kosteusvauriotutkimukset

homeloukku

Hei!

Meillä on omakotitalossa varmaankin tarvetta tutkia, onko siellä kosteusongelmaa...kellarinhajua yms.

Ajattelin ensin pyytää Raksystemiä tekemään tutkimuksen, muuta olen kuullut siitä nyt pelkkää huonoa mainosta.

Onko kellään kokomuksia sellaisista kuntotutkimusyrityksistä kuin Novorite Oy
tai Scrutor Oy...

mitähän tässä kannatta tehdä?


homettako?

26

4865

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haluat

      selvittää nimenomaan homeongelmaa, niin Novorite on noista kolmesta nimenomaan homeasiantuntija.

      • toinen hometalollinen

        olen toiselta hometalolliselta kuullut negatiivista palautetta. Muista että Novoriten tekemät homeanalyysit eivät päde oikeudessa.


      • piilovirheen ostaja
        toinen hometalollinen kirjoitti:

        olen toiselta hometalolliselta kuullut negatiivista palautetta. Muista että Novoriten tekemät homeanalyysit eivät päde oikeudessa.

        Vähän ihmettelen ko. yrityksestä kuulemaasi negatiivista palautetta. Meillä ainakin kaikki sujui varsin mallikkaasti oikeudenkäynti mukaan lukien. Saimme suurimman osan vaatimuksistamme läpi eikä homeanyysien kanssa oikeudessa ollut mitään ongelmia.

        Käsittääkseni tutkimuksen tekijä on nimenomaan homeanalyyseihin erikoistunut HTT ja on varsin usein oikeudessa todistamassa homevaurioista.


      • Utelias uuno
        toinen hometalollinen kirjoitti:

        olen toiselta hometalolliselta kuullut negatiivista palautetta. Muista että Novoriten tekemät homeanalyysit eivät päde oikeudessa.

        Voitko tarkentaa onko kyseessä tieto vai pelkkä kuulupuhe ja mikä olisi ongelma ? Vai oletko peräti itse kateellinen kilpailija ?

        Toimin asiaa läheisesti sivuavalla alalla ja tiedän, että Novoritessa hometutkimusten osaamisen taso on erityisen korkea sekä koulutuksen että kokemuksen osalta. Yrityksen edustaja sitä paitsi on usein nähty todistaja asuntokauppariitojen oikeuskäsittelyissä. Oikeuskäsittelyjen kulun ja lopputulosten perusteella viimeinen lauseesi on virheellinen.


      • kuten kirjoitin
        Utelias uuno kirjoitti:

        Voitko tarkentaa onko kyseessä tieto vai pelkkä kuulupuhe ja mikä olisi ongelma ? Vai oletko peräti itse kateellinen kilpailija ?

        Toimin asiaa läheisesti sivuavalla alalla ja tiedän, että Novoritessa hometutkimusten osaamisen taso on erityisen korkea sekä koulutuksen että kokemuksen osalta. Yrityksen edustaja sitä paitsi on usein nähty todistaja asuntokauppariitojen oikeuskäsittelyissä. Oikeuskäsittelyjen kulun ja lopputulosten perusteella viimeinen lauseesi on virheellinen.

        olen toiselta hometalolliselta kuullut. Kyse ei hometalollisena ole kateudesta, mistä senkin tähän vedit.


      • ikävää
        kuten kirjoitin kirjoitti:

        olen toiselta hometalolliselta kuullut. Kyse ei hometalollisena ole kateudesta, mistä senkin tähän vedit.

        tuollainen perusteeton "olen kuullut" mollaaminen, johon asianosaisella ei ole mitään mahdollisuutta kommentoida. Novorite on yksi kauimmin alalla ollut ja Valjakka on todellinen asiantuntija. Erinomainen todistaja myös oikeudenkäynneissä. DI ja HTT.


      • aivan suoraan
        ikävää kirjoitti:

        tuollainen perusteeton "olen kuullut" mollaaminen, johon asianosaisella ei ole mitään mahdollisuutta kommentoida. Novorite on yksi kauimmin alalla ollut ja Valjakka on todellinen asiantuntija. Erinomainen todistaja myös oikeudenkäynneissä. DI ja HTT.

        asianosaiselta ilman välikäsiä heidän kokemuksensa Novoritesta. Se ei ole mitään mollaamista vaan yhden hometalollisen kokemus ko. yrityksen toiminnasta.

        älä nyt viitsi sieltä novoritesta kehuskella!

        ei DI tai HTT ole mikään taikasana joka olisi tae erinomaisuudesta. näillä samoilla titteleillä varustettuja kuntotarkastajia on nyt vastaamassa oikeudessa kun ovat tehneet kuntotarkastuksia kohteisiin jotka ovat jälkeenpäin osoittautunee homepommeiksi.

        että se siitä asiantuntemuksesta taas kerran


      • sun turinas
        aivan suoraan kirjoitti:

        asianosaiselta ilman välikäsiä heidän kokemuksensa Novoritesta. Se ei ole mitään mollaamista vaan yhden hometalollisen kokemus ko. yrityksen toiminnasta.

        älä nyt viitsi sieltä novoritesta kehuskella!

        ei DI tai HTT ole mikään taikasana joka olisi tae erinomaisuudesta. näillä samoilla titteleillä varustettuja kuntotarkastajia on nyt vastaamassa oikeudessa kun ovat tehneet kuntotarkastuksia kohteisiin jotka ovat jälkeenpäin osoittautunee homepommeiksi.

        että se siitä asiantuntemuksesta taas kerran

        >>näillä samoilla titteleillä varustettuja kuntotarkastajia on nyt vastaamassa oikeudessa kun ovat tehneet kuntotarkastuksia kohteisiin jotka ovat jälkeenpäin osoittautunee homepommeiksi.

        ai että oikein oikeudessa juu!
        Ei ykskään kuntotarkastaja anna takeita työstään. Sehän lukee jo raportissakin.

        Ihmellistä hölynpöly paskaa


      • haluaisin
        aivan suoraan kirjoitti:

        asianosaiselta ilman välikäsiä heidän kokemuksensa Novoritesta. Se ei ole mitään mollaamista vaan yhden hometalollisen kokemus ko. yrityksen toiminnasta.

        älä nyt viitsi sieltä novoritesta kehuskella!

        ei DI tai HTT ole mikään taikasana joka olisi tae erinomaisuudesta. näillä samoilla titteleillä varustettuja kuntotarkastajia on nyt vastaamassa oikeudessa kun ovat tehneet kuntotarkastuksia kohteisiin jotka ovat jälkeenpäin osoittautunee homepommeiksi.

        että se siitä asiantuntemuksesta taas kerran

        kuulla molempien version asiasta. Yksipuolinen panettelu on törkeätä.

        Et ole ilmeisesti kovin perillä näistä asioista. Kyseinen yritys ei kuulu näihin asuntokaupan kuntotarkastusfirmoihin, vaan on asiantuntija, joka tutkii talojen homevauriot. Siis esim. asuntokaupoissa astuu kuvaan sen jälkeen, kun ostajat ovat sairastuneet muutettuaan AKK-kuntotarkastuksessa hyväksi todettuun taloon.


    • minäkans

      pystytte ilman asiantuntijaakin toteamaan onko teillä kellarinhajua tai mummolan hajua (home).
      Jos oma hajuaisti on jo tottunut, niin käyttäkää naapuria,sukulaisia tai ystäviä homekoirina hajuntunnistamiseksi.
      Jos teillä on selkeitä epäilyksiä mistä haju tulee, tutkikaan itse paikkoja ja päätelkää ovatko ne kohtia joissa vettä voisi tulla rakenteista tai putkista.
      Jos saatte näin vahvistusta että ongelma tosiaan voi olla, googleta rakennusterveystarkastaja, joka on teitä lähinnä. Soita ja tiedustele hinnoittelua ja mitä hänen tehtäviinsä kuuluu.
      Tässä yksi tapa edetä.
      Novoriten ja Raksystemsin maine ei ole kovin hyvä kun etsitte kosteusvaurioiden synnyttämiä homevaurioita.

      Homekoirat ovat myös hyvä vaihtoehto, itse käytimme niitä ekana ja siitä jatkoi rakennusalan ammattilainen ja terveystarkastaja.

      • Malliraportti auttaa

        Kannattaa pyytä malliraportti on sitten aikeissa tilata homekoiran tai jonkun erikoisfirman. Kotisivut kannattaa myös käydä läpi.

        Monella on koirista aika lailla huonoja kokemuksia. Käteen jää hyvin vähän mitään konkreettista. Myöskään sisäilmamittauksista ei saa mitään konreettista apua ja tutkimukseen käytetyt rahat menevät hukkaan. Molemmissa edellisissä joudutaan teettämään lisäksi aina uusi tutkimus rakennusten homevaurioihin erikoistuneella yrityksellä, kun sen voisi teettää ilman kalliita ja turhia alustavia tutkimuksiakin.

        Kannattaa Googlata esimerkiksi hometutkimus, mikrobitutkimus, homemittaus, yms.


      • hometalollisen kertomaa
        Malliraportti auttaa kirjoitti:

        Kannattaa pyytä malliraportti on sitten aikeissa tilata homekoiran tai jonkun erikoisfirman. Kotisivut kannattaa myös käydä läpi.

        Monella on koirista aika lailla huonoja kokemuksia. Käteen jää hyvin vähän mitään konkreettista. Myöskään sisäilmamittauksista ei saa mitään konreettista apua ja tutkimukseen käytetyt rahat menevät hukkaan. Molemmissa edellisissä joudutaan teettämään lisäksi aina uusi tutkimus rakennusten homevaurioihin erikoistuneella yrityksellä, kun sen voisi teettää ilman kalliita ja turhia alustavia tutkimuksiakin.

        Kannattaa Googlata esimerkiksi hometutkimus, mikrobitutkimus, homemittaus, yms.

        no voinen ihan omasta kokemuksesta kertoa että ei ole kaikilla huonoja kokemuksia homekoirien käytöstä, eikä menneet rahat hukkaan. Päinvastoin taisimme säästää kun aloitimme koirilla. Muuten olisi tullut joku muka-asiantuntija ja talo olisi revitty pillun päreiksi.

        "rakennusten homevaurioihin erikoistuneella yrityksellä"... se se vasta kallista onkin.

        Meillä kävi koirat, sitten terveystarkastaja ja rakennusalan ammattilainen. Tt otti näytteet ja ammattilainen aukaisi paikkoja. Homeet löytyivät koirien merkkaamista paikoista. Yksinkertaista kun muistaa että ei ala panikoimaan vaan käyttää järkeään näissäkin hommissa.


      • voivat

        parhaimmillaan saada selville mittaushetken kosteuden. Ei muuta.


      • hometutkimus

        Kosteutta mittaamalla voi todeta vain kosteutta eikä sitäkään aina. Miten muka mitataan puurakenteisen ulkoseinän kosteus, kun halutaan tietää onko rakenteessa homevaurio ?

        Homevaurio on usein rakenteessa, joka on tutkimushetkellä kuiva jopa niin että homekasvusto on kuollut, mutta on silti terveydelle haitallinen. Miten tämä selvitetään ? Ei selviä ainakaan kosteusmittauksella kun ei selviä edes viljelynäytteelläkään. Homekoiratkin osoittavat usein täysin väärän paikan.

        Miten tälläinen homevaurio voidaan todeta koko taloa hajottamatta ? Tämä selviää jos osaa Googlata.


      • johnny b
        hometutkimus kirjoitti:

        Kosteutta mittaamalla voi todeta vain kosteutta eikä sitäkään aina. Miten muka mitataan puurakenteisen ulkoseinän kosteus, kun halutaan tietää onko rakenteessa homevaurio ?

        Homevaurio on usein rakenteessa, joka on tutkimushetkellä kuiva jopa niin että homekasvusto on kuollut, mutta on silti terveydelle haitallinen. Miten tämä selvitetään ? Ei selviä ainakaan kosteusmittauksella kun ei selviä edes viljelynäytteelläkään. Homekoiratkin osoittavat usein täysin väärän paikan.

        Miten tälläinen homevaurio voidaan todeta koko taloa hajottamatta ? Tämä selviää jos osaa Googlata.

        "Kosteutta mittaamalla voi todeta vain kosteutta eikä sitäkään aina."

        Mitä sinäkin tiedät kosteusmittauksista ?


      • olla.....
        johnny b kirjoitti:

        "Kosteutta mittaamalla voi todeta vain kosteutta eikä sitäkään aina."

        Mitä sinäkin tiedät kosteusmittauksista ?

        nää urpot hakeekin sitä kuivaa hometta !
        kato nääs vaan kuiva home lasketaan ei muu. Jos on kosteutta jos sitä löydetään tai ei niin ei se ole tärkiä vaan se kuiva home joka yhtä vaarallista kuin märkä -vai miten se olikaan. Kosteutta voi olla jos se löydetään mutta ei sitäkään aina löydetä kun se voi olla piilossa mutta so not, kuiva home jää piiloon koska kosteutta ei ole ja vaikka olisikin niin ei se enää ole kuiva vaan märkä ja se onkin helpompi löytää mutta ei kosteutta mittaamalla sitä ei voida todeta, täh?


      • Johny boylle
        johnny b kirjoitti:

        "Kosteutta mittaamalla voi todeta vain kosteutta eikä sitäkään aina."

        Mitä sinäkin tiedät kosteusmittauksista ?

        Mikä on ristiriita ? Olen samaa mieltä. Kosteusmittauksestakin tiedän jotakin ja homeistakin. Niitä ei mitata kosteus- eikä homemittarilla, ei kyllä luotettavasti koirillakaan tai ilmasta.


    • kolmesta

      Jos nuo pitäisi ammattitaidon perusteella panna järjestykseen niin se on:
      1. Scrutor
      2. Novorite
      3. Raksystems
      Perustelut: Novorite/Valjakka ei omaa minkäänlaista rakennusteknistä koulutusta tai työkokemusta vaan on kemian alan kaveri jonka pääosaaminen on myydä homeenpoistokemikaaleja. Paljon esimerkkitapauksia, jotka eivät kovin paljon imartele tekijää, mutta muutamia ihan ok menneitä keissejäkin on minkä kanssa olen ollut tekemisissä.
      Raksystemsin kaikki tietää, siitä ei sen enempää (ei voi muuta sanoa kuin että heh heh!!!)
      Scrutor/Luostarinen on pätevä, tunnollinen ja asiaan syvällisesti perehtynyt homealan asiantuntija joka ymmärtää myös rakennuksen päälle. Olen uskaltanut luottaa eikä ole vielä pettymystä aiheuttanut.

      • Kiinteistövälittäjä ?

        Kirjoituksesi perusteella olet tarvinnut useamman kerran kuntotarkastusfirman palveluja. Vaikuttaa siltä, että olet itse kiinteistövälittäjä ja olet tarvinnut asuntokaupan kuntotarkastuksia.

        Novorite Oy:n rooli on erilainen. Novorite ei tee asuntokaupan kuntotarkastuksia ollenkaan, vaan pelkästään rakennusten mikrobitutkimuksia oireilutilanteissa ja epäiltäessa homevaurioita.


    • Ikuisestikiitolliset

      uusi firma, mutta vanhat, kokeneet ja huippuammattilaiset tekijät: rakennusterveys.fi. Suosittelen lämmöllä. Pelastivat meikäläiset todennäköisesti henkilökohtaiselta konkurssilta.

    • Varoittava esimerkki

      Muutama kirjoittaja onkin jo ehtinyt kommentoimaan Novorite Oy:n toimintaa. Minunkaan kohdalla ei Novoriten kanssa asiointi sujunut aivan ongelmitta. Sen enempää mollaamatta kyseistä yritystä totean vain, että en suosi kyseistä firmaa sillä samaan hintaan sai huomattavasti parempaa palvelua kilpailijalta. Inhimillinen erehdykseni maksoi minulle tuplahinnan.

      • Kehuttu esimerkki

        "Varoittava esimerkki" kirjoittaa, että : "en suosi kyseistä firmaa sillä samaan hintaan sai huomattavasti parempaa palvelua kilpailijalta. Inhimillinen erehdykseni maksoi minulle tuplahinnan".

        Itse olen kyllä saanut ko. yrityksestä ja sen osaamisesta kovastikin erilaisen käsityksen. Lainauksesta voi päätellä, että kyseessä on joko asunnonvälittäjä tai isännöitsijä, joka käyttää kuntoarvioitsijoita ja haluaa mieleisiä tutkimustuloksia. Vain tätä taustaa vasten voin itse ymmärtää nimimerkin "Varoittava esimerkki" kritiikin ja halun saada "parempaa" pavelua ja halvemmalla.


    • 203

      Hetkinen hei... Miten Scrutor on homealan asiantuntija? Tekee pelkkiä kuntoARVAUKSIA.....

    • katso viestiketju

      Ennemmin voit saada lotossa 7 oikein, kuin maamme home-, kosteus- ja sisäilmatutkijoilta luotettavia neuvoja ja korjausohjeita.

    • Apua homeremonttiin

      Hei
      Perheemme pyytää apuanne.Olemme eläneet home-evakossa melkein kaksi vuotta ja nyt joudumme remontoimaan asumiskelvottomana olevan asuntomme melkein nolla budjetilla.

      Linkistä pääset antamaan meille äänesi. Jos kysyy postinumeroa, syötä omasi niin pääset suoraan meidän kohtaan. Kaunis kiitos

      http://www.omaunelmasi.fi/?p=unelmagalleria&gid=9126

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      2177
    3. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      2175
    4. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      2175
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      2174
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      2174
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      2173
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      2173
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      2173
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      2173
    Aihe