Äitiii,ei mitään tekemistä

705

Taas on tullut vain maattua koko päivä. Koulu vie vain muutamia tunteja päivässä ja sitten on edessä pitkä ilta. Mitä ihmettä sitä keksisi? Ihmiset eivät kiinnosta, koska en jaksa esittää ja miettiä joka hetki seuraavaa siirtoa. Ei keksi mitään puhuttavaa. On mulla yksi kaveri, jota näen useahkosti, mut enhän voi hänessäkään roikkua koko aikaa. Miten pystyä rajoittamaan omaa yhteydenpitoa? Lempipuuhaani on matkustaa bussilla edestakaisin ja samalla kuunnella musaa ja mietiskellä. Sitäkään ei voi kuitenkaan jaksa koko aikaa. Käyn myös kirjoituskurssilla. Ja kahvittamassa vanhuksia, kerran viikossa. Mutta sielläkin on ihmisiä eikä jaksais... Kuulostaa paljolta, mut jotain kuitenkin kaipaisin vielä... Mitä sitä keksisi ettei tulisi maattua koko päivää?

26

3742

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • majakka_v

heyy, älä ny iha noi laiffiks rupee, nauti nuoruudest, me eletää vaa rän yhen ainoon kerran ! :D juttele enemmäm ihmisten kaa, eli o sosiaalisempi. alota joku kiva harrastus, mistä tykkään. jos oot aina vaik tykänny musast, ni rupee soittaa jtn soitinta (; tos oli pari ideaa, täält käsin on aika vaikee rupee keksii mtn, ku ei tunneta oikee hyvi.

• 705

Harrastuksia on ja sosiaalisuus ei kiinnosta. Mutta kiitos vastauksesta.

• poika16w

Joo ite menin tonne Midastouch OY:lle puhelinmyynti hommiin. Sinne pitää mennä aina koulunjälkeen neljältä ja pois pääsee vasta yheksältä.. Siinä se päivä meneekin ihan mukavasti eikä tuu liikaa löhöiltyä ja palkkaa tulee kyllä hyvin. Muistaakseni jo 15 vuotias pääsee sinne töihin, mutta sehän on vaan tietyilla paikkakunnilla. En itsekkään ole kyllä mitenkään erityisen sosiaalinen, mutta on mukava soittaa tuntemattomille ihmisille ja jutella. Toi kyllä auttaa jonku verra kun ennen ei itelläkään ollu oikeastaan mitään tekemistä kun vaan joskus sattu jotain paria kaveria näkemään, ja olin koneella vaikka se ei aina nii hauskaa ollu, mutta ei oikeestaa ollu muutakaa tekemistä.

Bussilla matkustaminen kuulostaa kyllä hauskalle, mutta kun olen niin pihi etten jaksa maksaa niin aina pyöräilen. Minkälaisia muuten nuo kirjoituskurssit on? En ole kuullutkaan...

Jos nyt et sinne töihin pääse niin lue vaikka jotain kirjaa tai katso elokuvaa. Itse en kyllä ole mikään kova kirjojen ystävä mutta kun löysin täydellisen kirjan niin se orjuutti samalla minut lukemaan kaikki samaa sarjaa olevat kirjat niin ei ollu tekemisen puutetta. Netistä muuten löytää paljon animesarjoja mitä voi katsoa suoraan ilman odottelua. Ei ole katsomisen puutetta kun parhaimmillaan yksi jakso kestää vähän yli 20 minuuttia ja jaksoja on yli 300 yhdestä sarjasta. Enmpä nyt muuta keksi tähän hätään.

• 705

No ei kyllä oikein kiinnosta nuo puhelintyöt, kun viimeks jouduin poliisiasemalle firman veropetosten yms ties minkä takia. Vois joo töissä käydä,mut kuiteskin illalla sen verran väsyny ettei tiiä jaksaisko pitemmän päälle tommosta pakollista.
        Kirjoituskursseja löytyy esmes työväenopistoista. Ja Helsingissä helppoa bussimatkustelu, kun kuukausikortti maksaa vain 20e opiskelijalta. Ja kirjoja tulee luettua about 24/7 :P Onnee sulle työhön, toivottavasti tulee paljon (tai ainakin jonkin verran..) ostajia.

• Annaa

Mä en oo ikinä tavannu ym. sellasta ihmistä joka ei oo kovin sosiaallinen joten mun on aika vaikee täs neuvoo mtn..

Sinulla siis on harrastuksia? no jos on ni hyvä..
      Voisit hankkia jtn töitä ym. joka on vähän sellasta jossa sinun ei tartte puhua kovin kellekkään ihmiselle ja saat osittain olla omassa rauhassa..Muuta ny en keksi..

• tädi

tässä ehdotuksia millä vois kohottaa mielialaa ja samalla tulisi tekemistä:
      * lemmikki
      * tyttö- tai poikaystävä
      * käy baarissa (menee ainaki päivä kun palautuu ja nuorena vielä jaksaakin helposti:)
      * käy paikallisissa urheilu- sekä kulttuuritapahtumissa jotka mahdollisesti voisivat kiinnostaa ja ota vielä kaveri mukaan.
      Kirpputoritkin ovat ihan mukavia:)

• hahkha

Rupea pyöräilemään päivässä 30 km ei ainakaan oo tekemisen puutetta

• tyttö 19 vee

kävele joka päivä niin pitkälle kuin ehit ennen kuin pitää mennä nukkumaan ja sit tuu takasin kävellen tai bussilla tai taksilla.
      tai alota laskuvarjohyppiminen. tai istu pihalla tuolilla niin kauan että sinulle tulee joku idea mitä huvittaisi tehdä. sitten älä heti toteuta sitä. istu tuolilla vielä ainakin tunti. jos idea on vieläkin päässäsi istu vielä toinen tunti, mielellään vielä kolme tuntia istut. sitten lopulta ehkä sinulle tulee mieletön tarve lähteä tuolilta toteutttamaan sitä ideaa, joka päähäsi on tullut. kerran minulla tuli idea, ja se oli kiivetä puuhun. kyllä oli mukavaa neljän tunnin istumisen jälkeen kiivetä puuhun, mieletön fiilis, mikä vapaudentunne ja kaikkee !

• Airsoftjaba1

Ala harrastaa jotain kivaa. Vaikka jalkkist, jääkiekkoo.. Kuluu aikaki nopeesti. Tai sit pelaat koneella!!!

• Wowittajaa
        Airsoftjaba1 kirjoitti:

Ala harrastaa jotain kivaa. Vaikka jalkkist, jääkiekkoo.. Kuluu aikaki nopeesti. Tai sit pelaat koneella!!!

Worlf of warcraft.

• Bardi

Omaperäinen ja hauska viesti. Itsekin olen luovuuden kannalla. Ja sen "oman tahdon" odottamisen... ei suorittamista vaan tekee asiat sydämellä tai ei ollenkaan.

• Kultalusikka suussa?

Kunolin nuori autettiin kotitöissä äitiä ja odotettiin innolla vapaatunteja, jolloin pääsi hengaileen naapurin nuorten kanssa. Nykyaikana nuorilta ei vaadita mitään, jää liikaa vapaa-aikaa. Aikuisten pitää passittaa nuoria hommiin, jos ei kotihommiin, niin kuites vaikka vkonlopputöihin. Ei se nyt auta maata siellä sängyn pohjassa. Hälmökin tajuaa, että siitä masentuu. Ylös, ulos ja lenkille!

• Muutaeitarvi

Niin äläkä unohda laittaa päälle sinivalkoista tuulipuvuntakkia! Ja pelaa kansallisurheilulajiamme pesäpalloa naapurin Jarmon kanssa! Ja äänestä perussuomalaisia tai senioripuoluetta. Ja auta mummoja kadulla.

• DERPAHERPADERP
        Muutaeitarvi kirjoitti:

Niin äläkä unohda laittaa päälle sinivalkoista tuulipuvuntakkia! Ja pelaa kansallisurheilulajiamme pesäpalloa naapurin Jarmon kanssa! Ja äänestä perussuomalaisia tai senioripuoluetta. Ja auta mummoja kadulla.

aika surullista että ulkonaolo ja hyvinvointi yhdistetään nykyään persuihin ja konservatismiin. ja persuja ei tule ikinä yhdistää mummojen auttamiseen ;___; mummot on ihania

• Tylsätyyppi

Mulla on vähän sama ongelma. eti joku hyvä ja uus nettisivusto ja kolua se läpi. siin on joksi aikaa tekemistä.

• Wowittavaa

Tulee Worlf of Warcraft mielee kun on tekemisen puutetta :D

• masentunutt

mulla on sama juttu en keksi koulun jälkee mtn tekemist kaikil on jtn mut mul ei mä kyl harrastan mut ei se auta ... )= sit ku s on nii tyhmää et ollaa silee joo mä oon sunkaa mut me ei voida olla tonkaa .HERÄTKÄÄ IHMISET ! ei oo reiluu jättää muit ulkopulelle

• hfuieee<hb

lähetkää kaverin kans uimaa tai sit johonki flow parkkii tai shoppailemaa ! :)

• Neuvoja annan

Liikuntaa, esim lenkkeilyä. Voi harrastaa yksin. Tai tykäätkö käydä kuntosalilla? Siellä on kyllä muitakin mutta ei niitä kiinnosta mitä yksittäinen ihminen siellä tekee.

Tai sitten vaan kattelet leffoja, eti hyviä leffoja netistä ja lataile. Tai jos et wareta niin vuokraa. Käy myös kirjastossa, jos tykkäät lukea. Siellä tekee joka kerta hyviä löytöjä.

En tiedä, paha sanoa, mistä eniten tykkäät. Itse olen tällainen tiedemiesmäinen tutkijatyyppi ja luen kaikenlaisia tieteellisiä sivustoja netissä (filosofiaa ja historiaa esimerkiksi). Lisäksi kuuntelen hyvää musiikkia ja soitan sitä itsekin. Kuulostaa varmaan omituiselta, mutta anteeksi nyt vain, en sovi siihen samaan muottiin kaikkien muiden kanssa. Olen varmaan ns. nolife, mutta on mulla pari kaveriakin joiden kanssa käyn salilla tms.

• maygarfani

Ryhdy opiskelemaan omatoimisesti jotain vierasta kieltä, siinä riittää puuhaa. Itselläni on kunnianhimoinen suunnitelma ryhtyä opiskelemaan unkarin kieltä, ihan vain tutkiakseni mitä yhteistä äidinkielellämme ja tällä kaukaisella sukulaiskielellämme on.

• Heh..

Valitettavasti aika harva ymmärtää tuollaisia harrastuksia. Tuntuu olevan monille sen verran pakkopullaa. Itse kylläkin opiskelen mielelläni vieraita kieliä, mm. muinaisnorjaa olen vähän opetellut.

• hilla

Käyn lenkillä joka päivä ja se muuten on tosi kivaa mennä tuol ipodi korvissa ja juosta pihalla tunti.Mun vapaa ajat on aikas kortilla.Ekana on tietenki koulu joka vie paljon aikaa.Käyn salilla joka päivä lenkkeilyn lisäksi.Käyn usein poikaystävän työn takia ulkomailla.Mut ei suosittelen ihan kaikille lenkkeilyy vaikka olis pakkasta niin paljon päälle ja liikunnan inhoojatki pihalle vaa kun tuut kotiin oot ehkä loppu mutta ei ole tylsää ja sen jälkeen tulee hyvä olo.

• 0li,pubfäbv0ifu

oj öoirfuhokjnd.lö

• pomppapoo

ala vaaikka pesemään muitten kenkiä 5 euron palkalla per jalat

• Bababa

Mul on ihan sama ongelma! Dataan koko päivän netissä. Tykkään kyll olla mun kavereiden kanssa paljon mut kun löhöilen koko päivän vaan nii sit tulee sillai et emmä jaksakkaa mennä tolle!!!

Mut sit joskus ku mä vaan istun ja ajattelen nii mun päähän tulee joku idea niin siit sit saan tekemistä mut mun ideat ei koskaan toimi ku ne on esim. rakenna laiva. Ja tämmösii nii sit tulee tylsää. Kun alkaa käydä jossain niinkuin minä aloin käydä nuokussa siis nuorisotiloissa siinä sosiaallistuu ja alkaa taas olla enemmän sosiaallinen.

Onnee itsesi löytämiseen!! :D
      Toivottavasti oli apua! :)))

• kohtalotoveri987456

Ei hemmetti, ihan kun olisi lukenut omaa kirjoitustaan tuohon kirjotuskurssi -juttuun asti :D Ite teen juuri noita samoja asioita, löysin kohtalotoverin ^^ Tuo bussijuttukin :P Ite pidän just tuosta samasta asiasta. Ja jos tulee ihmiset höpötteleen niin on juuri tuo sama ahdistunut olo että pitää esittää kinnostunutta ja miettiä joka hetki mitä sanoo seuraavaksi ja pitää keskustelun käynnissä :S ahdistavaa.

Nyt tässä istuskelen koneella ja on jotenkin levoton ja rauhaton olo kun ei mikään oikeen kiinnosta. Tuntuu niinku jotain puuttuisi (ei ei ole niksat, en polta :P). Pitänee varmaan lähtä kävelemässä ulkona jos vähän "energisoituisi" ^^

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      48
      2529
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2517
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2392
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      67
      2190
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1897
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      104
      1747
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1205
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1044
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      1035
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      59
      942
    Aihe