Hermostunut rakko

omron

Minkä laista lääkitystä ootte mahdollisesti saaneet?

onko luontaistuotteista apua?

55

43243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sake

      Itselläni yliaktiiviseen rakkoon on lääkkeenä tällä hetkellä vesicare 5 mg. Aluksi tuntui auttavan mutta ei enää. Nyt odotan pääsyä lääkärille jotta saa joko annosta isommaksi tai toiset lääkkeet. Ärsyttää, kun käyt vessassa niin heti on uudelleen hätä. Ja huomasin myös että kahvi ärsyttää, mutta tokkopa 2 kuppia aamuisin selittää koko tätä tautia.

      • Librax

        Itse käytän tällä hetkellä Librax -nimistä lääkettä Vesicaren ohella. Yleensä kyseistä lääkettä käytetään, jos maha ja suolisto reagoivat stressiin, mutta lääkäri tiesi tätä käytettävän myös virtsavaivoihin ja onpa siitä maininta tuoteselosteessakin. Librax sisältää myös jotain Diapamin tapaista rauhoittavaa lääkettä. Nykyisin pärjään melko hyvin, kun käytän Libraxia silloin tällöin erityisesti silloin jos pelkään yliaktiivisen rakon oireiden tulevan tilanteissa, kun on hankalampi päästä vessaan. Vaikka lääkettä saisi ottaa monta päivässä, tuntuu siltä, että jos ottaa yhden aamulla, niin on tavallista rauhallisempi koko päivän. Vesicarea käytän jaksoittain ja sen käyttö kannattaakin katkaista välillä kun vaikutus todella tuntuu loppuvan, jos niitä yhtenään syö.

        Sitten kun olet käynyt lääkärillä valittelemassa, että lääke ei auta, kuulisin erittäin mielelläni, millaisen diagnoosin sait ja mitä lääkkeitä sait. Pysytään linjoilla!


      • sake
        Librax kirjoitti:

        Itse käytän tällä hetkellä Librax -nimistä lääkettä Vesicaren ohella. Yleensä kyseistä lääkettä käytetään, jos maha ja suolisto reagoivat stressiin, mutta lääkäri tiesi tätä käytettävän myös virtsavaivoihin ja onpa siitä maininta tuoteselosteessakin. Librax sisältää myös jotain Diapamin tapaista rauhoittavaa lääkettä. Nykyisin pärjään melko hyvin, kun käytän Libraxia silloin tällöin erityisesti silloin jos pelkään yliaktiivisen rakon oireiden tulevan tilanteissa, kun on hankalampi päästä vessaan. Vaikka lääkettä saisi ottaa monta päivässä, tuntuu siltä, että jos ottaa yhden aamulla, niin on tavallista rauhallisempi koko päivän. Vesicarea käytän jaksoittain ja sen käyttö kannattaakin katkaista välillä kun vaikutus todella tuntuu loppuvan, jos niitä yhtenään syö.

        Sitten kun olet käynyt lääkärillä valittelemassa, että lääke ei auta, kuulisin erittäin mielelläni, millaisen diagnoosin sait ja mitä lääkkeitä sait. Pysytään linjoilla!

        Eli tänään kävin lääkärillä..nyt kokeillaan sitten Cystriniä (10 mg:lla) ja maanantaina labraan : miljoonannen kerran virtsanäyte, veren paastosokeriarvot, munuaisjuttuja ym. tutkitaan. Turhauttavaa ! On jo miljoona ziljoona kertaa tutkittu virtsatientulehduksen ja klamydian mahdollisuudet eikä koskaan mitään. Lääkäri myös kyseli onko virtsankarkailua. Ei ole. JOten en tiedä selvensikö tämä mitään. Mitä kaikkea sinulta on tutkittu ? Käytkö terveyskeskuslääkärillä vai yksityisellä jollain ?


      • Custrin
        sake kirjoitti:

        Eli tänään kävin lääkärillä..nyt kokeillaan sitten Cystriniä (10 mg:lla) ja maanantaina labraan : miljoonannen kerran virtsanäyte, veren paastosokeriarvot, munuaisjuttuja ym. tutkitaan. Turhauttavaa ! On jo miljoona ziljoona kertaa tutkittu virtsatientulehduksen ja klamydian mahdollisuudet eikä koskaan mitään. Lääkäri myös kyseli onko virtsankarkailua. Ei ole. JOten en tiedä selvensikö tämä mitään. Mitä kaikkea sinulta on tutkittu ? Käytkö terveyskeskuslääkärillä vai yksityisellä jollain ?

        Cystrin,CYSTRIN
        sanofi-aventis Oy
        Lääkemuodot:
        Tabletti ja depottabletti. Tableteissa on vaikuttavaa ainetta 3 tai 5 milligrammaa (mg) ja depottableteissa (Cystrin CR) 10 mg.
        Vaikuttavat aineet:
        Oksibutyniini.
        Käyttötarkoitus:
        Lääkettä käytetään vähentämään kiusallisen usein ja voimakkaana tulevaa virtsaamisen tarvetta sekä estämään tähän liittyvää virtsan karkailua. Yli 5-vuotiaille lapsille tabletteja käytetään myös yöllisen vuoteenkastelun hoitoon. Lääkettä ei toistaiseksi suositella alle 5-vuotiaille.
        Vaikutustapa:
        Lääke vaikuttaa virtsarakon sulkijalihakseen ja rakon seinämän lihaskerrokseen siten, että virtsa pysyy paremmin rakossa.


        DITROPAN(Reseptivalmiste)
        sanofi-aventis Oy

        KENTERA(Reseptivalmiste)
        UCB Pharma Oy Finland

        OXYBUTYNIN MERCK NM(Reseptivalmiste)

        Anna tsekkauttaa, ettei tulke tulehduksia.
        Ainoa haitta on suun kuivuminen, janottaa ja sit taas juostaan eriöön.

        Detrusitol - rauhoittaa ylivilkkaan rakon
        antimikrobilääke rakkotulehduksen hoitoon

        http://www.alwaysenvive.fi/


      • sake
        Custrin kirjoitti:

        Cystrin,CYSTRIN
        sanofi-aventis Oy
        Lääkemuodot:
        Tabletti ja depottabletti. Tableteissa on vaikuttavaa ainetta 3 tai 5 milligrammaa (mg) ja depottableteissa (Cystrin CR) 10 mg.
        Vaikuttavat aineet:
        Oksibutyniini.
        Käyttötarkoitus:
        Lääkettä käytetään vähentämään kiusallisen usein ja voimakkaana tulevaa virtsaamisen tarvetta sekä estämään tähän liittyvää virtsan karkailua. Yli 5-vuotiaille lapsille tabletteja käytetään myös yöllisen vuoteenkastelun hoitoon. Lääkettä ei toistaiseksi suositella alle 5-vuotiaille.
        Vaikutustapa:
        Lääke vaikuttaa virtsarakon sulkijalihakseen ja rakon seinämän lihaskerrokseen siten, että virtsa pysyy paremmin rakossa.


        DITROPAN(Reseptivalmiste)
        sanofi-aventis Oy

        KENTERA(Reseptivalmiste)
        UCB Pharma Oy Finland

        OXYBUTYNIN MERCK NM(Reseptivalmiste)

        Anna tsekkauttaa, ettei tulke tulehduksia.
        Ainoa haitta on suun kuivuminen, janottaa ja sit taas juostaan eriöön.

        Detrusitol - rauhoittaa ylivilkkaan rakon
        antimikrobilääke rakkotulehduksen hoitoon

        http://www.alwaysenvive.fi/

        Mitä tarkoitat, että anna tarkistuttaa ettei tule tulehduksia ? Minulleko tuo vastaus oli vai ketjun aloittajalle ?


      • kärsinyt 19v
        sake kirjoitti:

        Mitä tarkoitat, että anna tarkistuttaa ettei tule tulehduksia ? Minulleko tuo vastaus oli vai ketjun aloittajalle ?

        Heippa...minäkin olen syönyt nyt 4kk vesicarea ja samoin aluksi toimi tosi hyvin,mut ei enää :( ilo ei kestänyt kauaa. Ens vkolla ajattelin mennä lääkäriin taas ,väliin tulee jo tunne ,että minulla vika korvien välissä eikä jalkovälissä :)) Olin virtsarakon tähystyksessä joulukuussa,eikä mitään vikaa löytynyt...virtsatulehduksia on ollut muutama. Mut todella kiusallinen vaiva kun pitää hypätä vessassa monta krtaa pvässä...


      • ei löydy vikaa....
        kärsinyt 19v kirjoitti:

        Heippa...minäkin olen syönyt nyt 4kk vesicarea ja samoin aluksi toimi tosi hyvin,mut ei enää :( ilo ei kestänyt kauaa. Ens vkolla ajattelin mennä lääkäriin taas ,väliin tulee jo tunne ,että minulla vika korvien välissä eikä jalkovälissä :)) Olin virtsarakon tähystyksessä joulukuussa,eikä mitään vikaa löytynyt...virtsatulehduksia on ollut muutama. Mut todella kiusallinen vaiva kun pitää hypätä vessassa monta krtaa pvässä...

        ja pissalla pitää käydä yölläkin sen kymmenen kertaa :(

        Täällähän möllötän koneella, vaikka on Juhannus! Hirteen joutaisin, on tuo kusihomma niin inhottavaa ja pilaa elämän.


      • Vaiva se pienikin
        ei löydy vikaa.... kirjoitti:

        ja pissalla pitää käydä yölläkin sen kymmenen kertaa :(

        Täällähän möllötän koneella, vaikka on Juhannus! Hirteen joutaisin, on tuo kusihomma niin inhottavaa ja pilaa elämän.

        Kusella sai käydä alituiseen, vessasta kun läksi niin joskus käännyin samantien takaisin, aivankuin vielä olisi jotain tulossa. Kyllä vitutti, saatoin tunnissa käydä kuusikin kertaa kusella, yöllä kävin ainakin tunnin välein. Kävin tutkimuksissa ja mitään ei löytynyt, munuaisten suodatusteho kuulemma erittäin hyvä, syy????

        Kuitenkin eräs toinen vaiva alkoi nostaa päätään, nimittäin peräpukamat, verta tuli silloin tällöin vuosien ajan, vihdoin meniin lääkäriin ja lähete hoitoon, jossa hirtettiin kolme pallukkaa tuolta sisältä, kuukauden päästä uusi hoitokerta ja vielä kolmaskin kerta, jotta kaikki saatiin hirtettyä. MUTTA jo ensimmmäisen hoitokerran jälkeen huomasin yllätyksekseni virtsaamistarpeen kadonneen, duunissa sen hoksasin, tajusin kello kahden kahvitauolle mennessä etten muistanut milloin viimeksi kävin kusella? vaikka miten mietin, en muistanut siitä oli niin kauan aikaa. Myöhemmin vesillä ollessa (purjevene) pystyin olemaan kusematta yhdeksän tuntia!
        Diaknoosi? pukamat on eräänlaisia "suonikohjuja" ja nyt tällainen suonikohju puristi virtsarakon ylärajahälytyshermoa ja antoi väärää tietoa rakon täyttöasteesta, pukamahoito poisti vaivan. Jos tämä on oikea arvioni, niin vaadin vähintään nobelin!

        Silloin tällöin on virtsavaiva yrittänyt tulla takaisin, mutta koskaan ei lähellekkään samanlaisena kun oli ennen pukamahirttoa.


      • hätä
        Vaiva se pienikin kirjoitti:

        Kusella sai käydä alituiseen, vessasta kun läksi niin joskus käännyin samantien takaisin, aivankuin vielä olisi jotain tulossa. Kyllä vitutti, saatoin tunnissa käydä kuusikin kertaa kusella, yöllä kävin ainakin tunnin välein. Kävin tutkimuksissa ja mitään ei löytynyt, munuaisten suodatusteho kuulemma erittäin hyvä, syy????

        Kuitenkin eräs toinen vaiva alkoi nostaa päätään, nimittäin peräpukamat, verta tuli silloin tällöin vuosien ajan, vihdoin meniin lääkäriin ja lähete hoitoon, jossa hirtettiin kolme pallukkaa tuolta sisältä, kuukauden päästä uusi hoitokerta ja vielä kolmaskin kerta, jotta kaikki saatiin hirtettyä. MUTTA jo ensimmmäisen hoitokerran jälkeen huomasin yllätyksekseni virtsaamistarpeen kadonneen, duunissa sen hoksasin, tajusin kello kahden kahvitauolle mennessä etten muistanut milloin viimeksi kävin kusella? vaikka miten mietin, en muistanut siitä oli niin kauan aikaa. Myöhemmin vesillä ollessa (purjevene) pystyin olemaan kusematta yhdeksän tuntia!
        Diaknoosi? pukamat on eräänlaisia "suonikohjuja" ja nyt tällainen suonikohju puristi virtsarakon ylärajahälytyshermoa ja antoi väärää tietoa rakon täyttöasteesta, pukamahoito poisti vaivan. Jos tämä on oikea arvioni, niin vaadin vähintään nobelin!

        Silloin tällöin on virtsavaiva yrittänyt tulla takaisin, mutta koskaan ei lähellekkään samanlaisena kun oli ennen pukamahirttoa.

        täällä kans yks vaivasta kärsivä..

        vesicarea tässä kans kokeillaan mitä googlettamalla löysin tän keskustelun. olikin tarkoitus löytää jotain tällaista. tietääpähän että on muitakin.

        mulla alko ammattikoulun aikaan kun teoria ja yleisaine tunneilla alko tuleen tarvetta ja tiheni ja tiheni ja kun sitä alko jännittään niin se kehitty oikeen pahaks. armeija jäi välistä tämän takia.. kokeilin kyllä mutta ekana iltana huomasin että ei tuu kesää..
        sit sitä tutkittiin ja tähysteltiin ja loppujen lopuks tyydyin elämään vähä vähemmän.
        nyttemmin on alkanu häiritteen enemmän taas ja käyny lääkärissä mutta vaikeessa on avun saanti. täytyy soitella taas tässä lähitulevaisuudessa.. ittellä vaan tapana turhautua äkkiä ja aatella että mitäs mun väliä on.
        kouluajoista kymmenen vuotta ja välillä on pärjänny välillä ei..


      • samaa miettinyt
        Vaiva se pienikin kirjoitti:

        Kusella sai käydä alituiseen, vessasta kun läksi niin joskus käännyin samantien takaisin, aivankuin vielä olisi jotain tulossa. Kyllä vitutti, saatoin tunnissa käydä kuusikin kertaa kusella, yöllä kävin ainakin tunnin välein. Kävin tutkimuksissa ja mitään ei löytynyt, munuaisten suodatusteho kuulemma erittäin hyvä, syy????

        Kuitenkin eräs toinen vaiva alkoi nostaa päätään, nimittäin peräpukamat, verta tuli silloin tällöin vuosien ajan, vihdoin meniin lääkäriin ja lähete hoitoon, jossa hirtettiin kolme pallukkaa tuolta sisältä, kuukauden päästä uusi hoitokerta ja vielä kolmaskin kerta, jotta kaikki saatiin hirtettyä. MUTTA jo ensimmmäisen hoitokerran jälkeen huomasin yllätyksekseni virtsaamistarpeen kadonneen, duunissa sen hoksasin, tajusin kello kahden kahvitauolle mennessä etten muistanut milloin viimeksi kävin kusella? vaikka miten mietin, en muistanut siitä oli niin kauan aikaa. Myöhemmin vesillä ollessa (purjevene) pystyin olemaan kusematta yhdeksän tuntia!
        Diaknoosi? pukamat on eräänlaisia "suonikohjuja" ja nyt tällainen suonikohju puristi virtsarakon ylärajahälytyshermoa ja antoi väärää tietoa rakon täyttöasteesta, pukamahoito poisti vaivan. Jos tämä on oikea arvioni, niin vaadin vähintään nobelin!

        Silloin tällöin on virtsavaiva yrittänyt tulla takaisin, mutta koskaan ei lähellekkään samanlaisena kun oli ennen pukamahirttoa.

        Tämä on näköjään jo vanha viesti, löysin keskustelun etsittyäni tietoa Vesicaresta.
        Mullakin on ollut samaa vaivaa.
        Myös ulostamistarve on ajoittain tihentynyt.
        Tuntuu liittyvän jotenkin myös hormonitoimintaan, ennen kuukautisia oireet oikein yltyy.

        Pukamiakin mulla on ollut jo vuosia, enemmän ja vähemmän, tulleet aina pahemmiksi raskauksien aikana (ja ennen kuukautisia oireilevat). Ne hirtettiin toisen kerran nyt tuossa alkukesästä (eka hirtto n. 15 v sitten), kun alkoivat taas vuotaa tosi paljon, josta seurasi anemia.
        Kesällä tuntui jo paremmalta, kaikki vaivat oli poissa, mutta sitten pikkuhiljaa alkoi taas tulla oireita.
        En vaan uskaltanut mennä heti uudelleen hoidattamaan niitä, kun edellinen kerta oli ollut sen verran kivulias. Meinasin pyörtyä sen operaation jälkeen (onneksi olin vielä sairaalan alueella ja hoitsut laittoivat mut lepäämään). Sama juttu oli silloin ekalla kerralla. Hirton jälkeen iski yhtäkkiä heikotus, huono olo ja kylmä hiki.
        Olen yrittänyt nyt siis vaan tulla toimeen noiden pukamien kanssa.
        Samalla kuitenkin, mitä pahemmaksi pukamavaiva on mennyt, on näköjään myös tämä virtsaamisongelma mennyt huonompaan suuntaan, joten aloin itsekin miettiä voisiko näillä olla jokin yhteys.
        Kysyin asiaa gynekologilta ja hän sanoi, että hyvin paljon mahdollista.
        Nyt sain uuden ajan pukamien hirttoon, kun vuotavat taas niin, että anemia iski uudelleen. Saas nähdä auttaako tuo näihin pissivaivoihinkin.


      • pikkumyy13

        betmiga 50 mg on hyvä lääke ja kannattaa kokeilla. itse olen käyttänyt ja on mielestäni hyviä kokemuksia.


      • Höpötin55
        Vaiva se pienikin kirjoitti:

        Kusella sai käydä alituiseen, vessasta kun läksi niin joskus käännyin samantien takaisin, aivankuin vielä olisi jotain tulossa. Kyllä vitutti, saatoin tunnissa käydä kuusikin kertaa kusella, yöllä kävin ainakin tunnin välein. Kävin tutkimuksissa ja mitään ei löytynyt, munuaisten suodatusteho kuulemma erittäin hyvä, syy????

        Kuitenkin eräs toinen vaiva alkoi nostaa päätään, nimittäin peräpukamat, verta tuli silloin tällöin vuosien ajan, vihdoin meniin lääkäriin ja lähete hoitoon, jossa hirtettiin kolme pallukkaa tuolta sisältä, kuukauden päästä uusi hoitokerta ja vielä kolmaskin kerta, jotta kaikki saatiin hirtettyä. MUTTA jo ensimmmäisen hoitokerran jälkeen huomasin yllätyksekseni virtsaamistarpeen kadonneen, duunissa sen hoksasin, tajusin kello kahden kahvitauolle mennessä etten muistanut milloin viimeksi kävin kusella? vaikka miten mietin, en muistanut siitä oli niin kauan aikaa. Myöhemmin vesillä ollessa (purjevene) pystyin olemaan kusematta yhdeksän tuntia!
        Diaknoosi? pukamat on eräänlaisia "suonikohjuja" ja nyt tällainen suonikohju puristi virtsarakon ylärajahälytyshermoa ja antoi väärää tietoa rakon täyttöasteesta, pukamahoito poisti vaivan. Jos tämä on oikea arvioni, niin vaadin vähintään nobelin!

        Silloin tällöin on virtsavaiva yrittänyt tulla takaisin, mutta koskaan ei lähellekkään samanlaisena kun oli ennen pukamahirttoa.

        Hei. Itse olen huomannut vaivan liittyvän suolen toimintaan. Jos uloste seisoo peräsuolessa niin virtsa karkailee. Minulla ärtyvä suoli sairautena. Käytän myös vesicarea. Ja pidän taukoja välillä lääkkeen oton kanssa niin auttaa paremmin. Kysyin lääkäriltä luvan niin otan tabletin välillä joka kolmas ilta.


      • Anonyymi
        pikkumyy13 kirjoitti:

        betmiga 50 mg on hyvä lääke ja kannattaa kokeilla. itse olen käyttänyt ja on mielestäni hyviä kokemuksia.

        Mulla nousi verenpaineet, harmi sillä auttoi. Nyt kokeilen spasmo-lyt plus. 20mg


      • Anonyymi
        Vaiva se pienikin kirjoitti:

        Kusella sai käydä alituiseen, vessasta kun läksi niin joskus käännyin samantien takaisin, aivankuin vielä olisi jotain tulossa. Kyllä vitutti, saatoin tunnissa käydä kuusikin kertaa kusella, yöllä kävin ainakin tunnin välein. Kävin tutkimuksissa ja mitään ei löytynyt, munuaisten suodatusteho kuulemma erittäin hyvä, syy????

        Kuitenkin eräs toinen vaiva alkoi nostaa päätään, nimittäin peräpukamat, verta tuli silloin tällöin vuosien ajan, vihdoin meniin lääkäriin ja lähete hoitoon, jossa hirtettiin kolme pallukkaa tuolta sisältä, kuukauden päästä uusi hoitokerta ja vielä kolmaskin kerta, jotta kaikki saatiin hirtettyä. MUTTA jo ensimmmäisen hoitokerran jälkeen huomasin yllätyksekseni virtsaamistarpeen kadonneen, duunissa sen hoksasin, tajusin kello kahden kahvitauolle mennessä etten muistanut milloin viimeksi kävin kusella? vaikka miten mietin, en muistanut siitä oli niin kauan aikaa. Myöhemmin vesillä ollessa (purjevene) pystyin olemaan kusematta yhdeksän tuntia!
        Diaknoosi? pukamat on eräänlaisia "suonikohjuja" ja nyt tällainen suonikohju puristi virtsarakon ylärajahälytyshermoa ja antoi väärää tietoa rakon täyttöasteesta, pukamahoito poisti vaivan. Jos tämä on oikea arvioni, niin vaadin vähintään nobelin!

        Silloin tällöin on virtsavaiva yrittänyt tulla takaisin, mutta koskaan ei lähellekkään samanlaisena kun oli ennen pukamahirttoa.

        Samoja havaintoja. Jopa peräpukamien ja peräaukon voitelu peräpukamavoiteella auttaa alavatsasan kirvelyyn ja virtsaamis tarpeeseen. Mainitsin lääkärillekkin mutta ei vaikutusta.


    • VaivainenM86

      Täällä yksi vaivainen lisää..

      Vaivat alkoi kesän alussa, kun tuli yht´äkkinen kusihätä, eikä vessaa ollu lähistöllä ja jouduin pidättelee n. 15min ja oli yhtä tuskaa. Tämän jälkeen jäi semmonen tunne että koko ajan kusettaa ja kesti aika pitkään, kunnes tossa syksyllä hieman vaivat helpotti kun oli omissa oloissaan kotona. Julkisilla paikoilla vaivat kuitenkin aina tuntuu pahentuvan. Tuntuu että pää aiheuttaa nykyään vaivat kun asiaa miettii jatkuvasti (julkisilla paikoilla). Onko muilla vastaavia tuntemuksia? Myös ulostamistarpeentunne on ajoittain vastaavanlainen.

      Nyt hiljattain jouduin parin lonkeron jälkeen käymään neljä kertaa tunnissa kusella, vaikkei mitään oikein tullutkaan. Jatkuva kusihädän tunne vaan tuli. Myös hieman tuntui virsta karkaavan vessassa käynnin jälkeen. Kaipa tästä lääkärissä pitää taas lähtee käymään.

      • pikkumyy13

        betmiga 50 mg on hyvä lääke. olen itse käyttänyt ja todennut hyväksi lääkkeeksi. ota yhteyttä lääkäriin niin saat reseptin,


      • pat-59

        Betmigaa olen käyttänyt usean vuoden ja olen sen todennut hyväksi lääkkeeksi minulle. Muut lääkkeet aiheuttivat suun kuivumista ja ummetusta.


    • mariakka

      en ole roskapostirobotti

    • ei ole nimim

      laskutoimitus

    • vesivaluma

      täällä sama ongelma. hätä iskee 3-8 kertaa tunnissa. elämä on aivan rajoitunutta. Aloitin 3 viikkoa sitten vesicaden eikä tehoja ole löytynyt vielä täysin.olen täysin loppu fyysisesti ja myös henkisesti. En voi kulkea missään missä ei ole vessaa, eli en voi liikkua kotoa yli 15minuutin päähän, ellei 15 minuutin päässä ole mahdollisuutta käydä wc:ssä.

      • pikkumyy13

        betmiga on hyvä lääke. hinta noin 50 euroa miinus omavastuu pois eli hinta on jotain 30 euron paikkeilla. niitä on vain 30 tablettia, ei tarvi ottaa kuin yksi tabletti päivässä.


      • Tirlittan62
        pikkumyy13 kirjoitti:

        betmiga on hyvä lääke. hinta noin 50 euroa miinus omavastuu pois eli hinta on jotain 30 euron paikkeilla. niitä on vain 30 tablettia, ei tarvi ottaa kuin yksi tabletti päivässä.

        Miten sait siihen kelan korvauksen? Mä jouduin maksaan apteekissa täyden hinnan 50 euroa.


      • Tirlittan62

        Lisäksi mua tuntuu ummettavan.


      • Juurisamaamiettinyt
        Tirlittan62 kirjoitti:

        Miten sait siihen kelan korvauksen? Mä jouduin maksaan apteekissa täyden hinnan 50 euroa.

        Tän vuoden alusta kelakorvausten omavastuu on noussut 50€. Kelakorvaus vaikuttaa siis vasta seuraavissa ostoksissasi.


      • kelan
        Juurisamaamiettinyt kirjoitti:

        Tän vuoden alusta kelakorvausten omavastuu on noussut 50€. Kelakorvaus vaikuttaa siis vasta seuraavissa ostoksissasi.

        30 kpl pakkaus 25 mg vahvuista maksoi 55,54. Katsoin Kelan sivuilta, että vain 50 mg vahvuinen on korvattava ja hintakin on vähän halvempi!


      • Jupetaka

        Torella tuttua välissä ei ehdi vessan ovea kunnolla sulkea kun saa taas menä nokotuttamaan tätä kestänyt jo pian viis vuotta välissä useita päiviä pelaa kun pojilla ikä 64v nyt aloitin Betmiga 25 mg syönnin katotaan auttaako.....voimia veljet 🤣


      • Anonyymi
        pikkumyy13 kirjoitti:

        betmiga on hyvä lääke. hinta noin 50 euroa miinus omavastuu pois eli hinta on jotain 30 euron paikkeilla. niitä on vain 30 tablettia, ei tarvi ottaa kuin yksi tabletti päivässä.

        Betmiga 50 mg ollut myös minulla käytössä pari vuotta ja vaivat poissa.


    • kusiainen

      Menin apteekkiin uusiakseni Cystrin CR 10mg, mutta kävi niin , että lääke oli
      poistunut jostakin luettelosta, eikä sitä enään myydä. Reseptissä olisi ollut
      vielä ko. lääkkeelle osto kertoja. Miksiköhän sen myynti lopetetaan, siitä on ollut
      minulle suuri apu. Olisi ollut 3mg samaa lääkettä, mutta siihen tarvitaan uusi
      resepti ja se kestää aikansa, että sen saa.

      • nipsu

        kyllä mulle ainakin apteekista soittivat lääkärille että mitäs cystrinin tilalle ja määräsi vesicarea. Tosin olivat tilaamassa sitä toisesta apteekista ja sitten selvisi tuo ja minulle siitä ilmoittivat ja kysyivät sitten missä lääkäri ottaa vastaan että pyytävät puhelinreseptin toiseen lääkeeseen.


    • kramppi1

      Moi vaan kaikille " pissa vaivasta " kärsiville!! Kysyisin teiltä onko teillä kovia kipuja
      tuon ainaisen vessassa käymisen lisäksi. Itselläni on ihan hirvittäviä " kramppeja "
      tai sitten sellaista pistävää kipua ja siihen ei kyllä auta vesicaret yms lääkkeet.
      Yöt on ihan hirveitä , aamulla on sitten ihan taju kankaallla ja pitäs yrittää töihin lähteä. Tässä olen ihan alkanut pelätä nukkumaan menemistä. Lääkärit eivät ole löytäneet mitään syytä. Olen kärsinyt näistä vaivoista lapsesta asti , mutta nyt
      ne ovat vain pahentuneet ihan hirveesti.

    • mjokin70

      Ei ole ollut kipuja, mutta tuota jatkuvaa ravaamista vessassa useinkin. Mä olen kokeillut tuota Vesicarea 5mg/pvä. Se vaan on aika kallista, kun muitakin lääkkeitä menee päivittäin. Yöt ja aamut on pahimpia, välillä taas menee ihan hyvin. Käytän mielialalääkettä ja musta tuntuu, että sekin auttoi hieman ongelmaan, ainakin vähäksi aikaa. Nyt tuntuu, että sen teho heikkenee ja pitäis varmaan alkaa uudestaan käyttämään tota Vesicarea. Syksyllä lähdössä kiertomatkalle ja ja ajatus jo pyörii vessakäynneissä, turhaa? Pakko tehdä asialle jotain.

    • rakko1

      Vesicare ja Detrusitol eivät auttaneet, mutta on uusi lääke, joka toimii hyvin. Kärsin n. 7 vuotta yliaktiivisesta rakosta, kaikki mahdolliset testit tehtiin. Nyt on olemassa uusi lääke (vuodesta 2012), joka auttaa.
      Betmiga 50 mg. Ei enää vaippoja ! Elämän laatu parantunut huomattavasti. Lääkäri voi kirjoittaa B-lausunnon kelaan.Lantionpohjan lihaksia treenaan päivittäin, mutta sillä ei ollut vaikutusta ylivilkkaaseen rakkoon....

      • Kusta, kusta, kusta

        Kiva, jos jollain auttoi tuo Betmiga. Minulle kävi näin: Betmiga 50 mg näytti aluksi tepsivän. Virtsaamiskertojen määrä laski normaaliin eikä virtsapakkoa ilmennyt enää ollenkaan. Olin erittäin huojentunut ja iloinen, koska tämä sairaus rajoittaa elämää todella paljon. Ajattelin, että nyt elämä palaa tältä osin entiselleen. Nyt kuitenkin oireet ovat näköjään Betmigasta huolimatta palaamassa. Tihentynyttä virtsaamistarvetta ja pissahätä alkaa kuin salama kirkkaalta taivaalta virtsapakolla. Öisin juoksen vessassa useita kertoja ja olo on kuin zombilla jatkuvien heräämisten takia. Päivällä arveluttaa lähteä edes kauppaan. Entä jos virtsapakko yllättää julkisella paikalla? En tiedä mitä seuraavaksi, kun perinteiset lääkkeet eivät sovi suun ja silmien kuivumisen takia.

        Tuli mieleen "vesitystauti". En tiedä onko sitä käsitelty tässä ketjussa. On harvinainen sairaus ja luulen, etteivät kaikki lääkäritkään tiedä siitä mitään. Itse en juo välillä ollenkaan, vaikka jano on kova, päätä särkee ja oksettaa eli kärsin jatkuvasta nestehukasta. Mutta kun elimistöni toimii jostain saatanallisesta syystä niin, että vesilasillisesta seuraa tuntien kusellajuoksusessiot (5-7 kertaa), niin on parempi olla janossa. Omalta kohdaltani voin sanoa, että tämä sairaus on vienyt elämänhalun kokonaan.


      • Maisku34
        Kusta, kusta, kusta kirjoitti:

        Kiva, jos jollain auttoi tuo Betmiga. Minulle kävi näin: Betmiga 50 mg näytti aluksi tepsivän. Virtsaamiskertojen määrä laski normaaliin eikä virtsapakkoa ilmennyt enää ollenkaan. Olin erittäin huojentunut ja iloinen, koska tämä sairaus rajoittaa elämää todella paljon. Ajattelin, että nyt elämä palaa tältä osin entiselleen. Nyt kuitenkin oireet ovat näköjään Betmigasta huolimatta palaamassa. Tihentynyttä virtsaamistarvetta ja pissahätä alkaa kuin salama kirkkaalta taivaalta virtsapakolla. Öisin juoksen vessassa useita kertoja ja olo on kuin zombilla jatkuvien heräämisten takia. Päivällä arveluttaa lähteä edes kauppaan. Entä jos virtsapakko yllättää julkisella paikalla? En tiedä mitä seuraavaksi, kun perinteiset lääkkeet eivät sovi suun ja silmien kuivumisen takia.

        Tuli mieleen "vesitystauti". En tiedä onko sitä käsitelty tässä ketjussa. On harvinainen sairaus ja luulen, etteivät kaikki lääkäritkään tiedä siitä mitään. Itse en juo välillä ollenkaan, vaikka jano on kova, päätä särkee ja oksettaa eli kärsin jatkuvasta nestehukasta. Mutta kun elimistöni toimii jostain saatanallisesta syystä niin, että vesilasillisesta seuraa tuntien kusellajuoksusessiot (5-7 kertaa), niin on parempi olla janossa. Omalta kohdaltani voin sanoa, että tämä sairaus on vienyt elämänhalun kokonaan.

        minulla kans aluks auttoi Betmiga, ja nyt se tuntuu olevan ongelma,saas nähä saanko lääkärit käsittää nyt käytän lisäks n.kaks kertaa päivässä toistokatetrii vessas käydes,sairastan vielä lisäksi ms-tautia ja ärtyvän suolen oireyhtymää. Nyt kunnolla tutkivat kun virtsaa jää virtsarakkoon eli wc käynneil kunnolla tyhjene. Olen kirjannut käyntejä, ja ongelmaa alkaa yleensä tulla kun on Betmigan ottanut(sen tuoteselosteessakin huomasin vasta nyt(lukee) että saattaa vaikuttaa siihen ettei virtsarakko tyhjene kunnolla). saas ny nähä onhan tuos virtsarakon tähystyksetkin vielä ees.


    • ..........

      Jos yliaktiivisen rakon lisäksi rakossa tuntuu kipua niin sairaus on nimeltään interstitielli kystiitti. Siihen ei ole olemassa parantavaa hoitoa, jokin hoito voi helpottaa sitä jatkuvaa kusemista ja kipua.

    • grandma44

      Betmiga 50 mg sain ja se auttoikin, mutta aiheutti sydänvaivoja ja rakkotulehduksia.

      • vessafriikki

        Sain myös Betmigaa ja en ole edes aloittanut vielä,lääkäri(nuori)vakuutti ettei se haittaa minunkaan tapauksessa vaikka mulla on ns.flimmeri eli pysyvä rytmihäiriö,lievä läppävika ja olen jo reilu kuuskymppinen.Mitenkähän mahtaa olla nuo sydänvaivat,nytkin hyppii niin entäs sitten...?!


      • EienääBetmigaa
        vessafriikki kirjoitti:

        Sain myös Betmigaa ja en ole edes aloittanut vielä,lääkäri(nuori)vakuutti ettei se haittaa minunkaan tapauksessa vaikka mulla on ns.flimmeri eli pysyvä rytmihäiriö,lievä läppävika ja olen jo reilu kuuskymppinen.Mitenkähän mahtaa olla nuo sydänvaivat,nytkin hyppii niin entäs sitten...?!

        Aloitin Betmigalääkityksen. Muutaman tunnin kuluttua ensimmäisen tabletin ottamisen jälkeen jysähti armoton päänsärky, pulssi 48 ja verenpaine nousi parillakymmenllä pykälällä .


    • Tokoi

      Cystriniä syön. Tehokas, mutta sivuvaikutuksina suun ja silmien kuivumista, huonoa oloa varsinkin kuumina päivinä hikoilun vähentyessä, joskus huimaa. Pötsi voi mennä sekaisin, ja lääke on kai kytköksissä myös muistisairauksien puhkeamiseen, ainakin vanhuksilla. Kyllä se silti jatkuvan huussisajuoksun voittaa.

    • eräskulkija

      Yliaktiiviseen rakkoon on olemassa myös botox-hoitoa ja yhdeööä pistokerralla pärjäisi 6-12kk. Tehhdään uron pkl. Kannattaa käydä kysymässä tätäkin jos ei pillerit auta.Tämän vinkin sain lääke-esittelyssä.

    • ainainenpissahätä

      Betmigalla elämä oli ihanaa 3-4 kuukautta. Melkein pystyi jo unohtamaan että tällainen vaivakin on olemassa. Nyt näyttää siltä että lääke ei enää vaikuta. Pissahätä muistuttaa jatkuvasti olemassa olostaan, mutta silti pystyn vessassa käyntivälin pitämään helposti 2-3 tunnissa. Nyt odotan, että pääsen urologille ja toivon, että joku muu hoito/lääke löytyisi ja pelastaisi elämän. Noita rakon venytyshoitoja ja botox hoitoja pelkään ja toivon, että niihin ei vielä joutuisi turvautumaan. Lisäksi virtsassani on jokaisessa näytteessä ollut verta, mutta ei bakteereja/tulehdusta. Kaikken mailman tutkimukset on tehty, mutta mikään ei selitä tuota verivirtsaisuutta. Tämä vaivaa on helvetillinen ja ne kenellä tämä sama vaiva on, ymmärtää kuinka paljon tämä hankaloittaa elämää ja kuinka paljon se vie elämänilosta. Tsemppiä kaikille virtsavaivaisille emme nähtävästi ole yksin vaikka välillä siltä tuntuukin!

      • itku44

        Minäkin jo ehdin varovaisesti iloita että pääsen lääkkestä eroon syötyäni niitä ( Betmigaa ja ensin Vesicarea 5mg) vuosi ja 2 kk. Taisi olla liian aikainen ilo. Se pissahätä ei ole vielä häiritsevä mutta virtsarakon nykäyksiä on alkanut olemaan enemmän :(
        Tämä on hankala vaiva ja vielä enemmän rasittaa kun ei selkeää aiheuttajaa ole tiedossa. Itse alan epäillä jotain laskeumaa syyksi, vaikka gynekologi ja urologi toisin sanoivat.


    • Lellu63

      Olen kärsinyt pahasta virtsankarkailusta jo 3 vuotta ja kokeillut Toviaz 4 mg ja 8 mg , mutta niistä tuli kamala ummetus joten lopetin ne. Sitten luontaislääke Urilock , ei auttanut . Nyt 2 kk syönyt Betmiga 50 mg ja tuntuu että vähän auttaa , mutta varmasti virtsatietulehdus kun pissi haisee pahalle ja vaahtoakin tulee kun on pissillä. Tosi rankka vaiva ja pilaa elämää tosi paljon . Pitäiskö pyytää vielä jotain muuta lääkettä ??

    • toveikas

      MIKÄ MÄTTÄÄ!!
      Itsellä tihentynyttä virtsapakkoa,mutta ei auttannu cystrin kuin n. viikon,joten
      en ymmärrä,kun olin rakkotähystyksessä ja katsottiin flow-elikkäs virtsan virtaus olikin heikko?? Tulehdustakaan ei onneksi olllut,vaikka haju virtsassa ikävän pistävä.
      Onko järkeekään olla koe / maksaja lääkkeille,jotka ei sittenkään avuksi.

      KUKA HYÖTYY: LÄÄKEFIRMAT. On poistettu 50 euroon kela korvaus ,,, olkoot betmigat apteekissa.

    • baroosi

      Hei! Onneksi löytyy kohtalontovereita, vaikka en toivoisi tätä kamalaa vaivaa kenelläkään:( Mulla ollut noin 3 vuotta pahentuen nyt hirveäksi. Itsellä on vesicare 5mg auttanut 4kk mutta sitten jouduin sen lopettamaan kun rupesin saamaan rytmihäiriöitä (kammiolisälyöntejä) joita tutkittiin laajasti; mitään vikaa ei sydämessä löydetty ja ainoa syyllinen lie ko lääkitys..rytmihäiriöt olivat elämääni vieläkin enemmän vaikeuttaneita, ne kun jatkuivat pari kk vaikka lääke jäi pois. Sen jälkeen pumppu palautui ennalleen, virtsaoireet pahenivat. Mulla selvästi vaikuttaa pystyasento rakon supisteluun eli jos lähden lenkille (kävely tai juoksu)ja juuri olen käynyt vessassa, niin heti alkaa pissattamaan ja puolen tunnin kuluttua on käytävä puskassa. Tää on ihan kamalaa! sama juttu sisälläkin jos olen pystyasennossa (seison, liikun), istuen voin olla jopa useamman tunnin ilman hädän tunnetta, mutta autas kun nousen seisomaan-) hätä iskee ja välittömästi ja tosi kovasti. Olen mittaillut virtsamääriä ja kyllä se oireilu alkaa kun 2,5dl on rakossa. Jos pidättelen istumalla/kyykyssä (riippuen missä olen)ja selviän rakon supisteluista selviän noin puol tuntia kunnes mentävä vessaan. Joskus virtsaa tulee 3.5-4dl. Oireilu on voimakkainta aamuisin/päivällä johtuen kai siitäkin kun juon nestettä eniten aamulla, kauhia jano vaivaa aamulla niin juotava on. Öisin en yleensä käy eli pitkällään voin olla vaikka tunnen että rakko täyttyy yön aikana. Pystyyn kun nousen niin heti alkaa voimakas hätä.
      Onko kellään vastaavaa asentoon liittyvää oireilua? Olen 43v ja gynen mukaan kaikki on ok, ei laskeumaa tms.
      Nyt pelkäsin aloittaa betmigan kun ne sydänoireet olivat kamalinta mitä tiedän, jopa tätäkin kamalampia, mutta minun on pakko kokeilla ko lääke ennen kuin saan lähetteen erikoislääkärille. Aloitin puolikkaalla tabletilla (25mg) ja ei mitään apua..tokko tuo 50mg auttaa mutta sen vielä testaan.
      Millaisia sydänoireita betmigasta olette saaneet ja onko teillä ollut aiemmin sydänvaivaa?
      Voimia kaikille, jakakaa kokemuksianne!

    • Fibromyalgia

      Hei, minulla alkoi viime kesänä pissaruljanssi. Juoksin jatkuvasti vessassa. Olen ajatellut tästä sairaudesta että se voi olla fibromyagian sivuoireita tai kilpirauhasen vajaatoiminnan seurausta. Tämä pissajuttu alkoi kun minulla todettiin molemmat sairaudet.
      Sairastakin teistä kukaan näitä sairauksia?
      Bettina aiheuttaa minulla verenpaineen nousua. Valvira tai mikä olen tutkii lääkkeitä varoitti betmigasta. Luettavissa netistä.

      • AuttakaaLääkäritMeitä

        Cystrin on tuntunut parhaalta minulle, koska se on auttanut myös vähentämällä hikoilua ylipäätään ja kuumia aaltoja vaikka sitten silmiä ja suuta kuivaakin. Lääke on myös edullista, joka on toivottava asia. - Pissalla juokseminen on vähentynyt selvästi lääkkeen ansiosta ja voin pärjätä 2-4 h yleensä, mutta kyllä aika tarkkaan varmistan, että pääsen vessaan tunnin välein tarvittaessa.


    • Lellu63

      Hei taas , onko kukaan saanut Betmiga 50 mg-pillereistä kovaa vatsakipua ja vaikeata ummetusta ??? Ei todellakaan kiva jos on sivuvaikutus , tai onko sitten " se ikuinen ärtynyt paksusuoli " / IBS - vaiva ???

    • tutkittujuttu

      hei
      Onko kellään peräsuolivaivoja? Nimittäin itsellä huomaan että kun peräaukon haavauma pahempi myös rakko kramppaa.Ovat kuitenkin melko lähellä toisiaan,suoli ja rakko..itsellä myös jatkuva hätä/kramppaus, kun on virtsatietulehdus päällä. Kun suoli pahempi, laitan neoproct-puikon, myös rakko rauhoittuu..ehkä puuduttaa myös sitä..tai sitten suolen rauhoituttua, myös rakko ei oireile..tällaisia näkökulmia.on tosiaan sairaus nimeltä interstitielli kystiitti, jota itsekin epäilin. <tehtiin rakon tähystys ja urologi ´vahvasti sitä mieltä ettei ole sellaista.tosin rakon pinta näkyy ilm selvemmin kun venytetään, nukutettuna.itsellä ollut jatkuvasti tulehduksia.nyt hoitomuotona huuhteluhoidot rakkoon,joiden pitäisi rakon pintaa hoitaa ja siten myös vahvistaa ja ehkäistä tulehduksiakin.olen kuullut, että fibroilla voi oirehtia myös rakko.

      • pissahätäinen

        Todella epämiellyttävä vaiva. Minulla vuosia Betmiga. Auttaa. Lisäksi interstitielli kystiitti. Sitä hoidan omatoimisesti juomalla runsaasti vettä ja illalla otan kuumavesipullon alavatsan päälle. Se todella helpottaa. IK:iin auttaa myös Diapam ja Tramal. Eiran Sairaalassa on urologi, joka osaa hoitaa.


    • Taidan pysyä vaipoissa . Sittenkin turvallisempaa kuin tuollaiset lääkkeet.

    • J48

      Minulla on neurologinen rakko & demyelisaatio epäily. Saan Botoxia rakkoon n 8kk välein. Pistävät neuloilla rakon sisäseinään. Minulle menee "rakko" täysin lukkoon tämän seurauksena, mikä on hyvä asia minulle. Joten joudun katedroimaan rakon tyhjäksi, 3-4 kertaa päivässä. Kun Botoxin vaikutus hiipuu, käytän Betmigaa, joka poistaa pakkohädän rakosta. Se auttaa minulla parhaiten kun otan sen ensimmäiseksi aamullla tyhjään vatsaan veden kanssa.

    • Anonyymi

      Betmiga 50 tehon loputtua täytyy pitää taukoa ehkä kuukauden verran, niin taas toimii. Välillä käytän luontaistuote saha palmua.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Pidän aina vaippahousuja enkä vaivaa päätäni asialla. Tulee jos tulee ja vaihdetaan vaippa, jos on tarpeen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe