiakas. Tiedot on kyllä arkistoitu taustajärjestelmään (ja esim laina-asioissa paperillekin). Lakikin velvoittaa säilyttämään itedot esim. maksetuta lainasta kymmenen vuoden ajan. Jokaisella pankkivirkailijalla, niin vakituisilla kuin kesätyöntekijöilläkin on oma henkilökohtainen käyttäjätunnus, jota ilman ei mihinkään järjestelmään käsiksi pääse. Myös ohjelmistossa on käyttöoikeustasoja. Jokainen ei pääse kaikkiin tietoihin käsiksi. Jokaisesta avatusta tiedosta jää merkintä lokiin, jossa näkyy kuka ja mitä tietoa käyttänyt, tarkat kellonajat ja kaikki, mitä toimenpiteitä on tehty. Jokaisen tidon avauksen pohjalla täytyy olla ns. toimeksianto, eli tietoja saa käyttää vain määrätyn tehtävän tekemistä varten. Asiakkaiden tietojen käsittelyä valvoo rata (rahoitustarkastus). Pankeilla on myös omat sisäiset valvontajärjestelmät. Jos epäilet, että naapurisi on katsellut tietojasi ilman tarvittavaa toimeksiantoa, voit asiasta ilmoittaa hänen esimiehelleen, pankin johdolle, Sammon turvallisuusyksikköön tai suoraan ratalle. Instansseja on monia, joiden kautta asian saa selvitettyä. Jos naapuri on urkkinut tietojasi, on hän rikkonut pankkisalaisuutta ja muutenkin toiminut vastoin työhjeita ja hyvän pankkitavan vastaisesti. Pankkisalaisuuden rikkominen on rangaistava teko.

    • huh huijaa

      Oletkos sinä se naapurin työtön mätisäkki, joka kateudessaan kierii kun naapuri sai hyvän työpaikan?

      • 5er.

        minäkään en talleta mitään omalla paikkakunnallani,
        1.11. 2007 uuden "direktiivin jälkeen"

        koska haluan olla tavallinen, enkä 3 miljoonan euron omistava, pikkukaupungissa.

        Kysyin, voiko tehdä salassapitosopimuksen, jos raha-asioistani tieto leviää, saan 50 000 €,
        jos olisi tehty,
        olisin tallettanut 2 milliä 4 % korolla.

        Eivät suostuneet.


      • on se ny
        5er. kirjoitti:

        minäkään en talleta mitään omalla paikkakunnallani,
        1.11. 2007 uuden "direktiivin jälkeen"

        koska haluan olla tavallinen, enkä 3 miljoonan euron omistava, pikkukaupungissa.

        Kysyin, voiko tehdä salassapitosopimuksen, jos raha-asioistani tieto leviää, saan 50 000 €,
        jos olisi tehty,
        olisin tallettanut 2 milliä 4 % korolla.

        Eivät suostuneet.

        paskapuhetta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2372
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      141
      1526
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1023
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      377
      950
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe