A4 2.0 TFSI vain 6,6 l/100 km

aika pihi

32

12545

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kulutus on

ihan muuta. Se on lähempänä 9 litraa. tämä on fakta ja sen tietävät kaikki Audilla ajavat.

• aika pihi

Miksi todellinen kulutus olisi lähempänä 9 litraa? Samalla laboratoriosyklillä ne Audinkin kulutukset mitataan kuin VW:kin. Mulla on ollut kaksi VW:tä EU-kulutusten aikana. Molemmilla olen päässyt sekalaisessa ajossa alle yhdistetyn EU-kulutuksen. Yhdistetty EU-kulutus antaa hyvän kuvan todellisesta kulutuksesta. Jos ei anna, kannattaa katsoa peiliin.

• maantieajossa

Noin 7.5, kaupungissa yli 8.

• EUEU
        aika pihi kirjoitti:

Miksi todellinen kulutus olisi lähempänä 9 litraa? Samalla laboratoriosyklillä ne Audinkin kulutukset mitataan kuin VW:kin. Mulla on ollut kaksi VW:tä EU-kulutusten aikana. Molemmilla olen päässyt sekalaisessa ajossa alle yhdistetyn EU-kulutuksen. Yhdistetty EU-kulutus antaa hyvän kuvan todellisesta kulutuksesta. Jos ei anna, kannattaa katsoa peiliin.

EU-kulutus
        - kaupunki: 9,9
        - maantie: 5,5
        - yhdistetty: 7,1

Tuulilasin testi
        - tasainen nopeus 80: 6,0
        - tasainen nopeus 100: 7,2
        - tasainen nopeus 120: 8,6
        - kaupunki: 12,0
        - maantie: 7,2
        - testin keskiarvo: 9,2

• aika pihi
        EUEU kirjoitti:

EU-kulutus
        - kaupunki: 9,9
        - maantie: 5,5
        - yhdistetty: 7,1

Tuulilasin testi
        - tasainen nopeus 80: 6,0
        - tasainen nopeus 100: 7,2
        - tasainen nopeus 120: 8,6
        - kaupunki: 12,0
        - maantie: 7,2
        - testin keskiarvo: 9,2

Tuossa oli kyse autolehden koeajosta. Siinä ei varmastikkaan pyritä ajamaan taloudellisesti. Testissä kiihdytetään ja jarrutetaan. Tehdään suorituskykymittauksia ja haetaan muutenkin auton rajoja.

Olisit ottanut vaikka Auto Motor und Sportin koeajon. Siinä kulutus oli vieläkin suurempi.

Omalla autolla kuski voi normaaliliikenteessa ajaa taloudellisesti. Jos tekee niin, on EU-kulutuksen alittaminen helppoa. Taloudellisuus ei tarkoita hissuttelua, vaan kaasua voi painaa aivan surutta, jos vauhtia ei tarvitse heti tappaa jarruilla. Esim. moottoritien rampeissa.

Siis kaasujalka saa olla raskas, kunhan jarrujalka on kevyt. Jos tuollaisella 155 kW:n autolla molemmat jalat ovat raskaita, kasvaa kulutus ilman muuta reilusti yli EU-lukeman.

• ajat...
        aika pihi kirjoitti:

Tuossa oli kyse autolehden koeajosta. Siinä ei varmastikkaan pyritä ajamaan taloudellisesti. Testissä kiihdytetään ja jarrutetaan. Tehdään suorituskykymittauksia ja haetaan muutenkin auton rajoja.

Olisit ottanut vaikka Auto Motor und Sportin koeajon. Siinä kulutus oli vieläkin suurempi.

Omalla autolla kuski voi normaaliliikenteessa ajaa taloudellisesti. Jos tekee niin, on EU-kulutuksen alittaminen helppoa. Taloudellisuus ei tarkoita hissuttelua, vaan kaasua voi painaa aivan surutta, jos vauhtia ei tarvitse heti tappaa jarruilla. Esim. moottoritien rampeissa.

Siis kaasujalka saa olla raskas, kunhan jarrujalka on kevyt. Jos tuollaisella 155 kW:n autolla molemmat jalat ovat raskaita, kasvaa kulutus ilman muuta reilusti yli EU-lukeman.

on koittaneet. Tässä uudessa TFSI:ssä näkyy sama asia kuin BMW:n efficient dynamics malleissa. Eli laboratoriokulutus laskee, mutta tosielämän kulutus pysyy ennallaan tai jopa nousee. Tähän asti normilukemat on ollu helppoa saavuttaa oikeassa elämässä, mutta uudet autot on rakennettu vain ja ainoastaan tuota virallista testiä varten. Ei siis toimi enää.

Ei tuossa kiihdyttely ja jarruttelu selitä mitään, jos kerta Tuulilasin mittauksissa nuo tasaisen nopeuden kulutuksetkin on kerta isompia kuin virallinen maantielukema. Osoittaa sen, ettei luvattuun arvoon voi päästä tien päällä edes teoriassa.

• aika pihi
        ajat... kirjoitti:

on koittaneet. Tässä uudessa TFSI:ssä näkyy sama asia kuin BMW:n efficient dynamics malleissa. Eli laboratoriokulutus laskee, mutta tosielämän kulutus pysyy ennallaan tai jopa nousee. Tähän asti normilukemat on ollu helppoa saavuttaa oikeassa elämässä, mutta uudet autot on rakennettu vain ja ainoastaan tuota virallista testiä varten. Ei siis toimi enää.

Ei tuossa kiihdyttely ja jarruttelu selitä mitään, jos kerta Tuulilasin mittauksissa nuo tasaisen nopeuden kulutuksetkin on kerta isompia kuin virallinen maantielukema. Osoittaa sen, ettei luvattuun arvoon voi päästä tien päällä edes teoriassa.

Olen itse huomannut, että luvattuun EU-maantiekulutukseen pääsee rauhallisella maantieajolla talvinopeuksin. Ei saa siis ajaa 100 km/h, vaan pitää tyytyä 80 km/h.

1.8 TFI
        - EU-maantie 5,5 l/km
        - mittaus 80 km/h 6,0 l/km

Kun alla oli vielä nastarenkaat, on luvattu EU-lukema aivan saavutettavissa kesärenkailla tai kitkoilla. Itse ajan kitkoilla. Nastojen käyttäminen on hölmöä jo yksistään suuremman kulutuksen takia.

Vielä kun katsoo mitattuja tasaisen kulutuksia 100 ja 120 km/h, voin kyllä aivan varmasti luvata, että mun käytössä 1.8 TFSI:n sekalaisen ajon kulutus jäisi alle 7,1 litraan.

Mitä tulee 2.0 TFSI:n vieläkin pienempään kulutukseen. On sekin hyvin mahdollista. Ensinnäkin autossa on pidemmät väitykset. Lisäjsi vääntöä on 100 Nm enemmän, joten sillä voi ajaa pienemmilla kierroksilla. 6,6 litran alitus sekalaisessa ajossa onnistuu aivan varmasti.

• desinmittaajat
        aika pihi kirjoitti:

Olen itse huomannut, että luvattuun EU-maantiekulutukseen pääsee rauhallisella maantieajolla talvinopeuksin. Ei saa siis ajaa 100 km/h, vaan pitää tyytyä 80 km/h.

1.8 TFI
        - EU-maantie 5,5 l/km

Kun alla oli vielä nastarenkaat, on luvattu EU-lukema aivan saavutettavissa kesärenkailla tai kitkoilla. Itse ajan kitkoilla. Nastojen käyttäminen on hölmöä jo yksistään suuremman kulutuksen takia.

Vielä kun katsoo mitattuja tasaisen kulutuksia 100 ja 120 km/h, voin kyllä aivan varmasti luvata, että mun käytössä 1.8 TFSI:n sekalaisen ajon kulutus jäisi alle 7,1 litraan.

Mitä tulee 2.0 TFSI:n vieläkin pienempään kulutukseen. On sekin hyvin mahdollista. Ensinnäkin autossa on pidemmät väitykset. Lisäjsi vääntöä on 100 Nm enemmän, joten sillä voi ajaa pienemmilla kierroksilla. 6,6 litran alitus sekalaisessa ajossa onnistuu aivan varmasti.

ottaa meikäläistä helvetisti aivoon. Tolla tienpäällä kyllä näkee kuka sitä kulutusta mittaa, yleensä sellasen perässä on helvetinmoinen jono. Jos ei ole varaa tankata kantsii jäädä himaan. Ostetaan muka helvetin kallis auto ja sit ei ole varaa ostaa polttoainetta. Ne on perseaukiset jotka kulutusta mittaa, meikäläisellä on v8 ja siinä on polttoainemittari joka näyttää kun on aika käydä tankilla, syö mitä syö tankkauspisteitä kyllä löytyy...

• teoreetikko
        aika pihi kirjoitti:

1.8 TFI
        - EU-maantie 5,5 l/km

Jos 80 tasainen nopeus vie puoli litraa yli normilukeman, niin ei sitä kyllä silloin ole mahdollista saavuttaa. Maantiellä ei ole kovin suositeltavaa ajaa tasaista kuuttakymppiä, kai?

• aika pihi
        teoreetikko kirjoitti:

Jos 80 tasainen nopeus vie puoli litraa yli normilukeman, niin ei sitä kyllä silloin ole mahdollista saavuttaa. Maantiellä ei ole kovin suositeltavaa ajaa tasaista kuuttakymppiä, kai?

Kuten sanoin, autossa oli nastarenkaat. Kitkarenkailla kulutuksesta lähtee muutama desi.

EU-maantie mittaus "ajetaan" vaihtelevalla nopeudella 60-120 km/h. Syklin keskinopeus on 62,6 km/h. Se on tuolla 1.8 TSFI:llä aivan mahdollista.

Samoin yhdistetyn EU-kulutuksen alittaminen sekakaisessa ajossa. Muun liikenteen mukana. Ketään häiritsemättä.

• Bensaa saa
        desinmittaajat kirjoitti:

ottaa meikäläistä helvetisti aivoon. Tolla tienpäällä kyllä näkee kuka sitä kulutusta mittaa, yleensä sellasen perässä on helvetinmoinen jono. Jos ei ole varaa tankata kantsii jäädä himaan. Ostetaan muka helvetin kallis auto ja sit ei ole varaa ostaa polttoainetta. Ne on perseaukiset jotka kulutusta mittaa, meikäläisellä on v8 ja siinä on polttoainemittari joka näyttää kun on aika käydä tankilla, syö mitä syö tankkauspisteitä kyllä löytyy...

Jep! Itselläni kanssa teoriassa pihiksi mainostettu malli, vaan kyllä sille bensa kelpaa reippaan sujuvalla ajotyylillä. Hullua mitata joka desiä tai edes joka litraa. Auto voi maksaa 50-60 tonnia ja sitten omistaja ajaa tosiaan 80 satasen alueella säästääkseen! Bensaa saa huoltamoilta ja kulut autoilun kokonaiskuluissa muutaman litrankin eroilla mitättömät. Matkan pitää joutua eikä körötellä tien tukkona!

• aika pihi
        Bensaa saa kirjoitti:

Jep! Itselläni kanssa teoriassa pihiksi mainostettu malli, vaan kyllä sille bensa kelpaa reippaan sujuvalla ajotyylillä. Hullua mitata joka desiä tai edes joka litraa. Auto voi maksaa 50-60 tonnia ja sitten omistaja ajaa tosiaan 80 satasen alueella säästääkseen! Bensaa saa huoltamoilta ja kulut autoilun kokonaiskuluissa muutaman litrankin eroilla mitättömät. Matkan pitää joutua eikä körötellä tien tukkona!

Pihistely ei meinaa körättelyä, hitaasti ajamista tai tien tukkona olemista. Ei, vaikka nopeuden laskeminen alentaakin kulutusta.

Se meinaa ennakointia ja jarrun painamisen välttämistä. Kaasujalka saa olla niin raskas kuin haluaa, kunhan välttää turhaa jarrun painamista. Kärjistäen sanoen, jos normaaliliikenteessä joutuu painamaan jarrua, on tehnyt ajovirheen. Ajan mittarinopeudella 10% yli nopeusrajoituksen. Siinä rikesakkorajan tuntumassa. Menen myös hitaammista ohi. En todellakaan ole kenenkään V8-kuskin tientukkona. Jos mulla olisi 155 kW:n 2.0 TFSI, taloudellisin kiihdytys sillä olisi niin nopea, ettei yksikään 120 kW:n auto pysyisi perässä edes kaasu pohjassa.

Energian tuhlaus on aina tyhmää, vaikka rahaa löytyisikin. Vielä tyhmemäpää on haaskata uusiutumatonta luonnonvaraa eli bensaa tai dieseliä.

• ssfh
        desinmittaajat kirjoitti:

ovat yleensä japanilaiset ja näin kesällä jenkkiautoilla ajavat joissa yleensä on se V8.

• jo olla
        aika pihi kirjoitti:

Kuten sanoin, autossa oli nastarenkaat. Kitkarenkailla kulutuksesta lähtee muutama desi.

EU-maantie mittaus "ajetaan" vaihtelevalla nopeudella 60-120 km/h. Syklin keskinopeus on 62,6 km/h. Se on tuolla 1.8 TSFI:llä aivan mahdollista.

Samoin yhdistetyn EU-kulutuksen alittaminen sekakaisessa ajossa. Muun liikenteen mukana. Ketään häiritsemättä.

Ai että nastarenkaat lisää kulutusta kymmenen prosenttia? No ei todellakaan. Tuossa Audin tapauksessa eroa tuskin on juurikaan yli desiä.

Keskinopeus ei merkkaa tuossa EU-syklissä mitään. Kulutus nousee eksponentiaalisesti nopeuden noustessa, joten kulutuksen kannalta efektiivinen "keskinopeus" on tuossa syklissä paljon korkeampi kuin 80 km/h. Jos kahdeksan kympin tasaisella nopeudella ei pääse maantienormiin, niin ei siihen sitten maantieajossa pääse lainkaan. Tämä ei muuksi muutu, vaikka vääntelisit asiaa miten.

• aika pihi
        jo olla kirjoitti:

Ai että nastarenkaat lisää kulutusta kymmenen prosenttia? No ei todellakaan. Tuossa Audin tapauksessa eroa tuskin on juurikaan yli desiä.

Keskinopeus ei merkkaa tuossa EU-syklissä mitään. Kulutus nousee eksponentiaalisesti nopeuden noustessa, joten kulutuksen kannalta efektiivinen "keskinopeus" on tuossa syklissä paljon korkeampi kuin 80 km/h. Jos kahdeksan kympin tasaisella nopeudella ei pääse maantienormiin, niin ei siihen sitten maantieajossa pääse lainkaan. Tämä ei muuksi muutu, vaikka vääntelisit asiaa miten.

Ensinnäkin en väittänyt, että nastarenkaat tekisivät 0,5 litraa. Keksit sen itse. Viime syksyn Teknikens Värdlin talvirengastestissä mittasivat vierintävastukset. Nasta ja kitkarenkaan välillä on noin 0,2 litran ero.

Loput tulee tuosta EU-maantieajon keveydestä verrattuna 80 km/h tasaiseen ajoon.

EU-sykli on 7 km pitä. Siitä:
        - vain 2 km on yli 80 km/h
        - 2/3 osaa on alle 70 km/h
        - 2 km 50 km/h

Jos Audi kulutti tasaisen 80 km/h nopeudessa 6,0 litraa nastarenkailla, olen aivan varma, että sen saa menemän maantiellä 5,5 litraan kitkarenkailla.

Nykyisen autoni TM:n mittaama 80 km/h kulutus on 4,2 litraa. EU-maantien on 4,0 litraa. Silti olen ajanut usean peräkkäisen tankillisen alle molempien. Nopeus on ollut 80-100 km/h.

EU-maantie kulutuksen lukemiin ei ole helppo päästä, mutta ei mahdotontakaan. Jos ei onnistu sinulta, ei se tarkoita etteikö se onnistu muilta.

Taloudellisuusajoissa ajavat -20% alle EU-maantiekulutuksen ihan kiitettävällä keskinopeudella.

• jos,,
        aika pihi kirjoitti:

Ensinnäkin en väittänyt, että nastarenkaat tekisivät 0,5 litraa. Keksit sen itse. Viime syksyn Teknikens Värdlin talvirengastestissä mittasivat vierintävastukset. Nasta ja kitkarenkaan välillä on noin 0,2 litran ero.

Loput tulee tuosta EU-maantieajon keveydestä verrattuna 80 km/h tasaiseen ajoon.

- 2 km 50 km/h

Jos Audi kulutti tasaisen 80 km/h nopeudessa 6,0 litraa nastarenkailla, olen aivan varma, että sen saa menemän maantiellä 5,5 litraan kitkarenkailla.

Nykyisen autoni TM:n mittaama 80 km/h kulutus on 4,2 litraa. EU-maantien on 4,0 litraa. Silti olen ajanut usean peräkkäisen tankillisen alle molempien. Nopeus on ollut 80-100 km/h.

EU-maantie kulutuksen lukemiin ei ole helppo päästä, mutta ei mahdotontakaan. Jos ei onnistu sinulta, ei se tarkoita etteikö se onnistu muilta.

Taloudellisuusajoissa ajavat -20% alle EU-maantiekulutuksen ihan kiitettävällä keskinopeudella.

alkaisit fillaamaan niin saisit ne syklis kohdalleen..

• sun mielipitees
        ssfh kirjoitti:

ovat yleensä japanilaiset ja näin kesällä jenkkiautoilla ajavat joissa yleensä on se V8.

meikäläisellä on Audi jossa on v8 enkä varmasti ole tientukkona enkä laske kulutusta, sitä päivää, että meikä alkaa mittaan jotain kulutuksia ja säästään bensaa ei tule, eikä liioin tule diiseliautoa, sellaisesta moottorista tulee lähinnä mieleen kaivinkone.

• aika pihi
        jos,, kirjoitti:

alkaisit fillaamaan niin saisit ne syklis kohdalleen..

Poljen fillarilla työmatkat joka päivä Espoosta Helsinkiin. Olen polkenut viimeiset 15 vuotta. Päivässä tulee 40 km. Aamulla on virkeänä töissä ja illalla jaksaa touhuta. Pääseen nopeammin kuin julkisilla tai nopeammin kuin omalla autolla ruuhka-aikaan. Iltapäivän ruukassa on mukava mennä fillarilla autojonojen ohi (pyörätiellä).

Suuri osa osa autoilijoista ei vain noudata liikennesääntöjä pyöräilijää kohti. Tullaan esim. kolmion takaa eteen. Ei väistetä risteyksissä. Soitetaan torvea ja huudetaan: "Mene poika muualle polkemaan".

Aivan liian moni autoilija ajaa työmatkat PK-seudulla henkilöautolla tai käyttää julkisia. Molemmat saastuttavat.

Käytän omaa autoa vain kehä III:n ulkopuolella tai talvisin sen sisällä.

• kuitenkin
        aika pihi kirjoitti:

- 2 km 50 km/h

Nastarenkaat eivät lisää kaikissa autoissa kulutusta jollakin vakiomäärällä, vaan prosentuaalisesti. Jos siis esim. 10 litraa satasella kuluttavan auton kulutus lisääntyy nastarenkailla kaksi desiä, niin viisi litraa kuluttavan lisääntyy vain desin. Ero on joka tapauksessa hyvin pieni, todennäköisesti useimmissa mittauksissa pienempi kuin mittaustavan aiheuttamat virheet.

Näin ollen Audi menee maantienopeuksissa kitkarenkailla parhaimmillaan 5,8-5,9 litralla. Ei siis viidellä ja puolella. Ihan vaan ettei totuus unohtuisi, niin Suomessa maantienopeudet alkavat kahdeksasta kympistä. Tietenkin jos jatkuvasti ajaa kuutta kymppiä niin Audillakin pääsee 5,5 litraan, mutta niin ei vaan voi ajaa.

Ilmeisesti mopojakin on alettu mitata EU-syklillä? Ihan kiva, että sun Tunturi kulkee alle neljällä... Kerrotko sen ihmeellisen fysiikan lakien vastaisen metodin, jolla voit ajaa suuremmilla nopeuksilla ja samaan aikaan pienemmällä kulutuksella kuin TM? Tasaisen nopeuden mittaukset on nimittäin se teoreettinen minimikulutus, mihin tasamaalla ja tyynessä voi autolla kyseisellä keskinopeudella päästä. Oikeassa elämässä päälle tulee vielä ne kiihdytyksetkin, jotka tosi asiassa nostavat esim. 80-maantieajoa ajavan kuluksen 80-tasanopeusmittauksia ylemmäksi.

Oman autoni maantienormi on 6,2 ja ajan jatkuvasti keskikulutuksenakin sen alle. Syy on siinä, että omaa autoani ei ole optimoitu EU-sykliin, vaan oikeaan ajoon. Näiden uusien Audien ja Bemareiden tapauksessa normi jää saavuttamatta niin minulta, sinulta kuin kaikilta muiltakin.

• joskus mukana ollut
        aika pihi kirjoitti:

Pihistely ei meinaa körättelyä, hitaasti ajamista tai tien tukkona olemista. Ei, vaikka nopeuden laskeminen alentaakin kulutusta.

Se meinaa ennakointia ja jarrun painamisen välttämistä. Kaasujalka saa olla niin raskas kuin haluaa, kunhan välttää turhaa jarrun painamista. Kärjistäen sanoen, jos normaaliliikenteessä joutuu painamaan jarrua, on tehnyt ajovirheen. Ajan mittarinopeudella 10% yli nopeusrajoituksen. Siinä rikesakkorajan tuntumassa. Menen myös hitaammista ohi. En todellakaan ole kenenkään V8-kuskin tientukkona. Jos mulla olisi 155 kW:n 2.0 TFSI, taloudellisin kiihdytys sillä olisi niin nopea, ettei yksikään 120 kW:n auto pysyisi perässä edes kaasu pohjassa.

Energian tuhlaus on aina tyhmää, vaikka rahaa löytyisikin. Vielä tyhmemäpää on haaskata uusiutumatonta luonnonvaraa eli bensaa tai dieseliä.

onkoha se asi kuitenkin niin, että viralliset mittaukset tehdään tarkasti käyttäen mitta-astioita/vaakaa. Luulen , että sinulla kysessä ajotietokoneen antama lukema mokä ei vastaa ihan todellista kulutusta.

• Kehittyy

Koko ajan.

• mannetavaraa

toivottavasti mikään auto ei ala muistuttamaan mersua, millään tavalla...

• autoilla...
        mannetavaraa kirjoitti:

toivottavasti mikään auto ei ala muistuttamaan mersua, millään tavalla...

jotka toimivat kuten esim mese, volle ja hiace. Manne ei korjaile eikä korjauttele ajopelejään ja siksi heitä ei näe helposti särkyvien autojen ratissa kuten esim audi ja bemari...Katso millä manne ajaa se on takuu toimivasta ja helposti hoidettavasta autosta ja piste..Niin ja muuten manneilla ei sitten ole rahasta kiinni eivätkä he kadehdi...

• fiksuja....
        autoilla... kirjoitti:

jotka toimivat kuten esim mese, volle ja hiace. Manne ei korjaile eikä korjauttele ajopelejään ja siksi heitä ei näe helposti särkyvien autojen ratissa kuten esim audi ja bemari...Katso millä manne ajaa se on takuu toimivasta ja helposti hoidettavasta autosta ja piste..Niin ja muuten manneilla ei sitten ole rahasta kiinni eivätkä he kadehdi...

Mannet osaa arvostaa isoa tilaa ja luotettavuutta! Ja mannet jos ketkä ajaa paljon, raveissa kierrellään ja karaoke-lähiökuppiloissa vieraillaan, sukujen luona kierrellään ruotsia myöten. Auton pitää vanhanakin pelata avainta kääntäen.

Toiset jotka arvostaa käyttövarmuutta, ovat mamut kuten somalit, kurdit jne, heillä on vanhoja japseja ja mesejä.

• yxurpo

...Elikkäs näin bensa/sylinteri 2l
      ...Elikkäs näin dieseli/sylinteri 1.5l

..ja vähän kaasujalkaan verrattuna

jos omistat 4-sylinterisen ja ajat normaalisti keskikulutus on 8l/100km(bensa)
      --(.........................................................................................) 6/100km(diesel)

Noilla se moottoritekniikka tänään toimii,jos seossuhteet on oikein ohjelmoitu ja
      ajat "ns" normaalisti

• vag man

sen verran menee moottori öljyä, epä onnistunut moottori taas

• Audisti 2.0

Kyllä on sitten kateellisia tällä palstalla! Kuluttaa mitä kuluttaa! So What!

• VOI HYVÄÄ PÄIVÄÄ !

Mitä se pieni kulutus meinaa, kun rahat menee noissa Audeissa ainaisiin tekniikka murheisiin. Itsellä oli A4 tfsi 2.0 ja ostin sen vähän yli 100 tuhatta ajettuna ja piti olla myyjän mielestä maailman parhaimpia autoja. Voi hitto kun lankesin siihen ansaan ja tietystikkin kun suomalainen on niin hyväuskoinen ja nenästä vedettävä. Pidin Audia parisen vuotta ja rahaa meni korjauksiin noin 10 tuhatta euroa ja vielä hirveä sota merkkiliikkeen kanssa. Onneksi sain sen myytyä pois ja nyt ajelen 90 vm Chevy Caprice farmarilla ja kuluttaa noin 12 litraa satasella, mutta halvempaan tulee jenkin pito sitä huolimatta, eli vikoja ei juurikaan ole ollut.

• dfsfdss

Bmw m5 keskikulutus alle 10 litraa ja tehoja paljon enemmän kuin audin rieskoissa. )

• A5.

Sinäkin sittisontiainen jauhat tyhjää sontaa ja olet ajavasi jollain pasoritsalla. Tuleppas oikeaan elämään ja maksele niitä autovelkoja pois.

• kolmestaluvustaväärä

Jos olisit koskaan ajanut BMW M5:llä, tietäisit ettei keskikulutus ole alle 10 l/100km. Jos olisi, niin M5 omistajia olisi muutama enemmän. Pienenä pähkinänä: Paljonko maksaa M5:n huollot? Juu, hinta lähentelee Toyotasi arvoa...

• Pentti_xx

Onhan se ihan kiva ominaisuus tuo Audin alhainen kulutus. Vaan ei se ole meille Audisteille mikään kummoinen valintakriteeri. Tärkeintä on sen sijaan laatu, tyyli ja tehokkuus!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      38
      3555
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      34
      2325
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      80
      2253
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      45
      2121
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      21
      1548
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      56
      1494
    7. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      74
      1396
    8. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      69
      967
    9. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      49
      956
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      37
      823
    Aihe