Lammas haluaa

olla laumassa?

Mitenkähän on, kun en ollenkaan haluaisi olla suurissa ihmisjoukoissa - en välitä myöskään kyläpaikoista, joissa on paljon ihmisiä - enkä paljon muutenkaan. Viihdyn tosi hyvin omissa oloissani...

Nyt kuitenkin sanotaan, että jos ei ole "näkyvä" on jotenkin poispudonnut tai synnin vangiksi joutunut tai ties mitä! Pitääkö nyt itsekin jo ajatella, että on "ulkopuolinen" kokonaan?

26

1115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuulia

      Sinulla on omat syysi olla pois jos ne ovat nämä syyt joista kerroit.

      • teutatess

        Niin se on, ei Jeesuskaan sanonut samarialaiselle naiselle, ellet jou tästä ja tule synäkoogaan , tai tee sitä ja tätä ei sillä vedellä ole tehoa . Miettikää pikkuisen ottakaa rauhallisesti , tutkikaa . ehkä se siitä selviää .


      • puhdas neitsy

        myös niillä tuhansilla ja tuhansilla, jotka eivät koskaan vaivaudu tulemaan sanakuuloon. Jumalan sanan ylenkatse on synneistä suurimpia.Raamatussakin on ihan tähän asiaan liittyvä vertaus kuninkaanpojan häistä ja sinne kutsutuista. Kutsutuilla tuntui olevan jos mitä esteitä.eivätkä noudattaneet kutsua. Saivat kuulla kovan tuomion:Ei yhdenkään kutsutuista pidä maistaman Minun ehtoollisestani!


      • armoitettu
        puhdas neitsy kirjoitti:

        myös niillä tuhansilla ja tuhansilla, jotka eivät koskaan vaivaudu tulemaan sanakuuloon. Jumalan sanan ylenkatse on synneistä suurimpia.Raamatussakin on ihan tähän asiaan liittyvä vertaus kuninkaanpojan häistä ja sinne kutsutuista. Kutsutuilla tuntui olevan jos mitä esteitä.eivätkä noudattaneet kutsua. Saivat kuulla kovan tuomion:Ei yhdenkään kutsutuista pidä maistaman Minun ehtoollisestani!

        merkitsee se, että aloittajalla on kaipuu kokea Jumalan lasten Hengen yhteyttä. Ei hän luettele oman elämänsä esteitä, jotka oisivat hänelle tärkeämiä.

        Hänelle on jotenkin vaikeaa olla suuressa joukossa.

        Ymmärrän häntä. Olen nuorena kokenut jotain samaa. Pienemmässä ryhmässä, jossa kaikki ovat tuttuja, eikä kenenkään tarvitse "päteä" on mukavampaa.


      • jeesuslainen
        armoitettu kirjoitti:

        merkitsee se, että aloittajalla on kaipuu kokea Jumalan lasten Hengen yhteyttä. Ei hän luettele oman elämänsä esteitä, jotka oisivat hänelle tärkeämiä.

        Hänelle on jotenkin vaikeaa olla suuressa joukossa.

        Ymmärrän häntä. Olen nuorena kokenut jotain samaa. Pienemmässä ryhmässä, jossa kaikki ovat tuttuja, eikä kenenkään tarvitse "päteä" on mukavampaa.

        Ruksalla tulee olo,että äkkiä pois,kun huomaa,että ihmiset vahtaa kuin lehmä uutta konttia.Tää ei ole mitään luuloa,voisin nimiä mainita,mutta en viitsi.

        Onpa yksi tiukkis puhunut meidän yhteiselle ei uskovalle tutullekkin että me ei olla sitten oikeita uskovaisia.Tuo epäuskoinen ihminen sitä ihmettel minulle ja koitin vain sanoa hänelle, että huonoja ja syntisiä me kyllä ollaan ,mutta taivas meillä on päämääränä.


      • leenukka-lessu
        jeesuslainen kirjoitti:

        Ruksalla tulee olo,että äkkiä pois,kun huomaa,että ihmiset vahtaa kuin lehmä uutta konttia.Tää ei ole mitään luuloa,voisin nimiä mainita,mutta en viitsi.

        Onpa yksi tiukkis puhunut meidän yhteiselle ei uskovalle tutullekkin että me ei olla sitten oikeita uskovaisia.Tuo epäuskoinen ihminen sitä ihmettel minulle ja koitin vain sanoa hänelle, että huonoja ja syntisiä me kyllä ollaan ,mutta taivas meillä on päämääränä.

        kyllä vähin äänin jää sivuun ,kun seurakunnassa on niin paljon tuomiohenkeä ja kyyläämistä ja pahan puhetta.Tuokin totta ,että katsotaan tosi pitkään ja supistaan.Valitettavasti nämä ihmiset ovat juuri niitä kireitä jotka ovat lain alla.


      • Tylsillä luistimilla
        leenukka-lessu kirjoitti:

        kyllä vähin äänin jää sivuun ,kun seurakunnassa on niin paljon tuomiohenkeä ja kyyläämistä ja pahan puhetta.Tuokin totta ,että katsotaan tosi pitkään ja supistaan.Valitettavasti nämä ihmiset ovat juuri niitä kireitä jotka ovat lain alla.

        Muistan kuulleeni E.H:n pitämässä saarnassa että on meidän rukoushuoneillakin tapahtunut sellaista jota raamattu pahentamiseksi kutsuu.Mutta E.H sanoi että raamatussa on luhduttavat sanat.Sanoi että on parempi että myllynkivi laitetaan hänen kaulaan...


      • - Abimelek
        puhdas neitsy kirjoitti:

        myös niillä tuhansilla ja tuhansilla, jotka eivät koskaan vaivaudu tulemaan sanakuuloon. Jumalan sanan ylenkatse on synneistä suurimpia.Raamatussakin on ihan tähän asiaan liittyvä vertaus kuninkaanpojan häistä ja sinne kutsutuista. Kutsutuilla tuntui olevan jos mitä esteitä.eivätkä noudattaneet kutsua. Saivat kuulla kovan tuomion:Ei yhdenkään kutsutuista pidä maistaman Minun ehtoollisestani!

        Ihminen pelastuu Kristuksen sanan kautta. Ihminen ei pelastu joukoissa, vaan Jeesus kutsuu jokaista aivan henkilökohtaisesti nimeltä. Jeesus pelastaa!


      • kuuluvat
        Tylsillä luistimilla kirjoitti:

        Muistan kuulleeni E.H:n pitämässä saarnassa että on meidän rukoushuoneillakin tapahtunut sellaista jota raamattu pahentamiseksi kutsuu.Mutta E.H sanoi että raamatussa on luhduttavat sanat.Sanoi että on parempi että myllynkivi laitetaan hänen kaulaan...

        " ...parempi olisi, että myllynkivi ripustettaisiin..."

        Kieliopillisesti iinä käytetään ns. konditionaalia eli ehtotapaa.

        Jumalan suuresta armosta ei niin tehdä.


      • kytätään!
        jeesuslainen kirjoitti:

        Ruksalla tulee olo,että äkkiä pois,kun huomaa,että ihmiset vahtaa kuin lehmä uutta konttia.Tää ei ole mitään luuloa,voisin nimiä mainita,mutta en viitsi.

        Onpa yksi tiukkis puhunut meidän yhteiselle ei uskovalle tutullekkin että me ei olla sitten oikeita uskovaisia.Tuo epäuskoinen ihminen sitä ihmettel minulle ja koitin vain sanoa hänelle, että huonoja ja syntisiä me kyllä ollaan ,mutta taivas meillä on päämääränä.

        On tällä palstalla kummallista juttua. Mikä esim. on RUKSA? Ja että ihmiset näkevät vaivaa toisten uskosta ja näyttäytymisestä, oliko se ruksalla?
        Meikäläinen ei tajua ollenkaan, miten Taivas voi olla päämääränä. Luuletteko tosiaan, että hyminät ja höpinät täällä maan päällä auttaa päämääränne saavuttamisessa??? Niin, että joukossanne on oikeita uskovaisia ja sitten syntisä. On se uskomatonta? Vapaa kaikesta tästä.


      • kun....
        kytätään! kirjoitti:

        On tällä palstalla kummallista juttua. Mikä esim. on RUKSA? Ja että ihmiset näkevät vaivaa toisten uskosta ja näyttäytymisestä, oliko se ruksalla?
        Meikäläinen ei tajua ollenkaan, miten Taivas voi olla päämääränä. Luuletteko tosiaan, että hyminät ja höpinät täällä maan päällä auttaa päämääränne saavuttamisessa??? Niin, että joukossanne on oikeita uskovaisia ja sitten syntisä. On se uskomatonta? Vapaa kaikesta tästä.

        kytätään toisten uskomista,ulkoisia asioita yms.on oma uskominen täysin poissa ,näin se vaan on,OMA USKO EI SILLOIN KASVA!


      • vetää ihmisiä
        kun.... kirjoitti:

        kytätään toisten uskomista,ulkoisia asioita yms.on oma uskominen täysin poissa ,näin se vaan on,OMA USKO EI SILLOIN KASVA!

        lähemmäksi Jumalaa RAKKAUDELLA se onkin jo ihan toinen juttu.


    • vilkkumyyjä

      et ole näkyvä. Asennuta ISO keltainen vilkku nuppiisi ja kestävä paristo jonka voi nopeasti vaihtaa. Jos vieläkin epäilet, osta sireeni vilkun viereen ni, jo rupee näkymän ja kaikki on tyytyväisiä.

      • ap.

        on hyviä heijastimia, niin että oon pimeällä ihan näkyvä:)

        Tämä aloitus oli tietenkin turha, tajusin sen heti kun olin sen tänne laittanut - turhuuden turhuus!

        Jokaisen on hyväksyttävä itsensä sellaisena kuin on ja tietenkin jätettävä toisten hyväksymiset omaan arvoonsa. Kuullessani tuosta "näkymättömyydestä" puhuttavan yleistäen se näköjään silti harmittaa...

        Sen vielä sanon, että en ole nuori, ei tämä nuoruuden arkuutta ole! Tai ehkä arkuutta myös sittenkin - kyllä taidan ihan oikeasti jopa pelätä varmoja ja itsetietoisia ihmisiä. Joskus voi tulla mieleen pako (siis äkkiä pois), kuten jeesuslainen tuolla aiemmin sanoi.

        No hymyillään kun tavataan - elämässä on kaikenlaisia ongelmia, joten ehkä tämä on vain niiden minimointia - tarkoitan siis tämä kotosalla ja yksikseen viihtyminen!


    • - Abimelek

      Toiset viihtyvät porukoissa toiset yksikseen. Jotkut suorastaan pelkäävät ihmisjoukkoja.
      Tällä seikalla ei ole mitään tekemistä
      "näkyvänä" olemisen kanssa.

    • kadonneen

      lampaan takaisin laumaan.
      Isäni sanoi minulle, että lampaan kannalta on ihan samantekevää, syökö susi sen vai iskeekö isäntä veitsen kurkkuun. Vertaukset ontuvat aina!!

      • teutatess

        Paimen haki kadonneen takaisin, hän löysi ja armahti sitä , Se taas tarkoittaa EH. n. saarnassaan tuomalla esimerkillä sitä, että paimenilla oli iso ryhmysauva, sitä varten että karanneelta lampaata, lyötiin jalat poikki, sitten paimen lastoitti jalat sitoi ne nosti harteille ja toi takaisin laumaan, kertovat että tälläinen lammas ei enää loskaan karannut .


      • aikaisemmin
        teutatess kirjoitti:

        Paimen haki kadonneen takaisin, hän löysi ja armahti sitä , Se taas tarkoittaa EH. n. saarnassaan tuomalla esimerkillä sitä, että paimenilla oli iso ryhmysauva, sitä varten että karanneelta lampaata, lyötiin jalat poikki, sitten paimen lastoitti jalat sitoi ne nosti harteille ja toi takaisin laumaan, kertovat että tälläinen lammas ei enää loskaan karannut .

        kuullut tuommoista selitystä! Aika kummallista olisi, jos lammasta pahoinpideltäisiin - miten se kävisi yhteen hyvän paimenen olemuksen kanssa?

        Olen lukenut, että vitsa ja sauva olivat lampaiden vihollisia varten! Paimen voi niillä lyödä ja karkottaa vihollisia eikä suinkaan lampaita. Pakottaisiko hyvä paimen lampaan olemaan laumassa? Eikö hän hyvyydessään kutsu lammasta lähelleen?


      • oli sittenkin

        helpompi, jos se oli isännän aiheuttama. Susi raatelee ja syö lammasta elävänä ja voi jättää sen virumaan liikuntakyvyttömänä tulevien päivien ruuaksi... Kyllä minä valitsisin isännän puukon mieluummin!

        Aina ei historiamme aikana ole ollut olemassa laumaa, jossa kristitty olisi voinut elää! Eräs vanha saarnaaja sanoi kerran vuosia sitten, että tulee vielä aika, jolloin jokaisen on uskottava yksin! Ei ole mitään joukkoa, johon tukeutua. Lutherkin opettaa olemaan luottamatta ihmisiin. Vain Jumalan sana on luotettava.

        Eikä Jumalan sana ole onneksi kenenkään selän takana eikä yksityisomistuksessa, vaan löydämme sen Raamatusta. Siksi sen tutkiminen onkin niin tärkeätä!


      • teutatess
        aikaisemmin kirjoitti:

        kuullut tuommoista selitystä! Aika kummallista olisi, jos lammasta pahoinpideltäisiin - miten se kävisi yhteen hyvän paimenen olemuksen kanssa?

        Olen lukenut, että vitsa ja sauva olivat lampaiden vihollisia varten! Paimen voi niillä lyödä ja karkottaa vihollisia eikä suinkaan lampaita. Pakottaisiko hyvä paimen lampaan olemaan laumassa? Eikö hän hyvyydessään kutsu lammasta lähelleen?

        En usko , että Siinä tarkoitettiin hyvää paimenta . Vaan luonnollista paimenta .

        Tietenkin kokonais vertaus käyttää kokonaan Hyvän paimenen joka on lempeä ja armollinen .

        Kerroin tuon aiemmin , siksi että siinä voi olla joku totuus . En vain muista enempää siitä.


      • ark.
        teutatess kirjoitti:

        En usko , että Siinä tarkoitettiin hyvää paimenta . Vaan luonnollista paimenta .

        Tietenkin kokonais vertaus käyttää kokonaan Hyvän paimenen joka on lempeä ja armollinen .

        Kerroin tuon aiemmin , siksi että siinä voi olla joku totuus . En vain muista enempää siitä.

        Roomalaisten tapana oli , RISTIINNAULITUISTA rusikoida niitä jotka ei muuton olisi kuollut heti tai saman päivän aikana , kun kiduttetja siis edeltä käsin kidutettuja , kuten JEESUS
        Hänenkin kanssaan kärsivät ryövärit , saivat sen käsittelyn , siis kaikki pitkät luut ja isot hakattiin poikki tylpällä moukapimaisella kirveellä . Tähän se ryhmysauva käsittely sopisi.


      • iuuio
        oli sittenkin kirjoitti:

        helpompi, jos se oli isännän aiheuttama. Susi raatelee ja syö lammasta elävänä ja voi jättää sen virumaan liikuntakyvyttömänä tulevien päivien ruuaksi... Kyllä minä valitsisin isännän puukon mieluummin!

        Aina ei historiamme aikana ole ollut olemassa laumaa, jossa kristitty olisi voinut elää! Eräs vanha saarnaaja sanoi kerran vuosia sitten, että tulee vielä aika, jolloin jokaisen on uskottava yksin! Ei ole mitään joukkoa, johon tukeutua. Lutherkin opettaa olemaan luottamatta ihmisiin. Vain Jumalan sana on luotettava.

        Eikä Jumalan sana ole onneksi kenenkään selän takana eikä yksityisomistuksessa, vaan löydämme sen Raamatusta. Siksi sen tutkiminen onkin niin tärkeätä!

        ainakaan halua puhua tuntoasi puhtaaksi.


      • halusit
        iuuio kirjoitti:

        ainakaan halua puhua tuntoasi puhtaaksi.

        viestisi osoittaa?vai puhuitko kenties itsestäs.


      • teutatess
        halusit kirjoitti:

        viestisi osoittaa?vai puhuitko kenties itsestäs.

        EN muille ollenkaan


      • lukenut
        iuuio kirjoitti:

        ainakaan halua puhua tuntoasi puhtaaksi.

        juuri Lutherin Galatalaiskirjeen selitystä!

        Olen ymmärtänyt, että usko on se mikä puhdistaa - toki on hyvä turvautua rippi-isään, jos on jotain hänen kanssaan keskusteltavaa.

        Vain usko voi tehdä meidät vanhurskaiksi ja siis täysin puhtaiksi Jumalan edessä.


      • Vanhurskaus
        lukenut kirjoitti:

        juuri Lutherin Galatalaiskirjeen selitystä!

        Olen ymmärtänyt, että usko on se mikä puhdistaa - toki on hyvä turvautua rippi-isään, jos on jotain hänen kanssaan keskusteltavaa.

        Vain usko voi tehdä meidät vanhurskaiksi ja siis täysin puhtaiksi Jumalan edessä.

        Sydän puhdistuu uskolla Kristukseen. Ja se mikä tulee esteeksi USKOLLE, se on poispantavaa. Ellei syystä taikka toisesta jaksa uskoa Kristuksen maksaneen koko syntivelkaa, silloin keskustellaan rippi-isän kanssa näistä esteistä.

        Rakkauden rippi on sitten eri asia, jos on rikkonut lähimmäistään vastaan, niin se sovitaan hänen kanssaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      414
      4550
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      246
      2259
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1690
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      161
      1452
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      298
      1356
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1137
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1114
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1075
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      72
      1074
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      119
      977
    Aihe