tuolla taakse jääneellä sivulla kirjoitti:
"""KOLME PERSOONAA = YKSI JUMALA" ja jatkoi:
"Et voinut kiistää Jumalan kolminaisuutta, minkä tulee esille jokaiselta Raamatun sivulta ja annoin siitä riittävän selkeät ja monet esimerkit, jokainen voi ne käydä lukemassa!
Minusta on ristiriitaista, että jatkat omien harhaoppiesi kanssa, joita et voi Raamatusta mitenkään näyttää.
Jumala ei ole yhtään enempää kuin ISÄ JA POIKA JA PYHÄ HENKI. Kolme persoonaa muodostaa Yhden Jumalan. Tästä keskustelimme emme muusta, ne eivät kuulu "Pyhään kolminaisuuteen" - tottakai jokainen eri kolme persona omistaa kaikki Jumalan ominaisuudet. Mitään enempää kuin "kolminaisuus" ei ole ilmoitettu ja on selkeä kielto lisätä mitään:
Siksi varoitan sinusta ja kutsun sinua harhaoppiseksi."""
# # # # #
En ole koskaan Isää Poikaa ja Pyhää Henkeä kieltänytkään, kirjoitan vain niin kuin Jeesus ja apostolit jumaluudesta opettivat, että "ISÄ YKSIN ON TOTINEN JUMALA", [Joh.17:3] josta Jeesus itse todisti:
Joh. 10:29
"Minun ISÄNI, joka on heidät minulle antanut, ON SUUREMPI KAIKKIA, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä". (Jeesus on Isän oikea käsi, joka rakentaa. Saatana on Jumalan vasen käsi, joka repii ja hajottaa).
Joh. 14:28
"Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä ISÄ ON MINUA SUUREMPI."
Isä Jumala voi Jeesuksen todistuksen mukaan yksinkin tehdä ihan mitä tahtoo, mutta Poika ei voi ilman Isän lupaa ja käskyä mitään tehdä:
Joh. 5:19
"Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee."
Isä ei tarvitse ketään rukoilla eikä keneltäkään mitään anella, mutta Poika ja PH joutuvat rukoilemaan ja anomaan ohjeita ja Isän Jumalan tahtoa joka aika:
Room. 8:34
"Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus JEESUS on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös RUKOILEE meidän edestämme."
Hepr. 7:25
"jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän AINA elää RUKOILLAKSEEN heidän puolestansa."
Eikä Pyhällä Hengelläkään ole valtaa tehdä mitään omin päin vaan:
Joh. 16:13
"Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, EI OLE HÄNESTÄ ITSESTÄÄN; vaan MINKÄ HÄN KUULEE, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa."
Esitä sinäkin, *-pöllö, yhtä vahvat ja vastaansanomattomat Raamatun todisteet omille väitteillesi!
Koska tähtipöllö
14
347
Vastaukset
Rakas Eki-vaari !!! : )
Onhan se ihan selvästi toss sanottu että Jumala on yx . Elikä kolme Persoona.
Ihan selvaästi sanottu on että Hän on kolmessa Personassa elikä on YXI JUMALA --> Jeesus on näitten Kolmen Eri Persoonan Nimi !!
Kumarumme syvään Hänet joka On Ja On OLLut Aina Ja Tulee Aina Olemaan !! Kunnia Hänelle Jolle Kunnia Kuuluu : ) Aamen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!ja Pyhässä Hengessa, mutta Jeesuksen ja apostolien opetuksen mukaan jumalayhteys ei pysähdy Poikaan ja Pyhään Henkeen, vaan Poika antaa Isältä saamansa kirkkauden myös meille, ja se kuuluu kaikille Herran omille, EIKÄ VAIN KOLMELLE PERSOONALLE!
Joh. 17:8
Sillä ne sanat, JOTKA SINÄ MINULLE ANNOIT, minä OLEN ANTANUT HEILLE; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.
Johannes 17
21 "että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, ETTÄ HEKIN MEISSÄ OLISIVAT, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
22 Ja sen KIRKKAUDEN, jonka SINÄ MINULLE ANNOIT, MINÄ OLEN ANTANUT HEILLE, ETTÄ HE OLISIVAT YHTÄ, NIINKUIN ME OLEMME YHTÄ — "- hirvas
tiedä?
1. Sam. 2:3
Älkää yhä ylpeitä puhuko, älköön suustanne lähtekö julkeita sanoja; sillä Herra on KAIKKITIETÄVÄ Jumala, hänen edessänsä punnitaan teot.
Matt. 24:36
Mutta siitä päivästä ja hetkestä EI TIEDÄ kukaan, eivät taivasten enkelit, EIKÄ MYÖSKÄÄN POIKA, VAAN ISÄ YKSIN.
Osoittaako tämä ettei Jeesuksella ole kaikkitietävää jumaluutta, vaan Hän on ainoastaan Jumalan Poika?
Mitäs tuumitte? hirvas kirjoitti:
tiedä?
Älkää yhä ylpeitä puhuko, älköön suustanne lähtekö julkeita sanoja; sillä Herra on KAIKKITIETÄVÄ Jumala, hänen edessänsä punnitaan teot.
Mutta siitä päivästä ja hetkestä EI TIEDÄ kukaan, eivät taivasten enkelit, EIKÄ MYÖSKÄÄN POIKA, VAAN ISÄ YKSIN.
Osoittaako tämä ettei Jeesuksella ole kaikkitietävää jumaluutta, vaan Hän on ainoastaan Jumalan Poika?
Mitäs tuumitte?Saitko vastaukseni sähköpostisi tervehdykseen?
Ja nyt itse asiaan. Sanaa Herra saa Jeesus käyttää Isän antamalla valtakirjalla:
Joh. 17:11
"Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät NIMESSÄSI, JONKA SINÄ OLET MINULLE ANTANUT, että he olisivat yhtä niinkuin mekin."
Tämä nimi "Herra", valtuuttaa Jeesuksen hallitsemaan kaikkea Jumalan omaisuutta, mutta ei omistamaan sitä. Kaiken omistaja on Jumala, [Hepr.3:4-6].
Isän ja Pojan välinen hierarkisuus osoittaa, ettei Jeesuksella ole kaikkitietävää jumaluutta, vaan ainoastaan Isältä saatua Pojan jumaluutta.- onko sitä
ekivaari kirjoitti:
Saitko vastaukseni sähköpostisi tervehdykseen?
Ja nyt itse asiaan. Sanaa Herra saa Jeesus käyttää Isän antamalla valtakirjalla:
Joh. 17:11
"Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät NIMESSÄSI, JONKA SINÄ OLET MINULLE ANTANUT, että he olisivat yhtä niinkuin mekin."
Tämä nimi "Herra", valtuuttaa Jeesuksen hallitsemaan kaikkea Jumalan omaisuutta, mutta ei omistamaan sitä. Kaiken omistaja on Jumala, [Hepr.3:4-6].
Isän ja Pojan välinen hierarkisuus osoittaa, ettei Jeesuksella ole kaikkitietävää jumaluutta, vaan ainoastaan Isältä saatua Pojan jumaluutta.varma ja selvä opetus aiheesta:
http://www.Jeesus-on-Herra.com/kirjoitukset/ajatuksiajumalasta.htm onko sitä kirjoitti:
varma ja selvä opetus aiheesta:
http://www.Jeesus-on-Herra.com/kirjoitukset/ajatuksiajumalasta.htmRaamatun sanaan perustuva tutkielma, johon kannattaa ihan ajan kanssa tarkemmin perehtyä. Suosittelen lukemaan ja tutkimaan!
- hirvas
ekivaari kirjoitti:
Raamatun sanaan perustuva tutkielma, johon kannattaa ihan ajan kanssa tarkemmin perehtyä. Suosittelen lukemaan ja tutkimaan!
eli täytyy sanoa, että se mitä itse olen "repinyt" irti Raamatusta omin avuin, tuo antaa juuri saman käsityksen. Eli ei ne pitkäaikaiset tutkimiset ja pohdinnat ole aivan metsään menneet.
Juu, Ekivaari, kyllä posti oli kulkenut, että kiitti vaan. Laitetaan taas lisää kun tulee juttua.. onko sitä kirjoitti:
varma ja selvä opetus aiheesta:
http://www.Jeesus-on-Herra.com/kirjoitukset/ajatuksiajumalasta.htmon tehnyt parannuksen ja lopettanut ihmisten keksimän kolminaisuusopin mainostamisen?
Tähtipöllö, lue yllä olevasta linkistä hyvä ja vastaansanomaton selvitys "kolminaisuus raamatussa"!- Kuulehan Hirvas
hirvas kirjoitti:
tiedä?
Mitäs tuumitte?Etkö sä todellakaan käsitä, että Jeesus tuli ihmiseksi ja oli täysin riippuvainen Isästään. Hän oli ihminen, mutta palasi lunastustyön jälkeen kirkkauteen ja sanoikin jo opetuslapsilleen, että "isä on kirkastava minut sillä kirkkaudella, joka minulla oli jo ennen maailman perustamista". Jeesus on Jumalan Poika. Mun pojat ovat ihmisiä, koska mä olen siittänyt ne. Ihmisestä syntyy ihminen, koirasta koira, lehmästä lehmä ja Jumalasta Jumala. Toivottavasti meni perille. Sun kirjoitukset ovat ilmeisesti itsetiedotonta Jumalan Pojan pilkkaa. Ekivaari tosin menee pitemmälle selityksissään kaikkiyhteydestä. Järkyttävää luettavaa ja sitä paitsi jo tuhansia vuosia vanha harhaoppi. Taisi lähteä paratiisista...
- kaksikko!
Kuulehan Hirvas kirjoitti:
Etkö sä todellakaan käsitä, että Jeesus tuli ihmiseksi ja oli täysin riippuvainen Isästään. Hän oli ihminen, mutta palasi lunastustyön jälkeen kirkkauteen ja sanoikin jo opetuslapsilleen, että "isä on kirkastava minut sillä kirkkaudella, joka minulla oli jo ennen maailman perustamista". Jeesus on Jumalan Poika. Mun pojat ovat ihmisiä, koska mä olen siittänyt ne. Ihmisestä syntyy ihminen, koirasta koira, lehmästä lehmä ja Jumalasta Jumala. Toivottavasti meni perille. Sun kirjoitukset ovat ilmeisesti itsetiedotonta Jumalan Pojan pilkkaa. Ekivaari tosin menee pitemmälle selityksissään kaikkiyhteydestä. Järkyttävää luettavaa ja sitä paitsi jo tuhansia vuosia vanha harhaoppi. Taisi lähteä paratiisista...
Eki-Hirvas kaksikko jatkaa yhä syvemmälle kaikki-yhteydellisessä pimeydessään.
Noiden tyhjää puhuvien viisastelijoiden ajatukset turhistuvat turhistumistaan
ja heidän ymmärtämättömät sydämensä kulkevat kohti täydellistä pimeyttä.
"Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet"
Room. 1:22
"vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi
saattaaksensa viisaat häpeään,
ja sen, mikä on heikkoa maailmassa,
sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,"
1. Kor. 1:27 - hirvas
Etkö sä todellakaan käsitä, että Jeesus tuli ihmiseksi ja oli täysin riippuvainen Isästään. Hän oli ihminen, mutta palasi lunastustyön jälkeen kirkkauteen ja sanoikin jo opetuslapsilleen, että "isä on kirkastava minut sillä kirkkaudella, joka minulla oli jo ennen maailman perustamista". Jeesus on Jumalan Poika. Mun pojat ovat ihmisiä, koska mä olen siittänyt ne. Ihmisestä syntyy ihminen, koirasta koira, lehmästä lehmä ja Jumalasta Jumala. Toivottavasti meni perille. Sun kirjoitukset ovat ilmeisesti itsetiedotonta Jumalan Pojan pilkkaa. Ekivaari tosin menee pitemmälle selityksissään kaikkiyhteydestä. Järkyttävää luettavaa ja sitä paitsi jo tuhansia vuosia vanha harhaoppi. Taisi lähteä paratiisista...
että Jeesus tuli lihalliseksi ihmiseksi, onhan minulla Raamattu, joka on totuus.
Ja mitä tulee minun käsitykseeni jumaluudesta, niin sekin löytyy raamatusta, eikä keskiaikaisten kirkkoisien johtopäätöksistä.
Enhän minäkään väitä olevani jumala, vaikka Raamattu sanoo näin:
1. Moos. 1:27
Ja Jumala loi IHMISEN OMAKSI KUVAKSENSA, JUMALAN KUVAKSI HÄN HÄNET loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.
Mitäs sitten sanot, jos minäkin rupean väittämään olevani jumala, koska olen jumalan kuva? - hirvas
kaksikko! kirjoitti:
Eki-Hirvas kaksikko jatkaa yhä syvemmälle kaikki-yhteydellisessä pimeydessään.
Noiden tyhjää puhuvien viisastelijoiden ajatukset turhistuvat turhistumistaan
ja heidän ymmärtämättömät sydämensä kulkevat kohti täydellistä pimeyttä.
"Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet"
Room. 1:22
"vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi
saattaaksensa viisaat häpeään,
ja sen, mikä on heikkoa maailmassa,
sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,"
1. Kor. 1:27sana kolmiyhteisyys, mutta vain Raamatulla.
että Jumala loi kaikki "lajiensa mukaan", ja Jeesus sanoi tämän perusteella että "mikä lihasta syntyy on lihaa, ja mikä hengestä syntyy on henkeä".
Tästä johtuu, että Mariasta syntynyt Jeesus oli lihaa ja ihminen, eikä Jumala, ja Jumalasta syntynyt Jeesus Kristus on Jumalasta syntyneenä kuuliaisuuden ja nöyryyden sekä ylösnousemuksensa kautta todistettu Jumalan Pojaksi, [Room.1:3,4].
Ei Ekivaarin opetus ole Ekivaarin omaa, vaan se on Herramme Jeesuksen Kristuksen opettamaa Jumalan tahtoa:
Johannes 17
21 "että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että HEKIN MEISSÄ OLISIVAT, niin ETTÄ MAAILMA USKOISI, että sinä olet minut lähettänyt.
22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, MINÄ OLEN ANTANUT HEILLE, että HE OLISIVAT YHTÄ, niinkuin me olemme yhtä-
23 MINÄ HEISSÄ, ja sinä minussa — että HE OLISIVAT TÄYDELLISESTI YHTÄ, niin että MAAILMA YMMÄRTÄISI, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut."
Kolminaisuusoppi yrittää tehdä tyhjäksi Jumalan tahdonmukaisen kaikkiyhteyden, ETTEI MAAILMA USKOISI JA YMMÄRTÄISI Jumalan lähettäneen Jeesuksen tekemään kaikki yhdeksi, Ef.1:10.
Paavit, Piispat, kirkkoherrat ja -narrit ovat tunkeutuneet Jumalan huoneeseen ja istuvat siellä antikristuksina "herroina halliten", eikä Kristuksen rakkaus saa sijaa Jumalan huoneessa!- ei puhut
hirvas kirjoitti:
sana kolmiyhteisyys, mutta vain Raamatulla.
sanallakaan mitään "kolmiyhteisestä". Sotket aina vaan lisää asioita. Hän sanoi käsittääkseni, että Jumalasta syntynyt Poika on isänsä kaltainen ja Jeesus sanoi hänellä olleen tuon kirkkauden jo ennen maailman syntymistä ja pyysi nyt rukouksessaan, että "Isä kirkastaisi hänet jälleen samalla kirkkaudella" josta hän hetkeksi oli luopunut ihmiseksi pukeuduttuaan.
Tutki raamattua ja näe, että vain se, jota vastaan olet rikkonut, voi antaa sulle anteeksi. Jumalaa vastaan ollaan rikottu, mutta Jeesus antoi ja antaa syntejä anteeksi. Kirjanoppineetkin ymmärsivät tämän asian, ja kun Jeesus antoi syntejä anteeksi, he ajattelivat: "Kuka voi antaa syntejä anteeksi paitsi Jumala, tämä pilkkaa Jumalaa".
Jeesus antaa syntejä anteeksi, koska Hän on Jumalan Poika.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2679496IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3006676Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?681621Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61391Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.921235- 1091151
Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut731038Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin40852Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus23746MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk312741