Hei!
Olen ehkä vaihtamassa vm.´98 Fiat Puntoni (75 SX 1,2 ajettu 108 tkm) kyseisenlaiseen BMW:hen (316i e36 vm.´92 ajettu 260 tkm)... Oisko järkevä vaihtokauppa???
Mitkäs on kyseisen BMW-mallin yleisimmät viat? Onko osat kalliita? Kestääköhän vielä kuinka paljon ajaa,kun on kuitenkin jo 260 tonnii ajeltu?
KOMMENTTEJA JA NEUVOJA KAIVATAAN!!!
BMW 316i e36 vm.´92 -> Kannattaako puuttua?
17
4392
Vastaukset
- Datsun 100A
Tuon ikäinen bemari on jo lopussa ja tuossa mallissa on jakopäässä susiremmi. Luovuin itse juuri samasta pelistä 6 vuotta sitten. Hienohan se on vieläkin mutta wanha. Korjailuja olisi edessä..
- Bemukka
Tuo on hieman sellainen kysymys mihin sinun pitää vastata itse.
Fiat oli ainakin joskus mielestäni eritäin hyvä (omistin kolme) mutta ei noita voi autoina oiken verrata. BMW on varmasti parempi ajettava sanoi kuka mitä tahansa mutta viatonhan se ei missään nimessä ole.
tuo 316 on kyllä ihan mukava jos ei vaadi autolta mahdolltomia. Tuohon koriin kuitenkin parempi kone olisi 1.8 tai sitten 2.0 tai suurempi. Noita moottori vaihtoehtoja on paljon. Kuten jo on mainittu niin tuon ko koneen samoin kuin vanhan 1.8:n suurin ongelma on jakopään kestävyys. Jakohihna on VAIHDETTAVA aina viimeistään 40tkm jälkeen, jos menee vaihto pitkäksi niin hihnankatkeaminen on mitä todennäköisintä. Samoin tuon koneen ongelma on nokka-akseli, yleensä noissa vanhoissa se jo ääntää varsinin kylmänä. vaihto ei kuintenkaan ole suuri projekti eikä kohtuuttoman kallis. Sen pysyy tekemään itse tai teettämään sen periaatteessa missä tahansa. ei tarvii turvautua merkkikorjaamoon. Muuten kone on "idiootti"varma. Itsellä oli 318i joten tiedän mistä puhun. Muuten varaosia saa normaalisti eivätkä myöskään maksa maltaita. Kori kyllä kestää jos sitä on pidetty kunnossa jos jo ruosteinen niin syytä tarkastaa/tarkastuttaa kunnolla.
Tuolla autolla on ajettu siis 260tkm eli se hihnan vaihdot, etupään nivelet:koiranluut kolina(kuluvia osia), takaiskareiden yläpään kiinnikkeet(kolina)
lämppärin toiminta, yleiskunto, huoltohistoria onko tiedossa, savuttaako jne tarkastettavia kohteita. Jos huolettu ja pidetty hyvin niin tuosta kyllä saa vielä pitkäksi aikaa hyvän käyttö auton.
Kuitenkin sinuna harkitsisin isomalla koneella olevaa. Tosin tuo 1.6:nen on suht taloudellinen. Tässä näitä kysy lisää jos haluat. - TYTTÖ´84
Kumpi ois parempi e36, 316 vai 318??? Ikäluokka tulis olemaan ´91-93,uudemmat menee jo liian kalliksi! Mitä oleellisia eroja noissa on? Millaset bensankulutukset? Entäs millanen oisi tuo pienempi malli siis tuo compact???
Kertokaa kaikista noista hyviä ja huonoja puolia?
Mikä ois maksimi kilometrimäärä,johon vielä kannattas puuttuu? Onko 340 tkm ajettu 316 Compact jo sellanen joka kantsis unohtaa,vai???- bmw-E36-owner
Älä osta jakohihnalla olevaa, vaan koita löytää uudempi ketjulla oleva kone. Näitä ovat -93 ja sitä uudemmat mallit. -93 vuoteen mennessä myös useat heikommat kohdat on korjattu.
Koneena 1.6i on ihan pirteä. Maantiellä menee 6.5 litraan ja kaupungissakin alle 8 litraa, kunhan käyttää moottorijarrua paljon.
Täyteen kuormattuna 1.6i on täysin tuhnu. Ei mene minnekään. Mutta jos yksin ajelet, niin 316i on täysin riittävä.
Compactit ovat vaikeampia myydä, kuin sedanit ja coupet. ÄLÄ osta tuota 340tkm ajettua compactia!! Älä, vaikka saisit halvalla.
Itselläni on -91 316i sedan 335tkm ajettu. Ja se on nyt pajalla hakemassa viimeistä tuomiotaan, että menikö siitä kone solmuun vai ei. Toivotaan parasta :)
Ajettavuudeltaan nuo on aikakautensa muihin autoihin verrattuna loistavia, kunhan on alusta kunnossa. Eli puslat uusittu, jouset ja iskarit kunnossa, aurauskulmat kunnossa. - aronsasha
bmw-E36-owner kirjoitti:
Älä osta jakohihnalla olevaa, vaan koita löytää uudempi ketjulla oleva kone. Näitä ovat -93 ja sitä uudemmat mallit. -93 vuoteen mennessä myös useat heikommat kohdat on korjattu.
Koneena 1.6i on ihan pirteä. Maantiellä menee 6.5 litraan ja kaupungissakin alle 8 litraa, kunhan käyttää moottorijarrua paljon.
Täyteen kuormattuna 1.6i on täysin tuhnu. Ei mene minnekään. Mutta jos yksin ajelet, niin 316i on täysin riittävä.
Compactit ovat vaikeampia myydä, kuin sedanit ja coupet. ÄLÄ osta tuota 340tkm ajettua compactia!! Älä, vaikka saisit halvalla.
Itselläni on -91 316i sedan 335tkm ajettu. Ja se on nyt pajalla hakemassa viimeistä tuomiotaan, että menikö siitä kone solmuun vai ei. Toivotaan parasta :)
Ajettavuudeltaan nuo on aikakautensa muihin autoihin verrattuna loistavia, kunhan on alusta kunnossa. Eli puslat uusittu, jouset ja iskarit kunnossa, aurauskulmat kunnossa.Minulla on 399900 tkm ajettu , ja toimii kuin junan vessa, se on minun ensimmäinen auto, ja oon nyt ajanut sillä 7kk ilman remonttia, ainoa mikä on hajonnut on bensa mittari , jonka korjasin ite...
- Jonimoro
aronsasha kirjoitti:
Minulla on 399900 tkm ajettu , ja toimii kuin junan vessa, se on minun ensimmäinen auto, ja oon nyt ajanut sillä 7kk ilman remonttia, ainoa mikä on hajonnut on bensa mittari , jonka korjasin ite...
Itsellä aivan just sama homma, mitenkäs korjasit mittarin?
- kolmekaksvitonen
mieluummin 325i..ei ala kaikenmaailman audi-ja riisipellet haastamaan ;)
- Keisuke
Karu totuus vaan on että tähän mennessä BMW, mallista tahi koneen koosta riippumatta on jääny ihailemaan sekä Z32:n että Silvian takalyhtyjä... Eipä ne Bimmerit tietysti mitään urheiluautoja olekkaan, lähinnä mielikuvituksettomia vanhojen kääpien kulkineita.
さよなら!! - Bimmerr
Keisuke kirjoitti:
Karu totuus vaan on että tähän mennessä BMW, mallista tahi koneen koosta riippumatta on jääny ihailemaan sekä Z32:n että Silvian takalyhtyjä... Eipä ne Bimmerit tietysti mitään urheiluautoja olekkaan, lähinnä mielikuvituksettomia vanhojen kääpien kulkineita.
さよなら!!pleikkaripoju muualle haaveilemaan.
- Keisuke
Bimmerr kirjoitti:
pleikkaripoju muualle haaveilemaan.
Ensimmäinen kateellinen! Teitähän täällä Suomen maalla riittää. :/ Anna muuten kun arvaan, ajat ihan varmasti jollain 316 Bemulla? Kai sullaki on tehot tallessa? Kaikki 100 hevosvoimaa...?
Ei mitää jätän teidät rauhaan nyt, tuli vaan mieleen kun aamulla joku kukkopoika oli taas lähtevinään mun edestä hätäsesti Bimmerillä valoista mutta vaivatta koukkasin kaverin eteen. Toivottavasti ei pojan päivä ihan pilalle mennyt. Muistaisivat vaan silloin tällöin että ei se BMW:n merkki keulalla takaa että oltaisiin se kaikkein nopein. Itse häviänkin jo kaverin Mk4 Supralle... Pirun tiukka peli... Onneksi kuitenkin "samalla puolella". ;) - Bimmerr
Keisuke kirjoitti:
Ensimmäinen kateellinen! Teitähän täällä Suomen maalla riittää. :/ Anna muuten kun arvaan, ajat ihan varmasti jollain 316 Bemulla? Kai sullaki on tehot tallessa? Kaikki 100 hevosvoimaa...?
Ei mitää jätän teidät rauhaan nyt, tuli vaan mieleen kun aamulla joku kukkopoika oli taas lähtevinään mun edestä hätäsesti Bimmerillä valoista mutta vaivatta koukkasin kaverin eteen. Toivottavasti ei pojan päivä ihan pilalle mennyt. Muistaisivat vaan silloin tällöin että ei se BMW:n merkki keulalla takaa että oltaisiin se kaikkein nopein. Itse häviänkin jo kaverin Mk4 Supralle... Pirun tiukka peli... Onneksi kuitenkin "samalla puolella". ;)Nyt kyllä paljastit itsesi, olet selvästi pelkkä teini jolla ei ole kuin mopokortti! Olet NOLO! HAHAHAHHAHAHAAAAAA!!!
- bemari omistajat/
Bimmerr kirjoitti:
Nyt kyllä paljastit itsesi, olet selvästi pelkkä teini jolla ei ole kuin mopokortti! Olet NOLO! HAHAHAHHAHAHAAAAAA!!!
kuskit on homoja!!!
- Bimmerr
bemari omistajat/ kirjoitti:
kuskit on homoja!!!
Etkö mitään parempaa keksinyt? Ainoa homo taidat olla sinä kun täällä niistä jauhat aamusta iltaan.
- Keisuke
Bimmerr kirjoitti:
Nyt kyllä paljastit itsesi, olet selvästi pelkkä teini jolla ei ole kuin mopokortti! Olet NOLO! HAHAHAHHAHAHAAAAAA!!!
Bimmerrin kommentista päätellen täällä ei tainnut paljastua kuin osuma arkaan paikkaan. ;) Ja mistä tuot tähän keskusteluun nuo Pleikat ja teini-iät?? En omista kyseistä laitetta ja teini-ikäkin alkaa olla taakse jäänyttä aikaa. Tuolloin omistin vielä pikku Datsunin :D Kaikki lähtee pienestä.
- Keisuke
Bimmerr kirjoitti:
Etkö mitään parempaa keksinyt? Ainoa homo taidat olla sinä kun täällä niistä jauhat aamusta iltaan.
Ollaan sentään Bimmerr jostain samaa mieltä. ;) Erikoista liittää seksuaalinen suuntautuminen auton merkkiin! Saa sitä itekkin kuulla kaiken näköstä...
- haltija/ omistaja??
Keisuke kirjoitti:
Bimmerrin kommentista päätellen täällä ei tainnut paljastua kuin osuma arkaan paikkaan. ;) Ja mistä tuot tähän keskusteluun nuo Pleikat ja teini-iät?? En omista kyseistä laitetta ja teini-ikäkin alkaa olla taakse jäänyttä aikaa. Tuolloin omistin vielä pikku Datsunin :D Kaikki lähtee pienestä.
Jos bimmeristit ymmärtäisivät vaihtaa jo pikkuhiljaa kunnon automerkkiin, niin varmasti heidän kohdalla muuttuu elämä parempaan suuntaan.
Mutta kun ei, niin ei oteta asiaa opiksi. - AF
haltija/ omistaja?? kirjoitti:
Jos bimmeristit ymmärtäisivät vaihtaa jo pikkuhiljaa kunnon automerkkiin, niin varmasti heidän kohdalla muuttuu elämä parempaan suuntaan.
Mutta kun ei, niin ei oteta asiaa opiksi.se vaan on semmonen homma että kun rolssiin ei oo varaa ja halvemmista ei löydy bmwtä parempaa :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k873853On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole382401Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi722383Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732282Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.372029Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma781620- 761517
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?581081Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?711077Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r6994