Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Siunaanpa nyt vainoajiani

Jumala käskee Raamatussa:

"Mutta teille, jotka kuulette, minä sanon: rakastakaa vihollisianne, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat, siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat. (Luuk 6:27-28)

Niinpä kuulen nyt Jumalaa ja siunaan ja rukoilen seuraavien vihaajien ja parjaajien puolesta, että tulisivat synnin tuntoon, löytäisivät Jeesuksen ja tulisivat uskoon ja kulkisivat loppuelämänsä kaitaa tietä päästen kuollessaan taivaan iloon, Jeesuksen Kristuksen nimessä, aamen:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000032582302

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000032576302

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000032583536

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000032579355

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000032577515#22000000032577515

Kiitän Jumalaa noista valeista ja parjauksista omalta kohdaltani, koska Jumala lupaa minulle, että:

"Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa." (Matt 5:11)

Ja myös iloitsen:

"Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa. Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Sillä samoin he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen teitä. Te olette maan suola; mutta jos suola käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi? Se ei enää kelpaa mihinkään muuhun kuin pois heitettäväksi ja ihmisten tallattavaksi." (Matt 5:11-13)

Niin ja suolattomaksi en aio käydä, vaan yhäkin sanon synnin synniksi ja harhaopin harhaopiksi ja yhäkin sanon ei-uskovalle, että kuljet synteinesi kohti iankaikkista helvetin rangaistusta, kadu syntejäsi ja ota Kristus elämäsi Herraksi.

18

484

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alex-kasi

      Kas kun et vastanut itse viestiin, että se on vainoa?? Katsohan tarkemmin ...

      Se EI OLE VAINOAMISTA jos sanoio sinulle että lopeta ihmisten parjaamisesi.

      Tässä alla KOKO viesti minkä kirjoitin asiasta.
      -----

      Täällä sitä taas on keskustelut
      Kirjoittanut: alex-kasi 6.2.2008 klo 13.17
      Poista oma viesti

      vajonnut "hiekkalaatikkotasolle".

      Tai sanoisinko uskova_1:den tasolle kun Riitta toistelee SAMOJA ikuisia) ulkoa oppimiaan mielipiteitään ja tytön perässä kulkevat sitten kirjoittelevat samaan tyyliin - adventisteja parjaten.

      Kumma kyllä ei kukaan näistä ihmisten parjaajista havahdu ymmärtämään että he puhuvat miljoonista ihmisistä kuin hyvin tuntemastaan naapurista.

      No tuollainen käyttäytyminen sanoo enemmän niistä jotka sitä harrastavat ja tuskin mitään adventisteista.

      Ei minulla ole mitään sitä vastaan että keskusteltaisiin adventismista, Raamatusta ja siitä mitä siellä sanotaan, mutta on päivän selvää että sellaista keskustelua vältetään kaikin keinoin. Voi vain ihmetellä että miksi? kun kuitenkin täällä netissä pyöritään??

      Sen miksi uskova_1 kirjoittelee ymmärrän sitä vastoin hyvin (se johtuu eräänlaisesta "uskosta" että hän sai eräänä yönä Jeesukselta eräänlaisen "tehtävän" oikaista adventisteja täällä palstalla - uskova yhden mukaan 'Jeesus itse seisoi Riitan makuuhuoneessa ja valkeassa hahmossa puhui Riittan kanssa' .. hm .. jokainen joka ei nyt ole ihan "poissa" tajuaa että tämä Riittan itsensä kertoma (ja ehkä kokemakin) oli joko uni, hallusinaatio tai jälkeenpäin kehitetty unikuva johon Riitta itsekin on alkanut uskomaan.
      Valitettavasti on sen seuraukseksi kuitenkin tullut se että Riitta on koonnut eräänlaisen letkan tai sanoisinko hännän peräänsä ihmisistä jotka uskovat että heillä(kin) on jonkinlainen OIKEUS puhua halveksien adventisteista. Valitettavasti nämä ihmiset eivät puhu Raamatusta paljoakaan (ehkä eivät tunne Raamattua?) He kirjoittelevat etupäässä vain adventisteista - adventistit tuntuvat olevan heille ihmisiä joille ei tarvitse antaa normaalia ihmiselle luuluvaa ihmisarvoa. Monesti jopa annetaan typeriä vastauksia adventistien nimissä (siis ollaan olevinaan adventisteja) jotta saataisiin heidät mahdollisimman huonoon valoon. Tällainen keskustelu on omiaan karkoittamaan kaikki asialliset keskustelijat minkä seurauksena jäljelle jää vain parjaaminen ja asiaton suunsoitto ja lähes kaikki todellinen keskustelu adventismista adventismi palstalla estetään?

      Ehkä se on tarkoituskin?

      Olen henkiläkohtaisesti vahvasti sitä mieltä että uskova_1 joutuu omassa tunnossaan vastaamaan siitä että hän on vuosikaudet käyttänyt aikaansa netissä ja villinnyt ihmisiä tähän asiattomaan PARJAUSKAMPPANJAAN adventisteja vastaan.

      Siksi haluankin antaa tämän ystävällisen neuvon Riitta Nenoselle: Lopeta ihmisten parjaaminen ja arvosteleminen. Pysy Raamatussa keskusteluissasi ja lopeta tahallinen vääristelysi muiden kirjoituksista. Jokainen itseään kunnioittava ihminen joka on lukenut kirjoituksiasi palstalla paheksuu sitä että et osaa pitää ihmisten parjaamista erossa Raamatullisista keskusteluista - toden sanoakseni kirjoituksesi lähentelevät enemmän rasismia kuin Raamatullista keskustelua, koska olet pitänyt samaa asiatonta asennettasi ADVENTISTEIHIN (ei adventismiin) yllä jo monta vuotta.

      Vai oletko todella menettänyt kykysi keskustella ILMAN ihmisten halventamista?

      alla yksi esimerkki siitä mitä tarkoitan:

      **
      Eihän ADVENTISTIEN mukaan uskovat voi rukoilla hengessä, koska ihminen on vain yksi möykky demonioppien mukaan - ei ruumis, sielu ja henki niinkuin Raamattu opettaa. (ei-uskovahan on ruumis, sielu ja näivettynyt henki)
      **

      Voiko kukaan rehellisesti väittää että tuo on kristityn kirjoittamaa "totuutta", jos minä joka en ole adventisti, olen olen ymmärtänyt mihin adventistit uskovat - niin olen täysin vakuuttunut että myös uskova_1 tietää sen ja siksi on hänen vääristelevä kirjoituksensa että "ihminen on vain yksi möykky adventismin mukaan - jonka hän väittää "demoni opiksi" - täten siis uskova_1 väittää että adventistit seuraavat demoneja.

      Mutta adventistit ITSE ovat kertoneet ainakin tuhat kertaa, että he seuraavat vain ja ainoastaan Jumalan Poikaa päästäkseen sisälle Jumalan valtakuntaan.

      alex
      ----

      Vainoa? - no ei varmasti ole.
      Tuntuu että luulet itsestäsi liikoja, haukut ihmisiä mielesi mukaan ja olet kovin "vainottu" jos saat vastalauseen. :)

      • Eki..


      • alex-kasi
        Eki.. kirjoitti:

        Se että uskova_1 katsoo oikeudekseen puhua IHMISISTÄ, mitä hän USKOO heidän ajattelevan ja uskovan, ei Riitta oikeastaan välitä muusta kuin omastaan ja luulee että vain hän on oikeassa ja että se "oikeassa oleminen" antaa hänelle jonkinlaisen oikeuden muiden parjaamiseen ja arvosteluun.

        Esimerkiksi eri ihmisten (myös adventistien) todellisen uskon ja sydämmen tilaa on kenenkään mahdotonta mennä arvostelemaan. Olen täysin vakuuttunut että he eivät ole demonien palvojia niin kuin uskova_1 väittää (vain esimerkiksi).

        Ihmisten parjaaminen on väärin ja vie keskustelut ihan pieleen koska silloin keskustellaan vain ihmisistä, heidän oletetusta uskostaan ja riidellään.

        Miksei se riitä että keskustellaan uskon suunnista? A-kirkon käsityksestä kontra viidesläisestä käsityksestä. Se olisi oikea tapa keskustella asioista. Miksi koko ajan täytyy syytellä joitakuita?

        Se on se mikä uskova_1:den tulisi lopettaa.

        Itse en ole adventisti, mutta en halua myöskään käyttäytyä heitä vastaan kuin he olisivat joitain vähemmän arvoisia ihmisiä, tai valehdella että he esimerkiksi ovat demonisoituja tai muuta potaskaa, he ovat minulle juuri yhtä arvokkaita kuin sinä ja minä.

        Olen sitä mieltä, että sen tulisi riittää että kertoo omasta uskostaan ja perustelee sitä Raamatulla.

        uskova_1 taas "evankelioi" siten että hän hakee vikoja MUISTA ja heidän adventismistaan (mikä sitäpaitsi usein on vain uskova_1:den olettettua adventismia).

        Se ei todellakaan ole mitään evankelioimista että hakee vikaa toisesta.

        Evankelioiminen on VOITTO SANOMAN levittämistä maailmassa. Jeesus voitti synnin ja kuoleman ja Jumalan armo on ihmisen ulottuvilla. Se on evankeliumin sisältö - pähkinän kuoressaan - ei että löydetään vikoja ihmisistä sieltä täältä ja riidellään. Totuus on että jokaisessa meissä on vikoja ja jos me luulemme, että niiden kaiveleminen toisista on evankeliumin levittämistä niin luulemme väärin.

        Kyllä adventismia saa tutkia Raamatun valossa ja pitääkin, mutta ei pidä parjata ihmisiä.


      • minusta.
        alex-kasi kirjoitti:

        Se että uskova_1 katsoo oikeudekseen puhua IHMISISTÄ, mitä hän USKOO heidän ajattelevan ja uskovan, ei Riitta oikeastaan välitä muusta kuin omastaan ja luulee että vain hän on oikeassa ja että se "oikeassa oleminen" antaa hänelle jonkinlaisen oikeuden muiden parjaamiseen ja arvosteluun.

        Esimerkiksi eri ihmisten (myös adventistien) todellisen uskon ja sydämmen tilaa on kenenkään mahdotonta mennä arvostelemaan. Olen täysin vakuuttunut että he eivät ole demonien palvojia niin kuin uskova_1 väittää (vain esimerkiksi).

        Ihmisten parjaaminen on väärin ja vie keskustelut ihan pieleen koska silloin keskustellaan vain ihmisistä, heidän oletetusta uskostaan ja riidellään.

        Miksei se riitä että keskustellaan uskon suunnista? A-kirkon käsityksestä kontra viidesläisestä käsityksestä. Se olisi oikea tapa keskustella asioista. Miksi koko ajan täytyy syytellä joitakuita?

        Se on se mikä uskova_1:den tulisi lopettaa.

        Itse en ole adventisti, mutta en halua myöskään käyttäytyä heitä vastaan kuin he olisivat joitain vähemmän arvoisia ihmisiä, tai valehdella että he esimerkiksi ovat demonisoituja tai muuta potaskaa, he ovat minulle juuri yhtä arvokkaita kuin sinä ja minä.

        Olen sitä mieltä, että sen tulisi riittää että kertoo omasta uskostaan ja perustelee sitä Raamatulla.

        uskova_1 taas "evankelioi" siten että hän hakee vikoja MUISTA ja heidän adventismistaan (mikä sitäpaitsi usein on vain uskova_1:den olettettua adventismia).

        Se ei todellakaan ole mitään evankelioimista että hakee vikaa toisesta.

        Evankelioiminen on VOITTO SANOMAN levittämistä maailmassa. Jeesus voitti synnin ja kuoleman ja Jumalan armo on ihmisen ulottuvilla. Se on evankeliumin sisältö - pähkinän kuoressaan - ei että löydetään vikoja ihmisistä sieltä täältä ja riidellään. Totuus on että jokaisessa meissä on vikoja ja jos me luulemme, että niiden kaiveleminen toisista on evankeliumin levittämistä niin luulemme väärin.

        Kyllä adventismia saa tutkia Raamatun valossa ja pitääkin, mutta ei pidä parjata ihmisiä.

        Saako levätä minään muuna päivänä kuin lauantaina?
        Olen jo vanha ja väsynyt, enkä millään jaksaisi odottaa aina kuutta päivää, ennen kuin voin levätä.


      • levätä...
        minusta. kirjoitti:

        Saako levätä minään muuna päivänä kuin lauantaina?
        Olen jo vanha ja väsynyt, enkä millään jaksaisi odottaa aina kuutta päivää, ennen kuin voin levätä.

        Et sinäkään tiedä mitään
        minusta. 6.2.2008 klo 19.13

        Saako levätä minään muuna päivänä kuin lauantaina?
        Olen jo vanha ja väsynyt, enkä millään jaksaisi odottaa aina kuutta päivää, ennen kuin voin levätä.

        No ota yöunet ja iltapäiväunet, se auttaa.
        Mutta sapattina voit levätä työstäsi niin, että vietät mm. Jumalanpalveluspäivää jolloin kokoonnut yhteen, jaatte sitä hyvää, mitä olet viikolla levätessäsi saanut.

        No ymmärsin puheesi motiivin, että miksi kirjoitit noin rehellisesti Jumalan ja Kristuksen edessä nuo sanasi.
        terveisin myös vanha ja väsynyt Matti.


      • ahahahaha, johan
        Eki.. kirjoitti:

        nyt vitsin murjaisit.


      • alex-kasi
        minusta. kirjoitti:

        Saako levätä minään muuna päivänä kuin lauantaina?
        Olen jo vanha ja väsynyt, enkä millään jaksaisi odottaa aina kuutta päivää, ennen kuin voin levätä.

        jos lepoa tarvitset vaikka joka päivä.

        Jumala on antanut ihmiselle OIKEUDEN lepopäivään jo paljon ennen kuin ammattiliitto tajusi asian. Oma käsitykseni on että lepopäivä on ihmistä varten - eli kun ihminen tarvitsee lepoa on hänellä oikeus leväta. Ja Jumalan työviikko on 6 päivää töitä ja sitten lepopäivä, se joka sen evää ihmiseltä tekee vastoin Jumalan tahtoa. Lepopäivä on myös "oikeus levätä" työn rasituksista. Näin minä näen asian.

        Lepopäivä on Jumalan antama oikeus lepoon - siis lepää rauhassa vaikka joka päivä. Kunhan teet sen Jumalan tahdossa.

        Maakin tarvitsee ja tulee myös saamaan lepopäivänsä sen jälkeen kun ihmiset ovat sen runnelleet ja myrkyttäneet.


      • Eki.. kirjoitti:

        Ihmetyttää muakin kovasti.
        Minä olen kiitollinen Uskova_1:lle, etei mun tarvi
        nähdä niin kovasti vaivaa kaivaa esiin kaikkea
        jännittävää uutta EGW:n ja adventismin opista.

        Minua kiinnostaa kovasti esim se, että millä eväin
        saatana kantaa syntimme erämaahan, kun sillä ei ole
        edes omaa ruumista.

        Sitten olen aivan pakahtumaisillani uteliaisuudesta,
        että kumpi on suurempi totuus. Sekö EGW:n unessa
        näkemä pyhäkköoppi, että Jeesuksella on yhäti
        kesken syntiemme tutkiminen, eikä hän liene vielä
        edes uuden liiton ihmisiin saakka ehtinyt.
        Vai onko se totuus yhä voimassa, että esirippu
        kaikkein pyhimpääm repesi ja siten iäksi poistui.
        Ja nyt voimme käydä kaikella rohkeudella Isän
        eteen.

        On niin paljon mielenkiintoista, mutta kun on
        vaikea saada vastauksia. Aivan kuin jotkut
        häpeisivät totuuksiaan.


      • alex-kasi
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Ihmetyttää muakin kovasti.
        Minä olen kiitollinen Uskova_1:lle, etei mun tarvi
        nähdä niin kovasti vaivaa kaivaa esiin kaikkea
        jännittävää uutta EGW:n ja adventismin opista.

        Minua kiinnostaa kovasti esim se, että millä eväin
        saatana kantaa syntimme erämaahan, kun sillä ei ole
        edes omaa ruumista.

        Sitten olen aivan pakahtumaisillani uteliaisuudesta,
        että kumpi on suurempi totuus. Sekö EGW:n unessa
        näkemä pyhäkköoppi, että Jeesuksella on yhäti
        kesken syntiemme tutkiminen, eikä hän liene vielä
        edes uuden liiton ihmisiin saakka ehtinyt.
        Vai onko se totuus yhä voimassa, että esirippu
        kaikkein pyhimpääm repesi ja siten iäksi poistui.
        Ja nyt voimme käydä kaikella rohkeudella Isän
        eteen.

        On niin paljon mielenkiintoista, mutta kun on
        vaikea saada vastauksia. Aivan kuin jotkut
        häpeisivät totuuksiaan.

        minäkin olen kiinnostunut noista opeista, mutta parhaiten saa mielestäni tietää mihin joku uskoo jos kysyy häneltä joka uskoo (ja että saa vastauksen - ilman sitähän ei voi saada tietää mitään).

        Siispä kävin katsomassa ensin nettisivuilla mitä A-kirkko asiasta opettaa. Olen varma että uskova_1:tutkimus tulee samaan tulokseen kuin mitä netissä on vaikkakin negatiivisessä valossa. A-kirkko esittää oppinsa positiivessa merkityksessä mutta uskova_1 haluaa esittää kaiken adventismista ja adventisteista vain negatiivisessa valossa. Mutta seuraan molempia osapuolia A-kirkon käsitystä ja uskova_1 käsitystä A-kirkon käsityksestä. :)


      • etkö vieläkään
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Ihmetyttää muakin kovasti.
        Minä olen kiitollinen Uskova_1:lle, etei mun tarvi
        nähdä niin kovasti vaivaa kaivaa esiin kaikkea
        jännittävää uutta EGW:n ja adventismin opista.

        Minua kiinnostaa kovasti esim se, että millä eväin
        saatana kantaa syntimme erämaahan, kun sillä ei ole
        edes omaa ruumista.

        Sitten olen aivan pakahtumaisillani uteliaisuudesta,
        että kumpi on suurempi totuus. Sekö EGW:n unessa
        näkemä pyhäkköoppi, että Jeesuksella on yhäti
        kesken syntiemme tutkiminen, eikä hän liene vielä
        edes uuden liiton ihmisiin saakka ehtinyt.
        Vai onko se totuus yhä voimassa, että esirippu
        kaikkein pyhimpääm repesi ja siten iäksi poistui.
        Ja nyt voimme käydä kaikella rohkeudella Isän
        eteen.

        On niin paljon mielenkiintoista, mutta kun on
        vaikea saada vastauksia. Aivan kuin jotkut
        häpeisivät totuuksiaan.

        ole ymmärtänyt, että Asaselin pukin rituaali oli VERTAUSKUVA siitä, että paholainen todetaan syypääksi syntiin ja viedään pois niin, ettei se pääse enää kiusaamaan ketään. Ja mitäs tämä puhe on, että hänellä ei muka ole ruumista? onhan sillä. ei vain sellainen kuin meillä. kyllä se silti on fyysinen, todellinen olento. vai luuletko, että enkeleillä ei muka ole ruumista??? kyllä on, olen nähnyt.


    • sitä israelia

      www.adventtikirkko.fi

      Jeesuksen lauma

      Lopunajan jäännösseurakunta

      Kärsivälliset pyhät

      Jeesuksen uskon säilyttäjät

      Jumalan tosi Israel

      www.adventtikirkko.fi    

    • Etkö myös voisi rukoilla itsesi puolesta samalla kun rukoilet muidenkin parjaajien puolesta!!! Totuuden nimessä pitäisi sinun ymmärtää, että syyllistyt siihen samaan mistä toisia syytät. Ja jos vilpittömasti todella siunaisit niinkuin sanassa kehoitetaan, niin sillä myös olisi eheyttävä vaikutus sinuun itseesi kuin myös niihin joiden tunnet sinua AIHEETTA parjaavan.

      • 1. Kor. 4:4
        Sillä ei minulla ole mitään tunnollani, mutta en minä silti ole vanhurskautettu, vaan minun tuomitsijani on Herra.


    • Eikä kukaan puskajussi tai peitenimen omaava
      uskalla tulla esiin omana henkilönään!
      Jo siitä voi päätellä, missä valhe luuraa.

      Fil. 1:29
      Sillä teidän on suotu, Kristuksen tähden, ei ainoastaan uskoa häneen, vaan myös kärsiä hänen tähtensä,

      Ef. 5:6
      Älköön kukaan pettäkö teitä tyhjillä puheilla, sillä semmoisten tähden kohtaa Jumalan viha tottelemattomuuden lapsia;


      Ihan totta - ON MYÖS JOTAIN JÄLESTÄPÄIN LISÄTTYÄ

      Gal. 3:19
      Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.

      • mutta pahimpia

        olemme me jotka kaiken aikaa vaihdamme nimimerkkiämme ;) Ensin kysymme ja sitten vastaamme, kun ei kukaan muu vastaa.


      • tyhmyys

        julista julkisesti olevansa tyhmä?


    • vainotuille

      Ei sinua kukaan vainoa. Itse annat aihetta vastaherjoihin. Ei herjaamalla saa Jumalaa puolelleen, eikä Antti-veljesikään.
      Teille on olemassa oma keskustelupalsta, jossa voitte olla yhtämieltä keskenänne.
      Ottakaa mallia ateisteilta. Heilläkin on oma keskustelupalsta.

    • oma kehu...

      taas tuli.AUTUAS OLET OMISSA SILMISSÄSI.Mutta "oma kehu haisee."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2258
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1954
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      80
      1708
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1598
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1522
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1403
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1362
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    10. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      36
      1326
    Aihe